LFG.HU

XP Tyrant
eseményekCimkek

XPLive II
2003. június 28. (- 29.)

Bevezetés
Hát itt van. Megkezdődött a 2. Gödöllői live fantasy szerepjáték hivatalos toborzó kampánya, ennek egyik kézzelfogható eredménye ez a megújult, bővített szabályrendszer. Igyekeztünk az első játék tapasztalatait felhasználva kijavítani a hibákat (volt bőven…), és beépíteni a szabályok közé olyan ötleteket, amiket tavaly idő hiányában nem tudtunk használható formába önteni. Valószínűleg a játék egyensúlya még a módosításokkal sem lett tökéletes, de szeretném tudatosítani mindenkiben, hogy a szabályok csak a játék vázát alkotják, és a játékélmény minősége nem elsősorban ezen fog múlni. Mindamellett, ha fény derül valamilyen nagyobb hibára, akkor azt természetesen ki fogjuk javítani. Az ilyen módosításokról az Rpg.hu fórumán fogunk hírt adni, valamint itt fogunk válaszolni a játékosok által feltett kérdésekre is, úgyhogy érdemes gyakran ellátogatni erre a weblapra.
Magáról a játékról szeretném leírni, hogy a tavaly novemberben kipróbált modellt követi, ami szerteágazó történetet, sokféleképpen megoldható küldetéseket, és ebből következően többféle lehetséges befejezést jelent. A cél az, hogy a játékosok cselekedetei valóban alakítsák az eseményeket, és mindenki – tehát játékosok, NJK-k, bámészkodók, még a szervezők is :) – jól szórakozzon.
Természetesen maga a játék továbbra is teljesen ingyenes minden résztvevő számára.

Helyszín, időpont
A találkozás időpontja: 2003. június 28. NJK-k számára reggel 7 óra, játékosok számára 8 óra. Korábban érkezni lehet, annyival hamarabb kezdhetsz kalandozni a szükséges karakteralkotások után… Később érkezni nem javallott, mert fél kilenc után elhagyjuk a találkozási pontot és lehet próbálkozni a nyomkövetéssel… :)
Találkozási pont a Gödöllői Erzsébet Park bejárata. Megközelíthető vonattal, busszal és Budapest felől HÉV-vel is. Ha valaki autóval szeretne érkezni, akkor ezt külön jelezze, és a parkolási lehetőségekről külön tájékoztatjuk…

A játék a találkozási ponttól mintegy 20 percnyi sétával elérhető természetvédelmi területen fog zajlani. Remélem, nem kell felhívni a figyelmet a civilizált viselkedési normákra, még ha erdőben is zajlik a játék. A túlnyomórészt fenyvesekkel tarkított térségben igen magas a kullancsok és esténként az egyéb rovarok előfordulásának aránya, tehát MINDENKÉPPEN javasolt valamilyen kullancsriasztó használata.
A live egészen sötétedésig tart, utána ha az idő lehetővé teszi és van rá igény akkor egy tábortüzes, szalonnasütős, sörivós… stb. partit tartanánk egészen amíg a kedvünk tart. Illetve akik tömegközlekednek azok számára vagy aznap este legkésőbb 11-ig vagy másnap legkorábban 4-5 óra magasságig nyílik lehetőség a hazajutásra. Mi biztosan kinn leszünk egész éjjel…

A jelentkezés feltételei
A játékban maximum 10, egyenként legfeljebb négyfős (nem 5 vagy 6 fős!) játékos csapat fog részt venni. Elegendő csupán a szándékot jelezni, nem szükséges a karakterek összeállítását mellékelni, csak egy csapatnevet, egy csapatvezetőt (nevet, nicknevet, és az elérhetőséget lehetőleg emailcím formájában) kell elküldeni emailben (lobster@freemail.hu) vagy U2U-ban az rpg.hu fórumán (lobsta).
A nem játékos karakterek jelentkezése hasonló a játékos karakterekéhez, de az adatokon (név, nicknév, elérhetőséget lehetőleg emailcím formájában) kívül szükséges ismertetni, hogy milyen jellegű szerepet vállalna. Ezt a következő kérdéssor megválaszolásával lehet körvonalazni:

- Szeretnél-e kétkezi közelharc(ok)ban részt venni?
- Szeretnél-e mágiát, vagy egyéb támogató képzettségeket használni?
- Szeretnél-e komolyabb szerepjátékot igénylő karakterrel jönni?
- Van-e valamilyen jellem elképzelésed? (jó, gonosz, semleges, mindegy)
- Van-e olyan lehetséges NJK ismerősöd akivel egy csoportban-helyszínen szeretnél tartózkodni? (Ha igen akkor add meg a nevét.)
- Szeretnél-e NJK “kapitány” lenni?

Ezek a kérdések csak informatív jellegűek, természetesen nem kötik meg az NJK-k kezét, ez alól csak az utolsó kérdés képez kivételt, ami némi magyarázatra is szorul. Mivel komoly történet(ek) és háttéresemények lesznek, ezért szükségünk van néhány olyan emberre akik az adott NJK csoportokat vezetik és ismerik a történet rájuk vonatkozó részét. Ez kötelezettségekkel jár, hiszen a kapitányoknak egy előzetes hétvégén (2003. június 21. vagy 22-én igény szerint) terepbejáráson kell részt venniük ahol megismerik a leendő játékteret és kiválasztják-kidolgozzák a karakterüket. Ekkor derül ki, hogy pontosan milyen feladatot fognak betölteni a játék folyamán és ott kapják meg a szerepükhöz szükséges információkat. Cserébe némileg több karakterpontból gazdálkodhatnak mint játékos és nem játékos társaik. A többi NJK csak a játék reggelén kapja meg a beosztását a kapitányok között, és velük közösen készítik el karakterüket.

A játékos csapatok
A játék alapegységét a játékosok által alkotott csapatok adják. Induláskor minden csapat maximum 4 főt számlálhat, de a későbbiekben lesz mód a bővítésre is, különböző varázslatok, illetve NJK-k révén. Velük együtt létszám legfelső határa 6 fő.
A csapat minden tekintetben oszthatatlan egységként működik. Ez azt jelenti, hogy a karakterek csak együtt mozoghatnak, és a játék minden aspektusában együtt kezelendők. Így például az NJK-k is az egész csapatra fognak megharagudni, ha valamelyik játékos beszól nekik.
Minden csapat induláskor kap egy csapatkísérőt, aki nyilvántartja a karakterek adatait, vezeti élet, és varázserejük alakulását, valamint felügyeli cselekedeteiket. Ebben a játékban újításként minden kísérő egyúttal NJK is lesz, ami azt jelenti, hogy rendelkezni fog néhány képességgel, amikkel bizonyos feltételek mellett segíteni tudja a játékosokat. Velük kapják meg a csapatok az induló küldetéseiket is, amik meghatározzák, hogy milyen feladatot kell a játék folyamán teljesíteniük.

Teljes szabálykönyv RTF formátumban


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://forum.rpg.hu/index.php?act=ST&f=175&t=2726]
[http://galeria.rpg.hu/categories.php?cat_id=29]
A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához