Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3584 hozzászólás érkezett eddig

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.21, 20:16

Miután megvolt a Wilderlands kampányom 3. játékalkalma (ahol 3 fősre nőtt a kis kompánia), íme a 2. session beszámolója. Remélhetőleg a következő beszámolót sikerül megírnom a 4. játékülést megelőzően. 


  • Garaboncias kedvelte ezt

Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 530 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.07, 00:00

 

 

elGabor: egyáltalán nem értem, miért lenne "ócska trükk" az, ha egy egy sunnyogó típusú ellenfél, alkalmas körülmények között nem instant jégre akarná tenni a JK-t egy gyilokkal, hanem ehelyett ártalmatlanná tenné, vagy épp az elfogására törekedne. Erre kerestem a mostani, khm, nehézkes megközelítés helyett valami frappáns, egzakt szabályt. Egy az egyben olvasva, a válaszod mintha valahol azt implikálná, hogy ez ördögtől való, a HP meg azért van, hogy leverjék 0-ra, nem kell itt trükközni.

 

Szerintem itt igazából az a probléma, hogy a D&D (valójában minden más, akár "univerzálisnak" is nevezett szerepjátékhoz hasonlóan) nem tud mindent egyformán lemodellezni. Eredetileg ugyebár a Chainmail miniatúrás harci játéktól származik, ami arról szól, hogy az ellenséges csapatok kalapálják egymást. Ez átalakult egy olyan játékká, ahol már nem csaták és seregek vannak, hanem kalandozók kis csapata meg dungeonkúszás. Aztán még később a dungeonkúszás mellé bejött egy csomó minden más tennivaló is, de a játék alapvető szabályai, algoritmusai, "DNS-e" továbbra az "egymás elé állnak és kalapálják egymást" örökségét hordozza magában. (Meg persze más dolgokat is, pl. a Conan meg egyéb sword & sorcery fantasyből ismerős a hős egyedül ledarál egy kisebb sereget hangulatát.) Ezeket a dolgokat a támadódobás-AC-HP háromság elég jól le tudja modellezni, bizonyos más dolgokat (pl. realisztikus leütés) annyira nem, és mindegy hogyan fazonírozzuk, egy kicsit mindig is lötyögni fog. Vannak olyan szabályrendszerek, ahol meg pl. a leütés (vagy valami teljesen más dolog) megy nagyon jól, de annak meg máshol, másmilyen hiányosságai lesznek. Tökéletes rendszer nincs.

 

Amúgy közben eszembe jutott, hogy a Traveller (legalábbis első kiadása) hogyan kezelte az orvtámadást. Ott nnics külön HP, hanem ha eltalálnak, a sebzés a három fizikai alaptulajdonságod egyikéből vonódik le. Na most, ha jól emlékszem, az orvtámadás meg valahogy úgy volt, hogy ha megfelelő helyzetben úgy találsz el valakit, hogy a többiek nem veszik észre, akkor rögtön és automatikusan újra támadhatsz egészen addig, amíg el nem hibázod (ezt úgy is fel lehet fogni, mint egyetlen váratlan és következésképp nagyon erős támadás absztrakt levezetését, és úgy is, mint egy sor normál erejú de gyors támadást, ami ellen a célpont nem tud védekezni, mert nem volt felkészülve) - és mivel minden tulajdonság max. 16 lehetett, viszonylag kevés orvtámadásól le lehetett az egyiket nullázni.

 

Ha valaki nagyon akar D&D-ben kísérletezni, elgondolkodhatna valami hasonlón. Akár úgy, hogy a sikeres orvtámadás után újra dobhat (mondjuk támadó- és sebzésbónusz nélkül), amíg nem hibázik, akár úgy, hogy az ilyen sebzés közvetlenül tulajdonságból vonódik le (ami leütési kísérlet esetén rögtön a csata után vissza is gyógyul, tehát nem kell könyvelni).


  • Nocturna kedvelte ezt

Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 21:52

Elismerem, a galu féle univerzális megepetés +d6-tal, vagy a Nocturna-féle jóval magasabb célszámú Kitartás-próbával együtt már egészen kiegyensúlyozottnak tűnik a dolog. :) De ezeket azért hozzá kell tenni még a mechanizmushoz, nélkülük azért még billegne a dolog.

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3236 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 21:18

Megint galu-val értek egyet: a kutya ott van elásva, hogy a tolvaj továbbra is előnyben van ebben a helyzetben. Én végül azt ötöltem ki, hogy ha tolvaj végzi a leütést, akkor jóval magasabb a célpont Kitartás mentő célszáma, mint ha más vágja fejbe (tekintheted Osztály képességnek, ha akarod) -- így egy kemény (=magas TSZ) JK / NJK nagyobb eséllyel dobja meg a mentőt, ellenben egy szakavatott kéz simításától nagyobb eséllyel megy csicsikálni.

 

 

 

ti. valaki mögé sunnyogni és leütni, ez kimeríti az orvtámadás fogalmát, de KéM-ben orvtámadni csak tolvajok tudnak. 

Ezzel vitatkoznék (bár te magad is megcáfolod). A KéM-ben a tolvaj akár szemből is orvtámadhat, ha a helyzet lehetővé teszi. Lopakodni viszont más karakter is képes lehet (nem tiltott), bár jóval kisebb eséllyel -- ez pedig megint megőrzi a tolvaj előnyét, mert rafkósabb JK / NJK mögé lopakodni csak a tul.bónuszra dobott d20-szal sokkal rizikósabb. Lebukásnál meg ugrott az egész leütés.


Módosította Nocturna: 2017.09.06, 21:19


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 19:58

Alapvetően ott van a nehezítés KéM-ben az ilyesminek, hogy amit konkrétan leírsz, ti. valaki mögé sunnyogni és leütni, ez kimeríti az orvtámadás fogalmát, de KéM-ben orvtámadni csak tolvajok tudnak. Ha kidolgozol egy olyan mechanizmust, amivel gyakorlatilag adsz ilyen korlátozott "orvtámadási" lehetőséget más osztálynak, azzal a tolvaj képességét inflálod. Még ha a tolvaj orvtámadása sokkan többfélébb dologra is jó, mint a meglepiből leütés. Olyan rendszerekben, ahol az orvtámadás egy bárki számára megvásárolható képesség/képzettség/akármi, könnyebb egyensúlyt fel nem borító megoldást találni. Persze, az is világos, hogy ugyanakkor leütni meg elvileg egy harcos is leüthetne bárkit a valóságban, ha a realizmust nézzük.

 

Én alapvetően úgy szoktam, hogy valami bónuszt "illik" adni annak, akinek a támadására nem számítanak. Ezért mindenkinek adok +d6-ot. (ez kábé arra elég, hogy egy első szintű ellenfelet magabiztosan, egy második szintűt szerencsével - vagy fegyverspecializációval magabiztosan - le tudjon szedni, másra nem)

A tolvaj képessége így sem inflálódik el, mert az egyedüli aki további +d6-okat kap.

 

(egyébként ebből a szempontból a harcos támadóértékét is elinflálja, hogy a tolvaj meg a pap harcértéke is fejlődik :D)


Módosította galu22: 2017.09.06, 20:00


Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 19:50

Alapvetően ott van a nehezítés KéM-ben az ilyesminek, hogy amit konkrétan leírsz, ti. valaki mögé sunnyogni és leütni, ez kimeríti az orvtámadás fogalmát, de KéM-ben orvtámadni csak tolvajok tudnak. Ha kidolgozol egy olyan mechanizmust, amivel gyakorlatilag adsz ilyen korlátozott "orvtámadási" lehetőséget más osztálynak, azzal a tolvaj képességét inflálod. Még ha a tolvaj orvtámadása sokkan többfélébb dologra is jó, mint a meglepiből leütés. Olyan rendszerekben, ahol az orvtámadás egy bárki számára megvásárolható képesség/képzettség/akármi, könnyebb egyensúlyt fel nem borító megoldást találni. Persze, az is világos, hogy ugyanakkor leütni meg elvileg egy harcos is leüthetne bárkit a valóságban, ha a realizmust nézzük.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3236 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 19:41

Miután tegnap (?) végiggondoltam a felvetésed miatt, én azt mondom az a legjobb megoldás, ami most van.

 

- Átlagos ellenfeleket, mint a tábor szélét vigyázó ork, egy utcai zsebes (1-2 HD, 3-10 HP) le tud ütni bármelyik játékos karakter, ha nem dob rosszat. Ez így szerintem rendben van.

- átlagosnál erősebb ellenfeleket (3 HD felett, mondjuk 10-15HP+) magabiztosan csak egy tapasztalt tolvaj tud egyből lecsapni. Szerintem ez is rendben van.

1. pont) Hogyan sebez (a tolvajon kívül) valaki megbízhatóan 9-10 HP-t? Ehhez elég tetemes erőbónusz kell, meg mondjuk az alap osztályú harcos +2 sebzésbónusza. (A házi szabályod alkalmazva (+1d6) ez oké.)

2. pont) Egyetértek.

 

Amit változtatnék:

- lehessen beváltani az "éles" sebzést kábítóra, mert semmi kedvem kétszer könyvelni

- ha nem baj, hogy összetett, akkor megállapítanék egy kritikus tartományt, amit ha sebeznek rajta, akkor összeesik. (szerintem szint*3HP. Azért ennyi, mert ezzel kiiktatod a harcosok és papok magasabb harcképességét. Amit miért is kapnának meg, ha meglepik őket?)

- kicsit máshogy mesélném, mint eddig: ha valaki bejelenti, hogy oké, akkor ő bizony elvágja az őr torkát, és ez ebbe nem hal bele, akkor az nem azért van, mert az őrt nem érdekli, hogy egy kés áll ki a torkából, hanem mert az utolsó pillanatban észrevette a támadást, és elfordult, félreütötte a kést, stb.

 

Ennek a pálfordulásomnak az az oka, hogy azért baromira nem könnyű valakit egy mozdulattal megölni. Pláne, ha varázsló vagy pap próbálkozik ezzel, akit erre nem képeztek ki. Nekem így, hogy ezt csak a tolvajok tudják csinálni erősebb ellenfelek ellen, megfelel a hivatalos változat is. (kábítást kivéve)

 

 

Igen, átolvasva itt a sok hsz-t, ezt a megközelítést találom én is a legjobbnak. Ha nehezíteni akarod a leütést, úgy az ellenfél még kitartás mentőt is dobhat ájulás ellen -- a szívós és/vagy magas szintű ellenfelek vagy JK-k így nagyobb eséllyel állnak ellen egy ilyen manővernek, ami megint csak rendben van szerintem.
 

elGabor: egyáltalán nem értem, miért lenne "ócska trükk" az, ha egy egy sunnyogó típusú ellenfél, alkalmas körülmények között nem instant jégre akarná tenni a JK-t egy gyilokkal, hanem ehelyett ártalmatlanná tenné, vagy épp az elfogására törekedne. Erre kerestem a mostani, khm, nehézkes megközelítés helyett valami frappáns, egzakt szabályt. Egy az egyben olvasva, a válaszod mintha valahol azt implikálná, hogy ez ördögtől való, a HP meg azért van, hogy leverjék 0-ra, nem kell itt trükközni.

 

Kösz az ötleteket! :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 18:16

Kérdeztétek, és ami nekem lényeges: olyan megoldást keresek, ami
- nem tesz különbséget JK-NJK között, azaz a JK-k ellen ugyanazzal a mechanikával alkalmazható (legfeljebb nehezebben, mert a JK magasabb szintű, éberebb / magasabb mentővel vagy több hp-val rendelkezik, stb. De nem a JK "státusza", hanem a magas statjai "védik");
 
- nem több körön keresztüli "lefaragom a HP-ját" jellegű küzdelem eredménye. A támadónak tipikusan 1 köre van (azaz max. 2 támadás) a meglepett ellenféllel szemben -- innentől sima harci kör következik. Az meg már tökmindegy, hogy a találatot és a sebzést mesélőként hogyan narrálod (lefojtja, vesén böki (ez mondjuk nem kiütés...), többször megcsapkodja, nyakon csapja. Ez már a körítés a mechanika köré.

 

 

Miután tegnap (?) végiggondoltam a felvetésed miatt, én azt mondom az a legjobb megoldás, ami most van.

 

- Átlagos ellenfeleket, mint a tábor szélét vigyázó ork, egy utcai zsebes (1-2 HD, 3-10 HP) le tud ütni bármelyik játékos karakter, ha nem dob rosszat. Ez így szerintem rendben van.

- átlagosnál erősebb ellenfeleket (3 HD felett, mondjuk 10-15HP+) magabiztosan csak egy tapasztalt tolvaj tud egyből lecsapni. Szerintem ez is rendben van.

 

Amit változtatnék:

- lehessen beváltani az "éles" sebzést kábítóra, mert semmi kedvem kétszer könyvelni

- ha nem baj, hogy összetett, akkor megállapítanék egy kritikus tartományt, amit ha sebeznek rajta, akkor összeesik. (szerintem szint*3HP. Azért ennyi, mert ezzel kiiktatod a harcosok és papok magasabb harcképességét. Amit miért is kapnának meg, ha meglepik őket?)

- kicsit máshogy mesélném, mint eddig: ha valaki bejelenti, hogy oké, akkor ő bizony elvágja az őr torkát, és ez ebbe nem hal bele, akkor az nem azért van, mert az őrt nem érdekli, hogy egy kés áll ki a torkából, hanem mert az utolsó pillanatban észrevette a támadást, és elfordult, félreütötte a kést, stb.

 

Ennek a pálfordulásomnak az az oka, hogy azért baromira nem könnyű valakit egy mozdulattal megölni. Pláne, ha varázsló vagy pap próbálkozik ezzel, akit erre nem képeztek ki. Nekem így, hogy ezt csak a tolvajok tudják csinálni erősebb ellenfelek ellen, megfelel a hivatalos változat is. (kábítást kivéve)

 

 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4016 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 16:38

Addig is:

@elGabor, te mint a KéM alkotója, hogyan kezelnél egy olyan szitut, ha egy NJK lopva becserkel egy JK-t, és egy furkóssal ki akarja ütni?

Az ilyen fantáziáimat a Thiefben és a Dark Modban élem ki.  :ninja:

 

Nincs rá egzakt megoldásom, ami mindig, mindenhol működik. A tolvaj orvtámadása alkalmas erre, de nem működik magas életerejű ellenfelek ellen. Le lehet játszani harcként, mint valami rövid birkózást. Vagy a mesélő adhat rá egy harci manővert (de ez felveti a problémát, hogy a HM még erősebbé válik, mint alapesetben - és hát már így is jó erős).

 

A másik oldalon lehet, hogy magas Hp-jű karaktereket nem lehet kiütni. A Hp pont ezt (is) elképezi: azt, hogy ne lehessen egy ilyen ócska trükkel legyőzni.

 

De alapvetően a négyszögletes bot és a kerek lyuk esete.



KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10568 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 15:24

A "rugalmas elszakadás" modellezését, és a hiányából fakadó problémát turin vetette fel, én csak beszálltam az ötletelésbe.

 

 

OK, akkor ezt elnéztem. Kösz a tisztázást.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3236 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.06, 11:34

Kösz a hozzászólásokat, ötleteket!

Meló után majd reagálok bővebben is, meg átgondolom az itt leírtakat. Úgy látszik, sokan-sokféleképpen állnak hozzá a "problémához", nem is olyan egyszerű.

 

Addig is:

@elGabor, te mint a KéM alkotója, hogyan kezelnél egy olyan szitut, ha egy NJK lopva becserkel egy JK-t, és egy furkóssal ki akarja ütni?

 

 

Kérdeztétek, és ami nekem lényeges: olyan megoldást keresek, ami

- nem tesz különbséget JK-NJK között, azaz a JK-k ellen ugyanazzal a mechanikával alkalmazható (legfeljebb nehezebben, mert a JK magasabb szintű, éberebb / magasabb mentővel vagy több hp-val rendelkezik, stb. De nem a JK "státusza", hanem a magas statjai "védik");

 

- nem használ 2-féle sebzést. Ez egyrészt külön könyvelendő (rubrika sincs rá, gabalyodik), ráadásul a leütést / ájulatba taszítást afféle "sajog egy kicsit a buksim, de egy óra múlva már semmi bajom" típusú dologgá degradálja. Szerintem egyetlen HP-pool van, a sebzés innen jön le, és kész. Ha valakinek túl nagyot odasomsz, abba akár bele is nyekkenhet (főleg, ha épp nincs is max. HP-n). Ahogy galu (?) is kifejtette, nem olyan egyszerű ám csak úgy kiütni (de nem megölni) valakit, mint azt a Xéna sorozatban láthattuk hajdanán. :)

 

- szemtől-szembeni harcban nem használható (ahogy kifejtettékek: nagyon felborítaná a játékegyensúlyt, mindenki erre menne);

 

- nem több körön keresztüli "lefaragom a HP-ját" jellegű küzdelem eredménye. A támadónak tipikusan 1 köre van (azaz max. 2 támadás) a meglepett ellenféllel szemben -- innentől sima harci kör következik. Az meg már tökmindegy, hogy a találatot és a sebzést mesélőként hogyan narrálod (lefojtja, vesén böki (ez mondjuk nem kiütés...), többször megcsapkodja, nyakon csapja. Ez már a körítés a mechanika köré.

 

(OFF)

Pontosítás:

Nocturnának kellene nyilatkozni, mert neki kellett "rugalmas elszakadás" és valami "nonlethal neutralisation" (póriasan: leütés) .

 

A "rugalmas elszakadás" modellezését, és a hiányából fakadó problémát turin vetette fel, én csak beszálltam az ötletelésbe.

 

(/OFF)

 



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.05, 18:25

 

Amin változtatnék így is:

- a nem halálos sebzést biztosan nem könyvelném külön, és nem is nehezíteném a támadást. (oké, nyilván nehezebb egy láncos buzogánnyal ártalmatlanná tenni valakit, mint agyonverni, de ennyit nem ér)

 

 

Hm, esetleg lehessen "átpakolni" pontokat a támadásról a sebzésre (pl. "Most -2-vel fogok támadni, hogy utána siker esetén még +2-t sebezzek!")?
 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.05, 18:19

Korábban hozzászóltam a témához, de kértem azoknak a bejegyzéseknek a törlését,

A szintenként 1 Hp-s megoldásnál mit érez majd egy 6. szintű JK (+0-s EGS, emiatt 6 Hp-ja van meglepve), amikor lándzsás paraszt mögé lopózik és hátulról leszúrja (1d8-at sebez a lándzsa, annyira nem nehéz 6+ dobni vele)? /Pláne, hogy teljesen mindegy, hogy varázsló vagy barbár az illető./ - Igaz, erre jó lehet a köztes megoldás, hiszen egy átlagos 6. szintű harcos (EGS nélkül) 33 Hp-val rendelkezik, amihez mondjuk 17 sebzést kell egyetlen ütésből az elájuláshoz - kivéve, ha a harcos megdobja a kitartás mentőt. - Ezzel meg az lehet megint a probléma, hogy nem olyan könnyű leütni valakit, mint szeretnéd.
 
Nem vagyok biztos benne, hogy lehet annyit nyerni a könnyebbé tett leütéssel, mint amennyi problémát felvet a szabályváltoztatás.

 

 

Hát igen, attól függ, hogy Nocturna mit szeretne.

 

Az az igazság, hogy ha a KéM alap NPC eloszlását vesszük figyelembe, miszerint az átlag NPC 1-2, kisebb eséllyel 3-4. szintű, akkor a mostani változat a hátbaszúrásra szerintem teljesen jó. Bokorugró ellenfeleknek így 4-8 HP-ja lesz, amit le lehet verni róluk. Az esetenkénti 3.-4. szintű ellen is megéri alkalmazni, de ők nem biztos, hogy egyből megfekszenek, hacsak nem magas szintű tolvaj a támadó. Ez így nekem rendben lévőnek is tűnik.

 

Amin változtatnék így is:

- a nem halálos sebzést biztosan nem könyvelném külön, és nem is nehezíteném a támadást. (oké, nyilván nehezebb egy láncos buzogánnyal ártalmatlanná tenni valakit, mint agyonverni, de ennyit nem ér)



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.05, 17:40

No igen, az sem mindegy, hogy az Egs-bónuszt csak egyszer adod-e hozzá, vagy HD-nként.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.05, 17:02

szerk. Úgy látszik, ma nagyon nem akar menni a kommentelés. Rosszul fogalmaztam:

Természetesen nem úgy értettem, hogy szintenként megkapja a HD-ját, hanem úgy, hogy Szintenként 1 Hp-t + az Egészség módosítóját kapja meg (A Hp-kat is eszerint számoltam).

 

 


Módosította Narmor: 2017.09.05, 17:03


Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1087 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.05, 16:27

Korábban hozzászóltam a témához, de kértem azoknak a bejegyzéseknek a törlését, hogy jobban tudjak a témához kapcsolódni egy javított hozzászólással (azaz megfeleljek Nocturna kérésének és ne a már meglévő szabályokat soroljam fel).
 

Ha már a KéM motor alatt szabálykodunk: ti hogyan kezelitek ebben a rendszerben a leütést?

 

Az én szemléletemben ilyen cselekedetet *szándékosan* végrehajtani hátulról és/vagy meglepetésből lehet, és egy tisztességes sebzés dukál hozzá.

 

A szituáció legyen az, hogy egy NJK az egyik JK mögé lopakodik, és egy husánggal hókon nyomja - azaz kiütni próbálja, de nem feltétlen megölni (akkor tőrrel szúrna). 

A Kitartás mentődobás NF függ-e pl. a sebzéstől, a JK Állóképességétől, stb....?

 

Leginkább egy általánosabb és egyszerűbb megközelítés érdekelne, tehát nem az, hogy a ninnya / orgyilkos / a kloroformos zsepivel / asztal sarkával milyen speckón tudja ezt megoldani, de bezzeg más nem. (A tolvaj a "hátbaszúrás" képességével nyilván előnyben van e téren.)

 

Bulldy felvetése tűnik a legjobbnak, abból is az a verzió, hogy Szintenként megkapja a HD-ját és az EGS módosítót (de ezt is szintenként), szóval így egy Szint 9+2-es nagyhatalmú NJK (vagy JK) 27 Hp-val fog rendelkezni, azaz nem tudja csak úgy leütni akárki. Egy sima katona (Sz 2+1) 4 Hp-val, egy elit harcos (Sz 4+2) 12 Hp-val rendelkezne, ha meglepnék őt.

 

Ennél a megoldásnál a tolvajok orvtámadása jelentene valamit, hiszen nekik továbbra is nagyobb esélyük lenne elkábítani valakit, mint másoknak (ha ugye mindenkinek csak 1 HP-ja van, vagy simán csak kitartást kell dobnia, ha meglepve leütik, akkor a tolvajok előnye a sebzésben teljesen elvész).

 

A köztes megoldás, hogy ha a célszemély HP-jának felét sikerül leütni egyetlen husángütéssel, akkor Kitartás mentőt kell tennie (az egyszerűség kedvéért legyen 12 a célszám), különben elájul azon nyomban.

 

Ugyanakkor, ha a leütés könnyebb, mint az orgyilkosság - akkor orgyilkosság helyett leütni fogják az ellent, aztán pedig elvágják a torkát. Kérdés, hogy akkor érdemes-e az orgyilkosságot is megkönnyíteni? - Ha az is ugyanúgy működik majd, mint a leütés, akkor mi lesz a mérgekkel? Nem válik minden fegyverméreg fölöslegessé a tolvajok számára, akik amúgy is bőven tudnak annyit sebezni, hogy sok HD-s ellenfeleket megöljenek egy szúrással?

A szintenként 1 Hp-s megoldásnál mit érez majd egy 6. szintű JK (+0-s EGS, emiatt 6 Hp-ja van meglepve), amikor lándzsás paraszt mögé lopózik és hátulról leszúrja (1d8-at sebez a lándzsa, annyira nem nehéz 6+ dobni vele)? /Pláne, hogy teljesen mindegy, hogy varázsló vagy barbár az illető./ - Igaz, erre jó lehet a köztes megoldás, hiszen egy átlagos 6. szintű harcos (EGS nélkül) 33 Hp-val rendelkezik, amihez mondjuk 17 sebzést kell egyetlen ütésből az elájuláshoz - kivéve, ha a harcos megdobja a kitartás mentőt. - Ezzel meg az lehet megint a probléma, hogy nem olyan könnyű leütni valakit, mint szeretnéd.

 

Nem vagyok biztos benne, hogy lehet annyit nyerni a könnyebbé tett leütéssel, mint amennyi problémát felvet a szabályváltoztatás.



Garaboncias

Garaboncias

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 323 Hozzászólás
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.05, 15:22

Szerk 2. Mea culpa, főzés közben jutott eszembe, hogy a KéMben az NJK-k nem d8-at kapnak HD-nak, hanem a kasztjuk HD kockáját. Szóval az átlag városőrnek és a Gonosz Hadúrnak is némileg több Hp-ja van. Előbbi ugye 2+1 szintű, ami 13 Hp-t jelent átlagosan, ez több a 3d6 átlagánál egy kicsivel. Azért még így se rossz eséllyel üti le a tolvaj az őrt, plusz ha nem sikerülne egy ütésből kivitelezni a dolgot, akkor még mindig nagy eséllyel nyeri a kezdeményezést hősünk, hogy a második találatával már tényleg földre vigye a városőrt.

 

No, ez az, amit én a Kard és Másodteremtésben nem mindig használok. A lényegtelenebb tucat-NJK általában ugyanúgy d8-cal kapja a Hp-ját, mint a szörnyek, és csak a kiemelt, részletesebben kidolgozott NJK-knak szokott mindenképpen osztálya lenni. Mondjuk, az is igaz, hogy a Középföldés átiratomban nincsen se d4, se d6 HD, hanem d8 a legkisebb.

 

Nem rossz ez a 'szint + Egs-bónusznyi' virtuális Hp, viszont emellett én a támadást továbbra is úgy dobatnám, hogy mínuszokkal, ha nem ütő-zúzófegyverrel támad, hiszen egy kard markolatával lényegesen nehezebb támadni, mint a pengéjével. És két Osonás-próba helyett lehet, hogy csak egyet dobatnék, de azt nehezítve. És nyilván ne legyen az áldozaton sisak, lánccsuklya, ilyesmi, mert az további nehezítés a támadásdobáshoz. Ha sikerült a leütés, Kitartás-mentőt dobhat a delikvens, hogy meddig marad ájult.
 


Módosította Garaboncias: 2017.09.05, 15:24


KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 10568 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.05, 07:30

@galu22

Ha a "realizmus" talaján akarunk maradni, akkor leütni sem túl egyszerű valakit, pláne nem úgy, hogy esetleg ne bénuljon le vagy ilyesmi.

A hátulról likvidálás harmadik módja az, hogy jobb kézzel átkarolod a buksiját, elhúzod jobb felé és bal kézzel a nyak-vállgödörbe beszúrsz hosszú, egyenes, keskeny pengével (bajonett, tipikusan), föntről-lefelé.

Ha jól csinálod, akkor nyaki artériát, légcsövet és a szívet is szétvágod - igaz fülig véres leszel, meg jobbkezesként nem is "áll kézre".

 

A vesét védheti a hátizsák, elvágott torokkal is lehet sikoltozni... 

 

Realizmus OFF.

 

Nocturnának kellene nyilatkozni, mert neki kellett "rugalmas elszakadás" és valami "nonlethal neutralisation" (póriasan: leütés) .



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.05, 07:07

Hátbatámadásról, támadásról még.
 
 
Olvastam visszaemlékezéseket veteránoktól, akik csináltak ilyesmit. Nem tudtak megegyezni, hogy az a hatékonyabb, hogy valakit a hátbaszúrsz majd felnyomod a kést a tüdejéig, vagy vesénszúrod és elkezded csavargatni. 
Abban egyetértettek, hogy valakinek a torkát elvágni kockázatos, mert sokkal nehezebb megcsinálni, plusz még ha valakit vesénszúrnak az akkora fájdalmat él át, hogy miközben összeesik még 3-4 másik szúrást be tud vinni.
 
Kábé ugyanez a helyzet, mikor a "Híd a Kwai folyón" című regényben próbálkozik ezzel az újonc. Eleve kételkedik benne, hogy meg tudja tenni, akkor is, ha a mozdulatot már elsajátította.
 
 
 
Nekem ez azt mutatja, hogy amennyiben életszerűek akarunk maradni (ami nem biztos, hogy így van) az "instant kill" legyen csak a különlegesen képzettek, tolvajok, bérgyilkosok sajátja, a többieknek pedig inkább "néha bejön", de valószínű, hogy rá kell segíteni még egy-két támadással.
 
Ha kommandós-nindzsáknak akarunk mesélni, akkor lehet gyakori az egy támadásból kiütés. (akár életszerű, akár nem) De valószínű a KéM azt veszi alapul, hogy a csapat nem kommandós-nindzsákból áll, hacsak nem mindenki tolvaj. 
Másképp megfogalmazva: ha lehet instakillezni erős ellenfeleket könnyen, akkor a játékstílus el fog mozdulni a ninnyák irányába, ami vélhetően nem tenne jót a játéknak. (legalábbis a KéM tervezési elveit és néhány játékbeszámolót elolvasva úgy tűnik nem ez volt Gábor célja, mikor összeírta a fontos szabályokat a KéM-hez)
 

Módosította galu22: 2017.09.05, 07:09


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4043 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                             

Kelt 2017.09.05, 06:23

Meglepetésből származó sebzésbónusz...? Lemaradtam valamiről, vagy házi szabályt idézel?
Direkt írtam, hogy a szitu az, hogy JK ellen megy a támadás - pont azért, hogy elkerüljem az ilyen 1 HD-s ellenfelek példáját. Tudom, hogy nálad jellemzően nagyon alacsony szintre vannak kalibrálva az NPC, de csak nem 5-6 HP-val mászkál mindenki (legalábbis a JK-k nem, és ők is kerülhetnek a blackjack rosszabbik végére).



Lehet, hogy háziszabály. Sőt, valószínűleg az.
Én úgy szoktam, hogy ha valaki a célpont mögé lopakodik, kap +d6 sebzést, mint a tolvaj. (a tolvaj ennél kaphat többet is) Ez egy normális fegyverrel 2d6+erő sebzés, ami átlagban elég arra, hogy egy NPC megfeküdjön.

 

A tolvaj különlegessége így nem az egy darab bónusz kocka, hanem hogy ezt növelni is tudja (le tud szedni 3-4 HD-s lényeket is), valamint hogy neki nem kell mögélopakodnia, "meglepetésből gyomron szúrjhatja" az ellenfeleket (eltereli a figyelmét és dob egy próbát)

 

Tehát egy orkot vagy egy városi őrt bárki le tud verni meglepetésből, 2HD felett (elit őrök pl.) csak a tolvajnak érdemes próbálkoznia.

 

 

 

Bulldy ötlete tök jó: ha a HP harcképesség (a célpont nem számít a támadásra, nincs felkészülve rá), akkor tényleg legyen kevesebb HP-ja, mint mikor harcra kész. (az egy pont is jó, de én valószínűleg 3-ra szavaznék - ha nem számít rá, ugyanolyan könnyű kiütlni, mint egy 1 HD-s átlagembert)

 

 

 

Másik: ha egyáltalán nem számít rá, nem kell sebzést dobni. Állóképesség mentőt kell dobni, aminek a célszáma 10+támadó HD-ja. (harmadik szintű harcosnál így 13) Ha szeretnénk a harcosnak kedvezni, akkor a célszám 10+ a támadó támadásbónusza. (ez a harcosnak nagyobb lesz, mint a varázslónak. A varázsló a normál 12 célszámot negyedik, a harcos második szinten éri el.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]