LFG.HU

BePe
InterjúkCimkek

LFG.HU: Mi a “Swipe Chapters: Fallen Mankind” játék lényege, max 5 mondatban?
Németh Gábor: Egy mobiltelefonra készült, kártyás játékkal szerettük volna visszahozni a régi szöveges szerep- és kalandjátékok hangulatát, kicsit felturbózva, hogy a fiatalabb generáció is kedvet kapjon hozzá. A játék egyébként egy globális katasztrófa utáni világban játszódik, amikor az egyik főszereplőnek el kell hagynia az addigi biztonságot adó búvóhelyét, hogy segítsen a kolónián maradt társainak. Elsőre kicsit Fallout-os lehet a sztori, de garantálhatom, hogy teljesen más irányt fognak venni a dolgok! ;)

LFG.HU: Kinek az ötlete volt, honnan jött az ötlet?
Szöllősi Balázs:A játék alapvető ötletét én találtam ki. Régóta szerettem volna készíteni egy olyan játékot, amelyben a történet és a vizualitás szorosan összefügg és mivel mind a ketten szeretjük a kártyás játékokat, kézenfekvő volt, hogy a kártyákat integráljuk a koncepcióba. Ezt később közösen továbbgondoltuk és így született meg a Fallen Mankind jelenlegi, bár még formázás alatt álló változata.

LFG.HU: Milyen a csapat összetétele?
SZB: A Bright Hobo Studiot ketten alapítottuk Gáborral, de a Fallen Mankind készítésében szervest részt vállalt Megyeri Manó is. Míg Gábor a fejlesztőnk, Manó a grafikusunk, én felelek a történetért és a PR kommunikációért. Rajtunk kívül vannak még lelkes segítőink, akik lektor, tesztelő vagy éppen tanácsadó pozícióban járulnak hozzá a fejlesztési munkálataihoz. Illetve előzetesen már felvettük a kapcsolatot egy hazai zeneszerzővel, így a jövőben a csapat biztosan bővülni fog még.

LFG.HU: Mi volt eddig a legnagyobb kihívás a fejlesztés során?
NG: Talán a legnehezebb megtalálni az egyensúlyt a család – munka – játékfejlesztés között. Főállásban is fejlesztőként dolgozom, bár teljesen más területen, ezért nehéz az időt úgy beosztani, hogy mindenre jusson elég. Még egy ilyen alpha verziós játék is rengeteg munkaórát igényel és nagyon sok lemondással jár. De ettől szép! :)

LFG.HU: Milyen funkció volt, ami NEM került bele végül a játékba?
NG: A lehetséges harcrendszereken sokat ötleteltünk. Megvizsgáltuk a legkülönbözőbb dolgokat a match three típustól kezdve egy konkrét körökre osztott rendszerig de ezeket elengedtük. Erről a későbbiekben a közösség véleményét szeretnénk kikérni. Egyelőre egy GURPS-hoz hasonló, szimulált kockadobásokon és statokon alapuló rendszer maradt.
SZB: Alapvetően mivel a játék még közel sincs kész állapotban, sok dolog változhat majd a fejlesztés végéhez érve.

LFG.HU: Mik a ti kedvenc játékaitok?
NG: Ha a játékidőt nézzük akkor egyértelműen a Dota 2, majd a második helyen valószínű a The Binding of Isaac állna. De a dobogóra még felférne szinte bármilyen SNES játék.
SZB: Nagyon sok kedvenc játékom van és eléggé vegyes az ízlésem. Mindenképp a toplistában helyezkednek el a Blizzard és a CD Projekt Red játékai. A nyomasztó játékok talán egy fokkal még közelebb állnak hozzám, mint amilyen a Stalker, a Metro, a Fallout, vagy a Half-Life széria. Ha kompetitív játékot kellene mondanom, akkor jelenleg a Rainbow Six Siege-et tenném az első helyre.

Fallen_Mankind_Screenshots

LFG.HU: Miért döntöttetek az Indiegogo-féle finanszírozási modell mellett?
NG: Rengeteget számoltunk és terveztünk a kampány indulása előtti 2-3 hónapban és arra jutottunk, hogy ezt saját zsebből olyan minőségűre amilyenre szeretnénk, nem tudnánk megoldani. Ezért kértük a közösség segítségét.

LFG.HU: Tanácsok játékfejlesztéssel kapcsolatban?
NG: Ne fogj bele egyedül! Legalább ketten, de ha többen vagytok még jobb lesz. Rengeteg munkával és lemondással fog járni, de ha valóban szeretnétek megcsinálni csak a kitartáson múlik. Ne bizonytalanítson el a kudarc, mert lesz bőven az is, de tudni kell tanulni belőle. Bár ez talán működik az élet bármely pontján.
SZB: Pontosan, továbbá az is nagy előny, ha az ember tud megfelelő időt szakítani rá és van miből finanszírozni a kezdeti nehézségeket. Se nem könnyű, se nem olcsó játékot fejleszteni, viszont nagyon megéri a tapasztalatokért cserébe.

LFG.HU: Mik a jövőbeni tervek?
NG: Ahogy a Swipe Chapters neve utal rá, ez csak a kezdet, az első fejezet. Tervben van még 3-4 teljesen különböző világban játszódó történet, de ez még nagyon a jövő. Most csak erre fókuszálunk.
SZB: Igen, nem titok a fejlesztés kezdetétől több címmel számoltunk, gyakorlatilag egy franchise felépítésében gondolkodunk. Értsétek ez alatt nem csak a videojátékokat, hanem akár novellákat, képregényeket, társasjátékokat is. Viszont addig még hosszú út vezet, előbb kis lépésekben akarunk haladni.

Köszönjük az interjút!

Website: https://brighthobo.com/swipe-chapters-fallen-mankind/
Indiegogo: https://igg.me/at/fallen-mankind
Facebook: https://www.facebook.com/scfallenmankind/
Twitter: https://twitter.com/BrightHobo

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához