LFG.HU

HammerTimeCafe
Glowface
RPG mesélőknekCimkek

Jubiláltunk! A Héroszok Hajnala volt a Hősök Hajnala kereken huszadik egész napos játéka. S milyen játék volt ez! Aktuális kalandunk a mítoszok Hellaszába kalauzolja el játékosainkat, ahol igazi félistenek bőrébe bújva ismerkedhetnek meg az olümposziak elég kihegyezett intrikáival.

A torta, amivel a 20. játékunkat megünnepeltük - finom volt ám!

A torta, amivel a 20. játékunkat megünnepeltük – finom volt ám!

A mostani kalandok tervezése közben több szempontból is szándékosan eltávolodtunk néhány bevett írói rutinunktól. Szerintem jót tett! Az egyik legfontosabb újdonság a kaland alapstruktúrája: nem egy szabadon bejárható térképre helyeztünk el önálló kalandokat, hanem sztori-alapú fő kalandszálra fűztük fel az eseményeket (pejoratívabb barátainknak: „csőkaland”). Azért, hogy a döntés szabadságát és a kalandok változatosságát meghagyjuk, egy-egy kalandhelyszínen számos különböző nyomot követve, más és más kihívásokat leküzdve juthattak tovább hőseink, így talán megőriztünk valamennyit a játék szabadságából is, de mégis fordulatos, előre haladó történetet kaptunk.

Érdekes újdonság volt az is, hogy a görög mitológiát többé-kevésbé mindenki ismeri, ezért sokkal könnyebben beágyaztunk eseményeket játékosaink fejébe. Zeuszról vagy a titánokról mindenkinek van valamilyen elképzelése, míg egy általunk kitalált új világ történelmének kiemelkedő alakjairól nyilván nincsen. Azt hiszem, élőbb, megfoghatóbb, átélhetőbb kalandokat tudtunk az ismerős köntösbe burkolva letenni játékosaink elé. Persze, a játék nem volt minden pontján historikusan precíz, vagy akár a legendák legismertebb fordulataihoz hű – ez nem baj, mondjuk Héraklész kalandjaiból is különböző forrásokból össze tudnánk szedni féltucat különböző változatot.

Szerintem kifejezetten jó lett a végeredmény, bátran ajánlom mindenkinek otthoni játékra is! Tessék bátran letölteni a kalandot (a cikk végén, mellékletekkel együtt), elmélyülni benne, és várjuk a konstruktív (vagy egyéb) kritikát.
Az én legnagyobb aggodalmam játék közben talán az volt, hogy a nem tökéletesen harcra kihegyezett játékosoknak túl sok ideje ment el a harci kihívásokkal, és kevés ideje maradt a kreatív szerepjátékra. Azt hiszem, ez otthon könnyebben orvosolható gond; és persze otthon lehet rászánni több időt is a kalandra, nincs a társaság a 8 órás időkerethez kötve.

Jó szórakozást kívánunk, és találkozzunk a következő 20 alkalommal is!

Klikk a képre a letöltéshez!

Borító

Letöltések:
[Kalandmodul]
[Kalandmodul mellékletek]


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához