Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Dungeons & Dragon: Negyedik Kiadas (Glowface)


  • Válasz írásához lépj be
166 hozzászólás érkezett eddig

slaGerzson

slaGerzson

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 299 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.20, 19:17

A játékosok könyvének grafikái nem nagyon tetszenek, de a képzettségeket jól válogatták össze.

Radioaktiv

Radioaktiv

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.17, 16:52

Koszonom az ismertet,hasznos olvasmany!
Reszemrol nem fogom megvenni meg jo darabig,de ha valaki tesztelni kivanja a rendszert, szivesen kiprobalnam. (U2U)

Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.17, 15:52

köszönöm a válaszokat.

Glowface : nekem ezek a manőverek továbbra is feateknek tünnek... különösen hogy amit felsorolásban írsz a legtöbbre tényleg volt is feat... és a két példádból egyiknél se értem a harconként egyszer kitételt. :lol: mármint abból a szempontból értem hogy különben tápos...

Akkor az encounter varázslatot jól értettem. Csak tzudod ez is olyan diablo életérzés... lehet hogy a tűzgolyóm még újratöltődik, de egy még erősebb varázslatot használhatok mert azt még nem használtam. (mondjuk ez probléma volt a memorizálásnál is, csak máshogy) Ok, nem bonyolult, de ez a táblás játék feelingnél természetes is. :)

Ravenheart :

Minionok : hát ez elég általános mesélői tanács.

Orkok : ok, értem. szóval elvileg elsősorban a mesélői munka megkönnyítésére van 1 hp-jük ? mivel az esetek 90%-ban én mesélek a csapatban azt hiszem ez nálunk nem opció. ;) Elmesélek és Mutant Chroniclest is ahol testrészenként van hp. :D (ok, nagy mennyiségü ellenfélnél egyszerűsítek)

"Egy ellenfél meg helyettesíthető négy vele azonos szintű minionnal, két ellenfél egy elittel, és öt ellenfél egy soloval."

Hát ez az átváltósdi nekem kicsit fura, bár praktikus ha az ember lusta. Mondjuk ha átlag feletti lényt mesélek be azt inkább kidolgozom magam.

Azt hiszem alapvető koncepcionális különbség van köztem és a DnD 4 között : én mesélőként igenis szeretek foglalkozni a részletekkel. Játékos karakterről meg nem is beszélve !

Mellesleg szerintem a DnD 3.5 eddig is jóval egyszerűbb volt mint mondjuk Magusban vagy Mutants & Mastermindsban csinálni egy 20. szintű karaktert.

balight_the_light_knight

balight_the_light_knight

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1231 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.15, 21:47

Nekem ezek szimpatikus változtatásoknak tűnnek... 20.szint körül már rémálom volt szörnyet/npct alkotni 3E-ben... A "szerepjátszós" részhez meg úgyse sok szabály kell, azoknak a harcban van szerrintem főleg szerepe. Ott meg gördülékeny legyen...

eyron

eyron

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 4 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.13, 22:44

Üdv!
Nem szoktam hozzá szólni a dolgokhoz de látom az új D&D felkavarta az álló vizet. Személy szerint én is a mágussal kezdtem és meg voltam vele elégedve és az évek során felmerűlő problémákat és vitás kérdéseket házi szabályok keretén belül oldottuk meg. Ez nincs máskép a D&D-vel sem, bár az újat nem olvastam viszont nem kötelező játszani az újítások alapján. A hp kérdést minden rendszerben eléggé nehéz valósan leírni. Ha életszerűek akarunk lenni 0 hp-nál mindenki halot függetlenül minden tényezötől. Persze nem minden esetben az életszerűség a cél hanem a kikapcsolódás és a szorakozás. Annak nem látom értelmét, hogy szabályok után kutatva töltsük a játék időt. Rugalmasan kezelve minden megoldható, és ebből a szempontból fontoss az, ha a nem túl lényeges szabályokat mindössze útmutatásként opcionálisnak tekintjük. A szerepjáték nem a szabályok vérre menő betartásától, a felesleges próbadobásoktól lesz jó, hanem attól ahogy a játékosok beleélik magukat a szerpükbe. Azoknak a karaktereknek a szerepébe bújjanak akiket azért alkottak, hogy a fejükkel gondolkodjanak és ezáltal jól szórakozzanak.

Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 21:49

Cain: Hőbörgés az mindig van, mert a júzer már csak olyan hogy hőbörög. Ettől függetlenül muszáj néha meghúzni a vonalat hogy "eddig és ne tovább".

Ami a GNS-t illeti, ez egy ilyen süketelés a különféle szerepjátszási stílusokról.

GAMist (játékközpontú) amikor a játék egy kihívás, adott esetben verseny a játékosok és a mesélő közt, vagy bizonyos esetekben az egyes játékosok közt. A tipikus GAM játék során a mesélő kitalál egy feladatot, amit a játékosoknak le kell küzdeniük. A mesélő és a játékosok ELLENFELEK, és a játék a szó szoros értelmében JÁTÉK. Itt igazán fontos a játékegyensúly, még ha a világ koherenciájának, vagy a kúlosságnak a rovására megy is. (20. szintű varázslónak elfogy a napi read magic-e.)

SIMulationist (szimulációs) játék során egy képzeletbeli világ szimulációja a fő cél. Minél élethűbb legyen, minél kevesebb önellentmondás maradjon. Jellemzően ennek a játékstílusnak a követői szoktak azon agyalni hónapokat, hogy milyen erők alakítják a világuk meteorológiáját, geológiáját, gazdaságát, és hosszan vitatkozni hogy az egyes fegyverek hogy is viselkednek a valóságban. A hat tűzlabda és ötven tőrszúrás után is álló terminátorok, a soha meg nem sérülő páncél, az animés harci manőverek, és más anomáliák jellemzően idegesíteni szokták őket.

NARrativist (narrációs) stílus esetén a cél egy történet közös elmondása. A történet jellemzően a regények, filmek logikáját követi. Senkit nem érdekel a játékegyensúly (mi az a játékegyensúly?), senkit nem érdekel hogy a világ életképes lenne-e a valóságban, a lényeg a fantáziadússág, szépség és drámaiság. Ilyen játékokban szokás pluszokat adományozni azért, mert egy harci manőver szépen, kúlosan néz ki, és jellemzően itt fordul elő olyan, hogy a hősökre órákon át lőhetnek géppuskával és semmi bajuk nem esik, míg ők egy eldobott fogpiszkálóval lemészárolják a gonosz csicskákat.

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2951 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 16:14

Cain,

Harci manőverek:
Mindenféle dolog lehet bennük. Pl. növelt/csökkentett sebzés, támadás, páncélt átütő sebzés, melléütés esetén is (kissé) sebző támadás, ellökő támadás, földre taszító támadás, lendületből második célpontra is támadás, félrelépő támadás, kábító ütés, gyengítő ütés, kivéreztető ütés, bicegést okozó ütés, pörgő-forgó támadás, nekifutásból ütés, ilyenek.

Pl:
FORGÓ SÖPRÉS
1. szintű, harconkénti harcos támadás
sztenderd akció, közelharci fegyverrel, egy célpontra, erő alapú támadás a célpont AC-jére.
Találat esetén: fegyver alapsebzése + erő módosító sebzés, és a célpont elterül a földön.

CSAPÁSOK VIHARA
13. szintű, harconkénti harcos támadás
sztenderd akció, közelharci fegyverrel, egy célpontra, erő alapú támadás a célpont AC-jére.
Találat esetén: fegyver alapsebzése + erő módosító sebzés. Könnyű vagy nehéz penge használata esetén további ügyesség módosító sebzés.
Találattól független hatás: a támadás után egy mezőt elléphetsz, és megismételheted a támadást egy második célpont ellen. Ezután még egy mezőt ellépet, és még egyszer megismételheted a támadást egy harmadik célpont ellen. Végül még egy mezőt elléphetsz.

Na, például ilyenek a harci manőverek.

Minionok:
Az 1 hp mellett van még egy speciális képességük: olyan támadás nem sebez rajtuk, amely nem talál ellenük. Pl. a harcosok össze-vissza suhogtató támadása; vagy pl. tűzlabda, ha nem a varázsló támadása sikertelen (régi terminológiával élve: ha a területre ható támadás ellen sikeres a mentődobásuk, akkor az nem sebez rajtuk). Márpedig az új rendszerben a harci varázslatok 99%-ához (néhány felhő/fal varázslattól eltekintve) kell sikeres varázstámadás-dobás a varázslótól.

Encounter varázslat:
Ezt szoktam magyarul harconkéntinak hívni. Annyit jelent, hogy ha a varázsló elsüti a varázslatot, akkor egy néhányperces pihenőre van szüksége, mielőtt újra bevethetné azt. Egyébként mindenki, minden játékos karakter négy féle harci erővel rendelkezik: akárhányszor használható támadások, harconként egyszer használható támadások, naponta egyszer használható támadások, és nem-támadó harci erők. A gyakorlatban egyáltalán nem halál bonyolult.

3. szintű orkok:
Ahogy Raven is írta, alapesetben egy ötfős, első szintű party ellen öt, 1. szintű szörny az ideális kihívás. Egy szörny helyettesíthető négy azonos szintű szolgával is. A játékos során a csapathoz képest (szint-1) kihívás gyenge, a (szint) vagy (szint+1) kihívás az átlagos, a (szint+2) vagy (szint+3) kihívás a meglehetősen komoly.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 15:32

Cain:

Minionokról írja a DMG:
"If you use a large number of monsters of a level similar to the PCs, you overwhelm them. If you use a large number of monsters of much lower level, you bore them with creatures that have little chance of hurting the PCs but take a lot of time to take down. On top of that, keeping track of the actions of so many monsters is a headache."

Orkos kérdésre a válasz: a harcokat annak idején úgy tervezték, hogy minden egyes karakterre egy, vele azonos szintű ellenfél jusson. Magyarul a harmadik szintű ork harmadik szintű játékosnak való ellenfél - bár legtöbb szörny nem rendelkezik a játékosok bizonyos előnyeivel (akció pont, healing surge).
Egy ellenfél meg helyettesíthető négy vele azonos szintű minionnal, két ellenfél egy elittel, és öt ellenfél egy soloval.

Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 15:01

Lepus

GNS ? GAM/NAR ? SIM ? :)

Nem 100%-ig értem mit mondasz :)

Egyébként informatikus vagyok, általában hőbölgés is van ha "kompatibilitást tör" egy cég :)

Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 14:54

Glowface

Ahogy te is írod az izlések különböznek :)

Sajnos nem volt kezemben még a könyv, de ezek a harci manőverek pontosan mit takarnak ? Mert ugye eddig is volt lefegyverzés, lefogás, földrevitel, "feint attack" meg olyan featek amik harci trükköket adnak. Sok ilyen van pl. a Skulls & Bonesban is. Ez miben más/jobb ? Mondjuk nekem nagyoon tetszik a Deadlands d20 módszere is : ott a lőfegyvereddel szakértelempróba (gunplay ill. speed load) alapján tudsz olyan manővereket végrehajtani amit egy átlagos karakter nem.

"1 hp-s szörnyek: jó, első szinteken tényleg nincs nagy különbség az 1hp-s és az 1-6 hp-s szörny között. De minion bizony van magasabb szinten is! Egy 6. szintű "légiós ördög közlegény" +11-gyel támad, 5-öt sebez, 22/24-es AC-je van - de csak 1 hp-ja. Ez a fajta lény viszont nem létezett korábban, aki magasabb szinten is tömegével jön, de érdemi kihívást jelent a játékosnak - mégis kaszálható le sorra. "

Hát ez is izlés dolga, de én nem örülnék ha a 6. szintü ördögöket csapatjával írtja ki a közéjük szórt zsáknyi vassulyom vagy mondjuk a rájuk ömlő forró leves. (vagy reálisabban valami alacsony szintü de területre ható spell, esetleg egy üvegcse szenteltvíz) Bár ez ugye mesélői hozzáállás dolga is, ha én mesélek általában nem egy halom minion tűzkockával vagy hatalmas kaszabolással halomraírtása adja a heroikus színt... akkor már inkább 1-2 olyan ellenfél akik képesek megizzasztani a csapatot. Ha meg minionra akarom venni a 3.5-ös lényeket akkor mondjuk 1.nek veszem az összes kockát a HP-jükben : egy 6. szintű lény így azért egy tűszúrástól nem hal meg, de egy közepes varázslat vagy 1-3 sikeres támadás végez vele.

A mágiát továbbra se értem miért jobb így, sőt. Encounter varázslat ? Ez az aminek hangzik ? hát nem tudom, szerintem a korábbi kiadásoknak (meg a legtöbb konkurens szerepjátéknak) nagy előnye hogy a varázslatok egységesen vannak kezelve. (az más kérdés hogy mennyire jól)

Visszatérve : Deadlandsben az alap DnD varázslatokat használja, de manapontos varázslás van, és ennek megfelelően minden karakternek limitált számú varázslata van. a Manaköltség : 3x varázslatszint, a 0. szintü varázslat 1 pont. De tudtommal pl. a Black Companyban is megjelent valami használható varázslatpontos rendszer. Egyszóval : ha a karakter által ismert varázslatok számának csökkentésével akarod rugalmasabbá tenni a rendszert arra eddig is volt megoldás, sőt (szerintem) jobb mint amilyennek ez tünik a végtelenszer ellőhető harci varázslatokkal.

Mondjuk a "cantrip"-ek elvarázsohatósága nem baj ha "at will", mert nevetséges tud lenni mikor a 20. szintü varázsló kifogy a "read magic"-ből. Szóval elismerem hogy 1-1 jó megmozdulást azért kitaláltak. :)

Ravenheart : A kritikában szerepelt pont a falut orkoktól megvédés példának arra hogy milyen erősek az alacsony színtű krakterek. Az a 3. szint olyan erős is mint egy 3. szintü karakter, vagy olyan erős hogy egy 3. szintü karakternek nem életveszélyes kihívás hanem megfelelő "xp/treasure" ? :)

Egyébként én szeretem a táblás játékokat, Heroclix-ezem... csak mindennek megvan a maga helye ;) (és igen, már a korábbi DnD 3 is valamenyire ilyen, ez jogos)

Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 14:44

cain: Hogy a gyűlölt GNS rendszerre hivatkozzak, ez a harconkénti egy ilyen vagy olyan egy tipikus GAM/NAR elgondolás. Egy kihívásban / narrációs egységben egyszer használható. SIM felfogásban semmi értelme és testidegen, de a D&D soha nem is támogatta a SIM játékstílust.

Ami meg a kompatibilitást illeti, ez már az informatikában is úgy van, hogy ha a fő verziószámot emeled, akkor szabad kompatibilitást törni. :)
Semmi különösebb oka nincs annak, hogy egy D&D3-mal játszó csapat váltson erre a rendszerre, mivel nem kifejezetten "jobb" annál, csak "egész más".
(A kiegészítők, gyári támogatás megszűnése nem lehet ok, mivel a 3E-hez is jelentős mennyiségű kiegészítő kint van már - gyakorlatilag minden megvan ami kell a teljes értékű játékhoz -, a 2.5-es AD&D-hez pedig annyi kiegészítő létezik, hogy az bőven elég az elkövetkező kb. 300 évre.)
Persze kiadhatták volna más néven is, mondjuk "Dicequest RPG"-ként, de marketing okokból érthető hogy maradtak a D&D-nél.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 12:19

Első szinten tucat számra kaszálható orkok már csak ott is hibádznak, hogy a leggyengébb ork is 3. szintű. Gnollok meg 5. szinten indítanak. Régen ilyenkor már egy-két ogréval és trollal is megbírkozott az ember fia, ők most átlagban valahol a tizedik szint felett helyezkednek el...
Táblás játék, hm, ez végülis amolyan vissza a gyökerekhez dolog lehet, elvégre az OD&D-nek is ez állt a borítóján:

Rules for Fantastic Medieval Wargames Campaigns Playable with Paper and Pencil and Miniature Figures

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2951 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 11:50

Cain,
Abszolút tiszteletben tartható vélemény, még ha személy szerint nem is értek egyet vele. A táblás játék feeling tényleg érzékelhető, bár szerintem ez, nem is nagyon kicsit, már a 3. kiadás csatái alatt is jelen volt.
Az ork hordával egyébként szerintem az első szintű partynak lesz gondja - nekik inkább kobold vagy goblin horda (mondjuk 5-10 fő plusz 1-2 "bajnok") való.

A harci manőverek játék közben nagyon kellemesek és izgalmasak, de abban igazad van, hogy a harocnkénti/naponkénti bevethetőség harci manővereknél nehezen magyarázható. (Némelyiknél bejön ez a "másodszor nem dőlne be neki az ellenfél" duma vagy a "nagy összpontosítást igényel, amire nem képes lépten-nyomon a harcos" magyarázat, esetleg a "a harcban csak egyszer adódott jó alkalom, hogy bevesd" érvelés, vagy valami hasonló, de azért többnyire egyszerűbb tényként kezelni: ez így működik, és kész).

Memorizálás: ne feletsük, csak a varázslónál van, és nála is csak a daily és utility spellekre igaz. Encounter és at-will varázslatainál nincs memorizálás. És ami segít: nem 300, de nem is 40 varázslat közül kell memorizálnod általában, hanem mondjuk 10 közül - azon 10 közül, amit megtanultál, 5-öt.
1 hp-s szörnyek: jó, első szinteken tényleg nincs nagy különbség az 1hp-s és az 1-6 hp-s szörny között. De minion bizony van magasabb szinten is! Egy 6. szintű "légiós ördög közlegény" +11-gyel támad, 5-öt sebez, 22/24-es AC-je van - de csak 1 hp-ja. Ez a fajta lény viszont nem létezett korábban, aki magasabb szinten is tömegével jön, de érdemi kihívást jelent a játékosnak - mégis kaszálható le sorra.

Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 10:32

Még valami :

Szerintem egy új kiadásnál elvárható hogy a korábbi karakterkoncepciók megválósíthatóak legyenek az újban is. Pl. ha 5 éve együtt játszik a csapat ne kellejen valakinek csak azért megváltoztatnia a karakterét mert az új rendszerben hasonló sincs. Ennek az a szerintem alapkövetelménynek az egyes fajok/kasztok és egyes megoldások ( többkasztúság) kihúzásával a rendszer nem tesz eleget.

Cain

Cain

    Walkin' Dead

  • Fórumita
  • 1363 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.12, 10:30

Üdv,

Nos az én benyomásaim a cikk és a kommentek alapján. Legfőbb benyomás : A karakterek túl táposak túl szuperheroikusak lettek és eléggé táblás játék feeling lett. Nekem az első szintü parti ne mészároljon le kisujjból egy ork hordát aztán uzsonna után mégegyet.

Igen, persze az se volt reális hoogy 3 nap alatt meggyógyul egy karakter a súlyos sérülésekből... de az hogy naponta többször orvosi vgy mágikus bevatkozás nélkül... tiszta Diablo. (még akkor is ha csak negyed HP-kat gyógyul) Mondjuk a haldoklási szabály szerintem ok, bár annyival nem jobb/más amiért érdemes lett volna megváltoztatni. Mellesleg megjegyzem hogy a régebbi StarWars d20-ban kétfelé van osztva az életerő : külön van választva a fáradtság/felületi sérülések meg a súlyos sebek.

A körönkénti/csatánkénti/naponkénti manőverek nekem furák. Mármint hogy a varázsló 1 nap 1x mondja el a "Ork tözsből gabonapehellyé változtatás" varázslatot ok, de hogy a harcos 1 nap csak egyszer képes egy adott manőver végrehajtására nekem fura. Ennél már csak a harconként használható dolgok furábbak... ha sok kis csata van többzször tudod használni mintha kevés nagy összecsapás ? Meg ha 2 percre leengeded a kardod tudod újra használni ? pff. Apró kitérő : csatákhoz eddig is célszerű volt használni jelölést, már csak az átláthatóság miatt is. A négyzethálót mondjuk én hanyagolom.

A varázslás szerintem így hallásra ezzel a módszerrel nem lett jobb, csak másogy oldották meg ugyanazt a memorizálást. Fixen a varázslataid felét memorizálod, ennyi.

Azt mondod sokat kellett válogatnod a varázslatokból ? Most is kell válogatnod, csak éppen kevesebb lehetőség közül. Ezért nézek furán arra hogy "annó 300 varázslatól kelett vállogatnom most csak 40-ből"... mert konkrétan az a 40 amiből most válogatsz nagyrészt régen is megvolt, csak volt mellé még 260 lehetőséged amit egyáltalán nem voltál köteles még figyelembe venni se. Na meg lehet én játszottam mindig furán varázshasználót, de általában tisztában voltam vele milyen célre milyen lehetőségeim vannak, és memorizálásnál ritkán változtattam meg többet a varázslataim 1/3-ánál. (hiszen a legtöbb harci/nemharci varázslat sok helyzetben használható, és mellesleg bármely varázslónak megvannak a maga megszokott varázslatai)

(A tűzkocka absztrakció, nekem spec nem tetszik.)

A szakértelmek ilyen megoldása egyébként nekem már a Sagában se tetszett. Nincs lehetőséged eldönteni hogy hány szakértelem között osztod el a figyelmedet, meg nincs olyan hogy mindjuk az utolsó szinted alatt sokat lovagoltál akkor most arra osztasz pár pontot. Nem, vagy profi vagy vagy képzetlen.

A képesség elfelejtést és új tanulását már többen is írták. Szerintem attól hogy a diplomata évekig nem forgatta a kardot és már nem bánik olyan jól vele nem fog tudni mondjuk jobban érvelni. No meg itt nem évekről hanem 1 perc alatt változó dolgokról van szó. 3.5-ben egyedül a sorcerer varázslatai ilyenek, de az azért elég speciális terep.

Az 1 HP-s szörnyek bevezetését butaságnak tartom. Egy 4-5 HP-s orknál is max az esetek 5%-ban kell 2 ütés, egy erősebb lény meg már ne haljon meg egy tüsszentéstől.

Egyébként ha már itt tartunk : szerintem nagy előnye volt a DnD-nek (meg a legtöb d20 rendszernek) hogy a "szörnyek" statisztikái is úgy épültek fel mint a karakteré. Ez különösen a mesélő szempontjából volt előnyös.

Összeségében a legnagyobb bajom ezzel az egésszel : semmi olyat nem látok se a cikkben se a védelmezők írásában amiért érdemes lenne áttérni az új rendszerre.

Egyébként én DnD 3.5-öt játszom no meg időnként Deadlands d20-at ami a 3. kiadásra épül, és ezt ez a 4. kiadás aligha változtatja meg.

Ymdar

Ymdar

    A Belső Kör Tagja

  • Fórumita
  • 2513 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.11, 19:37

Más kérdés, hogy valami animés az illusztrációkban (szerintem ez csak a PRPG első harmadára igaz túlzottan, a többi inkább marvel képregényes), vagy a rendszere animés.

Zhord

Zhord

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 10 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.11, 10:05

Attila:

AD&D 1st edition. Ettol meg amit az elejen irtam fenntartom :titok:

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2018 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.11, 09:09

elGabor: nem mondtam, hogy a Pathfinder képei nem nívósak, sőt. Alapvetően csak arról volt szó, amit te is elismertél - az animés hangulatról.

DnD4: azok a piercinges sötételf-izék valami _borzalmasak_ - nem is értem őket, mert az illusztrációk általános hangulatában nekem is az a benyomásom, mint Ravenheartnak: mintha az új kiadás tett volna egy lépést konzervatívabb irányba a korábbi fantasypunktól.

Az MM-ben egyébként nagyon sok jó illusztráció is van, némelyik kifejezetten durvára sikerült. Ha könyvközelben leszek, dobok be néhány példát, mire gondoltam. :titok:

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.11, 06:20

Chomy: sok minden megbocsátható, ha jól csinálják. A Pathfinder képei szerintem nem túl D&D-sek, az én ízlésemtől (Otus, Blanche, Trampier, Finch) alapban távol állnak, de vitathatatlanul stílusosak és dögösek, a színviláguk meg valami isteni (azok a sötétkékek...). Ha nem D&D illusztrációkként nézek rájuk, egészen szeretnék a PFRPG-vel játszani. Anime, ja, de nem rossz anime.

A 4e ezzel szemben erőltetetten próbál kúlságos lenni, amitől nevetségességbe fullad (a konstipált gyakós harcos a PHB-ben, a devourer termékcsalád, a laza tetkók és piercingek a sötét elfszerű dolgokon). Nagyon corporate creativity szagú. :titok:

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.10, 19:32

Hát, mikor a Pathfinder fajokat ábrázoló képét megláttam, körülbelül a tarkómig felhúztam a szemöldökömet... Még szerencse, hogy a tartalom, meg jó pár kép elég korrektre sikerült, bár a 3e-ben megjelent extravagnciát itt sem hanyagolják (no meg ha valakinek böszme nagy kardja van, az a PF-es barbár csaj). 4e képeinek örültem, valamit visszahoztak a "klasszikusabb" fantasy ábrázolásmódból.
Egyébként akármennyire is animésnek tűnik, nem az animék motiválták a Wizardsosokat a powerek megoldásában, hanem (nem is tudom, ki hol írta) az MMO-kban az újratöltődő technikák. Az más kérdés, hogy kerítettek köré magyarázatot arra, miért úgy működnek, ahogy.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]