Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3807 hozzászólás érkezett eddig

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2260 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.16, 22:33

Kedves egybegyűltek! A köv. félnapos kalandot szeretném tesztelni KaTa előtt, ehhez keresek játékosokat. Időpont a forradalmi ünnepek vagy a hullanap körül, esetleg máskor, helyszín nálam (Rákoshegy) lenne, a többségnek kedvezőbb más hely is befigyelhet, ha lakás, klubokat hanyagolnám. Csak tessék, csak folyvást! 

 

Zulbar-Mongó

 

Fülszöveg: Lontó, a Lepényhal ajánlata a messzi kikötőben még jónak tűnt. A lapos arcú kalóz térképén szerepelt a Molyok Városa, a Visszatérés Fája, Guhavó, a rommező, ahol egy szál fehér majom őrzi családja kincsét, sőt még az Elefántok Temetője is, ahová a világ összes ormányosa jár megdögleni, mérhetetlen mennyiségű elefántcsontot hagyva az utókorra - mindez Zulbar-Mongó dzsungelében. Persze látott már mindenki karón varjút, de a Lontó szemében csillogó megszállottság mellett az őszinteséget is felismerni véltétek, ráadásul Sulár, a becsüs tényleg be tudott mutatni egy elefántcsontagyarat, amit Lontó csapott nála zálogba. Hitele még volt, és fizetett is mindent a Döglött Sellőben.

A tűző nap alatt ébredezve kicsit más minden. Legutóbbi emléketek még a tenger közepéről való, ehhez képest most egy névtelen folyón zátonyra futott kis bárkán tápászkodtok fel, iszonyú fejfájással. Kétoldalt a dzsungel morgása, a láthatáron füstoszlop, másfelé egy piramis megroggyant csúcsa, megint máshol fehér romok. Lontó nem tér magához, a térkép viszont megvan, a szájába tömve. A bárka vészesen recseg, Zulbar-Mongó pedig vár.

 

Háttér: Szándékosan vázlatos, pár nagyobb történetszállal berendezett környezet, a cél, hogy kiderüljön, egy alkalom alatt mi minden kerül elő, de épp a szálak rövidsége miatt legalább egy-kettőnek biztosan a végére lehet járni. A karakterek standard 3. szintű kezdő karakterek a KéM szabályai szerint, előre elkészítendők. Megkötés nincs, de úszás, mászás, vadonismeret, hajózás, ugrás és hasonló képzettségek hasznosak lehetnek.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.15, 07:43

Boldog, békákban gazdag 10. évfordulót!
http://lfg.hu/86109/meseloknek/a-bekak-kolostora-jubileumi-kard-es-magia-kalandmodul/

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.13, 19:19

Annak idején nem sejtettem, hogy pont a KéM születésnapja előtt 2 nappal hozom nyilvánosságra a KaMatot. Úgyhogy most csak csendben köszönöm meg az elmúlt két évet elsősorban annak a 36 (!) tesztjátékosnak, akinek nekem volt szerencsém mesélni. Ennyi légy nem tévedhet! ;)
https://masodteremtes.wordpress.com/2018/10/12/ket-eves-a-kard-es-masodteremtes/

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.13, 13:44

Jön.

 

.)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.12, 08:08

tumblr_pgh54nuIwh1xcdgeso1_540.gif



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.10.12, 06:28

Volt, aki kipróbálta az Azael-féle M*-átiratot, és meg is írta a tapasztalatait:

https://grungirpg.blog.hu/2018/10/09/retro_rovat_kard_es_magia_m_a_g_u_s_setting



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.23, 19:37

Lassan két éves lesz a Kard és Másodteremtés, itt az ideje egy kis számvetésnek. Az alábbi, pár percet igénybevevő kérdőív azt szeretné felmérni, mennyire találtad hasznosnak az eddig megjelent anyagokat. Kérlek, csak akkor töltsd ki, ha már valamilyen formában találkoztál a Kard és Másodteremtéssel (pl. legalább beleolvastál a hozzá megjelent anyagokba)!

A kitöltéshez kattints ide: https://goo.gl/forms/LaNhtLD8sq0GO4Yc2

 



theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 173 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.15, 18:23

Én kíváncsi lennék egy hivatalos állásfoglalásra a morállal kapcsolatban, hogy milyen volt az eredeti elképzelés a morál csata közbeni változásával kapcsolatban.



Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 364 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.15, 11:01

Mi anno a Kard és Mágia rendszerével lejátszottunk pár csatát, ostromot, akkor beszámolót is írtam ebbe a topikba :). Emlékeim szerint a moralt és a hp-t egyenlő súllyal használtuk. Ha egy egység megsemmisített/lemészárolt/megfutamított egy másikat, akkor növekedett a morálja, a közvetlen környezetben harcoló (szomszedos) ellenfeleké csökkent. Egy neves hadvezér jelenléte emelte a morált, sőt, menekülő egysegeket is képes volt újra rávenni a csatára. Ha egy egység morálja annyira lecsökkent, hogy megfutamított, akkor a környező, ezt látó egységek morálja is csökkent, így akár azok is menekülőre foghatták. Valahogy így volt.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.14, 20:05

Csataszimulációban nekem még mindig a StarWars d6 módszere a legjobb.

Eldöntöd a csata menetét, és rögzítesz pár pontot a történések közben, ahol a karakterek beavatkozása/döntése más mederbe terelheti az eseményeket.

A csata narratív, a kulcseseményeket lejátsszák.

 

A végkimenetel a hősök kezében van, a véletlen túlzott és időigényes szerepeltetése nélkül:)

 

 

Igen, valami ilyesmit szoktam csinálni én is.

 

Ebben nagy szerepet játszik, hogy én a stratégiai játékokat is szeretem, hobbim a történtelem, stb. Amit viszont be kellett látnom, hogy a játékosaim nem ilyenek, nekik a csata leginkább az "érdekes történések környezeteként" jön be. (amihez elég a Star Wars/Apocalypse World-féle vázlat)


Módosította galu22: 2018.09.14, 20:05


T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 544 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.14, 18:17

Csataszimulációban nekem még mindig a StarWars d6 módszere a legjobb.

Eldöntöd a csata menetét, és rögzítesz pár pontot a történések közben, ahol a karakterek beavatkozása/döntése más mederbe terelheti az eseményeket.

A csata narratív, a kulcseseményeket lejátsszák.

 

A végkimenetel a hősök kezében van, a véletlen túlzott és időigényes szerepeltetése nélkül:)

 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.14, 06:39

 
 
Apocalypse World adventure front
 
Itt az a lényeg, hogy vannak sorban események, amiket ha figyelmen kívül hagynak (vagy nem tudnak kezelni) a játékosok, lépnek egyet a csata elvesztése felé.
 
1. a játékosok tartják a falat (ez az alap)
 
2. az ellenfél ostromgépeket hoz a falak alá, mit teszel? (Legolas - azt hiszem ő - közéjük lövet a tünde íjászokkal, ez az esemény így pipa)
 
3: az ellenfél fel akarja robbantani a falat, mit teszel? (Legolas elkezdi lőni a robbantóst, de nem tudja időben megállítani, így felrobban a fal)
 
4: a résen elkezd berohanni az ellenfél, mit teszel? (Gimli leugrik a falról, egyedül feltart fél tucat orkot, amíg stabilizálódik a helyzet)
 
5: miután a parancsnok visszavonul a belső várba, az orkok elkezdik szétverni a kaput egy faltörő kossal. Mit teszel? (aszem Gimli vagy ARagorn vezetésével egy titkosajtón kimennek, és lerendezik az orkokat, de csak ideiglenesen)
 
6: az ostromlétrákkal már nem tudnak mit kezdeni a játékosok, így egy kirohanást találnak ki. (szerencsére megérkezik Gandalf)
 
 
 
 
 
Crawford játékaiban pedig ez van:
 
Egy egységnek alapvetően "ereje" van. Négy szint van összesen. Az erő nem csak létszámtól függ, 100 lovag lehet erősebb, mint 2000 paraszt.
 
Az erő meghatározza a támadási kockát (d6, d8, d10...), és a maximum kohéziót (6,8,10).
 
Az egységeknek vannak továbbá szabadon meghatározható tulajdonságai, olyanok, mint: "fegyelmezett" vagy "hűséges". (ezeket kiképzéssel/pénzzel lehet megszerezni, de ingyen is lehet, például "szabadságharcos lázadó").
 
 
Ha egy egység "sebzést" szenved, akkor választ:
- elveszít egy leíró tulajdonságot (pl. már nem "hűséges az ügyhöz")
- kohéziót veszít (kb. HP)
- felvállal egy krízist (kb. a továbbiakban csökken a támadási kocka értéke, amíg meg nem oldja a krízist)
 
Krízist felvállalni nem lehet, ha már a minimumon van a támadási kocka, ergo onna már automatikus a kohézió vesztés. 0 kohéziónál futás.
Mivel a jobb egységek több meghatározó tulajdonsággal rendelkeznek (hűséges, fegyelmezett, szabadságharcos, jó fegyverzet, stb.), tovább bírják a gyűrődést (később kezdenek kohéziót veszíteni), mint a béna újoncok.
 


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.14, 05:54

Kicsit zagyva lett az összegzés. A Pendragonos csataszimulációnál:

 

1: tisztában voltak vele, hogy ezt nem mindenki szereti, ezért a taktikus játékosok vezethetnek alakulatot, akiket ez nem érdekel, hanem ilyenkor is "szerepjátékozni akarnak", választhatják a look for special event verziót ehelyett

 

2: ne vegyen el sok időt, mert gyakran van ilyen*. (ezért vannak szárnyakra és centrumra osztva, masszaként a csapatok, hogy kevesebb dobás legyen) Aki szeretne ilyenre több időt szánni, persze használhat több alakulatot. (pl. szárnyak és centrum helyett minden résztvevő nemes csapatait)

 

3: szerették volna, hogy kicsit kaotikus legyen, ahol eleve az is kérdés, hogy a rohamot végigviszi-e a csapat, vagy három lépés után lelassít és megáll (nem reneszánsz, hanem sötét középkor)

 

4: nem akarták, hogy Heroes of M&M vagy Panzer General 2 szerű "az én 23. lovasszázadom ütik a te 12. előcsatározóidat, miközben a varázsló hátulról támogatja" taktikázás legyen, mert nem illik a korszakhoz. Ennek egy részeredménye az is, hogy az alakulatok homogének, és így a jobbszárnyat nem "két nehézlovas és két könnyűlovas" alkotja, hanem "Bebbanburg earljének csapatai".

 

5: a meglepő és jó ötletek, környezeti hatások (pl. a Braveheartban a felgyújtött kártyán) beleférnek a rendszerbe

 

 

Szerintem ezeknek jól megfelel amit kitaláltak.

 

 

*a Pendragon Grand Campaign elején még nincs Artúr király. Uther hadjáratai, majd utána az interregnum adja az alapot, és nagyon ritka az a játékalkalom, amikor nincs tömeges csatajelenet. Sőt, van esély rá, hogy az ún. téli szakaszban van még ezen kívül egy-kettő. Minden játékalkalomban van egy valós időben úgy öt perces csata, amit majdnem mindig hátrányból vívsz meg, és csak egyéni hősiesség segítségével tudsz döntetlenre menteni. Ez eléggé arrafelé hat, hogy a játékosok számára nem lesz várva várt élmény egy hadjárat, de tudják, hogy ha nem mennek, akkor valószínűleg a "döntetlen" sem lesz meg, így újra felcsatolják a mellvértet és összetrombitáltatják a követőket. Nem tudom ez cél volt-e tervezéskor, de a csataszimuláció automatikusan harcedzett, de cinikus veteránt csinál az összes karakterből.

 

 

 

Ezt, és a Flashing Blades-t is csak azért írtam le részletesen, mert általában a d20 rendszerek csataszimulációja nem lép túl a Heroes-szerű "x egység üti y-t, majd Y veszít HP-t" módszeren, pedig sok más dologra fel lehet használni.


Módosította galu22: 2018.09.14, 05:56


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.13, 19:07

 

Csata modellezésre nekem a Flashing blades módszere tetszett. Elsősorban random csaták meghatározására való, hogy megnézzük, mint csinálnak a katona (és önként bevonult) PC-k a két kaland közti holtidőben.

(...)

Köszi a részletes leírást, galu! Ez ugyan nem egészen az, amit szerettem volna tudni, de érdekes megoldások sorakoznak itt + nem ismertem.

 

 

 

Több csatarendszert próbáltam már, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az is igaz, hogy a játékosaimnak nincs ilyen vénája, úgyhogy bőven elég a Flashing Blades-féle, ami érdekes eseményeket generál nekik.

 

 

 

Egyébként még eszembe jutott a Pendragon is.

Előzetesen fontos megemlíteni, hogy

- a Pendragonban a játékosok minden esetben lovagok

- vannak ilyen sereglisták, amin az ellenfelek seregeinek aránya van. Például szászok esetén (d20): 1-6: ceorl, 7-14 heorthgeneat, 15-17 mounted heorthgeneat, 18-19 berserker, 20 half-giant

 

Itt az alábbi lépések vannak:

(csata előtt: van három alakulat - jobbszárny, centrum, balszárny - ezeknek kell egy-egy vezér, meg egy fővezér)

 

1: a két fővezér meghatározza, hogy legfeljebb mennyi ideig állja a sarat. (ha eléri ezt a számot, akkor aznapra levonul a csatatérről, és átadja az ellenfélnek)

 

2: előnyös hely megszerzése. A fővezérek dobják, itt bónuszt ad a hazai pálya (büntetés idegenben), bónuszt ad a számbeli fölény, stb. Az előnyös hely a továbbiakban bónuszt ad.

 

3: első roham

a lovasság kap egy támadást egy csomó bónusszal az ellenfél gyalogosai ellen. Mindenki kap egy véletlen ellenfelet az ellenfél sereglistájáról, ami nagyon nagy eséllyel gyalogos, akire bónusszal támad)

Ennek összesen az a tétje, hogy leesnek-e vagy sem. Ha igen, akkor a továbbiakban "elszakadtak az alakulatuktól".

 

4: minden csatakörben meg kell határozni, hogy hogyan alakul a bunyó _a karakterek és a fővezér feje felett_. Ez egy 3d6 dobás, a középen "még bármi lehet", a két szélén pedig "a játékos alakulata fejvesztve menekül", az ellenséges alakulat fejvesztve menekül. Mindehhez tartozik egy dobásmódosító, ami minden dobáshoz hozzáadódik az aktuális körben. (az alakulat vezetőjének taktikájához, a hősök párbajban használt dobásaihoz, az ellenállásdobásokhoz).

Azaz meg lehet változtatni a csata menetét, de csak a legmenőbb hősök lesznek rá képesek (a dobásaikra járó büntetés miatt)

 

5: a parancsnok meghatározza, hogy mennyire tartja kézben az alakulatot. Ez taktika dobás, ha sikeres választhat egy cselekedetet. Az első lépés, hogy engaged vagy disengaged helyzetbe kell kerülni egy másik alakulattal. Ha ez megvan, akkor a következő körben lehet másokat is választani. (engaged alatt olyanok vannak, hogy "assist other unit" "attack engaged unit" "look for special event", disengaged alatt pedig "orderly retreat" "rally troops" "withdraw from first line")

 

6: az alakulat meghatározza a veszteségeit. Ehhez módosítót ad, hogy a parancsnok mit dobott korábban. (ha kezdeményező, akkor bónusszal dob, ha elveszítette a kezdeményezést, és mondjuk támadják is, akkor büntetést kap)

 

7: az alakulat:

- harcolva visszavonul vagy menekül, ha olyan event jön ki a négyes lépésnél. (ritka. pl. dupla kettesél van ilyen)

- visszavonul, ha így dönt a parancsnok (kétszer nyeri a párharcot és disengage + orderly retreat akciót választ)

- megsemmisül, vagy fogságba esik, ha az ellenfél nyeri a kezdeményezést, és a személyi állománya 100% veszteségre kerül (ez valószínűleg sebesült+halott+fogoly vegyesen)

(- ha egy alakulat ellenfél nélkül marad - pl. levonul/megsemmisül  az ellenfél balszárnya - akkor "ingyen" további befektetés nélkül tudja segíteni a szomszédját. Valójában két tűz közé kapja azt, aki marad a csatatéren)

 

8: győztes meghatározása

- előbb-utóbb valaki elhagyja a csatateret. Ilyenkor taktika-ellendobás van: bónuszt adnak a megfutamított vagy fogságba ejtett ellenséges alakulatok, illetve büntetést, ha saját alakulat semmisül meg.

 

SPEC: Minden harci körben a játékosok dönthetnek úgy, hogy személyükben keresnek érdekességet (look for special event), vagy párbajt kezdeményeznek egy random ellenfél ellen. Vannak olyan eventek is, amikkel egy véletlen eseményt lehet visszavonni. (pl. a "menekül az egység" eseményt meg lehet szüntetni egy "heroic stand" vállalásával)

 

 

 

Ami érdekes:

Maga a csata eredménye kezdetben valószínűleg a játékosokon kívül dől el: a fölény, az előnyös helyzet és a jó vezér nem nagyon tud kikapni.

Ők maguk harcolhatnak, ha akarnak. A hirigben, offscreen nem tudnak meghalni. A veszteségeket az alakulat szenvedi el, nem a játékosok. (még a lépés neve is follower's fate)

 

A csatát a játékosok csak úgy tudják befolyásolni, ha 

- ők a vezérek (egyébként a Pendragonban ez elég hamar eljön)

- folyamatosan keresik az érdekes eseményeket, és ezeket sikerrel teljesítik (elfogják a zászlót, fogságba ejtik a sámánt, stb.)

 

További érdekesség:

- a klasszikus morált befolyásoló tényezők, mint az ellenséges alakulatra mért sebzés, ki vannak vezetve három táblázatba (follower's fate, melee events, stb.). Ez a konkrét korszakhoz jól illik (sötét középkor: a lényeg nem a kifinomult reneszánsz manőverezés, hanem hogy meggyőzd az embereket, hogy menjenek előrébb pár lépést mielőtt ledermednek), és gyorsít a játékon. (nem kell dönteni, hanem dobni kell)

- ezeket a véletlen dobásokat lehet módosítani hősiességgel. Pl. ha a saját alakulat fejvesztve menekül, akkor a játékosok beválalhatnak egy "heroic stand" akciót. Ha ez sikerül, stabilizálják a frontot. Ez szerintem lovagos-hősös játékhoz kiváló megoldás. Izgalmas csata is van, és fontos szerep jut a hősöknek.

- szinten a korszakhoz illő módon nincsenek egységtípusok. Azaz egy "unit"-on belül vannak lovasok, gyalogosok, parasztok, íjászok, stb. (mivel egy ilyen egység általában egy-egy lovag által összetrombitált szabad- és sorozott parasztok és vazallus lovagok összessége, egy masszaként)

 

 

Kicsit hosszú lett, de szerintem bizonyos környezetbe jól lehet adaptálni az elvet. (ahol életszerű, hogy nincs teljes kontroll)


Módosította galu22: 2018.09.13, 19:12


Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3314 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.12, 22:49

Csata modellezésre nekem a Flashing blades módszere tetszett. Elsősorban random csaták meghatározására való, hogy megnézzük, mint csinálnak a katona (és önként bevonult) PC-k a két kaland közti holtidőben.

(...)

Köszi a részletes leírást, galu! Ez ugyan nem egészen az, amit szerettem volna tudni, de érdekes megoldások sorakoznak itt + nem ismertem.

 

Glowface:

nem, ezeket a tényeket még csak-csak sikerül feldolgozni, de a KaTá időpontjának ütközését már nehezebb lesz.  :(



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4390 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.11, 20:07

 

A morál, hősök szaktevékenysége -3..+3 közötti módosítót ad.

Köszi, de engem konkrétan az érdekel, hogy a morál milyen események hatására csökkenne a harctéren, mivel erről nem esik szó (a morál emelésről sem sok). Az én ötletem pl. az, hogy a Morál csökken, ha az egységen kritikust ütnek (lévén a K&M az egyéni JK-khoz hasonló harcértékeket rendel a csapatokhoz), vagy ha a HP bizonyos küszöbértékek (pl. a max. 75, 50, 25%-a) alá csökken, ilyesmik.

 

 

 

Csata modellezésre nekem a Flashing blades módszere tetszett. Elsősorban random csaták meghatározására való, hogy megnézzük, mint csinálnak a katona (és önként bevonult) PC-k a két kaland közti holtidőben.

 

1. ellenfél/front meghatározása 1d6 (pl. osztrákok ellen, spanyolok ellen, hollandok-angolok, lázadók ellen)

2. ebből már ki is derül, hogy melyik alakulatokat hívják be (nem mindig mindet). Ha a játékos egy alakulat (kompániától felfelé) tisztje, önként jelentkezhet a csapatával. Nemesek személyükben szintén lehetnek volontérok.

3. összecsapás jellegének meghatározása 1d6 (ostrom, ostrom alatt, portyázás, nyílt csata, stb.)

4. a szembenálló felek erejének meghatározása (opcionális: a jelen lévő alakulatok néha duplán számítanak. Pl. ostrom esetén az utászezredek, ostrom alatt esetén a tüzérek, portyázásnál a lovasok, stb. A muskétások természetesen mindig duplán számítanak :))

5. a csata _mindig_ három körből áll

6. minden körben próbadobást tesz mindkét fővezér, és a dobás eredménye szerint futamít meg (nem semmisít meg!) az ellenféltől alakulatot*

7. a harmadik kör végén az a "nyertes" aki kevesebbet veszített (akkor is, ha a másiknak még maradt volna ereje. Döntetlen van)

8. loot meghatározása d100 (tüzérek büntetéssel, bátor katonák és lovasok bónusszal)

9. előléptetések meghatározása (mindhárom körben bátran viselkedő katonáknak, és súlyos sebet kapott karaktereknek)

 

Játékosoknak:

- minden körben választhatnak, hogy bátrak, gyávák, vagy egyik sem (bátor karakterek nagyobb eséllyel kapnak random sebesülést)

- ha a karakter alakulatot vezető tiszt, akkor véletlen helyzet helyett koncentrálhat a csapatára, és megpróbálkozhat brilliáns manőverrel. Ha ez sikeres, akkor automatikusan bátor tettnek számít, és bónuszt is adhat a fővezér dobására. (a bónusz nagysága a karakter rangjától függ: egy kompánia szinten végrehajtott manővel kisebb bónuszt ad, mintha a karakter a jobbszárnyat irányítaná)

-  minden körben van véletlen helyzet, pl. fontos pont tartása, zászló megszerzése, zászló megvédése, ilyesmi.

- minden körben van véletlen sebesülés (sortűzbe rohanástól, lőportól származó apró égésig.)

Ezek nehézsége attól függ, hogy a karakter bátor/normál/gyáva.

- a karakter fogságba esik, ha véletlen esemény során alulmarad és megadja magát, vagy ha az alakulata elpusztul.

 

 

 

*A dobás egyszerű: mindkét oldal 2d6-tal dob, amihez hozzáadja az erejét. Az alacsonyabb a kör vesztese, a "sebzés" annyi, amennyivel magasabbat dobott a nyertes. (ide jön bónuszként a brilliáns manőver)

Két tíz erejű sereg esetén, ha az egyik hetet, a másik kilencet dob, akkor az egyik marad 10, a másik nyolcra sérül. (ugyanez a módosító, ami a sebzés az egyik oldalon, hozzáadódik a játékosok "véletlen sebzés" és "véletlen esemény" dobásához is. Azaz ha nagyon verik a csapatot, akkor a "visszaszerezni a zászlót" eseményre nagyobb az esély, mint az "elfogni az ellenfél parancsnokát" eseményre)



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2882 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.11, 19:14

Mert akkor halt meg Freddy Mercury és Kinizsi Pál?



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3314 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.11, 17:46

* Dobpergés *

 

KaTa VIII.: Kard és Mágia :)

 

* Fanfár *

Basszus! Ennek nagyon megörültem (a tematikájának meg különösen) :) ... hogy aztán a nov. 24 láttán meg nagyon elszomorodjak. :(



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1972 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.11, 14:58

* Dobpergés *

 

KaTa VIII.: Kard és Mágia :)

 

* Fanfár *



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6259 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.10, 19:30

 

A morál, hősök szaktevékenysége -3..+3 közötti módosítót ad.

Köszi, de engem konkrétan az érdekel, hogy a morál milyen események hatására csökkenne a harctéren, mivel erről nem esik szó (a morál emelésről sem sok). Az én ötletem pl. az, hogy a Morál csökken, ha az egységen kritikust ütnek (lévén a K&M az egyéni JK-khoz hasonló harcértékeket rendel a csapatokhoz), vagy ha a HP bizonyos küszöbértékek (pl. a max. 75, 50, 25%-a) alá csökken, ilyesmik.

 

 

Ebben nem tudok segíteni, ilyen részletesre lebontott csata nem érdekel. :)

 

Bulldy




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]