LFG.HU

HammerTimeCafe
Kristian
ismertetőCimkek

“Az Omnis di’Glob, más néven Világok Könyvei azért íródtak, hogy ne vesszenek el az idő homályában a régmúlt korok legendái.
Az Omni-k őrzik mindazt a tengernyi tudást, melyet az Ősi Népek hagytak utódaikra és melyeket csak az Ő leszármazottaik olvashatnak büntetlenül.
Te, barátom, nem lehetsz más, csak egy Leszármazott, egy olyan személy, aki hordozza magában azt az áldott (bár sokak szerint inkább átkozott) matériát, mely előbb-utóbb megmutatja neked a visszavezető utat Népedhez.
Sok szerencsét a kutatáshoz, de jegyezd meg:
NEM TE VAGY AZ EGYETLEN!”

Omnis di’Glob. Az idegen, ősi szó egy gyűjtőfogalom, mely a Világokban szétszórtan és titkosan írott könyveket, fóliánsokat jelöli. Ezek az írott dokumentumok őrzik azt a titkot, melyet az Ősi Népek hagytak utódaikra és melyek folyamatosan bővülnek az évek folyamán. A könyveket csak az láthatja, aki maga is az Ősi Népek valamely fajának leszármazottja vagy oly’ nagy szolgálatot tett nekik, hogy ezt a megtiszteltetést kiérdemelte.
A Glob-ok gyakran olyan eseményeket is tartalmaznak, melyek sok-sok ezer esztendővel korábban történtek és melyeket a történelemkönyvek sosem említettek meg. Ha egy Földről származó tudós kezébe kerülne egy Glob, akkor csak színes meseként jellemezné, hiszen a benne leírtak nem az átlagember gondolkodásának valók, megértésük az ép elme korlátait bizonyossággal át is lépnék.
Elgondolkodtál-e már azon, hogy nem-e lehetnek valóságosak a földi legendák sárkányai, az óriások és a tündérek? Vajon a vallások angyalai, démonai, dzsinnjei nem élik-e most is saját életüket ott, ahol az emberi élet ismeretlen? A hegyvidékek yetije vagy a középkori hárpiák nem-e egy idegen világból érkeztek véletlenül a Földre olyan utazókkal, kiknek küldetése az ember számára sosem lesz felfogható?
A kérdések száma végtelen, de a válasz létezik: üsd fel az Omnis di’Glob lapjait és a világegyetem, melyet eddig ismertél, egy csapásra megváltozik!

A bevezető -bevallom szándékosan- csupán hangulati elemeket tartalmaz, a most megjelenő szerepjáték részleteiről a játék weblapján tudhattok meg többet. Ebben a leírásban csupán nagyvonalakban szeretnénk bemutatni a rendszert, és kedvet csinálni ahhoz, hogy elolvassátok és kipróbáljátok.

Elöljáróban rólunk: több társammal tizenéve műveljük a szerepjátékot, sok rendszert kipróbáltunk, de sosem elégedtünk meg a meglévővel, mindig újabbakat, jobbakat akartunk megismerni. Hiába játszottunk azonban többet-és többet, az “igazit” sosem találtuk meg, ezért elhatároztuk, hogy saját rendszert készítünk, saját világgal, saját karakterekkel és lényekkel. Nyolc évvel ezelőtt kerültek papírra az OdG (persze akkor még máshogy hívták) első sorai, azóta pedig elértük, hogy könyv formájában is megjelenjen, sajnos csak minimális példányszámban.
De jaj, milyen a magyar könyvpiac! Egy kiadás nagyon sokba kerül és a megtérülés sem garantált, ezért egyelőre az utánnyomásról le kell mondanunk. Viszont történt valami jó is: erőre kapott az Internet. Ma már nem akadály, hogy pénz nélkül sokak számára bemutassunk egy új játékot, ezért hamarosan megnyílnak a Világok Könyveinek oldalai.

A háttérről: az OdG világai számtalanok, a kezdetekben három különbözőt ismerhettek meg, és ha lesz időnk újakat kitalálni, vagy nektek van saját világotok melyet az OdG-hez szeretnétek csatolni, akkor bővíteni fogjuk a Világok Könyveinek lapjait.
E Világok nem különállóak, a mágia vagy a fejlett technika segítségével a Síkokon keresztül összeköthetők, így a kalandorok utazhatnak közöttük. Lehetővé válik a technikai vagy a mágikus tudás átvitele egy másik bolygóra, ahol azt kihasználva hatalomra tehet szert az ügyes kalandozó.
A fajokkal kapcsolatos kérdésekre a felelet nem egyszerű, ugyanis hagyományos értelemben vett ’tündék’ vagy ’orkok’ nem lesznek a játékban, lesznek viszont olyan ősi, az emberek által nem ismert lények, akiknek a túlélés reményében sokszor leplezniük kell mivoltukat. A további kérdésekre a szabálykönyv ’Ősi Népek’ és ’Áldás/Átok’ része ad feleltet, ugyanis megismerésükre nem lenne elég ez a rövid leírás.

A karakterről: a karakteralkotás három egyszerű lépése után egy átlagembert kap a játékos, mely semmiben sem különbözik az utcán szembejövő tucatnyi más embertől. Az igazi OdG karakterhez -egy Beavatotthoz- olyan képességeket kell ezután választani, mely valóban mássá, felsőbbrendűvé teszi. Ezek a képességek, bár óriási hatalmat adhatnak, nem minden esetben előnyösek, hiszen az emberek félnek a náluk erősebbtől és sokszor törekszenek arra, hogy elpusztítsák azt.

A szabályokról: a Világok megalkotásánál természetesen többet akartunk, így hamarosan saját szabályrendszer készült az OdG-hez. A képzettségeket a tehetségekhez (máshol ezt tulajdonságnak hívják) rendeltük hozzá, a harcot kétféle rendszerben alkottuk meg az eltérő igények miatt, a mágiát a ’meghatározás-megragadás-kisütés’ hármasban fejlesztettük ki, míg a sebesülést és a gyógyulást igyekeztünk a valósághűséghez igazítani. Vannak egyedi és különleges szabályok is, de mindet igyekeztünk úgy megírni, hogy a játékosok a lehető legnagyobb szabadságot kapják játék közben, és a lehető legkevesebb táblázaton kelljen átrágniuk magukat.

Az OdG jövője: a játék weblapja már elérhető, azonban amíg a ’pdf’ formátumban letölthető anyagok nem kerülnek fel, addig csak beleolvasni lehet az OdG egyes részeibe és a fórumba. A valódi megnyitó augusztus elseje, amikor a letöltéseket is engedélyezzük az ide látogatók számára. A fogadtatástól és az érdeklődők körétől függ, hogy később lesz-e online játék vagy készülnek-e további nyomtatott verziók, de elsődleges célként a Világok Könyveinek lapjait szeretnénk megtölteni újabb, eddig nem látott, érdekes és izgalmas helyszínekkel, karakterekkel, kalandokkal és élőlényekkel. Ha tetszik az OdG és van olyan írásod, melyet szeretnél a nyilvánosság elé tárni vagy egy világrendszer részeként látnád szívesen, akkor bizton számíthatsz a mi segítségünkre.

Kristian
krisz@odg.hu


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://www.odg.hu]
A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához