LFG.HU

Noro
RPGCimkek

conv-technowizardHúsz éves játékosi és mesélői pályafutásom alatt legalább harminc kiegészítő szabálykönyvem gyűlt össze a Rifts RPG eredeti kiadásához. Ezek nagyjából fele-fele arányban tartalmaznak hasznos és felesleges információkat, de ha valaki arra kíváncsi, hogy valójában mennyit használok belőlük az aktív játékban, akkor az arány nem a hasznos felé billen. (Nagy részüket még lelkes egyetemista koromban, 15+ évvel ezelőtt halmoztam fel. Akkoriban másképp álltam a játékhoz, na meg nem is tudtam olyan jól felismerni a valóban használható részeket.) A Palladium kiadványokban ugyanis rengeteg a fölösleges játéktechnika: redundáns, csak néhány skillben különböző kasztok tucatjai, minden egyes harci géphez két oldalas fegyverzet-leírások, egymástól csak az illusztrációkban eltérő fegyverek, és még hosszan sorolhatnám. Ezek egy jelentős része egyáltalán nem hiányzik a Savage Rifts játékból. De persze olyanok is vannak, amiket nagyon szívesen viszontlátnék benne. Ennek apropóján most egy kis gyűjteményt adok közre azokból az anyagokból, amelyeket átalakítottam a régi rendszerből az újba. Mindehhez (főleg a kasztok konvertálásához) a Savaging Your Favorite Rifts Ideas (továbbiakban SYFRI) című ingyenes pdf kiadvány volt a segítségemre.

A cikket két fő részre bontottam. Az első felében a Rifts RPG talán legérdekesebb és legbonyolultabb alrendszerét, a tetoválásmágiát kísérlem meg átültetni Savage Worlds-re. (Leginkáb azért, hogy lássam, meg lehet-e csinálni, de persze egyszer majd ki is szeretném próbálni.) A másodikban pedig a Kelet-Európában játszódó kampányomban szereplő varázslatokat, kiborgokat, és felszerelési tárgyakat gyűjtöm össze.

A SYFRI legfontosabb tanácsa: ne konvertáljunk szóról szóra (ha jól tudom, ebben a Savage Rifts épp ellentétes elveket vall a másik nagy konvertált settinggel, a Savage Earthdawn-nal). Inkább próbáljunk afféle műfordítást végezni, vagyis csak a lényegi mondanivalót tegyük át a Savage Worlds nyelvére. Ehhez használjuk az alapkönyvekben már megjelent anyagokat, és úgy alakítsuk át őket, hogy megfeleljenek a kívánt karakter, fegyver vagy bármi más alapvető jellemzőinek. Mindeközben törekedjünk arra, hogy alkotásunk ne legyen erősebb, mint az a modell, amelyből kiindultunk. Ne felejtsük el, hogy a Savage Worlds sokkal kevesebb számszerű paraméterrel dolgozik, és ezek értékei is kisebb tartományokban mozognak. Emiatt sokkal kisebb a játék felbontása, vagyis sokszor nem kell pepecselnünk olyan apró részletekkel, amelyek a Palladium kiadványokban mérhető különbségnek tűntek.

Savage Rifts: Tattoo Magic

I. Rész: a True Atlantean, mint játszható faj

Az ember azt hinné, hogy ez a legkönnyebb feladat, hiszen a Tomorrow Legion Player’s Guide-ban (továbbiakban TLPG) eleve van egy játszható faj generátor (48-51.oldal). De a régi kiadás rengeteg agyontápolt faji karakter kasztja (RCC) egyszerűen nem fér bele a Savage Rifts rendszerébe. Meg kell találnunk, azt a néhány képességet, ami valóban kulcsfontosságú az adott faj számára, és minden mást baltával kell levagdosnunk róla. Pontosan ezt tették a szerzők a psi-stalker fajjal: megmaradt a képessége, hogy mágikus energiákat szívjon el, de az összes bónuszt, pszí képességet és egyéb tápot egyszerűen kihagyták. Így faji kasztból egyszerű fajjá minősült, ami már nyugodtan kombinálható a kasztokat helyettesítő iconic framework-ök rendszerével.

Mit lehet kezdeni az atlantisziakkal (True atlantean RCC), a tetoválásmágia kiötlőivel és legfőbb használóival? Ez egy teljesen emberszerű, de rendkívül tápos faj, a Palladium igazi übermensch-e. A Savage Foes of North America (továbbiakban SFNA) lapjain található Sunaj Assassin NPC is ebbe a fajba tartozik.

Az SFNA-beli példakarakter faji képességei a következők:

Transformation Immunity: az atlantisziakat nem lehet erőszakkal átváltoztatni mágiával vagy más módon. (Ez rögtön egy olyan képesség, ami a régi és az új szabályrendszerben egyaránt kissé WTF. Tudniillik Rifts-ben jóformán nincs olyan varázslat, amely támadó célzattal változtatná át az áldozatot. SaWo-ban is csak egy jut eszembe, a Growth/shrink. Szóval immunis a zsugorításra, hát ez nem egy ikonikus tulajdonság. A képesség jelentősége szerintem inkább abban rejlik, hogy nem lehet őket vámpírrá változtatni. Ha megnézzük a vámpíroknál, hogyan is működik ez (SFNA 78. oldal: Wild Vampire – Turn képesség), akkor arra következtethetünk, hogy az atlantisziak az itt megkövetelt spirit dobást automatikus sikernek tekinthetik. Ez összesen tehát két erős, de csak nagyon speciális érvényű képesség, amiket én kétszer 1 pontos racial advantage-nek számítok.)

Sense Vampires: egyszerű Notice dobással érzékelik a vámpírok jelentétét (1 pt advantage)

Ley Line Sense: megegyezik a Ley Line Walker ikon képességével (1 pt advantage)

Ley Line Phasing: megegyezik az azonos nevű ikonikus előnnyel (2pts advantage)

Ha megnézzük az Atlantis Worldbook-ban a True Atlantean RCC leírását, még a következő képességek is adják magukat a TLPG Positive racial abilities táblázatából:

Attribute Increase: Strength, Smarts, Spirit, Vigor (4x 2 pts advantage)

Charisma (1 pt advantage)

Regeneration: a healing dobás naponta egyszer változatban (2pts advantage)

Mindez 17 pontnyi pozitív faji tulajdonság lenne.

A szóba jöhető Negative racial abilities lista ellenben nagyon egyhangú, mivel szinte csak pszichológiai természetű hátrányokból válogathatunk.

Racial Enemy: Vampires (-1 pt), Splugorth (-1 pt)

Hindrance: Code of Honor (-2 pts), Heroic (-2pts), Pacifist: minor (-1 pt), Vow (-1/-2 pts)

Ez összesen +17 -9 = +8 pont, ami brutálisan kiegyensúlyozatlan lenne egy SAWo-normál, +2-es fajhoz képest. Arról nem is beszélve, hogy ha ezeket a hindrance-eket mind kötelezően felveszi, akkor valami hihetetlenül klisés, kiscserkész fajt kapunk eredményül.

Önkényesen kiválasztott megoldásom a következő:

True Atlantean

Sense Vampires (+1), Attribute Increase: Spirit (+2), Regeneration (+2), Immunity: Vampire’s Turn (+1), Racial Enemy: Vampires (-1), Code of Honor (-2), Pacifist: Minor (-1).

Ez ugyan köszönő viszonyban is alig van az SFNA 55. oldalán található NPC-vel, de szerintem játékos karakterek számára sokkal kiegyensúlyozottabb annál.

Savage Rifts-ben nem járnak neki ingyen mágikus tetoválások (marks of heritage), ahogy a psi-stalker Savage Rifts változatának sincsenek pszí erői. (Igaz, az ellenkezőjére is van példa, mondjuk a simvan fajnak automatikusan jár az arcane background és a beast friend erő. De meg is fizeti hátrányokban.) Azok az atlantisziak, akik nem tetovált mágusok, főleg fegyver és védő tetoválásokat használnak, ezeket edge-ből vehetik fel, és nem kell hozzájuk sem arcane background, sem mágikus skill. Szörnyeteg és varázslat tetkókat viszont már csak a tattooed man iconic framework-öt felvéve tanulhatnak. A tetoválások fajtáiról lejjebb lesz szó.

II. Rész: a Tattooed Man, mint iconic framework

Az egyik legnehezebb feladat egy régi kaszt iconic framework-ké alakítása. Szerencsére az esetek elsöprő többségében erre nincs is szükség. Számos régi kiadású “hivatási karakter kasztról” (OCC) felismerhető, hogy csupán az alapkasztok egyikének módosított változata. A különleges képesség nélküli karakterek egyszerűen modellezhetők a MARS ikonok egyikével, vagy annak apró változtatásával. Például a New West világkönyvben szereplő tucatnyi új kaszt összefoglalható jóformán annyiban, hogy mindnek átkozottul magas a kezdeményezés bónusza (mert gyorsabban lőnek, mint az árnyékuk). Vagyis vesszük bármelyik ikonikus keretet, egy képességét lecseréljük a quick edge-re, és voilá, kész a vadnyugati változat.

Még a legtöbb varázstudó kaszt is simán futtatható lenne a ley line walker vagy a mystic keretében, épp csak a mágiájuk külsőségeit és egyedi varázslataikat kellene kidolgozni. Ilyenek például a warlock (ami Rifts-ben elementalistát jelent), a temporal wizard (tér- és időmágia), a biomancer (főleg növényekre épülő varázslatok), a whale singer (dalmágia), a nazca line maker (rajzokra épülő mágia) vagy a lyn-srial cloudweaver (felhőmágia). Mondjuk ez nem biztos, hogy mindenkinek előnyt jelent: én a Savage Worlds alapkönyvben szereplő sablonvarázslatok testreszabását mindig is relatíve nehéz feladatnak találtam.

Mindeddig a 30+ Palladium kiadású szabálykönyvből csak két(!) olyan kasztra (vagyis kasztcsoportra, mert ezeknek is vannak változatai) akadtam, amelynek a képességei eléggé “ikonikusak” ahhoz, hogy érdemes legyen teljesen önálló keretet kidolgozni rájuk. Az egyik a necromancer, a másik pedig a tetovált mágus variánsok (Tattooed Man / Undead Slayer). Mivel necromancer állítólag szerepelni fog az előkészületben levő szabálykönyvekben, én a tetovált mágusokra koncentráltam. A SYFRI ebben az esetben is azt javasolja, hogy keressünk egy megfelelő ikont a TLPG-ből, és kezdjük el elemeire bontani. A fölöslegessé vált képességek helyére pedig tegyünk hasonló erőt képviselő új képességeket.

A Tattooed Man ikont nevezhettem volna Undead Slayer-nek is, mivel inkább ez utóbbi kasztot akartam lemásolni; de az első név jobban kifejezi a koncepció lényegét, ami egy tetoválásokat használó mágus. Savage Rifts-ben huszadrangú kérdés, hogy élőholtak vadászatára specializálódik-e vagy sem. Maga a kaszt kétféleképpen közelíthető meg. Felépíthetjük úgy, mint erős mágust, aki majd utólag felhúzza a harci képességeit: ekkor a ley line walker ikonból kell kiindulnunk. Vagy tekinthetjük harcos-mágusnak, aki így kezdetben nem fogja megkapni a kaszt összes különleges képességét, de ezeket majd megcsináljuk ikonikus előnynek. Ekkor a cyber-knight ikont dolgozzuk át. Én most az utóbbi változatot kísérlem meg. A két kaszt ahhoz épp eléggé különbözik, hogy jóformán mindent le kelljen cserélni, de ezek időnként inkább csak kozmetikai eltérések lesznek.

Az SFNA-ban szereplő Sunaj Assassin NPC itt már sokkal hasznosabb, mivel kaszt-képességei sokkal kiegyensúlyozottabbak a fentebb tárgyalt faji képességeknél. Belőle tehát nyilván átemelem amit lehet, de még jócskán van rajta kidolgozni való. A tetovált mágia a régi Rifts RPG legösszetettebb alrendszere, ha sikerül “megveszettesíteni”, akkor minden más már piskóta lesz.

 Következnek tehát a cyber-knight iconic framework képességei, és ezeknek cseréje.

Tattooed Man (Iconic framework)

A Hero’s Journey táblázatok közül a Psionics tiltott, a Magic & mysticism engedélyezett.

Minor Psionic –> Arcane background (Tattoo magic). Marad a d6 ingyen skill, a 10 power point (ezeket értelemszerűen átnevezzük tattoo castingra ill. PPE-re) és a három induló power. Marad a specialitás, hogy a megjelölt erőket (*) csak önmagára varázsolhatja, ami free action. Egyedi hátrány, hogy amíg egy tetoválás időtartama nem jár le, az adott varázslatot nem lehet újra használni. Tehát a tetovált mágusnak nem lehet pl. két aktív Light varázslata. A tetovált varázslatokhoz kötelező külsőségeket választani.

Varázslatlista: Armor*, Blast, Blind, Bolt, Boost Trait*, Lower Trait, Burst, Confusion, Damage field*, Darksight*, Detect Arcana*, Elemental Manipulation, Environmental Protection*, Entangle, Farsight, Fear, Fly*, Greater Healing, Havoc, Healing, Illusion (spec!), Light, Obscure, Pummel, Quickness*, Smite*, Speak Language*, Speed*, Stun, Wall Walker*

(Az Illusion a Savage Rifts egyik új varázslata, amit a tetovált mágus csak egyetlen, egyedi formában használ. Ezt lejjebb a varázslatok között fogom leírni.)

Cyber-armor –> Tattoo resilience: a mágikus tetoválások különleges ellenállóképességgel (+2 Toughness) ruházzák fel hordozójukat. A tetovált mágusok teste Savage Rifts-ben nem számít mega-struktúrának. (Ez csak kozmetikázás, mivel mindkét képesség egyformán +2 toughness-t ad, és az újat csak ki kellett másolni az SFNA-ból.)

Cyberkinetic combat –> Major Magic: a Power Points előny 5 helyett 10 pontot ad neki, a varázslatba fektetett +2 PPE +1 bónuszt, +4 PPE pedig +2 bónuszt ad a varázslás próbára, +1 PPE megduplázza egy varázslat időtartamát, +2 PPE pedig megtízszerezi (vagyis kör helyett percben számolja). Mivel a tetoválások stabilizálják mágikus auráját, más varázstudókkal ellentétben ley vonalról nem képes max PPE fölé töltődni.

(Itt a Major psionics előnyt alakítottam át úgy, hogy megfeleljen a tetovált mágusok sajátosságainak. Az eredetiben hatótáv szerepelt időtartam helyett. Az előny eredetileg azt ellensúlyozta, hogy a pszík nem tudnak ley vonalból energiát szívni, ezért ezt a tetovált mágusoknál is korlátoznom kellett. Ha valaki nem akar tízszeres hatóidőt számolgatni, a varázslat tarthat egyszerűen a jelenet végéig is. Amúgy a legnagyobb nyűgöm a SaWo egész rendszerével a varázslatok rövid időtartama, így ezt mindenképpen meg akartam lépni valahol, ennél jobb alkalmam pedig nem lesz rá :D)

First into Battle –> Protection Tattoo: válassz egyet a listából. A védő tetoválások állandóan aktívak, +4 armor-t és +4 ellendobás bónuszt adnak egy meghatározott típusú támadás ellen. Fajtái: mágia, pszionika, méreg, vámpír, vagy démon elleni. Az utóbbi kettő az adott lénytípus fizikai támadásai és különleges képességei ellen egyaránt véd. A méreg elleni viszont csak ellendobás bónuszt ad, armor bónuszt nem.

(A pszí és a vámpír elleni tetkó az SFNA-ban szerepel, nem változtattam, csak kiegészítettem. Figyelembe vettem, hogy a méreg ellen nem ellendobást kell tenni, hanem sima Vigor próbát, ami azt jelenti, hogy itt egy +4 bónusz sokkal többet ér. Mérgekre a Deluxe edition szabályai érvényesek.)

Inner Light –> Master of Magic: a tetovált mágus képes varázslatainak mega-változatait is használni.

(Itt azon tipródom, hogy a Savage Foes szó szerint azt írja: Any power activated by a tattoo automatically has Mega Powers available. Ez a furán megfogalmazott mondat akár azt is jelentheti, hogy csak a normál varázslat PPE árát kell megfizetnie, mégis “automatikusan” a mega változat jön létre. Illetve tény, hogy a szerzők nem Master of Magic-et írtak, pedig az egyszerűbb lett volna. De épp az imént adtam neki egy rakás extra PPE-t, szóval az ingyenes mega-erőkről ebben a változatban inkább lemondok.)

Intense Combat Training: változatlanul marad (vagyis ingyen d8 fighting skill és két combat edge)

Psi-sword –> Weapon Tattoo: a tetovált mágus free action használatával, PPE és skill próba nélkül képes aktiválni egy fegyver tetoválást, amely egy meghatározott típusú középkori fegyvert hoz létre. Sebzése strength + spirit x2, AP 6. Választható bármilyen középkori közelharci fegyver, az íj (a nyilak igény szerint jelennek meg rajta), valamint a közepes pajzs. A pajzs sebzése (shield bash) strength + spirit, AP nincs, de parry bónusza és lőfegyver elleni armor bónusza egyaránt 2 + spirit kocka felével egyenlő.

(A kiberlovag pszí-kardja majdnem ugyanígy működik, ez főleg kozmetikázás és opciókkal bővítés.)

Revered Protector –> Magic Weapon Tattoo: egy állandóan aktív tetoválásnak köszönhetően a tetovált mágus kezében minden középkori fegyver automatikusan mega-sebzést okoz, a pajzs pedig mega-szintű páncél bónuszt ad.

(Ezt majdnem szó szerint az SFNA-ból vettem át, csak a középkori kitételt és a pajzsot írtam hozzá. Tehát a Palladium változattal ellentétben ez nem egy konkrét mega-fegyvert hoz létre, hanem bármilyen nem hi-tech fegyvert, még a nem-tetováltakat is mega-szintűre emeli.)

Hátrányok:

Code of Honor –> Naked & Dangerous: a tattooed mage varázslás közben meg kell érintse az adott tetoválást, ezt pedig bármilyen viselt body armor megnehezíti. A Tattoo casting próba értékéből vonjuk le a viselt páncél armor szintjét (toughness bónusz nem számít). Power armorban egyáltalán nem varázsolhat.

(Ne felejtsük el, hogy a megnövelt időtartam szabályokkal egy armor varázslat simán kitart egy egész csatára, a weapon tattoo pajzs pedig ingyenes. Ezek használatára a büntetés nem vonatkozik.)

No cybernetics –> Magically Incompatible: mivel a tetoválások stabilizálják az auráját, a tetovált mágus nem képes más mágikus hátteret felvenni.

(Tudom, hogy az SFNA példakarakternek speciel van pszíje, sőt még Major Psi előnye is, ettől szándékosan tértem el. Egyébként a mystic egyedi képességei nélkül többféle mágikus hátteret felvenni szerintem amúgy is csak az erőforrások pazarlása.)

Felszerelés: Wilks Laser Pistol, NG Laser Rifle, Survival Pack, cross, stakes, 2d6x100 credits, +1 dobás valamelyik fegyver (ranged vagy close combat) táblázaton (ez a body armor helyett van).

Iconic edges:

Animal/Monster Tattoo:

Követelmény: tattoo casting d8

A Summon ally varázslathoz hasonlóan működő tetoválással egy mágikus energiából álló lényt teremtünk a semmiből. Kizárólag azt a meghatározott lényt hozhatjuk létre, amit a tetoválásunk ábrázol, de minden új rank-ra érve ingyen választhatunk egy újabb lényt. Mint minden tetoválásra, erre is érvényes, hogy nem lehet újra aktiválni, amíg az előző aktiválás időtartama le nem jár (vagyis pl. nem lehet egyszerre két rhino-buffalonk). Viszont minden lény egy külön tetoválásnak számít, vagyis különböző lényeket teremthetünk egyidőben. Az edge ismételt felvételével rangonként egy új lényt választhatunk. Force multiplication opció nincs!

A megtanulható lények típusai függenek a karakter rangjától.

Novice: bármilyen közönséges állat (5 PPE)

Seasoned: szörnyeteg, amelynek nincs mega-szintű képessége (6 PPE)

Veteran: szörnyeteg mega-sebzéssel, de mega-páncél nélkül (7 PPE)

Heroic: szörnyeteg mega-páncéllal (8 PPE)

Legendary: varázsolni vagy pszít használni képes szörnyeteg, max erő pontjai felével (9 PPE)

(Ha tehát a karakter seasoned rangon veszi fel az előnyt, akkor választhat pl. egy farkas és egy lesser demon tetoválást, veterán rangra érve automatikusan megkaphatja mondjuk az ostrosaurust, heroic rangon pedig a fury beetle-t. Ha ekkor újra felveszi az előnyt, akkor azonnal kap még négy lényt, minden elért rangja után egyet.)

Monster Shape Tattoo:

Követelmény: Skellian klán tagja (South America Worldbook), tattoo casting d8

A tetoválás a Greater shape change varázslatot imitálja, méghozzá olyan módon, hogy egy ektoplazmából álló burkot hoz létre a mágus teste körül, ami egy meghatározott élőlény alakját ölti fel. Így csak embernél nem kisebb termetű lényeket utánozhat le, és különleges képességeiket sem birtokolja, csak strength, agility, vigor értekeiket, armor és toughness szintjüket, pusztakezes sebzésüket és speciális mozgásformáikat. Egy tetoválás csak egy konkrét lény utánzására képes, de minden új rank-ra lépve ingyen választhatunk egy újabb lényt. A rangbeli és PPE követelmények megegyeznek az előző előnnyel, kivéve, hogy legendary szinten sem lehet varázslást/pszí képességet lemásolni.

(Például karakterünk novice rangon megkapja a medvealak tetoválást, seasoned rangon pedig a xiticix warriort. Mivel ez utóbbi csak különleges képességből tud mega-sebzést okozni, ezen edge szempontjából nem számít veteran rangú lénynek.)

Focused weapon tattoo:

Követelmény: seasoned, atlantean race vagy tattooed man icon

Ez a tetoválás 2 PPE pontért különleges képességeket kölcsönöz egy fegyver tetoválásnak a harc időtartamára, de csak bizonyos típusú ellenfelek ellen. Válassz egyet a két fajtája közül: Serpent slayer (sárkányölő) vagy Anti-PPE (varázserő elleni). A sárkányölő 12-es AP-t biztosít sárkányok ellen, sebzését pedig eggyel magasabb spirit kockából kell kiszámolni (pl. d6 spirit esetén +2d8). A varázserő elleni fegyver nonlethal sebzést okoz, de a célpont minden wound után 2d6 PPE-t is elveszít. Mindkét fajtát meg lehet tanulni az edge ismételt felvételével. (Ezek alapján persze más típusokat is lehet alkotni, mint pl. démonölő, vámpírölő vagy pszionika elleni fegyver.)

Weapon tattoo

Követelmény: atlantean race vagy tattooed man icon

Válassz egyet az ikonikus keretben felsorolt fegyver tetoválások közül. Nem lehet ugyanazt a típust kétszer választani.

Protection tattoo

Követelmény: atlantean race vagy tattooed man icon

Válassz egyet az ikonikus keretben felsorolt védő tetoválások közül. Nem lehet ugyanazt a típust kétszer választani.

Tattoo Sharing

Követelmény: heroic, smarts D8, tattoo casting D10

Válassz egy power tattoo-t az ikon listájában csillagozottak közül. A karakter ezt a varázslatot képes érintéssel önkéntes célpontra létrehozni. Ez normál akció, és amíg a varázslat aktív, addig a karakter nem képes ugyanazt sem önmagára, sem egy harmadik célpontra használni.

 

III. Rész: a Power Tattoo-k, mint Savage Rifts varázslatok

A Rifts RPG alapkönyvében szereplő közönséges varázslatokkal ellentétben a mágikus tetoválások között kifejezetten sok az egyedi varázslat. Öt fajtájuk közül (Weapon, Magic Weapon, Animal, Monster, Power) az első négyet már tárgyaltam az ikonikus képességek és előnyök között. A Power tattoo megfelel a hagyományos varázslatnak (kivéve az eredetileg ide sorolt védő tetoválásokat, amelyek Savage Rifts-ben külön kategóriának számítanak).

Az alapkönyvben párban szereplő varázslatok (Light/Obscure ill. Boost/Lower trait) itt különböző tetoválásoknak számítanak. Továbbá a Boost és Lower Trait csak fizikai képességekre hat (strength, agility, vigor), és ezek is mind külön tetoválások (összesen tehát 6 létezik belőlük). De aki megtanul egy tulajdonságot növelni vagy csökkenteni, az új rank-ra lépve automatikusan megkapja ugyanezt az erőt egy második tulajdonságra, a következő rank-en pedig a harmadikra.

Az iconic framework leírásánál már jeleztem, hogy az Illusion varázslatot csak egy egészen speciális formában használják. Lássuk tehát először ezt:

Poison Touch / Venomous Touch (mega)

  • Tetoválás: tövisekkel koszorúzott emberi szív
  • Rank: Novice
  • PPE: 4 / mega level: 7
  • Duration: 3 (1/round)
  • Range: Touch

Ez az illúzió az érzékszerveket megkerülve egyenesen a célpont immunrendszerével hiteti el, hogy méreg került a szervezetbe. Normál változatával paralysis vagy knockout típusú, mega- változatával venomous mérget szimulálhatunk. Sikeres érintéses támadás után varázslás próbát kell tenni a célpont vigor dobásával szemben, az eredményt pedig a Deluxe Edition mérgek táblázatából olvassuk le. Az időtartam lejártával minden járulékos hatás megszűnik, az esetlegesen előidézett halál kivételével. (Ne felejtsük el a tízszeres időtartam opciót!)

Következzen két olyan tetoválás, amit több alapvarázslatból állítottam össze. Az elsőnél az alapszint egy Fear, a mega-szint pedig egy Greater Entangle effektus. Ami arra is jó példa, hogy a Savage Rifts erőinek két szintje néha teljesen eltérő hatást ér el.

Turn Undead / Constrain Undead (mega)

  • Tetoválás: egy leláncolt csontváz
  • Rank: Novice
  • PPE: 2 / mega level: 5
  • Duration: 3 (1/round)
  • Range: Smarts

A hatóterületen (ami LBT) belül minden élőholt lény Fear próbát kénytelen tenni, sikeres emelés esetén -2 levonással, kudarc esetén az extrák Panic hatása alá kerülnek, wild card lények pedig a Fear táblázaton dobnak, de a 13-20 közötti dobás is Panic eredménynek számít. A varázslat azokra is hat, amelyek egyébként Fearless tulajdonsággal rendelkeznek. A varázslat mega-szintű változata minden élőholt lényt mozgásképtelenné tesz, valamint Strength- és Agility-alapú skilleket sem használhatnak. A varázslás próba ellenében Spirit dobásra jogosultak, siker esetén csak -2 levonást kapnak Pace-re és skillekre.

A következő varázslat pedig a Speak Language és a Detect Arcana keveréke.

Eye of Knowledge / Eye of Mystic Knowledge (mega level)

  • Tetoválás: szem egy piramis közepén
  • Rank: Novice
  • PPE: 1 / mega level 2
  • Duration: 10 min (1/10 min)

A tetoválás alapszintjén a karakter egy tetszőleges nyelvet képes folyékonyan beszélni és olvasni. A mega-szintű erővel pedig bármilyen leírt vagy kimondott varázslatot képes felismerni és beazonosítani. (A kimondott varázslatot hallania kell.)

A legerősebb power tattoo-k egyszerre több alapvarázslat hatását is kifejtik. Ez elsőre talán erősnek tűnhet, de ha belegondolunk, hogy a Tattooed Man ikon sok varázsponttal, ellenben kevés varázslattal indul, érdemes foglalkozni ezekkel is. A következő tetoválás egy Elemental Manipulation, egy Fly, és egy Damage Field varázslatból áll össze. Az utóbbit azért vettem bele, mert ez az egyetlen sebző alapvarázslat, amelynek az időtartama nem instant. A kész varázslat azonban nem közelharci, hanem távolsági sebzéseket tud létrehozni körönként egyszer.

Air power / Lord of the Air (mega level)

  • Tetoválás: egy leláncolt felhő
  • Rank: Veteran
  • PPE: 8 / mega level: 18
  • Duration: 3 (4/round)
  • Range: Special

A karakter képes manipulálni a levegőt Smart x2 távolságban, normál Pace tempóban repülni, valamint körönként egyszer vagy egy Pummel (széllökés), vagy egy Bolt (villám: conduction trapping) varázslat megfelelőjét ellőni, de utóbbit csak minimális hatásfokkal (egy lövedék, 2D6 sebzés). Mega-szinten a szél Smarts x3 távolságig befolyásolható, a repülés sebessége 4x Pace, és a Greater Pummel vagy az Onslaught erő (utóbbi csak körönként egy lövedék, 3D6 mega-sebzéssel) vethető be körönként egyszer

A tetoválás kizárólag egységes egészként aktiválható, még ha nem is akarjuk minden elemét használni.

 

Savage Rifts – Kelet-Európa kézikönyve

(Házi konverziós gyűjtemény)

1. Karakterek

A hivatalos Rifts könyvek szerint Európában nem léteznek a cyber-knight és a techno-wizard ikonikus karakterek. Az első eset egyértelmű, és nem is érdemes vitatni: a kiberlovagok egy Észak-Amerikában honos szervezet tagjai. Őket nálam az ázsiai démonvadászok helyettesítik.

Hogyan gyártsunk démonvadász szerzetest a cyber-knight ikonikus keretéből? A válasz meglepően egyszerű. A dolog szépsége, hogy számszerű változtatásokat nem is kell végrehajtanunk, egész egyszerűen új kontextusba helyezzük a meglevő statisztikákat.

Demon Queller iconic framework

Cyber-armor –> Chi Gung Body Hardening (+2 Toughness)

Cyberkinetic Combat –> Demon Fightning Technique (démonok -2 levonással támadják a karaktert)

Psi-sword –> Chi Death Attack (pusztakezes sebzés Strength + 2x Spirit, AP 6, 2PPE pontért Mega-damage a harc végéig, kétkezes opció törölve)

Minor Psionic –> Arcane Background (Miracles). Varázslatlistához adjuk: Banish.

No cybernetics –> -1 magic skill / strain, mint minden varázstudónál.

A többi ikonikus tulajdonság változatlanul marad.

A cyber-knight iconic edge listából ugyanezen logikával könnyedén átfogalmazhatjuk számára a következőket: Cyberkinetic (Demonic) awareness (-2 a démonok minden ellene irányuló cselekedetére), Improved cyberkinetic (demonic) awareness (mint fent, de -4), Improved cyber-armor (body hardening +4 toughness), Master cyber-armor (body hardening +2 MDC).

A techno-wizard kérdése már nem ilyen magától értetődő. A korai szabálykönyvek (England, Japan) szerint az eurázsiai kontinens környékén is előfordulnak, legfeljebb nem olyan gyakoriak. De a Warlords of Russia megjelenése idején már “jellegzetesen amerikai mágiahasználók” lettek belőlük. Ennek érdemi magyarázatát azonban sosem adták. Szerintem egy ilyen egyedi karaktertípust nem illik kiírni a settingből, főleg, mivel nem nagyon van mivel helyettesíteni. A Mystic Russia könyvben ugyan szerepel egy Mystic Kuznya nevezetű varázskovács kaszt, de az csak közelharci varázsfegyvereket és varázsvérteket készít. Ráadásul eléggé kiegyensúlyozatlan. Ezért a végső szavam az, hogy nálam vannak európai technomágusok, csak ritkák.

Egy sajátságosan európai karaktertípus még az alakváltó. Ezeket a Rifts RPG-ben olyan kasztok jelenítik meg, amelyek egy vagy több meghatározott, nem emberi alak felvételére képesek: például a Children of Earth (England) vagy a Gypsy Beguiler (Mystic Russia). Mivel ezek egy-két erő kiemelt használatára épülnek, a Burster framework átalakításával dolgozhatóak ki.

Beguiler iconic framework

Arcane background: Psionics helyett Magic. Spellcasting D8, PPE 15, három varázslattal indul.

Választható erők listája: Armor, Beast friend, Boost/Lower trait, Burrow, Detect/conceal arcana, Environmental protection, Farsight, Growth/shrink, Healing, Illusion, Speak language, Telepathy, Wall walker.

Töröljük a következő Burster képességeket: Everything Burns, Fiery Aura, Fire Mastery, Firewalker, Flame Bolt, Major Psionics.

Helyettük a következő ikonikus képességekkel rendelkezik:

Disguise: mint az azonos nevű erő, PPE nélkül, de Spellcasting dobással. Fenntartása 1PPE/10 perc.

Shape Change: mint az azonos nevű erő, PPE nélkül, de Spellcasting dobással. Fenntartása 1PPE/ perc.

Darksight: mint az azonos nevű erő, PPE és Spellcasting dobás nélkül. Korlátlan időtartam.

Regeneration: mint a 2 pontos racial ability, heal check naponta egyszer.

Tooth&Claw: átváltozott állapotban karmai és fogai Strength + D4 sebzést okoznak, ami 3 PPE pontért Mega-damage a harc végéig.

Rapid Recharge: az edge követelményeit nem kell figyelembe venni.

(A Burster legtöbb speciális képességét Savage Rifts-ben ISP nélkül használja, csak néhány extra hatást kell power pointokkal fizetni. Ezt a logikát követtem itt is, nem pedig az eredeti kiadásban szereplő Beguiler kaszt szabályait.)

2. Fajok

A TLPG-ben szereplő játszható fajok közül egyedül a Simvan fordul elő nagy számban Európában. Őket a Mindwerks Sourcebook a Brodkil Birodalom alattvalóiként említi, de az én kampányomban ezt felülbíráltam: csak néhány simvan törzs hódolt be nekik. A többségük riválisként tekint a brodkil démonokra, ami legalábbis potenciális, ha nem is túl megbízható szövetségesekké teszi őket az emberek számára. A dog boy faj itt egyáltalán nem létezik, lévén a Coalition States genetikai laborok terméke. Más fajok elvben előfordulhatnak, de a velük való játékot megnehezíti, hogy gyakorlatilag minden európai erőközpontot emberek irányítanak. A grackle tooth és a lyn-srial kifejezetten túl szörnyszerű ahhoz, hogy hitelesen be tudjon illeszkedni az itteni közegbe, vagy akár hogy meggyőzően álcázza magát. Használatuk ellenjavallott.

Új faj: Wolverine People

A rozsomák-nép azon kevés idegen faj egyike, amelyeknek a szovjetek és a velük szövetséges hadurak polgárjogot adományoztak. Nagydarab, szőrös majdnem-emberek, akik mintha csak a “havasi ember” mítoszából léptek volna elő. Törzsi kultúrában élő vadászok, de kiválóan alkalmazkodnak a modern hadseregek szabályzatához is. Igyekeznek baráti viszonyt ápolni az emberekkel, a simvan törzsekkel ugyanakkor gyakran összetűzésbe keverednek, a mágikus lényektől pedig babonásan félnek.

Positive Racial Abilities: Attribute Increase: Strength (D6 értékről indul), Environmental Resistance (+4 a hideg ellen), Keen Sense (+2 Notice a szaglásra), Regeneration (naponta dobhatnak gyógyulásra), Size +1

Negative Racial Abilities: Attribute Penalty: Spirit (-1 levonás), Distinctive D-bee (-4 Charisma az NGR származású karakterekkel szemben), Restricted Path (nem tanulhatnak mágiát), Sensitive (-2 Fear próbákra, de csak természetfeletti jelenségekkel/lényekkel szemben)

(A Sovietsky Worldbook-ban megjelent RCC kb. a psi-stalker orosz megfelelőjének tekinthető.)

3. Varázslatok/pszí erők

Trapping: EMP (csak Cyber-knight, Techno-wizard)

Az EMP varázslatok nonlethal sebzést okoznak, csak gépekre és kiborgokra hatnak, páncél nem véd ellenük. (A Science Fiction Companion EMP gránátjából indultam ki.)

Energy Disruption Blast / Greater E.D. Blast

  • PPE: 2 – 6 / mega level +4
  • Rank: Seasoned
  • Iconic Framework: Techno-wizard

A hatóterületen (MBT) a kisebb elektronikus eszközök automatikusan működésképtelenné válnak, a Toughness értékkel rendelkező gépi célpontok (kiborg, power armor, robot, jármű) pedig 2d6 nonlethal sebzést szenvednek el, amely ellen az armor szint nem, csak az alap toughness véd. A sebzés és a terület növelése a Blastalapvarázslatnál leírtak szerint működik (azaz maximum 3d10, LBT-ig erősíthető mega-szintű varázstudó/pszí-használó esetén). A célponton a gyógyításra vonatkozó szabályok (kivéve golden hour) szerint, 10 percenként 1 wound-ot lehet javítani, de természetesen a Repair skill használatával. Mivel a Blast varázslat alapszinten is nehézfegyvernek számít, így mindkét változata hat MDC célpontokra is.

Protection Circle / Superior Protection Circle

  • PPE: 3 x átmérő / mega level 6 x átmérő
  • Rank: Seasoned
  • Iconic Framework: Ley Line Walker, Mystic

Azon kevés varázslatok egyike, amelyek rituális előkészületeket igényelnek. A varázsló 5 perc alatt rajzolja fel a varázskört a neki tetsző méretben, amely aktiválás után napkeltéig vagy napnyugtáig (amelyik előbb következik) extra PPE nélkül is fenntartja a varázslatot. A mágia egy kétszeres erejű Barrier / Greater Barrier varázslatként működik, de csak élőholtak, démonok és más túlvilági lények ellen. (Vagyis alapszinten Toughness 20, mega-szinten 44 MDC.) E lények csak pusztakezes támadásokkal próbálhatják meg áttörni az akadályt. Ha fegyverrel vagy varázslattal támadnak, az egyszerűen áthatol rajta (és megsebezheti az odabent tartózkodókat, bár varázslatok ellen normál védelmet, azaz 10 toughness-t ill. 22 MDC-t biztosít). Ha a varázskör teljes erejét áttörik, akkor a szörnyek beléphetnek a védett területre, de ha a rajzolat nem sérült, akkor újbóli aktiválása automatikusan, próbadobás nélkül kitaszítja őket onnan.

Globe of Sound Absorpion / Globe of Silence

PPE (ISP): 4 / mega level 8

Rank: Seasoned

Range: Smarts

Iconic Framework: Crazy, Burster, Mind Melter, Ley Line Walker, Mystic, Techno-wizard

A hatóterületen (MBT) belül minden hang eltompul és eltorzul, a mega-szintű változatban pedig teljes némaság uralkodik. Stealth próbákhoz +2, emeléssel +4 bónusz adódik. (Mega-szinten ez +4 ill. +6.) Azok a mágiahasználók, akik varázsszavakat is használnak, -4 levonást kapnak Spellcasting próbáikra, mega-szintű varázslat hatása alatt pedig egyáltalán nem tudnak varázsolni. A varázslat helyhez kötött.

(Nálam alapesetben a techno-wizard kivételével minden varázsló használ szavakat, kivéve ha a karakterlapján egyértelműen fel van írva az ellenkezője.)

Union with the Dead (NPC képesség!)

A Necromancer NPC extra különleges képessége, hogy varázslataik mega-szintű változatához csak a normál PPE igényt kell kifizetniük, ha “anyagi komponensként” használják mágikus lények konzervált testrészeit. Ezek a testrészek a varázslás során egybeolvadnak a nekromanta testével, de a hatóidő lejártával leválnak róla, és újra felhasználhatók.

Például egy démon kezét a karjához erősítve Greater Boost Strength, lábfejét a talpához rögzítve Greater Speed, bordáit vértként felöltve Greater Armor varázslatot idézhet meg, miközben csak a normál Boost Trait, Speed illetve Armor erők PPE-igényét fizeti ki.

További lehetőségek: sárkánykoponyával Greater Burst (tűzlehelet), gargoyle-szárnyakkal Swift Flight, brodkil lenyúzott bőrével True Invisibility, vérfarkas bundájával Greater Shape Change.

Ha egy sárkány testrészeit használja, akkor ezen felül a spellcasting próbán az egyszerű siker is emelésnek (raise) számít.

4. Kiborgok

A Rifts RPG világkönyveiben rengeteg speciális kiborg modell szerepel, amelyek többsége beépített fegyverek garmadáját vonultatja fel. Amerikára ezek talán kevésbé jellemzőek, de a német, orosz vagy akár a japán settingekből egyszerűen kihagyhatatlanok. Így eléggé zavaró, hogy a cyborg iconic framework alapcsomagja egyáltalán nem hagy teret sem a fegyvereknek, sem általában a testreszabásnak. Tudjuk viszont minden kibernetikus implant Strain értékét. Így ha valamit elveszünk, akkor a helyére beépíthetünk egy másik szerkentyűt.

 A nagy kérdés az, hogy mit vegyünk el? Az optikát és az audiót nem érdemes, a fizikai főjellemzőket, a toughness és armor szinteket viszont csökkenthetjük, főleg mert amúgy is elég durván fel vannak húzva. Illetve talán furcsán hangzik, de én az orosz kiborgokból kidobnám a core electronics csomagot is. Igaz, hogy a Warlords of Russia könyvben jó néhány új elektronikai kiberkütyü is szerepel, mert állítólag a Rifts oroszai mindenhez értenek, ami kiber. Szerintem viszont ez egyszerű power creep. Mert gondoljunk bele, mit is csinál Iván 2.0, a tajga kiborg hőse általában? Démonokra vadászik a sűrű fenyvesekben. Én személy szerint mindig is úgy kezeltem a Rifts orosz settingjét, mint egy középkori dark fantasyt, ahol a lovagokat kvázi egybeépítették a páncéljukkal. Ehhez meg minek a számítógép?

 El kell fogadnunk, hogy sok egyedi kiborgot így sem tudunk novice szinten felépíteni, mert legalább 5-6 extrát kéne megvennünk neki. Ez azonban nem is olyan nagy baj. Egyrészt minek egy kiborgnak hatféle fegyver? A Savage Worlds szabályai szerint eleve abszurdum, hogy ezeket egyszerre működtesse. Másrészt ezek egy része redundáns: egy railgun, egy energiafegyver, egy vibroblade vagy más kézifegyver, és egy rakétavető több, mint elég. Végül gondoljunk arra, hogy ezek tulajdonképpen elit harcosok, vagyis nem kell teljes felszereltséggel indulniuk. Bőven elég, ha veteran szintre elérik “ikonikus” formájukat, amikor már valóban elitté léphetnek elő.

 A beépített fegyvereknél vibro-karmok helyett a TLPG Vibro-vambraces-t használom, és több helyen a lőfegyverek típusát is megváltoztatom, ahol az praktikusabbnak tűnik.

VX-370 Stopper (Triax Blue Type Cyborg):

Cybernetics:

Built-in ranged weapon (Light Vehicle Laser, amiért Strain pontot itt nem írunk fel!)

Hindrance: One Arm (a fegyver az egyik kéz helyén található)

Minden más változatlan marad.

Felszerelés: A TX-50 Light Railgun built-in ranged weapon formában. Ezért az 1 Strain pontot fel kell írni!

VX-320 Cyclops (Triax standard Cyborg):

Strength D12+1, Agility D10, Vigor D12. Toughness 20 (8) MDC

Cybernetics: Armor Plating törölve.

Built-in ranged weapon: Grenade Launcher (használjuk a GR4 Revolving modellt, RoF 4)

Built-in ranged weapon: Ion Pulse Rifle (használjuk a TX-30-at)

(Egy Str és egy Armor szint helyett 2 BIRW)

Felszerelés: Chain greatsword és Ion Pistol helyett TX-22 Laser Pistol és TX-26 P-beam Pistol, mindkettő Built-in Ranged weapon formájában. Ezekért a 2 Strain pontot fel kell írni!

Romanova Avenging Angel Cyborg:

Strength D12+1, Agility D10, Vigor D12. Toughness 20 (8) MDC

Cybernetics: Armor Plating és Core Electronics Package törölve. Helyette:

Flight system (Pace 24, Climb 2, a földön a félig nyitott szárnyak pajzsként szolgálhatnak két normál méretű karakter számára: +2 MDC Armor lőfegyverek ellen).

A többi különleges képesség az Iconic Framework szerint.

A hátrányoknál a -2 Charisma büntetést cseréljük Vow (Romanova szolgálata) hátrányra. Az orosz kiborgoknál nem számít a külső, ők valóságos népi hősök.

Felszerelés: az Ion Pistol és a Chainsword helyett megkapja a modellhez tartozó egyedi vibrolándzsát, beépített ionsugárvetővel. (Str+D12 MD, AP4, Ion blaster: 12/24/48, 1-3D6 dmg, 30 shots).

Javasolt fejlődési irány:

Novice rank: built-in close combat weapon (silver vibro-vambraces). 1 Strain

Seasoned rank: built-in ranged weapon (2x laser pistol, használjuk a Wilks 237 statisztikáit). 1 Strain

Veteran rank: built-in ranged weapon (4x mounted rocket launcher, azaz 8 mini-missile). 1 Strain

Két egyforma personal weapon – vagy négy rocket launcher – beépítése esetén én úgy veszem, hogy össztömegük alapján számolhatjuk a strain értéket. Ezek automatikusan megkapják a dual linked/quad linked opciókat (TLPG 91. oldal).

Kolodenko White Tiger Cyborg:

Cybernetics: Core Electronics Package Törölve. Helyette:

Built-in close combat weapon (electro-tentacles: Str + D6 MD, Touch attack, Vigor próba Incapacitated ellen, mint a Neural Mace)

A hátrányoknál a -2 Charisma büntetés helyett Vow (Kolodenko szolgálata).

Felszerelés: Chain Greatsword helyett 2 Secret Compartment (a laser pistol és a mini railgun számára) és Built-in Vibro-vambraces. Ezekért a 3 Strain pontot fel kell írni!

Fejlődési irány:

Novice rank: Built-in ranged weapon (Pulse Plasma Ejector, használjuk az NG-E15-öst). 1 Strain

Seasoned rank: Built-in ranged weapon (Chemical Spray, használjuk a TW Water Pistolt, PPE cost nélkül, démonok ellen szentelt vízzel feltöltve). 1 Strain

Veteran rank: Built-in ranged weapon (Mini-missile launcher). 1 Strain

5. Felszerelés:

 A fegyver- és páncél-statisztikákon nincs sok magyarázni való. Összehasonlítgattam, mi mihez áll a legközelebb, apró módosításokat végeztem, vagy egyszerűen csak bemásoltam egy már létező tárgy adatait a TLPG-ből. Rifts RPG-ben ugyanis rengeteg azonos, vagy majdnem azonos fegyver és páncél létezik, amelyek néha csak az illusztrációk alapján különböztethetőek meg egymástól.

Induló felszerelések:

Triax Stopper Cyborg: Chain longsword, 2d4x1000 kredit (plusz built-in weapons)

Triax Cyclops Cyborg: TX-50 railgun, 1d4x1000 kredit (plusz built-in weapons)

Avenging Angel Cyborg: Vibro-lance (lásd fent), AR-36 railgun, 1d4x1000 kredit

White Tiger Cyborg: AR-36 railgun, G-21P laser pistol, 1d4x1000 kredit (plusz BIW)

Crazy: T-43 Explorer body armor, TX-5 pump pistol, WR-17 double rifle, Vibro-sword, Triax survival pack (ugyanazt tartalmazza, mint az NG modell), 2d6x100 kredit

Demon Queller: Battleforge armor, TW Water Pistol, Silver Vibro-knife, Triax survival pack, cross, stakes, 2d6x100 kredit

Glitter Boy: Triax Plain Clothes armor, TX-22 laser pistol, Triax survival pack, 4d6x100 kredit

Juicer: Juicer plate armor, JA-9 laser rifle, WR-10 ion pistol, vibro-sword, Triax S.P., 4d6x100 kr

MARS: ahol a Crazy, Juicer vagy Glitter Boy induló felszerelésére hivatkozik, ott orosz karakterek esetében cseréljük a páncélt Trapper body armorra

Operator: választható jármű Landflyer hovercycle vagy Novijet Bear ATV

Rogue Scholar: Triax Plain Clothes armor, WR-10 ion pistol, Triax S.P., 5d8x100 kredit

Burster: WR-10 ion pistol, Triax survival pack, 3d6x100 kredit

Mind Melter: Trapper body armor, WR-10 ion pistol, Triax survival pack, 3d6x100 kredit

Beguiler: Trapper body armor, G-21P laser pistol, Triax survival pack, 2d6x100 kredit

Ley Line Walker: LLW light armor, G-21P laser pistol, Triax survival pack, 4d6x100 kredit

Mystic: LLW light armor vagy Triax Plain Clothes, G-21P laser pistol, Triax S.P., 1d6x1000 kr.

Techno-wizard: Adventure survival armor, TW revolver, Triax S.P., Tool kit, 2d4x1000 kredit

 

WR-17 Wilderness Double Rifle: ion rifle 12/24/48, 1-3D8 dmg (shotgun szabály), RoF 1, AP - laser rifle 25/50/100, 3D6 dmg, RoF 1, AP 2 Shots 20 (összesen), Weight 12, 24 000 kredit
Speciális: 12’ távolságon belül kombinált lövés, 3D8+2 dmg, 2 shots

WR-10 Wilderness Ion Pistol: 10/20/40, 1-3D4+1 dmg (shotgun szabály), RoF 1, AP -, Shots 20,    Weight 2, 10 000 kredit

Guraskov 21P Laser Pistol: 18/36/72, 2D6+1 dmg, RoF 1, AP 2, Semi-auto Shots 20, Weight 4, 12 000 kredit

Sovietski S-20/20 Assault Pistol: laser 15/30/60, 2D6+2 dmg, RoF 1, AP 4, Shots 20, Semi-auto, Integral grenade launcher: 12/24/48, RoF 1, Shots 6

Weight 11, Min Str D8, 50 000 kredit

Homesteader Ion Rifle: 12/24/48, 1-3D6+1 dmg (shotgun szabály), RoF 1, AP -, Shots 12, Weight 9, 21 000 kredit

Guraskov 293 Fat Boy Laser/Grenade Launcher: 25/50/100, 3D6 dmg, RoF 1, AP 2, Shots 20,   Integral grenade launcher: 18/36/72, RoF 1, Shots 6, Weight 12, Min Str D6, 32 000 kredit

Big Bear Plasma Rifle: 24/48/96, 3D8+3 MD, RoF 1, AP – (plasma ejector szabály) Shots 10, Weight 14, Min Str D8, 29 000 kredit

AR-36 Mini railgun: 75/150/300, 2D8+1 MD,   RoF 3, AP 4, Shots 30, Weight 30, Min Str D10, 30 000 kredit

AR-41 Light railgun: 100/200/400, 2D10+1      MD, RoF3, AP 6, Shots 20, Weight 100, Min Str D12, 60 000 kredit

AR-44 Railgun: 100/200/400,     3D10+1 MD, RoF 3, AP 10, Shots 25, Weight 150, Min Str D12+1, Min Size 1, 80 000 kredit

AR-60 Heavy railgun: 100/200/400, 4D10+1 MD, RoF 3, AP 14, Shots 25, Weight 250, Min Str D12+2, Min Size 2, 110 000 kredit
(Az AR sorozatnál a TLPG Vehicular railgun-jaiból indultam ki, és úgy gyengítettem rajtuk, hogy a TX-50 hand railgun-hoz igazodjanak. Size 2 kiborgok pedig léteznek, de nem játszhatóak.)

AR-110 Razor Disk Cannon: 40/80/160, 2D4+2 MD, RoF 3, AP 8, Semi-auto, 3RB Shots 20 (shuriken), Weight 150, Min Str D12+1, 80 000 kredit

AR-210 Grapeshot Cannon: 100/200/400, 1-3D6 MD (shotgun szabály), RoF 3, AP 10/6/4  (lőtáv függvényében), Shots 10, Weight 200, Min Str D12+2, 100 000 kredit
(Ezeknek a TLPG-ben nincs közeli megfelelője. Az elsőnél egy kis sebzés-nagy AP kombinációval kísérleteztem, a másodiknál pedig a shotgun szabályt írtam be egy railgunba.)

Demon’s Eye Sniper Laser Rifle: 40/80/160, 3D6+2 dmg, RoF 1, AP 2, Shots 30, Weight 14 Démonok ellen 3D6+6 MD, AP 6 (ebben már benne van a démon weakness-e) Scope 2 pont range/darkness büntetést ignorál, 200 000 kredit
(Kínai kvázi-mágikus fegyver, Kelet-Európában egyszámjegyű mennyiségben fordul elő)

 

Triax Plain Clothes lightweight armor: +5 Armor, NEP, 20 000 kredit

T-43 Explorer Body Armor: +6 Armor, +1 Toughness, FEP, Min Str D8, 45 000 kredit

Servo-Harness Rig: a girostabilizátorral felszerelt fegyverhám két kockatípussal csökkenti egy lőfegyver minimum Strength értékét és egy ponttal a minimum Size értékét. 8000 kredit

Trapper Body Armor: +4 Armor, +1 Toughness, NEP, 12 000 kredit

Lynx Body Armor: +5 Armor, +1 Toughness, FEP, Min Str D6, Vibro-knives (2), Audio package (lásd cybernetics), 26 000 kredit

Red Star Body Armor: +6 Armor, +1 Toughness, FEP, Min Str D8, 28 000 kredit

Battleforge Body Armor: +7 Armor, +2 Toughness, FEP, Min Str D10, 30 000 kredit

Bear Exoskeleton Armor: +8 Armor, +3 Toughness, FEP, Servo Str D12+2, Non-powered mód: Min Str D12, 75 000 kredit
(NEP: No environmental protection. FEP: Full environmental protection)

War-Knight Power Armor: Size 1, +8 Armor MDC, +2 Toughness, Str D12+2, Pace 8, Mods 5
(Ez egyfajta házibarkács power armor, amelyet az orosz lovagok maguk készítenek. Lényegében a  Science Fiction Companion szabványos Light Power Armor-ja, de atomreaktorral, megnövelt erővel és toughness bónusszal, hogy a Rifts világának szintjén legyen.)

Triax Terrain Hopper: Size 1, +8 Armor MDC, +3 Toughness, Str D12+2, Pace 10, Flight Pace 12, Climb 1, 2x dual linked light lasers, mini-missile launcher. 750 000 kredit
(Számszerűleg ez egy legyengített Flying Titan PA. Semmi nem indokolja, hogy az elvett képességek helyére bármit is megadjak neki, mivel az eredeti kiadásban is gyengébb nála.)

 

A következő két robothoz a Gunwolf modellt használtam mintaként, amelynek átszámítva 19 mod pontnyi szabványos fegyverzete van.

Triax Dyna-Max Robot:

  • Size 6, Crew 2, Strength D12+6,
  • Toughness 37 (19) MDC, Pace 10
  • 3 Medium Missile Launchers (3×4 slammer: 8D6 MD, MBT, AP 5, Greater Havoc power)
  • 2 Dual Linked Light Lasers
  • 2 Light Railgun Appendages
  • 2 Mini-missile Launchers (2×12 standard)
  • 2 Giant-sized Vibro-swords
  • 2 Light Flamethrowers (Cone, 1D10+1 MD, RoF 1)
  • 40 millió kredit

Triax Dragonwing Robot:

  • Size 6, Crew 2, Strength D12+6,
  • Toughness 35 (17) MDC, Pace 8
  • Flight Acc/TS 20/100, Climb 1
  • 2 Medium Lasers
  • 2 Light Ion Cannons
  • 2 Dual Linked Light Railguns
  • Light Missile Launcher (8 standard)
  • 2 Dual Linked Light Lasers (hátsó tűzív)
  • 45 millió kredit

A harmadikat a Titan Combat Robotra méreteztem, amely nagyobb és nehezebb, de csak 14 mod pontnyi fegyvere van.

Triax Black Knight Robot:

  • Size 7, Crew 2, Strength D12+6,
  • Toughness 40 (20), Pace 10
  • Heavy Ion Cannon
  • 2 Dual Linked Light Lasers
  • 4 Mini-missile Launchers (4×12 std.)
  • Giant-sized Vibro-sword
  • Giant-sized Electro-mace: Str+2D10 MD, (Raise Dmg D10, mint az Impact hammer), lőfegyverként Light Ion Cannon
  • 45 millió kredit

 

Wingrider Flying Wing: Size 0, Acc/TS 20/100, Toughness 10 (0), Crew 1, Exposed crew, Handling 3, VTOL, Vehicle Interface (cybernetic). 500 000 kredit (atomreaktoros)

(Lényegében a techno-wizard wing board hi-tech megfelelője.)

Tek-20 Borgbike: Size 3, Acc/TS 15/70, Toughness 19 (9) MDC, Crew 1, Exposed Crew, Handling 1, Range: 250 miles, Light Laser, Light Railgun, Mini-missile launcher. 185 000 kredit (atom: 1,5 millió)

(A motorok, légirobogók általában nem MDC-k, de ezt kiborgokra kellett méretezni.)

Landflyer: Size 2, Acc/TS 12/60, Toughness 11 (4), Crew 1+1, Exposed Crew, Handling 2, Hover, Range: 300 miles, 2 Dual Linked Light Lasers. 64 000 kredit (atom: 1,2 millió)

Novijet Bear: Size 5, Acc/TS 10/50, Toughness 25 (14) MDC, Crew 1+6, Handling 1, All-terrain, FEP, Sensor suite, +5 Mods, Range 500 miles. 136 000 kredit (atom: 1 millió)

Novijet Explorer-Sku: Size 6, Acc/TS 10/50, Toughness 31 (16) MDC, Crew 2+8, Handling 1, All-terrain, FEP, Sensor suite, +6 Mods, Range: 700 miles. 565 000 kredit (atom: 1,5 millió)
(Mindkettő erősebb lett, mint a régi kiadásban, ugyanis a Mountaineer Mk1 és Mk2-vel egy szintre emeltem őket.)

 Bionic Horse: Agility D8, Smarts D6, Spirit D6, Strength D12+2, Vigor D12, Pace 12 Fighting D8, Notice D6, Survival D6, Parry 6, Toughness 20 (10) MDC, Size +3 Kick Str+D6, Fleet footed (running D10)
(Az SFNA-beli robot horse alapján)

 Ursan Forest Steed: Agility D8, Smarts D6, Spirit D8, Strength D12+4, Vigor D12, Pace 10 Fighting D8, Notice D8, Swimming D6 Parry 6, Toughness 16, Size +2 Claws Str+D6, Bear Hug Fleet footed (running D8)

 

A cikk+konverziós összefoglaló letölthető PDF formátumban is. 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához