Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3420 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.20, 16:15

Kard és Másodteremtés – Végre kalandmodullá kalapálódott a "Hé, komám, hol a hordóm?" tesztjáték is, pedig egyetlen egy vasdombi törp kovácsot sem kellett segítségül hívnom hozzá:

https://masodteremtes.wordpress.com/2017/06/20/kalandmodul-he-komam-hol-a-hordom/

 

:machoman:


  • elGabor, Ratface, Narmor and 1 other like this

Azael

Azael

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 171 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.16, 10:45

Én ezért szeretem a 4e-t, mert ott a tulajdonság próbákhoz is hozzáadod a szinted felét. Mondjuk ott meg mentődobások nincsenek, így általában azok helyett is tulajdonság próbákat dobatok.



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.08, 20:11

galu22: Ezek a nemszeretem-dolgok mind D&D-örökségek, és bár mindegyik változik kiadásról kiadásra, azért az alap elgondolás ugyanaz lehetett mögöttük: a különleges helyzetek és adottságok kiemelése, amely a kalandozókat megkülönbözteti az "átlag lakosságtól". Ha nem is feltétlen az ynevi stílusú kiválasztottságra kell gondolni, de valamiféle speciális hangsúlyra mindenképpen. Mind a skillek, mind a mentődobások szerintem erre az elvre épülnek, és encounter-központú szemlélethez lettek kitalálva. A varázslatszint kontra varázsló szintje már más kérdés, de azért annyira nem nehéz szerintem elmagyarázni az újoncoknak. De lehet, hogy más elnevezés valóban segíthetne a dolgon.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3919 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.08, 18:25

Attól is függ, hogy itt most mit értünk konkrétan játékosbarát alatt, és mikhez viszonyítva.

 

A legtöbb általam ismert rendszer nagyjából úgy néz ki, hogy

- nincsenek benne plusz specializációk (pl. harcosnak a bónusz sebzés)

- alacsonyabb az életerőkocka (harcosnak d8/d6+1, tolvajnak d4, mindig máshogy) bár a KéM-ben a sebzés is magasabb

- első (nem harmadik) szintről indul a játék

- a mágiahasználók nem kapnak bónusz varázslatokat (egy varázslat naponta első szinten...)

- nincs isteni bajnok lehetőség bónusz varázslatokért

 

 

Én pont azt szeretem a KéM-ben, hogy ha a szabályokat betű szerint alkalmazzuk, olyan karaktereket kapunk, akiket nem kell mindentől félteni. Ezzel mérsékli a passzív játékot, mert "egy hiba általában belefér", nem fagynak le a játékosok, ha rázósabb szitut kell mérlegelni, összességében pörgősebb, érdekesebb játékot eredményez, mint az ultrahalálos minimál rendszerek.

 

Két dolog van, amit nem igazán szeretek*:

- hogy nem bírom elmagyarázni sosem, hogy a harmadik szintű varázsló miért nem tud harmadik szintű varázslatot ellőni. (ha nem lennék lusta, már átneveztem volna a varázslatszinteket valahogy, hogy ne számmal jelöljük őket)

- illetve nem bírom elmagyarázni, hogy miért létezik a mentődobások külön kategóriája. Azt szoktam mondani, hogy a képességpróba az akkor van, ha fel tudsz készülni (labdázol valakivel), a mentődobás meg ha meglepetésként ér (valaki hozzád vág egy követ). De egy játékos rámutatott, hogy ebben az esetben butaság, hogy a mentődobás szintenként javul, a képességpróba meg nem. Annyiban maradtunk, hogy ha akar akkor dobjon ügyesség próbát reflex mentő helyett, de mondta, hogy "felőlem maradhat így" :nyenye:

 

 

*edit: én jobban szeretem a háttereket a képzettség helyett. Pl. "kalóz +4", csomózás-úszás-hajózás-egyensúly-hamiskártya helyett. Ezt persze tudtam saját kezűleg javítani, a mentődobások intézményét viszont nem nagyon.


Módosította galu22: 2017.06.08, 18:27


Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.06, 23:25

Attól is függ, hogy itt most mit értünk konkrétan játékosbarát alatt, és mikhez viszonyítva.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5619 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.06, 20:53

Galu, aláírom hogy a KéM játékosbarát, nincs ezzel gond, inkább az volt, hogy a nyílt vagy burkolt mesélői figyelmeztetés ellenére a csapat igen gyakran úgy járt, mint a vakond a rotációs kapával: a puhább elhullik. Sok ilyen volt, ennek ellenére nem éreztem, hogy a játékostársak ezen különösebben berágtak volna. Most éppen az atomtáp karakterem lebeg élet és halál között, 1-es Egészséggel. :hc: Szerencsére a társai nem hagyták elhullani, mert igen jó tank, dögös páncéllal és +1-es kard és pajzs kombóval, sok hápéval és magas támadó meg sebző értékekkel. :cool:



theomer

theomer

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 87 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.06, 20:44

 

Orastes: Kikérem magamnak, Marvin és Premier mellett engem meg sem említesz, pedig nekem halt meg a legtöbb karakterem! (S mindezt úgy, hogy én voltam a legkevesebb játékalkalmon.) Szóval, ha valaki nem tud életképes karaktert hozni, az én vagyok. :D Pontosabban, minden karakterem életképes volt, csak én kockáztattam túl sokat vagy voltam figyelmetlen. De hát ez egy ilyen szakma.


Kívülállóként az a fura, hogy a KéM kifejezetten játékosbarát rendszer, ennek ellenére hullanak a karakterek.

(sok kezdő varázslat, harmadik szint, specialitások első szinten... Majdnem írtam a nagyobb életerőkockákat, de azt mondjuk pont kiüti a magasabb sebzés a fegyvereken)

 

 

Az én tapasztalatom, hogy magasabb szinten is a kocka dominál. Az meg nem kedvez senkinek. ;)
 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 3919 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.06, 17:55

Orastes: Kikérem magamnak, Marvin és Premier mellett engem meg sem említesz, pedig nekem halt meg a legtöbb karakterem! (S mindezt úgy, hogy én voltam a legkevesebb játékalkalmon.) Szóval, ha valaki nem tud életképes karaktert hozni, az én vagyok. :D Pontosabban, minden karakterem életképes volt, csak én kockáztattam túl sokat vagy voltam figyelmetlen. De hát ez egy ilyen szakma.



Kívülállóként az a fura, hogy a KéM kifejezetten játékosbarát rendszer, ennek ellenére hullanak a karakterek.

(sok kezdő varázslat, harmadik szint, specialitások első szinten... Majdnem írtam a nagyobb életerőkockákat, de azt mondjuk pont kiüti a magasabb sebzés a fegyvereken)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 3951 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.05, 21:29

 

 

Amúgy továbbra is nagyon színvonalasak ezek a beszámolók. Sok munka lehet velük, de megéri. 

Soknak sok. Nem tudom, meddig tudok lépést tartani a játékkal, de meglátjuk.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1029 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.04, 21:28

Üdv!

 

Felkerült a blogra az újabb játékbeszámoló. :)

 

Igazán örülök, hogy elolvashattam ezt a beszámolót. Már nagyon furdalta az oldalam a kíváncsiság, hogy miket ténykedtek a többiek a barlangokban. Sajnálom, hogy nem lehettem ott a játékülésen; akármilyen kifutása is volt végül, nagyon jó hangulatú dungeonkúszás lehetett.

 

" If she was woken, I am sure she would immediately fall in love with me."

 

:D Ezen igazán jót kacagtam.

 

Amúgy továbbra is nagyon színvonalasak ezek a beszámolók. Sok munka lehet velük, de megéri. 

 

 

Orastes: Kikérem magamnak, Marvin és Premier mellett engem meg sem említesz, pedig nekem halt meg a legtöbb karakterem! (S mindezt úgy, hogy én voltam a legkevesebb játékalkalmon.) Szóval, ha valaki nem tud életképes karaktert hozni, az én vagyok. :D Pontosabban, minden karakterem életképes volt, csak én kockáztattam túl sokat vagy voltam figyelmetlen. De hát ez egy ilyen szakma.


  • Orastes kedvelte ezt

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5619 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.04, 14:54

Premier, Marvin, nem tehetek róla hogy nem tudtok életképes karaktereket hozni. :durci:


  • elGabor kedvelte ezt

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 509 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.04, 13:56

Narmor, hoznék én, de nekem sose hal meg a karakterem, kampány eleje óta ugyanaz :rohog:

 

És újfent ott tartunk, hogy Orastes megmagyarázza: mi vagyunk a szerencsések, amiért hullanak a karaktereink... :P



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.04, 10:03

Ebből a 9 kifingott karakterből 2 pap volt, ráadásul az enyém, sokra mentem velük (csapnivaló szerepjátékos vagyok, nem tudok elég nagyokat dobálni a kockával se mentőre, se hápére, mint az lassan már az unalomig közismert).



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5619 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.03, 20:24

Narmor, hoznék én, de nekem sose hal meg a karakterem, kampány eleje óta ugyanaz :rohog:



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1029 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.03, 20:03

 

Amúgy elGábor saját kampányaiban is hasonlóképp használjuk: nincs bináris siker/kudarc célszám, hanem dobsz: ha megvan a 12, gyógyítasz 1d4 HP-t; ha megvan a 18, akkor 1d4+2-t; ha a 24 is, akkor 1d4+4-et.

 

 

Igen, jó a módszer, bevált, meg egészen hatékony, de azért 9 karakter elhullása után nem ártana egy pap is a csapatba. :kikepzo:
 

 

 

Hozz egyet. ;)



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 5619 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.03, 12:44

Amúgy elGábor saját kampányaiban is hasonlóképp használjuk: nincs bináris siker/kudarc célszám, hanem dobsz: ha megvan a 12, gyógyítasz 1d4 HP-t; ha megvan a 18, akkor 1d4+2-t; ha a 24 is, akkor 1d4+4-et.

 

 

Igen, jó a módszer, bevált, meg egészen hatékony, de azért 9 karakter elhullása után nem ártana egy pap is a csapatba. :kikepzo:
 


  • Ratface kedvelte ezt

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.02, 23:39

Nocturna:
Igen, kb. ez a lényege. A tesztjátékok során eddig csak 4. szintű karakterekkel próbálkoztunk, ahol valóban reális volt ez a +6, és ha eszükbe jutott, hogy célszámot határozzanak meg, akkor tényleg általában 12-es NF-et választottak. No de más szinteken lehet, hogy nem így tettek volna - ki tudja? Az NJK-k például eltérő szintűek voltak, náluk nem minden esetben a Közepes nehézség volt a reális opció.
Illetve, ha esetleg az Orvoslás Képzettségben jártas karaktereknek bőven van idejük gyógyítani, és az eszközök és megfelelő körülmények is rendelkezésre állnak, akkor lehet, hogy dobás nélkül is engedélyeznék Mesélőként egy 18-as NF-nek megfelelő 1d4+1 Hp gyógyulást alapból.

Premier:
Akkor ehhez képest még egy kicsit szigorú is voltam. :) Bár az a fix 1 Hp meg nagyon jól tud jönni olykor, ha arra a 6-os NF-re gondolok.


Az sem véletlen, hogy nincs egyik osztálynak sem d8-nál kisebb Életerő-kockája, ez is a mágikus gyógyulási lehetőségek korlátozása miatt van. Ráadásul a vértekből sincsen +6 VO-nál többet adó - most nyilván a varázsvértek és a mithril más tészta, azok nem értendők ide.

Középfölde egy kemény hely, na!
Bár igazán epikus-heroikus kampányokban esetleg a Bulldy-féle HD-dobásos gyógyulást is talán ki lehetne próbálni (az 5e-s mechanizmus KéM-konverziója).
  • Ratface kedvelte ezt

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 509 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.02, 22:43

Ezért a legutóbbi alkalmon már úgy csináltam, hogy a megdobott érték figyelembevételével határoztam meg, hogy mennyit gyógyítottak:


Amúgy elGábor saját kampányaiban is hasonlóképp használjuk: nincs bináris siker/kudarc célszám, hanem dobsz: ha megvan a 12, gyógyítasz 1d4 HP-t; ha megvan a 18, akkor 1d4+2-t; ha a 24 is, akkor 1d4+4-et.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.02, 21:34

Értem, köszi! Ez a kockáztatós játékmechanika érdekes - ha jól értem tehát, eredetileg úgy működött volna, hogy ha a Játékos 18-as célszámot kockáztat, de csak 17-et ér el a dobáson, akkor semmit nem gyógyít, nem is stabilizál. Ebben az esetben viszont úgy gondolom, hogy ha valaki mindig +6-ra dob (ennyi a jártassága optimális körülmények, rendelkezésre álló eszközök esetén), akkor az esetek zömében csak a 12-es célszámot választja, mivel a legtöbb esetben ezt meg is dobja majd (pláne, ha nehéz gyógyulni a rendszerben) - és addig nem is emel a célszámon, amíg nem fejlődött e jártassága. Tehát végső soron mégsem taktikázik, hiába tehetné meg elvileg, hanem fix számra dob. 



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 229 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.06.02, 14:22

Garaboncias: kösz a beszámolót!

 

Ez pontosan mit takar?

"Orvoslás-próbáknál most már inkább a megdobott célszámnak megfelelő Hp-dobást használtuk, mit az előre kijelölését a célszámnak."

 

Mivel Középföldén nincsenek a klasszikus értelemben vett mágikus gyógyítások (legalább is a játékosok számára, de Elrondnak meg még néhány maia vagy nagyhatalmú tünde NJK-nak simán lehetne valami hasonló), ezért a gyógyulásokat kicsit másképpen oldottuk meg. Egyrészt osztály-képességekkel és Tehetségekkel, másrészt magát a Képzettséget is kicsit átalakítottam. A szabályok között így szerepel:

 

Orvoslás (Böl): Elsősorban sebgyógyításra alkalmas, de mérgezések és betegségek kezelésére is felhasználható (utóbbiak kapcsán lásd a vonatkozó KéM-szabályokat!). Könnyű próba (NF 6): 1 HP-t, Átlagos próba (NF 12): 1d4 HP-t, Nehéz próba (NF 18): 1d4+1 HP-t, Hősies próba (NF 24) 1d4+2 HP-t gyógyít siker esetén - a játékos döntése, hogy a karaktere mekkorát kockáztat a nagyobb sikerért. Ha a szükséges eszközök és kellékek nélkül végzik (kötszer, gyógyfőzetek, felforralt víz stb.), akkor csak Hősies próbát (NF 24) tehet, amely siker esetén is legfeljebb 1 HP-t gyógyít. A Mesterfokú Orvoslás képességével bíró Tudósra speciális szabályok vonatkoznak használatakor.

Azaz alapértelmezetten minden Képzettség-próbadobás előtt a játékos bejelenti, hogy mennyire komoly beavatkozást akar elvégezni a sérülten. Ha csak stabilizálni akarná, mert a helyzet és a körülmények miatt ez is bőven elegendő, felesleges nagyobb célszámra gyúrnia, elég egy felszínesebb elsősegély-nyújtás, kisebb kockázatért és biztosabb, ámde jóval szerényebb eredményért. Ha meg pl. meg kell műteni a delikvenst, akkor nyilván már Nehéz (NF 18) vagy Hősies (NF 24) próba is szükséges lehet.

 

A gyakorlati tapasztalatok az eddigi játékok során azonban azt mutatták, hogy mind a játékosok-, mind az én fejemben túlságosan is rögzült a fix célszámra dobás (a klasszikus KéM és a D&D-k együttes hatása), és minden gyógyításkor elfelejtettük a fentieket figyelembe venni. Lehet, hogy talán a játékosok számára tiszta sem volt, hogy ez pontosan hogyan is működik a gyakorlatban.

 

Ezért a legutóbbi alkalmon már úgy csináltam, hogy a megdobott érték figyelembevételével határoztam meg, hogy mennyit gyógyítottak: 1-5 között 0 Hp-t, 6-11 között 1 Hp-t, 12-17 között 1d4 Hp-t, 18-23 között 1d4+1 Hp-t, 24-től 1d4+2 Hp-t.

Gyorsította és egyszerűsítette a játékmenetet, igaz, cserébe elvett a taktikázási-mérlegelési lehetőségekből.

 

Mondjuk, mind a játékosok, mind az NJK-k elég rosszakat dobtak Orvoslásra, így alig-alig tudtak gyógyítani.

 

Ellenben a Hagyományőrző Gyógyító mesélés-képessége hatásosnak bizonyult (pedig kicsit magasra lőttem be a célszámát). 


  • Orastes kedvelte ezt


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]