LFG.HU

taverna
CikkBot
hírekCimkek

Amikor a Disney és az az Electronic Arts 2013-ben megállapodott abban, hogy a fejlesztő-kiadó kizárólagos jogot kap a Star Wars játékokra, aligha akadt bárki is, aki előre látta volna, hogy a cégnél mennyire nem tudnak majd élni a nagy lehetőséggel. A vállalkozás az elmúlt hat év során konzolra vagy PC-re kizárólag a Star Wars Battlefront két részét dobta piacra – ráadásul utóbbi alkotás pofátlan mikrotranzakciós rendszere miatt 2017 egyik legkomolyabb PR-katasztrófáját idézte elő.
Iparági pletykák szerint ez annyira felbőszítette a franchise-ért négymilliárd dollárt fizető Disney illetékeseit, hogy a lehető legkomolyabban felmerült, hogy felbontják a szerződést, és a Ubisofttal, vagy az Activision-nel kötnek üzletet.


Ebből azonban semmi sem lett, és az EA-nál letették a nagyesküt, hogy a jövőben jobban oda fognak figyelni a vásárlóközönség igényeire. Ezt sokan pozitív jelként értékelték, ám úgy tűnik, korai volt az öröm, hiszen, ha hinni lehet a Kotaku belsős információinak, a félhivatalosan belengetett, Orca kódnéven futó, egy, kalandjai során megannyi bolygót bejáró fejvadász/gazfickó történetét elmesélő játék soha nem fog megjelenni -  a komplex projekt ugyanis nem készült volna el 2020 végéig, márpedig a Redwood City-ben székelő óriásnál mindenképpen szeretnék, ha az állítólag ekkor érkező, nextgen masinákon már elérhető lenne egy, a messzi-messzi galaxisba kalauzoló, új, húzócímnek számító program.

A helyzetet különösen tragikomikussá teszi, hogy a 2017-ben bezárt Viscareal Games annak idején a leginkább az Uncharted-szériáról ismert Amy Hennig bevonásával pont egy ehhez hasonló, rövidebb címen dolgozott. A dologból végül semmi sem lett, mert a döntéshozók inkább egy gigantikus, nyitott világú játékot akartak – amit aztán most egy tempósabban tető alá hozható kedvéért engednek el.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához