Ugrás tartalomhoz


Beküldő

Adatok

  • Beküldve: 2011.04.03, 09:40
  • Utoljára frissíve: 2011.04.03, 09:40
  • Méret: 2.7MB
  • Megnézve: 2462
  • Letöltés: 433
  • Rendszer: magus

Letöltés Farkasok és bárányok

- - - - -



Screenshot
A modul azzal kezdődik, hogy a karakterek éppen megérkeznek a Galamb Kastélyba (vagy annak szigetére). Meghívásra érkeznek; a Syl Erwyl család feje szólította családjának minden tagját s azoknak kísérőit maga mellé, állítása szerint azért, hogy közösen megünnepelhessék neki és a feleségének a házassági évfordulóját. A karakterek az idei karakteralkotás szerint jöhettek a család tagjaival vagy azok kíséretével; erről bővebben később lehet olvasni...

Koncepció: rhea
Hibajavítás és szerkesztés: Lord Rufus, rhea
Világhűség (heraldika, nemesi család háttere…): Lord Rufus, Magyar Gergely
Illusztrációk, kiegészítő anyagok: Magyar Gergely, rhea
A modul tesztelésében közreműködtek: Lord Rufus, Kerivel, Mse, rhea, Taxen, IV. Mentálcsavar Tábor M.A.G.U.S. versenyének résztvevői

A MODULRÓL
- A modul maga nem nehéz – nem úgy mint az, hogy a benne szerepet kapó NJK-k szándékait és motivációit megértsétek és tudjátok sejtetni, ezeket éreztetni a játékosokkal. Ezért is igyekeztünk minél több helyen utalni ezekre és a lehetséges történések leírásával is segíteni a mesélőket. Ennek ellenére a leírt eseményeken a mesélők minden esetben változtathatnak, rengeteg megfelelő ponton lehet improvizálni – a leírtak ötletnek, vagy az improvizációt nem kedvelőknek szolgálhatnak segítségül.
- Igen jól kidolgozott helyszínnel és családi háttérrel igyekeztünk segíteni a mesélést, ám ha valaki úgy dönt, hogy bizonyos részeken saját fantáziáját használná inkább, az sem feltétlenül gond. Baj csak abból származhat, ha ezt nem következetesen teszi – a modul logikája által megkövetelteket kérlek, tartsátok be.
- A modul az olvasott mesélők, érdeklődők számára ismerős lehet egyes elemeiben, hiszen nem egy vagy két nagy novellista, író vagy akár modulíró alkotott már hasonló, nyomozáson és bezártságon alapuló művet. Ennek a modulnak nem az a célja, hogy olyat tárjon az érdeklődő közönség elé, amit még sosem látott. Sokkal fontosabb az, hogy a Mentálcsavar Klub és az írók felfogásában a szerepjátékon belül első helyen álló és versenyeink értékelésében is legfontosabbnak tartott értékeket kiemelje, a résztvevő játékosokat ezeknek megélésére, kijátszására késztesse. A mesélő elsődleges feladata tehát olyan helyzetek teremtése, melyben a karakterek jellemvonásai, jelleme, reakcióik, egymáshoz és a világ többi eleméhez való viszonyuk megnyilvánulhat. A pontozás nagyban épül erre, míg a csapatok pontozását egy részben a modulmegoldás adja.
- Mesélés közben érdemes minél több nyomot bemesélni – legyen esélye a játékosoknak a viszonylag rövid meseidő és sok szál ellenére is kitalálni, hogy mi is történik. Természetesen kötetlen keretek között csak a csapat és a mesélő ízlése, képességei szabhatnak ennek is határt.
- A modul kevés kaszttal és szinttel bíró NJK-t sorakoztat fel – ezzel azt kívántuk érzékeltetni, hogy a rokonok egyszerű, emberi intrikálása és gyilkossági módszereik felderítése közben a karaktereknek sem muszáj csak képzettségeikre és képességeikre hagyatkozniuk, sőt. Reményeink szerint sok olyan ötletes játékos lesz, aki felül tud emelkedni kasztján és valóban karaktere személyiségéhez mért módon lesz képes megközelíteni a történéseket (szerencsére erre rengeteg példát is láttunk a mesélések során).
- A mesélő a szigetet uraló természeti csapást (vulkán kitörése, tó vizének háborgása és legfőképpen a mágia nehezen használhatósága) ne arra használja, hogy a játékosokat újra és újra csalódás érje. A többszöri mágiahasználattal sikertelenül próbálkozókkal igyekezni kell megéreztetni, hogy fölöslegesek igyekezeteik – a problémát máshogyan kell megoldani.
- A mágiára vonatkozó rész nem azért került a modulba, hogy a karakterek használhatatlanná vagy élvezhetetlenné váljanak (több varázshasználó kaszttal (varázsló, Kyel pap, bárd, boszorkány) való tesztelés után arra jutottunk, hogy a mágia hiánya nem vesz el a modul élvezetéből egy jellemileg valóban jól felépített karakter esetén, sőt, remek lehetőségeket tár fel előtte). Célja a szerepjátékra és gondolkodásra való késztetés (mely célját a táborban való lemesélés után átgondolva elérte (a díjazottak közül kikerülő varázsló és szerzetes a mintapéldák erre)). Az a varázshasználó, aki mágiája ideiglenes elvesztését képes játékon belüli helyzetként kezelni és igyekezni megoldani, már önmagában is dicséretre méltó – az pedig, akinek ez sikerül is díjazásra. Próbáljuk ehhez mérten erre ösztönözni a játékosokat.
- A tábor miatt a modul ciklusok szerint került tagolásra.





Véletlenszerű letöltések





Felhasználók az elmúlt percben

tag, látogató, rejtett

[Fantasy háttér] [Sötét háttér]