LFG.HU

Archangel
ismertetőCimkek

A játék a sötét középkorban játszódik, egy körülbelül Európának megfelelô földrészen, ahol különféle emberi- és nem emberi fajok vívják csatáikat. A legnagyobb birodalmakkal természetesen az emberek rendelkeznek, de ez nem jelenti azt, hogy ôk lennének a világ urai. A királyságok erdeiben ugyanis eltorzult mutánsok és a káosz démonait szolgáló harcosok lapulnak, a pusztákon félelmetes szörnyetegek kóborolnak, a föld alatt pedig a patkányemberek szövik világuralmi terveiket. Ez hát az a világ, mely a játék hátterét adja, és ennek lakói közül választhatunk magunknak sereget.

Mivel a játék szinte teljesen ugyanolyan szabályok szerint zajlik, mint a jövôben játszódó társa, most inkább csak a különbségeket, érdekességeket emelném ki.

Az egyik leginkább lényeges eltérés, hogy itt – középkor lévén – nem annyira elterjedtek a lôfegyverek, ezért szerepük sokkal kisebb, és a csatában a közelharc dominál. A legtöbb seregnek azért vannak furmányos szerkezetei, melyekkel lövöldözhet, de ezek általában nem túl megbízhatóak. A szerkezetek között megtalálhatóak az egészen hétköznapiak, mint a katapult és a balliszta, de az egészen bizarrak is, mint a gulyáságyú (mely egy hatalmas csúzli, amibôl forró levessel töltött üstöket lônek ki), vagy a halálugró katapult (ez szintén egy nagy csúzli, csak nem a levest, hanem az arra vállalkozókat lövi az ellenséges sereg közpébe).

Ugyanazon okból, amiért kevés, illetve elég furcsa a lôfegyverek választéka, a harci gépeké is hasonlóan alakul. Míg seregünk büszkeségei a 40000. évezredben a különféle tankok voltak, ezt a szerepet itt a harci szekerek veszik át. Ezek között is van egy-két jópofa dolog, például a törpék által gyártott girokopter (gôzhajtásos helikopter), vagy az emberek gôztankja.

Mivel az emberi elme igencsak találékony ha háborúzásról van szó, ezért azon seregek, akik nem elég okosak ahhoz, hogy különféle gôzmasinákat készítsenek, a minél nagyobb pusztítás érdekében szörnyeket alkalmaznak. Ezek általában a kisebb-nagyobb hôsök hátasaiként vesznek részt a csatában, de a kisebbek önálló egységeket is alkothatnak. Itt is vannak roppant szórakoztató lények, melyek közül magasan kiemelkedik a részeges óriás, aki a mértéktelen italfogyasztás eredményeképpen fura dolgokat mûvel a csatamezôn: megeszi az ellenfeleket, rájuk lép, ha megbotlik, rájuk esik, úgyhogy elég kellemetlen figura.

Mivel a középkorban az egyéni hôsiesség sokkal fontosabb volt, mint manapság, a seregek bajnokai nagyobb szerephez jutnak, mint Warhammer 40000-ben. Itt a hôsök általában egy-egy seregtestet vezetnek, személyes példájukkal biztatva társaikat. Ezen okból kifolyólag megadatott számukra az a lehetôség, hogy párbajra hívják az ellenfél bajnokait, akik ezt vagy elfogadják, vagy gyáván megfutamodnak, ami persze nem vet túl jó fényt rájuk.

Volt már szó arról, hogy a közelharc milyen domináns ebben a játékban, ám arról még nem, hogy milyen nagy hatással lehet ez egy egység életére. Az összecsapásban alul maradt osztag ugyanis jó eséllyel megrémül az ellenségtôl, és menekülésre adja a fejét, ami viszont azzal jár, hogy üldözés közben általában lekaszabolják az egész csapatot.

Nem szóltunk még a seregekrôl, kiknek életérôl a játékosok dönthetnek. Mivel ez egy fantasy világ, mindazon fajok megtalálhatók itt, amik a szerepjátékokban is (törpék, tündék, félszerzetek), de van néhány olyan is, amik csak itt élnek. Ezek közül az érdekesebbek a következôk:

Skavenek – ezek a már emlegetett patkányemberek, akik a föld alól acsarkodnak mindenkire. Klánokba szervezôdnek, és ezen klánok mindegyike tud valamilyen speciális dolgot, amit a többiek nem, ezért elég sok speciális egységet tudnak felmutatni a csaták során.

Gyíkemberek – “Dél-Amerika” lakói, egy ôsi faj kissé elbutult leszármazottai. Nagyjából olyan a civilizációjuk, mint az aztékoké, vannak szép templomaik, indián ékszereik, meg elhízott, békaszerû varázslóik, brutális varázslatokkal.

Káosz – a démonimádók közössége, akik négyféle démoni patrónus között választhatnak, hogy annak nevében pusztítsák a mit sem sejtô embereket. Õk háromféle sereget is összeállíthatnak: a halandó követôk egységeit, a mutáns bestiákét, és a kisebb-nagyobb démonokból álló sereget. Mindhárom sereg jellemzôje, hogy lövöldözni egyáltalán nem szoktak, ha viszont közel érnek, mindenkit felaprítanak.

Élôholtak – nagyhatalmú halottidézôk által felkeltett halottak seregei, melyek rettegéssel töltik el a halandók szívét. Amíg csak csontvázakat és zombikat látsz az ellenséges seregben, nem kell túlságosan aggódnod, de ha észreveszed, hogy vámpírok is bújkálnak soraikban, akkor már régen rossz!

Ha mégis valami “hagyományos” fantasy seregre vágysz, a következôk közül választhatsz:

Birodalmiak – ez a sereg egy Német-Római Birodalom jellegû császárság haderejét reprezentálja, kevés speciális osztaggal, viszont sokféle harci géppel.

Bretonnia – a sereg gerincét a francia történelembôl és a Gyalog-Galoppból jól ismert lovagok adják, de ezen kívül többféle gyalogos egység közül is választhatunk. Érdekesség, hogy harci gépük egyáltalán nincs, mivel lovagi büszkeségük nem engedi meg az ilyen alantas eszközök használatát.

Nemestündék – ôk is egy büszke faj leszármazottai, akik ugyan már nem olyan erôsek, mint annakidején, de varázslóik és speciális egységeik révén még mindig uralják a csatatereket.

Erdôtündék – a nemestündék rokonai, akik mindenféle erdei trükkel és faember-barátaik segítségével gyûrik le ellenfeleiket.

Sötét tündék – a tündék elfajzott rokonai, akik gonosz isteneket imádaak, és sokféle speciális osztaggal rendelkeznek. Szintén elég erôs sereg.

Törpék – alacsony termetû alkoholisták, akik ravasz masináikkal és hatalmas lelkesedésükkel küzdenek ellenségerikkel.

Orkok és goblinok – zöldbôrû, buta arcú, és nagyon agresszív teremtmények, akik minden alkalmat megragadnak, hogy háborút kezdjenek valamelyik szomszédos néppel. Talán a leghumorosabb sereg, bár elég nehéz velük gyôzni.


Kapcsolódó adatok Linkek/fórum

[http://member.rpg.hu/troll/]
A szerző más irásai

[ további írásai]
Hozzászólások

A hozzászóláshoz be kell jelentkezned.
 

» Ugrás a fórumtémához