Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3594 hozzászólás érkezett eddig

DBebe

DBebe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 675 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.06, 21:15

Üdv!

 

Felkerült a blogra az Örökség-kampányunk újabb epizódja. Ez egy jó tartalmas nyárvégi játékalkalom volt, úgyhogy másfélnek is beillik. :)

 

Némileg ugyan el vagyok maradva, de olvasom a blogot és a kampányt - lassan ledolgozom a lemaradásom.

 

Köszönjük! :)
 


  • elGabor kedvelte ezt

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.05, 20:39

Üdv!

 

Felkerült a blogra az Örökség-kampányunk újabb epizódja. Ez egy jó tartalmas nyárvégi játékalkalom volt, úgyhogy másfélnek is beillik. :)


  • chomy, Ratface, Orastes and 2 others like this

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 364 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.03, 13:53

Régi vagy sem, felettébb szimpatikus. Lehet, hogy a következő játékalkalmon Középföldén is teszteljük. :)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.03, 13:40

Meg a Skorpiók Mocsara (1984) is persze. Néha újrafelfedeznek dolgokat, vagy rájönnek, milyen jól működő dolog is volt az.


  • Ratface kedvelte ezt

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1923 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.03, 13:30

(Nem akarok felvágni, de 1990 felé több kalandunk már pathcrawl volt!)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.03, 12:36

Üdv!

 

Aki ismeri a Kard és Mágiát és/vagy a Helvécziát, az biztosan találkozott a hálózatos vadontervezési módszerrel (mai nevén pointcrawl, de a Kard és Mágia megelőzte korát, és akkor még nem volt neve :D). Az az igazság, hogy bár működik, soha nem voltam vele teljesen elégedett, hiányzott belőle valami. Most viszont találtam egy 2014-es blogposztot, amelyben a szerző "pathcrawl" néven bemutat egy fejlettebb, és nagyon jónak tűnő 2.0-ás változatot, ami pofonegyszerű, de ötletes és nagyon felhasználóbarát. Ajánlom mindenkinek!

 

(Ugyanez podcast formájában is, tanulságokkal.)


Módosította elGabor: 2017.10.03, 12:37

  • Eberen_Orkodo, chomy, Ratface and 2 others like this

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.01, 17:34

 

köszi szépen! Ez az, bár rövidebbre emlékszem.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.01, 12:13

Erről volt szó?


  • Orastes kedvelte ezt

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.10.01, 11:27

Sziasztok,

 

pár hónapja Gábor belinkelt egy dokumentumot, amiben a (remek) fomalhauti istenekhez képest egy fokkal hagyományosabb (jószándékúbb) gyűjtemény volt. Ez esetleg megvan valakinek, ugyanis nem találom... Google-fu elégtelen.



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 364 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.29, 11:29

Miközben javában zajlik a Középföldés/tolkieni asztali szerepjátékokkal kapcsolatos felmérés (terjesszétek nyugodtan, és aki még nem töltötte volna ki, de úgy érzi, érdemi mondandója lenne a témáról, itt megtalálja a kérdőívet: https://goo.gl/forms/1lxjyhnefMCnN9Tf1), elkészült a hatodik Kard és Másodteremtés tesztjáték alapján készült kalandmodulom.

Köszönöm ezúton is a visszajelzéseket a játékosoknak! :)

 

Eredetileg úgy terveztem, ezt viszem az őszi KaTára, és addig nem hozom nyilvánosságra, de mivel KaTa legközelebb csak jövőre lesz, és addig még szerencsés esetben feltorlódhatnak más mesék is, inkább megosztom már most. Ettől függetlenül lehet, hogy viszem jövőre KaTára, ezért csak saját felelősségre olvasgassátok! ;)

 

Menekülés Gundabadból: https://masodteremtes.wordpress.com/2017/09/29/kalandmodul-menekules-gundabadbol/

 


Módosította Garaboncias: 2017.09.29, 11:30

  • Ratface és Narmor kedveli ezt.

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1115 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.21, 20:16

Miután megvolt a Wilderlands kampányom 3. játékalkalma (ahol 3 fősre nőtt a kis kompánia), íme a 2. session beszámolója. Remélhetőleg a következő beszámolót sikerül megírnom a 4. játékülést megelőzően. 


  • Garaboncias kedvelte ezt

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 540 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 00:00

 

 

elGabor: egyáltalán nem értem, miért lenne "ócska trükk" az, ha egy egy sunnyogó típusú ellenfél, alkalmas körülmények között nem instant jégre akarná tenni a JK-t egy gyilokkal, hanem ehelyett ártalmatlanná tenné, vagy épp az elfogására törekedne. Erre kerestem a mostani, khm, nehézkes megközelítés helyett valami frappáns, egzakt szabályt. Egy az egyben olvasva, a válaszod mintha valahol azt implikálná, hogy ez ördögtől való, a HP meg azért van, hogy leverjék 0-ra, nem kell itt trükközni.

 

Szerintem itt igazából az a probléma, hogy a D&D (valójában minden más, akár "univerzálisnak" is nevezett szerepjátékhoz hasonlóan) nem tud mindent egyformán lemodellezni. Eredetileg ugyebár a Chainmail miniatúrás harci játéktól származik, ami arról szól, hogy az ellenséges csapatok kalapálják egymást. Ez átalakult egy olyan játékká, ahol már nem csaták és seregek vannak, hanem kalandozók kis csapata meg dungeonkúszás. Aztán még később a dungeonkúszás mellé bejött egy csomó minden más tennivaló is, de a játék alapvető szabályai, algoritmusai, "DNS-e" továbbra az "egymás elé állnak és kalapálják egymást" örökségét hordozza magában. (Meg persze más dolgokat is, pl. a Conan meg egyéb sword & sorcery fantasyből ismerős a hős egyedül ledarál egy kisebb sereget hangulatát.) Ezeket a dolgokat a támadódobás-AC-HP háromság elég jól le tudja modellezni, bizonyos más dolgokat (pl. realisztikus leütés) annyira nem, és mindegy hogyan fazonírozzuk, egy kicsit mindig is lötyögni fog. Vannak olyan szabályrendszerek, ahol meg pl. a leütés (vagy valami teljesen más dolog) megy nagyon jól, de annak meg máshol, másmilyen hiányosságai lesznek. Tökéletes rendszer nincs.

 

Amúgy közben eszembe jutott, hogy a Traveller (legalábbis első kiadása) hogyan kezelte az orvtámadást. Ott nnics külön HP, hanem ha eltalálnak, a sebzés a három fizikai alaptulajdonságod egyikéből vonódik le. Na most, ha jól emlékszem, az orvtámadás meg valahogy úgy volt, hogy ha megfelelő helyzetben úgy találsz el valakit, hogy a többiek nem veszik észre, akkor rögtön és automatikusan újra támadhatsz egészen addig, amíg el nem hibázod (ezt úgy is fel lehet fogni, mint egyetlen váratlan és következésképp nagyon erős támadás absztrakt levezetését, és úgy is, mint egy sor normál erejú de gyors támadást, ami ellen a célpont nem tud védekezni, mert nem volt felkészülve) - és mivel minden tulajdonság max. 16 lehetett, viszonylag kevés orvtámadásól le lehetett az egyiket nullázni.

 

Ha valaki nagyon akar D&D-ben kísérletezni, elgondolkodhatna valami hasonlón. Akár úgy, hogy a sikeres orvtámadás után újra dobhat (mondjuk támadó- és sebzésbónusz nélkül), amíg nem hibázik, akár úgy, hogy az ilyen sebzés közvetlenül tulajdonságból vonódik le (ami leütési kísérlet esetén rögtön a csata után vissza is gyógyul, tehát nem kell könyvelni).


  • Nocturna kedvelte ezt

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 364 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 21:52

Elismerem, a galu féle univerzális megepetés +d6-tal, vagy a Nocturna-féle jóval magasabb célszámú Kitartás-próbával együtt már egészen kiegyensúlyozottnak tűnik a dolog. :) De ezeket azért hozzá kell tenni még a mechanizmushoz, nélkülük azért még billegne a dolog.

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3239 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 21:18

Megint galu-val értek egyet: a kutya ott van elásva, hogy a tolvaj továbbra is előnyben van ebben a helyzetben. Én végül azt ötöltem ki, hogy ha tolvaj végzi a leütést, akkor jóval magasabb a célpont Kitartás mentő célszáma, mint ha más vágja fejbe (tekintheted Osztály képességnek, ha akarod) -- így egy kemény (=magas TSZ) JK / NJK nagyobb eséllyel dobja meg a mentőt, ellenben egy szakavatott kéz simításától nagyobb eséllyel megy csicsikálni.

 

 

 

ti. valaki mögé sunnyogni és leütni, ez kimeríti az orvtámadás fogalmát, de KéM-ben orvtámadni csak tolvajok tudnak. 

Ezzel vitatkoznék (bár te magad is megcáfolod). A KéM-ben a tolvaj akár szemből is orvtámadhat, ha a helyzet lehetővé teszi. Lopakodni viszont más karakter is képes lehet (nem tiltott), bár jóval kisebb eséllyel -- ez pedig megint megőrzi a tolvaj előnyét, mert rafkósabb JK / NJK mögé lopakodni csak a tul.bónuszra dobott d20-szal sokkal rizikósabb. Lebukásnál meg ugrott az egész leütés.


Módosította Nocturna: 2017.09.06, 21:19


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 19:58

Alapvetően ott van a nehezítés KéM-ben az ilyesminek, hogy amit konkrétan leírsz, ti. valaki mögé sunnyogni és leütni, ez kimeríti az orvtámadás fogalmát, de KéM-ben orvtámadni csak tolvajok tudnak. Ha kidolgozol egy olyan mechanizmust, amivel gyakorlatilag adsz ilyen korlátozott "orvtámadási" lehetőséget más osztálynak, azzal a tolvaj képességét inflálod. Még ha a tolvaj orvtámadása sokkan többfélébb dologra is jó, mint a meglepiből leütés. Olyan rendszerekben, ahol az orvtámadás egy bárki számára megvásárolható képesség/képzettség/akármi, könnyebb egyensúlyt fel nem borító megoldást találni. Persze, az is világos, hogy ugyanakkor leütni meg elvileg egy harcos is leüthetne bárkit a valóságban, ha a realizmust nézzük.

 

Én alapvetően úgy szoktam, hogy valami bónuszt "illik" adni annak, akinek a támadására nem számítanak. Ezért mindenkinek adok +d6-ot. (ez kábé arra elég, hogy egy első szintű ellenfelet magabiztosan, egy második szintűt szerencsével - vagy fegyverspecializációval magabiztosan - le tudjon szedni, másra nem)

A tolvaj képessége így sem inflálódik el, mert az egyedüli aki további +d6-okat kap.

 

(egyébként ebből a szempontból a harcos támadóértékét is elinflálja, hogy a tolvaj meg a pap harcértéke is fejlődik :D)


Módosította galu22: 2017.09.06, 20:00


Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 364 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 19:50

Alapvetően ott van a nehezítés KéM-ben az ilyesminek, hogy amit konkrétan leírsz, ti. valaki mögé sunnyogni és leütni, ez kimeríti az orvtámadás fogalmát, de KéM-ben orvtámadni csak tolvajok tudnak. Ha kidolgozol egy olyan mechanizmust, amivel gyakorlatilag adsz ilyen korlátozott "orvtámadási" lehetőséget más osztálynak, azzal a tolvaj képességét inflálod. Még ha a tolvaj orvtámadása sokkan többfélébb dologra is jó, mint a meglepiből leütés. Olyan rendszerekben, ahol az orvtámadás egy bárki számára megvásárolható képesség/képzettség/akármi, könnyebb egyensúlyt fel nem borító megoldást találni. Persze, az is világos, hogy ugyanakkor leütni meg elvileg egy harcos is leüthetne bárkit a valóságban, ha a realizmust nézzük.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3239 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 19:41

Miután tegnap (?) végiggondoltam a felvetésed miatt, én azt mondom az a legjobb megoldás, ami most van.

 

- Átlagos ellenfeleket, mint a tábor szélét vigyázó ork, egy utcai zsebes (1-2 HD, 3-10 HP) le tud ütni bármelyik játékos karakter, ha nem dob rosszat. Ez így szerintem rendben van.

- átlagosnál erősebb ellenfeleket (3 HD felett, mondjuk 10-15HP+) magabiztosan csak egy tapasztalt tolvaj tud egyből lecsapni. Szerintem ez is rendben van.

1. pont) Hogyan sebez (a tolvajon kívül) valaki megbízhatóan 9-10 HP-t? Ehhez elég tetemes erőbónusz kell, meg mondjuk az alap osztályú harcos +2 sebzésbónusza. (A házi szabályod alkalmazva (+1d6) ez oké.)

2. pont) Egyetértek.

 

Amit változtatnék:

- lehessen beváltani az "éles" sebzést kábítóra, mert semmi kedvem kétszer könyvelni

- ha nem baj, hogy összetett, akkor megállapítanék egy kritikus tartományt, amit ha sebeznek rajta, akkor összeesik. (szerintem szint*3HP. Azért ennyi, mert ezzel kiiktatod a harcosok és papok magasabb harcképességét. Amit miért is kapnának meg, ha meglepik őket?)

- kicsit máshogy mesélném, mint eddig: ha valaki bejelenti, hogy oké, akkor ő bizony elvágja az őr torkát, és ez ebbe nem hal bele, akkor az nem azért van, mert az őrt nem érdekli, hogy egy kés áll ki a torkából, hanem mert az utolsó pillanatban észrevette a támadást, és elfordult, félreütötte a kést, stb.

 

Ennek a pálfordulásomnak az az oka, hogy azért baromira nem könnyű valakit egy mozdulattal megölni. Pláne, ha varázsló vagy pap próbálkozik ezzel, akit erre nem képeztek ki. Nekem így, hogy ezt csak a tolvajok tudják csinálni erősebb ellenfelek ellen, megfelel a hivatalos változat is. (kábítást kivéve)

 

 

Igen, átolvasva itt a sok hsz-t, ezt a megközelítést találom én is a legjobbnak. Ha nehezíteni akarod a leütést, úgy az ellenfél még kitartás mentőt is dobhat ájulás ellen -- a szívós és/vagy magas szintű ellenfelek vagy JK-k így nagyobb eséllyel állnak ellen egy ilyen manővernek, ami megint csak rendben van szerintem.
 

elGabor: egyáltalán nem értem, miért lenne "ócska trükk" az, ha egy egy sunnyogó típusú ellenfél, alkalmas körülmények között nem instant jégre akarná tenni a JK-t egy gyilokkal, hanem ehelyett ártalmatlanná tenné, vagy épp az elfogására törekedne. Erre kerestem a mostani, khm, nehézkes megközelítés helyett valami frappáns, egzakt szabályt. Egy az egyben olvasva, a válaszod mintha valahol azt implikálná, hogy ez ördögtől való, a HP meg azért van, hogy leverjék 0-ra, nem kell itt trükközni.

 

Kösz az ötleteket! :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4100 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 18:16

Kérdeztétek, és ami nekem lényeges: olyan megoldást keresek, ami
- nem tesz különbséget JK-NJK között, azaz a JK-k ellen ugyanazzal a mechanikával alkalmazható (legfeljebb nehezebben, mert a JK magasabb szintű, éberebb / magasabb mentővel vagy több hp-val rendelkezik, stb. De nem a JK "státusza", hanem a magas statjai "védik");
 
- nem több körön keresztüli "lefaragom a HP-ját" jellegű küzdelem eredménye. A támadónak tipikusan 1 köre van (azaz max. 2 támadás) a meglepett ellenféllel szemben -- innentől sima harci kör következik. Az meg már tökmindegy, hogy a találatot és a sebzést mesélőként hogyan narrálod (lefojtja, vesén böki (ez mondjuk nem kiütés...), többször megcsapkodja, nyakon csapja. Ez már a körítés a mechanika köré.

 

 

Miután tegnap (?) végiggondoltam a felvetésed miatt, én azt mondom az a legjobb megoldás, ami most van.

 

- Átlagos ellenfeleket, mint a tábor szélét vigyázó ork, egy utcai zsebes (1-2 HD, 3-10 HP) le tud ütni bármelyik játékos karakter, ha nem dob rosszat. Ez így szerintem rendben van.

- átlagosnál erősebb ellenfeleket (3 HD felett, mondjuk 10-15HP+) magabiztosan csak egy tapasztalt tolvaj tud egyből lecsapni. Szerintem ez is rendben van.

 

Amit változtatnék:

- lehessen beváltani az "éles" sebzést kábítóra, mert semmi kedvem kétszer könyvelni

- ha nem baj, hogy összetett, akkor megállapítanék egy kritikus tartományt, amit ha sebeznek rajta, akkor összeesik. (szerintem szint*3HP. Azért ennyi, mert ezzel kiiktatod a harcosok és papok magasabb harcképességét. Amit miért is kapnának meg, ha meglepik őket?)

- kicsit máshogy mesélném, mint eddig: ha valaki bejelenti, hogy oké, akkor ő bizony elvágja az őr torkát, és ez ebbe nem hal bele, akkor az nem azért van, mert az őrt nem érdekli, hogy egy kés áll ki a torkából, hanem mert az utolsó pillanatban észrevette a támadást, és elfordult, félreütötte a kést, stb.

 

Ennek a pálfordulásomnak az az oka, hogy azért baromira nem könnyű valakit egy mozdulattal megölni. Pláne, ha varázsló vagy pap próbálkozik ezzel, akit erre nem képeztek ki. Nekem így, hogy ezt csak a tolvajok tudják csinálni erősebb ellenfelek ellen, megfelel a hivatalos változat is. (kábítást kivéve)

 

 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4050 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 16:38

Addig is:

@elGabor, te mint a KéM alkotója, hogyan kezelnél egy olyan szitut, ha egy NJK lopva becserkel egy JK-t, és egy furkóssal ki akarja ütni?

Az ilyen fantáziáimat a Thiefben és a Dark Modban élem ki.  :ninja:

 

Nincs rá egzakt megoldásom, ami mindig, mindenhol működik. A tolvaj orvtámadása alkalmas erre, de nem működik magas életerejű ellenfelek ellen. Le lehet játszani harcként, mint valami rövid birkózást. Vagy a mesélő adhat rá egy harci manővert (de ez felveti a problémát, hogy a HM még erősebbé válik, mint alapesetben - és hát már így is jó erős).

 

A másik oldalon lehet, hogy magas Hp-jű karaktereket nem lehet kiütni. A Hp pont ezt (is) elképezi: azt, hogy ne lehessen egy ilyen ócska trükkel legyőzni.

 

De alapvetően a négyszögletes bot és a kerek lyuk esete.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10662 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 15:24

A "rugalmas elszakadás" modellezését, és a hiányából fakadó problémát turin vetette fel, én csak beszálltam az ötletelésbe.

 

 

OK, akkor ezt elnéztem. Kösz a tisztázást.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]