Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

DnD 4ed es/vagy Pathfinder RPG - avagy kinek a pap, kinek a papne (Devenyi Peter)


  • Válasz írásához lépj be
40 hozzászólás érkezett eddig

Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2966 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 23:30

Forgotten Realms alakulása nagy vonalakban.

Az idővonal előre ugrik majd 100 évet, a hivatalos játékidő 1479.

A változások kezdete, vagy inkább katalizátora, hogy Shar ármánykodásainak hála, Cyric megöli Mystrát 1385-ben. Mystra halálával felbomlik a mágia eddig ismert szövedéke, mindenféle vad és kiszámíthatatlan erők szabadulnak el. Síkok válnak szét és olvadnak össze, Toril földjén országok remegnek meg. És ezzel elszabadul a Varázspestis.

Amit a Varázspestis megérint, ott rémes változások következtek be. Varázslók megőrültek, közönséges emberek is, őrjöngő gyilkosokként ugrottak egymásnak akár régi barátok is. Állatok, növények, szörnyek, lények, emberek teste megváltozott, mutálódott, számos új, elváltozott lény jött létre. Kiszámíthatatlan, gigantikus vadmágikus hatások söpörtek végig a kontinensen.

Sok helyen a föld arculata is átalakult. A Shaar nyugati fele helkyén például egy mérföldnyi mély gödör tátong, itt ugyanis mélysötét barlangjai, és velük együtt a felszín is, beomlottak. A Thayi Fennsík még magasabbra emelkedett, a környező országok jó részét völgyek és kanyonok szabdalta útvesztő borítja most. Unther helyére, gyakorlatilag egyfajta óriási síkváltással, egy új terület ékelődött be: Tymanther, a sárkányszülöttek birodalma.

94 év alatt azért nagyjából lecsillapodni látszik a Varázspestis vihara. Ma már a kontinens legnagyobb része biztonságos, itt-ott vannak még Pestisföldek, olyan területek, ahol a Varázspestis még mindig dúl. Az arculata viszont örökre megváltozott. Vannak részek, amik viszonylag érintetlenek maradtak - például a Mythalok által védett zónák általában, de tulajdonképpen a kardparti régió nagy része is -, mások sújosabb időket éltek át.

Ráadásul a történelem kereke a kaotikus időkben sem állt le. Az Új Netherilli Birodalom, az árnyéksíkról átkerült város által meghódított terület a valaha Anauroch néven ismert vidék uralkodó tényezője, ráadásul Sembia is Új Netheril csatlósállama lett.

Na, dióhéjban ilyenek. De változott a síkbeosztás is, még néhány istennek vége, és van még néhány elrejtett meglepetés.

Petro

Petro

    Jómunkásember

  • Archívum
  • 333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 22:42

OFF:
Saur: nagyvonalakban kifejtenéd, mik ezek a változások? Kíváncsi vagyok.

Saur

Saur

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 25 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 22:12

Annyit szeretnék hozzátenni, hogy én útánanézegettem a 4ED világ-változásainak már ami a Forgotten Realms -et illeti de már rögtön az elején súlyos idegösszeomlást kaptam.

Kinek a pap kinek a papné alapon megy ez tudom, de nekem személy szerint egyáltalán nem tetszik hogy a Realms eleddig olyan remek kis Fantasy világa fantasy köntös alá begyömöszölt MadMaxre váltott.

Úgy vettem ki, hogy a leírás kizárólag a rendszerrel foglalkozik de fontosnak tartom megemlíteni hogy a 4ik kiadás gyökeresen megváltoztatja a D&D -ben megszokott Realms képét és teszi ezt olyan bután, következetlenül, logikai bukfencektől hemzsegőn és (ami a legvérlázítóbb szerintem mind közül) minden fantáziátlanságtól mentesen hogy nekem azon nyomban el is ment tőle a kedvem és súlyos ellenérzéseket váltott ki belőlem.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5812 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 18:26

Viszont ott "csak" +1 featet jelentett első szinten - meg pár skill pontot. Az Earthdawnban ennél azért jóval több lehetősége van az embereknek - mármint az egy szem + feat.

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 18:10

Ez az ED-es "versatility" már a DnD 3-ban az emberek plusz egy feat-jeként is megjelent már. Az ED volt az első rpg, amit láttam, ami az embereknek is adott valamilyen pluszt, és nem kellett azért félelfet játszani, hogy kapjál valami extrát, miközben játszhatod az embert :gonosz:

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5812 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 17:44

A "talent" olyan az Earthdawnban, mint a D&D-ben a feat - bár némi különbség azért akad a működésében. A "Versatility" egy olyan emberi talent, hogy más diszciplínák (=kasztok) talentjei közül is tudjon tanulni bizonyos kikötések mellett.

balight_the_light_knight

balight_the_light_knight

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 1231 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 17:06

Hát ezt mondjuk én se értem, kb olyan mint a mai makro vizsgám :gonosz::D

razor

razor

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 117 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 15:33

"Versatility talentre emlékeztető multiclassos featek és a hozzá kapcsolódó paragon multiclassing"

Ez a cikk most kiknek íródott? Mert hogy én néha egy betűt se értek a mondatokból, az biztos. :gonosz:

Kadmon

Kadmon

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 410 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 15:23

Chomy: Mmm, nem tudom, nekem a D&D 3 jobban hozta az eredeti D&D feelinget, mint az AD&D 1. vagy 2. kiadása. A 4. kiadás pedig csak tovább folytatta ezt a trendet.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 14:53

Bocs, elcsesztem és nincs szerk.:

"Ami egyébként szórakoztató és nagyon jól játszható volt", akartam mondani.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2021 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 14:52

Tényleg összeszedetlen kicsit a cikk, de a hangvétel példamutató.

2 szubjektív megjegyzés a rendszereket illetően:

- A dnd feelinget én már a dnd3/3.5-ban sem igazán találtam, rendszersajátosságok ide vagy oda. Talán épp ezért esett nagyon nehezemre átállni dnd3-ra (ami egyébként függetlenül szórakoztató és nagyon jól játszható volt), és ezért nem nehéz most a dnd4-re.
- A druida, legalábbis a 3/3.5-ös formájában nekem cseppet sem hiányzik. Valahogy nem fogott meg a "summoner vadőr" szerep. A barbár és a bárd hiánya már jobban fáj, gondolom kell egy kis idő, amíg kitalálják, milyen is legyen majd a csata-bárd. Höhö. :gonosz: (Bocs.)

Arlen

Arlen

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 425 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 11:42

Én maradok a M.A.G.U.S. nál....nemtom otvalahogy nem botlottam ien problémákba mint amik it fel lettek sorolva.

dragondark

dragondark

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 11:09

Köszönöm szépen a remek összehasonlítást.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5812 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 10:45

Gray Eminence: lassan az az érzésem, hogy itt mindenkit azzá lehet tenni :gonosz: . De a "legnagyobból" kihagyni az egyik "legfentezisebb" és amúgy egyik kedvenc kasztom... szégyen :D .

Gray_Eminence

Gray_Eminence

    Újdonsült fórumozó

  • Archívum
  • 10 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 10:22

Nos, elismerem, a randomra kiragadásban meg abban, hogy ki lehetett volna vesézni még egy-két dolgot, az teljesen igaz, de most nem a doktori értekezésemet írom... :gonosz: Azért még igyekszem további észrevételeimet is megosztani mindenkivel.

Ami a PHB II-t illeti, Ravenheart, én láttam korábban is, hogy jól értesült vagy, így lehet, hogy tudsz valamit, én a jövő év első negyedévéig bezárólag nem tudok róla, így ha jön is, az eléggé soká lesz.

Dekszter: van benne rogue meg pap ami nem feltétlenül harcközpontú (bár simán azzé lehet őket tenni).

Narem

Narem

    Árnymester

  • Fórumita
  • 3923 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 10:16

Kicsit össze vissza az írás, van eleje de nincs közepe, se vége.

dekszter

dekszter

    Régi fórumozó

  • Szerkesztő
  • 5812 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 09:59

Nincs alapból bárd a 4. kiadásban???
Nem harci beállítottságú karakter van egyáltalán ezek után benne?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6591 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 09:28

az ismertető rendben van, eddig nem volt teljesen tiszta a kép a két rendszert illetően, ez sokat segített.

Azt hiszem, maradok az AÐ&Ð 2(,5) kiadásánál, ha már ilyesmit játszunk (néha harmadikat is).

Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 909 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 08:00

"Miért van az, hogy senki nem akar bizonyos kasztokkal magasabb szintig játszani, hanem inkább szétmultiklasszolja magát? "

Úristen, én ehhez vagy túl öreg vagyok, vagy túl fiatal vagy túl sznob. El se bírom képzelni, hogy valakinek az rpg (és az rpg maga) annyit nyújtson szabály és játékszinten, mint egy jobban sikerült számítógépes játék. (Amik közül vannak nagyon jók.) Ez már annyira elborult, hogy érdemes lenne kipróbálni.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.06.19, 07:49

Korrekt, bár tényleg kicsit rendezetlen, és még nyugodtan kivesézhettél volna pár pontot.
Gnómról, druidáról, bárdról annyit, hogy ők üzleti szempontból maradtak ki, ugyanis a PHB2-ben fognak szerepelni. A helyük tehát megvan, a kérdés, hogy milyen szerep hárul rájuk ebben az új felfogásban...
Hogy melyik a jobb, abban én sem kívánok állást foglalni (ne tévesszen meg senkit, hogy a 4e fórumon pofázok csak :gonosz:), mivel a Pathfinder még közel sincs végleges állapotban. Mindegyiken van mit szeretni és utálni, hogy melyik arat nagyobb sikert, azt meg majd eldönti az idő.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]