Ugrás tartalomhoz


Beküldő

Adatok

  • Beküldve: 2012.07.26, 12:52
  • Utoljára frissíve: 2012.07.26, 12:52
  • Méret: 885.01K
  • Megnézve: 1241
  • Letöltés: 182
  • Jóváhagyta: BePe
  • Jóváhagyás dátuma: 2012.07.30, 10:39
  • Rendszer: kard_es_magia

Letöltés Az Elefánt Tornya 1.0

* * * * - 1 Szavazatok
fantasy ogl old school



Screenshot

AZ ELEFÁNT TORNYA


12 oldal kalandmodul 4–7. szintű karakterek számára
Robert E. Howard azonos című novellája alapján, a
KARD ÉS MÁGIA: HYBÓRIA

játékrendszerhez.


A távoli Zamorában, a Tolvajok Városaként ismert Arenjun Templomnegyedének peremén, a színaranyból épült szentélyek között áll egy vakítóan csillogó, ablaktalan torony, mely a város többi épülete fölé magasodva, úgy tör az ég felé, mintha magukat az isteneket akarná ledönteni a trónusukról. Azt beszélik, egyetlen éjszaka alatt épült varázslat segítségével, és mesés kincseket rejt: az Elefánt Szíve-ként ismert hatalmas drágakövet – Zamora méltán hírhedt tolvajai mégsem merik még csak megközelíteni sem; úgy hírlik ugyanis, hogy a torony gazdája, Yara, a több mint 300 éves pap féltve őrzi kincseit: a torony kertjében élőholt őrök járőröznek, s maga Yara, sötét mágiájával elpusztít bárkit, aki be merészel hatolni tornyába. Egyszer még egy távoli birodalom hercegét is elpusztította: pókká változtatta, majd agyontaposta a sarkával. Vagy elég bátor – vagy bolond – ahhoz, hogy be merj hatolni az Elefánt Tornyába, szembeszállj Yarával és megszerezd az Elafánt Szívét?

Ez a kalandmodul kompatibilis Lux Gábor Kard és Mágia c. fantasy szerepjátékával.





Háát bocsi hogy kritizálok, de ez egy térkép magyarázatokkal kb. Semmi igazi ötlet, vagy bármi különleges a kalandban. Motiváció: menjetek be küzdjetek meg egy hatalmas varázstudóval aki 1 nap alatt tornyot épít és retteg tőle a város ja és 300 éves és élőholtakat irányít, hogy esetlegesen ellopjatok egy ékkövet. Én játékosként azt mondanám kösz nem inkább keresek egy kereskedőt akinek őrök kellenek... Építs köré valami kerettörténetet, amivel a kalandozókat ösztönzöd, hogy márpedig be kell menniük, és még úgyis lehet hogy kritizálni fognak érte. MEg az olyan megoldás se tetszik általában a mesékben, hogy elindulnak a 'kezdő' karakterek, és kapnak egy tárgyat amivel simán legyőzhetik a 'legyőzhetetlen' gonoszt. vagy megy velük valaki aki helyettük leöli. Ha én mesélőként megkapom ezt a magasszintű papot, akkor laza újgyakorlat kinyírni pár 4. szintű kalandozót. No mindegy, bocsi, hogy leszóltam, csak úgy megörültem, hogy végre kalandmodul, és kicsit csalódtam benne...
Értem én az aggályaidat, értem én... Ennek ellenére javaslom, olvasd el az eredeti novellát, sok Neked nem tetsző dologra választ kaphatsz belőle (ha ugyan nem olvastad még...). Megértem én, hogy nem tetszhet mindenkinek minden; bár szerintem Thulsa munkája kiválóan hozza az eredeti, Howardi hangulatot - sokkal jobban, mint ugyanezen novellának a Mongoose által piacra dobott változata. Conan is vért izzadott a toronyban, Taurus meg otthagyta a fogát... Ez a Hard Fantasy - nem éneklő kutakkal, barátságos félszerzetekkel és +5-ös varázsfegyverekkel teli történet... Mocskos, véres, kegyetlenül kemény.
Szerintem teljesen rendben van a modul. Igazi OD&D szerkezet. Anno ilyen kalandokkal volt tele minden. Csak mostanában csinálnak olyan modulokat, amiben minden pontosan le van írva, még az NPC-k várható reakciója is. Ez egy váz, a többit a mesélőnek kell hozzáraknia. Meg természetesen a karaktereknek. És első ránézésre elég nagy esély van a kudarcra, vagy a részleges vereségre.
Jó lehet az én elvárásaim magasabbak kicsit, Amúgy onnantól, hogy bementek és csinálják a kalandot, kb rendben van (fentartva azt a véleményem, hogy nem igazi megoldás az olyan, hogy odamentek hozzávágjátok ezt kimondva egy szót és nyertek) Nekem az alap motiváció hiányzott, de az nagyon. Film nem volt erről a sztoriról anno arnolddal? mert mintha még rémlene is a sztori filmen, de minimum olvastam. És nem a mostani kalandoknál található szájbarágós dolog hiányzik, énis régóta vagyok(voltam) a szerepjáték világába, (úristen már több mint 20 éve...) De talán színvonalasabb kalandokra emléxem. Tény, hogy ha egy jó mesélő kezébe kerül ez a kaland könnyen át tudja alakítani, motivációt tenni bele, csak ha már valaki vette a fáradtságot és megírta a kalandot, miért elégedett meg annyi előtörténettel, hogy van bent egy híres sokat érő drágakő menjetek ellopni. (kicsit elvonatkoztatva mert ezt a rendszert bevallom nem ismerem milyen kasztok stb vannak, de AD&D-ben próbálj erre rávenni egy paladint /smiley0.gif' class='bbc_emoticon' alt=':)' /> )
Még az is jobb motiváció lenne, hogy a város lakossága kéri meg őket, mentse meg a gonosz mágus uralma alól őket. No mindegy, kicsit rossz kedvem is volt, szal bocsi a kicsit túl negatív kritikáért, mert azért végülis kis kozmetikával beépítéssel játszható a kaland, csak könnyen lehetett volna belőle sokkl jobb is, még egy kis csiszolás után.. (szerintem)
Sly! Még mindig értem, hogy mi az amit kifogásolsz... Azonban ahhoz, hogy a történetet meg tudd érteni, kicsit el kell rugaszkodni az AD&D-s felfogástól (és nem feltétlenül játéktechnikailag); azaz: a Sword&Sorcery műfajban nem nagyon vannak Jótévő Jánosok, HolyPaladinok, városokat megmentő gáncstalan jellemű hősök - ez a mindenre elszánt tolvajok, a pénzéhes zsoldosok, és a megalomán feketemágusok világa... E közegben egy az Elefánt Szívéhez mért hírű kincsnél nemigen van jobb motiváció... Mondhatni, felhívás keringőre - már ha elég bátor (vagy botor), ill. elég tökös a karakter, hogy bevállalja a veszélyt...

Véletlenszerű letöltések





  • 505 Összes file
  • 10 Összes kategória
  • 125 Összes beküldő
  • 124968 Összes letöltés
  • Kalamajka a Korzeg rendszerben Legfrissebb file
  • BePe Utolsó feltöltő

Felhasználók az elmúlt percben

tag, látogató, rejtett

[Fantasy háttér] [Sötét háttér]