Ugrás tartalomhoz


Requiem


  • Válasz írásához lépj be
420 hozzászólás érkezett eddig

fallenwhite

fallenwhite

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.03.04, 12:03

moonlord: Köszi, Ő volt az első, és Ő nem tudott nekem segíteni. :rohog:

moonlord

moonlord

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 204 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.02.09, 09:57

Ajánlom figyelmedbe BePét :buszke:

fallenwhite

fallenwhite

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.17, 15:29

Hi All!

Keresek valakit a Requiem készítői közül!
Aki tud róluk valamit, és olvassa ezt az üzenetet, kérem szóljon valamelyikőjüknek, szeretném felvenni valamelyikükkel a kapcsolatot!

Köszönöm!

Fallenwhite

fallenwhite

fallenwhite

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.11.17, 15:25

Hi All!

Keresek valakit a requiem készítői közül!
Aki tud róluk valamit, és olvassa ezt az üzenetet, kérem szóljon valamelyikőjüknek, szeretném felvenni valamelyikükkel a kapcsolatot!

Köszönöm!

Fallenwhite

fallenwhite

fallenwhite

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.09.07, 06:38

Hi All!

Krynn:
Idézek is, mert szita a fejem

a számításoddal marad 4 Tp-je a következő szinthez az előnyt felvevőnek
--- OK.

- az, hogy az intelligenciára teszem, az egyenlő azzal, hogy lesz legalább két 5-ös értékem, amely közül az egyik az intelligencia. A kettő között tetszőlegesen helyezhetek el pontokat, tehát mondjuk én erőre tettem, helyette az alap tulajdonság pontokat költöttem int-re. Azt hiszem ez nem túl nagy megkötés. (főleg mivel egy varázsló karakter valószínűleg 5 feletti intelligencitá szeretne, sőt, nem is kell ehhez mágusnak lenni talán...)
--- szerintem annyi 5-ös értéked lesz, amennyit te akarsz, feltéve, ha mindegyikre csak ötöt teszel, ja és plussz a 4 pont az előnyből, amit tehetsz intelligenciára, de tudom, ez részletkérdés, hiszen olyan karit csinálsz, amilyet akarsz :szent:

- Én értem, hogy csak +1 pontot nyerek, de közben míg elértem ezt a 6 szintet 4-el magasabb volt az értékem. Ergo könnyebben szerzem meg a 100 Tp-t, mint az 5-ös intelligenciájú (főleg a varázslókról van szó, különben csak kevés skillnél és tulajdonságdobásnál kerül elő az intelligencia )
--- OK.

- eddig nem is láttam, de hívtad fel rá a figyelmem: igaz, hogy csak egy ponttal kap többet, de ezt úgy, hogy a fontosabb (elsődleges, másodlagos) kategóriákban kap 4-el és 1-el több pontot. Vagyis ez még kicsit könnyít a specializáción.
--- OK.


- a 12 hátránypont nem tudom hogyan jön ide, szerintem véletlenül összeadtad az egyes szinteken lévőket. Tudtommal a armadik fokozat kerül 7 előnypontba. Az eddigieken kívül azt jelenti, hogy a tulajdonság potnok adódnak össze. Nézzük hogy lehetne még szerezni 7 előnypontért 4 tulajdonségpontot:
+1 ügy = 5 pont
+1 akaraterő = 5 pont
+1 egs = 3 pont
+1 erő = 3 pont
Az első kettőhöz van még kisebb előny, a második kettőhöz van két kisebb hátrány, mondjuk kiegyenlítik egymást. Ha így nézzük, ez már 16 pont (és nincs specializáció, nincs +Kp sem, nincs +4 Tp sem ).
--- A 12 hátránypont úgy jön össze, ahogy a könyvben is leírja, vagyis hogy igen is össze kell adni az összes szintet, és így jön ki a 12 hátránypont. Ez az előnyök leírásának a legeleje környékén van a könyvben.
...Azt viszont nem értem, hogy mi alapján számoltad azt, hogy a különböző tulajdonságoknak különböző pontértékeket írtál... én nem találtam ilyesmit leírva a könyvben, persze, én sem vagyok tévedhetetlen. :lol:


Nekem az egész beszélgetésünkből annyi bizonyos, hogy varázsló karakternek elengedhetetlen, sőt, valószínűleg mindenki másnak is bőven megéri az árát. Mondhatnám úgy, előnyök közt a legelőnyösebb.
--- OK. Azt nem tudom, kinek mennyire éri meg az árát, de OK.


Üdv!
Fallenwhite

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1203 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.07.04, 15:41

fallenwhite: úgy látom jó a számításod. Én alapvetően varázslókkal szoktam játszani. Ennek fényébe néhány észrevételt tennék:
- a számításoddal marad 4 Tp-je a következő szinthez az előnyt felvevőnek
- az, hogy az intelligenciára teszem, az egyenlő azzal, hogy lesz legalább két 5-ös értékem, amely közül az egyik az intelligencia. A kettő között tetszőlegesen helyezhetek el pontokat, tehát mondjuk én erőre tettem, helyette az alap tulajdonság pontokat költöttem int-re. Azt hiszem ez nem túl nagy megkötés. :D (főleg mivel egy varázsló karakter valószínűleg 5 feletti intelligencitá szeretne, sőt, nem is kell ehhez mágusnak lenni talán...)
- Én értem, hogy csak +1 pontot nyerek, de közben míg elértem ezt a 6 szintet 4-el magasabb volt az értékem. Ergo könnyebben szerzem meg a 100 Tp-t, mint az 5-ös intelligenciájú (főleg a varázslókról van szó, különben csak kevés skillnél és tulajdonságdobásnál kerül elő az intelligencia :) )
- eddig nem is láttam, de hívtad fel rá a figyelmem: igaz, hogy csak egy ponttal kap többet, de ezt úgy, hogy a fontosabb (elsődleges, másodlagos) kategóriákban kap 4-el és 1-el több pontot. Vagyis ez még kicsit könnyít a specializáción.
- a 12 hátránypont nem tudom hogyan jön ide, szerintem véletlenül összeadtad az egyes szinteken lévőket. Tudtommal a armadik fokozat kerül 7 előnypontba. Az eddigieken kívül azt jelenti, hogy a tulajdonság potnok adódnak össze. Nézzük hogy lehetne még szerezni 7 előnypontért 4 tulajdonségpontot:
+1 ügy = 5 pont
+1 akaraterő = 5 pont
+1 egs = 3 pont
+1 erő = 3 pont
Az első kettőhöz van még kisebb előny, a második kettőhöz van két kisebb hátrány, mondjuk kiegyenlítik egymást. Ha így nézzük, ez már 16 pont (és nincs specializáció, nincs +Kp sem, nincs +4 Tp sem :gyagya: ).

Nekem az egész beszélgetésünkből annyi bizonyos, hogy varázsló karakternek elengedhetetlen, sőt, valószínűleg mindenki másnak is bőven megéri az árát. Mondhatnám úgy, előnyök közt a legelőnyösebb.

Nhiarch: rengetegszer olvastam loran dimar leírását, de az előnyök legalább felénél nem derül ki, hogy kinek a kizárólagos tulajdona (ha egyáltalán kizárólagos tulajdon). Értelemszerűen nem azokkal van gondom, ahova le van írva kire jellemző (kérges bőr, regenerálódás, elemek vére, stb.), de még itt is szerepel az "elsődlegesen" szó, ami azt jelenti, hogy létezhet más vérvonalból származó tünde is ezzel a képességgel.
Az ösvényjárást jól megoldottátok, de a könyv szerint ezek csak átjárók a síkok között, nem egy külön sík. Persze háziszabályt bárhányat lehet rá kitalálni, ha nincs hivatalos változat :felvon:
A kötött mágiával kapcsolatban egyetértek. A vadon gyermekéről nem tudtok valamit mondani?

(OFF)Különben számolhattunk volna 112 Tp-vel is, akkor az előnyös 7-szer, a nem-előnyös 5-ször lépett szintet :aaaaa: Így az előnyösnek 147, a nem-előnyösnek 125 pontja lesz. Csak attól függ milyen korlátot választunk, a bűvös százas határ speciel tényleg kevésbé kedvez az előnyösnek. :dilis:(/OFF)

Módosította Krynn: 2007.07.04, 15:44


Nhiarch

Nhiarch

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 174 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.06.10, 12:26

Üdv mindenkinek!

Gondoltam benézek ide,egy ideje már nem látogatom ezt a helyet pedig egy méltatlanul elfeledett egész jó kis szerepjátékról van itt szó.

Krynn: Az istenek adományás gondra ahogy elnézem adott neked fallenwhite magyarázatot. A tündés előnyök/hátrányoknál megvan az h melyik alfaj gyermekei számára elérhetőek.

pl. A regenerálódás az en Tremer nemzettség tagjainak sajátja akik már olyan kevesen vannak h ritkaságszámba mentek,harcnak életek a Gyászhozók hasonlítanak hozzájuk csak fele annyira sem erősek. Nekik van még az az előny ami a csontok megvastagodása + 1SFÉ-t jelent számukra. (Elnézést h nem vagyok pontos,de nincs nállam jelenleg a könyv)
A kérges bőr: ork és törpe képesség és a törpék sajátja az elemek ellen való védelem is.

Így ha elolvasod az Lorendimarról szóló részt ott benne van h ki kicsoda és az alapján sokkal könnyebb lesz a dolgod szerintem.

Kötött mágia: Mi egyértelműen tárgyra v időjárási viszonyra,használtuk olyanra semmiképp amit minden nehézésg nélkül az ember magán hordhat mivel ez az hátrány által adott pontok könnyű felhasználásához vezet holott ez egy elég komoly hátrány. Pl. csak olyan időben varázsolhat ahol erős a szél,vihar v eső van ahol a természet nagyobb mennyiségű "energiát mozgat meg" v akár bármilyen más amit nam a JK befolyásol h érezzen annak hátrányát is.

Ösvényjárás: Mi mivel mind játszottunk a Soul Reaver-rel úgy képzeltük el mint azt a Sikot amin Raziel wraithként élt. Kissé eltorzult változata az anyagi síknak az arányok megváltoznak és akár olyan helyeken is átférhetsz amin a tested 1/3 átférne,annál kisebben már nem.Át és visszajönni szellemi energiával. Úgy gondoltuk h nagyon kevesen vannak az ösvényjárók így ez tradíció számba emeltük és mind1 milyen tünde nemzettséghez is tartozott volna eddig a delikvens egy kisebb csoport irányítása alá kerül akik ösvényjárók h felkarolják és kibontakoztathassák képességét.Nálunk ha jól emlékszem mert már régen volt,kapott egy fegyvert ami segítségével a "spectral realm"-ban (ahogy a játékban nevezték) meg tud sebezni és ölni szellemeket.Ezen szellemek energiáival vissza tud térni a való világba a hús valóságából pedig Ép elköltésével tudott átkerülni a síkra. Így megvolt az h gyakorlatilag bármikor át tudsz menni a másik ösvényre és látod mi történik a normális világban (bár homályosan elmosódottan és csak az emberek/lények szellemi lenyomatait látod,de legalább látsz) viszont a rizikója is mivel Ép elköltése az egyik követelmény a másik h nem tudod előre h vannak-e erősebb szellemek a másik oldalon mielőtt átmész.Ehhez kidolkoztunk néhány szellem típust és dobni kellett mi várhat odaát.Bizonyos helyeken megadott %esélye volt h nagyobb,erősebb szellemel is találkozhatsz.Ha van fátyollátás persze így már könnyebb,de a kettő jelentléte egy tündében igen rita jelenség. Így kaptunk egy olyan lehetőséget aminél: egy tünde képes átlépni egy olyan ösvényre ami hasonló az anyagi világhoz,az anyagi világban élpk nem látnak,de tudsz közlekedni,de mégsem olyan nagy táp mert rajtaveszthesz és áldoznod kell ahhoz h átmehess.Remélem nem voltam nagyon érthetelen kissé kómás vagyok még.

Remélem tudtam segíteni valamicskét.
Tisztelettel: Nhiarch

fallenwhite

fallenwhite

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.05.29, 17:02

Hi All!

Tévedtem! Igen, van ilyen előny, az "Istenek adománya".

CSakhogy, egy kis számolás:

5-ös Intelligenciával, előny nélkül, 20 Tp-s szintlépéssel, 100 Tp esetében (az alap első szint kivételével)
............................TSZ: 1 2 3 4 5 6
Elsődleges...............30 10 10 10 10 10 =80
Másodlagos..............21 7 7 7 7 7 =56
Harmadlagos............12 4 4 4 4 4 =32
Negyedleges............12 4 4 4 4 4 =32
.............................................................-------
..............................................................200 Kp össz.
DE:
9-es Intelligenciával, előnnyel, 16 Tp-s szintlépéssel, 100 Tp esetében (az alap első szint kivételével)
...........................TSZ: 1 2 3 4 5 6 7
Elsődleges.............30 9 9 9 9 9 9 =84
Másodlagos............21 6 6 6 6 6 6 =57
Harmadlagos..........12 3 3 3 3 3 3 =30
Negyedleges..........12 3 3 3 3 3 3 =30
................................................................-------
..................................................................201 Kp össz.

Tehát a plusz egy szintlépéssel összesen 1 KP-t nyertél. Nagyszerű. És csak abban az esetben ha Intelligenciára rakod. Arról nem is beszélve, hogy ebben az esetben összesen 12 Előnypontot kellett elköltened az előny felvételére, vagyis legalább ugyanennyi Hátrányponttal gazdagodtál, amit különböző, szép hátrányokra költhetsz. :aboci: :szent:

Üdv All!

Módosította fallenwhite: 2007.05.29, 17:05


fallenwhite

fallenwhite

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.05.24, 10:50

Hi All!

Krynn: Melyik előnyről van szó? Mert ha valóban tulajdonságpontról beszélt soltadam ,akkor nem értem a szövege értelmét... Merthogy azt írja: szintlépéssel 25 KP-t kap az ember, tehát arra goldol, hogy összesen 25 pont lesz, ha összeadjuk az elsődleges, másodlagos, harmadlagos, és a negyedleges kategóriákra kapott pontokat? Ebben az esetben melyik az az előny, ami Képzettségpont-levonással jár? Mert soltadam azt írja, hogy: "Ebből az előny miatt lejön 4."
A "lejön" az én szóértelmezésemben a "levonódik"-kal egyenlő... Van olyan előny amely KP-levonással jár, és intelligenciára ad? Vagy mi? Vagy nagyon nem értem, hogy hogy is akarta érteni azt a mondatot...

Üdv All!

Módosította fallenwhite: 2007.05.24, 10:52


fallenwhite

fallenwhite

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.05.24, 10:39

Hi ALL!

Csináltam (hirtelen ötlettől vezérelve) saját gyártmányú karakterlapot a Req-hez... Érdekel valakit?
Jpg, és bmp formátumban vannak elmentve, gyakorlatilag ugyan az ami a rendes 4 oldalas, csak egy kicsit jobban kihasználtam a helyet, nagyobbak és olvashatóbbak a betűk, meg van hely az "EGYÉB"-nek.

Nem hivatalos, csakis saját szórakozásra! Nem kérek érte pénzt, félreértés ne essen!

Üdv All!

Módosította fallenwhite: 2007.05.24, 10:39


alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3451 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.05.20, 21:41

Üdv!

valaki felvilágosítana, hogy a fegyvereknél mi az a MGT?

Talán Mozgás Gátló Tényező... :)

Maradok tisztelettel: Alister

vbence13

vbence13

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 21 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.05.12, 09:46

nekem most van egy ösvényhasználó/alkimista karim, veszélyes kombináció (a karira nézve).

vbence13

vbence13

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 21 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.05.12, 09:41

valaki felvilágosítana, hogy a fegyvereknél mi az a MGT?

BalinDorf

BalinDorf

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 14 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.27, 13:52

Hi all!

Nincs véletlenül valakinek a Requiem könyvből egy digitális példány? Igaz könyvem van, de jó lenne egy pdf-ben is mert hát a munkahelyemen hülyén nézne ki, ha olvasgatnék ilyeneket. De ha gépen nyomom, az talán nem olyan feltünő. :felvon:
A könyvemet sajnáltam széthajtogatni és úgy lemásolni... De talán valaki megtette. :ok:

Üdv,
Balin

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1203 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.07, 15:14

Skandi: A játék alapvetően úgy készült, hogy a JK-k emberek legyenek. Maximum félelfek lehetnek, amik csak nyomokban hasonlítanak az elfekre. Ezért is nincs statja a nemestündéknek, őstündéknek, hiszen max. ellenfélként léphetnek játékba (amúgy akkora hatalmuk van, hogy varázslataik sem férnek bele a mágiarendszerbe, szóval még ellenfélként se nagyon :) ).

A törpék leírását én is hiányolom, meg sok mást is, de erről már írtam más topikban.

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1203 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.07, 15:08

Az előnyből kapott pont nem KP, hanem tulajdonságpont. Természetesen karaktergeneráláskor teszem rá azt a +4 tul. pontot intelligenciára, így gyakorlatilag nem nőtt a kari IQ-ja, hiszen annyival kezd :)

Skandi

Skandi

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 197 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2007.02.10, 19:39

Sok jót hallottam a Requiemről, szóval megvettem :P
Ez szép és jó, akkor csináljunk karaktert! :aaaaa:
Előnyök/Hátrányok Tündevér Részletesebben a Fajok fejezetben
Eh... :aaaaa:
Biztos vagyok benne, hogy csupán én vagyok vakegér :aaaaa: , de már nem először néztem át, ennek ellenére em találtam Fajok fejezetet, kivéve pár leírást a tündékről... De az meg nélkülöz minden statisztikát, törpökről, óriásokról pedig szó se esik ott, hát keresgéltem össze-vissza, de nem találtam... Biztos én vagyok vakegér, de megtenné-e valamelyik kedves kalandozó, hogy nyújt egy kis felhomályosítást erről? :sor: :ugri:

fallenwhite

fallenwhite

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.09.06, 08:20

Hi All!

Sics: Ja, nem rosz gondolat, köszi!

Üdv All!

fallenwhite

fallenwhite

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 103 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.30, 06:41

Hi All!

Sics:
"Ha elfogadnám a lüke okoskodásodat, hogy egy városőr..."
Semmi ilyesmi nem állt szándékomban. Arra próbáltam utalni, hogy a karakter indításakor, ha városőrként indul, akkor a könyvvel ellentetében nem a bizonyos képzettség összes szintjére nem kell Kp-t költenie, hanem csak a könyvben feltüntetett értékig. Erre utalt az összehasonlítás is.

"Ps: máskor ilyen egyértelmű dolgot valszeg nem fogok neked leírni. Nem azért vagyok itt, hogy első bálozókkal vitatkozgassak vagy hogy evidenciákat magyarázgassak nekik..."
1., Csak a Req-ben vagyok első bálozó.
2., Amit te egyértelműnek nevezel, az a könyv alapján nem mindíg az. Ha valaki még nem foglalkozott egy világgal, és az alapkönyvben ellentétes utalásokat talál, "evidens" hogy kérdez.
3., Szerintem nem vitatkoztunk semmiről, ám ha úgy érzed, elnézést kérek, nem akartam senkiből sem ilyen indulatokat kiváltani.
4., BalinDorf teljesen jó választ adott nekem eme kérdésemre, és én már túl is jutottam rajta, csak a hozzászólásodra válaszoltam, és talán egy kicsit túlragoztam, elnézésedet kérek!

Üdv All!

Módosította fallenwhite: 2006.08.30, 06:41


Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1740 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.29, 03:02

Üdv !

> egy fegyver használata 2 TP-be kerül.
> ha használni akarok egy hosszúkardot, 2 TP-ért cserébe "tudom" használni
> Viszont, amennyiben nem használok el rá 2 TP-t, de a karakter kezébe
> mégis odakerül egy hosszúkard, amit mondjuk nem favágásra akar használni?
>
> egy darab botal mindenki képes jobban-rosszabbul "kardozni".
> Ha soha életében nem harcolt hosszúkarddal, akkor most miért is tudna?

Aham, a jártassághelyettesítés problémája hiányzó fegyveres jártasság esetében.

Érdekes kérdés, amire úgy tűnik megint csak nem gondoltak a Req. alkotói.

Közelharci támadás és közelharci védekezés.

Kezdjük az utóbbival.

A D20M* e téren jobban sikerült, ott abból indulnak ki, hogy egy embernek van alapból egy 10-es védőértéke, amit módosít az ügyessége, az esetleges vonatkozó különleges képességei ... és a bizonyos a szintjéhez+kasztjához harci jártasságából fakadó "gyorsaágbónusz". Ott az arányok úgy néznek ki, hogy ez utóbbi bónusz harcos típusú karakternél 10 szint alatt éri el a 10-et ... bónuszokat viszont egyszererűbb összeszedni, olyan +5..+6 magasságáig akár első szinten is sikerülhet a dolog.

Oda akarok kilukadni, hogy D20M*-ban kb. 5 szintnyi fejlődés után jut el valaki odáig, hogy megduplázódik a Vé-je ... Requiemben ez a dolog viszont egyértelműen a "közelharci védekezés" értékétől függ ... meg persze a "tehetségtől".

Csak éppen arról nem szól a könyv, hogy mi van azzal az egyszeri emberrel, aki nem gyakorlott ilyesmiben.

Őszintén szólva itt elég elfuserált a Req. alapkönyv: ha megnézzük hogy mennyi egy kutya vagy medve VÉ-je ( 14, 13) akkor az első ami eszembe jut az, hogy eszerint az egyszeri ember aligha rúghat fel egy kutyát. ?!

Hisz egy egyszerű embernek nemigen van komoly harci jártassága - még ha fel is tesszük, hogy "1 kockával" forgat valami mesterségére jellemző eszközt ( ökölharc, furkósbot, ostor, bármi... ) akkor sincs esélye megcsapni a saját kutyáját... Hm.

Ha csak azt nem feltélezzük, hogy a könyvben szereplő harcértékek valami dán dog méretű és pitbull-mentalitású arcáni fajtára vonatkoznak...

Na mindegy, a fenti okoskodás lényege annyi, hogy a monszta-értékeket sem ártana újragondolni - és hogy ezek sem tekinthetők alapnak.

Szóval támadás és védekezés.

Az én véleményem az, hogy aki nem gyakorlott a védekézésben az nagyon nagy szarban van ha komolyan, fegyverrel támadják. Egyik lehetőség az volna, hogy adnék neki egy jólfejlett 0-ás közelharci védőt, amit akár módosíthat is a tehetsége. Egy másik lehetőség: az alap-VÉ ugyebár a közelharci védekezés négyszerese, tehát egy 1-es jártasság is kb. 4-es védőt fog jelenteni. Ennél nyilván nem lehet nagyon jobb VÉ-je valakinek, akinek nincs is közelharci védekezése - ezért aztán az is egy lehetőség, hogy őneki valamely tulajdonságértéke ( mondjuk gyorsaság ) lesz a védőértéke .. mindaddíg, amíg a közelharci védekezése meg nem haladja ezt az értéket. Én ez utóbbit használnám.

És persze, ha egy, a közelharci védekezésben jártassággal nem rendelkező valakit fegyverrel támadnak, akkor számára harc félelem hatása alatt vagy akárhogy is van ez Req.-ben ... de mindenképp mindenféle kellemetlen módosítók, és leginkább csak védekezhet.

( Úgyszintén kezelni kell a "teljes védekezés" esetét jártasság híján ... azt mondanám, hogy ekkor tuti nem támadhat, és kap mondjuk
+3-at a Vé-jéhez. )

Támadás: itt is egyszerű a dolgom. Nincs jártassága, de támadni próbál. OK, kap egy kockát, és lássuk milyen tulajdonságbónuszai vannak .. a fegyver különleges tulajdonságaiból eredő Té/Vé/Ké mittudoménmi bónuszokat meg valszeg nem kapja meg.

Izgalmasabb amúgy a helyzet, ha valaki akinek van komolyan harci jártassága, akar valami számára nem igazán ismert fegyvert használni.

Ekkor azt mondanám, hogy a nagyon hasonló fegyverre -1 kocka, nem igazán ismert fegyverre meg felezném a jártasságot.

bye
Sics


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]