LFG.HU

Bonka
EseményekCimkek

Már egy rövid, időközi helyzetjelentésben hírt adtunk a hatodik I.M.O.LA. szerepjáték táborról. Örömmel és egy csipetnyi keserűséggel értesítjük az rpg.hu olvasóit, hogy ím, ezennel vége, egy évre ismét marad a múlt idő, bár a múlt időt legalább nem veheti el tőlünk senki.

Kilenc napot töltöttek együtt a táborlakók a korábbi hét helyett, sokaknak épp elég volt, de a többségnek még mindig kevés. Az új, egervári helyszín a jövőre nézve biztos alapnak tűnik, a hely előzetes varázsa beváltotta a hozzá fűzött reményeket, egy kastély valóban ideális helyszín a vállalkozó szellemű kalandozók számára.
A táborban megtartott előadásokról már hírt adtunk, mind zökkenőmentesen zajlott, s érdeklődőkben sem volt hiány. A kastély mögötti parkban naponta közvetlen hangú kerekasztal beszélgetések színesítették a programot, ezzel is segítve, hogy a játékosok minél jobban megismerhessék egymást. A hétvége az Enoszuke bemutatása, a Shuluri viadal mellett az élő szerepjátékra való készülődés jegyében telt. A tavaly kitalált, saját világ történelme tovább gyarapodott, s köszönhetően az akkori játéknak, ez évben szinte mindenki teljes erőbedobással dolgozott azon, hogy jelmeze minél tökéletesebb és hitelesebb legyen.



Az élő játék cselekménye egy Életünnepnek nevezett rituálé keretében zajlott, melyet az ember mágusok dolgoztak ki az egyre súlyosbodó természeti katasztrófák megállítására. Ehhez minden faj segítségére szükségük volt, eljöttek tehát az emberek közül a Harcművészek, az új monoteista vallást gyakorló Adeptusok és a Fejedelmi ház. Az események a Tündék kastélyában zajlottak, ahová hivatlanul ugyan, de megérkeztek a Kő fiai, sajátos, hatalmas, kőbőrű lények, a Vihartündék, a természet rendjének kíméletlen, ám megfontolt őrei és a Szerzetek, kikről csak az éj leszálltával derült ki, hogy ők nem más, mint maga a világteremtő Sárkány megtestesülései. A mágusok sorait diabolista törekvések fenyegették, történt néhány furcsa gyilkosság, alakultak a szövetségek és az ellentétek. Az egyes házak természetesen külön feladatot is kaptak, ezek megoldása sem bizonyult egyszerűnek. A Sárkány mindeközben figyelt, próbált úgy “sakkozni”, hogy ne kelljen elpusztítania világát és teremtményeit. A szertartás végül éjfélkor rendben megtörtént, a világ megmaradt, a tündék kora után útjára indult az embereké. A kőfiak megtértek ősükhöz, a tündék – egy időre legalábbis – eltűntek, a Sárkány visszavonult, a mágus rend leleplezte ugyan démonimádó tagjait, de két diabolista elmenekült… A történet tehát korántsem zárult le, folytatás mindenképpen várható.


A versenymodul tekintetében rengeteg újítással néztek szembe a játékosok és a szervezők egyaránt. Két modul volt játszható idén: egy független Cyberpunk történet, valamint egy DnD és MAGUS rendszerben egyaránt játszható kaland. A játékidő 8 óra volt, de a játék minőségét szimbolizálja az is, hogy a csapatok többsége versenyen kívül folytatta a kalandozást. Az értékelésben a fő szempontok a szerepjáték minősége, a karakterjáték és a csapatmunka volt, egy játékot nem azt tett értékessé vagy értéktelenné, hogy a játékosok meddig jutottak el a kalandban, hanem hogy mennyire érzékletesen játszottak, mennyire tudtak alkalmazkodni karakterükhöz, egy-egy szituációhoz és persze a játékostársakhoz. Így működött ez természetesen az elmúlt öt évben is, de ez a szellem immáron az I.M.O.LA. Szerepjátszó Társulat kimondott ars poeticájává lett.

Az idei rendezvény egyik legsikeresebb állandó programja volt a Laser tag, mely megtörte az íjászat eddigi egyeduralmát. Talán nem is akadt táborlakó, aki ne vette volna kezébe ezeket a remek fegyvereket. A nagyszabású szerdai Laser tag ligán ugyan már gyakorlott játékosok vitték el a pálmát, de a játék öröme mindenkit kárpótolt ezért. Hiába, aki tud, az tud. Még egyszer köszönet érte Píti : ).

A tábori rendőrség a szemfüles “állampolgároknak” hála végül mindkét gyilkost leleplezte, bár hozzá kell tennünk, hogy nem sokan maradtak életben. A bomba robbanását követő éjjel a tábor legtöbb lakóját álmában érte néhány brutális késszúrás. Méreg általi halált viszonylag kevesen haltak, pedig a gyilkosoknak nemcsak a konyhában, hanem – még kimondani is szörnyű – a kocsmában is voltak beépített emberei, akik kedvükre mérgezhették volna a gyanútlan, ám rettenetesen szomjas és fáradt kalandozókat.


Nem lenne teljes e beszámoló, ha a végén nem állna azok neve, akik kiemelkedő teljesítményt nyújtottak idén. Köszönjük mindenkinek, aki eljött, várunk mindenkit jövőre is és természetesen évközi rendezvényeken is : ).
Íme tehát a VI. I.M.O.LA. tábor nyerteseinek sora:

Versenymodul, egyéni:
1. Bálint (Bogos Bálint) – Különdíj: Gork (Schunder László)
2. Reni (Dénes Renáta)
3. Gyu (Pergő György)
4.
Mókus (Pécs Gabriella), Zsé (Dombi Zsolt Ferenc)
5. Kormi (Kormos Tamás)
6. Dave (Hohmann Dávid)
7. Anur (Nagy Péter), Maartin (Martin Dénes)
8. Norbi (Vadász Norbert)
9. Dorn (Mészáros Gábor)
10. Edi (Kónya Edina)


Versenymodul, csapat:
1.hely:
- Frici (Nagy Kornél), Gyu (Pergő György), Kormi (Kormos Tamás), Mókus (Pécs Gabriella), Szepi (Szepesi Zoltán), Zsé (Dombi Zsolt Ferenc) – mesélő: Mike (Hortobágyi Miklós)
- Különdíj: Akasha (Koppányné Zsitek Bernadett), Anur (Nagy Péter), Dorn (Mészáros Gábor), Enkil (Koppány Géza), Gork (Schunder László), Mara (Nagy Adrienn) – mesélő: Osy (Kovács Oszkár)

Megosztott 2. hely:
- Andrew (Tóth András), Hammer (Túri Bálint), Ladislas (Óvári László), Maartin (Martin Dénes) – mesélő: Csabbit-ember (Vértessy Csaba)
- Apolló (Réti László), Csanád (Németh Csanád), Dave (Hohmann Dávid), Edi (Kónya Edina), Hirig (Csöme Adrienn), Stewe (Kónya István) – mesélő: Sadler (Hortobágyi Richárd)

Live – legjobb szerepjáték: Dave (Hohmann Dávid)

Live – legjobb jelmez: Csomó (Kócsidi Zoltán)

Dragonball Z nagytorna: Csongi (Kolozsi Csongor)

Laser tag bajonokság: Areas/Tomika /Medvey Tamás), B (Tóth Balázs), Píti (Sárközy Péter)

Aki mindkét Gyilkos leleplezésében rész vett: Dave (Hohmann Dávid)


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához