LFG.HU

dekszter
ismertetőCimkek

A gésákról nyugodtan állíthatjuk, hogy a szamurájok mellett, egy másik nagyon fontos és a világon mindenhol ismert (és sokszor félreértett) alakjai a japán kultúrának. A Hanamikoji nevű játékban gésák kegyeiért versenghetünk egy másik játékos ellenében. A játék számos alkalommal jött már velem szembe, de végül nemrég végül a polcra is került és alig pár játék után ismerőseim körében is elkezdte hódító útját.

Az apró, de annál szebb doboz, a rövid “szabályfüzeten” kívül nem rejt túl sok mindent:

  • 7 vastag, kemény papírból készült gésa lap
  • 21 darab ajándékkártya
  • 8 darab akció jelölő
  • 7 darab hódításjelző

hanamikoji00

A képek színesek, hangulatosak (bár nem a klasszikus, fehér arcú gésák kaptak rajtuk helyet), de általánosságban elmondhatjuk, hogy (a dobozhoz hasonlóan) a Hanamikoji egy nagyon szép játék. A gésák lapjain található egy szám (2 és 5 között), ami jelzi, hogy hány ajándékkártya tartozik hozzájuk a 21 lapos pakliból, valamint, hogy a meghódításuk hány kegypontot ér.
A játék elején a játékosok maguk elé vagy közé helyezik a gésákat jelző lapokat, megkeverik a kártyákat és a legfelső lapot, annak megtekintése nélkül félrerakják. Ezek után húznak 6 darab ajándékkártyát és az a játékos kezdi a játékot, aki legutoljára vett ajándékot a párjának – aranyos.
Az aktív játékos húz egy lapot és végrehajt egyet a 4 lehetséges akció közül, majd a másik játékos is lapot húz és akciót hajt végre. Egyedüli fontos kitétel, hogy mind a négy akciót végre kell hajtaniuk az adott körben.

A lehetséges akciók:

  • A játékos kiválaszt két lapot a kezéből és félreteszi őket. Ez a két lap az aktuális körben nem kerül játékba.
  • A játékos kiválaszt egy lapot a kezéből és félreteszi. Ez a lap a kör végén a saját oldalán a megfelelő gésa alá kerül.
  • A játékos kiválaszt négy lapot a kezéből és két lapos párokként megmutatja a másik játékosnak, aki kiválasztja belőle az egyik párt. Az akciót végrehajtó játékos a nála maradt két lapot a saját oldalán a megfelelő gésa vagy gésák alá helyezi, a másik játékos hasonló módon jár el a saját oldalán
  • A játékos kiválaszt három lapot a kezéből és megmutatja a másik játékosnak, aki kiválaszt egy lapot. Az akciót végrehajtó játékos a nála maradt két lapot a saját oldalán a megfelelő gésa vagy gésák alá helyezi, a másik játékos hasonló módon jár el a saját oldalán

hanamikoji01

Miután elfogytak a lapok, a játékosok megnézik, hogy kinek sikerült több ajándékkártyát elhelyezni egy-egy gésánál – a lapokon szereplő számok jelenleg nem számítanak. Akinek több lapja van az adott gésánál, ott a hódításjelzőt saját maga felé húzza, ezzel jelezve, hogy ő nyerte el az adott gésa kegyét abban a körben.
Ha valaki a kör végén 4 gésa meghódításával dicsekedhet vagy 11 kegyponttal rendelkezik, az a játék győztese. Abban az esetben, ha a két feltétel egyszerre teljesülne (vagyis az egyikük meghódított 4 gésát, a másik játékos pedig 11 vagy több ponttal rendelkezik) a 11 vagy több ponttal rendelkező játékos a győztes.
Ha egyik játékosnak sem sikerült nyernie, a lapokat újrakeverik, a gésákon lévő hódításjelzők a helyükön maradnak, ismét kivesznek egy lapot és a fenti módon új kör veszi kezdetét egészen addig, amíg valamelyik játékosnál nem teljesül a győzelem valamelyik feltétele.

hanamikoji03

A Hanamikoji egy roppant egyszerűnek tűnő játék. Pillanatok alatt játékra kész, hiszen csak pár lap és kártya kell hozzá és új játékosok számára is azonnal érthetőek a szabályai. Ettől függetlenül követel a játékosoktól taktikázást, valamint a szerencsének is hatalmas szerepe van a félretett lap és a laphúzásoknak köszönhetően.


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához