Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3807 hozzászólás érkezett eddig

DBebe

DBebe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.31, 12:21

Köszi az eddigi válaszokat, megdobtad a meggyőzésed! :D

További kérdések merültek fel bennem:
Hogyan alkalmazzátok a közelharcba lövést? (Erre D&D 3.5-ben a Precise Shot feat megoldást jelentett. Itt hogyan működik?)
Lehet íjat/távfegyvert közelharcban használni? (Lőhetek a velem küzdő hosszúkardos harcosra / pusztakézzel támadó zombira / stb. íjjal?)

Ötletem, tippem ugyan van, de inkább a hivatalos magyarázatra vagyok kíváncsi.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.31, 10:32

DBebe: nem első szintű harcosokra gondoltam, hanem olyan emberekre, akik viszonylag veszélyes vidéken, fizikai munkából élnek (ez a Kard és Mágia által feltételezett világokban gyakori). Ezek az alakok, mivel katonaság vagy nincs, lassan reagál vagy gyenge, időnként meg kell védjék magukat vadállatok, fosztogatók és szörnyek ellen, de legalábbis készen kell állniuk a hasonló veszélyekre. Gondolj mondjuk a Conan-novellák határvidéki telepeseire, vagy a vadnyugatot benépesítőkre. Egy városban élő puhány (pl. e sorok írója :D ) valószínűleg nem lenne ilyen kemény fickó, de esetében nem is igazán lenne szükség statokra.

A tolvajok, papok és varázslók - első szinten - valóban nem rendelkeznek mondjuk egy favágó vagy egy tevehajcsár fizikumával, de ők tényleg kezdők, akik nem feltétlenül érettek a kihívások viselésére (az első-második szintű játék is működőképes, de akkor fel kell készülni arra, hogy ahol gyalulnak, ott bizony hull a forgács). :eeek: Jól látod; mivel a kalandozók általában harmadik szinten kezdenek, már a játék elején többet tudnak az átlagnál - még egy varázslónak is +1-es támadásmódosítója és 3d4 Hp-je van, vagyis lehet akár erősebb fizikumú, mint az a bizonyos favágó, de elmarad egy professzionális (2. szintű) katonától.

Módosította elGabor: 2008.10.31, 10:35


DBebe

DBebe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.31, 10:04

Képzettségek:
Keresés - felsorolásra kerül a tolvajnál a Tolvajképzettségek leírásában, de sem a képzettségek listájában nincs említés róla, sem pedig a képzettségek rövid leírásában nem szerepel. Itt gondolom a Search-re gondoltál, csak kimaradt a táblicskuból. :eeek:

Nem kimaradt, hanem töröltem, csak úgy tűnik, nem elég hatékonyan. A Kard és Mágiában nincs külön képzettség a keresésre; ha a játékos úgy gondolja, hogy van a környéken valami rejtett tárgy, titkosajtó vagy hasonló, akkor képzettség nélkül is megtalálja, vagy a mesélő legalább ad neki valami nyomot ("az egyik repedés a falon feltűnően szabályos"). Itt természetesen nem érdemes túl mélyen belemenni a részletekbe - csak addig, amíg a társaságnak szórakoztató.

Ha a játékos nem keres aktívan, esetleg a Megfigyeléssel megpillanthat valami érdekes kis részletet - persze csak akkor, ha erre reális esélye van. :eeek:

Köszönöm a választ. Tulajdonképpen örülök, hogy kivetted a Keresést, mint képzettséget a rendszerből. Amit írtál, az is mutatja, hogy ezt az elemet tökéletesen meg lehet oldani szerepjátékkal.

Más.

Összehasonlítás gyanánt: egy átlagos ember első szintű és nem tartozik semmiféle osztályba – 1d8 életereje és +1-es támadásmódosítója van. Első szintű harcosok például a képzetlen egységek és milíciák.

A legtöbb esetben a játékos karakterek harmadik szinten kezdik pályafutásukat.

Csak pontosítás végett: csak az első szintű NPC harcosok kapják az 1d8-as életerőt és a +1-es támadásmódosítót, vagy minden átlagos első szintű ember? Ha az utóbbira igenlő a válasz, akkor kérlek olvasd tovább a hozzászólásom.

Ami számomra kissé zavaró, az a +1 támadásmódosító egy átlagos ember esetében, bár erre is csak akkor ráncolom a szemöldököm, ha a karakterek is 1. szinten kezdenek. Ebben az esetben sokallom a +1 támadásmódosítót, mert ez azt jelenti (lehet, hogy csupán az én szememben), hogy egy tolvaj vagy egy pap karakter azonos szinten(!) alacsonyabb kvalitással rendelkezik a harc során, mint teszem azt a falubeli pék.

Ha a javaslatod szerinti harmadik karakterszinten indul a kaland, akkor ez már nem szembetűnő probléma, inkább frappánsan kiegyensúlyozott megoldás. Mégis úgy vélem, hogy egy átlagember, egy átlag polgár alapesetben NE rendelkezzen támadásmódosítóval első szinten.

(OFF)Feltételezem, hogy az első szintű NPC harcosokra gondoltál a +1-es támadásmódosítóval, és csak a megfogalmazás félreérthető...(/OFF)
:D

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.31, 07:24

Üdv!

Sziasztok, egy apró észrevétel:
Képzettségek:
Keresés - felsorolásra kerül a tolvajnál a Tolvajképzettségek leírásában, de sem a képzettségek listájában nincs említés róla, sem pedig a képzettségek rövid leírásában nem szerepel. Itt gondolom a Search-re gondoltál, csak kimaradt a táblicskuból. :eeek:

Nem kimaradt, hanem töröltem, csak úgy tűnik, nem elég hatékonyan. A Kard és Mágiában nincs külön képzettség a keresésre; ha a játékos úgy gondolja, hogy van a környéken valami rejtett tárgy, titkosajtó vagy hasonló, akkor képzettség nélkül is megtalálja, vagy a mesélő legalább ad neki valami nyomot ("az egyik repedés a falon feltűnően szabályos"). Itt természetesen nem érdemes túl mélyen belemenni a részletekbe - csak addig, amíg a társaságnak szórakoztató.

Ha a játékos nem keres aktívan, esetleg a Megfigyeléssel megpillanthat valami érdekes kis részletet - persze csak akkor, ha erre reális esélye van. :aaaaa:

Szóval úgy gondolom, a rendszert megpróbálom beadagolni a játékosaimnak is. Hogy a világgal mi lesz, azt még nem tudom, a még ADnD-ben elkezdett Greyhawk mesémben világot cserélni nem biztos, hogy szerencsés lesz, erre még alszok egyet-kettőt. :aaaaa:

Fomalhaut természetesen opcionális világ, egyáltalán nem kötelező használni. Én például a Wilderlands of High Fantasy szettingben kezdtem Kard és Mágiát mesélni (az egyik első tisztán K&M kalandot most aktualizálom kiadásra), és csak tavaly év elején született meg a fejemben Fomalhaut. Bizonyos világok alaposabb adaptációs munkát igényelnek, de a Greyhawk éppen nem ilyen.

Olvasgattam a szabálykönyvet, és eszembe jutott egy ezeréves novellaötletem, amit annak idején trehányul felvázoltam, és természetesen soha nem írtam meg.

:D :eeek:

Módosította elGabor: 2008.10.31, 07:25


Abdul

Abdul

    Jetipásztor

  • Fórumita
  • 396 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.30, 20:47

Halihó!

Olvasgattam a szabálykönyvet, és eszembe jutott egy ezeréves novellaötletem, amit annak idején trehányul felvázoltam, és természetesen soha nem írtam meg. Asszem jól illik Fomalhaut világképébe, és talán van benne egy-két kalandötlet, amit fel lehet használni, ki lehet bontani, tovább lehet gondolni. Szal talán hasznára válik valakinek. Ha meg nem, így jártam. :D

Abdul

"Adott néhány dekadens, hanyatló városka, a tejszerű folyadékból álló Opál-tenger partján, valami ősöreg kontinensen, egy gigászi, és szintén ősöreg bolygón, egy haldokló, vörös fényű törpecsillag alatt. Az egyik ilyen városka vezetőjének lánya egy bál-orgián túl sok homokfüvet (legyen az bármi is) szippant fel, és katatón állapotba kerül. A városka vezetője teljesen kétségbeesik, és kihirdeti, hogy aki képes a lányát visszahozni ebből az állapotból, az megkapja a kezét (mármint a lányét, természetesen). Aki meg csak vállalkozik rá, de nem sikerül neki, az meghal (ez is természetes).

Él a városban egy nyomorgó fiatal költő, aki úgy gondolja, hogy ír egy költeményt a lánynak, és az majd olyan katartikus erejű lesz, hogy azonnal felrázza őt apátiájából. Igen ám, de a városban (Xul városa, vagy valami hasonló oldschool sci-fi / fantasy neve lesz) nem nagyon találja az ihletet. Úgy dönt hát, hogy elhajózik a széles Skarr-folyamon délre, a Halott Városba, ahol rozsdásodó fém-szörnyek hirdetik az emberi civilizáció egykorvolt dicsőségét és későbbi hanyatlását. A Halott Város tiltott terület, a legendák szerint szörnyű rémek kísértik éjszakánként, és már évszázadok (mit évszázadok, évezredek) óta nem járt ott senki. Az ifjú költő ebből a hangulatból akarja magába szippantani a halál érzését (mer'hogy ő is egy ilyen naaagyon dekadens fószer, mint mindenki ezen a planétán), azt költeménnyé formálni, és ezzel meggyógyítani a lányt.

El is jut a városba, elfeledett utcákon jár, freskókat bogarász, és felfedezi rajtuk a régi legendákat; az emberek szétrajzását a világűrben, a planétára érkezésüket; háborúikat, mely közül a legutolsót is már vagy tíz évezrede megvívták, és senki nem emlékszik rá, hogy kik voltak az ellenséges felek; meg a többit. Elér a város közepébe, egy térre, amelynek a közepén feneketlen kőkút tátong. Letelepszik mellé és tábort ver, nézi a naplementét és várja az ihletet, meg a gondolatokat.

Az éjszaka közepén surrogást hall a kútból, és egy aranyszínű fémkígyó (jó tizenöt méteres) kúszik elő belőle. Körbesiklik a rettegő költő körül, aztán odakúszik a zsákjához, amiben az elemózsiája van (valami állat húsa, ez a lényeg) és megeszi a húst. Amikor ez megtörténik, embertelen hangon sziszegve elmeséli az állat életét, elsősorban persze benyomások alapján, és halálát. Aztán, amikor nem talál több húst a környéken, visszamászik a feneketlen kútba.

A költő valahogy kikövetkezteti (mondjuk a kút kávájára vésett képek alapján), hogy ez a hely vallatásra és az ellenség titkainak kiszedésére szolgált egykoron: a kút mellé rakták az ellenség hulláját, a kígyó megérezte a húst, kimászott, felfalta a testet és valami titokzatos úton-módon analizálta a gondolatait és rekonstruálta az emlékeit.

Ezután az ifjú hetekig azzal szórakozik, hogy elhullott állatokat keres, meg vadászik, és kirakja őket a kút mellé. Éjszaka aztán a kígyó előmászik, felfalja a húst, és súlyos, sziszegő hangon furcsa dolgokat mesél a költőnek, aki ezeket leírja és versbe szedi. Ám a kíváncsi költő igazi vágya az, hogy egy embert is megetethessen a kígyóval.

Ki tudja meddig elszórakozna ezzel a tevékenységgel; ám az egyik éjszaka a felhőtlen, csillagos égből hatalmas mennydörgés hallatszik. A költő felnéz az égre, ami vörössé változik, mint a vér, és egy izzó üstököst pillant meg, amely pár pillanat múlva sivítva csapódik az tengerbe a várostól nem messze.

Reggel a költő kíváncsian kimegy a partra, és rövid bóklászás után egy furcsa lény holttesttét veszi észre a fövenyen, amelyet ki tudja honnan vethetett partra a víz. Két keze van ugyan és két lába, de a feje madárfej, majd nyolc láb magas, és csökevényes szárnyak vannak a lapockája felett. Furcsa ruhába van öltözve, amely az ifjút kicsit azokra a képekre emlékezteti, amelyeket a Halott Város freskóin látott az űrjáró ember-ősökről, akik százezer évvel ezelőtt átszelték a csillagokat elválasztó sötét óceánt, és a planétára tették a lábukat (szóval egy idegen űrhajós a halott).

Természetesen elfogja a kíváncsiság, és természetesen elvonszolja a hullát a kút mellé. Éjszaka annak a rendje és módja szerint a kígyó ki is mászik, felfalja a testet, és súlyos gép-sziszegéssel szavakat kezd mondani.

Három hónappal később, hogy az ifjú költő elhagyta a várost (Xul városát, mondjuk), megtalálják a déli kapu előtt. Először nem ismernek rá, annyira le van rongyolódva; ráadásul fekete haja teljesen ősszé vált, és kinéz vagy hetven évesnek az arcvonásai és a remegése alapján. Csak egyetlen szót ismételget, a lány nevét. Mivel tudják, hogy miért ment délre, s a lány apátiájára azóta sem találtak gyógyítót, elviszik az ifjút a város vezetőjének házába. Ott egyedül hagyják a lánnyal egy szobában.

Alig telik el néhány perc, sikoltozást hallanak odabentről, s az apa örömmel rohan be a szobába, mert a lánya végre magához tért. A költő a szoba közepén áll, görnyedten, az értelmes szavak már eltűntek az ajkáról, csak motoyog maga elé összefüggéstelenül. A lány a költőtől legmesszebb lévő sarokban ül, és az arcát eltakarva őrülten, zokogva sikoltozik.

A történet vége: a költő soha többé nem szól egyetlen szót sem, a lány pedig, bár magához tér, soha többé nem nyeri vissza teljesen ép elméjét, és soha többé nem mer kimenni a házból, mert retteg a magas égbolttól, a Naptól, a csilagoktól, a madaraktól, s mindentől, ami odafentről származik. Néha öncsonkítási vágy és düh tör rá, s ezért további életét a ház pincéjében tölti, egy plafonról lógó vaskalitkában, amiben semmi olyan eszköz nincs, amivel megsérthetné magát, vagy bárki mást. Férje attól fogva folyton vele van, egy kopott bőrfotelban ül, és néz maga elé, mint aki még most is verssorokat kutat, de a szeme halott, mint a világűr odafent. És élnek, amíg meg nem halnak, vagy valami ilyesmi."

Módosította Abdul: 2008.10.30, 20:49


Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.30, 17:43

ElGabor: értem és asszem sikerült felfognom a KéM képzettség-rendszerének működését, illetve azt, hogy mire is törekszik a rendszer. Tetszik.

Ma végeztem másodszor a három könyvvel. Beleszerettem a KéM-be :D Közel 2 évtizednyi szerepjátszás és több tucat játék/rendszer/világ után ez nem kis dolog!
Bár azt hiszem, ez sokunknál törvényszerű, amolyan back-to-the-basic dolog. Főleg a DnD4 elolvasása után (bocs a DnD4 fanoktól :eeek: ).
Szóval úgy gondolom, a rendszert megpróbálom beadagolni a játékosaimnak is. Hogy a világgal mi lesz, azt még nem tudom, a még ADnD-ben elkezdett Greyhawk mesémben világot cserélni nem biztos, hogy szerencsés lesz, erre még alszok egyet-kettőt :eeek:

Módosította Ork: 2008.10.30, 17:45


DBebe

DBebe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.30, 17:29

Sziasztok, egy apró észrevétel:

Képzettségek:
Keresés - felsorolásra kerül a tolvajnál a Tolvajképzettségek leírásában, de sem a képzettségek listájában nincs említés róla, sem pedig a képzettségek rövid leírásában nem szerepel. Itt gondolom a Search-re gondoltál, csak kimaradt a táblicskuból. :D

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.29, 13:11

Üdv!

Képzettség-mizéria

Először is, csak a példakarakter készítésénél derül ki, hogy az Intelligencia tulajdonság bónuszának megfelelő számú plusz képzettséget lehet választani induláskor. Ezt jó volna feltűntetni az adott tulajdonság leírásánál és/vagy a képzettségeknél is.

ÁÁHHHH, de kínos. Többször felírtam magamnak, hogy az Intelligencia alaptulajdonság leírásánál és a képességeket taglaló alfejezetben is ki kell domborítani a megszerzett képességek számát, aztán csak kimaradt. Bocsánat, ezt javítom majd. :felírja, elfelejti:

A többi felvetésedre: az Int mint több képzettséget adó tulajdonság szerintem védhető. A képzettségek száma valóban nem sok, méghozzá azért sem, mert a rendszerrel a játékosi képességeket kívánom helyzetbe hozni. A gyakorlatban nem volt probléma nálunk a kevés képzettség; sőt, szerintem érdekesebb lett a játék attól, hogy a játékosok saját kútfőből oldják meg a legtöbb szitut, és nem csak karakterlapból (különösen a szociális képzettségeknél segít).

Én bizonyos idejű kalandozás után engedem új képzettségek fölvételét mint a hosszú játék jutalmát, de ez nem szabály, hanem mesélői gyakorlat (a te négy szintenként történő fejlesztésed is működőképes megoldás lehet). A másik - amit szintén fontosnak tartok - hogy a karakter minden, az osztálya számára elérhető képzettséget képes alkalmazni bármiféle levonás nélkül, tehát pl. egy Osonás skillel nem rendelkező harcos is megpróbálhat lopakodni - csak kisebb eséllyel, mint társa, aki képzett benne. A tolvajok extrája, hogy nagyon sok képzettségben mozognak biztosabban, mint társaik.

Többosztályú karakterek

Ha valaki bármely osztálya mellé felveszi a tolvaj osztályt, akkor kap 4 tolvajképességet, amelyekbe csak a tolvajként lépett szintje számítanak bele. Ez visszafelé is igaz? Ha egy tolvaj vesz fel bármely más osztályt, akkor a tolvajképességekbe csak a tolvaj szintje számít bele?

Igen; és ez szerintem logikusan következik is a szövegből/többi szabályból (mint a további példáknál is).

Módosította elGabor: 2008.10.29, 13:12


Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.29, 11:39

A K&M kepzettseg-felfogasanak megertesehez alaposabb olvasast ajanlok.


Attól, hogy sokszor elolvasom, valószínűleg nem fogom jobban megérteni, ezért várok egy kis magyarázatot az illetékesektől.

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1556 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.29, 10:57

ElGabor valaszaig altalanos megjegyzeskent:

Jatek tervezesekor nem art, ha valamifele 'egyensulyt' viszunk a karaktert leiro jellemzokbe, mert kulonben konnnyen monopolhelyzetbe kerulhet nemelyik. Az sem art, ha kepesek vagyunk nemi elvonatkoztatasra, mert ugyebar jelen esetben hat kategoriaba kell beleeroszakolni az ember altalanos adottsagait. (Fura egyebkent, hogy nem az Ero - Kozelharc kerdese jott elo, altalaban ezt szoktak kritizalni).

A K&M kepzettseg-felfogasanak megertesehez alaposabb olvasast ajanlok.

Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.29, 10:20

Másodszor olvasom, kezdek jobban belemerülni, és akad néhány érdekesség, ami szót érdemel.

Képzettség-mizéria

Először is, csak a példakarakter készítésénél derül ki, hogy az Intelligencia tulajdonság bónuszának megfelelő számú plusz képzettséget lehet választani induláskor. Ezt jó volna feltűntetni az adott tulajdonság leírásánál és/vagy a képzettségeknél is.

Ez mondjuk érdekes, mert ennyi erővel lehetett volna az Ügyesség bónuszt is használni erre a célra, hiszen pont annyi értelmét látom. Vagy még jobb, ha Int. vagy Ügy., a játékos választásától függően.

Aztán zavar ez a képzettség rendszer, nem is kicsit, hogy a karakter elején választ párat, és utána soha többé nem kap újat. Ezek szerint nem fejlődik ezen a téren, kalandozzon bármennyit is? Ez azért nem túl szerencsés szerintem. Ráadásul a legtöbb karakter így igen kevés képzettséghez fog érteni: egy ember harcos átlagos Int. értékkel 4db-hoz...
Persze lehetnek itt is kiugró dolgok, hiszen egy +2 Int bónuszú ember tolvaj 10 képzettséget kap, de ez azért nem túl gyakori.

Én minden 4. szinten adnék egy új képzettséget, ezt így nem tartom erősnek: az igazán hatalmas, 12. szintű karakterek is csak +3 képzettséghez jutnak, és ugye a 8. szint elérése sem kis kihívás, az pedig mindössze +2 képzettség.
Így azonban meglenne a fejlődés/továbbképzés lehetősége, amit azért a legtöbb játékos szeret.
Vagy szerintetek ez borítaná a játékegyensúlyt?

Többosztályú karakterek

Ha valaki bármely osztálya mellé felveszi a tolvaj osztályt, akkor kap 4 tolvajképességet, amelyekbe csak a tolvajként lépett szintje számítanak bele. Ez visszafelé is igaz? Ha egy tolvaj vesz fel bármely más osztályt, akkor a tolvajképességekbe csak a tolvaj szintje számít bele? Ha igen, ezt is jó volna feltűntetni.

Ha varázshasználó karakter másik osztályban lép szintet, akkor gondolom nem fog javulni a napi memorizációs képessége, ebben majdnem biztos vagyok, bár sehol sem írja le a könyve egyértelműen, ami zavaró lehet a kezdők számára.
Sőt, gyanítom, hogy a többi, osztály szintből eredő különlegességgel is hasonló a helyzet. Gondolok itt pl. a pap 5 szintenkénti Élőholtak elűzésére/itányítására. Tehát egy 3/2-es pap/harcos is csak napi 1 alkalommal használhatja ezt a képességet.

No és a varázslatok ereje? Pl. mennyit sebez egy tűzgolyó, ha egy 5/3-as varázsló/tolvaj lövi? 5d6-ot vagy 8d6-ot? Itt is sejtem a választ, de csak sejtem, mert nem találtam rá konkrét szabályt.

Módosította Ork: 2008.10.29, 10:22


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6133 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.27, 14:49

Tudom, hogy magam ellen beszélek, de AD&D óta a kétkezes dárda d8 (K&M-ben Dárda, kétkezes, d8 sebzéssel), az egykezes dárda (K&M-ben lándzsa, egykezes, d8 sebzéssel, 20l távval) meg d6, amit dobni is lehet (lándzsának elvileg a lovas fegyvert nevezik). Van valami állásfoglalás ez ügyben, vagy DM option?


talán annyi, hogy az ilyen két kézzel forgatott, behemótabb szálfegyverek rohamnál kétszeres sebzésűek (gondolom, ez lovasrohamra is igaz) ez tulajdonképpen a tápjuk, pl egy alabárdé. A dungeonban kicsit nehézkesebb a használatuk, dehát valamit valamiért ;)

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.27, 13:36

Tudom, hogy magam ellen beszélek, de AD&D óta a kétkezes dárda d8 (K&M-ben Dárda, kétkezes, d8 sebzéssel), az egykezes dárda (K&M-ben lándzsa, egykezes, d8 sebzéssel, 20l távval) meg d6, amit dobni is lehet (lándzsának elvileg a lovas fegyvert nevezik). Van valami állásfoglalás ez ügyben, vagy DM option?

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.27, 13:20

Doc:
- Van benne valami; mentségemre szóljon, hogy senki sem használt még nálunk dárdát. Ha a cucc lovas fegyver, akkor adhat mondjuk 1d10-et vagy 1d12-t...
- Én is az utóbbiakra gondoltam, meg aki ért az ostorhoz, az millió más dologra is használhatja. Ha úgy tetszik, az ostor a legideálisabb dungeon-szerszám a 10' hosszú bot és az 50' kötél után. Aki nem hiszi, nézze meg az Indy-filmeket. ;) Szóval erős non-combat szerepű cucc; külön szabályozást szerintem nem ér.

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.25, 09:17

Megint játéktechnikai kérdés fegyverekhez (készül az első K&M karakterem):
- A lándzsa és a dárda: mindkettő d8-at sebez, de a dárda kétkezes, a lándzsát pedig dobni is lehet. Ez új számomra, mert az egykezes fegyverek azonos típusból általában kevesebbet sebeznek (bár nagyon tetszik, mert egy phlanx harcos karakter érett meg pihent elmémben csak rövidebb lándzsával)
- Az ostor mint egzotikus fegyver. Van valami speckó a kézenfekvő +5/+10-es manővereken kívül?

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6133 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.23, 22:25

Jól. Nem vagyok oda az öncélú alapanyaggyártásért, de ha a játékon belül bukkan föl, akkor oké. Tehát Szörnykönyv II. típusú dolgokat nem tervezek.


egy két új varázslat se fér bele? Meg ha valaki gyárt egy modult abban is lehetnek simán egyedibb dögök, tán annyit megér, hogy belepakolni pár dolgot onnan az eddigiekbe, nem? :lol:

az ezen túlmutató rendszerbővítések szerintem is fölöslegesek, de a világhoz lehet még egy keveset hozzátenni. Na nem új városokat, vagy isteneket, hanem esetleg legendákat, fölbukkanó mendemondáskat, pár romot, ilyesmiket.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.23, 22:13

Jól. Nem vagyok oda az öncélú alapanyaggyártásért, de ha a játékon belül bukkan föl, akkor oké. Tehát Szörnykönyv II. típusú dolgokat nem tervezek.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.23, 21:50

szörnyeket és varázslatokat maximum más anyagok kontextusában

Mint például kalandmodul, környék ismertető, jól gondolom?

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.23, 21:44

Néhány témát később bőségesebben is ki szeretnék fejteni különálló írásokban... Az egyik, aminek a nagy részét Premier írta, már elkészült, a többit majd akkor, ha lesz idő, alkalom és kedv. De általában inkább a játékban közvetlenül használható anyagokra szeretném helyezni a fókuszt.


Azt lehetne tudni, hogy pontosan mi is várható? A rendszer minimalista felfogását látva gondolom nem új kasztok/fajok/varázslatok tömege :lol:

Elsősorban és legfőképpen kalandok. Vannak kidolgozásra váró ötleteim és már megírt lefordítanivalók is (szeretném kihozni valamikor a Szisztema Tartarobásziszt - ezt a legjobb szerepjátékos anyagomnak tartom, jelenleg csak angolul elérhető, de nagy terjedelmű és komoly munkát igényelne tisztességesen átültetni-visszafordítani). Gondolkodom még valami városcentrikus anyagon is, de a pontos formája még alakul.

Új osztályokat nem, szörnyeket és varázslatokat maximum más anyagok kontextusában. Új kiadást és szabálybővítményt meg értelemszerűen nem; az a missön sztétment elárulása volna.

T10: a többosztályúság esetén összeadódnak a karakterszintek, tehát OGL típusú.

Módosította elGabor: 2008.10.23, 21:46


doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.10.23, 15:44

A Kard és Mágia úgy jó, ahogy ki van találva. Fomalhauttal mint alap világgal. De ami szerintem a legfontosabb, hogy a "szabályrendszer" némi módosítással átemelhető bármelyik világba, ahol bárki minimális energia befektetésével személyre szabhatja.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]