Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Kodex II. : Alapkonyv (algi)


  • Válasz írásához lépj be
94 hozzászólás érkezett eddig

Ronin

Ronin

    Anyaszomorító

  • Fórumita
  • 1947 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.01, 17:41

Marvin, az AD&D-t nem te írtad, az mindenkinek ment. És szerintem nem annyira hülyeség, amit írtam, szóval szvsz azért támogatja. Nem külön szabályok vannak az intrikálásra, hanem legfeljebb képzettségekkel kell kidobni, na és? Jobbat nem tudok, ha neked ettől még nem jó a rendszere, akkor nem jó. Szerintem meg igen. A vita meddő, legalábbis nekem nincsenek igazán világrengető érveim, de te/ti sem fogsz/fogtok meggyőzni az ellenkezőjéről.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2430 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.01, 13:26

Ronin: Ki mondta, hogy AD&D-jellegű? Poénkodás helyett meg légyszi érveket arra, mivel is támogatja a Codex a rendszer szintjén az állítólag megcélzott intrikálós-orientális-húdekifinomultakvagyunk stílust, mert sztem nem sokkal.

Ronin

Ronin

    Anyaszomorító

  • Fórumita
  • 1947 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.30, 19:33

Hi.

Marvin, a Codex-re is rá lehet húzni, hogy a képzettségrendszere (a nehézség-értékekkel), az 5%-os fejlődési rendszere meg a harcművészetei nagyon jól illeszkednek a keleties hangulathoz, ahol az egyén lassú de biztos önfejlesztése áll a középpontban. Ezt csak most ötlöttem ki, de milyen jól hangzik (mellesleg talán nem is hülyeség). Úgyhogy szvsz a Codex rendszere megteremti a kapcsot a világ és a játékos között.

AD&D jellegű? Ja. Az elefánt legközelebbi rokona meg a fokföldi szirtiborz (és ez nem vicc).

Kuraneko

Kuraneko

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 155 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.30, 14:42

Szvsz egy játék minőségének eldöntése két fő szempont alapján történik. Rendszer és világ. A kettő együtt adja meg, hogy teccik vagy nem teccik. Ráadásul még szubjektív is. Nahát!! Tehát semmi értelme ilyeneken vitatkozni. Nekem egyik magyar cuccos sem teccős. De ha vki szereti vmelyiket, akkor jó játékot!

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2430 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.30, 10:14

Á, elnézést, Roninnak ment.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2430 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.29, 22:58

Narem: Bármilyen hihetetlen, én már találkoztam olyan beszűkült zombikkal, akik igenis a rencer miatt álltak el egy játéktól. A saját csapatomban, hüpp. A Spelljammer pl. azért ütközött nehézségekbe, mert még az AD&D-hez készült, amihez ugye komoly ember nem nyúl, mióta kijött a logikus, tudományos, kompakt, szintlépegetős, déhúszas, hiperszuper D&D 3e. Vagy közelebbi példával: amióta itt az a nyamvadt új WoD, a népeket nemhogy régi Magéra, de még Orpheusra is nehéz rávenni.

És igenis vannak ob-gyek-tív (!) mércével is nyugodtan trének mondható rendszerek, pl. a Synnibarr, hehe, bár ott hál'istennek a világ is. Ha kell, mondhatok még.

A rendszer sztem egyébként akkor tekinthető jónak, ha sikeresen teremti meg a megcélzott stílus/világ jellemző jegyeit, és a játékosokat is arra ösztönzi. Az ősidőkben ez nem volt olyan nagy probléma, mivel szinte csak a default AD&D és a fantasy létezett, néha azonban a tervezőknek már ekkor is sikerült (nemtom, mennyire ösztönösen vagy tudatosan) jól összepasszintani a kettőt. A CoC kőprimitív rendszere pl. nem bonyolít túl semmit, és a lelki életnek is csak a műfaj szempontjából fontos aspektusaira fexik rá, nevezetesen az elmebajra. (A kicsit is kattant nyomozó simán lelőheti Mari nénit, ha szektásnak véli, utána nem kell rá dobálni, vajon meghasonlik-e önmagával. Ha Mari néni marad, viszont kiderül, hogy tényleg ő idézte meg a csáposokat, akkor annál inkább.)

De mindezt mintha már mondták volna páran, csak úgy tűnik, még mindig nem elegen.

Narem

Narem

    Árnymester

  • Fórumita
  • 3923 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.29, 22:28

Bocs a helyesírásért, keveset aludtam. :P

Narem

Narem

    Árnymester

  • Fórumita
  • 3923 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.29, 22:27

Attila:

Ha olvastad a Codex-et, és a Grimoárt (ami lehetséges) akkor megérthetnéd, hogy a rendszer összefonódott a világgal. Hihetetlen de igaz :P

Másrészt nekem nem jön be, az egyesek álatal az igazi szerepjátéknak tituált - a rendszer nélkül való mesélés- és dicsőített játékforma.

Vannak rendszerek amik szvsz csak 1es világokom működnek és ennyi. A Codex ilyen. A mágiarendszere -gondolok itt a Grimoárra-, egyszerűen lenyűgöző és elgondolkotattó. És egyszersmind elutasítom a D(and)D rendszerhez való hasonlítgatást, kb annyi közük van egymáshoz mit egymáshoz, mint Micimackónak a vakolókanálhoz.

Kb.

Ronin

Ronin

    Anyaszomorító

  • Fórumita
  • 1947 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.29, 19:15

Hi.

"Ilyenkor nem értem, hogy akkor miért foglalkozunk egyáltalán különféle rpg-kkel, hiszen a rencer tök mindegy. Ha viszont a rencer tök mindegy, akkor minek éltetni akármelyiket is?"

Annak az értelme méginkább a nullával egyenlő, hogy egy RPG-t a rendszere alapján mondunk szarnak. Egyébként gondolom pont azért játszunk különféle RPG-kkel, mert mindenkit másfajta fantáziavilág fog meg, nem hinném, hogy az ember a rendszer alapján választ RPG-t. Lehet akármilyen jó pl. a Dying Earth rendszer, nem fogok vele játszani, ha a világa nem fog meg.

Ez csak példa, hisz nem ismerem a rendszert (ráadásul lehet, hogy tetszene), nem is az volt a célom, hogy az alapján a pár sor alapján kijelentsem, hogy rossz, bocs, ha ez jött le. De ha jól emlékszem, azt is írtam, hogy "Lehet ezt lehetőségnek vagy segítségnek is felvogni..." :P

Azért ne mondd, hogy a Codex-világ hangulatára nem lehetett ráérezni az alapkönyvből! Nem mondom, hogy a szabályok feltétlenül elősegítették ezt (azt sem, hogy nem), de nem hinném, hogy ne lenne hangulata az alapkönyvnek.

Amúgy milyen az a befejezett fantasy RPG?

_baddude (NPC/NJK)

_baddude (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.11.29, 17:03

"Ja igen, Attila a megmondóemberünk Vagy csak van véleménye, nagy a szája és szarik másokra és megmondja amit gondol"

"szarik másokra", "nagy a szája" és a "megmondja amit gondol" - asszem ezt a kombinációt nevezik bunkónak? már bocs. Ettől függetlenül, ha Attila az, aki pl a GURPS-ismertetőt is írta nemrég, akkor azt kell mondjam, attól még jól lát néhány dolgot, csak nem kellene magas lóról leszólni, mert bármiben vagy jó vagy tehetséges, az még nem jogosít fel rá. Asszem erre semmi sem, csak az, ha tényleg bunkó vagy.

Szvsz minden szerepjátéknak ki kell dolgoznia szabályokban a szociális részt is, mert nem csak vérprofik fognak vele játszani, a kezdőknek meg kell ez az alap. Enélkül olyan lenne, mint kiadni mondjuk a HKK-t szabálykönyv nélkül, hogy "nesze, olyasmi, mint a Magic csak egy kicsit más" :P

-max-

-max-

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1121 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.29, 12:44

Ühüm.
AD&D jellegű engine, az már szentigaz.
Befejezetlennek is befejezetlen.
Kisebb kár, mint mondjuk a Szerb Antal életműnél, de azért kár :P

Ami meg a Mágus-reformációt illeti, télleg nem jött össze
:néz:

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.29, 08:53

:sóhaj:

Ismét helyben vagyunk, megint a régi nóta. Aki nem ismerné a szövegkönyvet:

- Eltúlzott ömlengés a szerepjátékok aktuális reneszánszának jelentőségéről és kiválóságáról.

- Ellenvélemény.

- "Lehet, hogy nem tökéletes, de azért jókat lehet vele jáccani." "Nem is a rendszer lényeges, hanem az, hogyan játszunk." "Tapasztalt szerepjátékosnak nincs szükségük ilyen szabályokra." stb, stb.

Ilyenkor nem értem, hogy akkor miért foglalkozunk egyáltalán különféle rpg-kkel, hiszen a rencer tök mindegy. Ha viszont a rencer tök mindegy, akkor minek éltetni akármelyiket is?

(Feltételezve, hogy itt most a rencerről volt szó, elvégre világ az elég kevés jelent meg a CX-hez...)

Ronin:

Tán meglepőnek tűnhet, de a lenti pár sorban nem tudtam teljesen összefoglalni a Dying Earth 190 oldalas szabálykönyvét, de hálás vagyok, hogy felnyitottad a szememet. Megyek, ki is hajítom a könyvet.

"Egyébként gondolom többségében a régebb óta játszó (vagy legalábbis nem abszolút kezdő) embereknek van arra igénye, hogy ne kétszázadszorra is királylányszabadításos kaszabolás legyen, hanem szociális interakciók. Nekik viszont mi szükségük ezeket segítő szabályokra?"

A szabályok - jó esetben - rásegítenek egy bizonyos alaphangulat könnyebb megteremtésére. A Warhammer RPG piszokul halálos harcrendszere alapban beállit egyfajta fenyegetettség-érzést. Paranoiában nem ismered a szabályokat, szóval még elveszettebnek érzed magad. A Dying Earth alapjául szolgáló sztorikban a hősök inkább dumálták ki magukat a szitukból - eleve a világ hozzáállása is negatív a hentelés iránt - ezért a rendszer fokozottan támogatja a cociális interakcijókat. Az, hogy a világ szimulálásában - és a játékosok jutalmazásában - ezeket a részeket emeli ki, rásegít arra, hogy a kalandok azon dolgok körül forogjanak, amik - a játék írója szerint - egyedivé teszik Vance írásait.

A CX ezekkel szemben egy teljesen átlagos, D&D gyökerű motor, pár apróbb-nagyobb problémával. Elműködik, persze, de semmi különös. Sem célszerszám, mint a DE, sem svájci bicska, mint mondjuk a GURPS.

"A Codexet szerintem egyrészt a kilencvenes évek közepének környezetében kell értelmezni, másrészt mint MAGUS-reformációt."

Kilencvenes ével közepének környezetében értelmezve: semmi különös kategóriájú, befejezetlen fantasy rpg.

Mágus-reformáció: ahogy elnézem, nem jött össze.

esojaro

esojaro

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 119 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.29, 00:36

Hmm...egy kicsit mintha megkésett volna az ismertető. Meg nem túl hasznos, merthogy Codex alapkönyvet meglehetősen ritkán és magas áron lehet szerezni, vagy minimum két sytiss-i mestergyilkost kell legyőzni érte.

A Codex jó, hangulatos, és szerintem kifejezetten nem hack and slash, merthogy igen könnyen otthagyhatod a karaktered fogát egy könnyű nyáresti csetepatéban három részeg tengerész ellen. Mindig is szerettem, és amióta kijött a Magus d20, azóta jóformán csak ezt játszunk.

Egyébként meg Nyúl-Max-Daktari-az-istenkirályok-és-a-mágus-béna-bebebe! :-)

-max-

-max-

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1121 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.28, 11:40

A szociális interakciókat személy szerint inkább szerepjátékból szeretem megoldani. A rendszert meghagynám a harci, és más, nehezen eldönthető és kijátszható helyzetekre.
Mindazonáltal, ha egy rendszer tud ilyet is, az érték.
Mint a veterán autó :P
A Codexet szerintem egyrészt a kilencvenes évek közepének környezetében kell értelmezni, másrészt mint MAGUS-reformációt. Saját lábra állt kreatívok szabad munkája volt, ennek előnyeivel, és (elsősorban gazdasági) hátrányaival.

Sese

Sese

    Athas Bölcse

  • Fórumita
  • 234 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.28, 01:42

lol

Narem

Narem

    Árnymester

  • Fórumita
  • 3923 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.27, 22:26

MAx

Azért egy veterán autó még mindíg oda****, a legújabb csilli villi autóknak. Már ha érted mire célzok. :P

Másrészt ha az akarat megvan, én szívesen látnám a hazai Rpg életben Nyúl, a te és a többi régi munkáját.

Ronin

Ronin

    Anyaszomorító

  • Fórumita
  • 1947 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.27, 15:30

Hi.

Attila, tényleg nem ismerem az említett játékokat, de pl. a Vampire-t is azért olvastam el, mert azt hallottam, hogy mennyivel mélyebb, sokkal inkább a szerepjátékon van a hangsúly, meg hasonlók... Nos nem igazán vagyok meggyőzve, hogy a Vampire esetében a szabályrendszer miatt játszanak inkább szociális interakciókra vágyó emberek a WoD-ben.

Szociális kockatartalékok. Szóval ahhoz, hogy minden nap újra legyen lehetőségem meggyőzni/kidumálni magam egy helyzetből, minden éjjel dorbézolni kell a haverokkal. Lehet ezt lehetőségnek vagy segítségnek is felvogni... meg lehet megkötésnek is. Még több dolgot szabályok közé szorítunk. Nem mintha pl. a Codex-ben ne lenne Emberismeret, meg Meggyőzés vagy hasonló képzettségek, amiket ugyanerre lehet használni... Szvsz a "gyakós" játékokban is megvan minden lehetőség a szocializálásra. Nem hiszem, hogy a szabályrendszer alapján kellene eldöntenem, melyik játékkal játszom. Például továbbra sem értem, és valószínűleg soha a büdös életben nem fogom megérteni, mi a baj a MAGUS eredeti rendszerével, de ez az én problémám. Vagy talán azok problémája, akik azért nem tudják élvezni a játékot, mert a szabályokon problémáznak.

Egyébként gondolom többségében a régebb óta játszó (vagy legalábbis nem abszolút kezdő) embereknek van arra igénye, hogy ne kétszázadszorra is királylányszabadításos kaszabolás legyen, hanem szociális interakciók. Nekik viszont mi szükségük ezeket segítő szabályokra?

_Decado Ar'kel (NPC/NJK)

_Decado Ar'kel (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.11.27, 15:06

Attila :
"
Tudjátok, ha már forradalmi ötletekről beszélünk, nyugati piac letarolása és lenyűgözése meg minden..."
Nem beszéltem a nyugati piac letarolásáról. Nagyon forradalmi ötletekről sem.
Jó ötletekről igen.
Nem tudom hol írtam ilyeneket.
Vagy lehet hogy nem kellene egyszerre három embert címezni akik nem ugyanazon a véleményen vannak ?

"(És persze eldönthetnétek egymás között, hogy a CX akkor számszerűsíti-e a dolgot, vagy nem.)"
Cicám :P , ki mondta neked azt, hogy az említett uriemberekkel egy tábort alkotunk ?
Nem is ismerem a srácokat, és a véleményünk is különbözik :

Szerintem számszerűsíti, de nem ad rá rendszert : a karaktergeneráláskor pontosan meghatározható a szociális helyzete a karakternek. A felvehető szoc képzettségeknél nagyon részletesen ki van fejtve, hogy mekkora képzetségi százalék milyen hátteret és biztos tudást jelent.
A szociális képzettségek alatt a következőkre gondolok :
Bölcselettudomány , emberismeret, etikett, mellébeszélés, uralkodás/tekintély.
Ezeknél a képzettségeknél le van írva, hogy a velük végrehajtott akciók milyen nehézségűek, szvsz így külön rendszer nem kell rá : pl. egy városőrt uralkodás/tekintély használatával rábírni, hogy nemesként beengedjen téged valahova, ahol nem lenne szabad, 35%-os nehézség.

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.27, 14:27

Tortugantino:

Nagyon vázlatosan, mert nincs a közelemben a könyv, és mert majd lesz róla ismertető is... A Dying Earthban - hűen az alapul szolgáló sztorikhoz - a karakterek meggyőzési/kidumálási képessége fontosabb, mint a harci tudás. Mind a szociális, mind a harci próbák ugyanazzal a játéktechnikával zajlanak. Az ember karaktergeneráláskor kiválasztja, hogy stílusa szerint rábeszéléskor össze akarja zavarni/behízelegni/megfélemlíteni/stb az ellenfelet, rádumálás ellen gyanakvó/szimplán nehéz felfogásával védekezik/stb, harcban erejére/ügyességére/ravaszságára/stb hagyatkozik támadáskor és milyen stílusban védekezik.

A rádumáló képesség - meg a többi is - kockatartalék alapon működik, ami csak akkor frissül, ha megfelelő dolgot cselekedtél. Például ha a behízelgő duma a stílusod, akkor az vagy egy egész estés ágytorna, vagy egy pohárköszöntőkkel teli mulatozás után töltődik fel újra.

Tapasztalati pont osztás meg úgy néz ki, hogy a kaland elején mindenki kap három, jellegzetesen Vance-stílusú mondatot, amit valahogy bele kell játék során szőnie a párbeszédbe. Minél frappánsabban teszi, annál több tapasztalati pontot kap. Egyebekért, pl kaland sikeres végrehajtásáért meg hasonlókért kapott tapasztalati pont osztás csak az opcionális szabályok között szerepel.

Nem mondom, hogy pl a DE a szociális dolgok kijáccását segítő rpg-k nonpluszultrája, de az én szememben messze radikálisabb ötletek vannak benne egy játékstílus támogatására, mint idáig akármelyik hazai próbálkozásban...

Chantico

Chantico

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.11.27, 12:09

A cikk helyénvalóságáról:

Ami a cikk jóságának felismerését illeti: nekem a Játék könyvéről szóló részig kellett elolvasnom, hogy rájöjjek, hogy ez az ismertető nem az én ízlésem szerint való. Emiatt azokkal értek egyet, akik úgy gondolják, hogy ha nem tetszik nem kell elolvasni. Ugyanakkor ez igaz a rendreutasito/ velemenyt kozlo hozzaszolasokra is. Azokat pont ugy figyelmen kvul lehet hagyni a Codex hivoknek, ha nem tetszik nekik.

Ami a Codex jo/rossz voltat illeti - szerintem (akarcsak a Magus) hasznalhato anyag, bar mar akkor is voltak jobbak, csak azokhoz nehezebb volt Mo-on hozzaferni. Azert szerintem az alapkonyvon es a Grimoire-on is latszik, hogy fektettek bele otletet meg munkat is. Ha Nyulek el tudtak adni, akkor azert volt ra kereslet, es ez igazolja is a letet.

Mondjuk ugyanez igaz a TV-Shop termekeire is. Ha valakinek nem tetszik a TV-Shop szellemisege nem feltetlen azt kell beszuntetnie (akkor csak mas csatornat kene keresni ugyanazoknak a termekeknek), hanem inkabb a potencialis vasarlok gondolkodasat kell megvaltoztatni. Erre szerintem kivaloan alkalmasak a tenyleg erdekes indie-rpg-ket es a "profi" nyugati munkakat bemutato ismertetok, illetve a nepneveles ami reszben itt is folyik.

Szoval minden tok jo... :P

C.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]