LFG.HU

fatman
RPG mesélőknekCimkek

A felütés
Kora nyár van és a meteorológusok rekordhőmérsékletet mértek. A játékosok munkát keresve lézengenek Night City-ben és lassan körbelengi őket a bizonytalanság és a kétségbeesés.

Night City-től nyugatra a városhatártól úgy egy órányi hajóútra, egy természetes zátonyra (és egy természetes sziget délkeleti részére) autóroncsokból emelt nomád tábor fekszik, amit Key West-nek hívnak. Ez a telep, amit egy Tízmedve nevű félvér indián vezet, már több mint négy éve fosztogatja Night City külvárosát. Amióta itt élnek már sokan csatlakoztak hozzájuk a városlakók közül, tovább növelve az amúgy is népes csapatot. 1500-2000-en élnek itt körülbelül, akik kialakítottak az eltelt négy év alatt egy kisebbfajta lebegő várost, különféle fémhulladékot és a város szemetét használva építőanyagként. Night City egyelőre eltűri őket, bár manapság a rendőrök eléggé rájuk szálltak, emiatt 4-5 fős csoportokban járnak be a városba.

Ebben a táborban él Otto, aki egy mániákus technikus, tőle kap telefonhívást az egyik karakter. Otto hangja mély és érzelemmentes, a karakter azonban tudja, hogy kicsit őrült, de ártalmatlan. A technikus meghívja magához a karaktert, de csak annyit hajlandó elárulni, hogy érdekelni fogja a téma.

Otto lakhelye úgy néz ki, mintha a nomádok egy az egyben elemeltek volna egy hullámlemezből készült raktárépületet. A pléhdoboz nagy részét katonai álcaháló borítja, körbe van kamerázva, és a tetején pedig több adó-vevő tányérja néz az égre. A ház körül mindenféle kacat van felhalmozva, kiégett autóroncstól kezdve a hatalmas kábeldobokon keresztül a lopott jelzőtáblákig minden megtalálható. Öreg neonfeliratok és hologramok világítják meg a helyet.
Az udvart három méter magas drótkerítés veszi körbe és egy automata kapun lehet bejutni, amit Otto belülről tud nyitni.

A házban elég könnyű eltévedni a rengeteg kacat közt, Otto nagy mennyiségű hulladékot halmozott fel az eltelt évek alatt. Az ide belépő látogató öreg hűtőszekrényeket, rákászhálókat, hangrendszerek alkatrészeit, tengerészeti jelzőzászlókat, a mennyezetről lógó nyitott ejtőernyőket, mindenféle elektronikus szerkezetet, és csiricsáré kegytárgyakat fedezhet fel, köztük egy óriási neon Jézust, amint keresztülvág a Kereszt Államain, és egy életnagyságú, háromdimenziós Bob Marley-t, amint meggyógyít egy vak nőt Cuernavaca-ban.

(Megjegyzés: az itt felhalmozott sok szemét egyike sem ér semmit az égvilágon.)

A karakter azért nem veszik el, Otto leküldi hozzá kiberkutyáját, Felon-t, hogy felkísérje a látogatót. A megpiszkált kutyának rozsdamentes acélból vannak a fogai, és Otto távolról irányítja, ha magától nem harap.
Otto az óceánra néző erkélyen van, egy háborús maradvány pilótaülésbe szíjazva. Otto két méter feletti magasságú és hozzá hetven kilogramm körüli súly párosul, a világot szódásszifon vastagságú lencséken keresztül szemléli. Mind az öt feji csatlakozójából kígyózik egy-egy kábel, és három kiberdeck-en dolgozik egyszerre. (Nem teljesen világos mit csinál a többi csatlakozóval.) Előtte egy foglalatban intravénás táplálószerkezet, éppen használaton kívül van. Az asztalon hever egy félig megevett pizza, néhány napos lehet. Hatalmas polcokon 24 darab tévékészülék van elhelyezve, tévéfalat alkotva, mindegyik villódzik csak, akármilyen csatornára is hangolta Otto a tetőn levő tányérokat.

Otto-val ott van egy helyi fixer, név szerint Mohamed. Mohamed egy emigráns Antigua szigetéről és tulajdonosa egy éjszakai bárnak, a Casablanca-nak. Akkora hatalma van itt, amekkora csak egy fixernek lehet ezen a környéken. Ő az a fajta ember, aki sosem mulasztja el, hogy figyelmeztessen mindenkit, hogy kapcsolatban áll vele, máskülönben elfelejtenék.
Otto vidáman mesél a karakternek új szerzeményéről, egy a koponyájába ültetett implantátumról, ami lehetővé teszi, hogy nyaktól lefelé kikapcsolja az összes érzetet. “Arra való, tudod, – magyarázza – hogy amikor becsatlakozol néhány napra akkor a lázadozó tested ne zavarja meg a koncentrációdat.”
Az intravénás táplálószerkezet célja világossá válik.

Otto elmondja, hogy körülbelül egy órával ezelőtt egy felszerelést szállító Korolev-rakétát lőttek ki az Orbital nevű űrrepülőtérről Reno-nál. Valami rosszul ment és a rakéta valahol Key West déli részénél csapódott be. A telemetria (távolságközlő) jelek nagyon gyengék voltak és Otto úgy gyanítja, hogy Reno nem is vette őket.
Otto fel akarja bérelni a karaktert és még néhány másik embert, hogy keressék meg a becsapódási pontot és mentsék meg amit lehet. A rakétának nagyméretű a raktere és valószínűleg érdekes dolgokat lehet találni benne. Otto a zsákmány 50%-át akarja magának, vagy leválogatja, ha van benne valami számára érdekes. Mohamed 25%-ot kér, mert ő adja el a cuccot, a maradék pedig a csapaté.
A karakter remélhetőleg elfogadja. Ha ismer valakit, aki munka nélkül unatkozik, őt érdekelheti. Mohamed szeretne néhány zsoldost küldeni az útra csak a biztonság kedvéért, nehogy valaki ellopjon valamit. Már lezsírozott két Solo-t előre, akik a nightclub-ban várják a tárgyalás eredményét.

Megjegyzés: Mohamed mielőtt Elment Otto-hoz, felhívta két ismerősét, a két Solo-t, 100 eb-t ígért nekik egy-két óra melóért és mondta nekik, hogy mielőbb jöjjenek a Casablanca-ba. Az egyéb karaktereket esetleg az egyik Solo beerőltetheti a csapatba miután Mohamed beleegyezik, hogy neki is ad egy százast, esetleg Otto vagy az elején említett karakter hívja őt is arra az esetre, ha valami csúnyaság várná őket a becsapódás helyén, ami egészségre ártalmas lehet. Ha senki nem tud hajót vezetni, akkor Otto előkapar valahonnan a kacatok alól egy dobozt, amiben chip-ek vannak és odaadja (természetesen csak kölcsön) a Magánnyominak (reméljük, hogy lesz valakinek chipware socket-je).

Egy-két órával később a csapat már Key West nyugati oldalán hajózik a hullámzó tengeren. Bárki aki elrontja a BT dobását 10-es nehézség ellen az tengeribeteg lesz.
Eljön a szürkület, mire egy szeméttel teleszórt helyre érkeznek. Elkezdik begyűjteni a cuccot a növekvő félhomályban. Az érkezés utáni fél órában a következőket találják:
- 2 űrruha, erős műanyagládákba csomagolva, darabja 450 eb-t ér.
- 15 műanyag rúd, darabja 40 eb.
- 1 kis üvegcse légüres térben használatos olaj, 1200 eb értékű.
- 1 doboz, benne csomagolt földimogyoró és egy nyomás alatt levő tartály, ami körülbelül poroltópalack méretű, értéke ismeretlen.
- 2 hűtőládányi marhahús, talán cápák rágták meg, 320 eb értékű.
- 12 ládányi antik kínai porcelán darabokra törve, értéktelen.

Eljön az éjszaka. Erős nyugati szél szórja szét a roncsokat. A csapat ekkor néhány hangos hangrobbanást hall a fejük felett, nem sokkal később pedig valamiféle légi jármű zaját nyugatról. Észreveszik, hogy helikopterek közelednek feléjük nyugat felől, keresőfények a víz felszínét pásztázzák. Itt az ideje lelépni.
Megjegyzés: Ezt a jelenetet olyan feszültté kell tenni, amennyire csak lehetséges. Sokat ad az atmoszférához a sötét éjszaka, erős szélfújás, a roncsok a tengeren, a hangok fentről, a rotorok zaja, a keresőfények baljós játéka és sok Navigáció-, Hajóvezetés- és Kitérésdobás. A karaktereknek nem kell tudniuk, mi történik itt, a terv az, hogy elvigyék Otto-nak a zsákmányt valamikor hajnal előtt. Ha szétment idegekkel iszkolnak, annál jobb. (Amennyiben a karakterek elrontják a dobásokat, gondoskodni kell arról, hogy a roncsokat kutató titokzatos valakik még annál is jobban elrontsák.)

A karakterek kipakolják Otto lebegő dokkjánál a cuccot és felhurcolják hozzá. Otto többé-kevésbé ugyanolyan, ahogy utoljára látták, de Mohamed öltönyben feszít, egész este a klubjában volt, csak most tért vissza. Nagy várakozással kinyitják a tizenkét láda porcelánt, de hatalmasat csalódik mindenki. Mohamed elkezdi berugdosni a kínai cuccot az óceánba. Amikor sor kerül a ládára, amiben a nyomás alatt levő tartály van elhelyezve, a karakterek észreveszik rajta a biológiai veszélyt jelző pecsétet. Mohamed idegesen bámul, Otto pedig feláll a pilótaülésből (először teszi) és megvizsgálja a tartályt. Bejelenti, hogy megfelelő biztonsággal tárolták és nagy valószínűséggel nem szivárog. Mohamed látható kétkedéssel fogadja az állítást, nem akarja, hogy ez a dolog közel kerüljön hozzá. Otto önként jelentkezik arra, hogy magához vegye a tartályt, és biztonságosan megvizsgálja, amibe Mohamed beleegyezik.
A többi cuccot bepakolják Mohamed furgonjába, és mindenki megy a dolgára. Mohamed ad egy mobiltelefont a karaktereknek, amivel kapcsolatban tudnak maradni egymással (mindegy, hogy van-e nekik). A megbeszélik, hogy következő este itt találkoznak és elosztják a bevételt.

Másnap éjjel mindannyian Otto-nál gyülekeznek, és felfedezik, hogy a kapu nyitva van. Természetesen utánajárnak a dolognak, mindenki a természetének megfelelő óvatossággal. Ha megpróbálják felhívni Mohamed-et csak az üzenetrögzítő válaszol azzal a szöveggel, hogy a Casablanca Club betegség miatt ma este zárva tart.

Megjegyzés: Ha a karakterek nem akarnak bemenni Otto házába, semmi gond, végül majd úgyis megteszik, feltéve, ha túlélik a következőket.

Kellemetlen újdonságok Otto-nál

Otto háza hátborzongatóan kong az ürességtől. A neonfények és a bizarr kegytárgyak is kezdenek idegesítőek lenni, akárcsak a hely tökéletes csendje. A karakterek véres lábnyomokat vesznek észre. Otto a pilótaülésbe van szíjazva, már halott. Megkínozták, a mája és a tüdeje az egyik deck-en hever nem messze a testétől.
Megjegyzés: Ez az a sokkoló látvány, ami kivált egy “kiokádja a belét”-dobást. Egy BT-dobásra van szükség 15-ös nehézség ellen ahhoz, hogy a karakterek ne veszítsék el a vacsorájukat.
Ha valaki elhányja magát, akkor sem ő volt az első, a tévék előtt (amik még mindig mennek) már díszeleg egy tócsa. (A szagot, ami betölti a helyet csak el kell képzelni.) Otto kiberdeck-jei is működnek, bár a csatlakozókat kitépték a fejéből. A tartálynak nyoma sincs.
A lomok alól megjelenik Felon, Otto kiberkutyája, a fejét súrolta egy lövedék. A karakterek esetleg megszabadíthatják kínjaitól, ha nem teszik, Felon zavarodottan követi őket, és felépülése után (körülbelül egy hét) csatlakozik a csapathoz.

Hírek Mohamed-ről

Akár bemennek a karakterek Otto-hoz, akár nem, azt az embert, aki a hajót vezette, hamarosan felhívja Simon, annak a kikötőmedencének a menedzsere, akinél a hajót bérelték. Simon azt mondja volt nála néhány tag, akik a karakterről és a cimboráiról kérdezgették. Céges izomgyerekek, úgy gyanítja, bár Észak-Kalifornia Állami Rendőrség-i azonosítójuk volt. (A kettő nem feltétlenül zárja ki egymást) Nem biztos benne, hogy a környéken vannak-e még, mindenesetre óvatosságra inti a karaktereket. (Nohát! Úgy tűnik a visszavonulási útvonalat elvágták, he?)

Ezt a hívást Mohamed telefonja követi, elmondja, hogy egy kicsit korábban ért oda és megtalálta a halálra kínzott Otto-t. Ha megkérdezik, beismeri, hogy ő volt az, aki odarókázott, aztán elszaladt és most a klubban van. Azt tanácsolja, hogy együtt menjenek el hozzá, azt gondolja így biztonságosabb, vagy ha nem, akkor a karakterek ajánljanak egy helyet, ahol találkozhatnak. Mohamed emlékezteti a karaktereket, hogy a szárazföldön vannak kapcsolatai, és, ha mindenkit kivitt innen a szigetről, akkor keresnek majd egy biztonságos helyet. Plusz eladta kacatokat, és ott majd odaadja a pénzüket is, fejenként 130 eb-t. Ja és még kíváncsi arra, hogy a karakterek tudják-e, hogy mi történt a tartállyal?

Megjegyzés: Meg kell próbálni ezt a beszélgetést úgy levezetni, hogy valamiért ne hangozzon természetesnek. Mohamed-et elfogták a rosszfiúk, és most megpróbálja hőseinket tőrbe csalni. A korábbi találkozásoknál Mohamed egy gyorsbeszédű, energikus, élénk faszi benyomását keltette, vastag karibi akcentussal. A telefonhívás alkalmával viszont feszült és görcsös, akcentusának nagy része eltűnt, és bátortalan, halk hangon beszél. Ha megkérdezik, hogy fogva tartják, akkor HANGOSAN letagadja. Ha a karakterek gyanút fognának, akkor dobjanak Awareness-t, Hangstressz-analizátorral bónuszt kapnak.

Következzen az, amit a játékosok még nem láthatnak át:

A Korolev Iroda elvesztett egy tartályt, és készek kinyírni fél Észak-Kaliforniát, hogy visszaszerezzék. Amikor előző nap Mohamed a rakétából kimentett cuccokat árulta, elküldtek Key West-be egy szakasznyi verőembert, hogy olyan ajánlatot tegyenek Mohamed-nek, amit ő nem fog tudni visszautasítani. Elvitte őket Otto-hoz, átvitte őket a kapun, ezután ők felszabdalták Otto-t. Otto korábban elrejtette a tartályt, a kínzás alatt pedig kikapcsolta teste érzékelését és nem érzett semmi fájdalmat, de a sokkba és vérveszteségbe belepusztult. Kiberdeck-jeinek egyike, védelem alá helyezve, tartalmazza a tartály helyét. (A “Felon” jelszóval fel lehet nyitni az összes védelmet. Otto deck-jének többi tartalma értéktelen, telemetria adatok, tévéműsorok, a víz sótartalmának értékelései.)

Mohamed-et a Korolev gyilkosainak egy része tartja fogva a Casablanca-ban, két másik (vagy több akár, ha a Ref úgy akarja) pedig Key West-ben és körülötte cirkál a karaktereket keresve. Az izomemberek mindegyike rádiókapcsolatban áll egymással.

Hogy ezután mi történik az a játékosokon múlik. Meg kell értetni velük, hogy addig nem jutnak ki a szigetről, amíg valamilyen módon nem szabadulnak meg az izomemberektől. Akárhányszor felveszik a kapcsolatot egy hajótulajdonossal, hogy kivigye őket, az adott ember elmondja, hogy néhány fazon épp nemrég járt itt és kérdezősködtek, és úgy gondolják, hogy megfigyelés alatt állnak. A hajósok egy része valamitől tartva eltűnik. Kiderülhet az is, hogy a szomszédaikat is faggatták. Amennyiben hőseink elbújnak, úgy az ütőemberek előbb-utóbb megtalálják és megtámadják őket.

A rosszfiúk a tartályt akarják, ezért megpróbálják elkapni a karakterek némelyikét és kiszedni belőlük a helyét. (Az, hogy még ők sem tudják esetleg, nem számít.) Ha ez a feladat bajos vagy nehéz, megölnek mindenkit, akit megtalálnak, és csak később foglalkoznak a tartály visszaszerzésével.
Az ellenség tehát most megosztott, néhányan Mohamed-et őrzik, a maradék pedig a telepet járja a karakterek után kutatva. Hőseink kihasználhatják ezt, hogy megostromolják a Casablanca-t, vagy elcsalhatják a keresőcsapatot egy olyan helyre, ahol rajtuk üthetnek.

Rá kell vezetni a játékosokat arra (ha nem jönnek rá maguktól), hogy, ha kiszabadítják Mohamed-et, akkor ő fel tudja venni kapcsolatot a barátaival, akik esetleg tudnak küldeni egy hajót, hogy kivigyenek mindenkit. Ráadásul nála van a csapat pénze (na és Otto-é is, ha eszükbe jut egyáltalán).
A rosszfiúk pontos száma a játékosok számától és erejétől függ. Öt fő megfelelő kiinduló mennyiség, de, ha a játékosok ragaszkodnak ahhoz, hogy legyőzhetetlen karaktereket játszanak, akkor a nyakukra lehet szabadítani a legyőzhetetlen rosszfiúk seregét.

Az ütőemberek a Casablanca-ba vették be magukat, Mohammed-t gúzsba kötve a sörhűtőbe dugva tartják addig, amíg a helyzet változatlan. Mohamed ki fog hűlni; ha 36 órán belül nem érkezik segítség, meghal.
Amennyiben Mohamed kiszabadul, felveszi a kapcsolatot a Night City-i spanjával, nevezetesen Jakov Mihajlovics-csal. Nemsokára egy hajó érkezik, hogy kimentse a túlélőket. Jakov ragaszkodik ahhoz, hogy megkapja a tartályt fizetségként a kockázatvállalásért cserébe (ez elviheti a karaktereket Otto-hoz, ha még nem jártak nála).
Ha a karakterek megölik Mohamed-et, vagy tétlenül ülve megvárják amíg keményre fagy, hát akkor az szarügy, nemde?
Ha a karakterek valami eszméletlen okos ötlettel, a Mesélő legnagyobb rosszindulata ellenére megszabadulnak a szigetről, akkor Jakov karjaiba kell vezetni őket. Jakov nagyon szeretné megkaparintani a tartályt, ha szükséges még pénzt is ajánl a megszerzéséért.
A tartály egyébként Otto házának egyik tartóoszlopához van szíjazva, a víz szintje alatt.

Folytatása következik…

(Megjegyzés: Key West természetesen Florida alatt helyezkedik el eredetileg, ám mivel Night City-ben akartam mesélni mindenképp (azt pedig nem szerettem volna elmozgatni a térképen), ezért egyszerűen azt mondtam a játékosaimnak, hogy Észak-Amerika déli része is áldozatául esett a környezeti katasztrófáknak, a szigetet pedig átemeltem San Franscisco és Los Angeles közé, ahol Night City is található. A szigetet igazából a NorCal akarta mesterségesen létrehozni emlékezve a Floridai-szigetek egykori szépségére. Az építkezés később különböző, máig sem tisztázott, homályos politikai okokból sosem fejeződött be, a szigetet pedig a Night City harci zónájából kiköltözött emberek vették birtokba.)



NPC-k

Felon a cyberkutya
Hűséges társ
REF 8, COOL végtelen, MA 10, BT 10
Kibercucc: 2 kiberszem (fényerősítő), fogimplantátum, kiberaudió (rádió), adattároló, 1 foglalat
Otto
Techie
INT 8, REF 5, COOL 4, TECH 10, LUCK 3, ATTR 3, MA 3, BT 7, EMP 1
Fő motiváció: a technika
Szakértelem: magasszintű
Viselkedés: gyanakvó
Személyiségjegyek: bogaras, hűvös, magának való
Kibercucc: kiberaudió (rádió), érzékerősítő, idegrendszer-kioldó, 5 feji csatlakozó, biomonitor
Képzettségek: Computer language (simple) +3, Computer language (complex) +4, Basic tech +7, Computer tech +8
Birtoktárgyak: kacatraktár, 3 kiberdeck, 24 tévékészülék, tányérok, antennák, 4 adag Brown Study

Mohammed
Fixer
INT 5, REF 5, COOL 8, TECH 6, LUCK 8, ATTR 7, MA 7, BT 5, EMP 4

Fő motiváció: gazdagság
Szakértelem: átlagos
Viselkedés: átlagos
Személyiségjegyek: jó kedélyű
Kibercucc: reflexdrótozás (Kerenzikov, +1), kiberaudió (telefon, poloskadetektor), 2 chip (spanyol +2, Autoweapon +2)
Képzettségek: Streetdeal +3, Pistol +1, Rifle +1, Drive +2, Dance +3, Awareness +2, Streetwise +2, Russian +1, Gamble +1, Seduction +2, Persuasion +2, Wardrobe & Style +2
Birtoktárgyak: egy nagy kaliberű revolver, egy közepes kaliberű SMG, egy lefűrészelt csövű sörétes, 3 üveg endorfin (12 adag/üveg), 6 adag kokain, 2 adag speed

KOROLEV IZOMEMBEREK

A Korolev nem az elsődleges csapatát küldi szigetre, igazából csak naplopó strandolókra számítanak.
Főnök
Solo
INT 7, REF 9/10, COOL 10, TECH 7, LUCK 5, ATTR 10, MA 10, BT 7, EMP 1
Fő motiváció: rendszerető
Szakértelem: magasszintű
Viselkedés: óvatos
Személyiségjegyek: szadista
Kibercucc: reflexdrótozás (Sandevistan, +2), kiberszemek (fényerősítő), (rádió, poloskadetektor)
Képzettségek: Combat sense +5, Handgun +3, Autoweapon +4, Interrogate +4, Intimidate +4, Martial Arts +3
Birtoktárgyak: egy nagy kaliberű pisztoly (hangtompítóval), közepes kaliberű géppisztoly (hangtompítóval), többrétegű páncéldzseki (SP 20), céges kártya, céges hitelkártya

Alárendeltek
Solo
INT 6, REF 8/9, COOL 10, TECH 4, LUCK 2, ATTR 5, MA 7, BT 8, EMP 2
Kibercucc: reflexdrótozás (Kerenzikov, +1), kiberszemek (fényerősítő), (rádió)
Képzettségek: Combat sense +3, Handgun +2, Autoweapon +2, Interrogate +2, Intimidate +2, Martial Arts +2
Birtoktárgyak: katonai tőr, egy nagy kaliberű pisztoly (hangtompítóval), közepes kaliberű géppisztoly (hangtompítóval), többrétegű páncéldzseki (SP 20), céges kártya


A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához