LFG.HU

strato
ismertetőCimkek

Már régóta tervezek ismertetőt írni erről a remek videojátékról, de a csillagok állása eddig nem volt megfelelő hozzá. Most a sors úgy hozta, hogy van némi szabadidőm, és ezzel egy időben a Kingdom: New Lands éppen ingyen beszerezhető az Epic Games Store-ból, szóval bízom benne, hogy írásom hatására többen ki is próbálják.
Tudom, hogy sokakban van némi (talán nem is oly alaptalan) ellenérzés az Epic új keletű online üzletével szemben. Számukra jó hír, hogy a játék lényegében minden kortárs játékgépen és digitális platformon elérhető (még olyanon is, amiről idáig nem is hallottam), és a 15 eurós teljes árát is bőven megéri, de negyedáron is el lehet már csípni (most például éppen a GOG-on).

Kingdom: New Lands 01

A játékban egy királyt vagy királynét alakítunk, aki kétdimenziós birodalmában egyetlen dolog felett rendelkezik szabadon, és ez nem más, mint a pénz. Alattvalóinkat nem irányíthatjuk közvetlenül, csak a pénzünkkel befolyásolhatjuk a dolgok alakulását. Aranyérméinkkel dönthetünk afölött, hogy ki csatlakozzon a királyságunkhoz, ki milyen hivatású legyen és, hogy az építészeink milyen épületeket húzzanak fel.
Az ehhez tartozó játékmechanika annyira egyszerű, amennyire csak lehet: a megfelelő helyre lovagolva a megfelelő mennyiségű pénzérmét kell kidobnunk, és azzal a dolog sínre is került. Ezzel a játék irányításához szükséges három gombot le is fedtünk. Van még egy negyedik is, amely a ló gyorsítására szolgál, de ez kiváltható a bal vagy a jobb iránygomb duplázásával is. Az első néhány percben az alapokat bemutatja a játék is a maga minimalista, mégis nagyon célravezető módján.

Optimális esetben az első nap végére lesz legalább egy építőnk, egy vadászunk, a birodalmunk jobb és bal végében pedig egy-egy fal. Mikor a nap lenyugszik, minden alattvalónk visszahúzódik a falak mögé. Ez egy igen jó szokás a részükről, mivel az éj sötét és tele van iszonyattal. Határainkon túlról minden éjszaka rémek törnek a birodalmunkra, kiknek végső célja megszerezni az uralkodó koronáját. Vadászaink és később katonáink persze mindent megtesznek, hogy rémek ne törhessenek csak úgy be a birodalmunkba. Hősiesen védik határainkat, a falak mögül nyílzáport zúdítva az arctalan támadókra.

Bla

A katonák a telihold fényében csapnak össze a kapzsi rémekkel.

Bár csábító és igen gyümölcsöző is nappal elkóricálni az uralkodóval, hogy felfedezzük határokon túli tájakat, melegen ajánlott vele is visszahúzódni a falak mögé a démonok éjszakai rohama előtt. A kis kapzsik szerencsére az eléjük vetett tallérokat sem vetik meg, így vész esetén némi pénzszórással elkerülhetjük a The End felirat korai megtekintését.

Alapvető célunk tehát a rémségek távol tartása a koronától, de ezzel önmagában még nem nyerhetjük meg a játékot. Egy-egy pályát akkor sikerül teljesíteni, ha egy korábbi hajó maradványait felhasználva újat építünk, és azzal egy új sziget felé vesszük az irányt. Ehhez persze nem elég az, ha királyságunk kezdeti falai között várjuk minden éjjel a rémeket. Határainkat tágítani kell, népünk létszámát az egyre növekvő veszélyhez mérten gyarapítanunk kell, mindeközben újabb pénzforrásokhoz is kell jutnunk, falaink erősségét pedig folyamatosan fokoznunk kell.
Utunk legvégén a Koponya-sziget vár ránk, ahol végleg leszámolhatunk a kapzsi démonok fenyegetésével, de ez az időre menő kihívás csak akkor fog sikerülni, ha már minden trükköt elsajátítottunk.

Bla

Tele a hajó és a pénzeszsák is. Kiváló reggel ez az induláshoz.

Nem szeretném senkitől sem elvenni a felfedezés örömét, így inkább nem részletezem, hogy mi mindenre lehet és kell költeni a pénzt. Mindenki jöjjön rá, élje meg, csodálkozzon rá maga. A játék nehézsége nem az alapvető összefüggések megtanulásában rejlik. Néhány óra játék, rosszabb esetben egy-két bukás után már minden világos lesz.
A valódi kihívást az jelenti, hogy tudásunkat jó időzítéssel, királyhoz méltó megfontoltsággal kamatoztassuk. Ha tovább szeretnénk jutni a következő szigetre, tudnunk kell, hogy mikor és mire érdemes költenünk. Például egy fal megerősítését csak akkor ajánlott elkezdeni, ha az készen lesz napszálltáig, különben birodalmunk védtelen marad éjjelre. A nincsteleneket csak akkor érdemes alattvalóvá tenni, ha még a démonok előtt be tudnak érkezni a falon belülre. Hiába építünk farmot, ha nem marad pénz arra, hogy kaszákat vegyünk az embereinknek. Az sem mindegy, hogy a lovagjainkkal mikor indítunk ellentámadást…

Bla

Királyunk esélyei mondhatni nullára csökkentek…

A játék megjelenését a pixelgrafika szó jellemzi, amit lehet jól és rosszul is csinálni. A Kingdom esetében úgy gondolom, hogy nagyon karakteres és hangulatos lett a végeredmény. Az állóképeken talán régimódinak tűnhet a játék, de az összhatáson sokat dobnak az animációk és a fényhatások. Mozgásban az egész játékból ömlik a hangulat. A ködös reggelből szinte észrevétlenül lesz verőfényes napsütés, majd szemerkélő eső, éjjel pedig kigyúlnak a fáklyák, és a felkelő hold halványan megvilágítja az előtte úszó fellegeket. Mindezt kiválóan festi alá a zene: a reggeleket reményteli nóta kíséri, az este közeledtét pedig komor dallamok jelzik. Az ember könnyen ott felejti magát a játék előtt a „még egy nap, aztán kilépek” sűrű mondogatása mellett.

A játéknak van egy elődje, ami a New Lands megjelenésekor a Kingdom: Classic nevet kapta. Én ezzel kezdtem a Kingdom-pályafutásomat, de a New Lands után visszanézve inkább csak egy demónak vagy főpróbának tűnik, szóval ne sajnálja senki, ha kimarad. Nyugodtan lehet a New Landsszel kezdeni.
A New Landshez megjelenés után kiadtak egy Skull Island nevű kiegészítőt, mely az utolsó sziget képében lényegében lezárást adott a játéknak. GOG-on és Steamen ez az ingyenes DLC jár az alapjáték mellé, így bízom benne, hogy az Epicnél kapható verziónak is része, erről azonban ők semmit nem írnak. (Azóta rákérdeztem, és igen, része.)
A sorozatnak tavaly december óta van egy harmadik felvonása is Two Crowns alcímmel. Ez érdekes és látványos újítások mellett bevezette a kétjátékos módot is, de sajnos bármilyen csábítónak is tűnik ez, a steames értékelések alapján még most, fél évvel a megjelenése után is tele van hibával. Én még kivárok a vásárlással, és ezt javaslom másoknak is.

A trilógia hivatalos honlapja itt érhető el, a Fandomon található wikit pedig csak azoknak ajánlom, akik már eltöltöttek jó pár órát a játékkal, túl vannak a felfedezni valók nagy részén, és olyan kérdéseik vannak, amikre maguktól nem találták meg a választ.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához