Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

A Kaloz (M.A.G.U.S.-kaszt) (Kiss Zoltan)


  • Válasz írásához lépj be
70 hozzászólás érkezett eddig

fronyoo

fronyoo

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 19 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.06.28, 20:05

Úgy néz ki, szeretek kihűlttetemű témákba véleményezni...
A kaszt jó lett,de tényleg fölösleges, nagyegészbe'. de. Tudnék vele játszani, nem úgy, mint egy ilyen kyrpusztítóskránipusztítósmif*sszal...
márbocsánat.
szóval, jóez!

_pugnax (NPC/NJK)

_pugnax (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.07.31, 16:35

Még valami (tudom, hogy későn, de muszáj):
Te, HalfDemon, élveztél már valaha bármit is az életben?

_pugnax (NPC/NJK)

_pugnax (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.07.31, 16:12

Ua. vagyok, aki a cikket írta; az jutott még eszembe a különleges képességekkel kapcsolatban, hogy a harcérték esetleg növekedhetne szintfüggő mértékben s attól függően, a Mesélő hogyan határoz.
A tengerészkard sebzése pedig tényleg k5+2 legyen.

_R.I.P. (NPC/NJK)

_R.I.P. (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.09.04, 22:47

Üdv
Amúgy a Harcosok barbárok gladiátorok kiegben van kalóz hivatalosan is
mint gorviki tengeri  vadász
Amúgy nekem tetszik
Javítva: 2006-09-04 23:49:00 - R.I.P. által

<b><small><font color=brown>Javítva: 2006-09-04 23:50:26 - R.I.P. által</font></small></b>

_dragonspine (NPC/NJK)

_dragonspine (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.08.26, 06:58

Ha belegondolok, a tengerészkard sebzése lehet k5+2 is.

_Marduk2 (NPC/NJK)

_Marduk2 (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.08.16, 23:52

te kis fanatikus na de azert megiscsak a Krani aquir fejvadasz kombinacioo az igazi...

_Egy Vándor (NPC/NJK)

_Egy Vándor (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.08.05, 07:10

Nekem tetszik ez a Kalóz kaszt, abszolút nem butaság, igenis jó NJK vagy főellenfél képezhető de mint JK nehezen tudom elképzelni mert, hogy őszinte legyek túl tápos lett. Az első szintű kalóz már-már egy tapasztalt tengerész tudásával vetekszik. Ne felejtsük el, hogy a kalózok nagy része csak csőcselék volt és nem művelt 3 nyelven beszélő uraság. A tulajdonság dobások kódjai túl brutálisak...Egyszerűen túlzó. Ha megnézi a kedves alkotó, hogy tulképpen melyik dobáskód milyen tulajdosághoz tartozik (a MAGUS első oldalin megtalálható) maga is rájön, hogy bizony ez nem lett így jó. Egy kalózbanda vezérének még megértem hogy ilyen és hasonló módon legyenek kidobva az értékei de egy 1. szintű kalandozó kalóz ne legyen már ilyen erős. Anno még pont ilyenekből fakadt a fejvadász a legerősebb meg a tolvaj stílusú vita :D Szal az ötlet nem rossz de finomítani kéne.

ui: a kasztot fikázóknak meg üzenem, hogy építő kritika kéne...nem ilyen leszólom mert nincs jobb dolgom.

Javítva: 2006-08-05 08:12:22 - Egy Vándor által

<b><small><font color=brown>Javítva: 2006-08-05 08:12:39 - Egy Vándor által</font></small></b>

_dragonspine (NPC/NJK)

_dragonspine (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.08.01, 00:06

Összességében teljesen igazatok van, hogy a kalóz kaszt fölösleges. Akármely más kasztot alakíthatom úgy, hogy akármely más kaszt legyen. A M.A.G.U.S. alkotói nagyot léptek előre az AD&D-hez képest azzal, hogy bevezették a mindenki által megtanulható képzettségek rendszerét, s közben észre sem vették, hogy ezzel magának a kasztrendszernek fölöslegességét tárták föl. A következő lépés a lassan, születése közben haldokló Summarium, majd az annak poraiból sugárfertőzött korcsként kiemelkedő Új Tekercsek volt. S láss csodát: a kor igényeivel s trendjével versenyt futó magyar RPG még a legújabb kiadásában sem szakított az elavult, mihaszna kasztrendszerrel. Miért? Mert PATINÁS. Stílusa van. És ők tudják, amit mi is tudunk, ha jól magunkba nézünk: ha van egy jó háttér, egy izgalmas történet és néhány remek karakterötlet, akkor semmi sem állhat egy frankó játék útjába. Persze, könnyebb megvalósítani egy karakterötletet egy teljesen szabad, képzettségekkel operáló, folyamatos fejlődést biztosító RPG-ben (mi is főként Warhammert játszunk), de, mint azt Ti is írtátok, egy kaszt-XP-szint-kövület rendszerben is ki lehet hozni akármely kaszt prototípusából egy elképzelésetek szerinti karaktert.
Mert aki szereti a szerepjátékot, az egy idő után rájön arra, amit már akkor tudott, mikor játszani kezdett, csak időközben esetleg elfelejtette: a szerepjáték magáért a szerepjátékért jó. Csak fantázia kell hozzá.
Azt kívánva, hogy legalább játék közben győzedelmeskedjetek azokon, kiknek halálát kívánjátok, maradok kiváló tisztelettel:
Kiss Zoltán as. dragonspine

_dragonspine (NPC/NJK)

_dragonspine (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.08.01, 00:00

Üdv, a nevem Kiss Zoltán, de a neten mint dragonspine szerepelek. Meglehetősen ritkán jutok gépközelbe, így most reagálnék a megjegyzésekre.
Elsősorban: a Kalóz kasztleírásnak én vagyok az ORIGINAL szerzője. Az eredeti változata akkor készült, mikor elkezdtünk M.A.G.U.S.-t játszani, s a nagy lelkesedésben szinte még a Méhészből is különálló Harcos alkasztot csináltunk; azt a leírást (mely alig hasonlított az itt szereplőre) csak az akkor még létező Rúna szerkesztőségével közöltem levélben. Hogy kerülhetett volna a netre?…
A kalóz a szívügyem. Amikor életemben először játszottam RPG-t (AD&D-t), egy rosszindulatú tengeri rablót alakítottam; az első M.A.G.U.S.-karakterem is kalóz volt, akárcsak a Warhammer világába elsőként belépő figurám. Sőt, amikor egyszer kipróbáltuk a Star Wars RPG-t, egy wuki űrkalózzal küzdöttem a gonosz birodalmiak ellen. Beteg vagyok?…
A kalóz kasztot történelmi és irodalmi előképek alapján alkottam meg. Persze, hogy bárkiből lehet tengeri rabló, ha a sors úgy hozza, de az mégsem ugyanaz, mintha valaki a gyermekkora óta a tengert tartja második (vagy első) otthonának — kivételt képeznek Antoh papjai, akik, természetesen, minden tengerjáró lényt fölülmúlnak. A kalózok a Földön vagy gyermekkoruk óta ezt a mesterséget űzték — egy hajós nemzet ‘legális’ kalózai közt hajósinasként kezdhették pályafutásukat — , vagy szépszerével, esetleg erőszakkal vették rá erre az eleve tengert próbált népeket. Ezért a harcérték plusz is. A népszerűséget sem úgy kell elképzelni, hogy karakterünk a XIII. szintre lép és hipp-hopp híres lesz; várhatóan kalandozásai során nőttön nő a híre, s azért a cselekedetéért, mellyel a XIII. szinthez szükséges TP-t összegyűjti, a Mesélő extra IP-vel jutalmazza (a népek felfigyelnek arra, aki ilyen régóta cselezi ki ügyesen az igazságszolgáltatást; ezért hát a magas TSZ — meg azért, hogy a tolvajjal s a bárddal ellentétben megmagyarázzam, mi a fityfenéért kell a Szerencsevadászoknak +10000 TP a XIII-ik szint eléréséhez).
A bónusz képzettségek azt szimbolizálják, hogy bár tengeri (vízi) háttérrel rendelkezik kalózunk, azért számtalan helyről érkezhetett, így a ‘Hogy nyeri az alapfokú etikettet?’ című kérdések elveszítik értelmüket, hisz NEKÜNK kell megmagyaráznunk, hogyan nyertük e képzettségeket.
Természetesen tisztában vagyok vele, hogy a kalózok a fegyverükből élnek. Ezért a szerencsevadászokhoz képest szokatlanul magas harcérték (ami a Harcosokhoz képest sem kutya, hisz az Amazón is 10 HM-et kap szintenként). De akárhogy is nézzük: SZERENCSEVADÁSZOK ők!! S bár tudom: rendelkezésre áll két harcos-tengerész alkaszt is, azok nem fedik azt a képet, amely bennem él a kalózokról.
Egyébiránt hadd kérjem ki magamnak, hogy olyan túlfejlett egót tulajdonítsatok nekem, mely a saját karakteremet túlmisztifikálva állítaná be azt a kalóz kaszt mintapéldányának. Calyon, a Kék Kalóz egy, a Quiron-tengeren játszódó kaland NJK-ja volt, mely sztori pont egy ilyen ‘tengeri fenegyereket’ kívánt. Csak nem irigykedtetek a hírnevére?
Még valami: a M.A.G.U.S. eredeti alkotói — nyílt titok — az AD&D-ből merítettek; a mindkét rendszerben szereplő alapvető fegyverek listáját áttanulmányozva meglehetősen egyértelmű átváltási szabályokra bukkanhatunk. Ezek alapján tehát nem egy ‘legyengített hosszúkarddal’ egyenértékű új fegyvert alkottam, hanem egy régi fegyvert, a cutlasst alakítottam át a M.A.G.U.S. rendszerére. Bocs Nyúlék nevében.

Morsat

Morsat

    Kapitány

  • Fórumita
  • 1017 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.03, 17:59

Ibrahim:

ÁMEN!

_Ibrahim al Hassim (NPC/NJK)

_Ibrahim al Hassim (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.06.03, 13:53

Hai!

Marha egyszerűen pótolható ez a kaszt:
1. végy egy kutyaközönséges ETK-s harcost
2. van egy rakat kp-ja, oszd "kalózosan"
3. beszélj a km-mel a hajófedélzetenharcolós bónuszról, meg egynehány plusz induló képzettségről
4. nálam 6. szinten minden harcos kap Mf Fegyverhasználatot, itt ezt váltsuk ki a Fegyverdobással, 5. szinttől

Ennyi.

Régebben én is alkottam ezer kasztot, aztán rájöttem, hogy ha a km-nek tényleg a játék öröme a fontos, akkor van annyira rugalmas a M* világa és rendszere, hogy lehet egyediesíteni a karikat.
Jó, nem versenyen (az más), hanem otthon/a klubban.
A km-nek kell hogy legyen akkora rutinja, ha M*-ot mesél (hátmégha mást...!), hogy tudjon egy kalandot a JK-ira alakítani.

Nekem speciel volt egy varázslóm, ameik tőrkardot(rapír) forgatott (elég a gandalfsztájl varázslókból! teljen meg a kaszt élettel!),nemes volt és matematikazseni.
Emellett művész. A mágia művésze. Nem igazán gyakorlatias figura, de jól megvolt a shadoni bajvívó barátjával.
Meg a harcművész-kardművész határon billegő kari az egyedi botkardjával(Vak végzet c. film...).
Meg a kitaszított utazó kyr nekromanta az NJK testőrével és NJK kocsisával...(és kezelhető 1v1ben!!!)
Meg a haver királyi borkóstoló/borminősítő Kyel papja(nem nyelte le...!). Meg a piperkőc kincsvadász Krad-lovag társa...
Mondja még valaki, hogy beton meg kemény meg begyöpösödött a M* régi rendszere!
Lehet, hogy nem tud az illető mesélni...?
Vagy esetleg nem tudja a karaktereire alakítani a dolgokat...?
Vagy nem érti a szerepjáték lényegét(jó szórakozást!)...?
Az alapkönyvek (HGB, ETK, MTK, P1, P2, Sumi) egy nagyon jó világ- és szabályváz.
SZEGJÉTEK MEG, HA A JÓ JÁTÉK ÚTJÁBAN ÁLL VALAMELY DOGMA!

Lehet a történelmet továbbgombolyítani...

Gondolkodjunk kérem!

A "tápolást" meg km válogatja, de a fenti karakterek egyike sem volt "táp". Nem kaptak semmi különösebb extrát. Nem kell "tápolni" ahhoz, hogy egyedibb karakterek legyenek!

Páá!

-G-

_okkult (NPC/NJK)

_okkult (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.06.02, 22:56

Szerintem bármelyik kaszt dönthet ugy hogy elmegy kalózkodni.Ezért szerintem ez a kaszt felesleges

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1252 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.06.01, 23:14

A GURPS szerintem nem is szerepjáték, hanem RPG-"engine",ahogy PC-s körökben hívják. Megkapod a szabályokat,és olyan játékot építesz belőle,amilyet akarsz. Én például a fejlesztett harcrendszerét soha nem használtam,annyira feleslegesen túlbonyolított.

_lelekfalo (NPC/NJK)

_lelekfalo (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.05.31, 12:46

egyéb:a Magus egyik legnagyobb hibája a többszörös felületes munka átgondolatlanság volt.Rengeteg kisebb-nagyobb logikátlanság volt benne.pl:új kaszt nem illett bele összképbe,egyre több skill,sok fölösleges új tekercsek túlbonyolítása stb.

_lelekfalo (NPC/NJK)

_lelekfalo (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.05.31, 12:43

kabalnak részint igazat adok.jómagam épp saját rendszert fejlesztek,nagyon sok rendszert áttekintettem mire kezdett kikristályosodni saját rendszerem körvonala.A kasztrendszer a korai szerepjáték tartozéka volt,szerintem bizonyos szinten elavult már,de nehéz elszakadni tőle, mert ehhez vagyunk szokva.Viszont nem értek egyet a GURPS rengeteg skilljével sem.A kasztokat iskolának kellene inkább felfogni.Pl. egy lovag addig lovag míg rendjéhez méltóan viselkedik,és így igénybe veheti rendje szolgáltatásait.A kaszt csak egy iránymutató,lehessen bármikor elszakadni tőle.Az oktatók használata viszont legyen kötelező.Tehát a kaszt egy társasághoz való tartozás.Vannak szorosabb tagságot megkövetelők(pl. lovag),de egy egyetemet sok különböző karakter elvégezhet.Ehhez hozzátartozik,hogy az "iskolák" is egyfajta karakterként kezelhetők, újak alkothatók.

Alyr_Arkhon

Alyr_Arkhon

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2004 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.29, 10:20

sacrifice: Kimaradt abból sok minden, pl. a háta mögül egy rendes kiadó... Ha nagyon sok időd van, itt (http://forum.rpg.hu/index.php?showtopic=2389&st=1075) rengeteg infót találhatsz a trágya alatt erről, csak nehogy agyvérzést kapj menetközben.

VIC

VIC

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 383 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.29, 07:20

Jó, hogy valaki alkot is valamit. Nem nagy, világmegváltó dolgot, de a hangulatora nagyon odafigyel, és talán ez a legfontosabb.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.29, 06:44

kabal: hát, lehet hogy azért szeretik az emberek ezeket a lebetonozott őskövületeket, mert - Ohirgalomatyjanehagyjel! - szeretik őket? Nem tudom, engem pl. k***ára nem hoz tűzbe, hogy X színes szagos rendszer (ami mondjuk nem "A" Cthulhu - az u.i. már régóta húszon túli, kicsit már porosodó alkotás) nem osztályokkal és fajokkal operál. Aztán lehet, hogy én vagyok a másik őskövület. :D

sacrifice

sacrifice

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 74 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.05.28, 21:13

Tsa!

Srácok, én már évek óta nem játszottam, de ritkán még visszatérek ide olvasgatni. Nagyjából ott maradtam le, h. bejött a D20 rendszer, amiből igazán ha jól emlékszek, akkor hiányzott a tartalomjegyzék. :D
Szóval megbukott a rendszer? És akkor továbbra is az első TK van?
100 M* szerepjátékosból mennyi játszik d20-al?

_bill haley (NPC/NJK)

_bill haley (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2006.05.28, 14:08

kabal: azért ne kenjük a nagyződre a kasztmániát. van egy másik játék, valami ad&d vagy mi a halál, azért az is súlyos sokk volt szerintem.
a d20 vs d100 vitához: megvettem anno a d20-at, aztán túl akartam adni rajta, a kutyának sem kellett, a mai napig a nyakamon van. egyszerűen nem tetszett. ÉS nem azért mert déhúsz, hanem mert elsősorban mágiahasználó karakterekkel vagyok, és valami miatt irritált, hogy a bunkóprosztó harcosok megtanulnak bánni egy fegyverrel, oszt jól van, mehet a hent, a varázslók meg osztogassák a pontjaikat arra hogy melyik mágiaaltípus megy nekik jobban. ez valahogy nem tetszett nekem.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]