LFG.HU

taverna
strato
ismertetőCimkek

Idegesítő, amikor a többiek mobiloznak szerepjáték közben, igaz? De nem az Alice in Missingben! Ebben a narratív szerepjátékban ugyanis kizárólag mobiltelefonon váltott szöveges üzenetekkel kommunikálhatnak egymással a játékosok. Sőt, a játékélménynek az sem árt, ha a játékosok történetesen nincsenek is egy helyiségben.

Alice is Missing

A cselekmény egy Silent Falls nevű csendes kisvárosban zajlik és egy eltűnt lány esete körül forog. A sztori nagyjából a “Nem láttátok mostanában Alice-t?” kérdéssel indul, és a rejtély megfejtésével zárul. A játék időre megy, az első 45 percben a játékosok létrehozzák a karakterüket és kialakítják, hogy milyen viszony fűzi őket az eltűnt Alice-hez, valamint a többiek karakteréhez. A következő 90 percet ezután arra fordítják, hogy kiderítsék, mi történt Alice-szel. A nyomozást a csoportos chat mellett privát üzenetváltásokkal bonyolíthatják le.

Az Alice is Missingben nincs KM vagy mesélő, minden játékos ugyanakkora mértékben és ugyanazzal az eszköztárral vesz részt a történet kibontásában. Az cselekményt megadott időpontokban felfordított helyszín, gyanúsított és nyom kártyák mozdítják előre. A játékidő lejártakor még mindenki írhat egy utolsó üzenetet, majd közösen meghallgatják azokat a titkos hangüzeneteket, melyeket a játékosok a játék legelején a karakterük nevében hagytak Alice telefonján. Ezután közösen átbeszélhetik a történetet és elvarrhatják a szabadon maradt szálakat.
Ennél mélyebben nem mennék bele, hiszen egyelőre én is csak a Kickstarter-oldal alapján okoskodom, de szerencsére a Good Time Society készített egy 7 perces bemutató videót:

Érdekesség, hogy a játék 90 perces szakaszához készült egy visszaszámláló videó. Ez az idő mérésén túl egy válogatott soundtracket is tartalmaz, ami segít hangulatba kerülni és benne maradni. Ha valaki belehallgatna, a cikk végén megteheti (a mai borongós időjáráshoz egész jól passzol).
A dalok számomra leginkább a Life is Strange-et idézik meg, ami nyilván nem véletlen, hiszen a Firewatch, a Gone Home és az Oxenfree mellett ezt a videojátékot is felsorolták ihletadóként. Számomra ez elég jó ajánlólevél, mindegyiknek nagyon markáns hangulata van.

Az Alice is Missinget az a Hunters Entertainment adja ki, ami a szintén narratív csemegének számító Icarus mellett az új Werewolf és az Altered Carbon szerepjátékokon is dolgozik.
A játék jelenleg Kickstarteren keresi a támogatóit. A 10.000 dolláros célt lassan már hétszeresen túllépte a gyűjtés, szóval nagyon nem kell aggódni amiatt, hogy elkészül-e a játék. Az elért stretch goalok alapján meganimálják a visszaszámláló videót, nagyobb méretű kártyákat tesznek a dobozba (és a pdf-be), bővítenek a grafikai lefedettségen, és készül egy mobilalkalmazás is, ami segíteni fogja a játék előkészítését és lebonyolítását.

Aki csak a pdf-re hajt és maga nyomtatná ki a kártyákat, annak $10 a beugró, aki egy fizikai vagy egy digitális Roll20 példányt szeretne, annak $20-t kell fizetnie (mindkettő tartalmazza a pdf-et is), aki pedig mindkettőt, az 40 dollárral fáradjon a támogatói perselyhez. A fizikai példány postaköltsége EU-n belülre $12 körül várható.

 


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához