Ugrás tartalomhoz


Fotó

Abaculus


  • Válasz írásához lépj be
9 hozzászólás érkezett eddig

THE_Eye

THE_Eye

    Csillagvadász

  • Fórumita
  • 1255 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.14, 21:04

Birbin:
Köszönöm, hogy válaszoltál, és hogy nem reagáltad túl :punny: Remélem neked tetszően alakul majd a rendszered sorsa!

u.i.: én inkább meglepődtem, amikor pl. a magus Új Törvénykönyvében felfedeztem pár dolgot amit én is használtam ill. átvettem máshonnan (szintén nem tőlem vették :punny:). Van ilyen.

Módosította THE Eye: 2008.07.14, 21:05


stargazer

stargazer

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 775 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.14, 20:29

közben rájöttem hogy mégis. bocs. vegyétek úgy hogy nem szóltam.

Módosította stargazer: 2008.07.14, 20:31


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.14, 17:55

THE Eye:
Csakis és kizárólag a saját szórakoztatásomra írtam a játékot. Aztán gondoltam egyet és pár éve fölraktam a netre. Ennyi. De például nagyon örültem neki, hogy az Ars Magica 5. kiadásában néhány alapelvemet viszontláttam (nem tőlem vették).
Az Abaculus a lusta embereknek való. Bár ezen a téren ma már sokkal lustább vagyok, hogy ha találnék (nekem) jobbat, akkor azt használnám. Ha te szeretsz rendszereket készíteni, akkor ez a játék nem neked való.

Ettől a fórumtól azt remélem, hogy több visszajelzést kapok az olvasóktól. A látogatásmérőről tudom, hogy párszázan elolvasták, de emilt írni nagyobb erőfeszítés, mint egy fórumba beírni, ha mondjuk eleve regisztráltak már ide.

Ynas Midgard:
Örülök, hogy szabadon kezeltetek mindent, hisz az Abaculus a freestyle játékokhoz áll közel. :punny:

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1072 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.14, 17:15

Nos, mi kipróbáltuk :punny:
A M* világa alatt, csak hogy legyen valami rendezett háttér - de elég szabadon kezeltük a dolgokat. Alapvetően szórakoztató volt, tetszett mindenkinek.
Hogy miért nem játszottunk vele többet? Nos, én kíséréletező típus vagyok - szeretek új rendszereket, világokat kipróbálni. Van, hogy huzamosabb ideig egyet használok, de aztán általában igen éles váltások szoktak következni (most például, hogy egy kicsit meguntuk a Forsaken-t, elkezdtünk Rifts-ezni).
Majd lehet, megint elővesszük egyszer az Abaculust is, és akkor frissebb élményekkel többet is tudok mondani azon kívül, hogy jó :punny:

THE_Eye

THE_Eye

    Csillagvadász

  • Fórumita
  • 1255 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.14, 16:33

Helló!

Véletlenül erre jártam, és úgy hozta a kedvem, hogy a "szokásos" szkepticizmusommal hozzá is szólok a témához. Bocs ha ez zavar, nem kell elolvasni :punny:

Birbin:
Csak egy elméleti kérdés: miért gondolod, hogy bárki a te rendszeredet fogja, akarja majd haszálni? Minden mesélő, miután eltöltött egy bizonyos időt a "szakmában" elkezd csinálni egy rendszert (jobbára az általa leginkább kedveltet fejleszti tovább), amiben otthon érzi magát, ami a leginkább megfelel neki. Ők minden bizonnyal azt fogják játszani. Vannak akik a generikus rendszerekre esküsznek (abból is van több tucat), bármi alá berakod, apró módosításokkal, már mehet is az akció. Aztán vannak akik hozzád hasonlóan megcsinálják, a "bármilyen világ alá beilleszthető kedvenc rendszer"-t, ezeknél szintén nem jössz szóba (pl. nekem is megvan a sajátom, és szerintem jobb, mint a tiéd). Aztán van a populáris mesélő, akinek esze ágában nincs az apróbb módosításokon túl bármihez is hozzányúlni, elvégre a játékosok azt szeretnék játszani, nem az ő agyszüleményeit (és az esetek 90%-ában neki is lesz igaza). Persze biztos lesznek páran, akik elolvassák, és jó szándékkal véleményezik is, de nyílván nem ezt fogják játszani, sőt, szinte biztos, hogy mesélni nem fogják, arra majd lesz valami saját (szemezgess a fentiekből). Kihez akarsz szólni? Azokhoz, a kreatívkodni akaró mesélőkhöz, akiknek viszont nincs fantáziájuk, de véletlenül pont egyezik a tiéddel az izlésük? Szerinted van ilyen?

Ha fejleszteni, javítani akarod élő játék alapján, inkább keress hozzá embereket, és játsz velük, majd kérd ki a véleményüket. Persze elfér itt még egy topic, nem azért mondom (javaslom a sikerráta felméréséhez nézz körül ezen az alfórumon belül bárhol), csak pont most találkoztam egy másik fórumon valakivel, aki kétségbeesetten igyekezett a saját maga által főzött izéhez delikvenseket találni, és hát nem ment. Ha jól látom te azért már rutinosabb, helyzetet ismerő fórumozó vagy. Nagy valószínűséggel nem mondtam újat, csak most ilyen hangulatom volt, mégegyszer bocs.

Amúgy ha az lenne a válasz, hogy én miért nem véleményezem: mint mondtam, megvan a saját rendszerem (én se ma kezdtem mesélni), még csak nem is hasonlít, más elemeket használ, más metódussal készült és más szemszögből közelíti a témát, nem vagyok releváns. De azt hiszem nem én vagyok az egyetlen. Csak még egy kérdés így utoljára: nem teszem fel többes számban, mert most úgyis te vagy itt: mit remélsz egy ilyen topictól? Tényleg érdekel. Hátha igazad lesz és én is nyitok valamit :punny: (De persze ez nem fordulhat elő.)

Módosította THE Eye: 2008.07.14, 16:34


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.14, 16:15

stargazer, te el vagy tévedve. nem elméleti fejtegetésekre vagyok kíváncsi, ezekkel inkább a szerepjátékelméleti totyikokban foglalkozz kérlek.

Noro, kösz a tippeket. össze kell rendeznem a fájlokat ez biztos.
A mesélőről feltételezem, hogy van némi rpg rutinja, különben nem is foglalkozik ezzel a játékkal. Amikor én átírok egy játékot, nem követem teljesen az eredeti rendszert, és csak az alapvető dolgokat képezem le. Egy példa: amikor a mókust írtam át adnd-be, ott is sokmindent megváltoztattam, más rendszerrel írtam le dolgokat. Pl mókusban a harcművész pontokból lövi el a dolgait, adnd-ben képességeket adtam neki, arról nem is beszélve, hogy az orientalból ismert sok képességet is hozzávettem. Ami fontos volt, hogy a hm mint stílus megmaradjon. Megmaradt.

stargazer

stargazer

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 775 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.14, 13:36

Azért - ha a "természetfeletti" elemeket nem számoljuk - a legtöbb világban a 'valóság' eléggé hasonlóan 'működik', szvsz :punny: Éppen ezért, ha én rendszert keresek egy adott világhoz, akkor a mágiát passzintom, a többi számomra sokadlagos.

akkor ez az pont ahol eltérnek a nézeteink, ugyanis sztem nincs olyan hogy természetfelettin kívüli valóságos valóság. és itt a mi valóságos valóságunkban sincs ilyen. csak kb-re, a többit meg statisztikai hibának tituláljuk. nem tudjuk elkülöníteni a természetfelettitől a nem természetfelettit. tehát sztem minden világban más és más lesz ahogy a gravitáció hat, egész más erők hathatnak, amiktől a valóságosan valóságosnak tűnő dolgok is egész másképp működhetnek. nekem nem virtus meg zsáner a valóságos valóságot megtanulni megpróbálni megzabolázni és lemodellezni.

Noro

Noro

    Anunnaki

  • Fórumita
  • 4990 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.14, 09:15

Azért - ha a "természetfeletti" elemeket nem számoljuk - a legtöbb világban a 'valóság' eléggé hasonlóan 'működik', szvsz :ize: Éppen ezért, ha én rendszert keresek egy adott világhoz, akkor a mágiát passzintom, a többi számomra sokadlagos.

Az Abaculus "alap" mágiarendszere nekem több helyen is eléggé speciálisnak tűnik. Rögtön az elején a 'mágia tanulása' c. szöveg sztem teljesen világfüggő, szabály viszont nincs is benne - minek ez ide?

A varázspontokat nem fixen adnám meg, hanem gyenge/átlagos/erős mágiájú világra különböző számokat határoznék meg (amik persze még mindig csak irányelvek, de legalább látni lehetne, milyen különbségek vannak gyenge és erős mágia között)

A 'mit nem lehet mágiával' is valahol világfüggő. Hogy mást ne mondjak, magusban alapvető dolog a mágiaellenállás növelése. (Bár talán úgy is kezelhetnéd, hogy személyfüggő ellenállás van: csak annak van ME-je, aki pszí használó. De ez alacsony szintű varázslóknál - akik ellen még pszí nélkül is lehet védekezni - nagyon torzítaná a konverziót)

Kéne még olyan képesség, amivel az egyszerre használható varázserőt túl lehet lépni. Akár olyan áron, hogy a számszerű képességei ideiglenesen csökkennek ("mágikus kimerülés")

Végül az olyan mondatokat sem igazán értem, mint pl. "A rúnamágia abban különbözik a varázspontos rendszertől...", amikor ez is varázspontos (sztem minden alternatív rendszer VP-s, kivéve, ha jól látom, a folyékony mágiát, a Laerdom-ot* és a Haldokló Földét)

* mondjuk ez miért is nem? Ha naponta varázserő x2 rúna használható, az nem ugyanaz, mintha minden rúna 1.5 VP-be kerülne? (Sőt, ha Théán a mágia átlagosnál gyengébb, és napi VP = varázserő x2, akkor 1 VP-be, és nem kellenek a törtek sem)

stargazer

stargazer

    Törzs-fórumozó

  • Archívum
  • 775 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.13, 21:26

sztem ezek a dolgok nem nagyon szoktak működni. tudom hogy lehet mondani ellenpéldákat, de akkor se. egy világnak egyedi hangulata van, egyedi módon működik a valóság bennük. minden ilyen egyedi működési elvekkel bíró egyedi világnak saját külön bejáratú, egyedi rendszer dukál, ami visszaadja annak a világnak az egyediségét. sztem. de ettől még mepróbálhatod sőt, biztos vagyok benne hogy úgy érzed hogy kell csinálnod, ami nem is baj, legfeljebb te is beállsz az itt döglődő és megváltásra váró álmok sorába.

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.07.13, 13:00

Pár éve én is készítettem egy játékot, amit fölraktam a honlapomra. Viszont fórumom nincs ott és lusta vagyok utánajárni, ezért inkább itt nyitok neki egyet.

A játékkal a célom alapvetően az volt, hogy könnyen és gyorsan lehessen adaptálni bármilyen olvasott regényhez, hogy annak világán játszhassunk. Továbbá legyen egyszerű a rendszere, mert így hamar megtalálható minden szükséges ezen a pár oldalon, a szabálykönyv bújásával töltött időt pedig játékra lehet fordítani.

A játék gerincét a különféle képességek adják. Képzettségek nincsenek, ehelyett a karakter foglalkozása szolgál útmutatóul az ilyen ügyekben. Háromféle karaktertípus létezik, a harcos, a varázsló (esetleg pap, ez világfüggő) és az apróbb képességeire alapozó.

Hogy ne legyen világtalan, öt szerepjátékot ültettem át rá.

Azóta létezik a játéknak egy másik verziója is, ami jobban hajaz a hagyományos tulajdonság felosztásra és kicsit más a dobásrendszere, de ezt egyelőre nem tettem közzé.

Elérhetősége : http://birbin.tar.hu/ Ha pár év múlva olvasod majd ezt a fórumot és nem működne a link, akkor használj keresőt. :ize:

Ide várom az észrevételeket és esetlegesen a tapasztalatokat, hogy mit lehetne még javítani rajta.

Üdv,
Birbin


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]