LFG.HU

HammerTimeCafe
felon
EseményekCimkek

Játéknak nevezzük a homokozóvödrös asszókat, ahogy a csattogós lepkés csimborasszókat, a kamaszkori bandázások során elszenvedett csocsózásokat… de ezzel a szóval jellemezzük a számítógépes küldetéseinket, és így utalunk azokra a találkozókra is, amikor leülünk kalandozni egy közös asztal mellé.

Mindegyik helyzet rendelkezik egy olyan varázzsal, amelyben jól érezzük magukat – együtt. Hiszen ahogy Csukás István fogalmazott: “Játszani legalább ketten kell, de inkább tízen, húszan, mert a közös játék a legnagyobb dolog az életben.”

Az élő szerepjáték (LARP, live action role-playing game) a hagyományos szerepjátékból alakult ki. A játékosok egy olyan történet alakulását irányítják, melyben ők a szereplők – személyes valóságukban. Az egyes játékok párbeszédei szabadon zajlanak, a résztvevők maguk választják meg az adott helyzetre adott reakciójukat, előre lefektetett kereteken belül, általában 3-4 órán keresztül. Minden LARP rendelkezik saját szabályokkal, ezek képezik az alapját az eljátszandó karaktereknek.

Amikor először találkoztam a játék ilyen formájával, még ott fityegett a tojáshéj rajtam, de olyan világra nyílt rá a szemem, ami miatt érdemes volt megtisztítani a szemüvegem lencséit. Magával vitt a lendület, mert úgy éreztem, hogy abban a pillanatban összeolvadtak az addigi játékaim jellemző mozzanatai, és olyan élménnyel ajándékoztak meg, ami a maga nemében egyedülálló volt. A LARP ugyanis lehetőséget ad arra, hogy – miközben jól szórakozol – tanulj valamit magadról, megismerj más látásmódokat a társaid reakcióiról, kipróbálhasd magad szélsőséges, vagy éppen izolált körülmények között. Egy olyan társaságban teheted meg mindezt, amely támogat, érti a dilemmáidat, akadályaidat, vágyaidat, motivációidat, elvárásaidat, hiszen közös célért megy a játék: mindenki megtalálhassa azt a pluszt, ami neki fontos, és együtt létrehozzunk valami különlegeset. Lehet, hogy egy pillanat lesz, vagy akár órákon keresztül tart, az is lehet, hogy csak utólag jön meg a katarzis.

A LARP-on lehetsz önmagad, vagy a teljes ellentéted – amikor elindul a játék, vajon már tudhatod, hogy mire számíts magadtól? Tudsz-e karakterben maradni, mit mutat meg a vállalt szerep rólad – és másokról? Van-e, lehet-e íve a játéknak, eljutsz-e valami felismerésig, kihívás ez neked, vagy pusztán maga az öröm – talán mindkettő?

A válaszok egy része rajtad áll, a másik fele pedig rajtunk.

Mi, az Ostromjáték Egyesület KamaraLARP szervezői hozunk neked egy játszóteret, sok-sok különböző játékkal, ismerős és ismeretlen társakkal, megteremtjük a lehető legideálisabb környezetet, hogy te a legtöbbet kihozhasd az élményből. Segítünk elindulni, támogatunk közben, és ami nagyon fontos: veled játszunk. Lesz négy napunk arra, hogy távol a mindennapoktól, közösen teremtsünk egy olyan világot, amelyben a játéké a főszerep, és az a cél, hogy izgalmas élményekkel térjünk haza.

Szívesen megismernéd a LARP-os játékosok trükkjeit?

Utaznál egy vadnyugaton száguldó vonat fülkéjében?

Részt vennél egy olyan fogadáson, ahol híres emberek éppen történelmet írnak?

Vajon mit tennél, ha munkába menet felharsannának a szirénák?

Szeretnél esküdt lenni egy tárgyaláson?

Hallottál már fehér köpenyes ápolókat motozni – a zárt osztályon?

Elrepülnél egy távoli országba sokadmagaddal?

Vagy inkább befelé eveznél – a lelked bugyraiba?

Kipróbálnád magad egy olyan állásinterjún, ahol nem a jövőd a tét – vagy mégis?

A színteret megalkottuk, összesen 6 blokkban, közel 20 játékot fognak a résztvevők kipróbálni úgy, hogy párhuzamosan 3-6 teremben egyidejűleg futnak a programok. Ha úgy döntesz, velünk tartanál, a naptáradba érdemes beírni: 2020. november 5-8, Mórahalom. További információkat és érdekességeket találsz még honlapunkon: https://larp.ostromjatek.hu/

 Szeretettel várunk az V. KamaraLARP hétvégén!

„A játék olyan tevékenység, amelyet nem lehet elég komolyan venni.”
(Jacques-Yves Cousteau)

 


A szerző más irásai
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához