Ugrás tartalomhoz


Fotó

WitchCraft RPG


  • Válasz írásához lépj be
257 hozzászólás érkezett eddig

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.19, 17:19

Én is kíváncsi vagyok:

Beidézés funkció


Mondjuk én a pogány istenekkel vagyok így. Nem tudom hova rakni az angyalok meg az ördögök mellett. Az Armageddon nekem is nagyon "szines" lett (ez az angyalok vs. F22-esek ellen mindig a frászt hozzák rám).

Mondjuk nálunk se hemzsegtek a természetfeletti lények. Csak majdnem lenyomtal 2-3 Wyldlinggel 2 PCt és az megdöbbentett. Más nagyon nem is volt...

Csak kíváncsi voltam, ki hogyan mesél, játszik.

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.19, 16:54

1. A könyv a saját állítása szerint modern horror

Most már kíváncsi vagyok, működik-e a beidézés funkció :D

Én amúgy már nem tudom, mi a "horror". Talán nem is lényeges :(

De, azért megkérdem, hogy egy Mad Goddal mit csinálsz?

Én pl nem szerepeltetem. És erre most véletlenül komoly okom van :P : ezt mindig afféle ctulhoid izének tartottam, aminek hol van helye az angyalok, démonok, pogány istenek mellett? A WCr háttere egy elég nagy mindent-bele katyvasz.
Más kérdés, hogy az Armageddon kapcsán ezt bizony át kellett értékelnem ;) De attól, hogy 'geddonban tobzódnak a túlvilági lények, WCr-ben még nem muszáj. (Persze, léteznek, ha az egyik a másik múltja, de nem feltétlenül szerepelnek)

Mik vannak nálunk WCr-ben: elsősorban csúnya titkos szervezetek, és apróbb supernatural szörnyetegek, kb a vámpírokkal bezárólag. (Mondjuk én a vérszívókat eléggé unom, de ez mellékes :D )

más is hozzászólhat

Nehezeket kérdezel :P

(OFF)Például mennyi ideig tart egy mese? Ez definiálhatatlan. Az én meséim soha nem érnek véget, semmilyen rpg-ben. A szereplők kiesnek, cserélődnek (bár nem egyszerre, így gyakran vannak régiek és újak is - a nagyon jó túlélők meg előbb-utóbb visszavonulnak), de a történet csak hömpölyög tovább. Néha ugyan nehéz összeszedni, pontosan hol maradt abba kb egy évvel ezelőtt... :) De teljes stornót életemben egyszer csináltam, amikor kezdőként teljesen szétbarmoltuk Ynevet :sor: (/OFF)


Mit csinálunk egy mesében? Leginkább nyomozgatunk, meg néha felgöngyölítjuk a PC-k sötét múltját. Hogy kik ellen, azt már fentebb említettem. Nem tudom, erre voltál-e kíváncsi, vagy vmi konkrétabbra?

Módosította Noro: 2006.01.19, 16:56


MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.19, 16:26

[QUOTE]1. A könyv a saját állítása szerint modern horror[/QUOTE]
A könyv hazudik

[QUOTE]2. Minden történet, ami benne van, vegytiszta gyakás[/QUOTE]
Ezért hazudik, illetve ahogy megállapítottad: a rendszer és a történetek nem kompatibilisak egymással.

[QUOTE]3. A játékos karakterek nem alkalmasak komolyabb harcra (kivéve, ha gyakógépnek készítették őket)[/QUOTE]
Így van...

[QUOTE]
Ez így még nem gond, DE
4. MichaelSD számára nem izgalmas a szerepjáték harc nélkül, [QUOTE]
Ezt a pontot kifejteném: igen, szeretem ha van akció a játékban, de nem szeretem ha túl sok akció van a játékban. Ha valaki nem érti szóljon. ;)
De, azért megkérdem, hogy egy Mad Goddal mit csinálsz? Kihívod egy sakkpartira és ha veszít vissza megy a dimenzójába, ha nem akkor megehet?

[QUOTE] és ez ütközik a 2. és 3. ponttal :( [/QUOTE]
A 2. pont (de logikailag miért zavarna, az más kérdés hogy zavar) azért baj mert nem szabadna CSAK harcról szólnia a WCnek. Az emltett Rosecrucian könyvbe azárt mást is csinálnak (árvaházba fellépnek gyerekek előtt :D ).

[QUOTE] Mellesleg, az 1. és a 2. pont is üti egymást :sor: [/QUOTE]
Mert nem horror...

Ú.i.: más is hozzászólhat... :D

Módosította MichaelSD: 2006.01.19, 16:33


MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.18, 21:36

Apropó WC, Ti mennyi ideig játszottatok egy WC mesét? És mit csináltatok a mesében (nagyrészt)?

Kíváncsi vagyok mások meséire...

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.17, 15:19

A harci mechanikáról alkotott véleményemet most nem fejtem ki részletesen, mert nagyon off topic lenne és nem sokakat érdekelne. :)

Különben megjött ma a 2. kiadású Armageddon-om. Eléggé átmasszírozták, de jó lett.

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.16, 12:14

(OFF)1. Hogyan döl el, hogy hol találtad el az ellenfele (számít a páncél vagy nem?)

Két iskola létezik: az egyszerűbb szerint called shot nélkül mindig a törzs. Ez sztem nem túl reális, de sok helyen elég.

A másik szerint fogsz egy kockát, és kidobod:
Pl. Runequest:
d20
1-3 right leg
4-6 left leg
7-10 abdomen
11-15 chest
16-17 right arm
18-19 left arm
20 head

Deadlands:
d20
1-4 legs
5-9 lower guts (törzs)
10 gizzards (has, szó szerint zuza :) )
11-14 arms
15-19 upper guts
20 noggins (fej)

Mindkét példa sajnos elidegeníthetetlen része az adott játék harcrendszerének, de modulárisan bárhova bedobható.(/OFF)


2. A called shot-tal nagyon könnyű kikerülni a páncélt

Örüljünk neki :D
A számok egyébként elég viccesek a 138.o alján, mert ha elfogadjuk, hogy a fej -4 to hit, akkor a kezem ennél kisebb, a vital pontjaim pedig még kisebbek, vagyis legalább -5 & -6 respectively, ahogy az ánglius mondaná :punny:

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.14, 18:52

Én az elején is tudam, hogy egyetértünk. :gonosz:

De (bocsi) a WCben a páncél akkor is az egész testet védi a szabály szerint. De ha azt mondjuk hogy nem, akkor:

1. Hogyan döl el, hogy hol találtad el az ellenfele (számít a páncél vagy nem?)
2. A called shot-tal nagyon könnyű kikerülni a páncélt.

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.14, 09:44

  Nem full body se a Class  IV se a Class III, ez a gond (a SWAT armour se full body, legalább is a combot vagy kart tuti nem védi annyi kevlár mint a mellkast)... Igazából a mellkas class III vagy IV, de a végtagok max III, de inkább II.

vs

Egyébként sztem teljes testet védő III és IV páncél a 20. század végén ne létezzen

Nekem úgy tűnik, mintha valahol ugyanazt mondanánk :gonosz:
Bár én nem fejtettem ki részletesen, de te úgyis megtetted ;)

GreenVoid

GreenVoid

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.13, 23:02

Ha jól látom a problémát ;) , akkor

1. A könyv a saját állítása szerint modern horror

2. Minden történet, ami benne van, vegytiszta gyakás

3. A játékos karakterek nem alkalmasak komolyabb harcra (kivéve, ha gyakógépnek készítették őket)

Ez így még nem gond, DE
4. MichaelSD számára nem izgalmas a szerepjáték harc nélkül, és ez ütközik a 2. és 3. ponttal :gonosz:

Mellesleg, az 1. és a 2. pont is üti egymást :)

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.13, 17:31

Akkor mibe öltöztessem a Combine (mondjuk nem az volt, de majdnem, csak azért nem mondom meg mert ha játékosok olvassák akkor lelőném a poént) assault teamet? Bár "Fear me" felíratú fürdőruci vonzó, de azért nem az igazi. :gonosz:

Most nincs nálam az alapkönyv, de szinte biztos vagyok benne hogy a class IV páncél ma létező páncélt akar szimulálni, nix technológia előrehaladás. A szabály szerint nincs mit exponálni rajta 'Geddonra. Ezek a mai strandard páncélok (a WC szerint). Nem full body se a Class IV se a Class III, ez a gond (a SWAT armour se full body, legalább is a combot vagy kart tuti nem védi annyi kevlár mint a mellkast). Ez itt a gond a WC szabályaival. Igazából a mellkas class III vagy IV, de a végtagok max III, de inkább II. Emiatt is nem "golyóálló" egy FBI (vagy Combine ;) ) katona. Tény, hogy a gyengébb páncélokkal nincs gond, de nem is azokkal van a problémám. Cseréb hogy ennyit nyavajgok este majd megnézem pontosan, hogy milyen a védelme a végtagoknak. Akkor called shottal legalább lehet dolgozni (bár mondjuk ha beleersztesz egy tárat az továbbra se fogja meghatni...)

Tudom, hogy kényelmes magyarázat, hogy ne használjam, de ez nem válasz. Egy templár cella igenis, még ha nagy ritkán is, de bele fog ütközni felszerelt katonákba. Hidd, el évente egyszer találkoztak ilyennek, akkor azért mert templár cella és ilyen stílust játszottak.

Mondjuk alapvető különbség, amit ki is mondtál, hogy én nem horrorként kezelem a WCt (legalább is a klasszikus horror definíció szerint), hanem jelenkori RPG misztikus elemekkel. Azért megjegyzem a WC könyvekben elég sok történet ütöm vágom, és most mindegy hogy essencel vagy basball ütővel. És akkor se működenk jól a nehéz páncélok.. :)

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.13, 16:27

Harc: sztem egy modern fegyvert bárki el tud sütni, és akinek legalább 1-es skillje van, az kis lőtávra már egész jól elboldogul. A mágia meg nem harcra való. legfeljebb akkor, ha rákészül a mage. A problémát még mindig nem látom :gonosz: , mert egy horror témában nem is kell csatamágus.

Páncélok: Én azt mondtam, hogy a jelenben nem kell / nincs értelme egy olyan full body páncélnak, ami minimum(!) 25 pontot véd (class IV). Vagyis lepattan róla a 9 mm-es. Kijelentésem lényege tehát, még egyszer: ne legyen! A 2010-es évek végére viszont egy hangyányi fejlődés csak történik, és ott már bejöhet egy ilyen cucc.
De ami még fontosabb: ha van is, ne használd ;)

Módosította Noro: 2006.01.13, 16:31


MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.13, 15:05

Nem, WCztünk. De visszakérdezek, Te 4 Templárt PCt egy házban hogyan likvidálnál? Nukleáris töltettel? Azért az durva! :sor:
Class III standard SWAT egyenruha, szerintem teljesen rendben van, főleg ha az ellenfeleiknek van lehetősége használni. Különben egyetértek, ha SWAT ruhában jönnek az ellenfék baj van. És baj is volt, csak más miatt. :lol:

15 körös villám szerepjátszásra nagyon jó, sőt, mint egy lövetű is, de egy zombie, vagy bármi más ellen ami többször támad mind egyszer tizenöt körönként nem az igazi. Nem a spellekkel van a bajom. Inkább az zavarta az orrom, hogy a történetekben hű, de brutál poénok dolgokat tudnak a giftidek, aztán csinálok (nak a játékosok) egy karaktert és távol se tudja azt (nem zavar különösebben csak kiszúrás).

Akkor definiáljuk, hogy miről beszélünk. Alapban a giftidekenek valaki, vagy valami le akarja majd tépni a fejét. Ezért jön az armageddon. Két lehetősége van a giftidnek ha nem jó harcos: 1. megidéz lényeket (pl.: ethrealokat) 2. van haverjai akik tudnak harcolni. Erre mondtam, hogy a legtöbb varázslat nem ütős. Persze, tud 15 kör alatt egy nagy villámot elsütni, de addig minimum 15ször lőnek rá. Az más kérdés, hogy mi is elvagyunk nagyon jól harc nélkül, de egyszer sor kerül rá valamilyen minőségben.

Valamit félre értettél (nem sértés) a péncéloknál, mert alapban a Class III és IV egész testet védi. Direkt írják hogy azért random a páncél mert egyenlőtlenül védi az egész testet (armour + helmet). Ha ez így lenne a SWATos nem félne egy pisztolytól, márpedig fél. Nem lehet megsebezni egy class III páncélost csak durva fegyverekkel, mert nem lehet célozni (ahogy Te is montad nem az egész testet fedi, pedig igen). Még egyszer, nem az a gond hogy a rendszer nem jó, hanem hogy ezek a páncélok "power armour"-ként működnek!

OK, a a "kommandós természetfeletti képesség"gel kicsit durva volt. Mea culpa :P

Különben most a WC leglényegtelenebb részéről beszélünk a harcról, de hát azzal van gondom, bocsánat. :lol:

Caio

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.13, 09:32

Üdv

Te most 'geddont játszol, ugye? :sor: Mert a WCr sztem nagyon nem a rohampáncélokról szól.
Egy Class IV-gyel az ember akkor száll szembe, ha AP puskagránátjai vannak, minimum. Másik irányból pedig pisztolyos fazonok ellen nem vetnek be IV-es páncélt.
Egyébként sztem teljes testet védő III és IV páncél a 20. század végén ne létezzen. 'Geddonban pedig afféle power armornak számítanak, ellene pedig vállról indítható antitank rakétákat vetnek be (medium AAM)

Channeling: minden giftednek van legalább 15 EP-je. Ez ugye egyértelmű. Ha EC 1-e van, akkor ezt 15 kör alatt képes mozgósítani. Ebből akár 15d6 sebzésű villámot lehet lőni, és a teljes EP összeg 15 perc alatt visszatér.
Ami kiegészítést érdemes tenni (ha nincs már ilyen valahol), hogy a nem-sebző hatások időtartamát is lehet növelni, mondjuk +1 Ep-ből +1 perc, legalább. Pl az Affect the psyche invokációnál.
De néhány hatóidő- és hatótáv problémán túl nem látom, hogy melyik varázs lenne gyenge :lol:

Egyébként ez a "Gifted kommandós természetfeletti képességgel" kifejezés is kissé gyanús nekem. Mármint miért pont "kommandós"? Ez valahogy nem egy ide illő szó...
Az én kedvenc karakterem egyébként egy nekromanta nyomozó. Elég hatásos kombináció, és ehhez abszolút nem kell, hogy számértékileg "erős" legyen.

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.12, 21:31

Más, címszó combat:

A páncélokkal mint lent írtam gondjaim vannak. Főleg a Class III és IV nagyon durva. Az OK a valóságban is durvák, de nem az egész testen!

Nekünk itt fulladt be egy játék. 4 kommandós class III armorban nekiment a csapatnak akiknek csak pisztolya volt. Itt állt meg a harc, azonkívül hogy fejbe lővik őket, mert mondjuk ott nincs class III páncél, sokat nem tudnak csinálni. De azért a Class III páncél a végtagokra se jellemző. Mondjuk a Class IVnél a van egy kevlár takaró az OK, de akkor nem (tud) mozog.

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.11, 18:23

Kifejteném a problémát
Az Essence Chanelling (EC) mint gift (és nem mint folyamat) határozza meg hogy milyen "nagyot" tud varásolni a Gifted, illetve az éppen aktuális EPje. Eltekintve a egy két vatázslattól (igen a Shield az egyik :) ), nem igazán ütősek szerintem.

Pl: a True Immortal, Vampire na azokkal már élvezet játszani. Vagy egy Seraphal, Kerubimmal a mai világban. Ne érts félre nem rossz, csak nekem a legtöbb gifted olyan kommandós természetfeletti képességgel a WCben.

Én (! :D ) szívesebben játszom a XXXL ligában.

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.08, 11:50

A gondom az Essence Channeling van, mert annak Dismissal nélkül nincs értelme, viszont Dismissallal nem lehet nagyokat varázsolni, mert a Dismissalt nehéz megdobni és "megvág

Nem értem a problémát. A channeling 1.sorban arról szól, hogy mennyi időt kell szánnod a varázslásra. Mivel az erősebb szpell több Ep-t igényel.
A dismissal, ahogy ezen a topicon már volt róla szó, pedig csak akkor kell, ha a a varázslás (focus) dobás el lett rontva, vagy ha gonosz szándékkal hozták létre a mágiát. (Mondjuk ez utóbbi sztem optional, attól függ, milyen hangulatú világot akarsz)

A supernatural lények meg legyenek is brutálisak. Sztem egy horrorban ez a minimum. Armageddonban meg lehet velük is jáccni.

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.07, 22:44

Mondok a vuduk sámánok pont ezért nem fogtak meg, de ez ízlés kérdése. Minek a nekromantának invocation? Nem elég trauma neki a halottakkal gügyogni? :rohog:

A gondom az Essence Channeling van, mert annak Dismissal nélkül nincs értelme, viszont Dismissallal nem lehet nagyokat varázsolni, mert a Dismissalt nehéz megdobni és "megvág".

Az hogy a giftidek előnyben vannak a halandókal szemben, azt nem vitatom. De a természetfeletti veszélyekkel szemben nem. Persze ez mesélőtől függ :lol:

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.07, 15:00

Na a különböző giftek kombóját se sem engedem, értelmetlennek tűnik számomra. Teljesen elrontja a hangulatot, mert minden giftnek saját magába megvan a stílúsa

Sztem a nekromanta-varázsló kombó teljesen elfogadható. Plusz vannak olyan rendek, akik ezeket együtt művelik. Különösen a sámáni és vudu dolgokban.

A pszít mással kombózni Armageddonban, major gifted-nek sztem megengedhető.
Az divine inspired meg maradjon magának

Ezzel együtt én továbbra is azt mondom, hogy a legapróbb metaphysic képesség is óriási előnyt jelent a halandókhoz képest.
Az egy dolog, hogy a mundánok túl sokat kapnak főjellemzőkre, meg előnyökre, ez olyan nyavajás "játékegyensúly" dolog, amit én előbb-utóbb mindenhonnan kiirtok :rohog:

MichaelSD

MichaelSD

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 233 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.01.07, 14:40

folytatva a (Mummy topicban felmerült témát :lol: ) nálam elég gyorsan hullottak az emberek, pedig nem vagyok véres szájú mesélő :rohog:

Szerintem az alap pontokból, ha nem harci mosntát csinál valaki hanem karaktert elég gyenge (értsd tobbé kevésbé átlag mortál) karakter jön ki.

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4994 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.04.19, 14:11

Üdv

Pótoltam alapvetö müveltségbeli hiányosságaimat és beszereztem az Armageddont. :nemertem:

Egy régi valhallás regény jutott róla eszembe (egy amúgy igen rossz regény, ami az irodalmi szintet illeti, de annál érdekesebb világot mutat be): egyfajta 21. századi Ragnarokról szólt, ahol a germán istenek és szörnyek visszatérnek Midgardra (az emberek Földjére). Ismeri valaki?

bad_angel:
"összedobtam egy pár plussz mágiát, aztat szívesen tesztelném, de félek ez már csak fiókban marad"

Esetleg ide feldobhatád öket. Hátha vkinek mégis hasznos lesz.

Módosította Noro: 2005.04.19, 14:12



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]