Ugrás tartalomhoz


Fotó

Pathfinder


  • Válasz írásához lépj be
694 hozzászólás érkezett eddig

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 22:51

Jónak tűnik. Az egészben a grafikai megjelenés tetszett a legjobban. Komolyan elgondolkoztam, hogy vennék egy ilyen könyvet, ha kiadják. Újítások terén nagyon pozitívak a tapasztalataim. Tényleg ott húznak a gyeplőn ahol kell. A rogue problémára, meg csak annyit, hogy nem a rendszert kell úgy alakítani, hogy ne lehessen tápolni. Pont erre a feladatra van a mesélő, aki azt mondja az ilyen kombóra, nem. Aki tápolós az még egy kaland játék kockázat szintű rendszerben is megtalálja a kiskapukat...

Mincer_Lightbringer

Mincer_Lightbringer

    Overgod

  • Archívum
  • 94 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 21:35

Valoban, ha a skillek tapolasa a cel, akkor mindenki a Rogue class-t fogja felvenni. De azert szerintem nem ez az egyetlen letezo cel meg optimalizalas eseten sem. :nemertem:

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4462 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 21:17

Mincer:
Na ez az, ettől még jobban elszáll az egész A2 rendszer. :nemertem: Mindenki ugyanúgy felveszi a rogue-t egyszer, mint szükséges skill-tápolást, utána a plusz pontjaiddal szédületes sebességgel húzzák fel a trained skilleket, és bármely kaszt minimális kompromisszumok árán a skillek terén szinte univerzálissá tehető.
Ha nem lesz más, szerintem én az A1-es (vagyis az SW Saga-s) módszert fogom használni, kicsit módosítva: az untrained skillek nem fél, hanem csak negyed karakterszintet kapnak. (És ezt lehet, hogy a Saga-ban is be kellene vezetni, bár még nem gondoltam át minden oldalról, hogy mivel járna.)

Mincer_Lightbringer

Mincer_Lightbringer

    Overgod

  • Archívum
  • 94 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 21:09

En meselokent ugyis plusz skill pontokat adnek, ahogy azt D&D-ben is szokasom volt tenni, mert en kevesnek erzem az alapot.

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3237 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 21:06

Petrus: 1 szintnehézség sztem bőven kompenzálja azt, hogy egy tiefling még kap némi fire resitance-t. Főleg, h ez a faj egyik fő előnye. (A mágus mint kaszt meg kifejezetten illik hozzájuk.)

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4462 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 21:05

Ez az A1 vs A2 skillrendszer eléggé megosztotta a Paizo fórumait is. Bár az A2 visszaállt az ismertebb irányba, sokan túl kevésnek érzik a választható skillek számát, ill. néhány kaszté meg túl sok (a rogue "skill monkey"-ek, ugyebár). Igen, ott a multiclass, mivel megszűnt a cross-class, és az új kaszt skilljei automatikusan class-skill-ek lesznek, függetlenül attól, melyikben lépsz tovább, de azért valami még el van csúszva. Olvastam pár playtest-et is, a csapatok karaktereinek kb. 95%-a multiclassolt rogue, csak azért, hogy 8+Int darab skill-t beválaszthassanak, és aztán majd továbblépve a korábbi kasztjukban abból a kevés pontból mégiscsak több trained-et hozzanak ki. Pl. egy fighter/rogue 9/1 jelentősen halálosabb és messze sokoldalúbb, mint egy fighter 10, vagy rogue 10.

"én ilyenkor a fajból és kasztból adódó bónuszokat (resistancek, stb.) összadhatóvá titulálnám"
Szerintem bőven jó az úgy is, hogy csak a nagyobb érvényesül, hiszen ez az alapelv az egész rendszerben is. Kicsit durva lenne, ha összeadódnának, pár óra alatt kisakkozná mindenki a legoptimálisabb crossbreed fajt. :nemertem:

Mincer_Lightbringer

Mincer_Lightbringer

    Overgod

  • Archívum
  • 94 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 20:59

En tamogatom az A2-es skill rendszert, szerintem az eddigi legjobb, amit d20-ban lattam.
Ami a letoltest illeti, a regisztracio megkerulheto a BugMeNot segitsegevel. :nemertem:

kunadam

kunadam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 949 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 20:45

A skill rendszerben én örülök, hogy megtartották a pontosztogatást. Miért lenne más mint a korábbi?
Szintenként 1-et kioszthatsz és a trainednél kapsz +3-at. Tehát a max trainednek 3+szint, pont mind régen.
Az untrainednél meg magasabb. Vedd hozzá, hogy sok képzettség össze lett vonva, szóval relatíve több képzettsége lett a karaktereknek.

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3237 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 20:39

Nekem a nagy kedvencem a mágus lett, sztem rettentő ötletesen átalakították ezzel a vérvonal dologgal, ízt adtak neki, és most már nem olyan gyenguska szegény.

Viszont így egy huszárvágással kiiktathatnának egy csomó fölösleges vérvonalas meg templátos egyéb szabályt, lehetőséget, és mehetne mind a mágusba. Persze nem kötelező, de sokat egyszerűsítene. :nemertem:


A másik érdekes kérdés a vérvonalas fajok, plusz mágus kombó... szóval egy tiefling mondjuk infernal vérvonallal... én ilyenkor a fajból és kasztból adódó bónuszokat (resistancek, stb.) összadhatóvá titulálnám, de ez már az én ízlésem.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4462 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 20:29

...és ott vannak még az item creation feat-ek is... :nemertem:

Ymdar

Ymdar

    A Belső Kör Tagja

  • Fórumita
  • 2513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 19:43

Igen, az XP komponens elhagyása a varázslatoknál kifejezetten jó ötlet, így több olyan varázslat is lesz, amit eddig esetleg csak azért nem varázsoltam egyik karakteremmel sem, mert feleslegesen magasnak/feleslegesnek éreztem.

Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4462 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 19:26

www.paizo.com :nemertem:
Regisztrálni kell, de a letöltés ingyenes.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6802 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 19:04

(OFF)
Srácok, linkeket dobhatnátok az előzetesek elérhetőségeiről.
Gondolom google-el nem nehéz megtalálni, de egyrészt így mindenkinek könyebb, ha képbe akar kerülni a témával, másrészt meg lusta is vagyok! :dilis: :nemertem:

Bulldy
(/OFF)


Petrus

Petrus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 4462 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 18:23

A 4E topikban én vetettem fel, hogy talán ideje lenne már ezt is megnyitni, szóval :nemertem: . Szerintem maradni fog, mindenképpen külön témát ér és - remélhetően - a 4E megjelenése után is életben marad. :D

Szóval: mi még nem próbáltuk ki, egyelőre megvárjuk az Alpha 3 állapotot, amelybe már a hiányzó kasztok is bekerülnek, de az Alpha 2 alapján mindenképpen ígéretes. Csak pár próbakaraktert csináltam eddig, és az alapján működni fog a dolog, nem lesz táp, viszont a skillrendszert az Alpha 1-es (SW Saga stílusú) változathoz képest sztem elcs*szték. Ha meg akarják őrizni a kompatibilitást a 3.5 anyagokkal, akkor muszáj lesz hozzányúlni, mert már közepes szinten is egyértelműen gyengébb, mint a hasonló erejű 3.5-ös megfelelői (ha a DC-ket akarják lejjebb vinni, akkor meg oda a kompatibilitás). Vagy az A1-es változatot kell visszatenni, vagy több skill pontot kell adni, vagy a trained class bónuszt kell megnövelni, mert egyébként legyengül. Első blikkre minden kasztnak +1-2 pont és a trained +5-re növelése már elégségesnek tűnik.
A kasztok újításai mindenképpen pozitívumok. Nagyon jól felismerték, hogy egy csomó kaszt low-level-ről kilépve elveszíti minden varázsát, pusztán a szintfejlődés mellett semmi pluszt nem nyújtanak, így kénytelenek PrC-be lépni. A kidolgozottságuk bizonyára javulni fog még az A3-ig, plusz jön a még kimaradt három kaszt is, azokra kíváncsi leszek (pl. hogy a bárdot tudják-e egyedibbé tenni azon kívül, hogy rogue/fighter/sorcerer, és a "kornyikálás" miatt nem is igazán népszerű).
A feat rendszer olyan-amilyen. Mivel minden karakter minden páratlan szinten kap feat-et (plusz néhány kaszt bónuszai), muszáj volt picit bővíteni. Pláne, hogy a harciakat ki is emelték külön group-ba az új fighter-ek miatt. A szűkítés csak kárára vált volna a dolognak. Szerintem jó lesz ez így.
A harcrendszert még pofozzák, az A3-ban bővebb lesz, bár igazából ami most nincs benne, az a 3.5-ben ugyanúgy érvényes. Ami új, az a channeling, meg a manőverek kezelése és egységesítése.
A mágiarendszert képlékenynek látom, de mindenképpen vannak pozitívumai. Rendbe rakták a polymorph körüli mizériákat, a specialisták / papi domain-ek most már tényleges előnyöket élveznek (nem csak +1 varázslat / +1 DC, ill. valami triviális domain power, ennél sokkal-sokkal több). A varázslatokhoz is elkezdtek hozzányúlni, pl. az alacsony szintű mágiák nagy részénél elhagyták az M komponenst. a magasaknál meg az XP szűnt meg (de drágább M-et kaptak helyette). A varázstárgyakba is belekaptak már, látni a koncepciót, szerintem okés lesz.
Az új encounter tervező szvsz jobb, mint volt (bár a 3.5-ös sem volt rossz a maga nemében).

Az Alpha 3 valamikor ebben a hónapban lesz aktuális, ha megjelenik, talán sikerül rávenni a csapatot pár tesztjátékra (kivéve persze azokat, akiknek már "kifordul a bele a D&D-től" :dilis: ).

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3237 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.05.05, 17:33

Sziasztok!


Ugyan kikértem elGábor véleményét, de a válasza késik, én pedig utólagos jóváhagyását remélve is megnyitom a Pathfinder topikot. :nemertem:

Úgy vélem, a Pathfinder nagyon jó választás azoknak, akik a 4.0 előzeteseitől nem ájultak el, de a 3.5 után egy még letisztultabb, kevesebb vitára okot adó és pörgősebb (már ha a 3.x kiadásoknál ezt a szót ki lehet mondani) szabályrendszerre vágytak, egyszóval egyfajta 3.75-re.
A Pathfinder fejlesztői pedig mintha felismernék ezt a rést.


Mivel a szabálymódosítások iránya nagyban alapul a játékosok visszajelzésein is, így ebben a fórumban is jó lenne teret adni a saját tapasztalatokon alapuló ötleteléseknek.


Hogy beindítsam valahogy a témát, néhány szó a saját tapasztalatokról:

- nagyon jó ötletnek tartom az alapkasztok előnyeit, ami a PrC-kkel szembeni választást biztosít
- ugyanakkor még nem volt alkalmam kipróbálni, mekkora plusz tápot adnak ezek, hisz úgy látom, a legtöbb újítás újabb és újabb tápokban valósult meg (ezen tápok jó részét azonban érdekes és változatos újításnak látom)
- a skillek egyszerűsítése nagyon üdvözlendő lépés volt, javarészüket már mi is megléptük saját játékunkban, dde itt tovább nyesték őket (bluff és sense motive egybevonása, stb.)
- továbbra is túlburjánzónak érzem a feat-ek rendszerét, itt több egyszerűsítés is elkelne
- a legtöbb harcegyszerűsítő lépés teljesen okés, de sztem itt még vannak tartalékok
- a varázslatrendszerhez még kevéssé nyúltak hozzá, sztem gyökeresebb alakításokra is sor kerülhetne (fly, teleport és invisibility szintjének felemelése).


Várom a ti érzéseiteket, ötleteiteket, tapasztalataitokat: talán megéri a Pathfinder a belefeccölt időt és energiát.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]