Ugrás tartalomhoz


Fotó
- - - - -

WoD kampanyleiras (bgege )


  • Válasz írásához lépj be
38 hozzászólás érkezett eddig

Tyluven

Tyluven

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 46 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.09.03, 08:06

Mihamarabb várom a folytatást, addig valahogy legalább két JÓ playeremet távol kell tartanom a cikktől... :)
Mostanában akadnak viszonylag színvonalas írások az erpégéponthun, de ez a modul igazi "fénysugár a szellem sötétjében". Na de tényleg, qva jó! Megkockáztatnám az ötlet világszínvonalú. (bár, mintha emlékeznék valami kicsit hasonló témájú B kategóriás vígjátékra:))
Szóval HAJRÁHAJRÁHAJRÁ, igényes rpg rulez!

bgege

bgege

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 11 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.09.01, 16:55

Én is néztem és már gondolkodom, hogy ez vajon melyik karakter volt :para:

Drasworth

Drasworth

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 407 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.30, 15:37

Egy mai hír.. Máris elkezdtétek srácok? :)

" pelenkája mentette meg az életét a brazíliai Sao Paulóban egy tizennyolc hónapos csecsemőnek, amikor véletlenül kizuhant egy tömbház harmadik emeleti ablakából. A kis Caua Felipe Massaneiro 10 méteres zuhanást élt túl, mert a pelenkája fennakadt a ház melletti kerítésben.
link:
RTL Híradó
2008-08-29, 21:22
A kisfiú a kerítés egyik fémhegyén akadt fenn egy pillanatra, majd pelenkája szétnyílt és a gyermek a földre esett, de így sokkal lassabban. A gyermeket törésekkel szállították kórházba.

A gyermek 23 éves apja az egyik helyi újságnak elmondta, hogy gyermeke az ablak alatt elhelyezett ágyról mászott ki az ablakpárkányra. Véleménye szerint nem a pelenka mentette meg az életét, hanem Isten.

Forrás: AP/Független Hírügynökség"

bgege

bgege

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 11 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.25, 13:04

Valamikor kapnak majd negyedidőben egy fejest maguk fölé, de azt Cassiope rövid úton bedaráltatja majd, és akkor még senkiben fel nem merül (karakterekben sem!), hogy a 9 éves kislány ilyesmiket okozhatna. Természetesen nagyon meggyőző balesetnek fog látszani, és utána a karakterek esetleg elkezdhetnek gyanakodni. Ahogy a dolgok állnak, senkinek tippje sincs, hogy Cassiope próféta, és ez így is marad egy ideig.
Amint csak megsejtik, hogy milyen erős is a csaj, a felsőbb hatalmak eldöntik, hogy Cassiope túl veszélyes a most fennálló status quora és közbelépnek egy "Seek out and eliminate" paranccsal, a két játékos (remélhetőleg) renegáttá válik és manipulálós drámából átalakul túlélésért folytatott elkeseredett harcá a kampány, megfejelve azzal, hogy Cassiopenak rengeteg dolga van, ugyhogy békében az istennek sem bújkálna, és mászkál jobbra balra, nyomukban meg kajtat a fél menny és pokol, egymást is irtva, kellemesen látványos szabadságszobor rombolós jelenetekben. Mint mondtam, ez egy deklaráltan "elszállt" kampány :)
Nem nagyon tartok semmilyen konvenciót szentnek, nem a mese alkalmazkodik a megszokásokhoz, hanem olyan világot írok le amilyet akarok. Tehát a technokrácia úgy van elfejtve ahogy van, Árkádiába némi sporttal be lehet jutni etc.
Igazából WoD kampány helyett Sandman kampányt kellett volna írnom címnek, azokhoz a sztereotípiákhoz jobban illeszkedik. Most már persze mindegy.

_Jaqs (NPC/NJK)

_Jaqs (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2008.08.25, 10:02

Értem. S mi akadályozza meg őket abban, amikor kiderül a csaj fontossága, hogy közbelépjenek?
Gondolom ahol egy ügynök van,ott működhet ügynökcsapat is,ami ez kiegészülhet egy nagyágyúval is.(kampánylogika?)

bgege

bgege

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 11 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.25, 08:10

Jaqs: Pontosan ezt csinálja. Eleinte még csak felhasználja a két játékost a saját céljaira, később átállítja őket a saját oldalára. Erről szól az egész kampány :) A két karakter csak azt hiszi, hogy ők a befolyásolók, és valamikor a kampány közepén derül majd ki, hogy a másik irány a valóság.

A menny és a pokol az elején nem tudja még, hogy mekkora nagyágyú a lány, ezért nem Gábriel és valami fődémon mérkőzik meg a lányért. Kezdetben a legjobb tippjük az, hogy valami nagy művész lesz belőle, akit egész brazília imádni fog, de lássuk be ilyenből van jónéhány, és nem lehet mindegyik után arkangyalokat küldeni. Ahogy telnek múlnak az évek, úgy nő majd a lány "lábnyoma" a történelemben, de addigra már a karakterek a helyismerettel, helyi ügynökökkel rendelkező profik, akiket nem volna szerencsés lecserélni akció közepén.

_Jaqs (NPC/NJK)

_Jaqs (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2008.08.25, 07:31

Bocs,lehet,hogy volt már,de mi akadályozza meg a kislányt,hogy ne használja a képességeit a két angyalon?

Semmi esélyük sincs befolyásolni Cassiopét,épp annak különlegesen erős képességei miatt.
Nem lett volna egyszerűbb és logikusabb megoldás ezek nélkül?

"A kislánynak iszonyatos Karmája van,olyan Sorsa, ami majd az egész világot befolyásolja! Tessék átállítani a Mi oldalunkra!"

Ennyi. Cserébe csak ketten vadásznak és vigyáznak rá.S nem kell belekeverni feltétlen a többi természetfeletti lényt a világ logikája miatt.

Odusz

Odusz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 203 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.25, 01:58

Csatlakozom az eddigiekhez. Én is ritkán dolgozom ki rászletesen a mesét és igyekszek a lehető legnagyobb szabadságot biztosítani a játékosoknak.

Valóban meg kéne írni regény formájában ezt az ötletet. (Aztán filmtől a képregényig bármi kisülhet belőle... :) )

_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2008.08.24, 07:33

Biztos jó lehet az angyalt is játszani :). Csak szerintem meg Lucifert még jobb. Mondjuk egy ilyen mesében még Manuelt a focidrukker vízvezeték szerelőt is örömmel alakítanám. :rohog:

bgege

bgege

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 11 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.23, 19:46

Köszi szépen a bíztatást srácok! A Sao Paulo leirás már az rpg.hu lektorainál van, ami csak és kizárólag a brutális valóságot tartalmazza, majd olvashatjátok remélhetőleg hamarost.
Mielött bárki félreértené, nem kivánok vérfarkasokkal háztetőn fogócskázni a kampány folyamán, de időnként kell egy természetfeletti ellenfél aki valódi fenyegetést jelent, főleg néhány kör XP osztás után. Valaki aki arra kényszeríti az angyalt és a démont hogy kényszerszövetséget kössön egy közös ellenfél ellen.
Ahol a dolgok tartanak, az Angyalt épp egy kupac zsaru agyalta meg (nem korruptak, nem rosszak, tisztességes, a környéket védő rendőrök akik drogosnak/csövesnek nézték a padon éjszakázó angyalt, aki ezt persze arroganciával kezelte...)
Gil: én sokkal kényelmesebben érzem magam, ha idegen nyelven fogalmazok, valószínüleg ahogy a játék halad valami angol novellaoldalra kipakolom a történéseket. Ha neked van kedved ilyesmit magyarul tenni, nosza rajta, a copyright a tied, használd szabadon az ötletet.
Kilhalm: én inkább angyalt játszanám, az nagyobb kihívásnak tünik. Folyamatosan az emberekben lakozó gonosz ellen kűzdeni, de ugyanakkor kíméletlenül fel is használni őket a nagyobb jó érdekében.. jó kis belső dilemmáim lennének.
Odüsz: én is csak néha írom le a meséket, akkor is mindig utólag, amikor leülök játszani csak egy nagyon halvány ötlet van meg, meg egypár markáns főszereplő. A többi majd kialakul. Nem vagyok a railroading híve, megy a játékos amerre lát. Ennek az érdekes következménye, hogy néha átülök az ő oldalára, főleg amikor kap valami különösen nagy kihívást (szabadítsd ki a sárkányt, öld meg a kincset, foszd ki a hercegnőt), amiről nekem sincs tippem hogy kéne véghezvinni, és együtt tervezzük meg az akciót.. aztán ő végrehajtja én meg elgáncsolom ahol tudom :)

Holnap ha randa idő lesz, majd egy régebbi kalandomat lefordítom magyarra (angolul meséltem anno). Surprise, surprise, abban is szerepet Cassiope, de csak mellékszereplőként... ez a 3. kampány amiben bemesélem, de most szólal meg először 2 szónál többet.
Villanyszerelő NPCt nem szeretek kidolgozni. Megy az automatikusan. Van egy jó hosszú névlistám (3 1930as évekbeli portugál film teljes stáblistája takarítónőstül), arrol kap egy nevet, mondjuk elvált, futballdrukker de már lusta lemenni minden héten a haverokkal focizni, az unokatestvére pedig a házmester. És ha ennél mélyebbre van szükség, akkor úgy is bele lehet gondolni, hogy az asszony miért hagyta ott, vagy a fiának épp matek korrepetítort keres... és elő is lép a mellékszereplő visszatérő NPCvé. Én még életemben nem csináltam NPCnek karakterlapot, és erre büszke vagyok. Valahogy olyan lényegtelen hogy a primogéneknek hányas a Jog képzettségük. dobok majd pár kockával rejtve és ha nem látok nagyon sok nullát vagy egyest akkor rámondom hogy megvan. Ha nagyon sok az egyes akkor megmutatom a játékosoknak is, hadd röhögjön mindenki egy jót amikor egy nagy és neves NPC irtózatosat bakizik!

Adan

Adan

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 87 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.23, 18:27

11/10 ^^Nagyon jó ötlet, vmi regény-novellasorozat formátumban nagyon szívesen olvasnám/hallgatnám/jáccanám :)

Gil_Yepes

Gil_Yepes

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 39 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.22, 20:08

Üdv mindenkinek,

Gratulálok, ez a nagybetűs W.O.D., Sao Paoloról nem tudok olyan véresen sokat, de ha Wod, akkor minden kicsit durvább, vagy én felejtek rosszul? Szóval csak annyit szerettem volna mondani, hogy bírom a Vampire-t is, de ehhez képest gagyi rajzfilm, kár lenne a klasszikus módon beletenni őket...
Szóval mégegyszer gratulálok, ha megvannak a kalandötletek, miért nem alapítunk egy írói kört a sztorira, és kezdjük megírni regénynek ? Én beszállnék...
Üdv
Gil

_Kilhalm (NPC/NJK)

_Kilhalm (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2008.08.22, 17:15

Tényleg hangulatos leírás, biztos jól át van gondolva, gratulálok. Simán el is tudok tekinteni attól, hogy picit perverz, de hát mi nem az a WoD-ban? :)

Hú, én úgy lennék egy ilyen kalandban "Luciferke". Egy ilyen vagány megkísértő aki mindig az árnyékből tűnik fel, ízléses olasz ruhákban, illatos cigarettát szív, erős az arcvize, karcos a kacaja. Ez lesz ám az igazi jellemjáték, csak nekem félő beletörne a bicskám.
Tényleg gratulálok, pedig nekem nem sok ilyen monumentális dolog tetszik mostanában, de ez remek.

Pontifex

Pontifex

    Tremere

  • Fórumita
  • 1711 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.22, 13:22

Mindenképpen várom a fejleményeket! :)

Odusz

Odusz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 203 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.22, 10:42

Balazs:

Én úgy vettem észre, h. itt az emberiség sorsának az alakulása van előtérbe helyezve (az eddig megszokott egyéni sorsot előtérbe helyező rpg helyett!) Ez valami újszerű. Talán olyan mint az Ars Magica, .h egy udvartartást irányítasz, csak itt kóbor NPC-ket. Egyszer vampire-be volt egy "emberpásztor" koncepciójú karakterem! Jó buli volt.

Odusz

Odusz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 203 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.22, 10:40

bgege:

Igen, az igaz, h. a max. 3 játékos a legjobb, az én tapasztalataim szerint is. Inkább a kihívást láttam a "7fejű-játékosszörny" kezelésével kapcsolatos próbálkozásban. Meg ismerős még a rossz érzés kiskoromból, .h "vagyunk má' 5-en, majd legközelebb", ezért vállalkoztam rá. Végül is jó buli volt, jól jött ki, de valóban a 2-3 ember az optimális. Az egy-az-egybe mese már a másik véglet nekem, (lehet, .h önimádó vagyok, de hadd hallja más is, .h milyen jól mesélek! :) )
Másik kérdés: ki mennyit szeret készülni egy mesére. Egyszer teleírtam egy füzetet egy előre rögzített eseménysorozattal, mindent alaposan kidolgoztam. Jó volt. De kinek van ideje manapság ennyit készülni? :rohog: A segédmesélő szerintem a lusta mesélő legnagyobb segítsége, ha meg felkészül a mesélő akkor +2-3 játékos is élvezheti a remek story-t anélkül, .h bárki unatkozna. Szvsz.
A segédmesélő olyan, mint a barbárok által a Mágusban olyannyira kedvelt "dobófa". Minden jobb lesz tőle! :ok:

Egy ilyen krónikához tényleg lehet h. ki kell dolgozni 70 NPC-t. Rendőr bácsit, mentős bácsit, gázszerelőt, takarítónénit, szomszédot, cukrosbácsit... :D

Főpoén lehetne (lesz is?) h. a kiscsaj irányítja az egészet! :)

Balazs

Balazs

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 646 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.22, 10:27

Szia!

Hát kuka legyek, ha értem....
Lehet, hogy már rég a pokol felé tartok, de én aztán semmi kivetni valót nem látok ebben:

Helyette ha biológus professzor lenne, aki boldogan, szerelemben él a férjével és két gyerekével húsz év múlva, de közben felfedez egy drogot, ami milliók életét teszi tönkre.. Nos… Értitek.


Ergó, nem értem.

Ennyi.

Xik_uz

Xik_uz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 217 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.22, 08:59

Hát mégis van értelme az rpg.hu-t olvasgatni? :)

Nagyon eredeti kaland,várom a folytatást!

bgege

bgege

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 11 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.22, 07:19

Odüsz:
Én gyakorlatilag csak OoO-t (One-on-One) mesélek, az hogy most két játékos van már tömegnek számít nálam, ugyhogy a sztorikban az immersion elsősorban a fontos, és hogy a játékosokat minden oldalról személyiségek vegyék körbe akiknek élete célja etc van, mert nincs ott a többi játékos hogy szórakoztassák egymást. Emiatt soha nem volt probléma az unatkozó játékosok lefoglalása, de látom hogy miért lehet erre szükség. Az eddigi legtöbb játékos akinek az elmúlt kb tucatnyi évben meséltem az 3 volt egyszerre.
A Mr. Brownok elkerülésére van mindig egy kb 50 elemes lista nálam random nevekkel a fejemben pedig egy rakat arccal amik hozzájuk tartoznak. Meglepően gyakran lesz a sarki fűszeresből illetve a kávézóbeli pincérlányból visszatérő szereplő (a pincérlányra egy fél kampány épült aztán...) :)

Odusz

Odusz

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 203 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.22, 00:28

bgege: egyet értünk!

A segédmesélő nagyon jó dolog (amíg integritásban van a "fő"mesélővel). számtalanszor kértem meg játékosokat, h. alakítsanak mellékszereplőket, amíg az ő karaktereik nincsenek jelen. (Pl. Vampire- be). Irtó jó volt, hogy elültettem a magokat, h. milyen is egy szereplő 5 mondatban és "továbadtam" és a kb. 30 NJK-ból álló Camarillába mindenkinek lett egyénisége és a 6 db játékossal is elboldogultam! (Ha nem használok segédmesélőt abból a 2-3 játékosból, aki még nincs ott még a jelenetbe, (mert eszik, kerget valakit, őt kergetik, stb. akkor 6 embernek okozok csalódást + jómagamnak + elfáradok. Így meg egy finoman cizellált reme kjáték lett a vége. És ne mcsak azért kellett a segítség, mert "hülyén jönn ki" ha a mesélő "önmagával beszélget", hanem jobban tudtam koncentrálni a herceg bonyolult jellemére, a primogének ármánykodására, a hangulatteremtésre, mert ne mazzal kellett foglalkoznom, .h a mellékszereplők ott vannak -e és nem -e csinálok/nak - mesélek be valamilyen önelletnmondást (ami csak később derül ki, h. Ő azt nem tudhatta, mert ha tudta akkor miért... stb. stb.) szóval biztos ismerős a "túlterhelt, bakizó, egyre idegesebb" mesélő szindróma mindenkinek. (Főleg akit "zaklatnak" a játékosok ha híre megy hogy mesél, hogy "én is , én is" és nincs szíve hazaküldeni v. unalomra ítélni az utolsó 3 érkezőt...)
Tehát azt akartam ebből kihozni: bonyolult jellemek és képességek és lehetőségek láncolatánál nagyon jól jönn, ha valaki tudja alakítani a komornyikot, a taxisoffőrt, a portást, a közrendőrt, stb. és nem mindenkit Mr Brownbocssrácokezjutotteszembe- nek hívnak (főleg egy játék alatt ötször) és ráadásul jellegtelen pulóvert visel és nincs semmi ismertetőjegye, mert eléggé illúzióromboló tud lenni...


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]