LFG.HU

CikkBot
VegyesCimkek

Egy kis indie csapat vagyunk, nagy rajongói nemcsak a retro játékoknak, de a klasszikus Kaland-Játék-Kockázat könyveknek is. Legújabb játékunk, a „Saving Mikey” is ezekhez a könyvekhez hasonlítható leginkább, erről szeretnénk most hírt adni.

A Saving Mikey az USA egy képzeletbeli régiójában játszódik, ahol az eddig ismert világ mindössze néhány nap alatt széthullik, miután elszabadul a Lyssa nevű pusztító vírus. A betegeket őrjöngő zombiszerűséggé züllesztő kórságot végül egy karanténzóna kialakításával sikerül megfékezni, a kilencéves Mikey azonban egy baleset folytán a fertőzött terület mélyén ragad, méghozzá egyedül. Támaszként csak ránk számíthat, hiszen tanácsainktól függ, hogy eljut-e az északon található evakuációs pontra.

savingmikey

A játék elérhető iOS @ https://apple.co/2WT5fnS és Android @ https://bit.ly/2tePslK!  készülékekre is.
A legutóbbi frissítéssel pedig a magyar nyelv is választhatóvá vált.

Rólunk

Egy kis, független indie csapat vagyunk Európa szívéből, célunk, hogy olyan játékokat készítsünk, amelyekkel mi is szívesen játszunk, és amelyek arra késztetik a játékost, hogy gondolkodjon, mielőtt cselekszik.
Először 2007-ben találkoztunk, egy cégnél kezdtünk el dolgozni. Csaba fiatal programozóként, Péter pedig 3D grafikusként. A kollégákból hamar barátokká váltunk, és már akkoriban arról álmodtunk, hogy közösen elkezdünk játékokat fejleszteni. Mindketten nagy rajongói voltunk és vagyunk a régi Commodore korszaknak, Péternek több C64-ese és Amigája is van otthon aktív használatban. Kezdeti próbálkozásaink így a retro korszakot megidéző egyszerű lövöldözős játékok voltak, de ezek megmaradtak a hobbi projektek keretei között.

Aktív időszak

Útjaink 2010-ben külön váltak, mindketten más cégeknél kezdtünk el dolgozni, Péter külföldre ment, de a barátság megmaradt. Évekkel később döntöttünk, hogy a hobbi projektek után szeretnénk magunkat élesben is kipróbálni, és a mobil platformokat céloztuk meg. Első projektünk Unity-ben készült, itt az elsődleges cél az volt, hogy tanuljunk, tapasztalatot szerezzünk minden téren. Mivel nagyon élveztük a közös munkát, és teljesen szabadon dönthettünk arról, hogy mibe fektetjük energiáinkat ezért második “éles” projektként egy régi álom megvalósítását tűztük ki célul: a gyermekkorunkban sokat olvasott Kaland-Játék-Kockázat könyvek nagy rajongóiként modern köntösben egy hasonló játékot készítünk. Péter már egyetemi évei alatt elkezdett novellákat írni, Csaba pedig tapasztalt programozónak számít, így úgy döntöttünk, hogy amit lehet, azt “házon belül”, mások segítsége nélkül fogunk elkészíteni a fejlesztés során.

A Projekt

A Saving Mikey első munkálatai 2018-ban kezdődtek. A történet főhősének a kezdetektől egy kisfiút választottunk, aki mindenképpen a játékos segítségére lesz utalva. Péter a történet vázát Twine-ban írta meg, majd később onnét exportálva egyszerű szöveges dokumentumként dolgozta ki. Szintén ő tervezte meg a játék design-ját. A történet során látható képek elkészítésére egy régi barátunk vállalkozott. A munka számtalan egyéb elfoglaltságunk miatt nagyon lassan haladt, de sosem volt kérdéses, hogy befejezzük. Noha mindketten napi szinten használjuk az angol nyelvet úgy döntöttünk, hogy profi fordítót és lektort kell megbíznunk a szöveg angolra fordításával. A magyar nyelvű lektorálás jelenleg is tart, amint befejeződik egy frissítés formájában elérhetővé tesszük. A végső kihívást azonban a korhatár besorolás kérdése jelentette. Annak ellenére, hogy kerültük a túlzóan véres és kifejezetten durva elemeket a történetben, továbbá minden téren tiszteletben tartottuk az Apple ide vonatkozó megkötéseit, többszörös levélváltás és hosszú, várakozással teli napok után kaptuk csak meg a zöld jelzést minden platformra: a legmagasabb korhatárbesorolás mellett.

További tervek

Mivel Péter szakmája szerint 3D grafikus, Csaba pedig élvezettel tanul és alkalmaz új dolgokat Unityben, ezért jelenleg – a Saving Mikey magyar nyelvű változata mellett – egy 3D-s akció-kaland játékot készítünk, érdekes történettel és több egyedi ötlettel. Azonban a jövőben is szeretnénk még visszatérni a szöveges kalandjátékok világába.

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához