Ugrás tartalomhoz


Legkedveltebb bejegyzések


#2182817 Új MAGUS szerepjáték

Posted by NoiseEHC - 2020.07.21, 10:14

És itt is a videó:
...

 
Na, ha valakinek nincs ideje megnéznie, akkor elmondanám, hogy ez Raon első interjúja, ahol konkrét válaszokat ad. Véleményem szerint, ha ilyen módon képes lett volna kommunikálni, akkor jó sok anyázást el lehetett volna kerülni, de hát hindsight always 20/20. Az alábbi dolgokról volt szó:
 

1. Azért nem ETK újrakiadás, mert 2010-től (jogok) túl sokat pöcsöltek új rendszerrel, és nem nézett volna ki túl jól ez 2020-ban.
2. Azért nem ETK errata, mert szerintük nem lehet megcsinálni. Ha elkezded javítgatni, akkor a fél rendszert meg kell változtatni.
3. Úgy fognak versenyezni a DND5-el, hogy most kiadják a rendszert, és utána majd jópár lépéssel kezdenek el ezen a problémán gondolkodni.
4. NAR, hogy le lehessen játszani mindent, ami a regényekben szerepel.
5. Azért d6, mert a d10 nem adott volna annyival többet, hogy azt használják.
6. Azért MAGNUS, mert az ő rendszere egy oldalban mindent le tudott kezelni, amit tenni akartak.
7. Nincsenek kasztok, szabad karakteralkotás, de archetípus/iskolák vannak.
8. A skill értéke azt jelenti, hogy a biztos tudást milyen nehéz körülmények között tudod használni.
9. Nincsenek tulajdonságok, hanem csak képzettségek, amiket most jellemzőknek hívnak.
10. 36 jellemző van 1-6 között, minden jellemzőnek legalább 3 szakosodása van, ami +1 vagy +2-t adhat.
11. Karakteralkotásnál adott számú pontot lehet költeni, de nincs differenciálás, minden 1 pontba kerül, nincs kiegyensúlyozás. Faji bónuszokat (pl infralátás) is pontért kell megvenni.
12. Niche protection nincs szabályrenszerben, elvileg a világ szabályozza a karaktereket, de a világkép nem lesz kőbe vésve. (Vagyis a KM mondja meg, hogy mit lehet, meg mit nem, vagy a résztvevők közös megegyezése.)
13. Pszi nagy része átkerült a Lelkierő jellemző alá, a tényleges Pszi alkalmazás az ennek a tanult verziója. Barbárok például öszönös Lelkierő/Pszi használók.
14. Minden varázslat és misztikus képesség (kötött formulák) elméletileg lebontható mozaikokra. A varázsló kasztok abban különböznek, hogy milyen paramétereit tudják változtatni a varázslatoknak (pl tűznyilat mindenki tud, csak máshogyan). Azért elméletileg, mert a lebonthatóság csak akkor érdekes, ha új varázslatot akarsz kitalálni. Manaháló és hasonló dolgok mind maradtak.
15. Harc nagyon gyors és brutális. Legyőzésig megy, ami nem feltétlenül halál.
16. 3715-3720 körül játszódik az alapkönyv kampánya/tematikája. Ezen felül más kampánykönyveket terveznek. Minden kampány más terület, érdekcsoportok, események, iskolák, és más mesélői stílus.
17. Világkép nem fekete-fehér, mert dramaturgiailag érdekesebb így.
18. Szabályrendszer a kampány nélkül online elérhető lesz. Folyamatosan akarják frissíteni. Nem tudják, hogy pdf vagy web lesz.
19. Nem lesz nyolcadkor. Történelmet csak akkor akarják változtatni, ha van mögötte irodalmi támogatás. Emiatt a félbemaradt irodalmi projektek befejezése nélkül az RPG történelem sem fog haladni. Jelenleg nem látják, hogy bárki is befejezhetné GA félbemaradt cuccait.
20. Megpróbálják elkerülni, hogy túl sok minden kánonba kerüljön. De ami bekerül a kártyából vagy RPG-ből vagy irodalomból, ahhoz az irodalom alkalmazkodni fog.
21. Kizárólag JK-nak van Befolyáspont-ja, amivel sikereket vehet, dobásokat kerülhet el, vagy extra hatásokat vehet. Minimum 9 pontja van a kalandozóknak, 50 pont már epikus hős, 100 az emberi maximum. Arról nem volt szó, hogy hogyan szerzel vissza pontokat.
22. Nyílt rendszer teszt nyáron indul. Több hónapos lesz, minden hétem más tematikával. Az FB-n megy a visszajelzés, gondolom feladták a nagy terveket a DV szerencsétlen IT-je miatt.
23. Szabályrendszer online ingyenes. Alapkönyv nem copy-past a régi könyvekből. Raon szeretne szép színes gyűjtői kiadást is. A szabályokat egyben rakják ki, a kampányt darabokban, hogy át lehessen részenként beszélni.
24. Írók aktivizálták magukat. Irodalmilag lezárják a manifesztációs háborút. Társasjátékot szeretnének, és szeretnék ezt a lapozgatós könyvekkel és az RPG-vel összekötni. Reméli, hogy 3 év alatt eljutnak oda, hogy az angol megjelenésen gondolkodhassanak.
25. Szeretnék online is kiadni, de nem feltétlenül PDF-ben.
26. Kártyák grafikáit fel akarják használni. Egységes grafikai hangulatot szeretnének.


Véleményem szerint ez egy tényleges NAR rendszer lesz, NAR/SIM szabályokkal, továbbra sem vagyok meggyőződve arról, hogy bárki is ezt szeretné, de hát majd meglátjuk. Mivel kábé egy évvel a magyar DND5 után fog kijönni, érdekes verseny lesz a potenciális vásárlók korlátozott forintjáért.

Amúgy szívesen. tapsot az öltözőmbe kérném...  :bravo:




#2169056 Új MAGUS szerepjáték

Posted by elGabor - 2019.03.07, 14:44

Hogy kevésbé gyúlékony vizekre evezzünk, vegyük a Zsolnay Kerámia példáját.

 

A Zsolnay jól ismert hazai márkanév, patinája van, egy csomó középületen és háztartásban megtalálható, és a legnépszerűbb kiadása még zöld is! Ennek ellenére a termékek hírneve megkopott, régóta nem megy a bolt, és a vállalat sorsát több megmentési kísérlet után is jogviták, perek és botrányok uralják.

 

Elvileg mindenki, akit foglalkoztat a dolog, tudja hogy hogyan kellene gatyába rázni a Zsolnayt. Bár az európai porcelánipar nincs jó formában a kínaiak (újra)megjelenése óta, van egy Európa szerte kipróbált recept arra, hogy hogyan lehet az alapkompetenciák megerősítésével és a sikeres termékvonalak kiaknázásával egy ilyen gyárat az eredetinél kisebb, de vállalható méretben konszolidálni és sikeressé tenni. Ezt példák sora igazolja (a Herendit ne hozzuk ide - régóta magasabb ligában működik, bár sötét felhők ott is vannak a horizonton). A Zsolnay különféle kerámiáira már csak a hazai nagy középületek felújítása révén is lenne tartós kereslet, ahol még versenyeznie sem igen kellene 15-20 évig.

 

Csakhogy amióta ezt az ügyet követem (húsz éve költöztem Pécsre, kb. azóta), a szerencsétlen porcelángyár rendberakására soha senki nem tett értékelhető kísérletet; pontosabban egy-egy bőrt mindenki szívesen lehúzott róla, de általában pont az ellenkezőjét csinálták, mint ami a könyvben meg van írva. Ezt követően csodálkoztak, hogy nem lett belőle semmi.

 

Ráadásul a helyzet ennyi idő alatt pár évenként mindig rosszabb lett egy fokkal. A gyár oda jutott, hogy már az alapfeladatát sem tudja megbízhatóan ellátni: nem tud porcelánt gyártani. A rossz géppark, a szétszéledt és a tudást tovább nem örökítő szakembergárda, a, khm, pénz- és eszközkivétel és az állandó bizonytalanság eredményeként a leszervezett, fix megrendeléseket sem tudta teljesíteni, és amikor termelt, azt tetemes selejtaránnyal tette. Ebben a stádiumban a direkt neki dobott mentőöveket (pályaudvar-felújítási programok, stb.) sem tudta elkapni. Na meg az egyéni érvényesülés és a jogi-információs zűrzavar, de ezt mindenki képzelje el magának.

 

A Zsolnay tragédiája nem az, hogy csődbe ment volna, és valaki felvásárolta volna a maradékot. vagy az, hogy a kompetens stáb egy része lelép, és spinoff cégként, kisebb eszközparkkal csinál egy kisebb, feszes porcelángyárat. Ez az iparágak körforgásszerű megújulásának a rendje. Nem: a tragédia a morális és fizikai szétrothadás. Az, hogy kézen-közön elvész minden, ami még értékes egy nagy tradícióban, és szépen lassan eljelentéktelenül, utódja meg nem lesz. Végül úgy jár, mint Pécs másik nagy zászlóshajója, a főtéri Nádor szálló: húsz éve még legalább a helyiek szemében világhírű volt (de már akkor be volt zárva), ma meg már a kutyát nem érdekli, hogy mi van vele.




#2128776 Keres-kínál #2

Posted by kerlac - 2016.03.01, 19:39

Tegyétek még fel páran lécci a Santiego de Cubat és a Montego Bayt 4000 forintért, hiszen senki nem vette meg az elmúlt pár hétben 1100 ft-ért őket....

 

köszönöm, törölhető a hsz-em, csak kicsit mérgelődtem, hogy ezt miért kell....

 

Moderátor: nem fogom törölni :moderator:




#2174945 Új MAGUS szerepjáték

Posted by Raon - 2019.12.12, 22:23

Kedves fórumozók, játékosok!

Végre eljutottunk idáig: van miről beszélni. Egyúttal arra jutottunk Magnussal, hogy ha nektek ez itt nem gond, amíg nincs erre saját oldal, ide kommunikálnánk a híreinket.
 

Az MKK alapkönyv (ami technikailag már a nyár végére elkészült) átment minden játéktechnikai szűrőn és átvilágításon, és az utolsó szerkesztési fázisba, a szöveggondozás szintjére lépett. A terv változatlan: ahogy elkészül az anyag, nyílt teszt következik, szervezett keretek között. Bármilyen nyomdai megjelenésről csak az így megszerzett tapasztalatok után szeretnénk beszélni.

Az anyag fő irányairól, kérdéseiről és a fejlesztésről (azaz a miértjeinkről) külön cikksorozat készült, mert ez meglátásunk szerint sokat segíthet a nyílt teszt közös gondolkodásában. De addig is, összefoglaló jelleggel kb. ez történt velünk az elmúlt évben:
– páran talán már tudják, akik részt vettek benne, hogy a tavaly nyári béta tesztek többsége a képzettségrendszerre fókuszált. Minden tesztre másféle rendszert próbáltunk ki, hogy a M* története során jóval 100 db feletti képzettségeket megpróbáljuk a lehető legkevesebbre szorítani (úgy, hogy a logikus egyszerűsítések mellett a rendszer kellően sokszínű is maradhasson).
– a kapott, sokféle visszajelzés után sokáig 40-50 képzettséggel dolgoztunk, de ezzel még nem voltunk elégedettek, így idén év elején jött egy markáns váltás. Ezzel már el tudtuk érni azt a 25-30 db-ot, amely szerintünk kellően letisztult lett.
– kipróbáltunk több játékmotort is (bevallom, az én mániám volt, hogy fölédobásos rendszert csináljunk, ami majdnem összejött, kb. az utolsó lépcsőben, egy kulcskérdésen bukott meg), ezeket játékkal is teszteltük. Így utólag visszanézve a zsákutcáknak is volt értelme, sokat segítettek a finomhangolásokban.
– a játéktechnikát sok ponton tovább egyszerűsítettük, és eljutottunk oda, hogy a teljes játékmechanika elfér pár oldalon (ami a rendszer összes elemére áll – kevés szabály van, és minden ezeken alapul)
– a mágiarendszer mágusos jellegével, nincs ezen mit szépíteni, jócskán megszenvedtünk. Hiába volt egy – szerintünk – jó kiindulásunk, gyakorlatilag az összes létező varázslatot szavanként egyeztetve tudtunk csak kitalálni olyan egyszerűsítéseket, amelyekkel nagyságrendi változás jöhetett (és csak ez elvitt fél évet). Ezzel az új megközelítéssel már bármi leképezhető, akár a játékos részéről is, és nem kell 200 oldalas mágia könyv hozzá (bár az a tesztek során érdekes tapasztalat volt, hogy sokan kifejezetten igényelnek ilyesmit – de akkor ezt majd egy újabb, korábban is méltán hírhedté vált kérdőív sorozattal felmérjük ;) ).
– leginkább a mágia témája kapcsán jött elő, de persze másféle dolgokban is, hogy kezdeni kell valamit az elvi szürke zónákkal/fehér foltokkal. És ez nem a térkép feltöltését jelenti, hanem a világ működésének sarokpontjait. Ezekre meglátásunk szerint vagy soha nem született válasz a játék fennállása óta, vagy olyan, amely több függő kérdést hagyott hátra, mint amennyi választ adott. Azt tudtuk, hogy erre majd rengeteg időt kell szánni, de még így is alábecsültük – ráadásul pontosan látjuk, hogy amit itt megcsináltunk, az még mindig csak alapozás, a lényeg kb. ezután következik. De végre elkészült az az egységes keretrendszer, amellyel rpg szinten is modellezhető a világ működése. És nem kivételszabályok tucatjaival, hanem következetes egyszerűsítésekkel: leginkább ez tartott eddig. Pár példa, hogy ez így ne semmitmondásnak tűnjön: profán mágia a mindennapokban, varázstárgyak, mágikus védelmek, vallások a hétköznapokban, technológia kontra mágia, világi és kalandozó léptékek, ideológiák harcai.
 

És akkor a végére egy másik lényeg: a DV-vel kapcsolatban is szeretnénk egyértelműsíteni a helyzetet. A kiadó azt vállalta, hogy ha elkészült a kézirat, akkor mögé áll, és nem csak egy alapkönyv kiadásban, hanem három év folyamatos kiadvány támogatásban gondolkodik. Mi ezen vagyunk, ezért dolgozunk. Amit a kiadótól kértünk, megkaptuk. Például szabad kezet ahhoz, hogy ne valamilyen dátumhoz kössük a leadást, hanem a mi döntésünk lehessen, és akkor tehessük meg, amikor az anyag átment minden, számunkra fontos ellenőrzésen. Ezt ugyanis szerintünk kb. egy tökutolsó lehetőség, ezért igyekszünk kihozni belőle mindent, amit sikerül.
Innen nézve egyébként jogos, hogy akkor két éve miért kellett az a "rég várt dolog közeleg" bejelentés a Könyvfesztiválon – tény, hogy elsietett volt. Abszolút jószándékú, de a munkák akkori állapota szerint irreális. Erre kb. most januárban lehetne effélét mondani – és akkor ez egyben már az a dátum is, amelyben mi gondolkodunk.

Ynev forever,
Raon




#2161213 TSR Archívum

Posted by elGabor - 2018.05.07, 08:55

Üdv!

 

A PDF verzió most jelent meg (a print vásárlók már megkapták a linket - ha valaki nem, dobjon egy mailt). Sőt, az RPGNow "bestselling titles" TOP-10-ébe is bekerült. :D

 

tumblr_p8clug5bOw1rxmn3vo1_1280.png

 

(Akármit is jelentsen ez... :rohog:)

 

Másrészt reggel tettem egy látogatást a nyomdába, és alakul az angol Barbárkirály ügye is.




#2156226 DnD 5. kiadás

Posted by Glowface - 2017.11.26, 19:05

Tegnap sikeresen levezényeltük a Hősök Hajnala legutóbbi játékát, az "A végítélet előtt"-et. Nagyon-nagyon jól éreztem magam, rengeteg szempontból kitűnő játék volt ez. 

 

Például:

 * jó sokan voltunk. Nem is tudom a végső számot, mert egy csapat egyszerűen nem jött el, pár ember véletlenül több csapatba is jelentkezett játékosnak, de szerintem úgy kb. 90 fő körül lehettünk játékosok és mesélők. Ebből egészen sok volt az új játékos, szerintem bőven 30 fölött, ami szintén egészen egyedi.

 * talán most először az asztalok túlnyomó részénél kényelmesen időben befejeződött a játék. Általában csúszni szoktunk, de most jó időben zártunk, különféle véletleneknek köszönhetően.

 * A Vén Rókák csapata megmutatta, hogy öreg szerepjátszékos is megnyeri a showt! Vagy mi. 

 * Amúgy is igen nagyon volt a szórás korcsopotok között, bőven képviseltette magát sok generáció. 35 év volt a differencia a legifjabb és legéretebb játékosaink között; 

 * csomó embertől kaptunk köszöneteket és pozitív szóbeli visszajelzést (lehet, hogy ennek köze volt az ingyen sör kuponhoz...?), olyan játékosoktól is, akik amúgy nem, vagy csak elvétve játszanak DnD-t.

 * Az én csapatomnak, a Unicorns of Love-nak külön köszönet, hogy sokuk Szegedről ugrott fel kicsit hozzánk játszani! S ráadásul igen kedvelhető játékosok voltak.

 

Természetes a kaland hamarosan felkerül majd az LFG.HU-ra, lehet böngészni; én meg hajkurászok majd játékosokat, hogy minél többen osszanak meg beszámolót, benyomásokat, észrevételeket, mert nagyon kíváncsi vagyok.




#2127108 MtG Szeged #6

Posted by lifegrip - 2016.02.04, 22:16

Sziasztok!

 

Készítettem egy liga tervezetet. Igazából ma dobtam össze az egészet, így nem egy kőbevésett dolog, de érdekelne a fogadtatás első körben. Semmi sem végleges még, főleg nem a számok, csak arra vagyok kíváncsi, hogy lenne egyáltalán igény egy ilyen esemény megszervezésére. Ha látom, hogy elég pozitív visszajelzés jön, illetve kapok még ötleteket, tanácsokat, akkor egyeztetnék Tapcsyval és még ebben a hónapban kikerülne egy végleges leírás.

 

A kiírásról a doksit itt nézhetitek meg: LINK!

 

Amennyiben úgy érzitek, hogy tetszik a dolog kérlek nyomjatok erre a kék "Tetszett?" gombra itt jobbra lent, vagy írjatok nekem privát üzenetet a véleményetekkel, hogy meglássam mekkora az érdeklődés.

 

Köszi mindenkinek, T.Dávid




#2184169 Helvéczia - általános

Posted by elGabor - 2020.09.03, 14:55

A Kultúrmérnöki Hivatal megbízásából!

 

Közhírré tétetik, hogy a Helvéczia szerepjáték korlátozott utánnyomása ismét megvásárolható, amíg a készlet tart. Ez a kiadás a doboz szokásos tartalmán kívül a Kalandos Históriák modulgyűjteményt is tartalmazza.

 

Ára: 8500 Ft plusz postaköltség (1650 Ft).

Fizetés: utánvétellel ( 250 Ft) vagy előre utalással a Kontraszt Plusz Kft részére.

Jelentkezni lehet: az info@kontraszt.hu e-mail címen. Kérjük, hogy jelezzétek, milyen számlázási, szállítási címre kéritek a kiadványokat. A kiadó néhány napon belül tudja teljesíteni a megrendeléseket.

 

 

 

56b5633de0ed9f7810ce20ba46ad35aa05ad949f




#2173953 A D&D unokatestvérei

Posted by alister - 2019.11.17, 12:47

Alternatív játékbeszámoló :)

 

---

 

Mészárlás a Magh-szigeten

hősköltemény

szerzője: Vérfakasztó Ælfric, ismeretlen származású költő

angolszász(?) eredetiből a prózafordítást készítette: Dávid deák

 

Halld hát, idegen, Magh szigetének véres végét, Hrothgar ealdorman keserű végezetét, leányainak s háza népének vesztét, ismerd meg a hősök rendjét!

 

Magh szép szigetén győzelmi lakára gyűl a sok nép,

megünnepelni Hrothgar ealdorman nagy győzelmét,

hogy a szigetet ádáz csatában megvívta s elnyerte,

híre nevét növelte, és birtokait szépen kövérítette.

Szép csarnokot építettet nagyerejű Hrothgar,

lakomára ott gyűlnek az angolok, jüt és szászok,

hosszú asztalnál, ki-ki rangja szerint sorba,

az asztalfőn Hrothgar, három lánya, és testvére fia,

Fehérkezű Ælfric; körbe kettejük jó vitézeivel;

vígadnak mind, s nem törődnek az asztal túlsó végivel.

Négyen ülnek ottan, alig serkent bajszuk,

kopott a ruhájuk, éhségtől reszket horpaszuk,

mégis, ha figyelsz, csodát látsz hamarosan,

vegyük hát őket szemügyre sorba alaposan!

Első

erőskezű Heard, szász fajta harcos,

csatában bátor, békében igazságos,

emberirtó lándzsája a bejáratnál hever,

míg a szőke óriás idebent vedel.

Második

Ceolmund testvér az Úrnak szolgája,

jámbor férfiú, a béke barátja,

ruhája daróc, nyakában kereszt,

de a Pokolnak ujjhegynyit sem ereszt.

Harmadik

titkok tudója Ealdræd, bölcs férfiú

izmos karú, széles hátú, erős íjú,

sziklákat, füveket, fákat jól ismeri,

halakkal-madarakkal a szót megérti.

Végül, ám nem utószor

simaszavú Ælfric, sok földet bejárt,

borongós hangulatára írt mégsem talált,

fontolva kortyol, rebbenő szemmel figyel,

macskaizomzatú oroszlánszívvel.

Hirtelen a mélyből pokoltűz csap fel,

áruló penge végez az ealdorman-nel,

kitör a pánik, hullik angol, jüt és szász,

pokolbéli démonsereg véres rendet vág.

Simaszavú Ælfric azonnal pattan,

Pajzsfalba, szászok! parancsa csattan,

s a mondott négy, és vitézek még ketten

tölgyfából emelnek gátat a démonok ellen.

Szennyes árként zúdul rájuk lándzsa,

egy szász mellkast a tűzfény átjárja,

de társa, Æthelred lesújt nyomban,

s gyűlik az ellen hűvös halomban.

Ceolmund testvér szája imára nyílik,

a pokol ellen dorgáló szavakkal vívik.

Jár a vörös lándzsa, mint a rokka,

néma testek nyúlnak el a porba’.

Győznek a hősök, véresben úszik kezük

csak a fojtó füst teszi, hogy körbejár a szemük.

Erőskarú Heard lyukat lát a padlón,

s kapnak a hősök az alkalmon,

lent egy barlang tekereg tova,

megütközik velük a pokol pár démona,

s fellebben az álca, kiderülnek a cselek:

a démonok csak medvebőrös piktek!

Fogja őket acél, fogja őket nyíl!

a vértől részeg Heard így beszél,

Öljük mindet halomba, hadd hulljon a pogány!

mikor egy józan hang elébe áll.

Nem tudjuk, így Ælfric, hol és mennyi pikt jár,

bátorságból nem következik a halál!

Járjunk körbe csendbe, öljük le, kit lehet,

tragédiából így kerekítsünk hőséneket!

A vérborított hősök így is tesznek,

a telihold fényénél járják a szigetet,

a pikteket levágják, a szászt megmentik,

bár a legtöbbnek a piktek levágták a fejit.

Sok tanyára sújtott le a halál,

a mészárlástól megremeg a morál,

de – Istennek hála! -- van néhány túlélő,

Odda, egy kislegény, egy lány és egy nő,

és két vitéz férfi, Ælfgar és Wulfstan,

Ælfgar őrzi a nőket, Wulfstan a hősökkel jár

A bánat keserű lángja a kikötőnél csap föl,

mert karcsú hajót már nem ringat az öböl,

ádáz tűznek adták mindegyiket a piktek,

ám egy csapatuk még odalent cicceg.

Előlép Ælfric, sok nyelven tudó,

szájából méregként csap elő a szó:

Van-e köztetek bátor, ki velünk vívni kész?

Van-e a piktek között csak egyetlen vitéz?

Előlép egy roppant harcos,

karja vaskos, pajzsa karcos:

Nevem Conall, ebhitű szászok,

jertek akár százan, mindenkit levágok!

Hadifőnök vagyok az enyéim között…

Felkiált Heard: Ezzel megütközök!

Sok titok tudója, Ealdræd árulást orront,

a pikt bajnok esélyein tudománnyal ront:

megköti karját, legyen lomhább néha;

Ceolmund testvér fohásza most néma.

Conall vitéz, de Heard vitézebb:

Szennyezze a fövenyt sűrű pikt véred!

Elhullik a pikt hős, harcosai viszik,

Így járnak azok, kik az Úrt nem hiszik!

Tovább járják a szigetet a bátor hősök,

egy tónál tanáccsal látja el őket az ősök

egy szelleme, egy manóféle árnyalak,

kinek nyelvét megoldja Ceolmund, a pap.

A misére szánt borital sok titkot felfed,

a hősök így közelébe jutnak az ellennek.

Elhagyatott barlangokon át jutnak oda,

hol tábort vert a vad és ádáz pikt horda.

A piktek vezére Talroc, nagyhírű hadfi,

akire ő lesújt, nem kell adnak többet adni;

ravasz mint a róka, veszett, mint egy ártány,

nem fogja az acél, sem pedig az ármány.

Megtudják még azt is, mi mögött mi áll,

hogy Hrothgar veszte kinek imponál,

mert áruló unokaöccse, testvérének fia,

Fehérkezű Ælfric volt a piktek cinkosa!

A vad piktek csak szent földjüket védték,

idetemették el régi koruk nagy vezérét,

azt őrzik mindenáron, azt óvják mindenáron,

ahogy a keresztény őrködne Jeruzsálmon.

Ám ebhitű Ælfirc, eme beste lelkű, vásott,

csak apja testvérének vagyonára vágyott,

és egyik szűz leánya, Ædelfryd kezére,

s a másik kettő, Glædwine és Mildryd erényére.

Kárhozatos Ælfric, szégyene e névnek,

téged még az irgalmas Isten is megvet!

Átok arra, ki önnön vére ellen fordul,

s áldás arra, ki terajtad bosszul!

A manó súgta úton végig menve

egy piktek lakta barlangba ment be

erőskarú Heard, emberirtó vitéz,

Ceolmund testvér, a békére mindig kész,

sebzetten is vad Ealdræd, titkot tudója,

s simaszavú Ælfric, a csapat szószólója.

A barlangok mélyén tanácsot tettek,

s innen tovább kétfele mentek.

Piktnyelven tudó Ælfric előre indult,

a piktek között ravasz cselvetéshez fordult,

magát Fehérkezű emberének mondva

jutott mélyebbre a pikt alomba.

Meglelte hamar a három elrabolt leányt,

két őrükre furfangosan hozott gonosz halált,

– ebben segítségére volt némi szalonna –

és megszabadította a lányokat nyomba’.

Ezalatt a többi hős más utat keresett,

a sziget északi felé egy sírboltot lelt.

Leereszkedvén ijesztő bálványra leltek,

ekkor nagy pillanata jött el Ealdrædnek:

megőrizte szívét a bálványnak rontott,

s addig tombolt, míg mindent elontott.

Továbbmentek hamar, raktárra leltek,

itt találkoztak össze újra a felek.

Hős Ælfricnek nem vált be újabb csele,

nem tudták kifüstölni a pikteket vele,

s nem bírtak a szövetségbe éket verni,

pikteket hitszegő Ælfric ellen bevetni.

Összesúgnak a hősök: Futnunk kéne innen…

Hallgass, gyáva! torkolják le hittel.

Tegyük sorsunk lándzsahegyre,

mérkőzzünk meg szemtől szembe!

Hang szól: Talorc vagyok! Gyertek elő, szászok,

mind, ahányan vagytok, vagy rögvest meghaltok!

Felel néki Ælfric, simaszavú hősünk:

Nemes harcos! Ítéljen a párbaj köztünk!

Ha te győzöl: önként szolgál minden szászunk,

de vesztesz: többet mi már nem csatázunk!

Utunkra küldesz jó hajóval, s ráadásnak három lánnyal!

Talorc számol: Nem mehettek három lánnyal,

de ha győztök, egyikük veletek megyen.

Erre bólint hős Ælfric: Így legyen!

De ki csatázzon száz csatában győztes Talorckal?

Ki dacoljon erős akarattal a kegyetlen Sorssal?

Erőskarú Heard seb hátán seb, nem bírna még egy tusát,

Titokat tudó Ealdræd keze mozdulatlan, mint törött husáng,

Ceolmund testvér szelíd lelkű, szent ember, a béke barátja,

sokfele járt, simaszavú Ælfricre marad a párviadal megvívása.

Ælfric érzi, itt a végzet, de nem retten,

tudja, mikor van sor szón s mikor tetten,

lándzsát ragad, kiáll bátran,

kacag a Halál arcában.

Talorc gigász, szinte nem is ember,

s olyan vad, hogy eső rá esni sem mer.

Összecsapnak számtalanszor,

a szerencse térül-fordul,

záporoznak a csapások,

mint dúló viharban a villámok.

Egymásnak ront a két vitéz,

sebzett oldal, véres kéz,

lesújt egyik, hárít másik,

így tusáznak fulladásig.

Negyvenkétszer lendül lándzsa,

nem látni jelet fáradásra,

Talorc s Ælfric vitéz bizony,

nem bír egymással se ész, se izom.

Nyertél, vitéz, kiált Talorc,

szedd embereid, vidd a hajód!

Nemes lelke itt mutatkozott,

Ælfrickel még italozott,

fegyverbarátságra ürítették,

egymást jó szívvel említették.

Ám a három leány, míg a harc folyt,

megszökött a barlangokban helyükön nem maradt folt.

Nem erről szólt az alku, no nézd!

röffent átkos féregként a Fehérkéz.

Elhallgatsz, te galand pondró!

dühtől sápadt Talorc arca porhó.

Hajóra szállt Fehérkéz is rögtön,

bosszút forralt, haragját kitölteni a hősökön,

de mikor a két hajó egymásnak ment,

és harc kezdődött, megszólalt a szent

Ceolmund testvér:

Az Úr szemében gyűlöletes a vér,

mint testvéredből fakasztasz,

ezzel magadra sok nyomort szakasztasz!

Lehanyatlott erre Fehérkéz embereinek a keze,

megjött erre a szász atyafiak józan esze,

csak Fehérkéz nem adta fel szándékát,

de erőskezű Heard ellátta a baját,

s titkokat tudó Ealdræddal lenyesték a fejét,

elérhető közelségbe hozva a történet végét.

A hősök még a hajóra vették a túlélőket,

aztán a szigeten nem látták többé őket.




#2169115 Kard és Mágia

Posted by elGabor - 2019.03.08, 14:22

Időközben Lake Genevában (Wisconsin), a GaryCon-on:

 

tumblr_po1ugcmEB11xcdgeso1_1280.jpg




#2165106 TSR Archívum

Posted by elGabor - 2018.10.02, 18:03

A 62 csomag két és fél nap alatt jött össze, és bár kétségtelenül a megjelenés utáni napok a legpörgősebbek, ennél azért több kel el. Ha nem lenne, akkor nem tudnám kigazdálkodni az illusztrációk költségvetését. Jelenleg így állok:

  • Echoes From Fomalhaut #01 (március/május): 220+20 print (most nyomtam újra 120 példányban), 65 PDF
  • The Barbarian King (május/július): 144 print, 51 PDF
  • Echoes From Fomalhaut #02 (június/szeptember): 157 print, 12 PDF
  • Echoes From Fomalhaut #03 (szombat): 67 print.

Mivel egy csomag színes borítópapírban 250 lap van, 240 példányban jelennek meg a kiadványok (az elsőhöz volt egy 30 példányos magyar "preprint" kiadás). A jubileumi Kard és Mágia modulból ennek a fele lesz, de attól nem várom el, hogy nyereséges legyen.

 

Telített réspiacon egy fókuszált cuccnak kb. ekkora az elérése; vannak, akik ennél több példányt mozgatnak meg (James Raggi például biztosan sokat), de ők vagy régebben csinálják, vagy komolyabban. De nem vagyok elégedetlen. A legsikeresebb OSR fanzin, a The Manor azt hiszem 500 példányt adott el fénykorában. Ennek nagyjából a felét hozom egy friss anyaggal, és irtó sok visszatérő vásárlóm van. Meg a reakciók sem rosszak.




#2164467 Gyászjelentések, avagy hogyan hunyt el a karaktered

Posted by Premier - 2018.09.04, 23:33

Csapattársak noszogatására vissza a gyászjelentésekhez egy régebbi sztorival: a háromszoros halál elrettentő históriájával!

 

elGábor Keselyűk Városa kampányában a csapat bejutott Riamos mágus varázstükrökkel teli tornyába, kiszabadította Riamost (aki amúgy vámpír volt) saját tükre fogságából, majd a háziúr engedélyével még egy kicsit körülnézett.

 

Találtunk egy hordozható méretű varázstükröt, ami a kaland szempontjából nagyon fontosnak látszott, de senki nem tudta megfejteni, hogyan működik. Burzaszp Serfiraz játékosa (szerénységem) kis tanakodás után bejelentette, hogy megpróbál átnyúlni a tükörfelületen, és közben arra koncentrál, ami a túloldalon van.

 

Elrontott mentő, a tükör egy pillanat alatt magába szippantotta Burzaszpot, aki azon nyomban csillagvámpírrá is vált (Halál #1, a csillagvámpír igazán nem játszható karakterfaj).

 

A mesélő elkérte a karakterlapot, majd rábökött a felszereléslista egy sorára: „Ez itt vörös esszencia a hátizsákodban?” Előkerül a Szörnyek és Kincsek, konkrétan a csillagvámpír leírása, amiben feketén-fehéren ott áll, hogy bármilyen esszenciával való kontaktus azonnal elpusztítja a csillagvámpírt (Halál #2).

 

A többi karakter, jobb ötletük nem lévén, elővettek egy mágikus üvegvágót, és megpróbálták valahogy azzal „kivágni” Burzaszpot a mágikus tükör fogságából, hátha attól visszaváltozik emberré. A dobást elszúrták: Burzaszp tényleg megjelent emberi formában, de többtucat apró darabra vágva a vágó hatalma által (Halál #3).

 

Extra: Kétségbeesésükben a többiek úgy döntöttek, hogy megpróbálják egy Polimorfizáció varázslattal egy darabba polimorfizálni Burzaszpot, hátha akkor még megmenthető. A mesélő rendes volt, megengedte… de gyengusre sikerült a dobás, tehát nem.

 

Nem számít: Nem sokkal az incidens előtt a frissen kiszabadított vámpírmágus megkérdezte a csapatot, hogy valaki nem ajánlana-e föl egy kis vért, mert sok évtizednyi (?) fogsága után elég gyenge. Miután szavát adta, hogy a halálos adagnál sokkal kevesebbet fog elszívni, Burzaszp vállalta a véradást, mert egy vámpírmágus hálája azért még hasznos lehet. Riamos tartotta magát az adott szóhoz, csak egy keveset szívott… azt azonban senki nem mondta neki, hogy a donort ne is fertőzze meg vámpirizmussal… Igazából nem számít, mert utólag a mesélő elárulta, hogy a vámpír-Burzaszp maradhatott volna egy (jelentős hátrányokkal, de ugyanakkor igen nagy hatalommal is bíró) JK – csak hát jött az a fránya tükör.




#2162488 Új MAGUS szerepjáték

Posted by Premier - 2018.06.08, 23:30

@Kukac: . Nem biztos, hogy fog, de a lehetőség benne van. Viszont minél többet lopunk (értsd: használjuk a terméket, de a készítőt ezzel nem támogatjuk), annál kevesebb kiadvány kerül piacra. De ugyanígy nem használ, ha kifénymásolgatunk a könyvből.

Talán pont GA írta a fórumán, hogy azért nem erőltetik az eKönyveket, mert amint kikerül valami digitális formában, az rögtön közkinccsé válik, tehát még mindig jobban megéri papír alapon kiadni a könyveket, mert az még úgyis többet hoz, hogy az előállítási költsége jóval magasabb.

 

Elvonatkoztatva az M*-től és általában beszélve az elmúlt mondjuk 10 év számítógépes/zeneipari/akármilyen kalózkodási trendjeiről, ez így egész konkrétan nem igaz. Aki ilyent mond, az egyáltalán nem érti az online piac működését, meg soha nem vette a fáradságot, hogy utánaolvasson.

 

Mostanra már mind az iparági tapasztalat mind több kutatás (egyebek közt egy 300 oldala EU-s kutatás is) azt mutatja, hogy az illegális szoftver- (vagy akármi-) letöltések túlnyomó többsége nem befolyásolja az eladási statisztikákat.

 

Ez azért van, mert a legtöbb kalóznál nem az a dillema, hogy "letöltöm kalózban, vagy megveszem pénzért." A legtöbb kalóznál az a dillema, hogy "letöltöm kalózban, vagy egyáltalán nem szerzem meg, mert egész egyszerűen nem érdekel annyira, hogy fizessek érte." 

Az elmúlt években figyelemmel követtem több RPG-s anyag online+nyomtatott megjelenését, és a tapasztalatok alapján elég nagy bizonyossággal ki merem jelenteni, hogy itt kb. a következő a helyzet (hasraütéses számokkal):

 

Jelenleg GA (vagy a DV vagy akárki) úgy gondolja, hogy csak nyomtatott könyv lesz, mert dögöljenek meg a kalózok. Eladnak mondjuk (a kerek szám kedvéért) 100 példányt. Ebből mondjuk 75-öt olyanok vettek meg, akik kifejezetten és konkrétan könyvet akartak, és ha lett volna pdf, akkor is a könyvet vették volna meg (drágábban), mert nekik fontos a könyv illata és tapintása, nincs tabletjük, vagy ha van, akkor sem akarnak vacakolni vele a játékasztalnál. A maradék 25 olyan ember, akik szívesebben vettek volna (legálisan, pénzért) pdf-et, de ha azt nem lehet, akkor egye fene, legyen könyv.

 

Most nézzük,mi lenne, ha megjelenne Ekönyvben is. 75 ember venné meg nyomtatott formában, az előző 25 pedig pdf-ben. Emellett megvenné még másik, mondjuk, 300 ember is pdf-ben: ezek azok, akik a pdf árát hajlandóak kifizetni, de a könyvét semmiképp sem. És ezek mellett illegálisan letöltené mondjuk 10,000 ember, de lehetne akár 1,000,000 is, nem számít, mennyi.

 

Az első példában eladtak 100 könyvet. A másodikban 75 könyvet és 325 pdf-et, amivel jóval több pénzt vasaltak be. És az, hogy emellett hányan nem vették meg, az teljesen mindegy, mert azok az emberek nem jelentenek bevételi forrást - függetlenül attól, hogy azért nem vásároltak, mert nem volt eladó pdf, azért, mert csak kalózkodni hajlandóak, vagy azért, mert még kalózban SEM töltik le, mert egyszerűen nem érdekli őket.

 

Tehát itt GA egy olyan kontrukció mellett kardoskodik, amellyel ő (vagy a kiadó vagy akárki) kevesebbet keres, csak azért, mert a büszkesége/Törvényes jelleme/magyaros irigysége/f***omtudjamije nem bírná elviselni, ha pár kalóz jól járna - még akkor sem, ha eközben ő maga is többet keresne. (Az angol erre mondja, hogy "Cut the nose to spite the face.") Valószínűleg azért, mert fogalma sincs arról, hogy a valóságban hogyan néz ki az online szerepjátékpiac a 2010-es évek vége felé.

 

De mindegy, nekem ettől nem lesz se jobb, se rosszabb.




#2125880 Basic D&D

Posted by Glowface - 2016.01.21, 06:07

Említsük meg itt is valamilyen formában:

amatőr, némileg underground, nem hivatalos formában Basic D&D (a játékosi) magyarul is.

Fordítás teljes, átnézés, elütések, következetlenségek és magyartalanságok kiirtása még folyamatban.

 

Elérhető itt.




#2181623 Új MAGUS szerepjáték

Posted by Bulldy - 2020.06.22, 08:33

Hogy megint a kedvenc rigolyámmal jöjjek, ez a "geek térnyerés" népszerű önámítás mostanában, de csak attól, hogy a népek ezeken a hülye nagyfejűeken rötyörésznek a tévében (Agymenők), vagy a Stranger Thingsben 4,6768 másodpercre feltűnt egy Monster Manual, még nem látom az ifjú (ejtsd:  nem 40 és a halál közötti, hanem max. tizenéves) lelkes jelentkezőket ezerszámra, de tegye fel a kezét, aki igen, különösen hazánkban. A DnD 5e sikere is nagyrészt a _már meglévő_ öreg korosztálynak tudható be.

 

Az Agymenőkben nem felvillan egy MM, hanem több részben foglalkoznak a D&D-vel, többször játszanak is, néhány percbe összefoglalva hogyan is néz ki ez a játék.

 

Hogy milyen hatása van? Múltkor balettról hoztam haza a lányomat, két barátnőjét és az egyik barátnője anyukáját. A lányomnak és az egyik jelenlévő barátnője D&D-znek, én mesélek nekik. Mondták a harmadik lánynak, hogy ők most szerepjátékozni fognak. A harmadik kislány nem tudta egyből mi az, de az anyukája gyorsan közbevágott: "Tudod, amit Sheldonék is játszanak az Agymenőkben!" Egyből képbe került.

 

A lányom folyamatosan "teríti a drogot". Mát több barátnőjét behúzta, ezért is mesélek nekik saját kampányt. Legutóbb is egy grillezés alkalmával a vendég gyerekeket bezsongatta, hogy mekkora jóság ez a játék, úgy hogy nekik is mesélnem kell majd. De ezzel már megvárom a magyar D&D kezdőszettet.

 

Viszont ez a korosztály nem képviseli magát sem a facebook csoportokban, sem az lfg.hu -n. Otthon játszanak apa, anya, ismerős által. Venni sem vesznek könyvet. Egyelőre. De vannak.

 

Munkahelyen a 25-30 -as korosztály is vevő rá. Több kollégának is meséltem már, meg is környékeztek, hogy legyen nekik is kampány, de sajnos nekem ennyi időm nincs. Annyiban maradtunk, hogy pont erre találták ki a szombati munkanapokat. ;)

 

Ezt mondjuk te is láthatnád, ha kinéznél a saját sznob elefántcsont tornyodon kívül, ahelyett, hogy pesszimista módon csak károgsz folyamatosan.

 

Én mondjuk a D&D és a Savage Worlds zászlaját viszem, de ha valakinek a M.A.G.U.S. a szívügye, biztosan tud behúzni játékosokat. Ennek a fő akadálya most az, hogy nincs megvehető termék. Én az érdeklődőknek tudtam mutatni modern megjelenésű, befogadható mennyiségű pénzen megvehető terméket. M.A.G.U.S. -nál mit tudsz mondani? Menj a vaterára, jófogásra, FB piacra és ha szerencséd van, tudsz venni 25+ éves könyvet harmincezer alatt? Vagy hogy töltsd le a netről és nyomtasd ki magadnak? Ez egy vicc.

 

Örök kérdés a "de itthon nincs rá pénz". Persze, azért árulnak legalább féltucanyi helyen WH40K figurát, festéket, mert nincs pénz. Van pénz. A kérdés csak az, hogy tudsz-e olyan terméket letenni az asztalra, amiért kiadnak az emberek 10-15.000 forintot. A M.A.G.U.S. jelenleg nem tud.

 

Bulldy




#2179842 TSR Archívum

Posted by elGabor - 2020.05.08, 17:47

EMDT61_Cover.png

 

Üdv!

 

Megjelent az Echoes From Fomalhaut #07, és immár kapható az újranyitott webshopban. Ezzel együtt arra kérem a magyar vásárlókat, hogy ha érdekel titeket a kaland, akkor inkább írjatok egy levelet az e-mail címemre -  nem szeretném, ha a dollár átváltási árfolyamának megugrása miatt többet kellene fizetnetek az igazságosnál. :)




#2163934 Vampire V5

Posted by Shiwo - 2018.08.06, 21:46

egyelőre nem egy cikk-minőségű leírás, inkább csak tömör egyveleg nektek.. elírásokért, helyesírási hibákért előre is bocsi, leírni is sok volt, átolvasni / ellenőrizni már nem volt erőm :D 

 

A világ most :

A Gehenna végül nem jött el.. még..  De azért történt egy s más. Évszázadokig a kamarilla öregjei biztosították a  "status quo"-t. Ma már minden mozgásban van. Mintha a rémálmok hete nem lett volna elég, a világon több hírszerző ügynökség tudomást szerzett a vámpírok létezéséről, s létrejött ellenük egy összefogás, amit a vámpírok csak úgy hívnak, a második inkvizíció. A maszkabál még fontosabbá vállt, mint valaha. Számos óvatlan anarchot és herceget ért utol a végső halál az emberek által, hatalmi űrt hagyva maguk után. Az arogáns szabbatistákat szinte teljesen felszámolták, a maradék az árnyékba rejtőzve (szó szerint :) ) gyűjt erőt, és azt teszik, amiben mindig is a legjobbak voltak : hol itt, hol ott felbukkanva káoszt okoznak, majd eltűnnek, hogy legközelebb ismét valami váratlan helyen csapjanak le. Persze a vámpírok áskálódó, manipulatív hozzáállása nem változott, nem egyszer az inkvizíció kezére juttatván ellenlábasaikat. A káosz igazi nyertese az anarch mozgalom és a caitiffek. A kialakult zűrzavar olyan lehetőségekhez juttatja őket, amelyről korábban álmodni sem mertek. A kamarillában alapvetően már csak öt klán maradt : Ventrue, Toreador, Nosferatu, Malkavian, Tremere. Néhány Brujah és Gangrel disszidens még erősíti soraikat. Az Anarch alapvetően a Brujah és Gangrel vámpírokból áll. Mellettük még számos Caitiff, illetve a többi klán néhány tagja is megtalálható a mozgalomban. Az Assamite és Setite klán (a könyvben Banu Haqim és Setite Ministry néven emlegeti őket) leginkább várakozó állásponton van, nem választva oldalt. A Giovanni klán és a Ravnosok nagy része ki lett írtva, a kihalás szélére sodorva őket.

 

Klánok :

A könyv 7 klánról tartalmaz leírást, archetípusokat, röviden leírja a klándiszciplinákat valamint a klánok gyengeségét. Lényegesebb változások :

- Gangrelek örjöngésekor megjelenő állati vonások, fizikai torzulások nem maradandóak, lényegébe az adott éjszakára és a következőre maradnak meg. Viszont minden ilyen torzulás valamely főérték csökkenésével jár.

- A Malkaviták Dementation-je már nem egy külön téma, csak a Dominate 2 diszciplina egy speciális verziója.

- A Nosferatu megmaradt rondának. Bár most nem egyszerűen 0 az egyik főértéke, más megoldásban kapja a szociális büntetéseket.

- A Toreador hátránya némileg meg lett fordítva. Most nem akkor van bajban, ha valami gyönyörűt lát, hanem ha úgy érzi, a környezet nem elég megfelelő neki.

- A Tremere-ek valaha feljebbvalóiktól függtek, a vérkötelék rabigájában. Majd jött a második inkvizíció és lenullázta a bécsi legfőbb kápolnát. A szigorú klánstruktúra széthullásával a vérmágusok helyzete a vámpírtársadalomban eléggé megrogyott, világszerte próbálnak hát mindenféle varázskönyveket, varázstárgyakat összegyűjteni, hogy visszaszerezhessék korábbi hatalmulat. Egyre többet hallani rájuk azt a megnevezést, hogy bérmágusok..  Klán-hátrányuk is megváltozott. A Tremere-k képtelenek már más vámpírokat vérkötelékbe fogni. Halandókat és Ghoul-okat képesek ugyan, de nekik is egyel többször kell inni a Tremere vérből. A Tremereket a többi klán ugyanúgy képes vérkötelékbe hajtani, a hátrány védelmet nem ad másokkal szemben.

- A Ventrue klán némi "engedményt" kapott, bizonyos számú Willpower elköltése árán képesek meginni olyan vért is, ami amúgy nem az ízlésüknek megfelelő.

 

Ezen kívül még a Caitiff van kifejtve, valamint a Thin-Blooded, kiknek generációja 14 vagy még rosszabb. Utóbbi leginkább ilyen fél-vámpír jellegű karakter, több helyen külön szabályokkal.

 

A dobásrendszer :

- Adott számú d10 kockával dobsz próbát (kockatartalék, dice pool). Ez lehet főérték (attribute) + jártasság (skill), főérték + főérték, stb.   plusz/minusz egyéb módosítok lehetnek..

- A kockatartalék 1 alá nem eshet.

- Ami egy-egy kockán 6 vagy feletti érték, az siker.. a régivel ellentétben ez a célérték sosem változik

- A 10-es dobást nem dobhatod újra, és az 1-es dobás sem vesz el sikert, de némi szerepük azért maradt

- A mesélő meghatároz egy nehézséget. Csak párat megemlítve a teljesség igénye nélkül :

1 - rutin (meggyőzni egy jóbarátot, hogy segítsen)

3 - közepes (kötélen sétálni, kicserélni a rádiót az autóban)

5 - nehéz (meggyőzni a zsarut, hogy kocsidban az anyag nem is a tiéd)

7+  - közel lehetetlen (megtalálni egy konkrét hajléktalan személyt Los Angeles-ben)

- Előfordulhat, hogy nem fix nehézség ellen dobsz, hanem a célszám egy másik dobás sikereinek száma

- A mesélő egy kockatartalék felét veheti sikernek (lefele kerekítve). Például az őr 9 kockával dobna a lopakodásod ellen, hogy észrevesz-e. A mesélő mondhatja, hogy az őr 2 sikert ért el.

- A mesélő engedélyezheti, hogy egy próba automatikusan siker legyen, ha a kockatartalékod duplája a nehézségnek

- Nehézséget variálni két módon lehet a mesélőnek : a kockatartalékot változtatva a karakter-specifikus nehézségeket jelképezheti (pl. a karakter részeg), a célszámot változtatva a külső körülményeket (pl zuhog az eső). A kockatartalék +/- 2 kockával való eltolása a 1 pontnyi nehézség változtatással ér fel.

- Ha a sikereid közül legalább két kocka 10-es lett, Kritikus sikert értél el. Ilyenkor gyorsabban, látványosabban, stílusosabban érsz célt. Minden dupla 10-es kettő helyett 4 sikert ér. Tehát ha kettő 10-est dobtam, az 4 sikert ér. Ha hármat, akkor 5 siker (4 jár az első kettőért, + a harmadik 10-es 1-et ér önmagában). Ha négy 10-est is dobtál, az két darab 4 sikert érő pár, tehát 8 siker.

- Van egy úgynevezett "margin" (szegély?). Végül is ugyan az, mint Shadowrun-ban a nettó siker, csak annak tán beszédesebb a neve.. a lényege, hogy a célszám felett mennyi sikered van még pluszban. Ha a célszám 2, és te 5 sikert értél el, a margin 3 lesz. Bizonyos esetekben minél nagyobb ez az érték, annál sikeresebb a próbád. Automatikus sikernél ez mindig 0.

- Ez  a "margin" működik egymás elleni dobásoknál is, egyszerűen a nyertes sikereiből ki kell vonni a vesztes sikereinek számát.

- Előfordulhat, hogy vannak sikereid, de pont 1 ponttal kevesebb, mint a célszám. (Pl. nehézség 3, sikerek száma 2). Ilyenkor kérhető a "a sikernek ára van" (win at a cost) lehetőség. Ekkor lényegében sikerül elérned amit akartál, de valami kellemetlenséggel társul. Például sérülsz, elvesztesz valami tárgyat, felkelted valaki gyanakvását, stb.

- Totális kudarc, ha egyetlen egy sikered sincs. (Például nehézség 3, 0 siker). Ilyenkor a mesélő dönthet úgy, hogy nem csak nem sikerült a próba, de jó alaposan meg is szívod a dolgot..

- Egy Akaraterőpontot elköltve 3 kockát újrabobhatsz.

- Van még egy speciális dobás fajta, az úgynevezett "checks" , ahol 1 kockával kell dobni, nem lehet auto siker, és Willpower sem költhető.

 

Kör (Turn) :

Itt egy absztrakt időintervallum, hossza nincs kőbe vésve, mesélőre van bízva. Attól függ, hogy mi a cselekvés tárgya. Lehet eldördül két pisztolylövés és már vége is egy másodpercen belül a harcnak, alkudozni valamire percekig tart, míg mondjuk egy csábítási kísérlet eltarthat órákig.

 

Kezdeményezés :

Alapértelmezésben egy nem túl bonyolult és nem túl megszokott módszert ír a szabálykönyv.

Először mindig azok jönnek, akik már az előző körben is harcoltak (abban a sorrendben, ahogy előtte is voltak). Utána jöhet aki távolsági támadást használ, majd a közelharci, végül minden más akciót használó. Előfordulhat, hogy két harcba bonyolódott fél egyszerre jön. Ha minden áron el kell dönteni a sorrendet két karakter között, akkor az nyer, akinek nagyobb a Dexterity + Wits értéke, ha még ez se dönt, akkor a Skill érték dönt.

 

Harc :

Kettő (vagy több) karakter próbát dob egymás ellen. Ha csak az egyik veszélyezteti a másikat (a másik mondjuk kitérni próbál), akkor simán vagy talál, vagy nem. Ha kölcsönösen támadják egymást (akár közelharcb vagy mondjuk heves tűzpárbaj), akkor a nagyobbik talál. Döntetlen esetén mindkettő.

 

Sérülés :

Csak két típusa van. Lehet felszínes (Superficial) és Súlyos (Aggavated).

Viszont nem csak fizikai lehet, amely az életerőt (health) éri, hanem van mentális/szociális sérülés is, ami az akaraterőre (willpower) van káros hatással.

Felszínesre jó példa a zúzódás, ficam és hasonlók, minden, ami nem életveszélyes sérülés. A vámpírok a legtöbb fegyvertől ilyen sérülést szenvednek el.  Akaraterőt érő felszínes sérülés lehet a zavarodottság, az egó ideglenes sérülése, de semmi komoly, csak amit hamar ki lehet heverni.

A felszínes sérülés mindig feleződik (felfele kerekítve). Tehát ha valaki 5 pontnyi felszínes sérülést okoz, a célpont 3 pontnyit szenved el.

Súlyos fizikai sérülés a csonttörés, a vérző seb, stb. A szúró, vágó és tűzfegyverek ilyen sérülést okoznak a halandókon. Vámpíroknak többnyire csak a napfény, a tűz és más természetfeletti lények támadása okoz súlyos sérülést. Súlyos lelki sérülést okozhat, ha egy súlyos titkod a napvilágra kerül, vagy ha mondjuk a legjobb barátod árul el.

 

Sérülés követése :

Erre van két un. tracker. Az egyik az életerő (health),a másik az akaraterő (willpower). Ha bármelyik betellik (mert mondjuk Health 6 mellett elszenvesz 2 súlyos és 4 felszínes sérülést), akkor -2 kocka büntetést kapsz a legtöbb kockatartalékodra. Ha további sérülés ér, a felszínes sérülések átkonvertálódnak súlyosba.

Ha valakinek valamelyik teljesen betelik súlyossal, akkor az teljesen ki lett iktatva a konfliktusból.

Fizikai sérülés esetén egy lehet kóma vagy halál egy halandó számára, míg a vámpír torpor-ba kerül. Ha az akaraterő tellik be súlyos sérülésekkel, a karakter teljesen szégyenben marad, lelkileg összetörik, akár komolyabb szociális hátrányt is elszenvedhet (kirugják az udvarból, csökken a státusza, stb.)

Előfordulhat, hogy dobáshoz hozzáadhatod az akaraterődet, mint "willpower pool". Értelem szerűen ez a sérüléssel csökken. Példa: Akaraterőd 5 pont, sérült 2 felszínest, akkor a willpower pool 3 kocka lesz.

 

 

Tömören ezek az egyszerűsített alapszabályok. A szabálykönyv tartalmaz egy "Advanced Systems"  fejezetet is, ahol opcionálisan használható komplexebb szabályok is helyet kaptak. Ilyen például a sorozatdobás (Extended Test), a különböző harci manőverek, mint a teljes védekezés, a totális támadás, a blokkolás, a megragadás. Található itt szabály a meglepetésre, a fedezékbe vetődésre, a célzott támadásra, stb. Van köztül klasszikus kezdeményezés rendszer, fegyver által növelt sebzés és páncélok csökkentő hatása.

 

Fizikai főértékek : Strength (Erő), Dexterity (Ügyesség), Stamina (Állóképesség)

Szociális főértékek : Charisma (Karizma), Manipulation (Manipuláció), Composure (Hidegvér)

Mentális főértékek : Intelligence (Intelligencia), Wits (Felfogóképesség), Resolve (Elszántság)

 

Ezekből számolódik ki az Életerő (health) = 3 + Stamina; és az Akaraterő (willpower) : Resolve + Composure.

 

Fizikai jársasságok : Athletics (Atlétika), Brawl (Pusztakezes harc), Craft (Mesterség), Drive (Vezetés), Firearms (Lőfegyverek), Larceny (Lopás), Melee (Közelharc), Stealth (Lopakodás), Survival (Túlélés)

 

Szociális jártasságok : Animal Ken (Állatismeret), Etiquette (Viselkedés), Insight (Megérzés), Intimidation (Megfélemlítés), Leadership (Vezetőkészség), Performance (Előadás), Persuasion (Meggyőzés), Streetwise (Utcaismeret), Subterfuge (Átverés)

 

Mentális jártasságok : Academics (Humán tudományok), Awareness (Figyelmesség), Finance (Pénzügyi ismeretek), Investigation (Nyomozás), Medicine (Gyógyítás), Occult (Okkultizmus), Politics (Politika), Science (Reál tudományok), Technology (Technológia)

 

Speckó ugyanúgy van, mint régen.

 

Részletesebb kifejtés nélkül, vannak még olyan dolgok mint Convictions (Meggyőződés, pl. sose használj bódító szereket, tartsd a szavad), Tenets (Világnézet, pl. humanisa, romantikus), Touchstones (itt leginkább "Emlékeztető", pl. egy élő leszármazott, egy halandó, aki rád hasonlít), Ambition and Desire (Ambíció és vágy).

Ezek többnyire az emberiességgel (humanity) és/vagy a lelki (willpower) sérüléssel/gyógyulással vannak kapcsolatban.

 

 

Ragadozó típusok (Predator Types) : Különböző verziók, hogy a vámpír milyen módon szeret vérhez jutni. Alleycat (letámad valakit a sikátorban), Bagger (vásárlja, lopja, vagy egyéb módon szerzi be a vadászat helyett), Blood Leech (más vámpírokból), Cleaver (halandó családból, barátokból), Consensualist (megegyezik az áldozattal), Farmer (csak állatokból), Osiris (kultistákat, elvakult halandókat gyűjt maga köré), Sandman (alvó áldozatokból), Scene Queen (ismertségét felhasználva adott szubkultúra tagjaiból), Siren (elcsábított személyekből)

 

Előnyök (Advantage)

Három csoportra osztva: Merit, Background, Loresheet

A Background a karakter hátteréből adódó előnyök (pl. szövetséges, kapcsolat, hírnév, befolyás, menedék, nyáj, stb.)

A Loresheet az valamilyen speciális tudás vagy származás, ami előnyére vállhat a karakternek. Például ismerheted Tho Bell-t, az Anarch messiását, információid lehetnek az inkvizícióról, lehetsz Szép Heléna leszármazottja vagy épp bejárásod lehet Los Angeles-i Asylum klubba (bezony, a Vampire: Bloodlines számítógépes játék egyik helyszíne.. )

Merit-be tartozik kábé minden más.

Számos Advantage-hez tartozik egy vagy több hátrány (flaw) is.

Például a "Linguistics" előnnyel több nyelven beszélsz. Hátrányként viszont analfabéta vagy. A "Looks" merittel lehetsz az átlagnál szebb (Beautiful), vagy egyenesen káprázatos (Stunning). De ugyanez hátrányban már szimplán ronda (Ugly), vagy egyenesen taszító (Repulsive). Utóbbi Noszfiknak automatikusan jár..

Van több olyan "Advantage" is, amihez csak Flaw jár..

Background flaw-ok is akadnak (pl. szellemjárta menedék..)

 

Coteries (Csoportosulások)

Kettő vagy több vámpír összefogásának rendszere. Közös vadászterület (Domain), hátterek (vagyon, menedék, nyáj, stb). Több lehetséges csoportosulás-típus fel van sorolva különböző "követelményekkel". Lehet a csoportosulás például egy vérkultusz, bűnözőkből álló agyar-banda, nomádcsapat, stb.

 

Az éhség (Hunger)

- 0-tól 5-ig terjedő érték, ami a vér iránti éhséget jelképezi

- A 0 éhség az éppen jól lakott vámpírt jellemzi, míg az 5 a mindenre elszánt ragadozót, aki bármit megtenne, hogy vérhez jusson.

- Minden éhségszintér a karakter kap egy éhségkockát (2-es éhség 2 kocka, 4-es éhség 4 kocka)

- Ez az éhségkocka ugyanúgy d10, mint a hagyományos kockák, csak más a színe (javasolt a piros).

- Amikor a karakter valamilyen próbát dob, a hagyományos kockáit cseréld ki azonos számú éhség-kockával. (pl. kockatartalék 8, éhség 2 -> 6 db hagyományos és 2 db éhségkocka)

- Ha a kockatartalék száma kisebb lenne, mint az éhségkockák száma, az egész kockatartalék éhségkocka lesz (pl. kockatartalék 2, éhség 3 -> 2 db éhségkocka)

- "check" dobás, akaraterőpróba és emberiességpróba soha nem tartalmaz éhségkockát

- Az éhségkocka ugyanúgy 6 vagy felette lévő értékkel számít sikernek.

- Az éhségkocka nem dobható újra Willpower elköltésével

- Ha kritikus sikert érsz el, és abból legalább egy 10-es éhségkocka, akkor mocskos kritikust (Messy Critical) érsz el. A bestia sikerre viszi próbád, némi türelmetlenséggel. Sikeresen megölöd a kidobóembert, csak épp a módszer kivégzés lehetne a Mortal Kombatban. Darabokra zúzva töröd be a vasalt tölgyfa ajtót. Megtalálod a könyvtárban keresett könyvet, szétszaggatott könyveket és porrá zúzott könyvespolcokat hagyva magad után..

- Ha nem érsz el egy sikert se, és valamelyik éhség kockád 1-es, akkor bestiális baki (Bestial Failure) történik. A játékosnak ki kell játszani valamilyen kényszerzavart (Compulsion). Általános kényszerzavar például az túlzott domináns viselkedés, károkozás, paranoia, stb..  illetve klánra jellemző viselkedés, mint például a Torreádorok megszállottsága, a Tremere-ek perfekcionizmusa vagy a Ventrue határokat nem ismerő arroganciája.. vagy ha ez nem megy neki, a könyv javasol pár szemszerüsíthetőbb hátrányt..

 

Rouse Check (~ Vérégetés)

Amikor a vámpír felkel napnyugtakor, bizonyos diszciplinák használatakor, mikor gyógyítja magát, stb. akkor egy úgynevezett Rouse Check-et kell dobnia. Ahogy a dobásrendszernél is említve volt, egy darab d10-zel kell dobni, 6 vagy felette siker, minden okés, sikertelenség esetén az éhség 1 ponttal nő. Van olyan diszciplina, ahol kétszer kell dobni. Olyan eset is előfordulhat, hogy kétszer is dobhatsz, és elég ha az egyik siker. 5-ös éhség szinten nem lehet vérégető hatásokat aktíválni, ha valami mégis kényszerítne rá valamilyen módon, annak örjöngéspróba a vége..

 

Az éhség csillapítása

Állatból, vérzacsiból jellemzően 1 ponttal lehet csökkenteni, ráadásul azokból is csak akkor, ha a vérpotenciál (bloodpotency) nem nagyobb, mint 2. Emberből szolidan inni (3 kör alatt, és nyallintással zárni a sebet) 1 ponttal csökkenti az éhséget. Ha nem akarjuk, hogy komolyabban megártson neki, akkor max 2 pontnyit lehet kiszlopálni belőle (egy jelenet során). Erőltetve (1 kör / éhségpont) 1-4 ponttal csökkenthető az éhség, de az áldozat ugyanennyi Súlyos sérülést szenved, és mentődobást kell tennie, hogy belehal-e a vérveszteségbe..  Ha csontszárazra szívod, akkor 5 ponttal csökken az éhség. A "legtrükkösebb" része a dolognak, hogy 1 (magasabb vérpotenciál esetén 2 vagy akár 3) pontnyi éhség alá (úgymond 0-ra) csak úgy lehet jutni, ha utóbbi módszerrel élsz és az ücsidoboz nem éli túl...  ha csak kortyolgatsz, éhes maradsz...   vámpírból szürcsölni általában azzal jár, hogy ahány ponttal csökken az éhséged, a másik vérszívónak annyival nől..  ha legalább két ponttal nagyobb a vérpotenciálja, akkor akár 2 pontnyit is csillapíthasz, míg neki csak 1 ponttal nő.. viszont ha meg két ponttal a tiéd a magasabb, akkor 1 pontnyi éhség-csökkentésért az illetőnek 2 ponttal nő az éhsége..

 

Vérpotenciál és generáció

A Chronicles of Darkness (korábban nWoD) iránt kevésbé rajongók már lehet meresztgették a szemüket a Vérpotenciál (Blood Potency) kifejezés láttán. Nem kell teljesen kétségbe esni, azért a generáció is megmaradt. A magasabb vérpotenciál jelképezi a vámpír "erejét". Magasabb vérpotenciállal több sérülést gyógyít magán, több bónuszokat kap (akár diszciplinákra is), kellő szinten diszciplinák aktíválásakor újradobhatja a Rouse Check-et (minél nagyobb a potenciál, annál nagyobb szintű diszciplináknál). Viszont minél magasabb a vérpotenciál, annál limitáltabb, hogy mi módon csillapíthatja éhségét, hány pontra csökkentheti le az éhségét gyilkolás nélkül, illetve a klánhátrányok is erőteljesebb hatást váltanak ki. A generáció határozza meg, hogy a vámpírnak mennyi a minimális vérpotenciálja és mennyi lehet a maximális (például egy 13. generációsnak 1 a mininum, 3 a maximum, egy 9. generációsnak 2 a minimum, 5 a maximum, míg egy 7. generációsnak már 3 a minimum és 7 a maximum).

 

 

 

Örjöngés megmaradt, karózás megmaradt, tán annyi extra, hogy ahogy korábban is említettem, Willpower-ért minimális mozgás (szem kinyitása, ujjak mozgatása) megengedett.. ez nem rémlik, hogy a régibe lett volna (de lehet csak rosszul rémlik..).

A Torpor is megmaradt, humanity, diableri, stb.. rendszerük igazodik a szabályokhoz, lényegük meg ugyan az, mint régen..

 

 

Az vagy amit eszel:

A vér nem csak egyszerűen létszükség a vámpírnak, mint a pohár víz. Áldozattól függően a halandó vér különböző érzelmekkel, viselkedésjegyekkel ruházza fel a vámpírt (és ezek kisebb bónuszokkal járnak), és még adott diszciplinákat is erősítenek.

 

Vérkötelék

- Egy éven belül legalább 3 alkalommal kell inni a vámpír véréből, hogy kialakuljon a vérkötelék. Ezen alkalmak különböző éjszaka kell megtörténjenek, nem lehet egyetlen nap alatt kialakítani.

- Ha a szolga ellent akar mondani urának, Resolve + Intelligence próbát kell tennie. A célszámot az határozza meg, hogy hányszor ivott a vámpír véréből (de max 6). Ez utóbbi vérivás nélkül havonta egyel csökken.

- Annyi vérköteléked lehet, amennyi a vérpotenciálod.

 

Diszciplinák
Végigírni, hogy melyik hogy változott, mi nem változott, az helyből lenne annyi szöveg, mint amit eddig írtam.. Ha nem bírsz a kíváncsiságoddal, kérdezz rá 1-1 darabra (:
Lényegesebb eltérés tán, hogy 1-1 diszciplina szinthez lehet több felhasználási módszer is létezik, és választanod kell, hogy te melyiket ismered. Például a Fortitude 1 alatt az egyik lehetőség szívósabbá tesz, a másik lehetőség mentálisan erősít meg. Vagy mondjuk Obfuscate 1 esetén az egyik hatással amíg nem mozogsz, nem vesznek észre, a másikkal meg mozgás közben nem adsz ki hangot (de attól még megláthatnak..)

 

Karakterkészítés

Lehet fura, hogy erre külön kitérek, de itt van egy-két olyan változás, ami az én tetszésem elnyerte.

Főértéknél már nem kell behatárolnod, hogy neked a fizikai főértékeid az erősek, a mentális vagy a szociális. Egyszerűen kezdéskor lehet egy 4-es, három 3-mas, négy 2-es és egy darab 1-es főértéked. Úgy osztod el, ahogy akarod..

 

Jártasságoknál helyből felsorol 3 különböző elosztási lehetőséget (mindenhez értő, kiegyensúlyozott, specializált), de van egy negyedik lehetőség, ami nekem szimpatikusabb, miszerint kiválasztod (vagy kidobhatod), hogy mi volt a szakmád (profession), milyen életed meghatározó esemény (event) történt veled (pl. meggazdagodtál, láttál egy bűnesetet, egyetemre jártál, gyerekeid születtek, stb), és hogy milyen szabadidős tevékenységet végeztél. Ezek határozzák meg, hogy milyen skilleket kapsz (ill miből választhatsz). Pluszba még lehet vagy egy magas (4-es) jártasságod, vagy több kisebb, amit szabadon választhatsz. Vámpírként egyik klándiszciplinád kettes indít, a másik egyesen, továbbá a korábban említett Ragadozó típusod is add egy diszciplinát (meg mellette sokszor skill-t, merit-et, flaw-t, van, hogy humanity csökkenést, de például a Blood Leech megnövelt vérpotenciált is kap).

Továbbá arra is van leírás, ha a játékosok nem olyan vámpírokkal akarnak játszani, akiknek épp csak kibújt a szemfoga, hanem mondjuk 200 éves öregekkel..

 




#2159241 Kard és Mágia

Posted by Garaboncias - 2018.03.04, 00:12

Egy rég várt ünnepély - Happy GM's Day!

 

Kard és Másodteremtés - Meseszövés

 

 




#2165668 Kazamaták és Kompániák

Posted by Narmor - 2018.10.25, 17:02

Nem jöttem rá, hogyan lehet képet csatolni, úgyhogy itt egy link:

 

https://drive.google.com/file/d/1Mfscgpk_49kikYEH0Lp_D9jq9JNIboao/view?usp=sharing

 

Ez amolyan életjeladó poszt a KéK 2. kiadásáról. Még mindig készül játék: lassan járj, tovább érsz elven. :) Épp ma voltam nyomtatni egy példányt a legújabb változatból, amit most szerkesztettem meg. Gustave Doré elsőosztályú illusztrációit használtam fel hangulatkeltő helykitöltőnek.  :)

Még ez sem végleges, de egyre közelebb jutunk az "áhított tetőhöz".

 

A könyv játékosoknak szóló fejezeteibe bekerültek opcionális szabályként a városi és vadonbéli kalandozásokhoz találó kasztok (druida, illuzionista, kósza, orgyilkos, paladin és szerzetes). Emellett van egy csomó izgalmas újdonság is, de majd a kész műből kiderül. :)

 

Jelenleg a játékhoz készülő példamodulon (és szettingen) dolgozom, valami olyanon, ami nagyon más hangulatilag, mint amilyen modulok az első kiadáshoz megjelentek. :) Két csapatnak egy-egy alkalommal már meséltem is az új világon. ;)

A KaTán lesz lehetőség kipróbálni, ha minden jól megy, csak ne felejtsem el elküldeni a jelentkezésem. :)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]