Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
4078 hozzászólás érkezett eddig

Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 374 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 20:59

Nekem leginkább az mozgatja a fantáziámat, hogy találkozhatnak-e a mondabeli hellén hősökkel és istenekkel, illetve ezeknek milyen következményei lehetnek? :hogymi:

 

https://www.youtube.com/watch?v=55KAz2ziPWA



kukac

kukac

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1167 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 17:04

Ha valamelyikőtök úgy döntene, hogy roll20-on lemesélné, én szívesen részt vennék benne. :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4877 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 14:40

- Mágia… Én a következőképp képzelném el, részben a Balrogs & Bagginses című Gyűrűk Ura OD&D-konverzió alapján: Csodatévő pap nincs, helyette van egy generikus "mágus" vagy "goész". Alap statjai olyanok, mint a szabvány K&M-es máguséi, viszont a tolvajhoz hasonlóan kap pár extra képzettséget, amit tudományokra költhet: a szokásos és "szükséges" Varázslatismeret, Alkímia, Asztrológia mellett vehessen fel pl. Matematikát, Filozófiát, Történelmet meg pár hasonlót is.

 

erről beugrott az exemplars&eidolons varázslója.

 

Az egyik komponens, a mágiaiskolák:

- Mind piramis-szerűen épül fel. Az apprentice 4 db első szintű, az adept 3db második szintű, a master 2db harmadik szintű, az archmage 1db negyedik szintű varázslatot ad. Ha jól értettem, nem lehetséges másik forrásból tanulni.

- mind tematikus: levegő, tűz, föld, víz, idézés, érzékelés, nekro, gyógyítás, stb.

 

Minden varázsló választhat két ismeretet első szinten, majd minden szinten még egyet. Ismeretnek számítanak

- az iskolák szintjei

- egyéb varázslatszerű hatások (itt effort működteti, az egyszerűség kedvéért lehet úgy fordítani, hogy naponta egyszer használható). Például: felszentelt pap (!) (rang az egyházszervezeten belül, a közemberek alapvetően tisztelik), prófécia (egy kérdésre a mesélő legjobb tudása szerint válaszol), kulcs őrzője (egy ismert, választott mágiaforma nem alkalmazható egy jelenetig - a játékos által sem!), védőrúnák (nehézvértnek megfelelő alap VO), ellenvarázs (varázslat ellen kétszer dobhatsz mentőt és a jobb számít)

 

 

Elméletileg első szinten (ugyanazt az iskolát kétszer választva) második szintű varázslatokat is ismerhet. Általában a nem varázslatos képességek, a prófécia, a VO vagy a tudós van annyira vonzó, hogy az egyik választást elviszik. További szinteken általában a repertoár szélesítése hasznosabbnak tűnik, mint a negyedik szintű varázslat.

A kulcsok közül a játékosokra legártalmasabbnak (és fura módon a gyógyításnak) van haszna, de csak akkor vehető fel, ha a JK is ismeri.



Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 602 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 13:56

Nagyon érdekes téma, pár gyors gondolat:

 

- A hősöknek (akár félistenek, akár nem) mindenképp meg kell adni a 6. szint fölötti fejlődés lehetőségét. Mind a K&M, mind a Helvéczia kb. ugyanazt a Bledsaw-féle demográfiai elosztást követi (tehát pl. egy képzett de nem túl veterán katona mindkettőben 2. szintű harcos), viszont a JK-k fejlődése az egyikben nincs korlátozva, a másikban meg igen. Ez a gyakorlatban az jelenti, hogy Helvécziában egy "magas (5.-6.) szintű" karakter számára életveszélyes, ha mondjuk kettő helyett négy városőrbe fut bele, a K&M-ben viszont egy "magas (9.-10.) szintű" karakter ettől valószínűleg nem izzad meg. Az előbbi alkalmas egy pikareszk/Három Testőr/stb.-ihletésű kampányhoz, a görög eposzokoktól és a klasszikus hősképtől viszont nagyon messze áll.

 

- A JK-k esetleg kaphatnának valamilyen bónuszt attól függően, hogy melyik isten ivadékai. Bónusz valamelyik tulajdonságra, ajándék képzettség, stb.

 

- Jellem helyett Hübrisz! Így kapásból úgy képzelném el, hogy ha egy karakter valamilyen tettével megsérti a természetes, társadalmi vagy isteni rendet, akkor a játékos dönthet úgy, hogy ez most hübrisz. A karakter kap valamilyen jelentős bónuszt (pl. előnnyel dobja a kockát), viszont cserébe a tett felkerül egy Helvéczia-stílusú bűnlajstromra. Minden egyes tétel után a mesélő egy későbbi alkalommal szól, hogy akkor a következő dobás viszont hátránnyal lesz… minél több a hübrisz, annál nagyobb az esélye, hogy  a karaktert végül utoléri a sors.

 

- Mágia… Én a következőképp képzelném el, részben a Balrogs & Bagginses című Gyűrűk Ura OD&D-konverzió alapján: Csodatévő pap nincs, helyette van egy generikus "mágus" vagy "goész". Alap statjai olyanok, mint a szabvány K&M-es máguséi, viszont a tolvajhoz hasonlóan kap pár extra képzettséget, amit tudományokra költhet: a szokásos és "szükséges" Varázslatismeret, Alkímia, Asztrológia mellett vehessen fel pl. Matematikát, Filozófiát, Történelmet meg pár hasonlót is.

A varázslatlista viszont máshogy működik. Van több iskola, pl. Elementalizmus (esetleg négy külön iskolára bontva), Jóslás, Átkok, Gyógyítás, Védővarázslatok, Nekromanteia*, Illúzió, Természet, valamilyen kategória a utility spelleknek, esetleg ENYHE anakronizmussal démonidézés jellegű Goetia (ha kell egy kis sword & sorcery-beütés). Egy-egy iskolában viszonylag kevés varázslat van, és max. 3. szintűek. Minden mágus karaktergeneráláskor választhat X db. iskolát – esetleg csak egyet vagy kettőt, aztán bizonyos szintek elérésekor bővítheti a repertoárját újabb iskolákkal. 3.-nál magasabb szintű varázslatokat csak Thaumaturgiával lehet létrehozni: időigényes, drága vagy ritka komponenseket használó rituálékkal, amikhez mindig kell valamelyik isten beleegyezése is.

 

* Ez nem annyira zombik teremtésére lenne kihegyezve, hanem inkább a létükkel az isteni törvényt megsértő élőhalottak lenyugtatására, elpusztításukra, a velük való kommunikációra – inspirációnak van egy ilyen jellegű mágus osztály a Sine Nomine Press The Crimson Pandect c. könyvében.

 



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 13:18

Kimaradt véletlenül: Kronosz és neje Rheia, illetve a Moirák, a Sors istennői.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 12:55

Istenekhez még annyi, hogy volt az isteneknek 3 generációja, ebből lehetne válogatni:
-korábbi időkből fennmaradt kisebb kultuszok, mint: Uranosz, Gaia, Nüx, Titánok, Küklopszok és más elfeledett vagy perifériára szorult hatalmak.
-kiemelten az olümpuszi banda tagjai: Zeusz, Héra, Hermész, Apolló, Artemisz, Pallasz Athéné, Aphrodité, Poszeidón, Héphaisztosz, Demeter, Árész, Perszephoné.
-egyéb istenek: Dionűszosz, Pán, Hádész, Aiolosz (szelek) Erósz (szerelem - aki amúgy a legősibb görög isten!) az Erinnüszök, Hekaté (keresztutak és éjszaka, boszorkányok) Héliosz (Nap) Hüpnosz & Morpheusz(Álmok) Thanatosz(Halál) Kharón, Niké (győzelem) Nemezisz(bosszú)
Prométheusz! :cool:

Valamint a Múzsák és a számolatlan nimfa és titán.

Bár lehet, kisebb "családokba" is lehetne őket gyűjteni, elsőre kb ennyi jutott eszembe. :hogymi: (párat direkt ki is hagytam)

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 12:23

Galu, szerintem simán lehet olyan kampány, ahol a hősök (=adott esetben a karakterek) amolyan "első, hellén árja hódítók" formában csekkolnak be és a szigeteken szörnyeket ("isteneket" >>amiket a helyiek akként tisztelnek) ősembereket, pelaszgokat reguláznak meg. Előttem van egy hódító képe, aki elhozza a civilizációt a szigetekre, ettől még boldogulhat a vadonban. :nos:

Vadonban túlélő hős: Héraklész? :hc:

Módosította Orastes: Tegnap, 12:24


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4877 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 12:15

"Barbárok, vadonbeli túlélés, utazás: amennyire rémlik, nem igazán szokott előjönni ez a téma a forrásokban..."

 

Odüsszeusz azért bolyongott elég sokat, és el is tévesztett valszeg némely kalandhelyszínt, még ha párat meg is talált. :D Sztrabón Geográfiájában is van szó sok egzotikus idegen vidékről.

 

Itt rosszul fogalmaztam. Nem a vadonbeli túlélés nem jellemző, hanem a vadonbeli túlélésben kompetens hős, legalábbis a görögök között.

Az a jellemző, hogy mindig eltévednek az erdőben, de még a nekik elvileg testhezálló, parthoz közeli nyílt vizeken is.

 

Talán érdemes kivenni ezeket a képzettségeket egy KéM konverzióból, esetleg fenntartani természetközelibb népeknek, például amazonoknak és keltáknak.

 

Pendragonban is úgy van megoldva, hogy a rengetegben csak eltévedni lehet (van hozzá random tábla, hogy mennyi idő múlva, és milyen állapotban kerülnek elő)



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2531 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 12:10

"Barbárok, vadonbeli túlélés, utazás: amennyire rémlik, nem igazán szokott előjönni ez a téma a forrásokban..."

 

Odüsszeusz azért bolyongott elég sokat, és el is tévesztett valszeg némely kalandhelyszínt, még ha párat meg is talált. :D Sztrabón Geográfiájában is van szó sok egzotikus idegen vidékről.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 11:20

A tűzgolyó nem görögös? :he: Görögtűz! :hedbeng2:

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4877 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 11:12

Varázslók és papok:  Szerintem kellenek egy ilyen szettingbe, a varázslás azért eléggé gyakori. Ott van Kirké, aki szépen potyogtatja a Polimorfizmus varázslatokat. Medeia pedig Hekaténak, a varázslás és boszorkányság istennőjének papnője volt, akitől hatalmat kapott.


Így végiggondolva a papi varázslás tényleg nem annyira idegen egy ilyen játéktól, de szerintem a klasszikus D&D papi mágia igen.
Egyes varázslatok jók lehetnek bizonyos papoknak, például a bűbájok, gyógyítás és méreg kezelése Aphrodité papjának, vagy Dionüszosz papjának az étel-ital teremtése.
Az egész szokásos csomag egyben, élőholtak elűzésétől jóslásig mindnek egységesen viszont szerintem nem.



Barbárok, vadonbeli túlélés, utazás: amennyire rémlik, nem igazán szokott előjönni ez a téma a forrásokban, bár már rég olvastam ilyesmit. Az tűnik jellemzőnek, hogy
- a "kalandhelyszínek" általában eltéveszthetetlenek (Kolkhiszban kell kikötni, felmenni a hegyre ami jól látható, és ott van az alvilág kapuja)
- a görög hősök még a tengeren is rendszeresen eltévednek (ide-oda bolyonganak egy földrajzilag kis területen, minden éjszaka másik szigetre húzzák ki a gályát)
- az igazi vadonban meg pláne, úgyhogy nem is nagyon merészkednek a civilizáción túlra
- valószínűleg le is tiltanám a nyomolvasás, túlélést és hasonlókat igazi görögöknek (trákoknak már nem biztos)

Itt viszont bejönnek a barbárok, akik a görög világban nem berzerkerek a messzi északról, hanem kelták a szomszédból. Ők lehetnének kószákhoz hasonlók, olyanok, mint Conan vagy Kull: civilzált szemmel fura szokások, lopakodás, túlélés, közepes harcérték, közepes életerő, egykezes kardok, íjak. Hátbaszúrás helyett pedig a csata első körében roham (ugyanolyan bónusszal, mint a hátbaszúrás, de csak első cselekedként használható), jobb reflex mentők helyett jobb kitartás mentők.


 

Igen, valóban elég jól meg kell válogatni, s talán újakat is lehet létrehozni. Sőt, talán a harcrendszerben a szálfegyverek jelentőségét is lehet növelni, ha már hopliták.

 

 

Tudom, hogy nem tetszik, de a Mazes elég jól leegyszerűsítette a harcosokat:

- nehézvértes hoplita (egy-az-egyben a legjobb harcos)

- közepes vértes nemes (ellenállásokat kap és másoknak adhat bónuszt)

- könnyűvértes előcsatározó

- barbár (keltáknak, gyengébb harcban, de jó túlélő, harcos-tolvaj-kósza hibrid)

- amazon

 

Meg úgy általában a bronzkori fegyverzetre lehetne helyezni a hangsúlyt.

 

Görög fegyverek: egykezes és kétkezes bunkó (Herkules), xiphos (lehet rövid kard), kopis (lehet szablya), lándzsa, tőr. Fejsze tengerészeknél és vadászoknál.

Parittya, dárda és rövid íj. (a görögök elég béna íjászok voltak, nem húzták vállig az ideget.)

 

Hosszú íj egzotikus fegyver (egyiptomi talán a legközelebbi), hosszú kard és kétkezes kard egzotikus fegyver (keltáknak, nekik nem egzotikus).

 

A lándzsa már alap KéM-ben is az egyik legjobb fegyver (legolcsóbb 1d8-at sebző).

 

Pajzsfal: nagy pajzsnak adnék egy olyan képességet, hogy vagy átvállalhat egy támadást egy szomszédjától, vagy egyszerűbben a két szomszédjának is ad +1 VO-t.

 

Görög specialitás: a hősök között van birkózó és ökölvívó olimpikon, erre kellene valami ötlet. Azt hiszem van is olyan fejezet az Aranygyapjúban, hogy Kasztór vagy Polüdeukész (sosem tudom melyik a boxoló) ökölvívó meccsen legyőzi az egyik városállam "királyát".

 

 

Szeirntem néhány alapisten elég kezdésre, aztán ajátékosi igények és a kalandok szerinti szükségszerűség mentén lehet bővíteni a kidolgozottak listáját.

 

 

Valószínűleg ez a legjobb megoldás. Meghatározni az istenek jellegét (mit vár el, milyen típusú varázslatokat ad), hogy választani lehessen közülük.

Az egyetlen kivétel a jósda miatt Apollón, az valószínűleg mindenképp szükséges.

 

 

 

 

Igen, én is így gondolom, hogy a mágia viszonylag limitáltan lenne jó. Akár azt is el tudom képzelni, hogy a memorizálást is kukázzuk, s helyette vagy egyszerűen X első szintű és Y második szintű varázslatot tudnak elvarázsolni a táblázat alapján, vagy pedig varázspontokkal kellene gazdálkodni.

 

 

Nekem a tűzgolyó továbbra sem görögös, de végülis elfér, legfeljebb ritka lesz a tekercs hozzá :)

Viszont tény, hogy sok olyan magas szintű varázslat van, ami elfér (polymorph, flesh to stone, summon elemental, stb.)

 

 

 

 

Abból a szempontból is kiváló setting lenne, hogy nem fér bele a két legunalmasabb kezdőkaland, a "goblinok a bányában" és "a gonosz nekromanta csontvázakat teremt a falu határában".


Módosította galu22: Tegnap, 11:15


Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1158 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 10:55

Inkább egyfajta keverék, mítikus-sosemvolt időszakra gondolnék, amely több valós és fiktív korszakból szemezget. Nem helyezném el az ókori Hellász történetében.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 10:44

- Városállamonként határoznám meg a választható "fajokat" embernépeket. 

 

Te akkor jóval későbbre helyeznéd a szettinget, ami amúgy teljesen jó irány, a klasszikus görög poliszok korszaka is módfelett izgalmas időszak volt.
Én személy szerint, ha ilyen szettinget csinálnék, a mostani elképzeléseim alapján régebbre helyezném, kb. pár évvel a trójai háború előttre (így akár az ottani harcban csúcsosodhat ki a kampány), ezért is nem a városállamokat javasoltam. Viszont való igaz, hogy sokkal élénkebb kép él bennünk arról a korszakról. Ha már városállamok:  a spártaiaknak mindenképp adnék +5 módosítót a spártai rúgás nevű harci manőverre. ;)

 

Kirkét amúgy én úgy oldanám meg, hogy ő a halandó emberek számára már nem elérhető szintű varázslatokat tud, azaz magasabb szintű (ebben kiteljesedik isteni származása is, hiszen hétköznapi ember nem fejlődhetne 6. szint fölé, s varázshasználó osztályok mellé minden második szintje más osztályból kéne származzon). 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2531 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 10:36

Paul Elliott régisuli-szellemű ókori fantasy játéka a Zenobia, ennek görög kiegészítője, Günter D'Hoogh műve az Ionia, első ránézésre elég hellénnek tűnik:

 

 https://www.paulelliottbooks.com/uploads/3/4/3/3/3433372/ionia_1.pdf



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1158 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 10:19

- Városállamonként határoznám meg a választható "fajokat" embernépeket.  Tehát pl. a spártaiak vagy +1 Erőt - 1 Bölcsességet kapnának, vagy közelharci támadásaikra valamit. Az athéniak hajózásra stb. Ez szerencsésebb, mint a törzsek szerinti felosztás (akhájok, dórok, iónok stb.), mert konkrétabb kultúra tartozik hozzájuk, így könnyebben megfoghatóbbak a sztereotípiák által.

- Osztályoknál maradhatna a Harcos az összes alosztályával (bár Barbár csak nem görög népből származhat), kiegészülve a Hoplita alosztállyal, aki sisakban + közepes vagy nehézvértben + pajzzsal felvértezve +1  bónuszt kap közelharci támadásaihoz és minden moráldobásához, lőfegyvereket egyáltalán nem használhat, és falanxban vonulva +2 VO-t is kap (a moráldobásokra járó bónusza megnőhet ez esetben +2-re). Dalnok helyett én valami mágiamentes változatot használnék, pl. a Kard és Másodteremtés Hagyományőrzőjét, és akkor a Filozófus lehetne a Kard és Másodteremtés Tudósa. A Tolvaj játéktechnikailag maradhat úgy, ahogy van, de stílusban hozzá kell igazítani a szettinghez. A Pap inkább a Helvéczia varázslattáblázatából kapná a varázslatokat a Kard és Mágiáé helyett, cserébe kaphatna egy bónusz Képzettséget vagy valami egyéb stílusos előnyt, ami nem mágikus. Memorizálás helyett szertartásokat kellene bemutatnia. Varázsló csak perzsa lehet, görög nem – esetleg isteni származású, mint pl. Kirké, de ez NJK-khoz jobban illik. Vándorból csak a Kard és Másodteremtés Vadász alosztályát használnám, mert az is mágiamentes.

- Külső fenyegetésnek tökéletesek a misztikus praktikákat űző perzsák, a viszálykodó istenek, a vad barbár népek és a szörnyetegek a világ végéről. Belső fenyegetésnek tökéletesek a városállamok közti politikai és kulturális ellentétek.

- Karakterszintet 9. szintben maximalizálnám, többosztályúság esetén ezt a Helvéczia alapján venném figyelembe (az összes osztály szintje együttesen nem haladhatja meg a 9-et). 

 

 


Módosította Garaboncias: Tegnap, 10:22


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1283 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 10:03

 

 

Feltételezve persze, hogy a játékosok egy csapat héroszt játszanának, és nem mondjuk "átlagembereket". 

 

A játékos karakterek az én fejemben KéMhez illően 3. szintről (esetleg 2. ha szigorúbb korlátokat szabunk az emberi fejlődésnek) indulnának. Hérosszá pedig a játékok során válhatnának (idővel kiderül, hogy mondjuk a harcos, Gaiasz apja valójában Zeusz volt...), amivel további fejlődési opciók nyílnának meg számukra.

 

 

Bulldy: Igen, én is így gondolom, hogy a mágia viszonylag limitáltan lenne jó. Akár azt is el tudom képzelni, hogy a memorizálást is kukázzuk, s helyette vagy egyszerűen X első szintű és Y második szintű varázslatot tudnak elvarázsolni a táblázat alapján, vagy pedig varázspontokkal kellene gazdálkodni.

 

 

Orastes: Igen, valóban elég jól meg kell válogatni, s talán újakat is lehet létrehozni. Sőt, talán a harcrendszerben a szálfegyverek jelentőségét is lehet növelni, ha már hopliták. Meg úgy általában a bronzkori fegyverzetre lehetne helyezni a hangsúlyt. Szeirntem néhány alapisten elég kezdésre, aztán ajátékosi igények és a kalandok szerinti szükségszerűség mentén lehet bővíteni a kidolgozottak listáját. 

 

 

Galu22: A 10 szint is teljesen belefér, a 7-9. a félisteneknek csak hozávetőleges volt, simán lehetne 7-12. is.  Az istenek meg 12+

 

Varázslók és papok:  Szerintem kellenek egy ilyen szettingbe, a varázslás azért eléggé gyakori. Ott van Kirké, aki szépen potyogtatja a Polimorfizmus varázslatokat. Medeia pedig Hekaténak, a varázslás és boszorkányság istennőjének papnője volt, akitől hatalmat kapott. 

A dalnok természetesen remek ötlet, elengedhetetlen eleme egy ilyen szettingnek, ahogy a különféle jóslások fontossága is. :)

 

 

A Végzet és a Moirák is fontos szerepet kellene kapjanak, erre is ki kellene találni valamilyen játéktechnikai elemet, valami hasonlót, mint a Wolves of Godban a Wyrdnél van... Sőt, Akhilleusz pajzsa kapcsán a WoG Splendor-ja is felmerült bennem, azaz hogy a ritka és hősi fegyverzet és egyéb tárgyak valamiféle előnyt adjanak (WoGban újradobást tesznek lehetővé).

 

 

 

 

Orastes ismét: Szerintem igen, csak meéslőként úgy vezetném fel, hogy először ne legyen egyértelmű, kivel találkoznak, s fokozatosan derüljön ki, hogy pl. ez itt bizony Kirké szigete, s oltári nagy gebasz van. :D


Módosította Narmor: Tegnap, 10:03


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt Tegnap, 09:33

Nekem leginkább az mozgatja a fantáziámat, hogy találkozhatnak-e a mondabeli hellén hősökkel és istenekkel, illetve ezeknek milyen következményei lehetnek? :hogymi:

morgorito

morgorito

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.07, 21:40

Pár kalandötlet:
-részt venni az Olümpián

 

Ami egyébként nem is feltétlenül a játékok miatt lehetne érdekes, hanem ugye ott van a "kötelező béke" is mint elem, lehetne akár valamiféle cselszövés/intrika/nyomozás az összegyűlt sereglettel kapcsolatban is.

 

Mert hiába szentek a játékok, ha valakinek van egy titkos összeesküvés a tarsolyában.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6329 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.07, 21:16

Pár kalandötlet:
-részt venni az Olümpián
-nyilván van egy rakás görög ihetésű szörny
-szerintem az isteneknek nagyobb a jelenléte (amit bizonyít egy rakás hérosz, félisten és szörnyek is) a halandók életében, mint más szettingekben.
-talán nem elveszett dolog más népeket is szerepeltetni, mint: semiták (hettiták, hurriták, akkádok, stb) etruszkok, föníciaiak, mindenféle kelta népek, afrikaiak, egyiptomiak, zsidók, stb.:nos:

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4877 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.04.07, 16:56

Egy elméleti kérdés: Ti hogyan ültetnétek át a KéK szabályaira egy mitikus, de emberközpontú Hellaszban játszódó kampányt? Tudom, hogy a Mazes & Minotaurs kb. erről szól, de személy szerint annak a rendszerével nem vagyok kibékülve.

 

A Mazes&Minotaurs nem teljesen erről szól, hanem egy sword&sorcery játék. Kábé annyira Hellász, mint a D&D középkor (nem nagyon).

A világképe nagyon tetszik, a rendszere nem igazán.

 

 

Én is gondolkodtam már görögös kampányon, elsősorban az Argonauták miatt. Elég jó módszer a kampányszervezése a "mi van a szigeten, ahol ezen a héten kikötünk".

 

 

Szint: ha nem baj, hogy a karakterek elérik Akhilleusz/Ajax szintjét, akkor engedném 10. szintig a játékot. A legendás bajnokok nyugodtan küzdhessenek egy-az-egyben egy hidrával.

Igazából nem is a magas szintű karakterek lógnak ki Hellászból, hanem az érinthetetlen 20+ HD-s szörnyek. Ha van is egy trükk, ami kell a legyőzéséhez, azért még a legendás szörnyeket is agyon lehet verni.

 

Papok:

Első felindulásból azt mondanám, hogy a témához nem illik a csodatévő pap.

Ha ez elfogadható, akkor a pap vagy háttér lenne, vagy alapvetően mágia nélküli osztály (mondjuk tudás alapú és szociális képességekkel). Ezzel párhuzamosan használnám a KéM isteni bajnok megoldását: papi varázslatért cserébe folyamatos aktív szolgálattal tartozik.

 

Ha ez nem elfogadható, és a papnak varázshasználó osztálynak kell lennie, akkor vegyesen összeválogatnék a varázslói-papi-illúzionista listáról 10-10 hangulatilag illeszkedő varázslatot. Amiből szintenként egy újat kap a karakter, random dobással.

Héphaisztosz például:  resist fire, spiritual weapon (kalapács), flame strike, heat metal, shape stone, wall of fire, mend, burning hands

Mondjuk ezt biztosan nem csinálnám meg előre, tekintetbe véve a népes pantheont.

 

 

Egyéb:

- a dalnok osztály mindenképp illene a játékba (Orpheusz), talán úgy is, pedig a varázslót és az illuzionistát nem támogatnám. (az jó kérdés, hogy Médea melyik osztályba illik, talán hozzá is a bárd illik legjobban)

- mindenképp kell madárjóslás képzettség! :)

- a követőket mindenképp hamarabb engedélyezném, mint a KéM vagy a Helvéczia. Akhilleuszt is követte egy hajónyi mürmidón

- karakterosztály: nehézvértes harcos, könnyűvértes harcos (előcsatározó gerellyel), amazon, barbár (keltáknak: tolvaj-harcos keverék, hátbaszúrás helyett harcot indító rohammal), atléta (tolvaj szerű, de nem alvilági, hanem akrobatikus képzettségekkel, birkózással, ökölvívással), talán vadász, filozófus (mint a hagyományőrző Kard és Másodteremtésben), jós, dalnok.


Módosította galu22: 2020.04.07, 16:57



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]