LFG.HU

kukac
hírekCimkek

A Vampire sokatoknak már ismerős lehet, az LFG-n is nagy népszerűségnek örvend(ett). Az eredeti kiadás 1991-ben jelent meg, ami bemutatta a World of Darkness világát. A játék hamar népszerű lett, rengeteg kiegészítő és további alapkönyv (Werewolf, Mage, Changeling…) jelent meg hozzá. Bár eredetileg a játék 2004-ben a Gehennával véget ért volna, (és ekkor jelent meg az “NWOD”, ami egy sokkal szabadabb kiadás, de mégse lett túl népszerű) később folytatódott a klasszikus vonal. Megjelent a V20, és nemrég a V5 is tiszteletét tette a játékosok asztalán, amik visszatértek az eredeti történethez.

Számítógépes változatból két verzió is készült: a Redemption elsőként 2000-ben, egy csapatorientált, korokon átívelő játék volt a késő 90-es évek szerepjátékainak szellemében, a 2004-es Bloodlines viszont egy egyszemélyes játék volt, belső nézetből, rendszerszinten kevesebb asztali elemmel, de a Troika igyekezett a korlátolt erőforrásaival mindent kihozni belőle. Valamint első Source-os játékként (a Source fejlesztőjének saját játékával, a Half-Life 2-vel egyszerre jelent meg) iszonyatosan sok bug ellenére rendkívül népszerű lett, a sok modnak és közösségi patchnek hála pedig ~2007-re egy teljesen stabil, és fergeteges játék lett.

2015-ben a WhiteWolf-ot (a World of Darkness, Trinity, Scion, Pendragon és még néhány további játék kiadóját) felvásárolta a Paradox Interactive, majd néhány év csend után bejelentették a Bloodlines 2-t, mint az eredeti szellemi örökösét. A játék designereként sikerült megszerezni Brian Mitsudát, aki az eredeti játékot is felügyelte, valamint az egyik író Chris Avellone (Planescape: Torment, Knights of the Old Republic 2, Neverwinter Nights 2, Pillars of Eternity) mellett másokat is az eredeti dolgozók közül.

Az eredeti rész a Gehenna (lehetséges) “végnapjait” mutatta be, az új rész azonban követte a V20 és a V5 vonalát: a Gehennát többé-kevésbé átvészelve az élet ment tovább. Az új rész a Washington állambeli Seattle-ben játszódik, de kanonizáltnak tekinti az előző rész eseményeit. A történetről egyelőre ennyit tudni, de úgy tűnik, hogy a játék követni fogja a V5 történetét. A játékosok Caitiffként kezdenek (klán nélküli, vagy olyan magas generációjú, hogy nem lehet megállapítani a klánját), és később lehet klánt választani. A hígvérűeknek (thin-blood) három diszciplínáját mutatták be eddig, amik közül választhatnak, a Chiropterant, amivel repülni lehet, a Nebulationt, amivel “köddé” lehet válni, és lukakon áthaladni, valamint a Mentalismet, ami telekinézisként működik.

A játék az előző résszel ellentétben sokkal szabadabb lesz, bár továbbra is lesz egy meghatározó történetszál, a készítők inkább a Deus Exhez hasonlították mind a játékmenetet, mind a pályatervezést (nyílt helyszínek, mindenki úgy oldja meg a problémáit, ahogy akarja). A programozók átmenet nélküli helyszíneket ígérnek (nincs töltőképernyő), valamint hangsúlyt fektetnek a függőleges játékmenetre. [off]Korábban FPS játékok próbálkoztak ugyanezzel, mint a CS, Titanfall, AA, de időközben rá kellett jönniük, hogy az emberi agy viszonylag rosszul kezeli a magassági dolgokat.[/off] Már kezdéskor az egész város elérhető lesz, nem kell a történet bizonyos pontjaira eljutni az új helyszínek feloldásához.

A Bloodlines 2 hangulatában inkább a personal horror (“személyes horror”) irányát célozza meg, amiben a karakterek saját szörny(ű)ségükkel vannak elfoglalva, saját maguk a “gonoszok”, akik emberként próbálnak élni, miközben a bennük szunnyadó fenevad próbál kitörni, egyre durvább dolgokat produkálva, egyre gyakrabban megsértve a maszkabált. (Ezzel szemben az új WoD a gótikus horrorra helyezte a hangsúlyt, inkább a világ szörnyűségére tett utalást, mint a játékos karakterekre.)

A játék kezdetekor 5 klán lesz elérhető, de ezeket még nem jelentették be, viszont megerősítették, hogy minden klán ingyenes lesz, még a később megjelenők is. A Paradox játékai rendszerint el vannak halmozva DLC-kkel, ami alól a Hardsuit Labs-szal közösen fejlesztett Bloodlines 2 sem lesz kivétel, már a bejelentésekor bemutattak még 2 DLC-t.
A helyszínek és a történetek az ígéretek szerint folyamatosan bővülni fognak, de már az alapjáték is 25-30 óra játékidőt ígér (kb. a 2000-es évek közepén-végén megjelent játékok időtartama). A játék a megjelenítés napjától (2020 első negyedéve) rendelkezni fog mod támogatással.

Technológiailag a játékot az Unreal Engine 4 hajtja, viszont a futtatásához szükséges feltételeket még nem adták meg (az se egyértelmű, hogy Linuxon vagy Macen megjelenik-e, a készítők nem adták egyértelmű jelét, de nem is tagadták), viszont szintén ezzel a motorral jelent meg az Adrift, a Fortnite, a Sea of Thieves és a Vampyr (aminek nincs köze a WoD-hoz, ez a Dontnod alkotóinak játéka), amiknek 2-16 GB RAM és 2-4 GB VRAM között mozog a követelménye, tehát a megjelenéskor, 2020-ban valószínűleg nem fog hatalmasnak számítani a gépigénye.
A Bloodlines 2 három kiadásban fog megjelenni. A First Blood az alapjátékot tartalmazza a Soundtrackkel és néhány skinnel, az Unsanctioned további skineket (Jeanette, Smiling Jack, Sarcophagus…) tartalmaz, míg a Blood Mood 2 story packet és az első kiegészítőt is magában foglalja.

bloodlines2_1

bloodlines2_5


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához