Ugrás tartalomhoz


Fotó

Tengeri hadviselés Yneven


  • Válasz írásához lépj be
292 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 21:49

Hali!

Amúgy a kalózkodás fogalma is megér egy misét. Kezdve a halászatot "fegyveres kéregetéssel" időnként kiegészítő
dzsunkás családoktól, folytatva a kalózállamocskákról (Tortuga) kirajzó tengeri rablókkal, Drake-n és hasonszőrű
"privateer"-eken át egész a II. vh-ban is szereplő kereskedelmi/segédcirkálókig, mint a Kormoran.

Adios
KLM

kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1650 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 18:51

Nesta Torrine:
  • matróz (seaman apprentice)
  • első matróz (seaman)
  • tizedes (petty officer 3rd class)
  • őrmester (petty officer 2nd class)
  • törzsőrmester (petty officer 1st class)
  • főtörzsőrmester (chief petty officer)
  • hajómesterek (senior chief petty officer, master chief petty officer, fleet force master chief petty officer, master chief petty officer of the navy)
  • zászlós (ensign)
  • alhadnagy (lieutenant junior grade [j.g.] )
  • hadnagy, főhadnagy (lieutenant)
  • korvettkapitány (lieutenant commander)
  • fregattkapitány (commander)
  • kapitány (captain)
  • sorhajó kapitány (commodore)
  • ellentengernagy (rear admiral)
  • altengernagy (vice admiral)
  • tengernagy (admiral)
  • flottaadmirális (fleet admiral)
Itt vannak például az Egyesült Államok haditengerészetének a rangjai, de osztom Arrius véleményét, inkább találjatok ki saját rangokat a szükséges feladatok elvégzésének tükrében.

Hogy mennyi emberre van szükség, az nagyban függ a hajó típusától, más feladatokat kell ellátni egy rombolón/cirkálón/csatahajón/hordozón, és a funkcionalitásuk is más. Ha például kalózokkal akartok játszani (ami szerintem nagyon jó ötlet :) ), akkor fel kell mérni, hogy a potenciális célpontoknak milye van (valószínűleg visznek magukkal kísérő hajókat is - a könnyű hajók kategóriájában), ezekre nagyobb hajóval érdemes támadni - aminek a minimum létszáma is elég magas lehet.

Charlie5

Charlie5

    a Málkhúton álló Feketecsuklyás

  • Fórumita
  • 641 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 17:58

Bocs a dupláért... :)

arrius:

...
Narvan öblét, a földnyelven álló világítótornyot és az északnak bámuló óriás angyalok arcát alkonyfény fürösztötte, a hercegség három hajóján fellobbantak már a tűzköpők őrlángjai, mikor a Revenant mozgásba lendült. A város azon - főként ifjabb - lakói, akik háztetőkről, kémények, szobrok fedezékéből figyelték az eseményeket, láthatták, hogy tatján egy sor kormányvitorla bomlik ki, s váratlan gyorsasággal szélbe fordítja orrát. A vásznakat, a távol-nyugati Császár-sziget Concitatorának zászlaját orkán dagasztotta, a dokkok állványaira aggatott hálók, a katedrális tornyának díszlobogói azonban meg sem rezdültek, elárulva, hogy a birodalmi hajót a fedélzeti magitorok hatalma taszítja prédái felé. A Revenant körül napkelte óta szabaddá vált területen hullámok emelték fel taréjukat, az örvénylés rosszul rögzített ladikok tömegét taszította a partszegélynek, de egyetlen halász, egyetlen caito sem átkozódott emiatt: a harmadik nap a félelem napja volt, az éjszaka az iszonyat éjszakájának ígérkezett, s a narvaniak jó előre felkészültek ennél komolyabb veszteségekre is.

A szemtanúk felszisszentek, mikor a hercegi zászlóshajó - a hazai partokon készült bigand - tüzet nyitott: századok óta nem fordult elő, hogy a városállamok bármelyike efféle kihívást intézett Toron flottájához. A zöld csillag átcikázott az öblön, ám különös módon nem a karakka, hanem a vele együtt, szelét kihasználva mozgásba lendülő Narvál mellett vágódott be, gőz és tajtékfelhőbe vonva a szkoggot. A szemesebb megfigyelők azt is láthatták, hogy a talavrai vendég oldala mellett furcsán függélyes, két-három láb magas hullámfal gyűrődik fel, mely közelebbi találat esetén védelmet nyújtott volna a kötélzeten sürgölődő matrózoknak - a lövés azonban célt tévesztett, a vízgerinc ellapult, s mielőtt a hercegi raj újra próbálkozott volna, a Revenant az orrbástyáján megnyíló résekből megsemmisítő össztüzet zúdított rájuk.

A bombák éppoly különlegesek voltak, mint a manőver, mely indításukat megelőzte: nem íveltek a magasba, nem ragyogtak fel, hanem sirályok módján le-lecsapva, a hullámokat érintve száguldottak céljuk felé, s ahelyett, hogy a kötélzetet és a vásznakat pusztították volna, messzehangzó döndüléssel, néhány könyökkel a vízvonal felett csapódtak az öböl kijáratát elálló járművek testébe.

Az ezt követő robbanások döreje felülmúlt minden képzeletet; a bigandok helyén támadt fekete felhőből óriások nyújtogatták lávaujjaikat a dokkok és a rakparthoz húzódott többi jármű felé. A Barena vízparti háztömbjeinek összes ablakát forró léglöket taszította be, a padló remegett, a tetőkre pedig, melyek minden laza cserepüket elveszítették, pörkös deszkák, olvadt fémrészek, felismerhetetlenné torzult testek, lángoló csomók zápora hullt. Azok, akik arcukon érezték a pusztítás hevét, rejtekhelyüket elhagyva menekültek, az öböl kijáratánál történtek azonban a szerencsések - és az erős akaratúak - számára is homályban maradtak mindaddig, míg a füst és a gőz szét nem terült a tajtékzó víz felett. Ekkor, és csakis ekkor pillanthatták meg a hercegi raj maradványait: két lecsupaszított hajógerincet, melyek féloldalt dőlve; bordacsonkjaikat az égnek emelve forogtak, s a vörös hold hívásának engedelmeskedő tengerrel együtt sodródtak a hullámtörő felé. A felkavart vízen uszadék bukdácsolt, a túlélők a földnyelv vagy az immár teljes vitorlázattal haladó Revenant felé igyekeztek, s nem kellett csalódniuk: bár a karakka orrában diadalmas, húszöles lángoszlopokat okádtak a wyvernek, nyílzápor helyett segítséget, szitkok és ütlegek helyet némi együttérzést kaptak a toroni tengerészkatonáktól.
...


Ha az elejétől az alkonyfényig beidézed a Gúgliba, kapsz egy .doc fájlt....

Charlie

Charlie5

Charlie5

    a Málkhúton álló Feketecsuklyás

  • Fórumita
  • 641 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 17:34

...
Az elsőt olvastam de sajnos minimális közük van tengerhez. ('48-as forrdalom magyar hadiflotta, mire elkezdenénk az osztrákok megakadályozzák. Onnantól menkülnek a végén vhol bagdad mellett ér véget a könyv.) Illetve ugye a lőfegyverek jóval nagyobb szerepet kapnak.
...


A második részben (A Fekete Herceg):

Dékány Andrásnak regényében régi ismerőssel találkozunk. Monostory Balázs, Kossuth Lajos tengerésze újból színre lép. Ezúttal már a hontalanná lett negyvennyolcas magyarok világcsavargó életét éli. A bátor magyar tengerész a Távol-Keletre jut, és elszegődik hajóskapitánynak egy klipperre. A múlt század végén, a gőzhajózás kezdetén még egyszer virágzásba lendült a szélhajtotta hajók építése. Akkor született meg minden idők legnagyszerűbb hajótípusa, a klipper, amely nemcsak szép hajó volt, hanem gyors is. Gyorsaságát a hatalmas népszerűségű klipperversenyek bizonyították, s e versenyek egyikének páratlan feszültségű leírását olvashatjuk ennek az izgalmas regénynek lapjain. A kötet hőseinek élettörténete a Mexikói legények című regényben folytatódik.

A harmadik részt vagy nem olvastam, vagy nagyon rég...

Charlie

Garouz

Garouz

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 714 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 17:17

Valamelyik M* regényben volt egy tengeralattjáró, amit fogságba ejtett elementálokkal hajtottak. Azok mozgatták a hajót (valami kemencében) meg a sűrített levegőért is ők voltak a felelősek.

A toroniak meg kitalálták, hogy valami kőtömbökre rúnákat festenek, amik bizonyos mélységben feloldódva vagy hogy szétrobbannak, és azzal küzdöttek az U-Boot ellen... :)

A kharei gőztechnikával tehát meg a mágia ötvözésével gyakorlatilag bármit össze lehetne hozni Yneven. A fejlődésnek szerintem mondjuk az szabhat gátat, hogy ha valaki olyan technikával áll elő, ami mondjuk hátrányosan érintené a mágiahasználókat, akkor azt kinyírják. Ezért sem árulja a muskétáit Kharé mindenkinek a földrészen. Ugyanez lehet a hajók fejlesztésével.

Továbbá Ynevet úgy szeretjük -ha szeretjük- ahogy van, ha most nekiállnánk kidolgozni egy 100000 éves vagy még régebbi fejlődéses történelmet, ahol van mágia és később puskapor meg akár gőzhajtás is, elég fura dolgok jönnének ki, nem ez a lovagos-sárkányos-mágiás-kalandozós világkép.

De ettől még simán lehet, hogy egy karakka máshogy nézett ki a kyr uralom idején, mint a hetedkor végén, csak a nevük ugyanaz. Bár mivel a fegyverzet sem fejlődött, ezért egy idő után elérhették a tökéletes alakot, és utána már nincs értelme tovább erőlködni vele.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 17:09

auer:

Ha már Dékány András, akkor jobban illenek ide a Monostory Balázs sorozat könyvei...

Charlie


Az elsőt olvastam de sajnos minimális közük van tengerhez. ('48-as forrdalom magyar hadiflotta, mire elkezdenénk az osztrákok megakadályozzák. Onnantól menkülnek a végén vhol bagdad mellett ér véget a könyv.) Illetve ugye a lőfegyverek jóval nagyobb szerepet kapnak.


arrius

Hajók legénysége-létszáma: értem a példát viszont yneven a gályákat főként partmenti hajózásra használják, a nyílt tengeren vitorlások járnak kisebb személyzettel.

arrius

arrius

    A Birodalom Oszlopa

  • Fórumita
  • 1494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 16:57

Üdv!

...
Az egyetlen fejlesztésszagú megnyilvánulás fura módon Toroné, aki legalább kísérletezik a hajóágyúval. (Észak Lángjai)
Igaz az első lövéstől széthullik a hordozó hajó. Ennyit erről.

Aki valóban fejleszthetne (Kahre) nem rendelkezik tengerparttal.
...

A Karneválban, mikor elindulnak a toroniak, a karakka valami ágyú- vagy rakétaszerűséggel nyit utat a blokádon...
és nem a karakka húzza a rövidebbet...
Charlie



Sorry, nem olvastam.

Charlie5

Charlie5

    a Málkhúton álló Feketecsuklyás

  • Fórumita
  • 641 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 16:38

Üdv!

...
Az egyetlen fejlesztésszagú megnyilvánulás fura módon Toroné, aki legalább kísérletezik a hajóágyúval. (Észak Lángjai)
Igaz az első lövéstől széthullik a hordozó hajó. Ennyit erről.

Aki valóban fejleszthetne (Kahre) nem rendelkezik tengerparttal.
...

A Karneválban, mikor elindulnak a toroniak, a karakka valami ágyú- vagy rakétaszerűséggel nyit utat a blokádon...
és nem a karakka húzza a rövidebbet...

Rangok:

Az Őfelsége kapitánya c. könyvet ajánlom, sokkal részletesebb, mint a film.

auer:

Ha már Dékány András, akkor jobban illenek ide a Monostory Balázs sorozat könyvei...

Charlie

arrius

arrius

    A Birodalom Oszlopa

  • Fórumita
  • 1494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 15:51

Egyébként sose értettem azt a rinyát, hogy "a kyreknek nincs tengeristenük"!
Értem én hogy Antoh predator rakétákkal szerelt papsága az übermacsó a világon, de ettől még úgy gondolom, hogy annak kell tengeristen, aki egyébként nem tud hajózni...

Megjegyzem a hülye pyarroniakon kívül senkinek nincs tengeristene. Mégis elég jól megvannak...
Privátim meg azt gondolnám, hogy a Sors a tengeren is Sors.

Módosította arrius: 2010.03.02, 15:52


arrius

arrius

    A Birodalom Oszlopa

  • Fórumita
  • 1494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 15:42

Hali!

A mérnöki tapasztalat elég fura.

....

Criddel ugyan megépít Erionban két kyr mintájú óceánjárót, de Toron pl már csak úszó szigetnek használja a kyr osztályú hajókat.


Igazából a "beltengerekre" nem kell akkora hajó, ami évekig képes lenne egymagában hajózni. Ráadásul a kyrek kénytelenek
voltak tengeristen nélkül boldogulni.

....

Persze a toroni karakka a Karneválban "hadistenként" van aposztrofálva, kis híján a SW-os Birodalmi Induló
is felcsendül.

Adios
KLM



Az előbb pont azt akartam írni, hogy a Criddel féle hajók eléggé úgy voltak eladva, mintha Chapman-ék kissé sokat nézték volna a Star Wars nyitó képsorait... :)

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 15:14

Hali!

A mérnöki tapasztalat elég fura. Sajna e téren csak a regényekre lehet támaszkodni, azokban meg épp elég zöldség van.
Egyrészt ugye írva vagyon, hogy mai napig a kyr hajók jelentik a hajóépítés csúcsát. (Ami ugye azt jelenti, hogy a drágalátos mérnökeink 20.000 éve helybetopiznak, sőt visszafejlődnek.)
Criddel ugyan megépít Erionban két kyr mintájú óceánjárót, de Toron pl már csak úszó szigetnek használja a kyr osztályú hajókat.


Igazából a "beltengerekre" nem kell akkora hajó, ami évekig képes lenne egymagában hajózni. Ráadásul a kyrek kénytelenek
voltak tengeristen nélkül boldogulni.

Viszont Toron igenis épített Laquass-osztályú retteneteket, egyet biztosan - adószedésre.

A Karnevál illetve a Csepp és Tenger szerint a kisebb, mozgékonyabb karakkák és szkoggok is képesek
"rendet rakni a parton", legalább úgy, mint egy első vh-s csatahajó. El is mennek ott, ahol a kyr óceánjáró behemótok
megfeneklenének.

Persze a toroni karakka a Karneválban "hadistenként" van aposztrofálva, kis híján a SW-os Birodalmi Induló
is felcsendül.

Adios
KLM

arrius

arrius

    A Birodalom Oszlopa

  • Fórumita
  • 1494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 15:04

Hali!

Fura dolog ám ez... Az ynevi hajók mögött sacc/kb. több mérnöki tapasztalat van, mint IRL bármely vitorlás mögött,
tekintve, hogy húszegynéhány ezer éve érkeztek a kyrek, hajón... Plusz egy-egy kontinensközötti út akár éveket
is igénybe vehet - a földön meg a Kon-tiki 101 nap alatt ért át...
(OK, yneven tértorzulás és hasonlók miatt tényleg évekig kell hajózni a nyílt tengeren).

Ugyanakkor a hajók tervezésére IRL a lőpor és az ágyúk erősen rányomták a bélyegüket, Yneven meg nem.

...

Adios
KLM



Good...

A mérnöki tapasztalat elég fura. Sajna e téren csak a regényekre lehet támaszkodni, azokban meg épp elég zöldség van.
Egyrészt ugye írva vagyon, hogy mai napig a kyr hajók jelentik a hajóépítés csúcsát. (Ami ugye azt jelenti, hogy a drágalátos mérnökeink 20.000 éve helybetopiznak, sőt visszafejlődnek.)
Criddel ugyan megépít Erionban két kyr mintájú óceánjárót, de Toron pl már csak úszó szigetnek használja a kyr osztályú hajókat. Lásd Császár-szigetek.
Úgyhogy mérnöki fejlődésről elég necces beszélni.
Inkább olyasmiről lehet szó, hogy az óceánjáró kategóriáról sikerült átváltani tengeri, folyami specializáltabb verziókra.

Az egyetlen fejlesztésszagú megnyilvánulás fura módon Toroné, aki legalább kísérletezik a hajóágyúval. (Észak Lángjai)
Igaz az első lövéstől széthullik a hordozó hajó. Ennyit erről.

Aki valóban fejleszthetne (Kahre) nem rendelkezik tengerparttal.


Megjegyzem az is érdekes kérdés, hogy az aquir-elf légihajók vajon mi a frászkarikáról vették a hajó formát...
(Hogy a dolgot honnan nyúlták az persze egyértelmű, de ettől még logikátlan az ynevi fejlődés vonalát tekintve.)

Módosította arrius: 2010.03.02, 15:10


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12412 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 14:48

Hali!

Fura dolog ám ez... Az ynevi hajók mögött sacc/kb. több mérnöki tapasztalat van, mint IRL bármely vitorlás mögött,
tekintve, hogy húszegynéhány ezer éve érkeztek a kyrek, hajón... Plusz egy-egy kontinensközötti út akár éveket
is igénybe vehet - a földön meg a Kon-tiki 101 nap alatt ért át...
(OK, yneven tértorzulás és hasonlók miatt tényleg évekig kell hajózni a nyílt tengeren).

Ugyanakkor a hajók tervezésére IRL a lőpor és az ágyúk erősen rányomták a bélyegüket, Yneven meg nem.

Szóval ugyan jó lenne már egy-két hitelesnek tekinthető rajz a főbb ynevi hajótípusokról... Mikor egy novellában
100 láb magas hajópalánkot olvastam, kicsit megrándult egy izom a szemem alatt. Visszalapoztam, Graum 1 láb magas
volt, tehát ynevi láb (=1 méter)... : :)

Adios
KLM

Módosította KLM: 2010.03.02, 14:49


arrius

arrius

    A Birodalom Oszlopa

  • Fórumita
  • 1494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 14:36

Nesta_Torrine egy hajólegénység felépítését kérdezte magus v egyéb fantasy világra. DA könyveiben is vitorlás szerepel. Az adott korban is van nemesi réteg I-II vh közt. Van kormányos hajószakács, kapitány, képzett tiszt, matróz, jövendőmondó :) meg sok egyéb. Az h mellettük van gőzös is más dolog, de a regények 90%-ban vitorláson játszódnak. Az pedig annyiban különbözik a magusban levőtől h nincs rajta mágikus védőrajzolat. Az h van egy rádió meg tartalék motor nem olyan hű de nagy különbség sztem. Szóval egy valódi nem katonai hajó működése amit kisebb módosításokkal át lehet rakni magusra. sokkal könnyebben mint pl egy mai óceánjárón szolgáló pincér beszámolóit.


Nem ez a lényeg. Azokat a nemeseket, már össze ne keverd egy középkori nemessel, és egy csúcsvitorlást se egy középkori, kora újkori hajóval, pláne ne egy gályával!


Pl ez egy kisebb tengerálló hadigálya legénységének leírása:
"A legénységét 8-10 matróz, 1-2 kormányos, 40-60 evezős és 250-300
tengerészgyalogos alkotta."
Ilyeneket használtak a törökök Nándorfehérvárnál 1456-ban.

Egy standard viking hosszúhajó 60-80 fős legénységgel bír.

Kétségtelen tény, hogy Magellán utolsó hajóját 19 ember még haza bírta vinni, de az is tény, hogy senki el nem indult volna egy hajón ennyivel.

A technika fejlődése nem a gőzgép miatt jelentős a XX-ik századra, hanem a vitorlázat, és a kötélzet szempontjából.
(Vagyis a korábbi legénység töredéke is elég volt már.)

Persze Yneven is lehet hajózni akár három négy fővel, de az a halászhajó kategória. Ahhoz meg minek a rang?
Ez esetben az alapkérdés lesz értelmetlen.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 12:47

Nesta_Torrine egy hajólegénység felépítését kérdezte magus v egyéb fantasy világra. DA könyveiben is vitorlás szerepel. Az adott korban is van nemesi réteg I-II vh közt. Van kormányos hajószakács, kapitány, képzett tiszt, matróz, jövendőmondó :) meg sok egyéb. Az h mellettük van gőzös is más dolog, de a regények 90%-ban vitorláson játszódnak. Az pedig annyiban különbözik a magusban levőtől h nincs rajta mágikus védőrajzolat. Az h van egy rádió meg tartalék motor nem olyan hű de nagy különbség sztem. Szóval egy valódi nem katonai hajó működése amit kisebb módosításokkal át lehet rakni magusra. sokkal könnyebben mint pl egy mai óceánjárón szolgáló pincér beszámolóit.

Dronner

Dronner

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 5763 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 12:43

Szakértelem hiányában a netes keresőszoftverek a barátaid.

Hangsúlyosan hozzáértés hiányában kiindulási alapnak tartanám a http://www.solaria.hu/modules.php?name=Con...page&pid=26 vagy a http://www.sanc.hu/help.aspx fórumrangjait. Hátha ők értenek hozzá :)

arrius

arrius

    A Birodalom Oszlopa

  • Fórumita
  • 1494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 12:35

Miért is?

Technika kis szerepet játszik, összetartó kis legénység, tengerésztörténetek, itt ott kis technikai magyarázat. Főleg van egy regény amikor Brazíliából visznek egy fregatot Hollywood-ba (Óceán királynője? császárnője?) amikor kényszerített fapados körülmények közt kell menniük mert ez a megbízó parancsa.



Sem a társadalmi, sem a technikai közeg nem passzol. Gondold át!
Csak a víz meg a szél ugyanaz.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 12:11

Nem jó párhuzamnak. Semmilyen szempontból. Szerintem.



Miért is?

Technika kis szerepet játszik, összetartó kis legénység, tengerésztörténetek, itt ott kis technikai magyarázat. Főleg van egy regény amikor Brazíliából visznek egy fregatot Hollywood-ba (Óceán királynője? császárnője?) amikor kényszerített fapados körülmények közt kell menniük mert ez a megbízó parancsa.

arrius

arrius

    A Birodalom Oszlopa

  • Fórumita
  • 1494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 11:50

Köszönöm szépen a leírást, el is mentem magamnak, kiindulási alapnak tökéletes.



Igazán nincs mit.
De ez csak egy hevenyészett vázlat, tehát bőven finomítandó.
Amúgy milyen illetőségű hajó/flotta lenne?

Javaslom a Dékány András könyveket (regények). Vitorláshajó a 20 század elején Adrián innen és túl. Meglepően kicsi legénységgel ~10 fő dolgoztak, igaz nem óriáshajó volt. Elég sok 6-8 regénye van, 1-2 már jó betekintést nyújt ezekbe.


Nem jó párhuzamnak. Semmilyen szempontból. Szerintem.

auer

auer

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 5248 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2010.03.02, 11:43

Javaslom a Dékány András könyveket (regények). Vitorláshajó a 20 század elején Adrián innen és túl. Meglepően kicsi legénységgel ~10 fő dolgoztak, igaz nem óriáshajó volt. Elég sok 6-8 regénye van, 1-2 már jó betekintést nyújt ezekbe.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]