Ugrás tartalomhoz


Fotó

Liga


  • Válasz írásához lépj be
571 hozzászólás érkezett eddig

Aeren

Aeren

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.05, 10:54

Mondjuk a belháború pontjai duplán érnek? Ekkor megéri belháborúzni az embereknek, de könnyen elveszíthetik az első helyet, ha közben a többiek szereznek pár területet.
Viszont megjegyezném ez nem lenne túlságosan korrekt ha az egyik háznak van 6 tagja a másiknak meg 1.

Nem beszélve róla, hogy mivel ezúttal nem a házak, hanem a játékosok versenyeznek, a házak közötti lemaradás nem lenne nagy ár a dupla pontmennyiségért. Ha pedig valaki folyton belháborúzik, akkor még kevésbé lesznek változatos ellenfelei, mint amúgy lennének...

De mivel csak az első számú ház tagjai belháborúznak, azért mégsem annyira. Másfelől viszont a többi ház támadhatja őket is, szóval...

Recky

Recky

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1547 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.05, 10:42

Mondjuk a belháború pontjai duplán érnek? Ekkor megéri belháborúzni az embereknek, de könnyen elveszíthetik az első helyet, ha közben a többiek szereznek pár területet.
Viszont megjegyezném ez nem lenne túlságosan korrekt ha az egyik háznak van 6 tagja a másiknak meg 1.

Nem beszélve róla, hogy mivel ezúttal nem a házak, hanem a játékosok versenyeznek, a házak közötti lemaradás nem lenne nagy ár a dupla pontmennyiségért. Ha pedig valaki folyton belháborúzik, akkor még kevésbé lesznek változatos ellenfelei, mint amúgy lennének...

Aeren

Aeren

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.05, 10:13

VI. Belháború

Az ötlet tetsztik (mármint hogy lehessen belháború), de nem teljesen értem, mire lenne jó. Talán ha a legerősebb ház(ak)ra korlátoznánk a belháború jogát...
2/5


Mondjuk a belháború pontjai duplán érnek? Ekkor megéri belháborúzni az embereknek, de könnyen elveszíthetik az első helyet, ha közben a többiek szereznek pár területet.
Viszont megjegyezném ez nem lenne túlságosan korrekt ha az egyik háznak van 6 tagja a másiknak meg 1.

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.04, 17:57

Üdv!

I. Pakli összeállítás

Ez jó. 5/5

II. Story line

Ez is. 5/5
A legstílusosabb dekk meg külön tetszik.

III. Az ellenfelek kiválasztása

Korrekt. 5/5

IV. Szövetség

Ez alapvetően tetszik, azt hiszem, volt ilyesmi az előző ligában is... "talán" pont a Lannisterek és a Starkok között... khm... csak ugye azok a fránya Boltonok... khm...
4/5

V. Protektorátus

Ez viszont... nem is tudom. Ugye két házat célszerű ütni: a legerősebbet és a leggyengébbet. Ha egy ház játékosainak kell kettő helyett harcolnia...
3/5

VI. Belháború

Az ötlet tetsztik (mármint hogy lehessen belháború), de nem teljesen értem, mire lenne jó. Talán ha a legerősebb ház(ak)ra korlátoznánk a belháború jogát...
2/5

VII. Pontozás:

Milyen Stark az, aki nem adna a sikeres védfekezésért pontot? :D
Ettől eltekintve 4/5

VIII. A térkép használata a játék során:

A térkép jóóó!
Bár én inkább a storyline-ba való beleszólásra használnám a megszerzett területeket. Mondjuk minden birtokolt terület 1 szavazat, hordó, korona, város, tenger +1 szavazat, vár +2 szavazat, és a házak így szavazhatnának a metaplot irányának meghatározására. Vagy valami ilyesmi.

IX. Mozgás a térképen

Szerintem ez jó lesz ahogy volt. 4/5

X. A csaták

Valami egyedibb előny a főváraknál jobban nézne ki, de azt meg nagy meló volna kiegyensúlyozni... 3/5

XI. Varjak lakomája

Szerintem ne a vesztest szívassuk! Elvégre ez egy játék, nem az élet... 1/5


XII. Helyszínek hatása a játékra (erősen opció)

Ez viszont tetszik. 4/5

I. Házak és játékosok

I. 1. A házválasztás

Ez jó. 5/5

I. 2. A játékosok pontszáma

Ez is. 5/5

I. 3. A házak pontszáma

Hm-hm. de amúgy jó 4/5

A többi majd máskor, mert rámzárják a termet.

Maradok tisztelettel: Alister

Vicomte11

Vicomte11

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 618 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.02, 22:13

Az imént szállt el kb. 1 órányi szövegem, úgyhogy kicsit dühös vagyok, de azért röviden és minden finomkodás nélkül pár javaslat, amit szerintem figyelembe kellene venni:

Alap koncepció:
Annak, hogy a harc melyik területen zajlik, illetve, hogy a játékos házak milyen területeket birtokolnak a játékra három szakaszban legyenek befolyással, így el lehetne érni, hogy az általunk használt "liga-pakli" egyébiránt teljesen normál pakli lenne, vagyis, olyan, amely bármely átlagos versenyen is működőképes.

1. A paklik összeállításánál
2. A setup során a szerencse faktor csökkentésével (magára a játékra csak ennyi befolyásuk lenne)
3. A pontozásnál - a főházak elleni támadás és védekezés adhat plusz pontot.

1. A paklik összeállításánál

1.a.) Az eredeti javaslatomból meghagynám a legerősebb ház kisajátít magának az adott típusból egy lapot verziót.

1.b.) Némileg finomítva meghagynám a lap bannolást a bizonyos területen sokat vesztő játékosoknál:
A paklik összeállítása során a vesztett csaták miatt az egyes játékosoknál a hónap végén kitiltásra kerül(het)nének bizonyos lapok. Ezt csak havonta egyszer kellene figyelni és azokra lenne érvényes, akik legalább 4 harcot elvesztettek egy adott ikonnal rendelkező területen.
Kitiltani csak a játékos által abban a liga hónapban használt saját házához kapcsolódó lapot (tehát olyat, amely ikonnal, vagy esemény esetén szöveg dobozban hivatkozik a játékos házára) lehet. Így meg lehet akadályozni, hogy a semleges események (kémleld, papírpajzs, kihallgatás stb.) és semleges karakterek veszélybe kerüljenek. A kitiltást az(ok) a játékos(ok) tehetné(k) meg, aki(k) ellen a vesztes a legtöbb csatáját elveszítette.
Ez kicsit talán macerás, de szerintem a Storyline vonalba belefér...

2. A birtokolt területek után járó bónuszok:

Minden játékos, amelynek a háza egy ikontípusból birtokolja a Westeroson fellelhető erőforrások harmadát, az jogosult, hogy ikontípushoz tartozóan egy adott típusú lapot kikeressen és kézbe vegyen a setup fázis előtt. A kikeresett lapo(ka)t fel kell fedni, és helyettük vissza kell keverni a pakliba ugyanannyi eredetileg a kézben lévő lapot.
Max. 2 lap kereshető így ki, még akkor is, ha az adott ház minden erőforrásból rendelkezik a szükséges ikon mennyiséggel.

A saját fővár megvédése során, minden védekezőnek lehetősége van 1 bármilyen lapot a kikeresnie és kezébe vennie a setup során (nem kell felfedni), még akkor is, ha egyébként a birtokolt ikonok mennyisége alapján erre nem lenne jogosult. Ha a birtokolt ikonok alapján jogosult lenne még bármilyen lap kikeresésére azt ezt követően megteheti, de ekkor sem lehet kettőnél több lapot kicserélni ezen a módon.

És ezzel természetesen eltűnnének az extra győzelmi feltételek és a saját háznál történő követelés módosítgatás.

3. Pontozás:

A csaták pontozásánál mivel a támadó és a védekező között lényegi különbség már nem lesz, viszont csak a támadások száma biztos, ezért úgy gondolom, hogy a nyert támadások 2 pontot, a sikeres védekezések pedig 1 pontot érjenek. Ezekhez bónuszként járul +1 pont, ha a védekezés v. támadás fővárnál történik. Viszont, hogy azok akiknek esetleg aránytalanul sok védekezésük van ne kerülhessenek túl nagy előnybe, ezért maximálnám az egy hónapban szerezhető pontok számát.

Egy ligahónapban 10+2 pontot valamint +2 bónusz pontot lehetne szerezni az alábbiak szerint:
1. Automatikus pont: 2 pont - mindenkinek jár, aki befizette az aktuális nevezési díjat. :)
2. Harcok után nyert pont: max. 10
- A nyert támadások után: max. 8 pont
- A nyert védekezések után: max. 4 pont
Vagyis az is szerezhet maximális pontot, aki nem minden támadását nyerte meg az adott hónapban, de védekezőként jól teljesített.
3. Bónusz: +1 pont fővár megvédőjeként, +1 pont fővár támadójaként.

Ugyanazt a fővárat 1 ház játékosai ligahónaponként max. kétszer támadhatják meg.

Recky koncepciójához pár gondolat:

1.) Én az ilyen típusú stori line dolgot két okból nem tartom szerencsének:
- Túl bonyolult
- A játokosok egyedileg megszerzett pontjaira is hatással van, de ez nem biztos, hogy túl szerencsés és mondjuk az én alapkoncepciómmal ütközik is.

2.) A házváltást két módon kellene szankcionálni - de nem pontvesztéssel:
- Az új ház által biztosított bónuszokat 1 hónapig nem kaphatja meg az átlépett játékos.
- Csak az vesz részt a házak versenyében, aki a ligából történő kilépése vagy a liga befejezése előtt legalább 3 hónapig egy adott ház tagjaként harcolt.

3.) A kieső ház tagjait sem büntetném pontlevonással, viszont a teljes játékból bannolnék (a'la száműzetés a Falra) egy egyedi kulcskarakterüket. :aaaaa:

A többit meg beszéljük meg holnap a Sárkánytűzben. :aaaaa:

Fionnarix

Fionnarix

    Kingslayer

  • Fórumita
  • 3294 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.02, 21:28

Egy gyors javaslat: bármi is lesz, én szeretném, ha a Targaryen ház Sárkánykőről, a Baretheon meg Viharvégből indulna. Az Arboron tanyázó Targaryenek teljes hülyeség; egyészt, jelenleg Westerostól keletre vannak, másrészt Sárkánykő a 'True' Targaryen birtok Westeroson, onnan szemeztek a kontinensel egészen addig, amíg Aegon úgy nem gondolta, hogy uzsgyi :)

Thaur

Thaur

    Csúf zöld szörny

  • Fórumita
  • 1816 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.01, 22:02

ÉN UGYAN NEM AKAROK MIDNENÁRON FFG-SANCTIONED OP-T, DE VELEM IS SZÁMOLHATSZ, FION.

Módosította Thaur: 2009.02.01, 22:03


Recky

Recky

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1547 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.02.01, 00:09

Na, egész gyorsan meglettem vele, szóval következzen a saját ligatervezetem. Ez még természetesen csak törzs; lehet, hogy egyyes dolgokra nem gondoltam, egyes problémákra meg nem megfelelő választ adtam. Vicomte némely javaslata az én elgondolásomban is megállná a helyét, így a kettő vegyítése sem elképzelhetetlen. Szóval akkor.

Ligatervezet

I. Házak és játékosok

I. 1. A házválasztás
A ligát minden játékos valamely ház színeiben kezdi. Az egy házhoz tartozó játékosok száma sem minimalizálva, sem maximalizálva nincs, így minden játékos a neki szimpatikus házzal kezdhet. Házat váltani minden ligahónap után lehetséges, ekkor azonban hárommal csökken a játékos addig megszerzett pontjainak száma (természetesen nulla alá nem csökkenhet), a következő ligahónapban az átállt játékos nem élvezi az új ház nyújtotta lehetséges előnyöket (lásd később).

I. 2. A játékosok pontszáma
A liga hangsúlyát a játékosok versenyére helyezzük át. Minden játékos saját győzelmi pontokkal rendelkezik, melyek elsősorban meccsek megnyerésével növekedhetnek; csökkeni sosem csökkenhetnek. 3 pont jár minden megnyert támadás, és 1 pont minden megnyert védekezés után. A liga végén a három legmagasabb pontszámú játékos kerül díjazásra.

I. 3. A házak pontszáma
A házak ezúttal nem versenyeznek az eddigi értelemben, pontszámuk elsősorban mérőeszközül szolgál. Minden ház pontértéke megegyezik az általuk birtokolt területek, várak, hordók és koronák számának összegével, ily módon értékük nőhet és csökkenhet is. A liga végén a legmagasabb pontszámú ház játékosai különdíjban részesülnek.


II. Pakli összeállítás

II. 1. Lapkészlet
Javaslom szavazással eldönteni, hogy az alábbi három lehetőség közül melyik legyen a liga alap lapkészlete.

II. 1. a. Magyar standard, azaz a magyarul megjelent lapok (Tél blokk, Vastrón blokk, 5király). Tiltott lap az Egyezség (lásd később).
II. 1. b. Új designe, azaz a Vastrón óta megjelent lapok (Vastrón blokk, 5király, CP-k, Core Set). Tiltott lap Jaqen.
II. 1. c. Az a) és a b) csoportok uniója (Tél blokk, Vastrón blokk, 5király, CP-k, Core Set). Tiltott lap Jaqen és az Egyezség (lásd később).

II. 2. Paklik
(Mivel a saját elgondolásomnál összeszedettebbnek találtam, ide Vicomte tervezetének idevágó részét emeltem át.)
A játékosok egy ligahónapig kötelesek egy adott paklival játszani. Minden egy hetes forduló után öt lapot, a ligahónap alatt egyetlen alkalommal pedig egy cselekménylapot van lehetőségük ebben kicserélni. A ligahónapok végén természetesen teljesen új paklit lehet építeni.

II. 3. Legalitásváltozás
Ahogy az lentebb olvasható, a liga során egyes alkalmakkor egyes lapok kikerülhetnek a használható lapok köréből, míg más, eredetileg nem használható lapok bekerülhetnek oda. Ezek a lapok, amennyiben erről adott helyzetben más döntés nem születik, a liga végéig megőrzik ezen státuszukat. A szöveg a továbbiakban a pillanatnyilag éppen használható lapok összességét nevezi legális lapoknak.


III. Formátum és időtartam

III. 1. Hónapok és fordulók
A liga öt ligahónapon át tartana. Minden hónap öt hétből állna: négy egyhetes fordulóból, és egy további, „késedelmi” hétből. En nem azt jelenti, hogy a negyedik forduló meccseinek lejátszására kétszer annyi idő állna rendelkezésre, hanem hogy a négy forduló után lesz lehetőség esetleges elmaradások bepótlására, pakli építésre, a ligával kapcsolatos dolgok átbeszélésére. Szintén ezen a héten történnek az ún. storyline hatások és szavazások is (lásd később).

III. 2. A fordulók menete
Minden forduló szerdán kezdődik, és a következő kedden ér véget. A meccseket ezen idő alatt kell lejátszani. Minden játékos fordulónként egy támadás leadására jogosult. A következő forduló támadásait az aktuális forduló utolsó napjáig, keddig kell leadni.
(Az egyértelműség kedvéért: így a keddi meccsek még minden esetben az éppen lezáruló fordulóhoz fognak tartozni.)

III. 3. A késedelmi hét menete
A késedelmi hét a fordulókhoz hasonlóan szerdától keddig tart. Minden olyan játékos, aki valamilyen okból nem tudott támadni, vagy támadását lejátszani adott ligahónap valamely fordulójában, ekkor egy (és legfeljebb egy) támadás leadására jogosult. Ezen meccseket legkésőbb vasárnapig kell lejátszani, mivel a késedelmi hét utolsó két napjén a storyline szavazások zajlanak le, a fórumon és élőben, vegyesen.


IV. Támadások és ellenfelek

IV. 1. A támadások leadása
Minden játékos minden fordulóban egy támadást adhat le, függetlenül a házához tartozó játékosok számától. Támadni csak olyan területet lehet, mellyel vagy a játékos házának, vagy egy vele szövetséget kötött (lásd később) másik háznak a területei határosak.

IV. 2. Védekezők kijelölése
A védekezők kijelölése svájci jellegű algoritmus alapján zajlik, a következő kitételekkel:

IV. 2. a. Ha semleges területet ért támadás, a támadó játékosét legjobban megközelítő pontmennyiségű, vele nem azonos házzal játszó játékos védekezik.
IV. 2. b. Ha egy ház területét érte támadás, a ház játékosai közül a támadó játékosét legjobban megközelítő pontmennyiségű játékos védekezik.

IV. 3. Túl sok védekezés
Egyetlen játékos sem játszhat egyazon fordulóban három meccsnél többet, azaz a támadás mellett minden játékosnak két védekezésre van lehetősége. Ha a IV. 2. b. pontban írtak alapján egy játékosnak kettőnél több védekező harca lenne, a további védekező harcait a ház többi játékosa között kel kiosztani. Ha egy ház minden játékosa kétszer védekezik, és még mindig vannak fennmaradó támadások, azon játékosok támadásait, akiknek pontszámának minimális eltérése a védekező játékos pontszámától a legnagyobb, semmisnek kell tekinteni. Az így támadás nélkül maradt játékosok a IV. 2. a. pontban leírtak alapján kapnak ellenfelet. Az ilyen meccsek eredményüktől függetlenül nem járnak területi változásokkal, az egyéni pontversenybe azonban természetesen beleszámolandók.


V. A térképikonok

V. 1. Az ikonok szerepe
Az I. 3. pontban írtaknak megfelelően a térképen látható ikonok száma alapvetően meghatározza az egyes házak pillanatnyi pontszámát. A kis vár egy várnak, a hordó egy hordónak, a korona egy koronának felel meg. A nagy vár (ide érte a házak családi birtokait is) egy várnak, egy hordónak és egy koronának felel meg.

V. 2. A tenger, mint ikon
(Ez a pont, és minden, a tengerekhez kapcsolódó további szabály Vicomte idevágó ötletének alapulvételével született).
A várhoz, hordóhoz és koronához hasonlóan ikonnak minősülnek a tengerek is.

V. 3. Az ikonok birtoklása
Eredetileg minden ház annyi ikont birtokol, amennyi a megszerzett területein látható (illetve, tenger esetén, ahány tengert birtokol). A késedelmi héten azonban, mielőtt a sotoryline események végbemennének, a házak ideiglenesen átruházhatják egymásra ikonjaik részét vagy egészét. Ilyenkor sem a területet, sem az ikonokért járó pontokat nem adják át, csak annak használati jogát. Az átadás a következő ligahónap kezdetéig tart. Természetesen az ikonokkal való üzletelés is a szövetkezés egy formájának tekintendő, ezt azonban a játék semmilyen módon nem szabályozza, azaz akár átverésekre és árulásokra is sor kerülhet (a könyv szellemében, ugyebár). Az ilyen atrocitásokat, miként a valóságban, itt is a többi ház későbbi hozzáállása szankcionálja majd.


VI. Storyline

VI. 1. Ikontöbbség
Miután a ligahónap valamennyi meccse lezajlott, és a házak megállapodtak ikonjaik fennhatóságának átadásáról, megvizsgáljuk, hogy melyik ikonból melyik ház rendelkezik a legtöbbel. Minden ház minden típusú ikontöbbségéhez egy-egy különleges hatás tartozik, azaz összesen huszonnégyféle hatás közül négy történik meg egyazon késedelmi hét során – vagy kevesebb, ha valamely ikon egyenlően oszlik meg több ház között.
A huszonnégy különböző hatás első hallásra soknak tűnhet, lényegileg azonban négy különböző csoportba lehet sorolni őket.

VI. 1. a. Pontozás. Pl. ha a Baratheonok birtokolják a legtöbb koronát, valamennyi Baratheon játékos kap 1 pontot, míg ha a Greyjoyok kezén van az összes tenger, akkor minden olyan házban, mely a Greyjoyokénál kevesebb ponttal bír, minden játékos 1 pontot veszít.
VI. 1. b. Lapletiltás. Ilyenkor a legtöbb ikonnal rendelkező ház egy bizonyos lapot minden játékos számára teljesen kitilthat a liga hátralévő részéből. Pl. ha a Lannistereké a legtöbb vár, a liga további részéből kitilthatnak egy bizonyos helyszínt.
VI. 1. c. Laplegalizálás. Ilyenkor adott ház játékosai valamennyi játékos számára legálissá tehetnek egy olyan lapot, ami korábban nem tartozott a liga lapkészletéhez – akár, mert egy másik ház a VI. 1. b. pont alapján kitiltotta, akár, mert a legalitást megelőző kiadásból (pl. Valyrian) származik. Pl. ha a Martell ház rendelkezik a legtöbb várral, választhatnak egy tetszőleges kiadásban megjelent csatolt lapot, és attól kezdve az a lap is hozzátartozik a liga lapkészletéhez.
VI. 1. d. Vétójog (lásd később).

Az egész táblázatot most nem másolom ide, mert a fórum szerkezete nem nagyon támogatja, de azt hiszem, a lényeg érthető.

VI. 2. Tisztségek
A házak minden hónap végén kiosztanak három tisztséget a karakterek között: a királyi testőrség parancsnokát, a király segítőjét, és a király(nő)t. A kiosztás ebben a sorrendben történik, menete pedig a következő:

VI. 2. a. Informális megbeszélések. Ez alatt lehet szövetségeket kötni, esélyeket latolgatni, üzletelni, az itt elhangzó alkuk azonban senkit nem köteleznek semmire.
VI. 2. b. Szavazás a birtokolt szavazatmennyiség szerinti csökkenő sorrendben. Minden ház annyi szavazattal bír, ahány, adott tisztséghez köthető szimbólumot ellenőriz (a királyi testőrség parancsnoka: vár; a király segítője: hordó; a király(nő): korona). Egy háznak minden szavazatát ugyanarra a karakterre kell leadnia. Szavazni csak egyedi, legális karakterre lehet, akinek legalább egy változata megfelel a tisztség kritériumainak.
VI. 2. c. Vétólehetőség. Ha valamely ház az ikontöbbségéből kifolyólag vétójogot szerzett erre a szavazásra, ekkor élhet vele. Ha a szavazást megvétózták, a tisztség a következő forduló végéig betöltetlen marad.
VI. 2. d. Kinevezés. Ettől kezdve a következő forduló végéig a kiválasztott karakter valamennyi legális változatára a lentebb olvasható szabályok vonatkoznak majd.

VI. 3. A királyi testőrség parancsnoka
Csak fegyver ikonnal rendelkező férfi karakter lehet. A kiválasztott karakter elveszti minden házhűségét, minden „Csak x ház.” kitételt, és megkapja a lovag és a királyi testőrség jellemzőt. A kiválasztott karakter a következő képességet kapja: „Amíg y játékban van, z-t nem lehet megölni.”, ahol y a királyi testőrség parancsnoka, z pedig a király(nő).
(Az egyértelműség kedvéért: ez által valamely ház túl erős karaktere minden más ház számára is használhatóvá válhat.)

VI. 4. A király segítője
Csak politika ikonnal rendelkező karakter lehet. Ha a kiválasztott karakter semleges, megkapja a király házhűségét. A kiválasztott karakter megkapja a „Csak x ház.” kitételt minden házhűségére, a „Nem lehet eldobni.” képességet, és ha férfi, megkapja a lord jellemzőt, ha nő, megkapja a lady jellemzőt.
(Az egyértelműség kedvéért: ez által egy túl széles körben használt karaktert lehet egyetlen házra lekorlátozni.)

VI. 5. A király(nő)
Csak hatalom ikonnal rendelkező karakter lehet. Ha a kiválasztott karakter férfi, megkapja a király és a lord jellemzőket. Ha a kiválasztott karakter nő, megkapja a királynő és a lady jellemzőket. A kiválasztott karakter a következő képességet kapja: „Uralmi fázis: ha x az egyetlen király/királynő a játékban, nyer magának két hatalompontot.”, ahol x a király(nő).


VII. Egyéb szabályok

VII. 1. Szövetség
Két ház a késedelmi hétben dönthet úgy, hogy a következő ligahónapra szövetségre lépnek. Ez, szemben az ikon-osztozkodáskor kötött paktumokkal, a liga szabályai által biztosított szövetség, mely a következő előnyökkel és hátrányokkal jár.

VII. 1. a. A szövetséges házak nem támadhatják meg egymás területeit.
VII. 1. b. A szövetséges házak támadhatják a szövetségesük területeivel szomszédos területeket.
VII. 1. c. Minden ház használhatja az Egyezség háttérlapot olyan házra értelmezve, ami a szövetségese.

A szövetség sosem lehet többlépcsős, azaz ha egy ház két másik házzal is szövetségre lép, a két másik ház nem számít automatikusan egymás szövetségesének (bár annak természetesen nincs akadálya, hogy ők is szövetségre lépjenek).

VII. 2. Kieső házak
Ha egy ház minden területét elvesztette, a ház minden játékosa veszít 3-3 pontot. Ez után „ingyen” csatlakozhatnak egy másik házhoz, vagy megpróbálhatnak visszatérni a térképre. A visszatérés a ház családi birtokán történik, mely ellen a ház valamennyi játékosának támadást kell deklarálnia. Ha valamely játékos beveszi a családi birtokot, a még le nem játszott támadások leadói a IV. 2. a. pontban leírtak szerint kapnak maguknak ellenfelet.

Recky

Recky

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1547 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.31, 20:22

Na, hát én is gondolkodtam azóta a ligán, ki is találtam pár dolgot, de egyelőre nem írtam át ilyen szép, összeszedett formába. Ma vagy holnap nekiveselkedek, és akkor az én verziómat is felrakom ide.

Addig is, a véleményem Vicomte tervezetéről.

I. Pakli összeállítás

Az egy hónapot gondolom négy hét értelemben használod, a havi egy cselekményt pedig úgy érted, hogy a havi három cserealkalomból összesen egyszer lehessen cselekményt cserélni. Nincs kifogásom a rendszer ellen. Az öt lap szvsz elég, a Fionn által javasolt tíz sok lenne (négy hét alatt a pakli felét ki lehetne cserélni - ahogy a fél cselekménypaklit is, ha hetente lehetne cselekményt váltani).
Részletkérdés: a pakli lapszámának meg kellene egyeznie a csere előtt és után? Azaz szabályos-e, ha csere címszó alatt valaki kivesz öt lapot a 65 lapos paklijából, és játszik tovább 60-nal, illetve fordítva?
Ja, és én kicsit nagyobb büntetéssel sújtanám a más házhoz pártoló játékost (tudom, tudom, ne induljunk ki abból, hogy visszaélések lesznek, de ez a rendszer remek táptalaja lenne a "másik ház kezére játszok minden értékeset, aztán átmegyek oda" mentalitásnak).
4/5

II. Story line

Érdekes, ötletes. A szavazás külön tetszik.
5

III. Az ellenfelek kiválasztása

Fionnal értek egyet, ha már abból indulunk ki, hogy egyenlőbb meccsek legyenek, a ház játékosai közül a támadóhoz erősségben legközelebb eső védekezzen.
3

IV. Szövetség

Na, ez az a rész, amit szinte szóról szóra ugyanígy találtam ki én is. Két kiegészítésem lenne hozzá:
1. A szövetségre lépett házak extra opcióként abban a hónapban használhatják az Egyezség háttérlapot a másik házzal.
2. A szövetségesek csak akkor védjék a szövetségesük területét, ha ők amúgy túl sok meccset játszanának, vagy ha épp nekik lenne nélküle túl kevés meccsük. E mellé természetesen kellene egy meccsszám-korlát rendszer, amire Vicomte nem tett javaslatot, de ha jól nézem, az én ötletem ide is passzintható lenne (lásd még valamikor a hétvégén).
5

V. Protektorátus

Szerintem érdemes megfontolni a dolgot. A területek befagyasztása persze sokkal egyszerűbb, de egy nagyobb terület hirtelen eltűnése a térképről ellehetetlenítheti az azzal szomszédos, kisebb birtokok felett rendelkező házakat.
Majd még gondolkodom rajta, lehetne-e valahogy egyesíteni a két módszer előnyeit.
3

VI. Belháború

Nem teljesen értem, mi lenne a funkciója. Persze, nagyon hangulatos, hogy most már Stannis rátámadhat Renlyre, de miért támadna bárki saját területet, mikor ezzel sem újabb térképszimbólumokat nem szerezhet, sem több pontot nem kaphat. Szóval a lehetőség tetszik, de kéne mellé valamilyen jutalom/büntetés rendszer is.
2/3

VII. Pontozás

Akár lehet így is. Talán tényleg adhatnánk pontot a védekezésért is, főleg, ha lesz rá korlát, hogy egy ember legfeljebb hányszor védekezhet egy fordulóban.
4

VIII. A térkép használata a játék során

Fionn második észrevételével értek egyet: túl komplex a metódus, amik alapján túl kis bónuszokat lehet begyűjteni. Szerintem is feleslegesen macerás lenne.
Fionn első észrevételével ellenben egyáltalán nem értek egyet, én minél több olyan dolgot akarnék, melyek az adott meccs esetében előnyt vagy hátrányt biztosítanak a felek egyikének. Bár úgy látom, ezzel a nézettel nagyjából egyedül vagyok.

A hónap végi lapkiválasztás tetszik, valami hasonló mechanizmusú dologra gondoltam én is. Ez mondjuk annál egyszerűbb, de nem hangzik rosszul. Külön tetszik, hogy a tengerek is erőforrássá lettek; nekem komoly fejtörést okozott, hogy mi szólna egy félreesőbb tenger megtámadása mellett akármelyik szárazföldi terület ellenében; ez megoldaná a kérdést.

Bónuszok: 2/3. Lapkiválasztás: 4/5.

IX. Mozgás a térképen

Fionnal értek egyet; annyira, hogy még ugyanazt a példát is akartam felhozni a tengerek „mozgásban” nyújtott előnyeiről. A tenger-bónusz tehát szerintem sem kell, egyébként jó.
4/5

X. A csaták

Az egyedi helyi bónuszok ötlete tetszik, a felsoroltak azonban szerintem túl erősek, főleg, ha a fel nem soroltak meg semmit nem kapnak. A Völgy +10-es büntetése például még akkor is órákkal hosszabbíthatja meg a játékot, ha amúgy a támadó paklija egyértelműen jobb (mondjuk tagadhatatlanul ez lenne a liga legkönyvhűbb eseménye), Királyvárt pedig lehetetlen lenne bevenni (ez már kevésbé lenne könyvhű :gyagya:). Szóval az elv jó, de kisebb módosításokkal (Zúgóban pl. elég, ha csak nem lehet lopakodni), és több területen kellene alkalmazni.
A fővárak képességét is durvának tartom (szerintem a követeléssel bíbelődni sokkal komolyabb dolog, mint a plusz arany vagy befolyás), tetszik viszont, hogy a megtámadásuk feltételhez kötött.
3/4

XI. Varjak lakomája

Érdekes ötlet, de van benne némi ellentmondás. A játékosnak akkor kell lemondania az éppen használt lapjai egyikéről, ha sokszor veszített. Na most, ha sokszor veszített, egyrészt nem kellene büntetni (bár értékelem a könyvhűséget), másrészt valószínű, hogy a paklija sem volt igazán jó. Na most, ha neki kell lapot választania, akkor kivehet egy olyan lapot a paklijából, amit betennie sem kellett volna (lásd a rossz paklit), így az egész hercehurca felesleges volt. Ha az ellenfeleinek kell választania, ők valószínűleg jó lapot vesznek majd ki, így a játékos még kevesebb eséllyel épít majd jó paklit legközelebb. Ezzel szemben attól a játékostól, aki minden hónapban ugyanarra a gyilkos kombóra építi fel a pakliját, soha senki nem tudja elvenni a kombó egyik lapját – hacsak nem veszít sokszor egyhuzamban, akkor viszont mégsem volt az a kombó olyan veszélyes.
Azzal egyetértek, hogy valamilyen metódus szerint lapokat kizárni is lehetséges legyen a ligából, de szerintem ennek vagy globális, vagy az éppen kimagaslóan jól álló játékosokat sújtó intézkedésnek kellene lennie.
1

XII. Helyszínek hatása a játékra (erősen opció)

Ezt jó volt viszontlátni, mert azon két ötlet egyike, amiket még az Új Lendületen vetettem fel az új liga megreformálása érdekében (a másik a különböző területek saját cselekménypaklijai volt; nekem ez jobban is tetszett, de úgy nézem, a többiek körében nem aratott túl nagy sikert).
Az elv persze gyakorlatban nagyon kedvezve a Greyjoyoknak (minden tengeren, ugye), ellenben háttérbe szorítaná a Targákat. Szerintem erre az lehet a megoldás, ha a kikeresett lapot nem kézbe venni lehet, hanem azonnal játékba tenni, akár még az előkészítés előtt. Persze, ez indokolna némi korlátozást (pl. legfeljebb 3 arany kihozású lap kereshető ki), de így bárki berakhatna a paklijába 1-2 Greyjoy hadihajót arra az esetre, ha tengert kell védenie.
Amikor ez az ötlet bennem ötlött fel, egy idő után elvetettem, de ha elég alaposan van kidolgozva, hogy hol mit lehet, illetve nem lehet kikeresni, akkor jó megoldást nyújtana a liga szerintem legfontosabb problémájára, mégpedig, hogy meccsek közben is érezhető legyen, hogy éppen a térkép mely pontján zajlik a játék.
4

Na, szóval részemről ezek lennének az osztályzatok. Most majd mindjárt nekiülök, hogy tételesen begépeljem a saját liga-tervezetemet, aztán majd beírom ide, ha végeztem vele.

Baratheon

Baratheon

    Törzs-fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 957 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.30, 21:03

Legalább van miből kiindulni.

Fionnarix

Fionnarix

    Kingslayer

  • Fórumita
  • 3294 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.30, 19:24

Fő a buzgalom :D Noha ez szerintem picit túl komplex, s néhány ponton ütközik a személyes axiómáimmal :D

I. Pakli összeállítás


Az öt lapot tízre, a cselekményeket heti egyre cserélném de egyébként ok. Havonta akár 100 lap csere, azaz full új deck. 5/5

II. Story line


Amennyiben opcionális, semmi problémám nincs ellene. A nedly-szavazás külön tetszik. Bár szvsz a lény-deck életképtelen :D5/5

III. Az ellenfelek kiválasztása


Én a későbbiekben is a svájci alapon történő választást preferálnám. Ez egy adag felesleges adminisztrációt megszüntet. Természetesen ez is lehetne lazább, ha valaki nem ér rá, védhetne más is. 3,5/5

IV. Szövetség


Az ötlet nagyon jó. Mellőzném a 'másik ház védi a területet' mókát. Anélkül 5/5

V. Protektorátus


Én a területek 'befagyasztása' mellett vagyok. Így aki kimarad, azt nem lehet támadni. Az egyház megtiltja, vagy a Mások hordái garázdálkodnak épp a területen :D

A te verziód lehetőséget ad visszaélésre -nem feltételezek ilyesmit, de akkor is-, valamint nem érzem igazságosnak, hogy valaki más hibájából veszítsen területet. 1/5

VI. Belháború


Szintén nem támogatom. Mind a szövetség, mind a bónusz-rendszerrel kapcsolatban vannak fenntartásaim. A belháború mint olyan viszont nincs ellenemre, sőt. Akár lehetne a házon belüli 'hierarchia' meghatározója, globális szavazások/bónuszok tekintetében. Éjjenek a Boltonok :D 2/5

VII. Pontozás:


Alapvetően rendben van. A protektorátust nem támogatom, s nagyobb szabadosságot adnék a belharcoknak, ugyanúgy 3 pontot érne; úgyis csak a 'presztízsért' megy, ha a szavazásokban lesz szerepe, nehogy már valaki emiatt veszítsen pontot :D
Bármilyen védésért adnék 1 pontot -ez inkább szimbolikus jelentőségű, akár ki is lehet dobni, ha túlbonyolításnak érzitek. 4/5

VIII. A térkép használata a játék során


Az első komplexebb téma. Semmilyen formátumban nem támogatok semmit, ami konkrétan az adott meccs esetében előnyt/hátrányt nyújt valamelyik félnek. Hogy +1 arany, vagy +5 befolyás, az nekem nem számít.

Másrészt, mivel ezek a bónuszok igen picik, szvsz nem éri meg az adminisztrációt.

További két problémám van vele: egy, az aktuálisan erősebbet tápolja, akit aztán így még nehezebb lenyomni. Kettő, ezeket a területeket a jelen rendszerben megszerezni k***a könnyű, elveszteni pedig nehéz.

A második részt, a szavazósdit támogatom, sőt, szvsz az egész rendszert erre kéne átültetni, mármint az erőd/hordó/nemtommi bónuszokat. Az első rész 1/5, a második 5/5

IX. Mozgás a térképen


A tengeres szabályt feleslegesnek tartom, a tengerek amúgy is nagy stratégiai előnyt jelentenek, lásd mit műveltek a Targák legutóbb a nyugati-tengerek birtoklásával ( :rohog: ), nem szükséges 'extra' szabály. Egyébként ok. 4/5

X. A csaták


Ez a része nekem felesleges túlbonyolítás, s ellentmond a 'bónusz nem befolyásolja az adott csatát' axiómámnak. Ráadásul teljesen kiegyensúlyozatlanok. Egyedül a saját fővárral értek egyet, de pl a multi 2vs1-et komolyan gondoltad? Kedden tesztelhetünk, mennyi esélyed lenne :D 6 csatát kapsz/kör, s két ember szívat, nyerhetetlen.

Minden neves területet globális pakliépítési/korlátozási bónuszokra korlátoznék, de ezek lehetnek drasztikusak is, mivel az ember tud számolni velük pakliépítésnél. Akár akié a Sasfészek, csak az játszhat Sasfészekkel szinten.

Jelen formájában 1/5

XI. Varjak lakomája


Az elvvel egyetértek, a megvalósítást cizzellállni kéne. Túl erősnek érzem, hogy 3 egység hordó után kilövik a tengereim... Korlátoznám úgy, hogy csak egyedi lapot jelölhet ki az ellenfél. Ez így nedlybb, s nem is annyira korlátozó. 4/5, az elv miatt; a gyakorlatban 1/5 lenne, ne lőjék már ki a kémleldet a deckemből...

XII. Helyszínek hatása a játékra (erősen opció)


Ez nedly, de szvsz már a túlbonyolítás kategória, viszont nem hiszem, hogy döntően befolyásolná az adott csatát. 3/5

Módosította Fionnarix: 2009.01.30, 19:31


Baratheon

Baratheon

    Törzs-fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 957 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.30, 19:05

Nem tudom, hogy teljesen a végéig tudok-e játszani a ligában, de ha pontozhatok akkor 4,5.

Egyetlen hozzáfűzni valóm lenne a dologhoz:

- szerintem a védekezőként nyert harcnak is kellene adnia pontot legalább 1-et, hiszen sikeresen megnyertem egy csatát és a te szabályaid alapján nagyon lényeges erőfölényt nem élvez a védekező a területeken. Így szerintem legalább olyan elbírálás alá kellene esnie a védekezőként nyert harcnak mint a támadóként nyertnek, hisz nincs különbség (jelentős) és az előző ligában tapasztaltam, hogy baratheonként nico árulós dekje ellen nyerni legalább olyan siker volt, mint bevenni egy fővárat. Legalábbis nekem, de gondolom másoknak is voltak hasonló élményei amikor egy védés emlékezetesebb volt mint bármelyik támadás.

Ennyi amúgy tetszik a tervezet.

Vicomte11

Vicomte11

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 618 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.30, 18:04

Szóval ezeket gondoltam... És persze egy csomó dolog még nincs kidolgozva. (Pl. támadások és védekezések száma stb.)

Ezért aztán kérek mindenkit, hogy azok, akik jelezték, hogy szívesen részt vennének a Ligában, skálázzák mondjuk 1-5-ig az egyes részeket, annak megfelelően, hogy mennyire szívesen játszana ilyen szabályok szerint, és ha valakinek van még módosítási javaslata, új ötlete, azt is írja meg.

Üdv:
vicomte

Vicomte11

Vicomte11

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 618 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.30, 17:59

IX. Mozgás a térképen

Alapértelmezésben mindenki csak egy már általa birtokolt területtel szomszédos területet támadhatna meg, azonban ez a távolság minden egyes birtokolt tengeri terület után eggyel nőne. Vagyis az, akinek 3 tenger is a birtokában van, az akár 4 határvonalat is átléphet, mielőtt meghatározná, hogy melyik területet akarja támadni. És hogy még nagyobb legyen a mozgástér, szerintem megtarthatnánk előző ligában lévő Észak – Déli átjárót is.

X. A csaták
A csaták során normál módon mérkőznek meg a házak játékosai, természetesen figyelembe véve az egyes házak esetleges bónuszait is.
Ettől eltérni csak a fővárak ostromakor kellene, ahol is a védekező élvezne előnyt az alábbiak szerint:
- Saját fővár – a játék során egyszer-egyszer a plot felfedését követően megemelheti eggyel a saját, és csökkentheti eggyel az ellenfél követelését.
- Sasfészek – az ellenfélnek 10-el több hatalom pont kell a győzelemhez
- Zúgó – A támadó nem lopakodhatja ki a védekezőt, és nem tehet védekező lapjaira csatolt lapot
- Égikert – a politikai harcok során a védekezőnek eggyel nagyobb a követelése, és a támadónak akkor is kell lapot dobnia a kezéből, ha támadóként veszít politika harcot
- Királyvár – a támadónak multiplayerben kell nyernie két ellenfél ellen.

A fővárak megtámadása nagy feladat, ezt tükrözendő csak az a ház támadhat meg bármilyen fővárat, amely rendelkezik az alábbi erőforrásokkal: 4 hordó, 4 erőd, 3 korona – ebben az esetben a birtokolt tengerek bármelyik erőforrás helyett figyelembe vehetőek.
Ez alól kivételt képez Királyvár megtámadása, annak feltételei:
- A támadó paklijában van egy király és/vagy királynő karakter.
- A támadó ház legalább az egyik erőforrásból rendelkezik annyival, hogy azért bónuszt kapjon.

XI. Varjak lakomája

Igazodva a könyvek szellemiségéhez :D :rohog: a veszteseknek nem jár kegyelem. Ezért aztán az a játékos, aki az adott hónapban egy bizonyos típusú erőforrásért folyó harcban a legalább három egységnyi vereséget elszenvedett (támadás és a védekezés egyaránt számít) véglegesen le kell mondania egy olyan lap használatáról a jövőben, amit ebben a fordulóban használt.
Ha a vesztett csatákban érintett területek legfeljebb 3 egységnyi erőforrást biztosítanának, akkor a játékos jelölheti ki a lapot, ha viszont több, akkor azoknak az ellenfeleinek kell erről dönteni, akik ellen legtöbbet vesztett.

A laptípusok:
- hordó – helyszín
- korona – esemény
- erőd – karakter
- tenger – csatolt lap

XII. Helyszínek hatása a játékra (erősen opció)

A védekező játékosnak (amennyiben már saját és nem semleges területet véd) lehetősége van, hogy még az előkészítő fázis előtt kikeressen és felfedjen egy olyan lapot, amely valamilyen módon köthető az általa védett területhez, és helyette a kezéből visszakeverjen a paklijába egy másik lapot. Vagyis pl. ha valaki birtokolja Óvárost kikeresheti az Óváros c. lapot, vagy egy mestert, a tengereken az adott tengeren kívül pl. ki lehet keresni egy hadihajót stb. Ezt azért gondolom erősen opcionálisnak, mert egyrészt vannak területek, amelyre nem nagyon hivatkozik egyetlen lap sem (pl. Ujjak), másrészt pl. a Targa karakterekre, helyszínekre szintén nehezen lehetne ezt alkalmazni…

Vicomte11

Vicomte11

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 618 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.30, 17:53

V. Protektorátus
Abban az esetben, ha valamelyik háznak épp nincs játékosa, vagy az adott héten nem elérhetőek, és nem deklaráltak szövetséget, akkor a területeik automatikusan a legerősebb ház fennhatósága alá kerülnek. Ez azt jelenti, hogy nekik kell megvédeni a területet, oly módon, mintha tényleges szövetség kötetett volna közöttük, azonban ekkor belháborúként sem indíthatnak ez ellen a terület ellen támadást.

VI. Belháború

Belháború csak abban az esetben lehetséges, ha az adott házban legalább két játékos van. A belháború esetei:
- Valamelyik játékos egy már a háza által birtokolt terület ellen indít támadást. Ebben az esetben egyik játékos sem kap a már elfoglalt területek után bónuszt, de a fővárak ugyanúgy adják a módosított játékfeltételeket a védekezőnek, mint egyébként.
- Szövetséges területének megtámadása – csak a ház pontversenyben leghátrébb álló tagja kezdeményezheti. A támadó nem kapja meg a területek utáni bónuszt, a védekező igen.

VII. Pontozás:

A liga eredményét alapvetően nem a házak, hanem az egyének teljesítménye határozza meg, így a végső sorrend megállapítása során a házak által birtokolt területek nagysága stb. nem számít, csak a játékosok által egyedileg megnyert csaták száma.

Nyert támadás: 3 pont
Terület megvédése: 0 pont
Vesztett támadás/védekezés: 0 pont
Fővár ellen nyert támadás: +1 pont
Fővár megvédése: +1 pont
Terület megvédése szövetségesként vagy protektorként: +1 pont
Belháborúban indított támadás: - 1 pont
Belháborúban nyert védekezés: + 1 pont

VIII. A térkép használata a játék során:

Úgy gondolom, hogy a térkép használat jó dolog volt az előző liga során is, és mivel adna valami keretet a játéknak, ezért aztán érdemes lenne megtartani, de szerintem lényegesen kevesebb befolyással kellene, hogy legyen magára a játékra. De, hogy azért legyen tétje is a dolognak, nem ártana, ha valamiféle standard előnyhöz juttatnák azokat a házakat, amelyek nagyobb területet birtokolnak – végtére is valami hasonló folyik a Westeroson is. :rohog:

Az elfoglalt tartományok a társashoz hasonlóan erőforrásokat jelentenének, amelyekből, ha az adott ház megfelelő mennyiséget birtokol, akkor bizonyos előnyöket élvezhet a következő fordulótól.

Alapértelmezésben minden terület azt és annyi erőforrást biztosít, ami rá van nyomtatva, a fővárak a kivételek:
- A házak székhelye – 1 erőd, 1 korona, 1 hordó ikonnal bíró helyszínnek.
- Sasfészek – 2 erőd, 1 korona ikonnal rendelkező helyszín
- Zúgó – 2 erőd, 1 hordó ikonnal rendelkező helyszín
- Égikert – 1 erőd, 2 hordó ikonnal rendelkező helyszín
- Királyvár – 1 erőd, 3 korona, 1 hordó ikonnal bíró helyszín

Így összesen 21 erőd, 20 hordó és 16 korona és 11 tenger feletti uralomért küzdenének a házak, és úgy gondoltam, hogy ha egy ház egy adott erőforrásból összegyűjtötte a maximálisan megszerezhető egységek harmadát, az jusson előnyhöz.

A birtokolt területek befolyása a játékra (úgy kell tekinteni, mintha rá lenne nyomtatva a házkártyára):
- minden 7 hordó után az adott ház összes játékosa +1 aranyat kap
- minden 7 erőd után az adott ház összes játékosa +1 erőt kap a csatákban
- minden 5 korona után az adott ház összes játékosa +1 befolyást kap
- minden 4 tenger után az adott ház összes játékosa +1 kezdeményezést kap

A hónap végén a következő forduló előtt az a ház, amelyik az adott típusú területből a legtöbbet birtokolja (egyenlőség esetén az, amelyiknek összesen a legtöbb területe van) kijelölhet a következő fordulóra egy adott lapot, amit rajta kívül más ház nem használhat.

- hordó – helyszín
- korona – esemény
- erőd – karakter
- tenger – csatolt lap

Módosította Vicomte11: 2009.01.30, 17:53


Vicomte11

Vicomte11

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 618 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.30, 17:48

Mivel többen is egyetértettünk abban, hogy legyen liga, de a keretei nem igazán körvonalazódtak, nekem pedig az elmúlt 3 napban a melóm javarészt a kollégák reakciójára való várakozással telt összeraktam egy játékkörnyezetet a Ligához, amiben igyekeztem belefoglalni az előző Liga tapasztalatait.

Az alapkoncepcióm az volt, hogy a játékosok elsősorban magukért küzdjenek, de az, hogy melyik házhoz tartoznak, illetve az, hogy milyen területeket birtokolnak azért valami érzékelhető, de ne túl erős hatással legyen a játékra.

Természetesen ezek csak az én ötleteim, ha nem tetszik, vagy valakinek van más az elképzelése, akkor próbájuk megbeszélni és persze valami demokratikus módszerrel eldönteni, hogy ebből mit tartunk meg és mit vetünk el.

Előre elnézést kérek, de valszeg több külön postba fog csak felmenni a szöveg.

I. Pakli összeállítás

A játékosok egy hónapig kötelesek egy adott paklival játszani, amiben a játékos a heti játékalkalmak között (vagyis, miután minden támadása, és védekezése lezajlott) legfeljebb 5 lapot és havonta1 cselekményt módosíthat.
A hónap végén bárkinek lehetősége van arra, hogy elhagyja a házát és egy másikba lépjen.
Ebben az esetben a következő hónapban még nem élvezheti az új háza által megszerzett bónuszokat, valamint a házváltást követően a régi házának tagjai (vagy a legerősebb, független ház, ha ő volt a házának az utolsó tagja) tilalmassá tehetik számára egy hónapra egy C v. UC lap használatát.

II. Story line

Nem tudom, hogy ki hogy van ezzel, de én magam meglehetősen szeretem a különböző téma paklikat, ezért mi lenne, ha a paklik összeállításánál a könyveket vennénk alapul. Természetesen ez opció lenne, vagyis, ha valakinek nincs kedve ilyesmivel bíbelődni, az sem szenvedne semmiféle hátrányt, de mondjuk minden hónap végén lehetne egy szavazás, amit az adott hónapban a legstílusosabb deckre lehet leadni, és mondjuk a verseny végén ezek is kapnának valami különdíjat.

Havonta különböző stílusú deckeket kellene összerakni – természetesen bizonyos lazaság mellett, de azért úgy, hogy karakteresen rá lehessen ismerni az adott könyv fő témájára.

- Trónok harca – politikai vagy hatalmi harcokban erős vagy azok hatásaira reagáló lapok, intrika vagy csak házas cselekmények.
- Királyok csatája – nemes karakterek, királyok, királynők, tekintély cselekmények, saját házas hátterek.
- Kardok vihara – seregek, harcos karakterek, háború cselekmények.
- Varjak lakomája – szentek, tanultak, mesterek, árulók, testvériség, kisházak (pl. Arryn, Bolton, Tyrell, Dothraki stb.)
- Sárkányok tánca – lények, éjjeli őrök, vadak, szövetségesek, zsoldosok

III. Az ellenfelek kiválasztása

Egyetértek Fionnal abban, hogy a játék során a törekednünk kellene arra, hogy valamiféle kiegyensúlyozottságot vigyünk a kiválasztásba.
Úgy gondolom, hogy az elején sorsolással mehetne, amíg még főleg semleges területekért folyna a harc, természetesen úgy, hogy a támadóval hasonló pontszámmal rendelkező játékosok közül választanánk ki a védekezőt.
Ha már birtokolt területet támad valaki, akkor a megtámadott ház dönt a védekező személyéről, de akár dönthetnek úgy is, hogy szövetségest hívnak védekezőnek.

IV. Szövetség

Bármelyik két ház szövetségre léphet a második fordulótól kezdődően. A szövetség a forduló közben is köthető, de minden esetben csak az adott forduló végéig tart. A szövetséget kezdeményező nem támadhatja az a házat, amivel szövetségre lépett, mozgás szempontjából úgy kell tekinteni, mintha közösek lennének a területeik.
A szövetségesek vállalhatják, hogy a másik ház helyett védekezőként megküzdenek egy támadóval, úgy, mintha a saját területüket védenék (tehát járnak nekik a saját bónuszaik stb.). Ha a szövetséges játékos védekezőként nyer, akkor 1 pontot kap az egyéni pontversenyben.

PaYa

PaYa

    Ha kell egy játék

  • Fórumita
  • 3725 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.30, 00:34

IGEN ÉN AKAROK FFG-SANCTIONED OP-T!
:rohog:

alister

alister

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3482 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.29, 23:20

Üdv!

IGEN ÉN AKAROK FFG-SANCTIONED OP-T!

Liga:
Igazából én mind a térképen való helyezkedést, mind a fórumon meg-megcsillanó storyline-szerűséget élveztem. Szóval mi lenne, ha lenne térkép (de mondjuk az erőviszonyok jobb elosztása miatt a társasjáték első kiegészítőjéből a hat házas változat) és a területek a storyline befolyásolásában bírnának jelentőséggel?

Maradok tisztelettel: Alister

Módosította alister: 2009.01.29, 23:23


Baratheon

Baratheon

    Törzs-fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 957 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.28, 23:13

A kisházast nem díjazná a többi szín, mert mindenkinél Boltonok rohangásznának, mert ezekből már láttam versenygyőztes paklit lásd Fion a többiből még nem nagyon láttam ilyet.

Vincu

Vincu

    Huligán

  • Fórumita
  • 3181 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2009.01.28, 00:58

EZ AZ A RÉSZ AMIT FIONNAK KELL ÍRNI, CSAK FOGALMAM SINCS MI AZ, DE ETTŐL RENDEZ Ő MAJD FFG-S VERSENYT


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]