Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Szerepjatek fejleszto verseny nevezes: Istenek voltak (Attila)


  • Válasz írásához lépj be
23 hozzászólás érkezett eddig

_Garcius (NPC/NJK)

_Garcius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.08.17, 07:45

Igen, normál méretben ki lesz egészítve a rendszer különböző példákkal és példajátékkal is. (Ehhez még találnom kéne egy társaságot, mert nem szeretem a "laborkörülmények" között létrehozott példajátékokat...)

Glen_Rovan_Asgaard

Glen_Rovan_Asgaard

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 274 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.16, 14:46

Hát nem is tudom. Kétszeri elolvasás után kezd kirajzolódni nekem az egész rendszer. Azt kell mondjam nem rossz, sőt, nekem tetszik az ötlet. Alkalomadtán a "teljes" verziót is majd el szeretném olvasni (ha lehet). RPG alapkönyvnek elmegy, igaz kissé darabos a megfogalmazás, de a körítés teljesen lényegtelen, játék közben úgyis a példákat illetve a táblázatokat fogják benne keresni. A koncepció megértéséhez meg olyan mindegy, hogy "frappáns"-e a szöveg vagy sem. Ami a többit/többieket illeti. Nem értem miért kell fennakadni azon hogy nincsen meg a rég megszokott "+1/-1" elv. Elvégre ez a pályázat arról szól, hogy újat mutassanak, nem azért hogy a régit csiszolják.

_Garcius (NPC/NJK)

_Garcius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.08.10, 16:21

Megjegyzés: Volt a rendszerrel egy problémám. Olyan rendszert akartam a setting mellé, ami a köznapi valóságot írja le. Ilyet sajnos csak egyet ismerek az ingyenesek közül; a Vajra Enterprises Modern-ORC rendszerét, ami egyrészt hatalmas terjedelemmel bír, másrészt nagyon bonyolult és miniciózus. Ezért lett inkább saját fejlesztés.

_Garcius (NPC/NJK)

_Garcius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.08.10, 16:17

Nos, elismerem, hogy első látásra valóban bonyolultnak tűnik a rendszer. Azonban egyrészt bele lehet tanulni, mint minden más rendszerbe (itt bukott a mini-játék koncepció, ezt most már tudom, nem kell hangoztatni), másrészt csak kicsit bele kell gondolni a lépésekbe.

1. Van a jártasság értéke, ezt kell összevetni a feladat nehézségével. Ez nem tarthat sokáig.

2. Vannak a helyzetet befolyásoló "állandó" tényezők (használt eszköz, rendelkezésre álló időtartam, tulajdonságérték és az esetleges képességek). Ezeket a játékosnak ismernie kell, tehát ez sem tart sokáig.

3. Környezeti és egyéb, "változó" tényezők, amelyek mindig a helyzetből adódnak. Ez lényegében elég gyorsan számba vehető, mert csak annyit kell eldönteni, hogy mennyire sújtja a karaktert hátránnyal a környezete, vagy mennyire előnyös számára ugyanez. (Itt jön be a köznapi logika, azaz a józan paraszti ész, amely képes arra, hogy segítségével eldöntsük, például a vadász a puskájával mennyire lesz hátrányos helyzetben egy lövésnél, ha éppenséggel nagy a szél és zuhog az eső. A lényeg; kicsit, közepesen vagy nagyon. A dolognak ez a része arról szól, hogy mindenféle számolgatás helyett egyetlen helyzetítélettel megoldható a kérdéses kis +1/-1 módosítók sokaságának problémája. Egyébként, ettől a helyzetfüggő ítélettől sokkal rugalmasabb is a rendszer, mintha számokkal dolgoznánk.)

4. Gurítás.


Mi ebben a bonyolult és a hosszadalmas? Táblázatok??? Összesen kettő táblázat van, ami --- szerintem --- nem nevezhető soknak. Főként úgy, hogy minden lehetőséget lefednek, és nem kell megtanulni őket, mert elég rájuk nézni, könnyen használhatóak. Az egyiknél annyi a lényeg, hogy mekkora a különbség két érték között, a másiknál pedig a kocka mutat mindent.


Jó, lehet mondani, hogy az alkotó szempontjából valóban könnyebb minden, ezt nem is tagadom. Csakhogy ezt a rendszert már többen is próbálgatták, nem csak én használtam. A kezdeti nehézségeken túl (minden létező rendszert ki kell ismerni ahhoz, hogy használd) kivétel nélkül mindenkinek az volt a véleménye, hogy megfelelően rugalmas és egyszerű. Nem csak a saját véleményemet erőltetem.

Jester

Jester

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1380 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.10, 14:39

Jogos. Tehát példa:
A rendszer leírása szerint azt kitalálni, hogy egy adott karakter képes e eltávolítani azt a bizonyos lakatot - a képességek, táblázatok, helyzetelemzés, körülmények, feladat nehézsége, tulajdonságok figyelembevételével - majd a táblázatokból adódó módosítók kezelésével majdnem annyi ideig tart, mint IRL leszedni azt a lakatot.
Azaz, kellemetlenül túlbonyolított a "skill" rendszer. Ezek után még azt is ki kell találni, hogy melléfogás, rontott próba, félsiker, siker vagy kivételes siker, már ha a fenti gurítás táblázat alapján végre dobtunk is egyet. Szerintem pont egy ilyen túlszofisztikált rendszer veszi el az időt a szerepjázéktól. Pedig egy ilyen életút alapú életút játékban az lenne a lényeg, vagy nem?
Persze megvan a lehetőség, hogy az egészet átugorva és a logikán alapulva gyorsan eldöntsük, hogy kinyilt e már az a fránya lakat, de akkor meg minek az egész cécó?

BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4658 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.10, 13:12

Garcius
nem lehet hogy pl azert vannak megturve, mert nem sertik a forumszabalyzatot es belefernek a szolasszabadsagba?

Jester
legkozelebb kerlek peldakkal es ervekkel illusztrald az ilyesmit: `akad még bőven a játékodat nehézkessé tevő elem`
mert anelkul tenyleg szimplan beszolas-szaga van a dolognak.

_Garcius (NPC/NJK)

_Garcius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.08.10, 13:00

Jester: egyáltalán nem kifogásnak szántam. Tény, hogy így történt és kész. Más is említette, hogy nem ment neki a pályázatnak teljes erőbedobással, akkor ők is csak kifogásokat kerestek?

Egyébként is szó volt már róla, hogy a személyeskedést nem ártana visszafogni.

A mellédumáról: mi MELLÉ dumáltam? Hozzászólásod kifejezetten értelmetlennek tűnik.



(Az ilyen beszólások részben az RPG.HU-t, mint honlapot minősítik, így nem értem, miért vannak eltűrve...?)

Jester

Jester

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1380 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.10, 10:53

Garcius:
"Az a helyzet, hogy éppen más dolgok vitték el az időmet, amikor jött a pályázat. Így először  nem is akartam beküldeni semmit, azután volt még két hét a határidőig, mondom hajrá,  megpróbáljuk."

Azért ez simán győzhetne a hülye kifogások versenyén.

"...hogy ha  kibővítem valamelyest és teljes (normál) rpg lesz belőle, akkor mit találtok  hibásnak.(?)"

Ez a rossz melléduma, akkor sem fog erényedre válni, de akad még bőven a  játékodat nehézkessé tevő elem úgy is.

<b><small><font color=brown>Javítva: 2007-08-10 11:54:07 - Jester által</font></small></b>

Attila

Attila

    Banned

  • Fórumita
  • 4235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.10, 07:55

Minden munkáról lesz cikk, nemsokára sorra is kerül mind. Több győztes is lesz, plusz terveim szerint közönségszavazás is, oszt' meglátjuk.

Baltass

Baltass

    Érdeklődő fórumozó

  • Archívum
  • 96 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.10, 00:51

Győztesek majd a végén. Már csak olyan 5 lehet hátra.

_twillight (NPC/NJK)

_twillight (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.08.09, 22:45

Most komolyan minden beadott munkáról kijön egy cikk? Legalább azt lehet tudni, kik lettek vmi győztesek?

_Garcius (NPC/NJK)

_Garcius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.08.09, 05:06

A plágium vádját elutasítom. Egyrészt ismerem a Mage-et, másrészt...

A Mage szerint a mágus varázsoljon úgy, hogy a hatás elfedhető legyen egy lehetséges eseménnyel, különben paradoxon jöhet létre és emiatt őt büntetés sújtja. Ebben a játékban viszont szó sincs ilyesmiről. Nem kell erőlködni, hogy a létrehozott hatás elfedhető legyen; ez automatikusan megtörténik. Amellett a valóság megváltoztatásának "statisztikai alapokon nyugvó" verzióját egyáltalán nem értem, miért hoztad be, mert semmi köze az egészhez. Legalábbis a "statisztikai alap" teljesen irreleváns. Egy szóval sem említettem sehol, hogy mekkora a valószínűsége az adott példában az autó arrébb-parkolásának.

Az 1, 2, 3, 4 közül nem választok, mert mindegyik egyformán megállja a helyét. Véleményem szerint valamit nem értesz. Ez ugyanúgy megy, mint minden szerepjátékban; a játékos megmondja, hogy mit csinál a karaktere, és a mesélő aszerint folytatja a történetet. Mi ebben a probléma???

Az időzsaru dilemmája pedig igen, fennáll. De ez miért baj???

Commandante

Commandante

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 168 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.08, 23:28

Garcius:

Ha a parkoló kocsi példájár gondolsz, akkor:

egyrészt bár nem vágom a WoD Mage  világát, de a kollektív hitvilág valóságbefolyásoló hatása és a valóság statisztikai alapokon nyugvó  megváltoztatása (“mert parkolhatott volna ám 2 méterrel arréb is, kb 8,7 %  valoszínüséggel” szöveg..) egy az egyben a Vampire Mage-et jutatja eszebe, pedig csak  néhány crossover regényböl ismerem. Ha ez nem 100% plágium, akkor semmi...

De felejtsük el az  egészet. Szóval a szitu:

&Egrave;ppen a járdán sétálsz, cigivel a szádban egy rakás iskolás  kiskölyköt próbálsz kikerülni, amikor egy Ford Mustang csikorgó kerekeit hallod, majd a feltuningolt  verda ablakából két bedrogozott feka hajol ki, és megereszt néhány sorozatot feléd. Mire  Te:

1. magad elé “kapsz” (értsd: teleportálsz, varázsolsz, lebegtetsz,  mittomén...) egy épp a közelben parkoló személykocsit. Ez sajna túl alacsony, így a fekák szarrá  lönek a kis pöcsökkel együtt.

2. a kiscserkészek elé “varázsolsz” egy éppen  arra parkoló furgont. Te kinyúvadsz, de legalább a kiscserkészek megússzák a furgon  takarásában.

3. bingó bazzeg, egy kamion parkol az út mentén! Stressztöl gyötört tested és a  fekák közé “büvölöd”. De a fekák már fél órája követnek, így ez semmit sem ér.  Más szögböl nyitnak rád tüzet (ahol nem vagy a kamcsi takarásában). A kiscserkészek..., nos...  dobjunk rá, hogy hányan kapnak ólompapit a pofijukba...

4. bingó bazzeg, egy kamion parkol az út  mentén! Stressztöl gyötört tested és a fekák közé “büvölöd”. Mivel fél perce  azzal szenvedsz, hogy a börig hatoló északnémet szélben lángra kapjon az utsó szál bagód, és a feka  banda is csak véletlenül furikázottt arra, ezért a varázslat hatására baromira nem vesznek észre  (értsd: fél perce egy ott parkoló bazi nagy kamion mögött próbálod meggyújtani a cigidet, míg a  kiscserkészek “mivan tata, fúj a szél?” felkiáltással húznak el melletted, és a  kamion takarásából egy ellenséges banda feltuningolt kocsiját látod tovagördülni.

A 20 oldalnyi  sebzéstáblázat helyett inkább a tippedre ennék kíváncsi! 1, 2, 3 vagy 4? Vagy hogy a rákba dönti el  a KM?

Az egész kb olyan, mint a Timecop dilemmája. Van Damme tudja, hogy megáltoztatta a  jövö-jelent, de egyedül ö emlékszik rá. Most vagy mindneki elfelejtette az egészt, és tényleg, vagy  mindenki normális, csak ö helikopter. Vágod?

Remélem vágod, mert késö van ahhoz, hogy mégegyszer kijavítsam...
<b><small><font color=brown>Javítva: 2007-08-09 00:31:12 - Commandante által</font></small></b>

kabal

kabal

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1269 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.08, 23:07

neon swallow: És ha a templomtoronynak gatyája lenne, az lenne a legnagyobb legény a faluban...:-)
És ha valaki emlékszik a Kult RPG-re, ott is hasonló volt a szitu az elfeledett vagy bebörtönzött őrült istenekkel. De ugye a puskaport is kétszer találták fel...

_Garcius (NPC/NJK)

_Garcius (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.08.08, 17:13

Lepus:
Köszönöm a rövid összefoglalót, szükséges volt. A rendszerről pedig továbbra is tartom, hogy egyszerű, csak kicsit túl kell lépni hozzá a berögzült "+1/-1" gondolkodásmódon. Magyarul; ez a rendszer a lehető legkevesebb matekot használja, ehelyett a helyzet józan paraszti ésszel való felmérését részesíti előnyben.

Eredetileg majdnem teljes egészében fogalmi rendszernek készült, csak utólag tettem át "ötpontos"-ra.


Commandante:
Olvass figyelmesebben, kérlek. A valóság megváltoztatható, csak ez kívülről nézve egyáltalán nem látszik. Ezt viszont leírtam valahol az első három oldalban.

Commandante

Commandante

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 168 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.08, 16:02

Megtalálta valaki a valóság megáltoztatására vonatkozó szabályokat? Vagy csak én érzem úgy, hogy e nélkül nem kerek a történet?

_neon swallow (NPC/NJK)

_neon swallow (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2007.08.08, 12:53

Hát a rendzserbe bele sem kezdtem, de a háttér nekem nagyon tetszik. Én látok benne fantáziát, ha kicsit több hangsúlyt fektetett volna az író a hátterül szolgáló világ kidolgozására, mint a szabályokra, akkor valami nagyon jó dolog is születhetett volna.

Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.08, 12:27

Garcius:
Az, hogy ilyen az írói stílusod, egy dolog. Ha van stabil olvasóközönséged, akiknek bejövős, az jó. Ellenben egy szerepjáték szabálykönyve nem irodalmi mű, hanem kézikönyv. Egy kézikönyvnek pedig egyszerű és frappáns fogalmazási módot kell használnia.

A minijáték koncepció lényege, hogy a játék teljes mechanikája egyfelől elfér kevés oldalon leírva, másrészt pár perc alatt megérthető, és játék közben minimális odafigyelést igényel. (Míg egy ADnD csatában a rendszerre és a történetre fordított figyelem 90-10%, szerintem egy jó minijáték leg-rendszerintenzívebb pillanataiban sem mehet 20-80% fölé.) Ez nem a realizmus feláldozását, hanem a szimuláció feláldozását jelenti. A realizmus a mesélő és a játékosok dolga, a rendszeré csak a konfliktusok eldöntése.

Milyen társadalmi csoportok megsértésétől féltél?

Ami a rendszert illeti, szerintem túlbonyolítottad. Ijesztő belegondolnom, hogy ez volt a legegyszerűbb rendszered, és még le is húztál belőle. Gondolj bele milyen egyszerű mondjuk a Kő-Papír-Olló játék, mégis lehet élvezni. Nem mondom, hogy attól nem lehet bonyolultabbra venni a figurát, de a szerepjáték "fénykorának", a 80-as és kora 90-es éveknek a rokokó rendszerei egyáltalán nem példaértékűek.

Mammon

Mammon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 131 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.08, 12:15

"Az a helyzet, hogy éppen más dolgok vitték el az időmet, amikor jött a pályázat. Így először nem is akartam beküldeni semmit, azután volt még két hét a határidőig, mondom hajrá, megpróbáljuk."

Hát így kár volt.
Vagy szívvel-lélekkel, vagy minek?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6406 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2007.08.08, 11:00

nem fogott meg semennyire se, egyszerűen a szabályok/világ aránya is olyan volt, hogy kínszenvedés volt végigrágni magamat rajta..


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]