Ugrás tartalomhoz


Fotó

Keressük a Star Wars feelinget


  • Válasz írásához lépj be
374 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12662 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.29, 14:22

Hali!

Nyugi, a szuperlézeres poén a Mos Eisley-i Mesék c. novelláskötetben is benne volt (*).
:)

Nekem is aranyos poénnak jött ki, hogy kis mocskos karakterem ( üzletjawa ), lepasszolt
12 gamorrait Jabbának, hogy őnyálkássága le nyálkázzon bele az ő üzletébe - majd fél évre
rá olvastam a Movie Trilogy Sourcebookban, hogy Jabba eredetileg 12 disznófejűt kapott
valahonnan...

...de persze a lényeg ismét az, amit már elmondtam: időben azonosítani kell az igényeket
és összeegyeztetni őket.

Ot van pld. a Dark Side játék. A d6 2nd edition azt mondja, necces, ugyanakkor megad pár
zseniális szabályt, hogy hogyan működik.

A dolog lényege a következő: egy Sötét Oldalra tért karakter csak akkor kap az adott mesében
karakterpontot, ha olyan disznóságot követett el, amiért újabb sötét oldal pontot kap.
Márpedig, bár eleinte sokkal gyorsabban jönnek, mint az az ember szeretné, ha már
"bukott" akkor rájön, mennyire keményen is kell érte dolgoznia...

Vagyis óhatatlanul fel kell vennie a Császár manipulatív, pusztító és önpusztító
jellegét...

Adios
KLM

Cruzifix

Cruzifix

    Nagymester

  • Fórumita
  • 812 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.29, 14:04

Szevasztok!

Szerintem csak azin kell túltennie magát a játékosoknak, hogy ők nem a film csapásvonalát kell, hogy kövessék, mert akkor nem nagyon lehetnek főszereplők, vagy legalábis más léptékben.
Ugyanakkor ha a party elfogadja, a mesélőnek nem kell szentírásnak venni a filmeket és okozhat nagy meglepetéseket és izgalmakat. " hé, ez nem is így volt, Luke felrobbantotta a Halálcsillagot a második torpedóval!" vagy " Mi az, hogy műszaki hiba miatt nem működött a szuperlézer? Akkor az Aalderan nem robbant fel?" ilyesmik bejöhetnek.
Szerintem a D6 rendszerhez készült mindenáron Hősies játék elég jópofa tud lenne. Persze, az új rendszerben a magam részéről nagyon élveztem, hogy Dark side Marauderel játszhattam, aki amúgy birodalmi elhárító tiszt volt. (egy ideig) :)

shimoko: Ki fogja elhinni nekem, hogy egymástól függetlenül írtuk a superlézer mizériát????

Módosította Cruzifix: 2008.08.29, 14:06


shimoko

shimoko

    Rendszeres fórumozó

  • Archívum
  • 284 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.29, 14:04

Hmm... Parti nagy kalandja volt, amikor sikerült leamortizálni egy könnyűcirkálót... Nem nagy ügy ugye, de épp az hajó vitte az első Halálcsillag szuperlézerének egyedi gyártású, nélkülözhetetlen alkatrészét.
Újra legyártani kb egy hónap volt, így rendszerbeállítása is késett. Tarkin nagymoff persze nagyon dühös lett, de miután minden "szabotőrt és hanyag alkalmazottat" kivégeztetett, deportált etc.. lenyugodott, és személyesen nyugtatta meg a Császárt, hogy ez az apró zavar a gépezetben semmi gondot nem fog okozni, az a kis késés nem jelent semmi veszélyt a Birodalomra nézve....

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12662 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.29, 13:34

Hali!

Nem kell ahhoz ilyan nagy főhősnek lenni, hogy jól érezzük magunkat.


Így van. Viszont lehet... Sőt, akár egy mese, egy parti keretén belül is
lehet a "galaxis söpredékét" is játszani és a magasztos hősöket is.

A lényeg azon van, hogy időben azonosítsuk az éppen aktuális elvárásokat
a parti részéről, ideértve a mesélőt is.

Adios
KLM

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12662 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.29, 11:48

Hali!

Fordítsuk meg a dolgot: ha a játékosok azt várják a SW-mesétől, hogy ők legyenek a hősök, akkor deklarálni kell
az elején ezt, hogy kis senkikből pillanatok alatt hősök akarnak lenni, és akkor egy nagylélegzetű mese alatt
megdöntik a Birodalmat, learatják a dicsőséget, de aztán nagybaltával el kell vágni a sztorit, kiégeni a csonkot
és szurokba mártani, elvégre kit érdekel, hogy pontosan mit takar a "boldogan éltek, amíg meg nem haltak"
kifejezés.

Akár amúgy lehetnek is ők a hősök (igen, van lehetőség pont Soloval játszani!), akár úgy ,hogy a sztori
másfelé kanyarodik (pld. az Endornál elbuktak).

Namost a fentiek és ez:

Ha a JK-k a "hadvezérek", akik a munka nagy részét végzik, akkor a történet arról szól, hogy tehetséges karakterek lassan, de biztosan egyre inkább remek képességű elit katonákká válnak, de a dicsőséget mások aratják le.


...két metszet a spektrumból.

--
Namost lehet ám azzal is törpölni, hogy a "kis senkik" kicsodák is:
1, Skywalker pereputty: gyakorlatilag ők a "Megváltók", akik "Egyensúly hoznak az Erőbe", róluk szól
mind a 6 mozifilm, üszkve 30 év

2, Solo és Csubi, no meg a Falcon: Hát nekik is van némi előtörténetük, Solo filmenként legalább 5, előző
"modulról" tesz említést, mint pld. a Kessel-futam, "Tocneppil nem számít, különben is részeg voltam", stb.

3, Kenobi - Obi Wan Kenobi tábornok, Vader szerint is a legnagyobb jedi és Vader mestere

Vagyis nem is olyan könnyen gázoltak át a történeten, mint az felületesen látszik.

--
Aztán itt vannak olyan dolgok is, hogy ha a filmszereplő hősök - II. vh-s hasonlattal élve, mindjárt
lekockáznak miatt :) - mondjuk az európai nyugati front hősei. De hát ugye volt keleti front is,
csendes-óceáni hadszíntér, Afrika... Sőt, ha tovább boncolgatjuk, a nyugati fronton is volt a normanndiai
partraszállás - de volt még egy-egy Dél-Franciaországban és Olaszországban is.

Vagy SW-os példával, a Zahn-könyvekben komoly szerep jutott a "bothan kémek" főnökének,
vagy egy, az "offisöl" Lázadástól elszakadt bel Iblis-féle szabadcsapatnak.

--

Csak ha a játékosok közben azt várják, hogy ők legyenek a hősök, de sosem válnak azzá, akkor az életútjátékokra oly jellemző "mindjárt ott vagyunk", "legközelebb k***ajó lesz" érzést kapják meg a játékosok.


Namost ez egy súlyos mesélő-parti kompatibilitási hiba - de azért ugye nem kell bizonygatnom,
hogy nem feltétlen és elkerülhetetlen tényező.

-----------------------------

Ráadásul mindezek csak a klasszikus trilógia korszakában létező, egyfajta partit érintő problémák.

Adios
KLM

anarion

anarion

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 820 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.29, 11:35

Nem kell ahhoz ilyan nagy főhősnek lenni, hogy jól érezzük magunkat.

Volt csapatom, akik csempészek voltak. Közelébe sem szagoltak a felkelésnek, birodalmonnak, csak azt nézték, hogy adott helyzetben az üzletnek árt vagy használ. Csempésztek, egyaránt harcoltak néha a birodalommal, néha a felkelőkkel, alvilági alakokkal kalózokkal stb.. Mégis megvolt a maximális SW hangulat, amit a környezet, az SW univerzum adott a bolygóival, technológiájval, fajaival és történelmével.

Egy másik csapatom pedig Jedi lovagokból és hozzájuk hű harocoskból állt, akik az SW filmek története előtt évezredekkel korábban, a sith háborúk idején játszottak. Annak is megvolt az sw hangulata. A világ adja.

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.29, 11:02

De szerintem az, amit mondasz, KLM, az sztori tekintetében épp az ellenkezője a SW-nak. Mert eredetileg mit láttunk? A főhősök kis senkikből pillanatok alatt hősök lesznek, és a küzdelem csúcspontján diadalt aratnak, amiért megkapják az elismerést. Ha a JK-k a "hadvezérek", akik a munka nagy részét végzik, akkor a történet arról szól, hogy tehetséges karakterek lassan, de biztosan egyre inkább remek képességű elit katonákká válnak, de a dicsőséget mások aratják le.

Csak ha a játékosok közben azt várják, hogy ők legyenek a hősök, de sosem válnak azzá, akkor az életútjátékokra oly jellemző "mindjárt ott vagyunk", "legközelebb k***ajó lesz" érzést kapják meg a játékosok. Persze megvan a lehetőség más sztoriszerkezetre: a Birodalomban pl. nincs végső nagy ütközet, és a film eleji harc is inkább emlékeztet háborús drámára. De akkor ezt ki kell mondani (a játékosoknak nyíltan be kell vallani), és rá kell játszani sztorielemekkel.

Ymdar

Ymdar

    A Belső Kör Tagja

  • Fórumita
  • 2516 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.28, 20:29

... Ha a JK-k némi játék és tápolódás után szépen kúsznak felfelé a Lázadás szamárlétráján és egy
Mon Cal cirkálókból (plusz kíséret, plusz vadászok, plusz földi csapatok, ideértve az ilyen-olyan
kommandérósokat is) álló "task force" parancsnokai lesznek, attól, hogy a Yavin, Hoth és Endor
bolygók környékére sem szagolnak, nos attól még lehetnek akár galaktikus fontosságúak is.


Például megmenthetik a Lázadók sörutánpótlási vonalait. :sir:

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12662 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.28, 08:16

Hali!

Eszembe jutott a léptékek eltolása is: a Birodalom pl. csak egy hatalom a sok közül a JK-k konfliktusában, vagy ellenkezőleg: a JK-k csak egy bolygóért, egy rendszerért vagy egy teljes fajért küzdenek. Előbbi nekem kicsit gagyinak hat, utóbbi pedig a szokásos "a JK-k gyengék, és örüljenek, ha valamit elérnek" módszernek hat, és egyik sem valami szívderítő. Szerintetek?


Namost attól eltekintve, hogy a filmes partinak is volt egy "másik" hatalom, amivel meg kellett birkózniuk
(Jabba) és mégsem gyagyi...

... Ha a JK-k némi játék és tápolódás után szépen kúsznak felfelé a Lázadás szamárlétráján és egy
Mon Cal cirkálókból (plusz kíséret, plusz vadászok, plusz földi csapatok, ideértve az ilyen-olyan
kommandérósokat is) álló "task force" parancsnokai lesznek, attól, hogy a Yavin, Hoth és Endor
bolygók környékére sem szagolnak, nos attól még lehetnek akár galaktikus fontosságúak is.

Az én egyik partim pld. piszkosul boldog volt, mikor fél év alatt sikerült ledózerolniuk összesen
4 "Strike" oszt. cirkálót (ebből egybe úgy botlottak, hogy elrontottak egy hiperugrást és az első
pár másodpercben az is valós lehetőség volt, hogy egy koromfoltként végzik a jármű páncélján).

Adios
KLM

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.28, 01:37

Hello!

Nem gondolom, hogy létezik általános módszer, inkább azt mondanám, hogy működő eszközök léteznek, amikből egyes csapatok kimazsolázhatják, ami maguknak kell. Sőt, én amondó vagyok, hogy még a variációk is nagyon izgalmasok lehetnek, pl. egy steampunk SW vagy egy, a földi valósághoz közeli SW, ahol atomtöltetek vannak a rombolókon.

Csak most jut eszembe, hogy van egy olyan játék, hogy Homeworld Project, aminek a világa nem SW, de elméletileg a SW hangulatát adja. Azoknak, akit zavar a világ, van hozzá egy SW mod is. Talán megér egy próbát, nekem még nem volt szerencsém kipróbálni.

De ha a vanilla SW-ra gondolunk, én biztos vagyok benne, hogy a filmek túlzott tisztelete problémát okoz. A paradoxon egyszerű: a party nagyon SW-os akar lenni, ezért a filmek/regények/akármik iránti tiszteletében ragaszkodik azok igazságtartalmához, aminek következtében a JK-k csak másodhegedűsök lehetnek az amúgy tisztelt sztori főhőseihez képest, ezért sosem lesz olyan. Szerintem a JK-knak főhősöknek kell lenniük, akik ténylegesen kulcsfontosságúak a sztori szempontjából - és itt nem azt értem, hogy a party technikusa tuningolja fel Luke X-szárnyúját a yavini csata előtt. :sir:

Persze az marha jó kérdés, hogy ha eltávolítjuk az eredeti főhősöket a képletből, akkor mi marad. Vagy másik megoldás, ha odébb költöztetjük (akár egy galaxisnyival is) a JK-kat, hogy ne zavarják a vizet Luke-ék. De nem tudom, ki mennyire akar rombolók és X-szárnyúak nélkül SW-t játszani. Szóval nekem úgy tűnik, hogy marad az, hogy ami a filmben volt, az nem történik meg, hanem a sztori a JK-kat követi - de ezt talán a legnehezebb letolni a hardcore rajongók torkán. Esetleg cukorkával lemegy a gyógyszer: a kiinduló pontban megtévesztésig hasonlít a helyzet a filmére, annak pedig nem fognak ellenkezni a játékosok, ha aztán inkább nekik lesz igazuk mint Leiáéknak.

Eszembe jutott a léptékek eltolása is: a Birodalom pl. csak egy hatalom a sok közül a JK-k konfliktusában, vagy ellenkezőleg: a JK-k csak egy bolygóért, egy rendszerért vagy egy teljes fajért küzdenek. Előbbi nekem kicsit gagyinak hat, utóbbi pedig a szokásos "a JK-k gyengék, és örüljenek, ha valamit elérnek" módszernek hat, és egyik sem valami szívderítő. Szerintetek?

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 12662 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.27, 10:04

Hali!

- Úgy kell mesélni, mintha valóban egy mesét mondanál. Kissé elnagyoltan, mondhatnám felszinesen. Isten őrizz, hogy alapvető SW univerzum dolgokat komolyan és részletekbemenően boncolgassan a mesélő, vagy hagyja, hogy a játékosok /vagy a karakterek/ ezt tegyék.


A magam részéről szeretem úgy intézni, hogy bármely részletre - úgymond - rá lehet zoomolni és
ott lesznek a részletek vagy az összefüggések.

A sok karakternek aztán tökmindegy, hogyan üzemel a technológiája - lőszer meg benzin legyen
és ketyegjen, esetleg, hogy fel lehet hegeszteni azt az ágyút is.

Más karakterek szeretnek elpepecselni a hajójukkal, kószálni mindenféle adatbankokban (a kis
guruló szemétládák...), ilyesmi. Ezt úgy kell megadni nekik, hogy a többiek ne unatkozzanak
- vagy bevonni őket, vagy a kikötő ilyen-olyan szervízjárataiban kószáló asztromech droid
(JK) amikor belefut egy mynock fészekbe, akkor a többiek játszák az élősködőket...

...illetve végső esetben olyankor összefutni a játékossal, amikor a többiek úgysem érnek rá,
kimennek cigizni, ilyesmi.

Most, hogy ezt elmondtam:

Nem kell megmagyarázni minden dolgot.



Adios
KLM

Cruzifix

Cruzifix

    Nagymester

  • Fórumita
  • 812 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.27, 09:12

Sziasztok!

Szerintem is kell ez a topic! Kérdés, hogy létezik e általános recept az alap kérdésre. Már csak azért is érdemes ezen elgondolkozni, mert még Lucas mesternek sem sikerült ugyanazt a hangulatot visszaidézni az új SW filmekkel, mint a legendás eredeti trilógiával. Azzal együtt, hogy nekem az új filmek hangulata is tetszik.
Minden esetre én úgy gondolom, hogy kell egy-két alapvető dolog, hogy az SW nek SW hangulata legyen.
- A szábályokat mindenképpen a második helyre kell sorolni a játékban. (első a hangulat)
- Úgy kell mesélni, mintha valóban egy mesét mondanál. Kissé elnagyoltan, mondhatnám felszinesen. Isten őrizz, hogy alapvető SW univerzum dolgokat komolyan és részletekbemenően boncolgassan a mesélő, vagy hagyja, hogy a játékosok /vagy a karakterek/ ezt tegyék. Nem kell megmagyarázni minden dolgot.
- Sokszinűség és meglepetés kell a kalandba! Bármi megtörténhet, és erre a játékosoknak számitaniuk kell! A dolgok néha furcsán alakulnak...

Természetesen lehet, hogy most semmi újat vagy érdekeset nem írtam. De általánosságban nem tudok többet. :buszke: De remélem, hogy olvasok majd itt jó tippeket ;)

_Jaqs (NPC/NJK)

_Jaqs (NPC/NJK)
  • Látogató

Kelt 2008.08.27, 08:38

Nagyon jó ötlet az a topic! Nekem is ez a fő problémám SW játék közben, hogy nagyon nehéz eltalálni a megfelelő hangulatot. A filmek végig a Skywalker klán történetére és a Galaxis egyik sorsfordulójára koncentrálnak. Nem igazán lehet jól beleélni magunkat, ha nincsenek meg a megszokott klisék.
Ismeretlen helyszínen,felszereléssel,fajokkal körülvéve is játszottunk már és egy idő után lehetett volna bármilyen SF univerzum is, elveszett a jellege. :buszke:

evil_abrosz

evil_abrosz

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 98 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.27, 04:48

Nem egészen értem imho.

Technika és módszer helyett, bár talán implicit módon egy kicsit mégis. Itt látványosság lenne; mindennapos rutin. Vagy fordítva. Látványos technológia. Vagy ahhoz képest látványos elmaradottság. Szokott szituációk; meglepő következményei a szereplők, helyszínek, szokások változatossága egymásrahatásának. Ha egy hutt tüsszent, mondjuk: egészségére!? Vagy halálos sértés hiánya lehetőségére gondolni?

-Siklóból patkányokra lövöldözni sugárpisztollyal.
-a mentőkabintól elvezető lábnyomok, sivatagban tévelygő droidok.
-Java homokkúszó... öö, kúszik.
-Bábeli nyelvzavar és állatkert a kocsmában, macskazene mellett.
-Droidoknak tilos a belépés.
-Benéznek a rohamosztagosok, de inkább beérik ennyivel.
-A giliszta és sleppje a dokkban.
-Dübörgés, felszállás, pár kósza sugár, apró ponttá zsugorodás.
-A hajóút unalma.
-A kihallgatógömb.
-Az Alderaan látképe a Halálcsillagról.
-Vader lélegeztetője.
-Váratlan aszteroidamező.
-Ismeretlen hold felé menekülő vadász.
-A frissen befogott hajót átkutató osztag nem talál semmit.
-A gyanús hangra felfigyelő őrök bemennek, majd csattanás.
-A szemétledobónyílás bűze.
-Solo odavissza rohanása.
-A vonósugár generátora.
-Őrszem a dús vegetáció fölé nyúló árboc kosarában.
-Nyüzsgő készülődés a hangárban.

Btw, láttad a Star Wars és a Harry Potter meseszövését összehasonlító kis irományt?

algi

algi

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 632 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.08.27, 01:22

A cél: olyan technikák, módszerek keresése, amivel játék közben meg lehet teremteni azt az élményt, amit a Star Wars megnézésének (elolvasásának?, végigjátszásának?) köszönhetünk. Nem szimplán felidézni az emlékét, hanem újra megalkotni.

Fontos: Légyszi vegyétek figyelembe, hogy bár lehet érvelni, vitatkozni, de ez egy felettébb szubjektív, ennek megfelelően érzékeny téma.

Az az élmény, ami engem fogott meg, annak semmi köze nincs a SW világának részleteihez, de talán még a nagyjához sem, engem a jelenetek fogtak meg. Az egyszerűségük, a nagyvonalúságok, a mélységük és a túlpörgetettségük. Szerintem a titok egyik fele valahol ott keresendő, hogy Lucas a film elkészítése előtt tanulmányozta Propp: A varázsmese morfológiája c. könyvet, ami (magyar szavakkal leírva) a tündérmesék felépítésével foglalkozik. Megtalálható a legtöbb tündérmesére vonatkozó esemény és szereplő a IV. részben, de megjegyzem, Propp másik könyve, A varázsmesék történeti gyökerei - ami arról szól, hogy eredetileg mit jelentettek a tündérmesék képei - is felismerhetőek. Pl. Yoda a dzsungelbolygón nem más, mint a vasorrú bába az erdőben. (Az oroszoknál ezt a szereplőt jagának nevezik. Véletlen névhasonlóság?)

De nem hiszem, hogy a titok egészét meg lehet találni a hagyományokban. Szerintem fele részben van valami friss hozzáállás, aminek a nagy sebességű üldözős jeleneteket, valamint a különböző, már-már animés jelleggel túlzó sci-fi elemeket köszönhetjük. (Gondoljunk bele, milyen lenne a kihallgató droid egy animében!)

Egyvalamiben azonban biztos vagyok: nem elég megőrizni ezt az élményt, megőrizni is meg kell. Vagyis szerintem ahhoz, hogy fennálljon a SW élmény játék közben, bizonyos tiltó szabályokat is érdemes bevezetni. Én pl. első körben arra gondoltam, hogy mennyiségeket nem lenne szabad használni - ez egyrészt keresztbetenne a nagyvonalúságot elszúró méricskélésnek, másrészt filmszerűbbé tenné az élményt (Luke milyen hosszú kötélen lendült át? Nem tudjuk, és nem is érdekel. Amit tudunk: volt kötele és volt szakadék. Az mindegy, hogy milyen széles a szakadék és milyen hosszú a kötél.)

Na, mára ennyi. Aprítsatok a fénykardokkal!


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]