Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3861 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 829 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 12:53

Nem, ez nem szerepel a Kard és Mágiában.


Köszönöm! Ez azért radikális különbség. Gondolom, a Képzettségek szerepeltetése is hasonló jelenség.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt Tegnap, 08:51

Nem, ez nem szerepel a Kard és Mágiában.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 829 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.16, 22:25

A Mesélői Almanachban van egy ilyen elem a szörnyek leírásánál:

"Harczi manőverek: sok szörny úgy képes alkalmazni specziális tulajdonságait, hogy előtte a harczi szabályok szerint +5-ös ellenpróbában le kell győznie ellenfelét. Ezt a rendes támadáson felül kell dobni, tehát újabb kört nem vesz igénybe."

 

Az az elem, hogy nem igényel külön kört egy ilyen harci manőver, hanem kvázi bónusz cselekedetnek számít, a Helvécziánál jelent meg először, vagy már a Kard és Mágiában is voltak előzményei? Én nem találtam nyomát a KéM-ben.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.02.10, 09:05

Beérkeztek a Kishar elveszett völgyének illusztrációi is, és hamarosan megy a cucc a nyomdába. Állakat rögzíteni, ez vizuálisan is nagyon erős anyag lesz. :D



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7928 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2019.01.31, 09:34

Az LFG címlapján:
http://lfg.hu/87337/meseloknek/megjelent-vashundara-baja-echoes-from-fomalhaut-04/

 

A Vashundara Bája a 2018-ban megrendezett jubileumi Kard és Mágia modulíró verseny második helyezett kalandja; szerzője Varga Zsolt, aki a Kockák és Sárkányok Youtube-csatornán részletesen is beszámolt a modul megírásának folyamatáról. Bár kis terjedelmű, „egyestés” kalandról van szó, de igen emlékezetes munkáról. A kaland egy szépséges, de külső fenyegetés alatt álló idegen világba röpíti a karaktereket, ahol először a különös környezet kihívásaival kell megbirkózniuk, majd a helyzetet felmérve először megismerni, pontosan mi is történik, utána pedig valahogy megoldani egy olyan kihívást, amely a frontális módszerrel biztosan meghaladná a képességeiket. A kaland 3-4. szintű kalandozók számára készült.

 

A Vashundara Bája PDF változata most ingyenesen letölthető a Kard és Mágia honlapjáról, de megjelent nyomtatásban is. A nyomtatott kiadás megvásárolható az EMDT webshopjából. Szállítása Magyarországon ingyenes!



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 829 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.30, 17:31

Ami volt, s ami lesz...
https://wp.me/p8uQbQ-6N

Hoild

Hoild

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 215 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.14, 19:36

Tudtommal csak jegyzetben létezik, de a szerző szerintem nem zárkózik el a megosztásától. (Amúgy már én is elküldtem a kalandom a Zulbar-Mongót követelő rajongóknak!)  :D

 

Ha eLGábor délelőtti KaTás meséjére nem marad szabad hely a számomra, akkor legszívesebben a Zulbar-Mongóra jelentkeztem volna. De szerencsére adódott, így viszont erről sajnos lemaradtam (a bőség zavara). Remélem, lesz még módom ezt a kalandot is bepótolni.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 829 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.12.13, 23:20

Kard és Másodteremtés – Keresd a kószát! (kalandmodul)

 

Avagy: Van, mi modul, s elkészül. A három próbajáték mindegyikéhez képest vannak benne változások, így a tizenöt tesztjátékos számára is nyújthat újdonságot. Jó játékot kívánok hozzá mindenkinek, aki kipróbálná!



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 579 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.30, 01:57

Ha elég ember elég hangosan sír érte, az növeli az esélyét egy diszkócsászár modul megjelenésének, vagy csak a t. szerző lesz tőle idegesebb?


Szia! Rendes, szépen, kiadható formában megírt modul csak akkor lehet belőle, ha előtte valamikor egy kicsit kibővítem, és úgy is letesztelem - és nemrég bekövetkezett munkahelyi változások miatt akkor is csak legkorábban valamikor tavasszal.

A nyers jegyzetek privát megosztásáról lehet szó.

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2328 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.28, 18:21

Tudtommal csak jegyzetben létezik, de a szerző szerintem nem zárkózik el a megosztásától. (Amúgy már én is elküldtem a kalandom a Zulbar-Mongót követelő rajongóknak!)  :D



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1715 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.28, 14:01

Ha elég ember elég hangosan sír érte, az növeli az esélyét egy diszkócsászár modul megjelenésének, vagy csak a t. szerző lesz tőle idegesebb?



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 579 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.28, 10:04

Nekem legalábbis teljesen szimpatikus, noha ritkán játszom varázshasználó karaktert (mostani KaTán is Conor, a barbár voltam),


OFF, de nem tudom megállni: ilyen originalitás után kénytelen leszek valahol, valamilyen játékban Nanoc az eszkimó barbárral játszani.

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1141 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.28, 08:47

 

galu22: Nem tervezem megváltoztatni a varázslatrendszert, vagy a varázslatok leírását, de néhány örökölt bonyolítás le lesz kerekítve. Ha az alapokról kellene felépítenem egy mágiarendszert, az más lenne (nem feltétlenül Helvéczia-szerű, hanem mondjuk a sword&sorcery sztorikhoz illeszkedő), de a Kard és Mágia esetén már vannak stabil várakozások, amelyeket nem szeretnék felrúgni. Szóval maximum egy másik rendszerben...

 

 

Köszi a választ!

 

A Helvéczia varázslatai alatt nem a komponenseket értettem, hanem, hogy pl. össze lett vonva az ugrás és az esés egy varázslatba, vagy a KéK esetén, hogy a gyógyítás tartalmazza a méreg lassítást, a klasszikus gyógyítást, de egyes betegségek ellen is jó. 

(azaz nem kell külön slow poisont és cure light wounds-t memorizálni, cserébe kevesebb varázslatrekesz van)

 

 

Szerintem a Kard és Mágiához passzol a saját varázslatrendszere, az általános, klasszikus DnD hangulatot megidéző kalandozófantasyhez pont ez illik. Nekem legalábbis teljesen szimpatikus, noha ritkán játszom varázshasználó karaktert (mostani KaTán is Conor, a barbár voltam), így tapasztalatom inkább mesélői oldalról szól a varázslatok mellett.

Mindenesetre könnyen otthoni igényekre szabható a rendszer, mesélőként átvariálhatod a varázslatokat, akár az osztályokat is. Én az utóbbi időben amúgy azon gondolkodtam, ha mai eszemmel kezdenék hozzá a Kazamaták és Kompániákhoz (bár tény és való, hogy az eredetihez sem én kezdtem hozzá, hanem Solaron barátom, s aztán megörököltem tőle), akkor a Kard és Mágiát transzformálnám át B/X kompatibilissé (Alapfokon Kard és Mágia  :D), mert a KéM 10 év alatt sem vesztett számomra értékéből, sőt, igazából minél jobban kiismerem, annál elégedettebb vagyok vele. 


Módosította Narmor: 2018.11.28, 08:49


BePe

BePe

    Admin

  • Admin
  • 4614 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.27, 22:18

3 hozzaszolas spoilerezes okan elrejtve. 

 

elGabor: kerlek ne olvasd el oket. :) 



turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.27, 10:26

 

galu22: Nem tervezem megváltoztatni a varázslatrendszert, vagy a varázslatok leírását, de néhány örökölt bonyolítás le lesz kerekítve. Ha az alapokról kellene felépítenem egy mágiarendszert, az más lenne (nem feltétlenül Helvéczia-szerű, hanem mondjuk a sword&sorcery sztorikhoz illeszkedő), de a Kard és Mágia esetén már vannak stabil várakozások, amelyeket nem szeretnék felrúgni. Szóval maximum egy másik rendszerben...

 

 

Köszi a választ!

 

A Helvéczia varázslatai alatt nem a komponenseket értettem, hanem, hogy pl. össze lett vonva az ugrás és az esés egy varázslatba, vagy a KéK esetén, hogy a gyógyítás tartalmazza a méreg lassítást, a klasszikus gyógyítást, de egyes betegségek ellen is jó. 

(azaz nem kell külön slow poisont és cure light wounds-t memorizálni, cserébe kevesebb varázslatrekesz van)

 

 

OFF

 

Nagyon szeretem a K&M-t, de pont a varázslatrendszer általad leírt és bennem hosszú évek mesélése során kialakult igénye miatt fordultam a DCC felé, mert konkrét D&d-esque rpg-ben (tehát nem önálló, bármilyen rpg-hez passzintható rendszerben) ennél jobb megvalósítását még nem láttam az említett dolgoknak. Ez olyan erős késztetés, hogy még a rendszer egyéb, általam esetleg kevésbé preferált dolgait is hajlamosabb vagyok elnézni.

 

Mindettől függetlenül nagyon várom a második kiadást, és mindig szívesen ülök le vele játszani, ha van kivel (évek óta nem volt).



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.27, 06:22

galu22: Nem tervezem megváltoztatni a varázslatrendszert, vagy a varázslatok leírását, de néhány örökölt bonyolítás le lesz kerekítve. Ha az alapokról kellene felépítenem egy mágiarendszert, az más lenne (nem feltétlenül Helvéczia-szerű, hanem mondjuk a sword&sorcery sztorikhoz illeszkedő), de a Kard és Mágia esetén már vannak stabil várakozások, amelyeket nem szeretnék felrúgni. Szóval maximum egy másik rendszerben...

 

 

Köszi a választ!

 

A Helvéczia varázslatai alatt nem a komponenseket értettem, hanem, hogy pl. össze lett vonva az ugrás és az esés egy varázslatba, vagy a KéK esetén, hogy a gyógyítás tartalmazza a méreg lassítást, a klasszikus gyógyítást, de egyes betegségek ellen is jó. 

(azaz nem kell külön slow poisont és cure light wounds-t memorizálni, cserébe kevesebb varázslatrekesz van)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.26, 21:53

galu22: Nem tervezem megváltoztatni a varázslatrendszert, vagy a varázslatok leírását, de néhány örökölt bonyolítás le lesz kerekítve. Ha az alapokról kellene felépítenem egy mágiarendszert, az más lenne (nem feltétlenül Helvéczia-szerű, hanem mondjuk a sword&sorcery sztorikhoz illeszkedő), de a Kard és Mágia esetén már vannak stabil várakozások, amelyeket nem szeretnék felrúgni. Szóval maximum egy másik rendszerben...



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4502 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.26, 19:11

Ha Gábor esetleg megnézi:

Szombaton esett néhány szó arról, hogy előbb vagy utóbb lesz Kard és Mágia 2.0. Nem hiszem, hogy sok mindent változtatnék az első kiadáson, amiket nem szoktam használni a rendszerből, azok könnyen átugorhatók. (képzettségek, hogy ne legyek ennyire rejtélyes)

Egy dolog érdekelne. A tervezett mágiarendszer milyennek készül?
Az első kiadásban a klasszikus "sok varázslatot lehet memorizálni, cserébe csak kevés dologra jók", vagy a Helvéczia (és a KéK) megoldása szerinti "kevesebb varázslatrekesz, de cserébe a varázslatok össze vannak vonva, így hasznosabbak" mágiarendszer várható?
(szerintem a második szórakoztatóbb, természetesen YMMV)

Módosította galu22: 2018.11.26, 19:12


Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 829 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.25, 21:48

“Hanem én, ha Uraságod helyében volnék, nem nagyon állnék szóba egy kószával.”

 

Jöjjön hát a három alkalomról szóló összevont összefoglaló!

 

Keresd a kószát! - (Kard és Másodteremtés) - mesélői és rendszertesztelői szempontból:

 

Játékosok:

  • Tolkien Tábor 2018. augusztus 10. – 6 fő (mindenki előre legyártott példakarakterekkel)
  • D&D klub 2018. november 9. – 6 fő (Marvin saját karakterrel, mindenki más előre legyártott példakarakterekkel)
  • Kalandorok Társasága VIII. 2018. november 24. – 3 fő (mindenki előre legyártott példakarakterekkel)

 

Legjobb dolog:

Ez a kaland minden alkalommal tudott számomra is új dolgokat megmutatni. Érdekes volt azt is látni, hogy az utolsó szituációt hányféleképpen próbálta a három különböző csapat megoldani: egészen meglepő ötletek is születtek.

 

Legrosszabb dolog:

Nem vagyok benne biztos, hogy sikerült minden játékost a kellő mértékben elszórakoztatnom vele, de azért úgy láttam, a döntő többség végig élvezte. Persze, lehet, hogy tévedek, és mind a tizenötüknek igazán remek élmény volt.

 

Legegyedibb dolog:

Huh, hát ebben a kalandban tényleg rengeteg utazás volt! Több héten át zajló cselekmény, többszáz (ezer körül?) megtett kilométer. Régóta ki akartam valami ilyesmit próbálni, hiszen a tolkieni történetek egyik sajátossága, hogy sokan sokfele mennek bennük sokáig. Érdekes élmény volt, tanulságos, de miután egymás után háromszor is megtapasztaltam, egy darabig most nem szeretnék hosszabb utazásokat mesélni. :D

 

Játéktechnika:

 

Példakarakterek: A 14. alkalommal is tudnak egy-egy új aspektust kihozni az általam már unásig ismert példakarakterekből, és ez hízelgő. Szerencsére játéktechnikai gubanc nem volt velük a három közül egyik alkalomnál se. Fontos fejlemény, hogy ennél a kalandnál használtuk először az egyszerűsített, egyoldalas példakarakteres változatot a régi helyett, és ez annyival áttekinthetőbbnek és használhatóbb szerkesztésűnek bizonyult, hogy nem is kellett átírni őket karakterlapokra.

Új vagy saját karakterek: Füstös Gimpar előtt hatalmas jövő áll, már elkezdtük Marvinnal átbeszélni, mire fogja használni hatalmas vagyonát és befolyását; ellenben még mindig el-elfelejtődik, hogy a Kincsvadászok nem értenek a hosszúíj használatához.

Osztályok: Ehhez a kalandhoz nem árt, ha van egy Vándor a csapatban, vagy legalább olyasvalaki, aki jól olvas nyomokat. A tesztkalandoknál ez megvolt. A többi osztály egy-egy aspektusa is tudott érvényesülni a játékok során, noha ezt a kalandot szerintem többféle összetétellel is könnyen lehet abszolválni.

Mentődobások: Bezony, „elcsattant” egy Homály-tűrés mentődobás az egyik tesztjátékosnál. Nem a szituációból fakadt a cselekedete, de valamiért így reagált le egy helyzetet. A többi típusú mentődobás emlékeim szerint csak NJK-knál fordult elő mindhárom alkalommal. Vagy ha játékos karakternél is, akkor az nem volt annyira érdekes, hogy megragadjon.

Homály: Voltak komolyabb morális dilemmák, a három játék egyetlen Homály-pontja mégsem ezekből fakadt, hanem egy játékosi reakcióból (lásd az előző pontot). Ezen felül a Homály külső fenyegetés képében is megjelent, de szerencséjükre egyik alkalommal sem jelentett igazi kihívást a három csapatnak a megmenekülés.

Remény: No, itt kipróbáltam egy érdekes dolgot kísérletképpen. A három tesztcsapat nem azonos Remény-pont mennyiséggel indult, és menet közben se egyformán bőkezűen adogattam a Remény-pontokat. Ez tudatos volt, mert kíváncsi voltam, érdemben mennyire befolyásolja a csapatok eredményességét. Nos, ha az eredményességet nem is igazán, de a pontokkal való gazdálkodást és tervezgetést azért befolyásolta. Nyilván karakterfüggő is, kinek mennyire fontos a Remény-pont (például a bőrváltáshoz elengedhetetlen, ezért Grimfara viselkedését erőteljesebben befolyásolhatja, játékosa hogyan gazdálkodik vele), de egyúttal motivál is arra, hogy keressék a lehetőséget a Remény-pontok szerzésére.

Szerencse: Szerintem ennél a kalandnál a játékosi döntések sokkal nagyobb szerepet játszanak, mint a szerencse, de azért komolyabban befolyásolhatja az eredményességet egy-egy balul sikerült dobás. Premierről is kiderült például, hogy rossz szerepjátékos, mert rosszakat dob. ;)

Térkép: Oké, térkép nélkül ebbe a kalandba bele se kezdj! A legideálisabb, ha a Középfölde Atlaszát is használod hozzá. Mindhárom alkalommal készültem nyomtatott kistérképpel is, de végül hasznosabbnak bizonyult, hogy a KaTára vittem az Atlaszt, mert onnantól egyértelműen azt használtuk minden alkalommal. Korábban gondolkodtam azon, hogy nem lenne-e érdemes egy hexatérképet gyártani hozzá, de úgy ítéltem, hogy akkor a játékosok fel akarnák fedezni a hexákat, és ez elterelhetné a figyelmüket a fontosabb feladataikról. Meg ha hexánként kellene dobálni bármit is, az iszonyúan elnyújtaná a játékmenetet. Ugyanakkor a távolságok megbecsléséhez jól jött volna, ez tény. (Ha valaki meg akarna ajándékozni engem karácsonyra, nem akarna egy magyar nyelvű Vadonföld-hexatérkép gyártásában segédkezni? Felosztásnak egy hexa = 20 km lenne az ideális, ezért nem jók a The One Ringes, Adventures in Middle-earth-ös térképek.)

Tehetségek: Nem igazán voltak előtérben, bár a bőrváltók medvealakja még mindig érdekes megoldásokat szülhet egy-egy szituáció rendezésére. :) Én kifejezetten örülök annak, hogy eddig Grimfara szinte minden korábbi játékosa megpróbálta nem csak harci helyzetben felhasználni, hanem egész ötletes módokon élni vele.

Képzettségek: Az Utazás-szabályok alkalmazása és a kaland jellege miatt fontosak voltak. Több Képzettség kapcsán is el kellett magyaráznom, hogy mire jó, hogyan lehet használni, mert az elnevezés nem mindig segített. Az AD&D-s párhuzamok viszont igen. :) Én továbbra is úgy érzem, hogy a KaMathoz illik ez a sokféle Képzettség, és egyelőre eszemben sincsen összevonni néhányat amolyan újhullámos mintára (pl. Úszás+Mászás+Ugrás->Atlétika). Persze, ha a Kard és Mágia második kiadása ezt megtenné, készítenék hozzá konverziót. ;)

Középfölde megjelenítése játéktechnikával: Itt megint az Utazás-szabályokat emelném ki, amelyeket már lassan rutinosan használok. Ennek ellenére MIND A HÁROM JÁTÉKALKALOMMAL MEGFELEDKEZTEM A HARMADIK FÁZISRÓL, és nem dobattam a Vezetőkkel a megérkezésre. Shame on me! Hozzáteszem, mivel itt alapvetően nem A-pontból B-pontba történt az utazás, hanem célszemélyek megkeresésére irányult, nehéz is végpontot meghatározni a megérkezéshez. De majd a kalandmodulba direkt beleírom, hahá! További észrevétel ide: a sajátos tolkieni természetfeletti megjelenítése mesélői eszközökkel kiemelt fontosságú egy-egy szakasznál.

Klasszikus KéM-szabályok: Talán az alap mechanikát leszámítva most mintha kicsit háttérbe szorultak volna. Ez amolyan vérbeli Középfölde-mese volt, és az eszközök ennek voltak alárendelve.

 

A történetről:

 

SPOILEREK!

 

Spoiler

 

SPOILEREK VÉGE

 

 

A kalandból már készül a modul, írogatom, csak lassan haladok vele.

 

Ezúton is köszönöm mind a tizenöt játékosnak, valamint a Tolkien Tábor, a D&D klub és a Kalandorok Társasága szervezőinek!  :sor:  :sor:  :sor: 

 

 



Hoild

Hoild

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 215 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.11.19, 02:04

A "Diszkócsászár"-t lejátszottuk ma, Premier kolléga vezényletével, igazán remek darab, jól sikerült adoptálni a hozzá tartozó sajátos mikrovilághoz a KéM rendszerét, tehát aki KaTá-n erre nevezett, az igen jól tette, Az előre generált karakterek igen erősek, kicsit érdemes színezni rajtuk, de teljesen rendben vannak. Érthető okokból nem írok többet a kalandról, de nem fog csalódni, aki ezt választotta. :hc:

 

A mai bétatesztben való résztvételem sikeresen és maradéktalanul enyhítette az amiatti veszteségérzetet, hogy a KaTás helyfoglalásban lemaradtam róla.

 

Oda fog a modul tenni a KaTás csapatnak is rendesen, aztán remélhetőleg a szélesebb közönségnek úgyszintén. Hajrá-hajrá Premier!




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]