LFG.HU

HammerTimeCafe
CikkBot
InterjúkCimkek

A Taverna egy élő, asztali szerepjátékos műsor Twitchen illetve Youtube-on. A Taverna tavaly júliusban indult, az alábbi, készítőkkel készült interjú pedig az elmúlt hetekben készült.
A hetente, hétfő esténként 6-kor látható adásokhoz és az interjúhoz jó szórakozást kívánunk!

Twitch csatorna: https://www.twitch.tv/tavernacsatorna
YouTube csatorna: https://www.youtube.com/c/tavernacsatorna
Discord szerver: https://discord.gg/fdVZtNA
Instagram: https://www.instagram.com/fusiontv1/
Facebook: https://www.facebook.com/tavernacsatorna/

taverna_fekvo

taverna

LFG.HU: Milyen ihlet alapján kezdtetek el a Tavernát?

Paplovag: Én már egy jó pár éve streamelek és összehoztuk a kellemest a még kellemesebbel.

NoLife Dávid: Szerettük volna, ha itthon is nagyobb teret kap, több új emberhez eljut, hogy ilyen fajtája is lehet az ember barátaival, szeretteivel eltöltött idejének, ami nem mellesleg remek formája a közös alkotásnak is.

Buci: Az ötlet alapvetően a twitch élő lehetőségén, majd motiváló erőként a Critical Role sikere hatott

Thanatos: Hiányzott a szerepjáték, Buci barátommal pedig az alkoholgőzös estéken dédelgettük egy élő szerepjátékos műsor álmát. Akkor már e-sport kommentátorként mindennapos volt számunkra ez a közeg, egyértelműnek tűnt, hogy áthozunk ide egy másik dolgot, amit annyira szeretünk.

LFG.HU: Mikor kezdtetek játszani?

Paplovag: Magával a szerepjátékkal még általános iskolában ismerkedtem meg, azóta nagyobb megszakításokkal, de játszom aktívan.

NoLife Dávid: Tavaly. Nekem a srácokkal történik a legelső kalandom, én vagyok a noob a partyban.

Buci: 2005

Thanatos: Emlékeim szerint olyan 8 éves koromban talált meg az asztali szerepjáték, méghozzá a M.A.G.U.S. formájában. Szerelem első látásra volt a dolog, számtalan M.A.G.U.S. kampány van a hátam mögött, de a D&D, Shadowrun és Vampire játékalkalmak sem maradtak el. Ha egy kis időre party nélkül is maradtam, mindig visszataláltam a szerepjátékhoz (vagy ő hozzám).

LFG.HU: Mi volt az első játékélmény?

Paplovag: Egy régi cimborámmal ismerkedtem még meg a játékkal, emlékszem még ő mesét és nem voltunk többen, de így is élveztük. Később felkerestünk klubbokat és ott azért már belecseppentünk a szerepjátékos társaság varázsába.

NoLife Dávid: Egyszer egy M.A.G.U.S kalandot elindítottunk (sajnos ez eddig is jutott), de annyira élveztem a karakteralkotást, hogy úgy döntöttem mindenképpen kipróbálom milyen is ez ténylegesen.

Buci: Amikor kaptam egy varázs kardot, ami ha kihúztam a hüvelyéből azt mondta mindig, hogy: jobb félni mint megijedni

Thanatos: Fiatal voltam és bohó, a csontvázak pedig ugyanúgy dobhatnak 00-át…

LFG.HU: Mik azok a játékok, amiket hosszabb ideje játszotok?

Paplovag: World of Darkness, DnD, M.A.G.U.S.

Buci: D&D és Magus (ha pc – akkor LoL, Overwatch, WoW, For Honor)

Thanatos: Jelenleg a D&D 5. kiadásába vagyok beleszerelmesedve, másra nem jut idő sajnos.

LFG.HU: Készülnek-e behind the scenes vagy blooper video-összeállítások?

Csapat: A YouTube csatornánkon van egy összeállítás az előző év bakiaiból, amely bepillantást enged a felvételkészítés rejtelmeibe. A műsor viszont élő, így minden bakit látnak a nézők egyből, nem nagyon tudjuk őket elrejteni. A kulisszák mögé a közösségi oldalainkon megjelenő képek és a Patreon programunk segítségével lehet betekinteni.  

LFG.HU: Mi volt a legstresszesebb rész? Miért?

Paplovag: Szerintem az, amikor a Sastoronyba tartottunk. Nem elég, hogy már az erdőben nagyon durván megtépáztak minket, amikor végre biztonságban hittük magunkat, akkor csapott le a kaland utolsó harca. És nagyon kevésen múlott a túlélés.

NoLife Dávid: Mint streamer, a legstresszesebb mindig az, ha nem tudja az ember biztosra, hogy a technika 100%-ban  mögötte áll-e. Szerencsére ez egyre kevesebbet fordul elő. Mint játékos, nem stresszelek a kalandokon. Na jó, azon egy kicsit lehet, hogy jól roleplay-eljem Tristant. Bár nagyon szeretem a karakterem és sok potenciált tartogathat még, ha úgy alakul a történet és nem jönnek össze a dobások, akkor sajnos így jártunk.

Buci: Szerencsére Thanatos majdnem minden részbe képes elég stresszes jelenetet belecsempészni, de talán az isteni esszenciák felrobbanása Darrünben

Thanatos: Mesélőként óriási felelősség van rajtam a műsor miatt. Nem csak a játékosokat kell szórakoztatni, hanem több száz nézőt is, ez pedig azért egy aprócska nyomást alapból helyez az emberre :D Ráadásul személyiségem miatt igyekszem összefogni az egész projektet, így mindig van min stresszelni az adás előtt is. Ha konkrét részre gondolok, akkor a Kiválasztottak Városában (Darrün) történt szabotázs akcióra és a következményeire való játékos-reakciótól féltem a legjobban, mert teljesen a feje tetejére állított mindent. Szerencsére félig tátott szájjal és teljes átéléssel követték az eseményeket, teljesen magával ragadta őket a narratíva, így jól sült el a dolog.

LFG.HU: PC vagy konzol?

Paplovag: Én leszek a seggfej, aki beírja: PC Master race.

NoLife Dávid: Munkára és játékra egyaránt szükséges, így PC. Bár, ha lenne végtelen időm beszerznék egy kanapét egy konzolt és egy projektort.

Buci: PC

Thanatos: PC.

LFG.HU: Top 3 kedvenc RPG-k? Melyik miért?

Paplovag: DnD, maga a rendszer miatt. Én nekem nagyon tetszik a D20-as rendszer.

Alien: Imádtam, hogy több időt töltöttem el azzal, hogy karaktert generáljak, mint ameddig éltem. Valószínűleg a jó társaság és a világ hangulata miatt imádtam nagyon.

World of Darkness: Egy annyira részletes és szerteágazó szerepjáték, hogy nem lehet nem szeretni. A D10 rendszer nem mondom, hogy a kedvencem benne, de maga a világ és az, ahogy összekapcsolódnak egyszerűen fenomenális.

NoLife Dávid: Tabletopból nekem ugye egy van, a D&D. Ezzel játszunk, ezt ismerem és eddig nagyon tetszik majdnem minden aspektusa. Virtuálisból pedig a Warcraft és a The Elder Scrolls világait modnanám, mindkettőt nosztalgiából

Buci: D&D (Forgotten Realms) Rettentően jól kidolgozott világ számos érdekes hellyel és történettel egy jó rendszerbe ágyazva. D&D (Dragonlance) a klasszikus jó és rossz közötti harc epic fantasy-ja. MAGUS (UTK) viszonylag értető és élvezhető rendszer szintén jól megfogott birodalmakkal és történettel.

Thanatos: A Witcher sorozat a történetvezetésével és a hangulatával ragadott magával, bár a 3. részt még mindig nem pörgettem ki, mert az utolsó bokrot is felderítem, ha az érdekesnek tűnik. Emellett fiatalkoromban a Gothic 2 szívott be teljesen, nagyon jó hangulata volt annak is. Emellett pedig az Elder Scrolls még egy nagy kedvenc a nagy világaival és a hihetetlen mennyiségű történetével. Olyanok ezek, mint valami kimeríthetetlen narratíva-források, rengeteg kalandomhoz nyújtottak már inspirációt.

LFG.HU: Mik a terveitek a Tavernával hosszútávon?

Paplovag: Hogy legyen hosszútáv :)

NoLife Dávid: Szeretnénk minnél több embernek megmutatni ezt, a fiatalabb közönséget is rávenni egy ilyen remek szabadidős tevékenységre. Rengeteg távlati tervünk van, a táboroktól kezdve az oktató jellegű előadásokig. Természetesen nekünk is sokat kell még fejlődnünk ezekhez.

Buci: Egy olyan közösséget kialkítani, ahol a szerepjáték a közös pont és e körés sok minden felépülhet.

Thanatos: Hihetetlen érzés lenne felépíteni egy olyan márkát, amely eljuttatja az emberekhez a szerepjátékot és megszeretteti velük azt. Rengeteg munka áll még előttünk, de hiszem, hogy széles körben el lehet terjeszteni ezt hobbit, ugyanis mindenki megtalálhatja benne a számára szép részt, ráadásul a 21. század rohanó, elmagányosító világában egy fantasztikus kapcsolódási pontot jelenthet az emberek között.

LFG.HU: Tanácsok hasonló témában gondolkodóknak?

NoLife Dávid: Hogy vágjanak bele, próbálják meg. Annyit biztosan megér.  Minnél többen vagyunk annál nagyobb az esélye, hogy bekövetkezik itthon is az a bizonyos reneszánsz.

Buci: Kitartás és technikai ismeretek, amennyiben ezt élőben akarják csinálni.

Thanatos: Végtelen nagy fába vágja az illető a fejszéjét, így legyen tartalékban elég motiváció és kitartás, különben abba fogja hagyni hamar. Nem árt egy jó csapat sem, illetve a megfelelő technika, különben nehéz élvezhetővé tenni a dolgot. Végül, de nem utolsó sorban pedig átgondolt, folyamatos marketingre van szükség, mert egyébként nem jut el az emberekhez a tartalom.

LFG.HU: Mindent ti magatok csináltok, vagy vannak még technikai személyek is a háttérben?

NoLife Dávid: Egy ideig volt minimáis segítségünk. Ebben a pillanatban (a helyért felelős személyzeten kívül) mi csinálunk mindent A-Z-ig.

Thanatos: Egyelőre igen. Reméljük megérjük, hogy a Critical Role-hoz hasonlóan, egy teljes stáb dolgozzon a műsorainkon, viszont jelenleg csak mi vagyunk. Mi rakjuk össze a technikát, a kreatív tartalmakat, a marketinget és mindent.

LFG.HU: Milyen más szerepjáték rendszerek, settingek várhatók a folytatásban?

NoLife Dávid: Én egy Call of Cthulhu őrületet nagyon szívesen játszanék. (meg egyébként szinte minden mást is)

Buci: One shot kalandok, adott esetben más rendszerek kipróbálása

Thanatos: Elsőre azt mondanám, hogy hosszú távon van esély további kampányok elindítására (akár más szereplőkkel), amelyek játszódhatnak más világban vagy szerepjátékos rendszerben. Addig pedig maradunk a D&D 5. kiadásánál, mert egy stabil, könnyen érthető rendszernek tartjuk, amelyet talán könnyebb is befogadnia a nézőknek.

 

A műsorhoz mindenkinek jó szórakozást kívánunk!


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához