Ugrás tartalomhoz


Fotó

Warhammer Fantasy


  • Válasz írásához lépj be
1097 hozzászólás érkezett eddig

DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 692 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.29, 21:50

 

Ha jól értem a kérdést. Már évek óta külön van a 40k és a fantasy fluff szerint nem egy univerzumban vannak. Az AoS (amennyit láttam belőle) a fantasy továbbvitele főleg a terepasztal szempontjából és ez alá tesznek rpg-t. Egyfajta high(?) fantasy dolog

 

 

Jogos, keverem itt a dolgokat... korán volt még. :reggel:

 

Szóval a két fantasy vonalat nem értem, a Sigmar-os elég fölöslegesnek tűnik. A WH-nak a grim, gritty érzés volt a sava-borsa, ez meg inkább high fantasy.



KaptiDavy

KaptiDavy

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 176 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.29, 13:08

Most még eléggé high fantasynak tűnik.... (de a káosz, kéremszépen!)

 

Egyébként Planescape-es élmények is visszaköszönnek benne, amolyan síkok közti vándorlásra lehet számítani.

Elsőre nem tűnt túl meggyőzőnek a jól kidolgozott Warhammer világ után, de a múltkor elcsíptem egy ismertetőt a legutóbbi Warhammer Quest játékról (Shadows over Hammerhall), ahol ínycsiklandó dolgokat emlegettek a háttérről - én biztos be fogok hódolni

(Kíváncsiak a márciusi White Dwarfban keresgéljenek, vagy a játék dobozában)



auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5159 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.29, 11:15

 

A Cubicle7 nem aprózza el: a WHF 1-2. kiadásán alapuló, idénre tervezett játék mellé párhuzamosan jövőre érkezik az Age of Sigmar Szerepjáték is. A két külön termékvonalat párhuzamosan vinnék tovább a jövőben.

http://cubicle7.co.uk/warhammer-age-of-sigmar-roleplaying-game-announced/

 

Azt lehet tudni, hogy miért az Age of Sigmar idővonalat erőltetik az eredeti WH40k helyett?

Itt még lehet Csillaglovagként kalandozni, nem olyan borús a világkép?

 

 

Ha jól értem a kérdést. Már évek óta külön van a 40k és a fantasy fluff szerint nem egy univerzumban vannak. Az AoS (amennyit láttam belőle) a fantasy továbbvitele főleg a terepasztal szempontjából és ez alá tesznek rpg-t. Egyfajta high(?) fantasy dolog

 

 



DiMalto

DiMalto

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 692 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.29, 08:30

A Cubicle7 nem aprózza el: a WHF 1-2. kiadásán alapuló, idénre tervezett játék mellé párhuzamosan jövőre érkezik az Age of Sigmar Szerepjáték is. A két külön termékvonalat párhuzamosan vinnék tovább a jövőben.

http://cubicle7.co.uk/warhammer-age-of-sigmar-roleplaying-game-announced/

 

Azt lehet tudni, hogy miért az Age of Sigmar idővonalat erőltetik az eredeti WH40k helyett?

Itt még lehet Csillaglovagként kalandozni, nem olyan borús a világkép?



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 832 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.27, 18:57

A Cubicle7 nem aprózza el: a WHF 1-2. kiadásán alapuló, idénre tervezett játék mellé párhuzamosan jövőre érkezik az Age of Sigmar Szerepjáték is. A két külön termékvonalat párhuzamosan vinnék tovább a jövőben.

http://cubicle7.co.uk/warhammer-age-of-sigmar-roleplaying-game-announced/

freelancer

freelancer

    keyser söze

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.25, 14:44

Üdv!

 

Öt jelentkező már akad, de mivel szeretnénk biztosra menni, még egy játékosnak van hely a csapatban. Változatlanul szombatonként, kéthetente tervezünk összeülni, az első ülés most szombaton lenne, 12:30-tól, részletek privátban. 



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 832 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.24, 15:28

És itt a hivatalos közlemény a Cubicle7-től:

http://cubicle7.co.uk/cubicle-7-and-games-workshop-announce-new-edition-of-warhammer-fantasy-roleplay/

 

Érdekes, hogy ilyen sokáig vártak vele.



freelancer

freelancer

    keyser söze

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.05.23, 21:39

Második kiadású Warhammer Fantasy játékhoz keresünk egy játékost, Budapesten, szombatonként, kéthetente. Az első ülés most hétvégén lesz. Jelentkezni privát üzenetben.



bkemeny

bkemeny

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 62 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.03.05, 15:53

Az volt a tippem, hogy így március elején már ki is adnak valami közleményt (Az FFG szerződése elvileg Március 1.-ig tartott), de sajnos tévedtem, pedig már nagyon furdal a kíváncsiság mihez kezdenek majd a licensszel.

 

 



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 832 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.27, 15:30

Úgy tűnik, a Cubicle 7 kapja meg a Warhammer Fantasy RPG-t:

http://www.enworld.org/forum/content.php?3810-Games-Workshop-Concluding-Deal-For-Licensing-Rights-To-Warhammer-Fantasy-Roleplay-4th-Edition



Dallasz

Dallasz

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.02, 13:25

@Naruto17:

Nekem nem a halálossággal volt bajom. A Warhammer egyébként kifejezetten nem halálos rendszer (az 1E kivételével).
Hanem azzal, hogy egy kezdő karakter, a saját szakmájában elkalmatlan. 30-35% értékű navigációval a halász tíz esetből hétszer (!) eltéved a tengeren, 33% vallásismerettel tízből hétszer zavarba hozzák a papot a hívei, stb.
 

modulokban egy legtöbb próba +20-30%-al operál


Ennél szerintem elegánsabb lett volna, ha nem a normál próba +20%, hanem hogy a karakterek a saját szakmájukban nem 30, hanem 50% alapeséllyel indulnának. YMMV

Szerintem azért jobb az alacsony százalékos tulajdonság, mert a játékosnak kell némiképp gondolkodnia, miként javíthat az esélyein: zsebtolvajlásnál figyelemeltereléssel, mászásnál mászóvas vagy segítő alkalmazásával. (Másrészt egy papot aligha hoznának zavarba a hívei a vallásismerettel kapcsolatban, mert nem érnek fel odáig ésszel.)



Baka

Baka

    Elementalista

  • Fórumita
  • 979 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.01, 11:45

 

 

Nekem nem a halálossággal volt bajom. A Warhammer egyébként kifejezetten nem halálos rendszer (az 1E kivételével).
Hanem azzal, hogy egy kezdő karakter, a saját szakmájában elkalmatlan. 30-35% értékű navigációval a halász tíz esetből hétszer (!) eltéved a tengeren, 33% vallásismerettel tízből hétszer zavarba hozzák a papot a hívei, stb.

 

Ugyanúgy ahogy bármely más szerepjátékban, rutincselekvésekre nem dobatsz. Itt már mesélői józanság kérdése a dolog. Persze, dobathatok minden nap a halász játékosával, és valószínűleg az első héten megmurdál, vagy feltételezhetem hogy képes megélni a foglalkozásából. Ahogy teszem azt vampire-ben se dobatok az átlagember hármas kockatartalékára vezetést minden nap, hogy eljut-e élve a munkába. 
Ugyanígy a tolvajjal se dobatok hogy megmásszon egy három méter magas falat, mert mi a francnak? Előbb utóbb úgy is megdobja. Legfeljebb szerencsétlenkedik egy kicsit. 

A dobásokat tényleg csak olyan helyzetekre van értelme megtartani aminek van jelentősége. Hogy a halász megtalál-e a parton egy csempészlerakatot, vagy a tolvaj el tudja-e lopni a kulcsot a börtönőrtől. Feleslegesen nem dobatunk.



Naruto17

Naruto17

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 29 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.01, 08:33

 

 

WS: 35% Ha kétszer támad 70% esély a legalább egyszeri találatra

 

Ez biztos?

Amúgy plusz egy galura. Minek vacakoljunk állandó érvényű módosítókkal, amikor eleve lehetne annyival nagyobb a tulajdonság, és csak simán dobni kellene rá matekozás helyett?

 

Nem, ez biztosan nem 70%.

Úgy számold, hogy mondjuk van 100 dobásod. Ebből 35-ször sikerül elsőre, 65-ször nem. Ezen 65 esetben dobsz a második támadásra, 35%-kal. Vagyis 65 eset 35%, kb. 23, ez jön a 35-höz. Így az jön ki, 35+23=58%

 

 

Átgondolva sima összeadás valóban nem megy, mert akkor 50+50 % biztos esemény lenne. :)

A lényeg a mondanivalómban az volt. hogy jelentősen nő az esély. Egy trollvadász 2 támadással és kétkezes fegyverrel, ahol szintén kétszer dobod a sebzést és a jobbik számít (Un. előnnyel. :) 5E fanoknak ismerős lehet) már kezdő szinten is elég hatékony tud lenni szerintem.



Asidotus

Asidotus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 239 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2017.01.01, 03:43

 

WS: 35% Ha kétszer támad 70% esély a legalább egyszeri találatra

 

Ez biztos?

Amúgy plusz egy galura. Minek vacakoljunk állandó érvényű módosítókkal, amikor eleve lehetne annyival nagyobb a tulajdonság, és csak simán dobni kellene rá matekozás helyett?

 

Nem, ez biztosan nem 70%.

Úgy számold, hogy mondjuk van 100 dobásod. Ebből 35-ször sikerül elsőre, 65-ször nem. Ezen 65 esetben dobsz a második támadásra, 35%-kal. Vagyis 65 eset 35%, kb. 23, ez jön a 35-höz. Így az jön ki, 35+23=58%



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6394 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.31, 23:51

Lehet kérdés a "mikor dobassak?" is. Lehet, hogy a tolvajnak csak 30% a zsebmetszése, de amikor a napi betevőért "dolgozik", akkor nem dobatok, egy normál helyen beszed annyit, amennyi fedezi a napi kiadásait plussz pár sör. Ha célzottan akar lopni valakitől, aki alapvetően vigyáz az értékére, ott már kell dobni. (Gyanakvó utazótól láthatóan tömött erszényt ellopni.)

Bulldy

Naruto17

Naruto17

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 29 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.31, 16:26

Galunál a pont.

 

Egy kampányban próbáltuk, és a fő probléma nem az volt hogy na bumm nem sikerül az adott körben megütni az ellenfelet, mert a többiek az ellenfelek is bénák, az átlag nagyjából stimmel. 

 

A legnagyobb probléma az hogy az olyan próbákra, mint mászás, zsebtolvajlás, csapadakeresés stb.. is kb 33% esélye van a karaktereknek. Mondja meg nekem valaki hogy lehet ilyen szar esélyekkel valaki évek óta tolvaj? Az első napján kinyúvad, elkapják, levágják a karját.. valami.

 

A másik komoly problémám volt hogy a kezdő értékek és a kezdő kaszt között nincs semmiféle reláció. Ez egyrésztől érthető hisz kváziközépkor, jó esélyel az csinálod mint az apád, de másrészről viszont totál gáz kombinációkat hoz ossze, pl előadóművész 22-es fellowshippel, vagy épp favágó 22-es erővel. Értelmesebb lett volna egy dobás ami meghatározza a karakter hátterét mittomén 1-80 paraszt, 81-95 polgár 96-98 egyházi személy, tudós, 99-100 nemes.

És ez után a kategórián belül már választhat magának induló hivatást.

 

A harmadik fő bajom a rendszerrel az insanity. A rendszer szerint bekapott kritikus találatért, terrort okozó lények puszta látványáért IP jár.

Az IP természetes módon SOHA SEMMIFÉLE módszerrel nem csökken. 6 pont után őrült vagy permanensen, amiben vannak bőven a karaktert használhatatlanná tévő dologok. IP-től szabadulni csak olyasmikkel lehet amire megint kétharmad esélyed van, hogy megnyomorít, megöl vagy még őrültebbé tesz. Ezen kívül még az is lehet hogy bizonyos isten konkrét főpapja mond rád egy gyógyítást.. nyilván gyakori.

 

Magyarán minden arra utal a játékrendszerben hogy a megfelelő játékstílus az hogy a karakterek "megcsinálnak egy nagy dobást" és utána visszavonulnak, és a kocsmában mesélik a történeteiket. Ez is teljesen jó, és akár hangulatos dolog is lehet de...

... totálisan ellentmond a világhoz kiadott regényeknek, kalandmoduloknak, és táblás játékok hangulatának, világának. Ergó nem koherens, saját belső ellentmondásaiba fulladó számomra az egész.

 

Tilleo

 

Úgy látom itt már áttértünk az izlésvitába. Nekem pont az tetszik a warhammerben, amit leírtál. Egyébként az IP-t el lehet hagyni, a bonyolult kritikusokat szintén ki lehet hagyni, van egy egyszerűbb kritikus tábla, ami akár fejben is tartható. Ebben csak az dől el, hogy életben vagy-e még vagy meghaltál. Én mindig ezt használom és szerintem jobb mint a "csonkolós". :)

A %-os dobások sem voltak nagy probléma, értem, hogy ha a kezdő értékekre dobsz, akkor nem sok esélyed van. Viszont ha megemeled a kezdőértéket, akkor a skála másik végén lesznek problémák. Igaz abból kevesebb van. Külön érdekes, hogy olyan dolgokat hoztok fel, amik más (lásd pl. dnd) ugyanúgy előjön, sőt még jobban. Vajon egy 0.szintű paraszt ott hány százalék esélyel dob egy közepes szintű állatartás próbát, ha mondjuk ki akarja deríteni, hogy beteg-e az állat? Nyílván nem erre fókuszál az a rendszer, ezért ott nem is érdekes. Szerintem itt sem, mert a hétköznapi dolgokra inkább nem dobunk.
Ebben a játékban is van nehézsége a próbáknak, csak itt nem a célszámot tologatod jobbra-balra, hanem a képzettség értékét.(Szerintem egy 35+20 szintű összeadás még nem extrém bonyolult.) Egyébként ha nyílt dobás lenne mint a MERP-ben lehetne 50% körüli a kezdőérték és akkor a %-os dobás mehetne 0 alá és 100 fölé is és nem lenne gond.

 

Egyébként meg nyomozás,navigálás,stb. esetén lehet együttműködni. Szerintem ez is erősítheti a csapat kohézióját és a kváziközépkor jellegét abban a tekintetben, hogy egyedül nulla vagy.

 

Az esélyeknek meg utánanéztem, nem értek hozzá, de szerintem a két kockadobás független és az esélyeik unióját kell képezni vagyis összegét. Bocs ha mégsem így van, javítsatok, ha rossz.

 

https://people.richland.edu/james/lecture/m170/ch05-rul.html



Tilleo

Tilleo

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2251 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.31, 14:12

Galunál a pont.

 

Egy kampányban próbáltuk, és a fő probléma nem az volt hogy na bumm nem sikerül az adott körben megütni az ellenfelet, mert a többiek az ellenfelek is bénák, az átlag nagyjából stimmel. 

 

A legnagyobb probléma az hogy az olyan próbákra, mint mászás, zsebtolvajlás, csapadakeresés stb.. is kb 33% esélye van a karaktereknek. Mondja meg nekem valaki hogy lehet ilyen szar esélyekkel valaki évek óta tolvaj? Az első napján kinyúvad, elkapják, levágják a karját.. valami.

 

A másik komoly problémám volt hogy a kezdő értékek és a kezdő kaszt között nincs semmiféle reláció. Ez egyrésztől érthető hisz kváziközépkor, jó esélyel az csinálod mint az apád, de másrészről viszont totál gáz kombinációkat hoz ossze, pl előadóművész 22-es fellowshippel, vagy épp favágó 22-es erővel. Értelmesebb lett volna egy dobás ami meghatározza a karakter hátterét mittomén 1-80 paraszt, 81-95 polgár 96-98 egyházi személy, tudós, 99-100 nemes.

És ez után a kategórián belül már választhat magának induló hivatást.

 

A harmadik fő bajom a rendszerrel az insanity. A rendszer szerint bekapott kritikus találatért, terrort okozó lények puszta látványáért IP jár.

Az IP természetes módon SOHA SEMMIFÉLE módszerrel nem csökken. 6 pont után őrült vagy permanensen, amiben vannak bőven a karaktert használhatatlanná tévő dologok. IP-től szabadulni csak olyasmikkel lehet amire megint kétharmad esélyed van, hogy megnyomorít, megöl vagy még őrültebbé tesz. Ezen kívül még az is lehet hogy bizonyos isten konkrét főpapja mond rád egy gyógyítást.. nyilván gyakori.

 

Magyarán minden arra utal a játékrendszerben hogy a megfelelő játékstílus az hogy a karakterek "megcsinálnak egy nagy dobást" és utána visszavonulnak, és a kocsmában mesélik a történeteiket. Ez is teljesen jó, és akár hangulatos dolog is lehet de...

... totálisan ellentmond a világhoz kiadott regényeknek, kalandmoduloknak, és táblás játékok hangulatának, világának. Ergó nem koherens, saját belső ellentmondásaiba fulladó számomra az egész.

 

Tilleo



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7932 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.30, 13:27

WS: 35% Ha kétszer támad 70% esély a legalább egyszeri találatra

 

Ez biztos?

Amúgy plusz egy galura. Minek vacakoljunk állandó érvényű módosítókkal, amikor eleve lehetne annyival nagyobb a tulajdonság, és csak simán dobni kellene rá matekozás helyett?



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.30, 11:06

@Naruto17:

Nekem nem a halálossággal volt bajom. A Warhammer egyébként kifejezetten nem halálos rendszer (az 1E kivételével).
Hanem azzal, hogy egy kezdő karakter, a saját szakmájában elkalmatlan. 30-35% értékű navigációval a halász tíz esetből hétszer (!) eltéved a tengeren, 33% vallásismerettel tízből hétszer zavarba hozzák a papot a hívei, stb.

 

modulokban egy legtöbb próba +20-30%-al operál


Ennél szerintem elegánsabb lett volna, ha nem a normál próba +20%, hanem hogy a karakterek a saját szakmájukban nem 30, hanem 50% alapeséllyel indulnának. YMMV

Módosította galu22: 2016.12.30, 11:06


Naruto17

Naruto17

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 29 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2016.12.30, 08:34

Sziasztok,

 

Felmerült itt a kalandbeszámolóban, hogy a Warhammer rendszere túlságosan halálos és főleg az elején balfékek a karakterek.
Nos szerintem a szerepjátékok többségében nem számítanak profinak a karakterek kezdő korukban. Talán Magus, SR,CP2020(Itt karakterdobási módszer kérdése.), Storyteller játékokban, amelyeket ismerek. Mondjuk pont Magusban azért elég sok tul. próbát tud elbukni a karakter a viszonylagos nagy értékével. 14-13 ott már átlag feletti, mégis alapesetben nagyobb az esélye a sikertelenségre a karakternek, ha dobni kell.

Valamint ott vannak azok a rendszerek, ahol elvileg profiként kezelik a kezdő karaktereket, de valójában a számadatok alapján nem annyira azok. Ilyen szerintem a Dnd és a D6 rendszerek is. Dnd-ben (pl.: d20 3E) egy kezdő karakterátlag 3-4-es értékekkel rohangál és 12-16-os CSZ-ek ellen dob főleg. Ez is 50% körül mozog mint a hsz.-ekben említett példák.
Ahogy én látom Warhammerben a kezdők átlagpolgárok(persze azért van egy-két profi is), akik belekeverednek sötét üzelmekbe, néhányan megerősödve (ők lesznek olyan hősök végül mint Gotrekék), néhányan meggyengülve, mások hullaként kerülnek ki a helyzetből. Szerintem jól tükrözi a karakterstatisztika a low fantasy hangulati elemeit.
Mint CoC-ban, amikor a magánnyomozóm sikeresen megoldott 3 kalandot, de a végére annyira meggyengült lelkileg, hogy az őrület határán táncolt. Itt is hasonló a helyzet, bár a sanity rendszer csak marginális.

Szerintem a többség olyan elvárásokkal érkezik a Warhammer világába, hogy ez is egy hősi szerepjáték, csak sötétebb a hangulata és akkor eszmél, amikor látja, hogy azért itt könnyebb elpatkolni/megőrülni/csonkolódni, mint más rózsaszínebb rendszerekben.
Másrészt azért a rendszerben vannak mankók, amik segítik a karaktereket, jó taktikával, kihasználva előnyöket, együttműködve jobb %-okakat lehet elérni. Pl. legutóbbi mesémben a karakterek mindig lokális túlerőt hoztak létre az ellenfelekkel szemben és egy karcolás nélkül megúsztak egy 1:1 arányú harcot.
Másrészt már a kezdő hivatások között is van olyan, ami viszonylag hatékony a harcban. Ilyen a trollvadász és a zsoldos is. Van egy-két elengedhetetlen talent/skill, ami a harcban nagyon hasznos (pl.: dodge blow, strike mighty blow) Érdemes olyan hivatást választani, aminek van profilja Attack-ra, mert két kisebb WS többet ér mint egy nagyobb. Pl.: WS: 35% Ha kétszer támad 70% esély a legalább egyszeri találatra, ha inkább 40%-ra növeli, de egyszer támad, akkor ugye marad a 40% esély.

Ez csak a harc oldaláról.
A képzettségeknél szerintem a legtöbb mesélő ott követi el a hibát, hogy nem kezeli a szituációs módosítókat. A hivatalos modulokban egy legtöbb próba +20-30%-al operál. Egy kezdő karaktereket kb. ilyen nehézségű felkadatok elé érdemes állítani, hiszen mi értelme van, ha a kis alap 20-40%-val minden próbát bukik? Azért Öregvilágon is elkél egy-két sikerélmény.
Egyébként mellé téve, nekem volt olyan játékalkalmam dnd-ben, ahol egyetlen dobásom sem sikerült, pedig 1. szintű paladin karakteremmel még harcoltam is. Ez a napfényes FR világán történt, ahol fényes páncélzatú lovagok osztanak igazságot.
 




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]