LFG.HU

DeltaVision
eseményekCimkek

Dermesztő Árnyak
D&D versenymodul
5. szintű karaktereknek


Karakteralkotás

A modult 3-6 5. szintű karakter játszhatja le. A kihívás 4 főre lett tervezve, de a lenti rendszer alkalmazásával (a felszerelés és a bónuszpontok miatt) kiegyenlíthetőek a különbségek.

Mivel versenymodulról van szó, ezért speciális szabályok vonatkoznak. Csak alapkönyves faj és kaszt játszható (Játékosok Könyve), semmilyen kiemelt kaszt illetve szörnyeteg karakter nem megengedett. A varázslatok közül is csak az alapkönyvben megjelentek használhatóak. A papok szintén a Játékosok Könyvében megjelent Greyhawkos istenek közül kell hogy válasszanak patrónus istent. Többkasztúság megengedett, az alapkönyves szabályok alapján, ilyenkor is természetesen a karakter szint számít, nem a kaszt szint.

Minden karakternek a hat főjellemző értéke (Erő, Ügyesség, Állóképesség, Intelligencia, Bölcsesség, Karizma) alapból 10. Ezen felül minden játékos eloszthat 15 pontot ezek között úgy, hogy 18 fölé nem emelhet egyetlen értéket sem, illetve 10 alá sem csökkentheti egyiket sem (esetleges pluszpontokért). A fajból eredő módosítók ezek után adandóak hozzá, amelyek már felemelhetik ill. lecsökkenhetik ezeket az értékeket a fenti határokat figyelmen kívül hagyva. A 4. szint utáni bónusz főjellemző pont bele van számítva már a fentiekbe, ezért azt külön nem kapják meg a játékosok.
Az egyéb dolgokat (képzettségek, képességek, varázslatok) a játékos maga határozza meg a szabályok alapján. A varázsló (wizard) játékos az összes 0. szintű, 8 darab első, 8 darab második szintű és 5 darab harmadik szintű varázslatot írhat bele a varázskönyvébe. Senkinek nem lehet sem követője, sem familiárisa, sem speciális hátasa. Mágikus tárgya és tekercse sincs senkinek kezdetben, függetlenül az esetleges Képességektől.

Minden csapat 500 arannyal kezd. Ebből kell megvásárolni a kezdőfelszerelést, vérteket és fegyvert (ruhát, élelmet, tűzszerszámot nem kell). Az árak a Játékosok Könyvében közöltek alapján számítandók. A varázslók/mágusok/bárdok az általuk ismert varázslatokhoz elégséges mennyiségű komponenssel rendelkeznek, ezeket megvenni nem kell. Ugyanígy a játék kezdetekor rendelkezik a pap a Szent Szimbólumával, a bárd egy hangszerrel és a tolvaj egy Tolvajfelszereléssel.
A megmaradó pénzösszeg lesz az, amivel a kalandot elkezdik.

Mindezek után a csapat összesen kap 5 bónuszpontot, amit az alábbiak alapján költhet el:
· egy bármilyen nem-mágikus, nem mesteri, nem speciális anyagból készült vért vagy fegyver (amire esetleg már nem maradt pénz vagy alapból túl drága volt): 1 pont
· egy fegyverre vagy 20 nyílvesszőre/lövedékre +1 mágikus módosító: 1 pont
· 3 könnyű sebek gyógyítása ital (1d8+5 hp): 1 pont
· egy karakter főjellemző értékének 1-gyel történő megnövelése (max. 18-ig): 1 pont
· egy vértre vagy pajzsra +1 mágikus módosító: 2 pont
Egyet többször is lehet választani a fenti táblázatból egészen addig, amíg van elkölthető bónuszpont. A mágikus bónuszok értelemszerűen nem kumulatívak (tahát senkinek nem lesz +2-es cucca).


LOTR karakterek

Saelind/Silivrien

Faj: tünde (sinda)
Tulajdonságok: fellépés 8 (+1), ügyesség 12 (+3), érzékelés 10 (+2), erő 11 (+2)*, életerő 10 (+2)*, ész 6 (+0)
Reakciók: állóképesség +3*, gyorsaság +3, akaraterő +1, bölcsesség +2
Rend: harcos
Rendi képességek: kedvenc fegyver (rövid íj), született harcos
Fejlődési fokok: 4
Képzettségek: előadás +2, fegyvertelen harc +3, fegyveres harc: hosszú kard +6, futás +2, hangutánzás +3, isme: faj (tünde) +3, isme: birodalom (Rhudaur) +4, lopakodás +3, mászás +2, megfigyelés +3, nyelvismeret: sinda +5, nyelvismeret: nyugori +4, nyelvismeret: quenya +2, nyomolvasás +4, távolharc +8, túlélés +3, ugrás +2, úszás +1
Előnyök: pontos lövés, erdőismeret, oroszlánszívű
Hátrányok: csökönyös
Egészség: 11
Bátorság: 3
Hírnév: 0
Felszerelés: rövid íj, bőrvért, hosszú kard, takaró, élelem, kés

Előtörténet: Saelind/Silivrien szülei Lindonból származnak. A tünde felnőve egy vándorló tündecsapathoz csapódott, de felnőtté érve egyre több időt töltött Völgyzugolyban, ahol szívesen hallgatta a Tűz csarnokában felcsendülő dalokat. Sokszor elkísérte Elladant és Elrohirt a környező vidékre. Völgyzugolyban ismerkedett meg társaival is. Elsősorban Gilrain/Gilwenhez fűzik szorosabb szálak, gyakran látni őket együtt, amint egy dalt komponálnak. A dalnok lanton szokta kísérni Saelind/Silivrien ezüstös csengésű hangját. Mivel mindketten szívesen hallgatták a távoli vidékekről szóló dalokat, és jó barátságban voltak Thróinnal, Elrond őket bízta meg azzal, hogy Dorit, aki Ereborból érkezett Bilbó meglátogatására, kísérjék vissza a Magányos Hegyhez, s vigyenek el egy levelet Vaslábú Dáinnak.


Gilrain/Gilwen

Faj: ember (dúnadán)
Tulajdonságok: fellépés 11 (+2)*, ügyesség 10 (+2)*, érzékelés 8 (+1), erő 6 (+0), életerő 7 (+0), ész 10 (+2)
Reakciók: állóképesség +0, gyorsaság +2, akaraterő +2*, bölcsesség +2
Rend: dalnok
Rendi képességek: született tehetség, bűvészet
Fejlődési fokok: 4
Képzettségek: akrobatika +2, előadás +7, elrejtés +2, emberismeret +3, érvelés +2, fegyvertelen harc +2, isme: birodalom (Rhudaur) +5, isme: birodalom (Eregion) +2, isme: faj (ember) +3, isme: faj (tünde) +2, isme: történelem (Arnor) +4, isme: történelem (Völgyzugoly) +1, játékok +2, megfigyelés +2, lelkesítés +3, lopakodás +1, nyelvismeret: nyugori +6, nyelvismeret: sinda +5, rábeszélés +2, szemfényvesztés +5, távolharc +4, tudakozódás +1
Előnyök: választékos beszéd, szerencsefi, elszánt
Hátrányok: gyenge
Egészség: 8
Bátorság: 4
Hírnév: 0
Felszerelés: dobótőr (4), lant, takaró, élelem

Előtörténet: Gilrain/Gilwen az északi dúnadánok sarja. Szülei unokatestvérével, Adrahil/Telperiennel együtt Völgyzugolyba küldték, hogy a tündék mellett tanulják ki választott mesterségüket. Gilrain/Gilwen lelkesen sajátította el a lantpengetés művészetét, és hébe-hóba olykor ő maga is énekeket rögtönöz. Szomjazik a kalandokra, de testi gyengesége miatt gyakran Saelind/Silivrien és Bogáncs Aron/Aranka segítségére szorul. Kedves természetességgel veszi tudomásul, hogy nem tud velük mindenben lépést tartani, de semmi pénzért nem mondana le róla, hogy elkísérje őket. Természetes volt hát, hogy Dori kíséretének tagjaként ő is velük tartson a Magányos Hegyhez, számos dalt szerezve közben.


Adrahil/Telperien

Faj: ember (dúnadán)
Tulajdonságok: fellépés 12 (+3)*, ügyesség 6 (+0), érzékelés 8 (+1)*, erő 5 (+0), életerő 8 (+1), ész 12 (+3)
Reakciók: állóképesség +4*, gyorsaság +1, akaraterő +3, bölcsesség +3
Rend: varázsló
Rendi képességek: varázslás 2, bűvtehetség (meggyőzés)
Fejlődési fokok: 4
Képzettségek: emberismeret +3, értékbecslés +2, érvelés +4, fegyveres harc +3, futás +1, időjóslás +2, isme: faj (ember) +3, isme: birodalom (Dúnföld) +3, isme: birodalom (Rhudaur) +3, isme: birodalom (Rohan) +2, isme: történelem (Másodkor) +4, isme: mágia +3, keresés +1, lelkesítés +4, megfigyelés +1, megfélemlítés +4, nyelvismeret: nyugori +6, nyelvismeret: dúnföldi +2, nyelvismeret: sinda +5, nyelvismeret: quenya +5, rábeszélés +3, túlélés +1
Varázslatok: állatok beszéde, fényteremtés, gyógyvarázs, hatalom érzékelése, ködteremtés, meggyőzés, győzelem, őrvarázs
Előnyök: elszánt, bölcs, látnok
Hátrányok: büszke
Egészség: 9
Bátorság: 4
Hírnév: 0
Felszerelés: bot, gyógyfüvek, takaró

Előtörténet: Adrahil/Telperion tehetsége a mágiához már fiatalkorában megmutatkozott, ezért szülei Völgyzugolyba küldték unokatestvérével, Gilrain/Gilwennel együtt. A tündék szelíd varázslatai lenyűgözték a fiatal dúnadánt, és mindent megtett, hogy méltó legyen tanárához, Arwenhez. A tündelány azonban gyakran távol volt, és ezért a tanulás korántsem haladt olyan gyorsan, mint ahogy Adrahil/Telperien remélte. Természetes tehetsége révén azonban így is számos varázslatot kitanult. Szívesen elkísérte unokatestvérét és a többieket, akiket Elrond Dori mellé válogatott, mert azt remélte, hogy útközben kamatoztathatja tudását, és újabb varázslatokat fedezhet fel. Elrond rábízta a Vaslábú Dáinnak szóló levelet.


Bogáncs Aron/Aranka

Faj: ember (közbülső nép)
Tulajdonságok: fellépés 6 (+0), ügyesség 8 (+1)*, érzékelés 6 (+0), erő 12 (+3), életerő 12 (+3)*, ész 8 (+1)
Reakciók: állóképesség +3, gyorsaság +2*, akaraterő +1, bölcsesség +0
Rend: harcos
Rendi képességek: ellépés, gyors csapás született harcos
Fejlődési fokok: 4
Képzettségek: futás +2, fegyvertelen harc +3, fegyveres harc: pengék +9, gyógyítás +3, isme: birodalom (Rhudaur) +3, isme: birodalom (Brí) +4, isme: faj (emberek) +3, isme: faj (tündék) +1, isme: történelem (emberek) +4, isme: kereskedelem +2, játékok +2, lelkesítés +1, lovaglás +2, megfélemlítés +3, megfigyelés +2, mesterség: lakatos +2, nyelvismeret: nyugori +5, nyelvismeret: sinda +1, nyelvismeret: dúnföldi +1, távolharc +2, túlélés +3, ugrás +3, úszás +2
Előnyök: éberség, szívós, merész
Hátrányok: kapzsi
Egészség: 15
Bátorság: 4
Hírnév: 0
Felszerelés: hosszú kard, láncing, pajzs, takaró, élelem

Előtörténet: Bogáncs Aron/Aranka az Elhagyott Fogadó környékén fekvő egyik tanyán látta meg a napvilágot. A Keleti út mellett laktak, ezért gyakran látott tündéket, dúnadánokat, törpöket az országúton. Barátjával, a Brí-beli Konkoly Hobával/Hajnalkával együtt már gyerekkorukban előszeretettel akaszkodtak rá a vándorokra, és messzi tájakról szóló történetekért nyaggatták őket. Mesék iránti vonzalmukat csak a pénzéhség múlta időnként felül: a tehetősebb kereskedőket beszélgetés címén feltartóztatva gyakran elemeltek pár kisebb holmit a szekerekről. Ha a szüleik felfedezték a lopást, alapos verésnek nézhettek elébe. Egyszer egy vándorló törpöt is megloptak, de tudtukon kívül különleges, mágikus kalapácsot emeltek el tőle. Mielőtt visszaszolgáltathatták volna, a szerszám a Szürke Ombolyba esett és eltűnt. Thróin (mert ő volt a törp) fülön csípte a két kölyköt, és követelte a szülőktől, hogy az ifjoncok dolgozzák le a kalapács árát. A kényszerű inaskodásból aztán barátság szövődött, és Aron/Aranka megszerette Völgyzugoly hangulatát is, ahol a műhely állt. Amikor Thróin Dorival együtt visszaindult Ereborba, Aron/Aranka önként ajánlkozott, hogy elkíséri mesterét.


Konkoly Hoba/Hajnalka

Faj: hobbit (gyaplábú)
Tulajdonságok: fellépés 6 (+0), ügyesség 14 (+4), érzékelés 12 (+3)*, erő 5 (+0), életerő 6 (+0), ész 8 (+1)*
Reakciók: állóképesség +2*, gyorsaság +4, akaraterő +1, bölcsesség +3
Rend: kalandor
Rendi képességek: zárnyitás, fürge lábú, tolvajok szerencséje
Fejlődési fokok: 4
Képzettségek: akrobatika +1, elrejtés +3, értékbecslés +2, fegyveres harc +3, isme: faj (hobbit) +4, isme: kalandorok +2, isme: birodalom (Megye) +2, isme: birodalom (Brí) +4, isme: birodalom (Rhudaur) +2, isme: faj (törpök) +2, isme: faj (tündék) +2, játékok +1, lopakodás +4, mászás +3, megfigyelés +3, mesterség: főzés +3, mesterség: lakatos +1, nyelvismeret: nyugori +5, nyelvismeret: sinda +2, rábeszélés +2, szemfényvesztés +3, távolharc +5, tudakozódás +2, túlélés +1, ugrás +2
Előnyök: éles szem, szerencsefi, óvatos
Hátrányok: akaratgyenge
Egészség: 7
Bátorság: 3
Hírnév: 0
Felszerelés: parittya, tőr, élelem, tűzszerszám, tolvajszerszámok

Előtörténet: Konkoly Hoba/Hajnalka Talpason született, de előszeretettel barangolt a környéken. Bár messze lakott, legjobb barátja Bogáncs Aron/Aranka lett, akivel nagyszerűen megértették egymást – mindketten kaphatók voltak a csínyekre. Előszeretettel akaszkodtak rá a vándorokra, és messzi tájakról szóló történetekért nyaggatták őket. Mesék iránti vonzalmukat csak a pénzéhség múlta időnként felül: a tehetősebb kereskedőket beszélgetés címén feltartóztatva gyakran elemeltek pár kisebb holmit a szekerekről. Ha a szüleik felfedezték a lopást, alapos verésnek nézhettek elébe. Egyszer egy vándorló törpöt is megloptak, de tudtukon kívül különleges, mágikus kalapácsot emeltek el tőle. Mielőtt visszaszolgáltathatták volna, a szerszám a Szürke Ombolyba esett és eltűnt. Thróin (mert ő volt a törp) fülön csípte a két kölyköt, és követelte a szülőktől, hogy az ifjoncok dolgozzák le a kalapács árát. A kényszerű inaskodásból aztán barátság szövődött. Konkoly Hoba/Hajnalka nem bánta meg, hogy épp egy lakatoshoz került tudta, hogy egyszer még hasznát veszi a tudásnak, ha úgy fordul a sorsa. Amikor Thróin Ereborba indult, örömmel elkísérte.


Thróin

Faj: törp
Tulajdonságok: fellépés 6 (+0), ügyesség 11 (+2)*, érzékelés 8 (+1), erő 10 (+2), életerő 10 (+2)*, ész 10 (+2)
Reakciók: állóképesség +3*, gyorsaság +2, akaraterő +2, bölcsesség +1
Rend: mesterember
Rendi képességek: gyors munka, mestermunka
Fejlődési fokok: 4
Képzettségek: értékbecslés +4, érvelés +3, fegyveres harc +5, kovácsmesterség +5, kőművesség +2, megfigyelés +3, mesterség: lakatos +8, mesterség: ötvös +2, rábeszélés +3
Előnyök: fáradhatatlan, gyors felépülés, kézműves mester, megronthatatlan
Hátrányok: becsületkódex
Egészség: 11
Bátorság: 3
Hírnév: 0
Felszerelés: csákány, tőr, szerszámok, takaró, élelem, tűzszerszám

Előtörténet: Thróin a Kékhegységben született, és ott élt egészen a Magányos Hegy felszabadításáig. Akkor egy időre Ereborba költözött, de ott sem tudott sokáig megnyugodni. Éveken át ingázott a két törp birodalom között, menet közben pedig mindig Völgyzugolyban szállt meg. Bár a tündékben nem bízott, ezt a völgyet szerette. Gyakran végzett el kisebb munkákat az itt lakó tündék számára, s végül egy kis műhelyt is felállítottak neki egy árnyas ligetben. Thróin mindig mondogatta, hogy csak ideiglenesen lakik itt; de már egyre kevesebbet utazott. Két inasa van: Bogáncs Aron/Aranka és Konkoly Hoba/Hajnalka, akik egy mágikus kalapács árát dolgozzák le nála. Bár a két fiatal sok gondot okoz neki, Thróin kedveli a társaságukat, és olykor – bár nagyon ritkán – maga is hajlik egy-egy csínyre. Az utóbbi időben elfogta a vágy, hogy megint találkozzon a népével, ezért amikor Dori visszaindult Ereborba, elkísérte a vén törpöt.


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.