Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kaland ötletek


  • Válasz írásához lépj be
368 hozzászólás érkezett eddig

Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 219 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.24, 09:44

Elolvastam a ... "kalandmodult". Hát... Összvissz 3 helyszín, De ezekre is csak a kihívások, nehézségek listás felsorolása van feltüntetve. De, hogy miért is kellene ezeket a kihívásokat felvállalni, vagy hogy lehetne elkerülni... Egyáltalán, a helyszínről valami. És, hogy mi is az átvezető a helyszínek között. (Persze, lehet, fel kéne lapozni a szerepjáték-könyvet, hogy meglegyenek a történet részletei, hátha abból kisilabizálható mindaz, ami innen hiányzik.)
 
Más: siker elérése: ha jól értettem, dobáskor van a káoszkocka, ami nem számít bele a sikerbe, és van a többi kocka, a dobás sikeréhez. Ezekből kell legalább annyi, amennyi a nehézség szintje meghatároz (de inkább a duplája), különben felesleges a dobás - ha tehát pl. valaki, akinek a jellemzői között nem szerepel a harc, költheti az FU-t rogyásig egy csatajelenetben, vagy szűzleánykánt félreáll, és imádkozik, hogy a harcosok győzzenek. Ellenben, ha van a szituációnak megfelelő jellemzője, akár dúskálhat is a kockákban.

 

Látom, nem sikerült felfogni a koncepciót. Ez nem olyan történet, amiben a mesélő felvázol egy helyszínt és eseményt, és felteszi a kérdést, hogy A vagy B lehetőséget választjátok. Itt a játékosok mondják meg, hogy mi történik velük és körülöttük. Tudják, hogy mi a céljuk, és sejtik, hogy nagyjából milyen ellenállásba ütközhetnek. Amint elindult a kaland, a mesélőnek egy fikarcnyi helyszínleírást és történést sem szabad mondania. Nem is mesélő, inkább csak érdeklődő kibic az ő szerepe, miközben a többiek egymásnak mesélik, hogy a karakterük milyen kalandokon mennek keresztül. A mesélő eközben érdeklődő, színesítő kérdéseket tesz fel.

 

A szabályokat sem sikerült jól értelmezni, mert a káoszkockát az első értékmegállapításba is beleszámolod, és az és/vagy értéket is erről olvasod le. Harci képzettsége pedig minden karakternek van több-kevesebb címkével. Nem tudom, mire fel a felháborodás, mert más rendszerekben is az a helyzet, hogy egyes karakterek jól tudnak verekedni, mások meg kevésbé.



Mohan

Mohan

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 289 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.16, 13:11

Készítettem egy egylövetű kalandot a FU és a Holló Úrnő rendszerével, ami a KRPG elején olvasható novellát dolgozza fel, az abban olvasható karakterekkel és helyszínen. Innen letölthető:

https://www.kalandhorizont.hu/2018/09/05/a-kaosz-kaosza/

 

Elolvastam a ... "kalandmodult". Hát... Összvissz 3 helyszín, De ezekre is csak a kihívások, nehézségek listás felsorolása van feltüntetve. De, hogy miért is kellene ezeket a kihívásokat felvállalni, vagy hogy lehetne elkerülni... Egyáltalán, a helyszínről valami. És, hogy mi is az átvezető a helyszínek között. (Persze, lehet, fel kéne lapozni a szerepjáték-könyvet, hogy meglegyenek a történet részletei, hátha abból kisilabizálható mindaz, ami innen hiányzik.)

 

Más: siker elérése: ha jól értettem, dobáskor van a káoszkocka, ami nem számít bele a sikerbe, és van a többi kocka, a dobás sikeréhez. Ezekből kell legalább annyi, amennyi a nehézség szintje meghatároz (de inkább a duplája), különben felesleges a dobás - ha tehát pl. valaki, akinek a jellemzői között nem szerepel a harc, költheti az FU-t rogyásig egy csatajelenetben, vagy szűzleánykánt félreáll, és imádkozik, hogy a harcosok győzzenek. Ellenben, ha van a szituációnak megfelelő jellemzője, akár dúskálhat is a kockákban.


Módosította Mohan: 2018.09.16, 13:13


Acelpatkany

Acelpatkany

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 219 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.05, 20:01

Készítettem egy egylövetű kalandot a FU és a Holló Úrnő rendszerével, ami a KRPG elején olvasható novellát dolgozza fel, az abban olvasható karakterekkel és helyszínen. Innen letölthető:

https://www.kalandhorizont.hu/2018/09/05/a-kaosz-kaosza/



Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.05.04, 12:34

Alkalmanként 300-500 Jp-t érdemes adni szerintem. Én egy kicsivel inkább 500 fölött osztok egy sikeres alkalomért, mert ritkán játszunk káoszt, és így megmarad a fejlődés érzése, ennyi pontból már nem tűnik lehetetlennek összespórolni a következő szintjére egy komolyabb jártasságnak.

Thanatosz

Thanatosz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 48 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2013.04.30, 13:04

Gyors kérdés. Általában mennyi JP-t szoktatok osztani egy-egy kaland végén?

Friss karaktereknek egy átlagos kaland teljesítéséért mennyi ajánlott?

Thanatosz

Thanatosz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 48 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.12.14, 18:39

Eszembe jutott egy régi kalandom, amit ugyan sosem fejeztünk be, de hátha megtetszik valakinek.

Adva van egy elég egyszerű alaphelyzet. A JK-k egy hegyi faluban tartózkodnak és épp lepihenni készülnek. A fülükbe jut, hogy a közelben tanyát ütött egy hegyi óriás csoport és rettegésben tartják a környéket. Valójában 2-3 (csapatfüggő) hímről és egy terhes nőstényről van szó. A hegyi óriásoknál le van írva, hogy terhes nőstényt gyakran több hím is körülveszi és gondozza, mivel általában fogalma sincs, kitől van a gyerek. A hímek dilemmáját a poronty megszületése dönti el, ugyanis ekkor már szagról felismerhető, ki a "szerencsés" apa, aki ezután pesztrálhatja szíve csücskeit. Esetleg útközben már találkozhattak áldásos tevékenységük nyomaival, Kirabolt karaván, jókora lábnyomok, esetleg az első Jurassic Park Triceratopsos jelenete is megihletheti a mesélőt. :D A hímek egy hete már elintézték a helyi földesúr (egy elszegényedett nemesi családról van szó, a birtok nem tejel valami jól) kis csapatát a nemessel egyetemben. Az utód teljesen kétségbe van esve, még magával Yvorllal is lepaktálna azért, hogy megoldódjon a gondja. Az emberei pedig hamarosan jelentik neki, hogy felfegyverzett idegenek jelentek meg a fogadóban. Hamarosan megjelenik az uraság és a zsoldjába akarja fogadni a JK-kat. Ha elvállalják, akkor pár napos út után rábukkannak a szörnyek barlangjára (esetleg bemesélhető egy ilyenkor szinte kötelező farkasfalka vagy random szörny támadása). A barlang és a védelem megtervezése mesélőfüggő. A lényeg, hogy a JK-k kiszabadítanak egy fiatal lovagot a barlangból. A fiatalember viszont egyáltalán nem úgy néz ki, mint ahogy egy dicső lovag szokott, hanem inkább afféle elpuhult kereskedő-alkat. Elmeséli, hogy az apja egy híres lovag, számos torna hőse, aki megfenyegette, hogy kihagyja az örökségből, ha nem hajt végre néhány hősi énekbe illő tettet, amivel bebizonyítja, hogy a vér mégse vált vízzé. Amennyiben ez nem sikerül neki, akkor az izomagyú unokabáty örökli a birtokot. Az ifjú fűt-fát ígér nekik, ha segítenek neki teljesíteni a feladatát.

Ha beleegyeznek és felkarolják, szerintem jó kalandfüzér lehet a bátorság bizonyítása, majd pedig az atyai várba való visszatérés és az álnok unokabáty mesterkedései elleni harc.

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.14, 13:51

Azt viszont továbbra is képtelenségnek tartom, hogy a kemwelliek mind nyámnyilák, csak mert a könyv azt írja.

:) Ez ugyan olyan általánosítás, mint hogy az orkok büdösek vagy hogy a káosztörpék ronda kőkunyhóikban tengetik sivár életüket. :D Minden bizonnyal akadnak kivételek, ahogy IRL is a nemzetekről kialakult általánosítások túloznak (minden francia ért a divathoz és csigát zabál, minden angol hűvös és délután teázik, a németek - poroszok... - nagyon precízek és nincs humorérzékük, stb.). Valahol ezekben van igazság, de ettől függetlenül bárki indíthat kemwelli harcos karaktert. :)

Ha tényleg csak külföldiek védenék az országot, akkor már rég elfoglalták volna, mert egy átlag zsoldosvezér (nem a becsületes típusúról beszélek) gyakorlatilag arra fordul, amerre a szél fúj.

Ez azért vitatható. Amíg a pénzüket megkapják, és egymásnak is potenciális versenytársai/ellenségei, addig nem feltétlen próbálkoznak be. Igazából olyanok, mint a kiskirályok = egy erős uralkodó képes csellel féken tartani őket, ahogy a könyv is utal rá.

Thanatosz

Thanatosz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 48 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.13, 23:23

Roxan: tantos@freemail.hu és köszi :D :) :)

Krynn: Nem azt mondom, hogy alapvető formációkkal nincsenek tisztában. De egy harcias, ám taktikai érzék nélküli seregnél a virtus nagyon sokszor beleköp a levesbe. Pár példa: az azincourt-i csatában a francia nemesség színe-virága otthagyta a fogát, míg az angolok elhanyagolható veszteségeket szenvedtek. Mert a gőgös francia lovagok nem a pórnéppel (az íjászokkal) törődtek, hanem mindenáron az angol lovagokkal akartak harcolni. Aztán valakinek végre eszébe jutott, hogy az íjászokkal kéne foglalkozni, meg is kapta hozzá a 600 lovagját, ám az íjászokig csak 150 jutott el, mert a többi lovag megtagadta a parancsot és inkább elvágtatott, hogy "méltó" ellenféllel mérje össze az erejét.

A japánok is egyedül egy taifunnak köszönhették, hogy nem lettek a mongolok birodalmának részei. A szamuráj harcmodor abból állt, hogy egy csata előtt néhány szamuráj párbajra hívta az ellenség szamurájait. Majd ezután következett tulajdonképpeni csata, ahol a szamuráj is leginkább a nemesi ellenfélre koncentrált, míg az asigarukat (paraszti származású gyalogosokat) lenézte. A mongolok jól meg is leckéztették őket, de egy vihar tönkretette a hajóikat, ezért le kellett mondaniuk az inváziós szándékukról.

Összefoglalva, attól, hogy valaki penge harcos, még rendelkezhet olyan stratégiai érzékkel, mint egy székláb. :P Jó példákat hoztál fel, erre akarok kilyukadni én is a rossz katona, de jó harcos-elméletemmel. Kemwell-ben gyaníthatóan a nemesek feladata a hadviselés és ők nyilvánvalóan hozzák a papírformát. Az átlag zhilén és jidori származású kemwelli nemes taktikailag ugyanúgy egy csődtömeg. Ezért szükség van zsoldoscsapatokra is, melyeknek kapitányai értenek a taktikai hadvezetéshez, nem csak abból áll a repertoárjuk, hogy elkiáltják magukat "Utánam!". A könyv leírja, hogy a helyben született nemesség mellett Kemwell-ben a zsoldoskapitányok is kaphatnak kutyabőrt a szolgálataikért. Azt viszont továbbra is képtelenségnek tartom, hogy a kemwelliek mind nyámnyilák, csak mert a könyv azt írja. Ha tényleg csak külföldiek védenék az országot, akkor már rég elfoglalták volna, mert egy átlag zsoldosvezér (nem a becsületes típusúról beszélek) gyakorlatilag arra fordul, amerre a szél fúj.

Módosította Thanatosz: 2010.09.13, 23:24


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.13, 22:34

Roxan, no warez, az ilyesmit tessék privátban intézni :D :)

Lehet, hogy egészen más fog kisülni belőle, mint, amit tervezek.

:P Épp ez a szép az egészben, hogy a játékosok beleköpnek a levesünkbe, máskülönben helyette bábozhatnánk is :)

Módosította Krynn: 2010.09.13, 22:35


Roxan

Roxan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.13, 21:02

Thanatosz, vicces, de azt hiszem, meg is találtam, amit keresel. :) Ez gyors volt… De itt elég sok minden van, több oldal. :) Nem tudom, neked mi kell ebből egészen pontosan, szóval inkább átküldöm az egészet, ha adsz egy e-mail címet. :D

Roxan

Roxan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.13, 20:47

Krynn, inkább majd csak akkor írom le a kalandot, ha már végigjátszottuk. Lehet, hogy egészen más fog kisülni belőle, mint, amit tervezek. :D
Thanatosz, sajnos a katonai/lovagrendi problémához nem tudok semmit sem hozzátenni :) , de ha kezembe akad az a könyv a könyvtárban vagy boltban, eskü, megnézem neked az adatokat. :)

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.13, 20:36

Thanatosz:

Mátyásos példáddal minden ok, de a könyv külhoni zsoldosokat említ

Jogos! Ettől függetlenül tartom, hogy zsoldosokkal is meg lehet védeni bármekkora birodalmat. Van éppen elég harcias ország ahhoz a környéken, hogy importálhassanak külföldről (svájci gárdisták mintájára :) ). Ráadásul a könyv szerint a világ tájáról érkeznek ide zsoldosok => nagyon jól megfizetik őket, és mindig van munka. :D

Szerintem attól, hogy valaki jó fegyverforgató, még nem biztos, hogy tud vagy egyáltalán akar parancsokat követni.

Emberekről lévén szó úgy viselkednek, ahogy nevelik őket. A leglazább erkölcsű, engedetlen fickóba is bele lehet verni a katonás viselkedést egy-két év alatt - ez a háború meg 300 éve tart ugye. A legegyszerűbb, ha a katona fél a büntetésből (IRL belekartácolni a visszavonuló csapatokba, tizedelni, és a többi), de rendes propagandával azért fel lehet tüzelni a hazafias érzelmeket is. :) Szóval vsz olyan nincs, hogy egy kultúrában nagy hagyománya van a fegyverek használatának, de a legelemibb taktikai megfontolásokra is tesznek - mert hogy ha valaki látott már csatát, akkor tudja, hogy az alakzatot nem azért találták ki, mert unatkoztak. :D

Ha egy sereg nem hadrendben harcol, akkor attól még nem muszáj egyből kaszás, kapás csürhére

Igen, lehetnek profi fosztogatók is :D Hadrend nélkül a hadvezér képtelen irányítani a csapatait, sőt, a csatáig sem fog eljutni a sereg, ha már az alapvető logisztikai háttértámogatás megszervezése is gondokba ütközik engedetlenség, szökések miatt. :P

A középkori lovagseregek kifejezetten önfejűek voltak, nem egyszer csúf vereségeket szenvedtek jóval gyengébben felszerelt, de szervezetten harcoló ellenféllel szemben.

és

De a távol-keleti megfelelőik, a szamurájok sem harcoltak alakzatban.

Az a baj, hogy nem vagyok a téma szakértője, a hálivúdi maszlaggal nyakonöntött alkotásoknak meg nem hiszek. Btw, egy lovasroham ékalakját tartani nem egyszerű dolog, szóval lehet, hogy önfejűek voltak, de ezt inkább a büszkeség szülte, nem a tudás hiánya (és az Utolsó szamuráj c. klasszikusban is mintha elég jó kis formációkat ismertek volna, kezdve a lándzsfaltól a fedező tűzön át az összehangolt lovasrohamig). Azt meg azért mégse mondjuk már a kemwelli köznépre, hogy virtuskodásból képesek parancsot megtagadni, még ha az életük is múlik rajta - ez a ló túloldala ugye...

a csatában az egyéni hősiességet helyezi előtérbe.

Tudom, ez most nagyon illúzióromboló, de gondolj csak az egyéni hősiesség két zászlóshajójára: a görög poliszok héroszaira és a viking berzerkerekre. Igen, legfontosabb saját dicsőségük volt, összekaptak folyton a hadvezérrel is. De azok nem a közkatonák voltak, hanem a kiemelkedő egyének, akik elég gazdagok/híresek/tapasztaltak voltak ahhoz, hogy ne csapassák le a fejüket a nyakasságért. :P Közkatonát úgy vágták agyon a saját felettesei, mint annak a rendje, pedig adott helyzetben talán ők maguk is botor módon futottak volna az első sorból kiválva, csak hogy elsőként elesve örökre beírják magukat a történelemkönyvekbe. :D

Thanatosz

Thanatosz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 48 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.13, 20:07

Krynn, a Mátyásos példáddal minden ok, de a könyv külhoni zsoldosokat említ. Nem hinném, hogy ezek jidoriak lennének, mivel azok a partraszállás után kvázi azonnal kemwelliekké válnak. A királyi család is jidori eredetű.

A jó harcos és a jó katona közti különbségre félig-meddig rátapintottál. Szerintem attól, hogy valaki jó fegyverforgató, még nem biztos, hogy tud vagy egyáltalán akar parancsokat követni. Ha egy sereg nem hadrendben harcol, akkor attól még nem muszáj egyből kaszás, kapás csürhére asszociálni. A középkori lovagseregek kifejezetten önfejűek voltak, nem egyszer csúf vereségeket szenvedtek jóval gyengébben felszerelt, de szervezetten harcoló ellenféllel szemben. De a távol-keleti megfelelőik, a szamurájok sem harcoltak alakzatban. Kemwell-ben a zhilén (nyugati típusú lovagi) és a jidori (feudális japán) kultúra a mérvadó és mindkettő a csatában az egyéni hősiességet helyezi előtérbe.

A Káosz Sárkányai végén pedig minden egyes országnál le van írva, hogy hány százalékban lakják emberek, orkok, elfek, stb. Ezekre a demográfiai adatokra volnék kíváncsi.

Módosította Thanatosz: 2010.09.13, 20:10


Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.13, 11:25

GromilIsshiah, semmi kifogásom - bár a megírt kalandnak az összefoglaló csak egy kis szilánkja, hisz hiányzik mindaz, ami történhetett volna, ha a játékosok egészen máshogy döntenek. Bár a három próbatételt az összefoglalóban elintéztem néhány szóban, de valójában ez tette ki a kaland legalább felét (időben és jutalmazásban is), szóval mindenképpen ötletes, kihívást jelentő feladványokat eszelj ki. :sir:

Roxan, ha megbízol bennük, akkor elég csak annyi, hogy a "játékosaim ezt ne olvassák" és utána spoilerbe (lásd spec. beillesztés görgetősáv) tenni a lényegi mondandód. :ok:

Thanatosz, emlékeim szerint az alapkönyv végén is vannak demográfiai adatok az egyes országokról - bár elég elnagyolt, de ez alapján a múltkor kiszámoltuk egy város területét képletekkel :rohog: :D

Egyrészt a könyv szerint 2 lovagrendjük is van.

Azt tudni kell, hogy nagy valószínűséggel ezek elég kis létszámúak, ami nem meglepő. A lovagság a katonáskodó rétegnek gyakorlatilag az elitje, mind harci tudásuk, mind felszereltségük miatt. Az ország imázsát elnézve pedig ezek a lovegrendek nem vehetik fel a versenyt más, harciasabb népek elit katonáival.

Másrészt jelentős számú jidori él az országban, akik azért elég táposak tudnak lenni még száműzött létükre is.

Erről szól a könyv tisztességesen, gyk. a jidori zsoldosok védelmezik az országot.

Szerintem itt egy kicsit elszaladt a készítőkkel a ló, mert egy ilyen ország már rég el lett volna foglalva, zsoldosseregek ide vagy oda.

A magyar királyság talán akkor volt katonai csúcspontján az elmúlt ezer évben, mikor az ország védelmét a jó Mátyás szervezte, nem máshogy, mint zsoldosokkal. :ok: Én inkább pont az ellenkezőjét látom, hogy a békés nép termel, kereskedik, stb. ami eltart egy hatalmas zsoldos sereget. Ebből következik, hogy egy nagyon jó gazdaságú, gazdag országnak kell lennie. Ezt viszont az éghajlati tényezők enyhén szólva akadályozzák az állattenyésztés és mezőgazdaság esetében. Csak arra tudok így következtetni, hogy minden bizonnyal a fejlett ipar termeli ki a sereghez szükséges aranyat. A fejlett ipar városiasodást jelent, az pedig a vidéki nemesség háttérbe szorulását. Következik ebből, hogy a lovagság mint intézmény (ami a vidéki nagybirtokra épül) nem számlál sok főt. Ami azért érdekelne, hogy ha valóban az ipar adja a gazdagságot, akkor miért csak implicite lehet kiolvasni a sorok közül, fenének kell fél oldalt vesztegelni a lényegtelen mezőgazdasági sajátosságokra :D

Az istenadta kemwelli nép ne harcosnak legyen csapnivaló, hanem katonának és épp ezért vannak csak lovagrendjeik.

Ezt nem igazán tudom értelmezni. Mi a harcos szerinted? Rabló szabadcsapat? Vagy valami egyszemélyes hadsereg? :D No offense, de a harcos ha nem tud hadrendben harcolni, akkor kb. jobbágy különítménynek, csőcseléknek nevezném. Innen nézve egészen találó az alapkönyv, miszerint nem egy harcos nemzet. :D

Módosította Krynn: 2010.09.13, 11:27


Roxan

Roxan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.12, 22:13

Krynn, tetszett a történet, köszi, hogy megosztottad. Kíváncsian várom a folytatást! :ok: Remélem, hamarosan én is egy hasonlóan izgalmas játék beszámolóját tehetem majd közzé... :ok: Az ötleteket még sajnos nem írhatom, le, mert a játékosok is olvassák a fórumot. :sir: Ettől függetlenül, örülnék, ha mások is megosztanák régi/új játékélményeiket, mert nem csak érdekes, de hasznos is... :D (És mert telhetetlen kis kíváncsi vagyok. :rohog: :D )

Thanatosz

Thanatosz

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 48 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.11, 23:01

Üdv minden káoszosnak!

Van egy olyan érzésem, hogy rossz helyre írok, de talán tudtok segíteni. Nem kalandot szeretnék megosztani, hanem információkra van szükségem Kemwellről, valamint akkor már egy kicsit panaszkodnék is, ha nem gond. :rohog:

Először a kérdések. A Bajnokok Kardja-trilógia Kemwellben játszódik. Legalábbis az első könyv hátoldalából úgy vélem. Anno nem vettem meg őket, most meg már nem nagyon látni őket errefelé. Van bennük valami nagyon fontos információ az országgal kapcsolatban? A másik kérdés meg az lenne, hogy a Káosz Sárkányainak (1000 éve olvastam és gőzöm sincs, kicsodának a valakijétől kaptam kölcsön) a függelékében voltak demográfiai adatok az országokról. Kemwellére kíváncsi volnék, szóval valaki meg tudná osztani velem vagy itt, vagy U2U-ban?

És most a panasz. Az alapkönyvben nagyon kevés van és az sem tetszik igazán. Itt konkrétan arra gondolok, hogy a kemwelliek a könyv szerint gyatra harcosok. Ez nekem kicsit meredek Egyrészt a könyv szerint 2 lovagrendjük is van. Persze ezeket alapíthatták külhoni lovagok is, de nehezen hiszem, hogy nem kemwelliekből képeznék ki az utánpótlást. Másrészt jelentős számú jidori él az országban, akik azért elég táposak tudnak lenni még száműzött létükre is. :D Harmadrészt Zamwall-lal sokszor háborúztak már, a jidori dzsunkák folyamatosan fosztogatják a partvidéküket, valamint a kothlandi gyíkemberekkel sem hinném, hogy mindig puszipajtások lettek volna. Már ha abból indul ki az ember, hogy a Halálvadász című lapozgatós könyv a Badra-mocsárban játszódik és az egyik kemwelli lovagrend nagymesterének bőrébe lehet bújni, akit odaküldenek powerkodni. Yumadánnal is biztos volt már konfliktusuk. Szerintem itt egy kicsit elszaladt a készítőkkel a ló, mert egy ilyen ország már rég el lett volna foglalva, zsoldosseregek ide vagy oda. Az pedig külön téma lehetne, hogy nem egy gazdag királyság, így annyi zsoldost semmiképp sem tudnak megfizetni. Én itt arra gondoltam, hogy kicsit lehetne változtatni a dolgon. Az istenadta kemwelli nép ne harcosnak legyen csapnivaló, hanem katonának és épp ezért vannak csak lovagrendjeik.

Anno a Káosz Káoszával kezdtem a fantasy-s pályafutásom, majd kiugrottam a bőrömből, amikor megjelent a KRPG, de a világleírás néhol "érdekes".

Mindenesetre előre is köszönet a segítségért. :sir:

GromilIsshiah

GromilIsshiah

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 8 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.09, 21:40

nekem tetszett jó kis story:) engedelmeddel ezt a sztorit szívesen elmesélném az én csapatomnak, persze csak ha nincs kifogásod ellene:S:)

Krynn

Krynn

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1091 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.09.08, 14:26

Krynn, bocsi, hogy csak most válaszolok, de teljesen elfeledkeztem róla, hogy írtam ide. A problémáim egyelőre megoldódtak, egyébként láttam, hogy van ilyen általános fórum is, csak gondoltam, ide írok, ha már Káoszos dolgokról van szó. Meg egyébként is annyira kihalt ez a hely sajnos. :sor: Viszont az szerintem sokat segítene, ha mesélnétek a játékos élményeitekről, úgy láttam ez más fórumokon szokás… (...)


A legutóbbi káosz játék eseményei. A karakterek:
Jk1: Ork költő és vadmágus, a csatabárdot is jól forgatja - gerondari menekült
Jk2: Félelf, a városi cirkusz artistája, kiváló késdobáló.
Jk3: A Zhíl birodalomból érkezett gilf magnólia lovag, múltja sötét titkaival
Jk4: Kedélyes törp csillagjós, aki ha kell, akkor meg is tudja védeni magát kalapácsával

A kaland Maldiberanon, egy tengermelléki drén kisvárosban kezdődött. Mint kiderült, a frissen kinevezett főmágus elődje tornyába szeretne bejárást szerezni, mivel ott halmozódot fel sok évtizednyi mágikus tudás. Sajnos a torony erős csapdákkal védett, csak a korábbi főmágus kulcsával lehet ezeken gond nélkül áthaladni, a kulcs pedig eltűnt gazdájával együtt valahol északon. Nem mellékes, hogy a város éppen háborút visel a közeli elf közösséggel, ezért nincs nagyon szabad embere a főmágusnak a kereséshez, ekkor jön képbe a csapat. Némi fizetség/szívesség ellenében útra is kelnek egy batáron néhány helyi kisegítővel (egy futár és egy kocsihajtó). Alig fél napi út után Jk1 megérzi, hogy követik a társaságot (az aktívan használt esszencia hullámaira lett figyelmes szinte véletlenül, mikor unalmában a Hálót figyelte). A batártól lemaradva csapdát állítottak a rejtélyes alakoknak, és bevárták őket.
A csapdába végül nem sétáltak be a támadók. Erdei elf határvadászok voltak, illetve vezetőjük egy fajtájukbeli varázslónő. A "közkatonák" hamar elhullottak Jk3 villámtámadásaitól, miközben Jk1 erős védelmi varázslatok gyűrűjében magára vonta a figyelmét az elfeknek. A varázslónő egy láthatatlanná tevő gyűrű segítségével megszökött, de csak időlegesen, mivel Jk1 kifinomult szaglásával vadászkopóként követte kilómétereken át, míg a végkimerülés határán meg nem adta magát. Őt elfogták, sajnos a többi elf fogoly addigra elvérzett, így csak a varázslónőt tudták kikérdezni.

Az elfek természetesen a város ellen küzdenek, és csak azért követték a karaktereket, hogy megtudják mi a tervük. Varázskönyvétől megfosztva ugyan, de az elf nő folytatta az utat foglyulejtővel. A batárt másnap beérték, majd egy drén-ork vegyes lakosságú faluban megálltak feltölteni készleteiket. Itt felfogadtak egy helyi idegenvezetőt, mivel néhány pletyka a fülükbe jutott egy közeli szellemvárosról - a hozzá dukáló átkokkal együtt. Úgy saccolták, hogy a város nagyjából akkor néptelenedd el, mikor a korábbi főmágus erre járhatott, így ki akarták deríteni, mi történt ott - hátha az ottani esemény során lelte halálát az eltűtn főmágus, így ott lesz még porhüvelye és vele az áhított kulcs tornyához. Az idegenvezető ork el is vitte őket a sírokhoz, ahol még megérkezésük estéjén nekikezdtek a város romjainak felfedezéséhez. Minden érintetlen volt a házakban, mintha a lakók csak úgy eltűntek volna. Jk1 mágikus kisugárzás érzékelt a hegy gyomrából, így az oda vezető egyik bányajáratot kezdte kiásni az omladéktól (Jk1 segített neki). Jk3 eközben a közeli tavat járta körül, annak reményében, hogy valamilyen vízmosást talál a hely mélye felé, de nem járt sikerrel. Míg ő távol volt, addig az ásókat különös fagyviperák támadták meg - sziklarepedéseiket védték a betolakodóktól. Jk1-et ugyan megmarta az egyik, de elf foglyunk készségesen kiszívta a mérget, így sok kellemetlenségtől megmentve a költőt (aki eme önzetlen cselekvésen felbuzdulva írt is egy bűn rossz ódát a rabhoz rögtön ezután). Az egyik házba tértek be aludni, éjszaka pedig hatalmas szárnyak suhogására ébredtek. Az idegenvezető elmondta nekik, hogy annak idején itt félig elf, félig drén (drelf) népek laktak, akik egy elf halálistent tiszteltek. Hitük szerint valaki halála előtt Zrog'davar (így írják? :ok:) fekete madár képében jön el lelkükért. A szárnysuhogás ember nagyságú, torz madaraktól származott, a csapat pedig áldotta eszét, hogy nem a szabadban táboroztak le. Sajnos reggelre elkezdett rajtuk hatni az átok, és tollak kezdtek sarjadni testükből.

Másnap sikerült befejezni az ásást, és hozzáférni a bánya lejáratához. Ekkor derült ki, hogy nem is bánya, hanem egy hegymélyi szentély bejáratát találták meg. A szentélybe való bejutáshoz át kellett menni Zrog'davar próbáján, ami előtt a karakterek inkább tervezgettek: összeszedték azt a felszerelést, amire szükségk lehet majd a föld alatti barlangokban, megtudtak a lehető legtöbbet az elftől a halálistenről, illetve a drén segítőket a drelfek kultúrájáról. Este felé hatoltak be a szentélyhez, de néhány madárember már ott várta őket. Jk3 egyiküket levágta, a másikat elfogta. Jk1 vadmágiája segítségével kiderítették, hogy a madarak egykor emberek voltak (ők is átváltoztak idővel), utazók és hasonlók. Nagyon valószínű volt tehát, hogy ez az átok, ami miatt elnéptelenedett a város, és talán a régi főmágus is egy madár alakjában lehet most. A madártól megtudták azt is, hogy fészkükhoz két út vezet: az egyik a hegy gerincén (ezt nem merték megkockáztatni, mivel ott nincs fedezék), és a hegyen át. Az első próba a vér próbája volt, egy gigantikus kőkolosszus állta el a kövekező terem ajtaját, pengéjére pedig maga a fejtörő volt vésve. Sajnos a csapata nem jár túl a szobor eszén, ez pedig Jk2 életébe került. Hihetetlen szerencsével Jk2 halálával megoldotta a rejtvényt, így a többiek tovább mehettek.

A második próba előtt visszafordultak, eltemették halott társuk tetemét, ekkor csatlakozott Jk4, aki szintén az átok hatása alá került, és érdekelt volt abban, hogy mielőbb a dolog végére járjanak. A második próba fejtörőjét könnyen vette a csapat, gond nélkül átjutottak. Hasonlóan alakult ez a harmadikkal is, annyi különbséggel, hogy végén könnyelműségből elszalasztották a könnyű megoldást, így a bonyolulatabbal kellett magukat átverekedniük (és úszniuk) a próbán. Ezután egy kis pihenőt engedélyeztek magukatnak, majd tovább indultak, hogy találkozzanak a szentély urával, aki mint kiderült, Zrad'gavar egy papja volt. Papi hatalmát városának bukása miatt elvesztette, és istene megtagadta tőle a halál áldását is. Így azonban élőholttá vált, ghoulként tengetti sötét napjait itt. Az átkot ő bocsájtotta az ide érkezőkre egy goosz medalionnal, és egy gilf foglyot zabált már évek óta - letépte testrészeit és megette, majd hagyta, hogy azok visszanőjjenek. Jk3 önmagát ajánlotta cserébe azért, hogy megtörje a többieken az átkot. A ghoul letépte karját (Jk3 kifeküdt - több közt a döbbenettől -, de még élt), majd megszünette az átkot. Mint egy varázsütésre ekkor a csapat többi tagja megtámadta, a közben varázskönyvét megint birtokló elf varázslónő pedig a többiek takarásából agyonzúzta egy szellempöröllyel.

Innen happy end volt, a maradak visszaváltoztak az emberekké, akik korábban voltak. Még a kulcs is meglett, a ghoul őrizte, mert mágikus kisugárzása tetszett neki (noha nem tudta, mire való). Kiderült ki volt a gilf, és pontosan mi vezette ide őt és a többi régészt. Sőt, azt is megtudta a csapat, hogy a főmágus bizony nem az átok áldozata lett, hanem ő maga volt az egyik, aki kiírtotta más legendás kalandozókkal együtt a még anno virágzó várost. A városba visszaérve visszaengedték népéhez az elfet, aki viszont inkább velük maradt, majd átvették jutalmukat az új főmágustól a kulcsért cserébe.

Ennyi volt a játékalkalom, itt közbeszólt az idő, és mivel dramatikailag úgyis egy nagyobb lezáráshoz értünk, így inkább megszakítottuk. Folytatása következik. :rohog:

Roxan

Roxan

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 23 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2010.08.18, 20:26

Üdv! :D

Nagyon tetszik a lélek áthelyezéses tükrös ötlet, kicsit hasonlóval találkoztam nemrég a Neverwinter Nights-ban, csak ott egy vízesésnél található oltár volt a kapu két világ között és úgy lehetett átlépni rajta, hogy a karakter szíven szúrta önmagát egy rituális tőrrel. Persze az egy egészen más játék, de szerintem ötletes. :D Ettől függetlenül a tükrös ötlet jobban tetszik, de én még hozzátenném azt a gonoszságot is, hogy nem a saját karaktereik bőrébe kerülnének a másik világban a játékosok, hanem véletlenszerűen egymáséiba vagy a mesélő által kitalált karakterekébe... :lol: :)

Pi-MaN

Pi-MaN

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 612 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2009.08.31, 16:13

Köszönöm! :D ;)

Daoldin ötlete ugyan egy kicsit jobban tetszik: A karik nyüstölnek már, mert múltkor fenyegetésből megcsináltattam velük az új karijaikat (mondván , ha esetleg véletlen elhalálozna a karijuk, legyen készen a másik, hogy ne vegyen el túl sok idő, hogy újra játszhassunk :szomoru: ). Életutat játszanak, még mindig az első karijukkal. Nos a dolog visszafelé sült el, mert azóta piszkálnak, hogy ők hogy, hogyan kipróbálnák az új karijukat, azzal mennyivel jobban csinálnának ezt, vayg azt stb.... Most a tükörből kiindulva, esetleg amolyan lélek áthelyezés formán, a tükör egy kapuként müködne, amivel a karik egy idegen helyen találnák magukat az új karijuk bőrében, ahol a kaland célja, hogy tulajdonképpen visszajussanak ide, mondjuk egy hatalmas erődrendszer alsó szobájában, vannak, fenn, meg a tükör eredeti formában, ami visszajuttatja őket.. az őrült varázsló, teszteli kreaturáit, csapdáit, az álkarik testén :) ez már lényegtelen, a halottal is találkozhatnak odaát aki, szellemként ott ragadt, mert míg odaát volt az itteni testét megette egy téliálomból ébredő medve... :) így ők kipróbálhatják az új karijukat,és végre békén hagynak.. a jutalom, hogy a szerzett jp-ket az ittani karijuk kapja meg, vagy a tudás, hogy mire jó a tükör (pl a oda átküldve valakit, vagy éppen bosszuból az örült mágusnak átküldeni valami jó kis szörnyikét :eeek: :) )
Az írás odaát válik csak olvashatóvá, és leírja, hogy meg kell találniuk a tükröt, hogy visszakerüljenek!

Különben amolyan érdekes érzést is ki lehet hozni belőle, hogy nem a játékos, hanem a kari játszik szerepjátékot, egy másik karival, vagy ahogy pl tolvaj kari egy behemot testben mindig elfelejti, hogy nem tud megbütykölni egy zárat a tompa ujjaival, viszont nem kell elsunnyognia, ha valami komolyabb ellenfél esetén sem kell 'félrehúzodnia' ;)

Persze ezt még egy kicsit csiszolni kell!


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]