Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

Korongos jatekmechanizmus (Frigabus)


  • Válasz írásához lépj be
30 hozzászólás érkezett eddig

Frigabus

Frigabus

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 10 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.12, 09:32

WhiteTiger52:
A számításnál nem is a játékosokra gondoltam, hanem a mesélőre, akinek mégis csak be kell valamennyire lőni, hogy milyen eséllyel sikerül a játékosok egy próbája.
A visszatétel egyébként nem korononként van, hanem a húzás után.

A véletlen szerepéről: szerintem igényli a szerepjáték bizonyos szinten. Én például mesélőként bazi unalmasnak tartanám, ha a játékosok értékeiből előre tudnám, hogy egy ajtón be tudnak-e majd menni vagy sem. De persze ha túl nagy szerepet kap, az se jó (erre pont jó a feketelacis példa). Az alapszám + dx rendszerekkel az a baj, hogy lineárisan nő az esély, ezért sokkal nagyobb a rosszabb tulajdonságúnka az esélye. A sok kockás rendszerekben (pl Shadowrun) pedig a sok kocka a baj. Az enyém főleg ezekre hasonlít, csak a "kockákon" nem ugyanakkora az egyes számok "kidobásának" esélye.
Ezért nagyon-nagyon kicsi a játékban az esélye annak, hogy a nyüzüge lenyomja feketelacit. Olyan szerencse kell hozzá, hogy na (pl. pont akkor mozdul meg feketelaci veseköve, ezért pár másodpercre teljesen elgyengül.

És tény: lassítja a játékot. Épp ezért a harcrendszerem szinte bántóan egyszerű, hogy ne tartson sokáig.

A korongokat egyébként kfőzhető gyurmából gyártottam le. Szép színesek.

_WhiteTiger52 (NPC/NJK)

_WhiteTiger52 (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2008.07.11, 17:17

Frigabus:

Az hogy egy célszámra emkora az esélyed az könnyű: egyszerű valószinütlenség számítás, amennyiben tudod, hogy melyik színből menyi van az adot zsákban. De ha nem, az elégé súlyos dolog lenne.

De felesleges is kiszámolni. Szerinted háőny szerepjátékos számolja ki, hogy mekkora eélyel dobja ki az adott számot? senki., Legfeljeb azt mondja h 50-50%. Vagy sikerül vagy nem. Ez itt is megvan.

De az sem igaz, hogy egy egyes értékű karakter csak enyhe hibát dobhat. Ugyanis, háromszor és nem egyzser tévezhet, vagy ha csak egyet, akkor eleve legaláb két tulajdonsága nulla, és ott az enyhe is súlyos következményekkel járhat. Lesel a székről. Felaáálok.
Lesel a székről. Nah vajon ha nm tudok mozogni mert az erőm nulla hogy kászálodok vissza?

Ha nem lasítaná le a játékot azt mondanám tökéletes. A visszarakással van a baj, és az egyesével huzásból. Van 5letem hogy lehetne gyorsítani, de az anyagi csőd lenne, feltéve, hogy nem egy korong kivágó gyárban dologozl,més naponta hazahozol 10 darabot, mert ugyse tünik fel. Több zsák kell. De a legegyszerübb ha már modelezni karod, hgy szaknedben ki fog győzni: az erősebb. Most képzeld el Fekete Lacit egy húsz kilós vakarcsal szkanderezni, mekkora esélye van hogy nyerjen?

És a poén az, hogy ha véletlen kockadobásra bízod az iylet, előfordulhat h igen. Az esély megvan rá, hogy Fekete laci 1-et dob, a pici meg 20-at, és akkor enm csak lenyomja hanem eltöri a kezét is? mert ugye 1-es automatikus kudarc mindenhol. Ami ráadás következményel is jár. Ha nagyon egyzerüsíteni akarod, akkor a véletlent egy az egybe ki kel venni. Mert ha belegondolsz igazábol nagyon kevés eset múlik a véletlenen. És nagyon sok esetben, mi például nem is dobtunk már mert egy 15ös gyorsaságú ember egy 5ös gyorsaságú izpompacsirát elöbb a földre küld MINDEN esetben, mithogy az reagálni tudna. És a valóságban is így van. az egyszerű rendszerbe enm kell véletlengenerátor. ennyi nem több

Frigabus

Frigabus

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 10 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.11, 10:24

Aingus Og:
Hát arra a képletre, ami egyszerűen hangzik, de valójában elég bonyolult.
Vagyis ha a + b + c = 27, akkor mi az esélye, hogy ha x darabot húzunk belőle visszatétel nélkül, akkor az x-ből legalább y darab a (vagy b vagy c) lesz?
Mikor a rendszert kigondoltam, akkor azt hittem, ez könnyen megy, de beletört a bicskám. Persze ha a húzott korongok száma 2 vagy 3, akkor még gráffal könnyű kiszámolni, de e felett már nagyon szivatós.
És persze, hogy lehet kockákkal is modellezni, méghozzá hatoldalúval, ahol három két számból adódó csoportot csinálunk (pl. ami nálam a fekete korong, az a kockán az 1 és a 2 és így tovább).

Aingus_Og

Aingus_Og

    Énekmondó

  • Fórumita
  • 636 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.07, 21:36

Frigabus:

Engem meggyőzött a dolog. Mellesleg kockákkal is lehet kivitelezni ezt az elvet, talán meg is csinálták már.

MIlyen valószínűség számításra van szükséged?

AiO

Frigabus

Frigabus

    Újdonsült fórumozó

  • Inactive / Invalid
  • 10 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.07, 14:52

Köszönök minden megjegyzést epével és anélkül is!
Pár dolog, hogy reagáljak rájuk:
1. Bármily fura, némi gyakorlattal az ember pont a megfelelő számú korongot húzza ki a szütyőből/dobozból.
2. A játékban három fő tulajdonság van: test, szellem és lélek. Ezért van az, hogy az említett szkandernél, ahol mindkét fél ereje és képzettsége ugyanakkora, akkor annak van nagyobb esélye, akinek az ügyessége és az egészsége (vagyis együtt a test tulajdonsága) jobb. Ez így direkt van, eleve ezt akartam: aki nagyobb hangsúlyt helyez a testére, annak minden testi próbánál előnye van - és minden szellemi és lelki próbánál hátránya.
3. Miért nem kocka? Hát csak. Olyan játékot akartam, ami egyszerű (egy húzás, egy célszám), de mégsem túl egysíkúan nő a siker esélye a képzettség növekedésével. A rendszer az egyensúly felé toszigálja a játékosokat (mivel egy próba sikere függ a tulajdonság és a képzettség mellett a 27 korong színek közti megoszlásától is (ebből adódóan pl. egy atom erősügyesegészséges harcos a vártnál sokkal nagyobb hátrányba kerül egy szellemi próba során, mint amit az alap számok mutatnak.
4. Itt már komoly valószínűség-számításról van szó (nem is tudok saját erőből képletet alkotni rá), de a nehézségi szintek elnevezése nem véletlen. A próbák 90%-a 1 és 3 közötti, a fölött már tényleg NAGYON NEHÉZ a próba. A különféle módosítók (pl. falmászáskor egy mászófelszerelés, harc közben a hátulról támadás) nem a próba nehézségét növelik alap esetben, hanem a húzandó korongok számát növelik vagy csökkentik. De egyébként magas képzettségnél egy könnyű próbára nyugodtan lehet mondani húzás nélküli is, hogy sikerült.
5. "egy teljesen béna karakter (tulajdonság 1, képzettség 0) bármekkora is a célszám, legfeljebb apróbb malőrt tud elkövetni, katasztrofális hibát biztosan nem."
Megfogtál, hát ez bizony hiba, ehehe...

stargazer

stargazer

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 775 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.04, 09:31

nekem ez túl bonyolult. sztem ennél sokkal egyszerűbb kell legyen egy rendszer alapjait tekintve, de nem fáj ha másnak tetszik és jól tud vele játszani.

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.03, 18:49

"Ha például súlyemelés próbát kell tenni, akkor nem a Test hanem az Erő tulajdonságnak megfelelő számú korongot húzom."
Igen, de mivel nagyobb az egészséged, több olyan korong van a zsákban, nagyobb eséllyel húzol olyat. És itt a gond.

"Másrészt, viszont én úgy látom, hogy mivel 3 fléle színű korong van"
Ha így lenne, akkor elég lenne néhány darab 3 oldalú kocka, de itt némileg tolódhatnak a dolgok. Mégha csak kicsit is. Illetve hát csak kicsit.

_Gyenes Tamás Nűnű (NPC/NJK)

_Gyenes Tamás Nűnű (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2008.07.03, 14:09

Nem egészen értem itt egyesek problémáját, hogy a tulajdonságok befolyásolják egymást. Ha például súlyemelés próbát kell tenni, akkor nem a Test hanem az Erő tulajdonságnak megfelelő számú korongot húzom. Tökmindegy, hogy menniy az Egészségem vagy Ügyességem, nem így működik?
Másrészt, viszont én úgy látom, hogy mivel 3 fléle színű korong van, átlag 3-ad annyi siker lesz, mint a kihúzott korongok száma, vagyis egy 6-os célszámhoz illik 15-20 koronggal nekifeszülni.

dragondark

dragondark

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 114 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.03, 11:41

Ötletnek jó. Lehet, hogy kipróbálom. Kösz'

Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1756 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 20:05

Markolni nem szabad belőle, mert minden húzás után vissza kell rakni a kihúzottat. Emellett az esélyek tényleg elég kicsik, a menete meg lassú. Cserébe adja azt a könnyebbséget, hogy egy teljesen béna karakter (tulajdonság 1, képzettség 0) bármekkora is a célszám, legfeljebb apróbb malőrt tud elkövetni, katasztrofális hibát biztosan nem. :)

A célszámokból is értelemszerűen maximum 4-5 használható, normális körülmények között, ami azért egy átlagos játékot messze alulmúl.

Ráadásul mindenkinek kell egy zsák, meg egy csomó korong, amit előzőleg valahonnan bekell szerezni. A mesélő dolgát inkább nem is részletezném...

stargazer:
"ebből nekem CSAK az a törekvés érződik hogy MÁS legyen"
Attól, hogy más akar lenni, még nem lesz jó. Értékelést meg asszem nem lehet javítani.

Aingus_Og

Aingus_Og

    Énekmondó

  • Fórumita
  • 636 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 19:49

Sziasztok!


Demate: Na ja. A kérdés az, hogy például aki egészségesebb, az erősebb-e. Például két gyenge ember közül (erő = 2, ügyesség=2) vajon jobban tud-e szkanderozni az, akinek nagyobb az egészsége? (Mondjuk ha az egyiknek 2, a másiknak 5 az egészsége, akkor a küzdelmek 45%-a döntetlen, a döntött küzdelmek pedig 58% - 42% arányban az egészségesebbé.) Vajon két egyenlő megérzéssel bíró ember közül jobban megérzi-e a dolgokat az, aki vonzóbb? Én el tudom fogadni, hogy igen, feltéve, ha ez a rendszernek szándékos eleme, és alkotói tudatossággal párosul. Főleg el tudom fogadni olyan párosoknál, mint az intelligencia-kommunikáció.

Nekem ez így bejön, sőt, el tudnék képzelni ezt-azt még hozzá, ami – hát, vagy bejönne, vagy nem.


AiO

stargazer

stargazer

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 775 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 18:03

másodszorra 10-est akartam adni, és gyanítom hogy ez is 1-es lesz, miért van ez? hogy lehet úgy csinálni hogy jó legyen? ezt ki is lehetne törölni meg az előzőt módosítani.

stargazer

stargazer

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 775 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 18:02

de legalább örvendetes hogy próbálkozol!

stargazer

stargazer

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 775 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 18:00

ebből nekem CSAK az a törekvés érződik hogy MÁS legyen, és nem az hogy MÁS ÉS EGYSZERŰ-ÉS-NAGYSZERŰ...

Lepus

Lepus

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 17:27

Egyedül arra vagyok kíváncsi, hogy ez miben ad többet mint a kocka. Miért érdemes használni?

Nekem haszontalan bonyolításnak tűnik egyelőre.

Tebolyult_Tuzmagus

Tebolyult_Tuzmagus

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 108 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 17:20

Szerintem csak egyesével húzhatja ki őket, mert ha többet húz, akkor ugye vissza kéne tenni, de akkor hogy döntik el, hogy a sikert, avgy a ablsikert teszi e vissza? Ráadásul szerintem nagyon hosszadalmas, mégjobban lelassítja a játékot, mint a megfelelő oldalú kockák kiválasztása és dobálgatása.

demate

demate

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 66 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 12:58

Nekem minden alternatív randomgenerátor izgalmas. Szerettem a DL Saga kártyáit is, meg szeretem a különféle a kocka-mechanizmusokat is.

A korongos dolog is jól hangzik, csak az kellene, hogy egy markolással pont annyi korongot tudjak kivenni, amennyi kell, és akkor nem is olyan lassú.

Svin számolgatása szerint "a gyenge erő érték lehúzza a korong tartalékon keresztül az ügyességgel kapcsolatos próbákat." Szerintem tök jó. Aki gyenge izomzatilag, az ne ugráljon :-)

Talán az esélyeket kellene valahogy javítani, mert így mesélőként 1-3-as célszámokat adnék meg leginkább.

Egy marokkal húzás opcionális szabály:
Belenyúlsz a zsákba és kihúzol egy maroknyi korongot.
- Ha kevesebbet húztál, mint amit kellett volna, akkor az pech, de nem húzhatsz többet.
- Ha többet húztál, mint kellett volna, akkor a többletet le kell vonni a sikerek számából.

Ezzel gyorsul a játék, viszont mivel nem visszarakós modell, így az extrém esetek gyakorisága drasztikusan lecsökken.

Aserminio_de_Mueria

Aserminio_de_Mueria

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 459 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 12:46

http://www.rpg.hu/iras/mutat.php?cid=5252
http://www.rpg.hu/iras/mutat.php?cid=4979

svin

svin

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 10:00

Kötözködéseim ellenére tetszik, tényleg ötletes :szomoru:

svin

svin

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 21 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.07.02, 09:59

Számolgattam kicsit esélyeket. Szerintem túl gyakran ront alacsony célszámnál. Bár nem tudom a képzettségeknél a 3-es, 4-es, 5-ös érték mennyire számít erősnek, ritkának.

Pl ha van 10 kék korongom, és 4-es a tulajdonságom, 5-ös a képzettség, még ebben az esetben is 10% az esélye, hogy elrontok egy 2-es célszámot. Egy 3-as célszámot pedig 30%-ban. Pedig nekem ezek jó értéknek tűnnek.

A másik ilyen probléma vele szerintem, hogy az egyes tulajdonság csoportok tulajdonságai mindig, minden próbánál együtt hatnak, mert az összegük limitálja az adott szín korong tartalékát.
Vagyis a gyenge kommunikáció érték lehúzza az olyan próbáim esélyét is, ahol nincs is rászükség, csak intelligenciára.
Ugyanígy a gyenge erő érték lehúzza a korong tartalékon keresztül az ügyességgel kapcsolatos próbákat.
Fordítve pedig egy erős tulajdonság az egész csoport esélyét felfelé húzza, mert nő a korong tartalék az adott színben, így a csoport gyenge tulajdonságaival is jobban teljesítesz.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]