Ugrás tartalomhoz


Fotó

Háziszabályok,fordítások


  • Válasz írásához lépj be
296 hozzászólás érkezett eddig

BlackOrc

BlackOrc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1325 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.21, 16:44

A legegyenesebb út oda a

www.bloodbowl.com

u.i. bocs, legegyenesebb nincs - valami vagy egyenes vagy nem. Esetleg legrövidebb, ha már legekben akarok fogalmazni.

[Javítva: 2003.01.21 írta: BlackOrc]

brother_gabriel

brother_gabriel

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 358 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.20, 16:48

LRB = Living Rulebook
Online szabálykönyv, letölthető a GW honlapjáról, a Blood Bowl szekción belül.

Érdemes egyúttal a kiigazításokat is letölteni.. :lol:

_Tzc (NPC/NJK)

_Tzc (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2003.01.20, 10:17

Most lehet, hogy tudatlannak fogok tűnni, de mi az az LRB?

BlackOrc

BlackOrc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1325 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.18, 13:21

A jelenlegiben a BB+DZ
A következőben az LRB lesz mérvadó
tehát nem

_Valor (NPC/NJK)

_Valor (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2003.01.17, 23:45

Üdvözlet mindekinek!

A következő kérdésem lenne:

A jelenleg futó bajnokságban fel lehet e venni a következő skilleket/traiteket:

- Double Dauntless (General trait)
- Kickoff Return (General skill)
- Trip Up (General skill)
- Jam (Agility trait)
- Stiff Arm (Agility skill)
- Bullet Throw (Passing skill)
- Perfect Spiral (Passing trait)
- Bear Hug (Strength trait)
- Double Blitz (Strength trait)
- Juggernaut (Strength skill)
- Pitch Player (Strength skill)
- Push (Strength skill)
- Mace Tail (Physical)
- Null Field (Physical)
- Weather Immunity (Physical)
- Wings (Physical)
:lol: :lol: :sor:

magister

magister

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 37 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.14, 20:44

Üdvözlet Sporttársak!

Burn: ha jól emlékszem, akkor fel kell adnod a meccset, ha nem tudsz 3 vagy annál több játékost pályára küldeni a középkezdéskor! Ebből következőleg, ha egy csapatot teljesen lemosnak, akkor fel kell adnia a meccset!

Tisztelettel:

Magister

Burnalot

Burnalot

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.14, 19:03

Ave!

Lenne egy kérdésem: mi van, ha valaki nem tud három játékost a középpvonalra állítani?1.veszít, mert kötelező ennyit állítani 2. megy a meccs tovább, úgy hogy az összes játékképes emberét a csomóvonalra állítja a nem elég játékossal rendelkező edző.(mi az 1. verziót alkalmaztuk)
Na jó, még egy kérdés: mi van, ha az egyik csapatot teljesen lesöprik a pályáról?1. semmi extra, megy a meccs tovább 2. valami más(ha ez, akkor mi?)

Burn

Burnalot

Burnalot

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.12, 21:52

Ave!

Magister: Egyetértek veled, csak az a bajom, hogy így is lehet értelmezni szerintem.

Burn

magister

magister

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 37 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.12, 21:49

Üdvözlet Sporttársak!

Burn: a LRB2-őt ne mismerem, de az eredeti szabály szerint 1 mezőt mindenképpen át kell ugrania még ha az üres is! Mivel a levegőben nem kanyarodhat, ezért csak egyenes vonalban ugorhat!

Tisztelettel:

Magister

Burnalot

Burnalot

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 125 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.12, 12:30

Ave!

Nekem pont az a bajom az ugrással, hogy nincs megkötve, hogy csak egyenes vonalban lehet ugrani, tehát a szomszédos mezőre ugrás is lehetséges a LRB2 szerint.
A csapattárs dobását értem, világos.

Üdv:

Burn

Itzla_Tamac

Itzla_Tamac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1217 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.04, 14:25

Üdv!

Magister: ajánlom a Vérfoci szabálykönyvet olvasgatásra! :sor:
BlackOrc tökéletesen értelmezte a szabályt, bár a végkövetkeztetése kicsit eröltetett.
Szerintem körülményes lenne a közbenyúlásokat második mérés alapján számolgatni (a pontatlan passz esetén), hiszen a labda feltehetően út közben térül el.(jobban csavarodik a kelleténél, vagy ilyesmi...Sajnos élőben még sosem próbáltam a játékot) Tehát ha ragaszkodunk a hitelességhez, mindenféle íveket kéne méregetni...
Magyarul kár tovább bonyolítani.

Más: mi a Vastag Koponya (Thick Skull) jártasságot annyival erősítettük, hogy középkezdéskor az illető 8-9-es sérülés esetén újradobhatja, hogy vissza tud-e térni a pályára.

Legjobbakat!

magister

magister

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 37 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.03, 19:35

Üdvözlet Sporttársak!

Black Orc: ez a szabály hol van leírva? Én úgy tudtam, hogyha pontatlan a passz, akkor csak a +1-es módosító nem jár. Az hogy alapból "pattog" (értettem a fejtegetésed, de nem jut eszembe jobb szó), az nekem új. Mi mindíg úgy játszottuk, hogy csak akkor pattog 3-at ha a pontatlan paszt elejtik, persze ekkor sem pattog, csak pontatlanságából adódóan messzebbre repül a fogó kezéből.

Tisztelettel:

Magister

BlackOrc

BlackOrc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1325 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.03, 10:53

StandFirm - Magister tisztázta.

A csapattárs dobása Pass-nak számít (ráadásul egy kategóriával hosszabb passznak, úgyhogy LongBomb-ot nem is lehet dobni vele).

Pontatlan passz: egy nagyon fontos FÉLREÉRTÉSt szeretnék tisztázni az alábbiakban.

A pontatlan passz SOHA nem PATTAN 3-at.
Amikor egy pontatlan passzról a ScatterTemplate-en való 3x-i dobással megállapítod, hogy a labda hol landolt, az NEM PATTOGÁS. Az eredeti és a közbeeső két mezőt a labda valójában NEM érinti. Ilyenkor az történik, hogy a labda a 3x-i Scatter-rel arrébb lévő mezőre érkezik az eredeti célmező HELYETT. Hogy másként fogalmazzam, a labda még csak felé se szagol az eredeti célmezőnek, sőt, azoknak sem, amiken """"átpattog"""". Tehát a labda tök egyenes vonalban megy a felé a mező felé (jó, egy kicsit talán enyhén csavart ívben), amelyiket a 3x-i Scatter kijelölte. Nem pedig úgy, hogy először elmegy a célmezőbe, ott eszébe jut, hogy ő pontatlan passz, és ezért arrébb ugrabugrál, vagy esetleg egy hurkot ír le a levegőben.

Ezért is nem lehet közbenyúlni illetve megpróbálni felvenni azokon a mezőkön, amiken """"átpattog"""". És emiatt van az is, hogy baromira nem értek egyet azzal, hogy ha a 3x-i Scatter első vagy második dobásánál a labda """"kimegy"""" a pályáról, akkor a közönség dobja vissza, hiszen a labda ekkor valójában nincs a közönség soraiban, lehet, hogy a következő Scatter-dobással (dobásokkal) végülis a pályán jelölődne ki a labda valós érkezési helye. De ez ellen nem ágálok, hiszen ez mint szabály le vagyon rögzítve.

De hogy mégis válaszoljak Magister kérdésére: a labda akkor érkezik 3 mezővel arrébb, amikor a passz pontatlan (nem amikor a fogónak nem sikerül elkapnia). A fogó a pontatlan passzt meg se próbálhatja elkapni, kivéve, ha olyan cseszett mázlija van, hogy a 3 Scatter eredményeként a labda visszatér hozzá. Ilyenkor nincs +1 módosító az elkapásra, mert nem volt pontos passz, de a Catch képességét ugyanúgy használhatja. Ugyanez vonatkozik arra az esetre, ha a labda nem az eredetileg tervezett mókushoz érkezik, hanem valaki máshoz.

Ha a fogó nem tudta elkapni (azaz ha pontos volt a passz, vagy a pontatlan passz pont hozzá Scatterelt vissza, de a Catch nem jött össze), akkor mindössze 1-et PATTAN a labda. Ebben az esetben (és akkor is, ha a pontatlan passz eredménye üres mező, vagy ha a passz pontos volt, de üres mezőre irányult) ismét lehet szerencsés kockadobás, és a labda egy játékos által elfoglalt mezőre érkezhet, ekkor -1 módosítóval (BouncingBall) fel lehet kapni, és itt már a SureHand képesség a mentőöv.

És végül emlékeztetőként: ha a passzolás eredménye BÁRMILYEN módon az, hogy a labda végül az ellenfélnél köt ki (tehát közbenyúlás, vagy a passz pontatlan és az ellenfél játékosához megy és az elkapja, vagy a pattanó labda az ellenfélhez pattan és az felveszi), akkor az INTERCEPTIONnak számít, és felírható érte a 2SPP.

És ha még mindig nem zavartam mindent teljesen össze, akkor feleleveníthetem az eredeti kérdésemet: ha a passz pontatlan volt, akkor az a közbenyúlni kívánó játékos, aki az eredeti "röppálya" alatt leledzett, korántsem biztos, hogy a módosult pályán repülő bogyót is eléri. Tehát a PassRulert szerintem nem az eredeti dobásra, hanem a tényleges pályára LEHETNE tenni, és így vizsgálni a közbenyúlásra alkalmas pozíciókat. De valójában nem tudom, van-e értelme az ilyen nüanszoknak, inkább csak ELVI síkon érdekel a dolog. Tudjátok be annak, hogy éppen agymenésem van.

A_Messor

A_Messor

    Meridian

  • Fórumita
  • 2927 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.02, 20:52

Ave!
A longbomb pattog hármat.
Tudtommal a szabálykönyv szerint a csapattárs hajigálás is passz akiónak számít.

magister

magister

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 37 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.02, 17:09

Üdvözlet Sporttársak!

BlackOrk: az ugrással kapcsolatban neked van igazad, csak egyenes vonalban lehet ugrani, és ez mintha a szabályban is benne lenne!

Ami a passzt illeti: a csapattárs eldobása passznak számít? Szerintem nem, mi legalábbis úgy játszottuk,hogy nem számít annak!
Mikor pattan a pontatlan passz 3-at? nem akkor ha a fogónak nem sikerül elkapnia? Ha meg nem sikerült elkapnia az azt jelenti, hogy a közbenyúlás is sikertelen volt! Ha pedig az Üdvözlégy passzra gondoltál, abba meg nem lehet közbenyúlni!

Vihar: bizony a STAND FIRM nagyon kemény skill! A 4. kiadás szerint úgy néz ki a dolog, hogy ha elrontja a cselezést, akkor helyben marad, de persze nem esik el, tehát nem sebződik és a körnek sincs vége!
De ha jól emlékszem akkor erő TRAIT lett, azaz csak az veheti fel aki vehet fel erő skillt, és ő is csak duplára!
Tiszelettel:
Magister

Viharmadar

Viharmadar

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4286 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.02, 14:38

Igen ezek érdekes felvetések.De én azt hiszem (nem vagyok benne teljesen biztos),hogy am,ennyiben a labdát kiejti valaki akkor nem történt meg a passz!Értelemszerűen nem is lehet közbenyúlni,még akkor sem ha közvetlenül mellette áll a játékosod akkor sem.De persze ekkor már akár hozzá is pattanhat a labda...

Ez a FUMBLE kérdés érdekes,teljesen egyértelmű,nem is ezt vitatom.De a legutóbbi mérkőzésemen történt,hogy Beton ( Stand Firm) képzettséggel rendelkező játékos cselezett és 1-est dobott.A jártasság viszont egyértelműen kijelenti,hogy nincs vége a körének.Nem esik el,tehát nem is sérül.Kicsit erősnek tűnik ez a dolog!
ezzel kapcsolatos a kérdésem,hogy pontosan hogyan ,működne az elöző eset a negyedik kiadás szerint?

Viharmadár

BlackOrc

BlackOrc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1325 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2003.01.02, 10:21

Ünnepek alatt nem voltam, így csak most szólok hozzá: passzal kapcsolatban megírősítem, hogy a 3rd Edition szabálykönyv is azt mondja, hogy ha a dobás "before or after modification" 1-es, akkor az FUMBLE. Úgyhogy maradnak a Magister által említett jártasságok.
És itt említem meg ismét, hogy a PassBlock jártasság éppen ezért annyira durva Skill. Szegény Elf azt hiszi, hogy nyom egy ShortPass-t 3+-on, erre gyorsan ráálnak 3-an (hm, ez már fejlett csapat), és rögtön még 4-esen is elejti...

Közbenyúlás. Az OK, hogy ha elejti a csákó a bogyót, akkor az nem röppen el, és nem lehet közbenyúlni, de mi van akkor, ha a közbenyúló játékos ott áll közvetlenül mellette. Ekkor közbe tud nyúlni az elbénázott passznak is, nemde?

Ja, és ha már a valóságot említitek: akkor lehet közbenyúlni, ha a közbenyúló csóka a PassRuler alatt van, ugyebár. No de ha a passz pontatlan, és a pontatlan passz pont úgy jön ki, hogy 3 mezővel jobbra vagy balra érkezik a célzóna helyett, akkor elképzelhető, hogy a közbenyúló ürge máris kívűl esik a röppenő labda VALÓS pályáján.

VIHAR: Ha saját játékossal akarsz közbenyúlni, akkor miért nem neki passzolsz eleve? Így még rövidebb is lenne a passz-távolság. (bár asszem van egy-két ötletem, hogy mire akarsz kilyukadni...)

Egyébként a körnek egyértelműen vége a sikertelen passz miatt (Burn). Bár elvileg a passz csak akkor sikertelen, ha a labda a végén a földön vagy az ellenfélnél köt ki...

Az ugrás sima ügyességpróba, minden módosító nélkül. Esetleg annyit kötnék meg, hogy csak egyenes vonalban lehet ugrani (különben igaza lenne Burn-nek, hogy szomszédos mezőre is lehet ugrani, hiszen az összes szomszédos mező "az átugrott mezővel szomszédos mező"). Azaz csak 8 mezőre lehet ugrani, amelyek a szomszédos mezők meghosszabbításai:

I t I t I
t t t t t
I t H t I
t t t t t
I t I t I

I - igen
t - tiltott
H - hapsi, aki ugrani készül

Dobás: Körönként csak egy passz és egy HandOff lehetséges. Kétszer nem lehet passzolni. (Bár a szabálykönyvet meg kéne néznem.)

Asszem kérdés nem maradt hozzászólatlanul :felvon:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]