Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Harc es Varazslat (Kabal)


  • Válasz írásához lépj be
126 hozzászólás érkezett eddig

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1778 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.04, 09:02

Igen tényleg nagyon jók voltak a képek, a játék Kard és Mágia konvertálása során föl is használtam szinte mindet.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.03, 19:58

Azok menő illusztrációk voltak. :D

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4623 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.03, 19:08

Kiraly! Van meg esetleg elfekvoben par hasonlo, publikalatlan rajz is? :)

szmatefy

szmatefy

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 1 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2012.04.03, 15:28

Regi topic, de muszaj hozzaszolnom...en illusztraltam a meselok fuzetenek nagy reszet...:D

Belzenrupper_Mordred

Belzenrupper_Mordred

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 276 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2007.03.20, 21:26

Szenzácijósan eltaláltad hogy kell erről az ősi "fóliánsunkról" megemlékezni, ismét hülyére röhögtem magam az emlékétől, mi anno ezzel kezdtük az első RPG klubbunkat egy cigánytelepi ház pincéjében ahol tablettás bort iszogattunk suttyomban a haverokkal, és elkészítettük a "Robotzsarus-Terminátoros" világleírását is. Szerettem minden hibájával, és még ma is nosztalgiával gondolok vissza a szerepjáték kalandos és kockázatos harcos varázslatos korszakára, amikor műv központok azért nem engedtek szerepjáték klubbot indítani mert nem pedagógusok vagy Pszichológusok vezetik az előadásokat :P hanem csak összeül néhány csendes őrült :aboci:

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 631 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.11.25, 20:34

Nemrég vettem meg antikvárban. A rendszer nem sokkal rosszabb mint a Codex vagy a Magus, csak az arányokat méretezték el.

Ja, és az, hogy mindent ugyanúgy kell dobni, az nem csikorgós, hanem következetes.

cipo

cipo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 32 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.29, 16:30

Mostanában az egyik legjobb játékot ennek a rendszernek köszönhetem. Persze sok mulik a játékosokon és a mesélön is !Már lassan 5 éve játszunk kisebb nagyobb megszakitásokkal(harc és varázslatot), de még mindig nem unom és a többiek sem.
Ja és ha esetleg valaki össze futna 1alap "könyv"-vel vagy 1 játékosok kieg-gel akkor az érdekelne!!!
Értékelés: játék 90%
cikk: a lap tetején

_Jumpy (NPC/NJK)

_Jumpy (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2005.12.22, 00:18

Én ezzel kezdtem a szerepjátékot anno.
Még mindig elfog a nosztalgia ha eszembe jut, mellesleg, szinte a legkirályabban kidolgozott szerepjáték is elhalhat a játkosok érdektelensége miatt, és forditva is.Akár egy kevésbé kidolgozott világgal rendszerrel is lehet kellemes órákat tölteni.
Végül is ez a társaságtól függ igazán.

Chantico

Chantico

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.17, 16:36

Alabbi (meg elozo) szvsz persze.

Szoval, szerintem hagyni kene, hogy mindenki azt jatszon amit akar, es bele kene torodni, hogy az rpg szelesebb kategoria egy-egy ilyen kiragadott, furcsa mod mindig az eppen aktualis beszelo altal kedvelt reszhalmazanal a jatekosztalynak.

Visszakanyarodva a temahoz - a HEsV az en szememben nem az a klasszikus gyakos jatek. A karakterek viszonylag lassan lepnek szintet, es nem nyernek olyan nagyon sokat ezzel. A magikus targyak persze sokat dobnak a karaktereken, de ezeket a meselo osztja ki - es a meselok tipikusan hajlamosabbak az erdekesebb karaktereket jobban segiteni (vagy csak en gondolom igy?), ez pedig lenyegeben a "jo" szerepjatektol fugg. Szoval szvsz, ha az egyik karakter jobban megragadja a meselo fantaziajat, akkor tobbet foglalkozik vele, valoszinuleg jobban "raszabott", szamara "hasznosabb" varazstargyakat ad neki.

A viszonylag keves tulajdonsag es kepesseg szinten a freeform jatek fele viszi el a jatekot, ami szvsz kedvez az "igazzy" szerepjateknak. (Ismeritek a sztorit "Meselo: sziklafal magasodik elotettek Jatekosok: felmaszunk Meselo: jo, a varazslo es a harcos felertek... jeee a tolvajnak van maszasa, gyerunk dobj ra egyet!". Szoval ha nincs lehetoseg kepesseg felvetelere, akkor a meselo rogtonoz a kerdesben.)

C.

Chantico

Chantico

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.17, 16:25

Az rpg a strategiai jatekokbol "nott ki". Fontosak voltak a taktikai/ strategiai/ feladatmegoldos elemek. Az egy mas teszta, hogy mara mive notte ki magat. Az is mas teszta, hogy a jatekosztaly elnevezese felrevezeto (abban az ertelemben, hogy a korai rpgk annyiban voltak szerepjatekok, hogy lehetoseg volt szerepet jatszani, de alapvetoen taktikai/ strategiai problemamegoldasrol szoltak, azt jutalmazta a motor, nem pedig a szerepjatekot). Ez szerintem tovabbra sem jogositja fel a "igazzy" (nem banto ertelemben) szerepjatekra acsingozo jatekosokat, hogy kisajatitsak a fogalmat es leszoljak a jatekosztalyt maskepp jatszo/ ertelmezo jatekosokat.

Olyan ez mint a makao, ezerfelekepp lehet jaszani, a fontos az, hogy amikor egy csapat leul, akkor konszenzus legyen, hogy mit lehet, mit nem, mit illik, mit nem. (Ilyen szempontbol az osszeszokott tarsasagok persze elonyben vannak, de pl klubbokban/ taborokban is jo lenne leulni es megbeszelni mire szamithatnak. Negyed ora beszelhgetes biztosithatja, hogy a delutan ugy fog telni, ahogy megtervtek a resztvevok, nincs olyan, hogy valaki makaot a masik meg ultit akar jatszani.)

Szvsz, ez a "gyakos jatekozas", meg "idovel megerik minden jatekos, annyira...", meg persze a "verpistikezes..." elegge primitiv dolog - szerintem reszben ez hajtja el az ifju jatekosokat a kartyahoz. (Na meg persze, hogy egy parti porgosebb, koncentraltabb szorakozas altalaban, bar ezen lehetne valtoztatni...)

C.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1778 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.12, 19:42

iceride:
"Ne szóljuk le a gyakós játékot, mert az jó. "

Bocs. Rosszul fogamzaltam. A gondolataimat nem a gyakásra irányítottam elsősorban, hanem az olyan játékra, ahol minden a tp-vadászat körül forog és a karaktereknek annyi varázstárgyuk van, hogy azok oldják meg helyettük a kalandot.
Szerintem a szerepjátékot az különbözteti meg az ütöm-xp-treasure játéktól, hogy a karaktereknek vannak jellemvonásaik és jellegzetességeik, amelyek előkerülnek a kaland során (és ez különbözik egy +3-as varázskardtól). Innentől kezdve számomra mindegy, hogy milyen stílusban folyik a játék és hogy mennyit harcolnak közben. Ha valaki így játszik, azt nem szerepjátéknak, hanem egy másik fajta társasjátéknak tekintem, mint a sakkot. Szörnyű, ahogy megítélem, mi? Hiába az élet kegyetlen :aboci:

Te például mit értesz gyakós játék alatt? És a többiek?

Szerintem azok a játékosok, akiknek elegük lett az öldöklős mesékből, úgy érezhetik, hogy valamit rosszul csináltak, még akkor is, ha ez tetszett nekik.

Kadmon:
A warhammer quest nagyon király játék, nem is nevezik szerepjátéknak. Akinek meg nincs ilyenje, az kénytelen a szerepjáték könyvekre alapozva gyakni. Pech. A quest azért is jobb, mert nem kell hozzá mesélő, nem kell kalandot kidolgozni, előkészülni rá. Nem kis előny! És nem kell hozzá gonosz mesélő sem, hogy szívjon a parti. :P

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.12, 12:46

Ha a gyakós játéknak nem lenne rajongói tábora, a Blizzard lehúzhatná a rolót a Diablóval.

Nekem a gyakós játékkal egyedül az a bajom, hogy nem nagyon tudok olyat mesélni - nem élvezem, ihletem sincs hozzá, de lehet, hogy csak a gyakorlat hiányzik.

Egyszer volt, amikor nagyon ötlet hiján voltam, és egy régi (89 körül) Harc és Varázslathoz irt kalandot meséltem le '95 táján, amit akkor azért nem meséltem le, mert fantáziátlannak találtam, pont az egysíkúsága miatt - betörés a várba, gyakás, csapdák, szörnyek, gyakás, még csapdák, gonosz varázsló, fuss el a kinccsel.
Amikor azonban épp nem volt semmi ihletem, elő lett túrva, és gondoltam, egyszer ki lehet próbálni, a srácok meg nem tudtak betelni vele, gondolom, élvezték a változatosságot.
Pár évvel ezelőtt is megpróbáltam, de akkor nem készültem előre (gondoltam, hogy ilyet csak tudok rögtönözni), de túl sok intrikát meg bonyolult moralitást pakoltam bele, igy a végén gyorsan abba is hagyták.
Ebből a szempontból a D&D alapkönyves megközelítés az igazi. Rajzolj szobákat, és amikor belépnek, dobj, hogy milyen szörny támad rájuk, és a végén milyen kincset találnak. Ez tiszta sor, nehéz elrontani (igaz, akkor már minek az RPG rész, a Hero Quest sokkal jobban megoldja mindezt :P ).
Ami azt illeti, igy, hogy belegondoltam, a figurás harci játékok rendszere sokkal jobb a gyakós játékokra - fantasyhez a Hero Quest, Warhammer Quest, esetleg egy átírt Talisman, scifihez a Space Crusade.

A gyakós dolgokkal nekem egyedül akkor van gondom, ha egy játékot kifejezetten más célra írtak, és a csapat mégsem képes elszakadni a megszokásoktól. Pl. a Vampire arról szól, hogy a játékosok beleélhessék magukat abba, hogy milyen is az, ha nem csak felírva van mindegyikük karakterlapjára, hogy "rend halál" meg "káosz halál", hanem olyan környezetben is kell játszaniuk, és ahol a világ velük szemben is gonosz.
Lehet gyakósan játszani, csak nem érdemes, akkor már egyszerűbb D&D-t nyomni Book of Vile Darknessel, Savage Species-szel meg az Evil Sourcebook-kal. És akkor lehet a karakter félig Baatezu, félig Tűz Elementál, félig sárkány, félig troll vámpír, és felveheti a Butcher (ha jól emlékszem, vmelyik Dragonban volt) kasztot is, ami a vámpír karaktereket tápolja, de még mehet Tarrasque kultistának is, ami idővel megadja neki annak a képességeit is.

Ugyanígy a CoC-ban is lehet gyakni, feltéve, hogy a játékos szeret 5 percenként új karaktert csinálni. Ha meg nem haldoklik elég sűrűn, akkor nem csak a játékosok gyakósok, hanem a mesélő is támogatja őket (és akkor ne panaszkodjon).

Szal, az egész stílus kérdése. Nekem nem ez a stílusom. Játékosként nem tudom, a gyakós játékokat mindig elrontottam, ezért aztán nem is próbálkoztam velük. Túl sokat agyaltam, és elrontottam a többi játékos szórakozását :aboci:. Van ilyen.

Ami fontos, hogy a Harc és Varázslat nem szorította rá a játékosokat a gyakós játékra, igaz, nem is erőltette a jellemjátékot és titkos intrikázásokat. A gyakást amúgy is csak magasabb szinteken kezdhették el büntetlenül, mert az ismertetőben leírtakkal ellentétben eléggé halandóak voltak a karakterek.

Kadmon

iceride

iceride

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3645 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.12, 08:05

Manapság én úgy látom, hogy a régi játékosok annak idején saját tapasztalatból rájöttek, hogy ez a fajta játék semmire nem jó, ezért stílust váltottak.

Ne szóljuk le a gyakós játékot, mert az jó. :P
Lehet, hogy sokaknak nem tetszik, de sokaknak a horgászat sem tetszik, mégsem mondjuk, hogy semmire sem só. :aboci:

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.11, 14:23

Gyakós Vampire:
Párszor vettem részt Vampire játékokban, de azt legtöbbször gonosz szuperhős játéknak vették a játékosok (és vszinűleg a mesélők is, ha hagyták őket érvényesülni). A karakterek buszokkal dobálóztak, óráról órára Maskarádét sértettek, nyílt utcán tömegmészároltak.
És ez nem a távoli múltban volt, hanem egy-két éve, az országos live keretein belül. Pedig ott a szabálykönyvhöz masszív "Hogyan meséljünk" fejezetet biggyesztettek.
Ami azt illeti, ha jól emlékszem, a Harc és Varázslatban több volt a mesélői segítség, mint a Magusban :P

Kadmon

Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1017 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.11, 13:42

Aztán megjelent a Bestiárium.... és lettek.:P

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1778 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.11, 09:43

Még valami. A világokból a "titkos" részek NE legyenek benne a leírásban. Ynevnek például jót tett, hogy az aquirok és más sosemtalálkozol velük lényeknek nem voltak statisztikái

Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1017 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.11, 01:09

Az életkori sajátossággal magam is egyetértek...

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1778 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.10, 21:29

Marvin és tábora:
Hozzászólásaitokból számomra az derült ki, hogy:
-pechetek volt, hogy ütöm-xp-treasure-artifact játékban részesültetek
-nagyon jó lett volna, ha az akkori játékok szabálykönyvébe belekerül egy jó mesélői tanácsadó rész, hogy az emberke idejében felfigyelhessen a hangulatromboló jelekre. Vagy legalább az esélyt kapja meg.

Nem sok, de nagyon fontos.
Manapság én úgy látom, hogy a régi játékosok annak idején saját tapasztalatból rájöttek, hogy ez a fajta játék semmire nem jó, ezért stílust váltottak. Amit persze nagyban segített a különféle mesélői tanácsadó cikkek és az újabb rpg könyvek idevágó fejezetei.
Mivel a stílusváltás megtörtént, ezért lehet manapság sokkal kevesebb gyakós csapatot látni. Bár amíg lesz a Földön pár tinédzser, aki szerepjáték könyvet fog a kezébe, a játékuk megfelelő iránymutatás nélkül szinte automatikusan gyakást fog jelenteni. Azt hiszem ezt hívják életkori sajátosságnak. :-)
Színes-szagos (Marvin TM) Vampire-ben is láttam már ilyet.

Egyetértek Marvinnal, abban, hogy a gyári világleírások sokkal jobbak lehetnek, mint a kockásfüzetesek (TM nemtomki).
Nekem pl Ynev világa bejött (persze Erion kilométer széles falait és más butaságokat egyszerűen ignoráltam).
Csak ismételni tudom magam: legyen egy jó "gyári" alap világ, közepes kidolgozottsággal, amit a mesélő saját maga bővít a játékok színterével. NE LEGYEN 25,5 gyári kiegészítő a világhoz, mert ki a fene fogja megjegyezni minden apró részletét?
Példa: a két ynevi tolvajklán. Minimális adatot tudtunk róluk (figyelem, a zöld M*ban!), így a mesélő akárhogy alakíthatta ezeket.
Azért azt megjegyzem, a zöld M* Ynev leírása azért lehetett volna bővebb.
De például ott a Vampire... vagy az Ars Magica... megveszel egy kiegészítőt és át kell alakítanod a világképedet. Brrr.

Chantico

Chantico

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 257 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.10, 16:52

ID: 56484 javitas...

Most latom csak: a Poshe termeszetesen Porsche.

C.

Meglivorn

Meglivorn

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 149 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2005.12.10, 01:33

biszbasz:
2. Akkor hazudok :
Igaz, sosem játszottam klubban csak haveri közösségben, és a S.Z.E.E.R.E.P.J.Á.T.É.Kot 3 játékülés után félredobtuk, nem volt kedvünk újraírni a könyvet. Igaz, akkor már AD&Dt játszottunk, nem H&Vt. És hogy a játék mit preferál, a játékoson múlik, nem a játékon. Ajánlott olvasmány: Holdtölte - Pszichoanalízis :
Részemről ennyi, kiszálltam


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]