Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Might and Magic reneszansz - Heroes of Might and Magic V (Ravenheart)


  • Válasz írásához lépj be
42 hozzászólás érkezett eddig

Por_es_Hamu

Por_es_Hamu

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 553 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 19:24

Nálam a H4 elsősorban a grafikájával és animjaival borította ki a bilit (a városok debil 3D  renderelt falanx építményei, az eccerű tájakon, jajj az volt a mélypont). A seregeket verő hősökkel  csak tovább "javított" a helyzetén nálam :)
A H5 helyesen nyúlt a méltó elődökhöz, a  gyökerekhez (H2, H3) és sztem kellő tupirozással hoztak egy kiegyensúlyozottabb utódot. A stratégiai  része kellően összetett lett :(

<b><small><font color=brown>Javítva: 2006-08-25 20:25:17 - Por és Hamu által</font></small></b>

Raon

Raon

    Révész

  • Fórumita
  • 713 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 18:46

Gratulálok, korrekt kis cikk. :(

Többieknek:
Mint ősrégi H3 + WOG imádó, hadd javítsak ki pár tévedést a H4 "indokolatlan fikázása" témakörben:
- sok hasznos újítást volt benne, ez kétségtelen,
- mindemellett a játék legnagyobb hibája, hogy ezeket az újításokat nem ötvözte a H3 kipróbált és zseniálisan egyszerű alapjaival (játéktechnikai gondot nem jelentett volna), hanem megpróbált valami egészen újat létrehozni.
- következmények: jelentősen megnövekedett tápfaktor, rémbuta AI, bénább varázslatok, bénább harc, siralmas ostrom, eltolódás az rpg irányába... ha ezeket összegezzük, akkor a végeredmény jobb esetben is elég felemásnak hat.
- úgy gondolom, hogy aki érvekkel alátámasztva "fikázza" a H4-et, az azért teszi, mert számára a játékélmény fontos, jó eséllyel ízig-vérig heroes3 fan, és látja a visszalépéseket a 3. részhez képest. Egy stratégiai játékban nem a táp, meg a csillivilli a fontos, és a sorozatban játéktechnikai szempontból mind a mai napig a H3 képviseli a legjobb minőséget, mind kiegyensúlyozottság, mind hangulat, mind a gép és az egymás elleni harc lehetőségeinek tekintetében.
Innentől vsz a kritika, mégha erős is, abszolút védhető és egyáltalán nem indokolatlan.

Egyébként a H5 megjelenése a Magyar Heroes Oldal törzsgárdáját ugyanezek okok miatt osztotta meg, és a több száz hozzászóláson át tartó értekezés vége az volt, hogy a konlúzió: a H5 lehet jó játék, de kevés köze van a Heroes of Might and Magic III-hoz.

Jester

Jester

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1380 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 16:12

Cikk jó.

Miért Might and Magic, ha megint összevonták a classokat? Ez zavar engem.

Sandro Rulez!

VIC

VIC

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 383 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 12:40

Jó cikk, de szerzője megtanulhatna magyarul...

Kerecsen

Kerecsen

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 475 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 12:13

Én most értem a warlock kampány második küldijéhez, de még nem vadásztak a hősömre a ki tudja honnan jött seregek. Persze volt olyan, hogy a 7-féle egységből teszem azt 2 íjász maradt egy ostrom végére, de az legalább a pálya utolsó csatája volt.

Általában nálam a túlerő... igaz, én csak normálon játszok.

Egyébként a necro hősök nevei is sejtetnek némi magyar beavatkozást...Laszlo, Zoltan...nagyon dark! :(

Kerecsen

Pi-MaN

Pi-MaN

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 612 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 11:46

hmm engem leginkább itt is kampány idegesít a 4-ben a hőst volt lehetetlen megvédeni, úgye túl kellett élni a pályákat, s egy csomó ellenfél úgy kezdett, hogy ha fejreálltam is levarázsolta egy mozdulattal a hősömet :(
Itt is hasonló a helyzet, álltalában egy baromi erős hős vagy kettő üldözi át a főhösömet a pályákon, a harcok háromnegyedénél elfogy a hősöm a fejleszthetősége, s utána, mivel, sem a tárgyait, sem az esetleg szerzett hősöket nem lehet tovább vinni, csak a pálya gyors ledarálása marad célként :) de ősszeségében a túlzott gépigény nem dobott akkorát az egészet látványelemként, hogy megérje küzdeni a folyamatos akadással..kínlódni nehogy utolérjen a legyözhetetlen hős, aki ráadásul a semmiből szedi össze hatalmas seregeit :D

CikkBot

CikkBot

    Régi fórumozó

  • Admin
  • 6427 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 11:46

Might and Magic reneszánsz - Heroes of Might and Magic V (Ravenheart)

http://www.rpg.hu/iras/mutat.php?cid=4708

gildesh

gildesh

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 70 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 10:51

Imádom ezt a játékot, engem inkább csak egy-két olyan furcsaság zavar, ami inkább stílus kérdése. hogy mire gondolok? arra, hogy a Haven váron kívül minden vár erődítésrendszere ugyanarra a sémára épül. Ti.: van egy ösvény/lépcső/híd aminek a végpontjához épül a citadella. lehet, hogy én vagyok szőrszálhasogató, de nekem ez a dolog kissé sántít. mert teszem azt, mondhatnák az Inferno védői: gyerekek, húzzuk fel a hidat! most próbálkozzatok ostrommal! jó, persze marhára látványos, és jól eltalált a városok kinézete, de én csak azt sájnálom, hogy a várak háttérbe szorultak. Lehet, hogy hülyeség, de én így gondolom. és újra megjegyzem, imádok ezzel a játékkal játszani.

Lamento_Eroico

Lamento_Eroico

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 987 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 10:34

Jól sikerült cikk, egy szintén jól sikerült játékhoz! Ha az ember ráérez a H5-re (a benne rejlő lehetőségekre: hősfejlesztés, taktikai elemek, stb), tuti nem sírja vissza a korábbi részeket...szeritnem :(

Orwen

Orwen

    Lar-Dor-i varázsló

  • Fórumita
  • 315 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 09:49

A játék menete nem túl bonyolult, az én H3-as tapasztalatommal pár óra alatt nagyjából belejöttem.
A várak belső tere kifejezetten szép!

Varshi

Varshi

    Árnyfalkatag

  • Moderátor
  • 1592 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 09:18

Nagyon jó ismertető, én is eeket szoktam kiemelni, ha valakivel élőben dumálok a H5-ről. :(

Mendark

Mendark

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 104 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 09:05

A HoMM5 tényleg nem rossz. Nekem egyértelműen az volt az érzésem, hogy a hibáknál felsorolt néhány részt szándékosan nem rakták még bele, hogy a kiegészítőket is megvegyék (pályaszerkesztő, több pálya, több vár és faj).

Van még egy apró hiba ami sokakat idegesíthet de van rá megoldás: a nagy seregek szétosztása. Ha például sok-sok (csontváz)ijjászt szeretnénk több csoportba rakni...
Erre már a HoMM2-ben is volt lehetőség, ha Shift-tel raktál odébb valakit. A HoMM3-ban ez (nagyon helyesen) külön gombot kapott. Most az HoMM5-ben két panel sem volt elég hogy ez a gomb is beleférjen, de a régi Shift-es módszer azért működik :-)

Én nagy HoMM3 rajongó voltam/vagyok. Megvolt minden kiegészítője még a rajongók által írt WoG is (ami egyébként egyértelműen mutatta mekkora igény is van ilyen játékokra is).
A mostani hősök a csatában kicsit olyanok mintha a WoG commanderjeit és a régi hősöket összegyúrták volna.

Ami a játékban eddig a legjobban idegesített az az hogy a wisdom-ot szétszedték és a négy mágiaiskola szerint négy külön képzettség lett. Így ha több magas szintű varázslat is tudni akarsz akkor mindegyik iskolájához szükséges képzettséget is meg kell tanulni. Ezek pedig mind helyet foglalnak az amúgy sem sok (hat) lehetséges képzettségből. Az egész mögötti logikát persze értem sőt megértem de mint megszállott mágiaőrültet idegesít!!!

Az cikk jó. Nagy öröm egy olyan ismertető amit olyasvalaki irt aki ismeri nemcsak a játékot de az előzményeit is.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2003 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 08:30

A Heroes 4-et szerintem is jobban lehúzzák, mint kéne. Tény, hogy túlságosan szakított a hagyományokkal; ugyanakkor az atmoszférájára megérdemel egy ötöst, szintúgy a történetére, amivel - szerintem - überelte az elődeit (bár talán nem minden rajongó volt fogékony a rengeteg olvasásra kb. minden kör elején).

A H5-nél mégis örültem, hogy visszatértek a régi stílushoz. Tagadhatatlanul élvezetes, jól kiegyensúlyozott játék, sokat nyomjuk a haverokkal hot seat-ben, ugyanakkor látszik, hogy új dizájnereket és fejlesztőket kapott.

Amik zavarnak:

1. Az előző részekhez képest rendkívül gyenge zene. Megállja a helyét, hallgatható, de az egész soundtrackben talán ha két kiemelkedő darab van. Azért ez nem ugyanaz, mint mikor a H3-játéküléseket végigfütyörésztünk a haverokkal.

2. Ez már nem a might and magic hangulat. Mégis, hová a repedt herébe tüntették kedvenc barbáraimat (stronghold)?!

3. Kevés újítás.

4. Nem is igazán hiba, csak észrevétel; a fejlesztők a játék megjelenése előtt valami komolyabb, darkos hangulatot ígértek. Nem mondom, hogy túlságosan hiányzik, szerintem ez sosem volt jellemzője a m&m-nek, de ehhez képest a végeredmény elég lájtos, szinte gyermeteg lett. (Inferno kampányban várok még valami fordulatot, ami megmagyarázza nekem, hogy a retekbe lehetséges, hogy egy demon lord fejtegeti az élet értelmét egy elfnek...)

A cikk egyébként nagyon korrekt és szórakoztató, százalék neki ment. :(

UI.: Szabtom, az alapjátékban, patchek nélkül még biztos lehet a várfalon belülre gatingelni.

Tantris

Tantris

    Lovag

  • Fórumita
  • 729 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 08:27

Én csak a főmenüig jutottam el - azután kifagyott... Brühühü!!! :(
A cikk jó, de csak a szívem fájását növeli.

Olman

Olman

    Magiszter

  • Fórumita
  • 2471 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 08:26

Az a Dzsinnszultán olyan, mint a Rettenthetetlen Paprika az arénából :(

A titán elképesztően jó! Az összefoglalóért elismerés, tisztességes munka.

<b><small><font color=brown>Javítva: 2006-08-25 09:27:17 - Olman által</font></small></b>

Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 974 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 08:10

Hmm... Jó kis cikk. És a Dark Messiah játék honlapját nézzétek meg, elég meggyőző!

Remélem, a végleges játék is jó lesz.

Aserminio_de_Mueria

Aserminio_de_Mueria

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 08:02

Ez volt a legjobb ismertető, amit mostanában olvastam, kár hogy amúgy zsigeri módon viszolygok a  HOMM -től. Részletes, sok helyen elég szubjektív (Ez nem baj.), és lendületes. Bár azért egyszer még  át kellett volna olvasni, és kicsit csiszolni a nyelvezeten, néhol elég magyartalan.
Speciel  véresre röhögtem magam az "ahol különböző mágikus szerkezetek és misztikus lények várják, hogy  kionthassák ellenfeleik életét." mondaton.

Ja, külön jó pont, hogy végre egy ismertető, ahol sikerült helyesen írni a "mana" kifejezést.
<b><small><font color=brown>Javítva: 2006-08-25 09:04:59 - Aserminio de Mueria által</font></small></b>

Szabtom

Szabtom

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 794 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 07:58

Korrekt írás, nagyon jól bemutatja a játékot, a szubjektív véleményekkel is 90%-ban egyetértek.

Most jöjjön pár apró megjegyzés. :(

1. Az Iferno Gating ability-vel nem lehet védőfal mögé menni, úgyhogy ostromnál nincs semmilyen további előnye.

2. A Phantom Forces többször is használható az eredeti egységre is, és a másolt(ak)ra is. (A legújabb peccsel játszom, előtte nem tudom, hogyan működött).

Most látom, hogy csak normalon próbáltad. Ez a te szerencséd! :) Hardon megőszültem az Inferno kampányon, még mindig nem jutottam a végére. (Igaz, hetente néhányszor van csak időm játszani pár órát.)

Justin

Justin

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 497 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 07:45

Jó ismertető volt. Én a 2. résznél kattantam rá a sorozatra, aztán a 3. tényleg a csúcs volt, de szerintem a negyediket - bár távo lesik a tökéletestől - érdemén felül szapulja mindenki. Szerintem egy egész csomó olyan újítást hozott, ami nagyon jó volt. Így például a hősök "aktivizálását", amit ezek szerint az 5. rész eretnekségnek ítélt meg, nyilván az ős-HoMM rajongók ezreinek tiltakozó levelei miatt. Kár. Ezen kívül a 4. rész térbeli csatái nekem jobban bejöttek a hexes sakkozásnál (persze az sem volt rossz).
Az ismertető amúgy jó.

Oni

Oni

    Farkasárny

  • Archívum
  • 286 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2006.08.25, 06:57

A cikk hatására kedvem támadt előkaparni a HOMM3-at :(
Thx


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]