Kösz, letöltöttem. Mennyiben különbözik ihlető forrásától? Annyit kivettem, hogy elvileg valami alternatív Európában játszódik és beilleszthető sok más grimdark világba, de vajon érdemes csak ezért elolvasni 600 oldalt, ha az ember ismeri az alap WFRP-ket? Felhasználási esélye sajna csekély.











Warhammer Fantasy
Kelt 2017.09.13, 20:59
Warhammer második kiadás, pdf-ben, olcsón: https://www.humblebundle.com/books/warhammer-rpg-books
Benne van az első kiadás alapkönyve is.
Kelt 2017.09.13, 20:42
Warhammer második kiadás, pdf-ben, olcsón: https://www.humblebundle.com/books/warhammer-rpg-books
Kelt 2017.05.29, 21:50
Ha jól értem a kérdést. Már évek óta külön van a 40k és a fantasy fluff szerint nem egy univerzumban vannak. Az AoS (amennyit láttam belőle) a fantasy továbbvitele főleg a terepasztal szempontjából és ez alá tesznek rpg-t. Egyfajta high(?) fantasy dolog
Jogos, keverem itt a dolgokat... korán volt még.
Szóval a két fantasy vonalat nem értem, a Sigmar-os elég fölöslegesnek tűnik. A WH-nak a grim, gritty érzés volt a sava-borsa, ez meg inkább high fantasy.
Kelt 2017.05.29, 13:08
Most még eléggé high fantasynak tűnik.... (de a káosz, kéremszépen!)
Egyébként Planescape-es élmények is visszaköszönnek benne, amolyan síkok közti vándorlásra lehet számítani.
Elsőre nem tűnt túl meggyőzőnek a jól kidolgozott Warhammer világ után, de a múltkor elcsíptem egy ismertetőt a legutóbbi Warhammer Quest játékról (Shadows over Hammerhall), ahol ínycsiklandó dolgokat emlegettek a háttérről - én biztos be fogok hódolni
(Kíváncsiak a márciusi White Dwarfban keresgéljenek, vagy a játék dobozában)
Kelt 2017.05.29, 11:15
A Cubicle7 nem aprózza el: a WHF 1-2. kiadásán alapuló, idénre tervezett játék mellé párhuzamosan jövőre érkezik az Age of Sigmar Szerepjáték is. A két külön termékvonalat párhuzamosan vinnék tovább a jövőben.
http://cubicle7.co.uk/warhammer-age-of-sigmar-roleplaying-game-announced/
Azt lehet tudni, hogy miért az Age of Sigmar idővonalat erőltetik az eredeti WH40k helyett?
Itt még lehet Csillaglovagként kalandozni, nem olyan borús a világkép?
Ha jól értem a kérdést. Már évek óta külön van a 40k és a fantasy fluff szerint nem egy univerzumban vannak. Az AoS (amennyit láttam belőle) a fantasy továbbvitele főleg a terepasztal szempontjából és ez alá tesznek rpg-t. Egyfajta high(?) fantasy dolog
Kelt 2017.05.29, 08:30
A Cubicle7 nem aprózza el: a WHF 1-2. kiadásán alapuló, idénre tervezett játék mellé párhuzamosan jövőre érkezik az Age of Sigmar Szerepjáték is. A két külön termékvonalat párhuzamosan vinnék tovább a jövőben.
http://cubicle7.co.uk/warhammer-age-of-sigmar-roleplaying-game-announced/
Azt lehet tudni, hogy miért az Age of Sigmar idővonalat erőltetik az eredeti WH40k helyett?
Itt még lehet Csillaglovagként kalandozni, nem olyan borús a világkép?
Kelt 2017.05.27, 18:57
http://cubicle7.co.uk/warhammer-age-of-sigmar-roleplaying-game-announced/
Kelt 2017.03.05, 15:53
Az volt a tippem, hogy így március elején már ki is adnak valami közleményt (Az FFG szerződése elvileg Március 1.-ig tartott), de sajnos tévedtem, pedig már nagyon furdal a kíváncsiság mihez kezdenek majd a licensszel.
Úgy tűnik, a Cubicle 7 kapja meg a Warhammer Fantasy RPG-t:
Kelt 2017.01.02, 13:25
@Naruto17:
Nekem nem a halálossággal volt bajom. A Warhammer egyébként kifejezetten nem halálos rendszer (az 1E kivételével).
Hanem azzal, hogy egy kezdő karakter, a saját szakmájában elkalmatlan. 30-35% értékű navigációval a halász tíz esetből hétszer (!) eltéved a tengeren, 33% vallásismerettel tízből hétszer zavarba hozzák a papot a hívei, stb.
modulokban egy legtöbb próba +20-30%-al operál
Ennél szerintem elegánsabb lett volna, ha nem a normál próba +20%, hanem hogy a karakterek a saját szakmájukban nem 30, hanem 50% alapeséllyel indulnának. YMMV
Szerintem azért jobb az alacsony százalékos tulajdonság, mert a játékosnak kell némiképp gondolkodnia, miként javíthat az esélyein: zsebtolvajlásnál figyelemeltereléssel, mászásnál mászóvas vagy segítő alkalmazásával. (Másrészt egy papot aligha hoznának zavarba a hívei a vallásismerettel kapcsolatban, mert nem érnek fel odáig ésszel.)
Kelt 2017.01.01, 11:45
Nekem nem a halálossággal volt bajom. A Warhammer egyébként kifejezetten nem halálos rendszer (az 1E kivételével).
Hanem azzal, hogy egy kezdő karakter, a saját szakmájában elkalmatlan. 30-35% értékű navigációval a halász tíz esetből hétszer (!) eltéved a tengeren, 33% vallásismerettel tízből hétszer zavarba hozzák a papot a hívei, stb.
Ugyanúgy ahogy bármely más szerepjátékban, rutincselekvésekre nem dobatsz. Itt már mesélői józanság kérdése a dolog. Persze, dobathatok minden nap a halász játékosával, és valószínűleg az első héten megmurdál, vagy feltételezhetem hogy képes megélni a foglalkozásából. Ahogy teszem azt vampire-ben se dobatok az átlagember hármas kockatartalékára vezetést minden nap, hogy eljut-e élve a munkába.
Ugyanígy a tolvajjal se dobatok hogy megmásszon egy három méter magas falat, mert mi a francnak? Előbb utóbb úgy is megdobja. Legfeljebb szerencsétlenkedik egy kicsit.
A dobásokat tényleg csak olyan helyzetekre van értelme megtartani aminek van jelentősége. Hogy a halász megtalál-e a parton egy csempészlerakatot, vagy a tolvaj el tudja-e lopni a kulcsot a börtönőrtől. Feleslegesen nem dobatunk.
Kelt 2017.01.01, 08:33
WS: 35% Ha kétszer támad 70% esély a legalább egyszeri találatra
Ez biztos?
Amúgy plusz egy galura. Minek vacakoljunk állandó érvényű módosítókkal, amikor eleve lehetne annyival nagyobb a tulajdonság, és csak simán dobni kellene rá matekozás helyett?
Nem, ez biztosan nem 70%.
Úgy számold, hogy mondjuk van 100 dobásod. Ebből 35-ször sikerül elsőre, 65-ször nem. Ezen 65 esetben dobsz a második támadásra, 35%-kal. Vagyis 65 eset 35%, kb. 23, ez jön a 35-höz. Így az jön ki, 35+23=58%
Átgondolva sima összeadás valóban nem megy, mert akkor 50+50 % biztos esemény lenne.
A lényeg a mondanivalómban az volt. hogy jelentősen nő az esély. Egy trollvadász 2 támadással és kétkezes fegyverrel, ahol szintén kétszer dobod a sebzést és a jobbik számít (Un. előnnyel. 5E fanoknak ismerős lehet) már kezdő szinten is elég hatékony tud lenni szerintem.