Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3856 hozzászólás érkezett eddig

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.13, 15:10

Szerintem a "támadj" parancsot elég ellenfelenként egyszer kiadni. Elvégre ha szabad cselekedetként irányítaná az állatot, akkor tulajdonképpen olyan, mintha kétszer cselekedhetne. És akkor képzeljünk el egy druidát egy falkányi mókussal.XD

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.13, 15:04

Azért annyit engedjünk meg neki, hogy ha kiadja, hogy "támadj", akkor ne nézzen minden kör végén rá az állata nagy bociszemekkel. :) :D

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.13, 14:30

Szerintem varázslatként nagyon egyszerű és könnyen kezelhető az animal friendship, felesleges külön class featuret létrehozni. Inkább az AF-et kell okosan lekorlátozni, hogy may hány HD-nyi állata lehet így a varázslónak. Idomítás szerepe meg legyen inkább a már meglévő dögök betanítása különböző feladatokra.:D
Vagy korlátozhatjuk azzal is az állatok számát, esetleg Bölcsesség módosítóval, stb...
Sok állat kezelését harcban meg úgy lehet korlátozni, hogy az állatnak való utasítást cselekedetként kezeljük. Így meg van kötve a keze, hogy valamelyik állatának ad parancsot (amelyik amúgy menne a saját feje után), vagy varázsol, harcol, stb...

Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.13, 14:20

Huhúúú, ezt a HD dolgot nagyon benéztem :D :)

Szerintem akkor Animal friendship helyett legyen az animal companion, max 1db állattal, aki fejlődget. Így elkerüljük az állathordát. Jó, Charm animallal megoldható, de az azért csak szint/óra hatóidővel lesz, és akkor nem olyan nagy gáz.
Holnapra megcsinálok egy nagyon egyszerű animal companion táblázatot.
Szerintem az állatok beidomítása ne varázslat legyen, hanem majd azt oldja meg a druida maga :)

Átnéztem át a varázslatlistát, pár dolgot változtatnék, írom, miket.

Először is az Animal summoning varázslatok: én 3-at adnék nekik, 3., 4., és 5. szinten is egyet-egyet. Ha már a varázsló is így kapja a szörnyidézését.

1. szint
Kiveném az Animal friendship-et.
Betenném még a Charm animal-t és Pókmászást, ha már Pók :)
Ide tenném a Produce Flame varázslatot is a 2. szintről.

2. szint
Kivenném a Trip-et (mint az elmúlt közel 20 évben általunk soha nem használt varázslatot :punny: )
Betenném az Erőt (varázslói, de a Káosz szívében is használtak ilyen erő-féle varázslatot a druidák, amelytől gorillamancsuk lett :aboci: ) és az Óment (jósolgatós népség a druidák).
Ide tenném a Hold Animal varázslatot is a 3. szintről.

3. szint
Kivenném a Pyrotechnics-et (bár elemental varázslat, nincs rá igazán szükség szerintem, valahogy nem érzem a druidához illőnek).
Betenném a Betegség gyógyítását (nagy gyógyítók) és a Tárgyak meglelését (ezt szintén használták a druidák a Káosz szívében :aboci: ).

4. szint
Betenném a Jóslást.
Ide tenném a Kő szolgálatát és a Spike Stones-t 5. szintről.

5. szint
Betenném az Elementál megidézését, az igazlátást és a Wall of Thorns-t.

Ha bárkinek fenntartásai vannak, kérem jelezze!

Módosította Ork: 2008.11.13, 14:21


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6365 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.13, 08:55

De ekkor még mindig reális az esély, hogy a 3. szintű druida bevonul a városba 3db 2HD-s farkassal.


Ingyen xp a városőrségnek! :D

Bulldy

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.13, 08:05

Jogos. Az animal friendship tényleg ugyan az mint az animal companion. Csak olyan régen játszottam AD&D-t, hogy a D&D-s charm animal maradt meg bennem (ami koránt sem permanens). A 2 szintenkénti HD-n meg az animal companion HD-ját értettem.
A trükkökhöz meg át lehetne venni a D&D-s idomítási táblázatot kicsit megkurtítva.
De ekkor még mindig reális az esély, hogy a 3. szintű druida bevonul a városba 3db 2HD-s farkassal.

Ravenheart

Ravenheart

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2870 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 20:36

Viszont a 2 szintenkénti HD-t nem értem. Miért kellene egy ilyen brutális gyengítést adni a kasztnak? Mi indokolja?

Nem az állati követő HD-jára gondolt? Az állati követőt szerintem felesleges külön leírni, ha az eddigi varázslat listát akarjátok használni hozzá, mert abban szerepel az Animal Friendship varázslat. Ergó, ezt a class featuret eddig is tartalmazta, közvetve.:)

Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 19:39

Ez a párbajozós dolog szerintem inkább legyen az egyes mesélők kénye-kedve szerint, nem szívesen venném bele a szabályokba.

Az állati követő jó ötlet! Csak akkor ne opciós legyen, hanem a bűbáj immunitás helyett rakjuk be, le is írom nemsokára.

Viszont a 2 szintenkénti HD-t nem értem. Miért kellene egy ilyen brutális gyengítést adni a kasztnak? Mi indokolja?

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 19:08

Druidához:
Én alternatívaként meghagynám az állati követőt, mondjuk az erdei lények bűbáj immunitása helyett (mint választható opció). HD-ját pedig 2 szintenként emelném.
A párbaj meg szerintem világfüggő és nem érdemes ranghoz kötött speckókat adni.

Bulldy:
Nem is mondtad, hogy az áldozati bárány modulnak mi voltunk a tesztelői :) .

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6365 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 15:56

Ilyen alapon a varázslók is automatikusan tanulhatnák a varázslatokat, hiszen az esetek többségében megdobják a próbát. Néhány esetben nem. És lehet, hogy pont a leghasznosabb varázslatokkal járnak így.

Ennek inkább az érzés a lényege, hogy ki kell hívni a másikat, összejönni és megtartani a rituális párviadalt. Tetszés szerint lehet pusztakezes küzdelem, fegyveres harc, alakváltott harc, varázspárbaj, vagy ahogy a felek kiegyeznek. Elképzelhető, hogy valaki élet-halál harcra hívja ki a másikat. Mind teljesen elfogadható, hiszen van olyan druida, aki növényevő állatok elveit vallja magáénak, van, aki a ragadozókét, hiszen mindkettő a természet része.
Aztán ott van az a rész is, mikor a karaktert hívják ki párbajra! Attól, hogy megnyert egy párbajt, még nem jelenti azt, hogy kényelmesen ülhet a fenekén a következő szintlépésig. Bár a párbajjal kivívott magának valamennyi tiszteletet, lehet, hogy egy szintlépést elérő njk druida pont az ő pozíciójára pályázik!

Ha nem kalandonként egy szintlépéssel számol az ember, akkor azért nem kell minden játékülés végén párbajozni. Ráadásul az egész 7-8. szint körül kezdődik, ahol már még lassabb a szintlépés.
Játéktechnika szempontjából a druida páncél és fegyver megkötése nem egy nagy hiány (a fegyver egyáltalán nem, jobban el van engedve, mint a pap), a varázslatlistáján található erősebb varázslatokat kompenzálja így a druida.

Szóval szerintem kár lenne kihagyni ezt a remek lehetőséget. :)

Bulldy

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 15:47

Ork: akkor van értelme, ha a különböző rangokkal még jár egy-egy plusz dolog: pl. nem öregszik, nem hatnak rá természetes mérgek, meg ilyesmik...

Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 15:23

Ezen én is gondolkoztam, de nem túl nyerő ötlet, mert:

Ha nem sikerül legyőzni az ellenfelét, akkor nem léphet szintet? Ez azért durva lenne, szemben az összes többi kaszttal, ahol csak el kell érniük az XP-t. Ráadásul semmi extra előnyt nem ad, úgyhogy nem igazán lenne fair.

Ha meg úgy csinálja a mesélő, hogy azért le tudja győzni az ellent, modnjuk az esetek 75%-ában (persze ezt nem lehet így kicentizni) akkor meg minek? Nem lesz túl komoly a dolog...

Talán úgy beleférne, hogy ha nem sikerül legyőzni, akkor nem lép szintet, de gyűjti tovább az XP-t, és mondjuk a szintlépés harmadánál-felénél újra megpróbálhatja. De akkor meg folyton vissza kell menni harcolni a szintlépésért, nem mehet messzire, mert akkor soha nem lép szintet.
Vagy kereshet a világban másik legyőzhető druidát, de oda is menni kell, folyton a szintlépést kel üldözni.

Szerintem kicsit macerás ez a dolog :)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6365 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 13:41

Ork: Ne hagyd ki azt a részt sem, hogy a magasabb szinteken párbajt kell vívni a szintlépésért, az a leghangulatosabb az egész druida kasztban. :)

Szerintem a kaszt rendben van úgy, ahogy írtad, nem tűnik elrugaszkodottnak.

Bulldy

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 13:21

Bocsi, tovább olvasva ott a mágiaismeret a tudás-nál :)

Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 13:20

Drida témához: kb. így képezelem el a továbbiakat:

Alapvetően pap osztályú, de vannak változások

• Támadásbónusz: Szint*2/3.
• Mentődobás: Kitartás és Akaraterő az első, Reflex a második oszlop szerint.
• Fegyverhasználat: csak dárdákat, botokat, bunkókat, parittyákat, tőröket, sarlókat szablyákat és istenük kijelölt fegyvereit használhatják.
• Páncélhasználat: csak "természetes" védőfelszerelés, bőrpáncélok, fa pajzsok.
• Hp: szintenként 1d8, 9. szint („Fődruida”) fölött 2/szint.
• Képzettségek: 3, ebből az egyiknek a Tudás - Vadon vagy Tudás - Növények képzettségnek kell lennie.

Varázslási képességei megegyeznek a papéval, de saját varázslat listából válogathat.

A Gyógyítás vagy Sebokozás és az Élőholtak elűzése vagy irányítása helyett a következő képességet kapja:

Immunis az erdei lények (driádok és társaik) bűbájára.
Természetes növényzet nem akadályozza a mozgásban.
A Tudás - Vadon és Tudás - Növények képzettség próba dobására minden 4. szintje után +1 bónuszt kap.

6. szinttől naponta egy alkalommal használhatja a varázslók Polimorfizáció varázslatát. Nem kell memorizálnia, azonban csak saját magára hat, és csak "természetes" állatok alakját veheti fel. Plusz egy további alkalommal használhatja 12. és 18. szinten.

Ha van valakinek bármilyen meglátása, hogy mi kellene vagy mi nem, az ne fogja vissza magát! :)

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 13:11

Szerintem alkalmazható a jól bevett 10+varázslat szintje metódus.
Olvasgattam a mágia részt és a képességeknél kicsit megtorpantam. A varázslatismeret képesség így kezdődik :"a Mágiaismerettel ellentétben"
Viszont mágiaismeret sem a listában, sem a leírásban nincs. Kell két képzettség erre? Vagy volt eredetileg?

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6365 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.12, 11:43

Hm, a varázslatok megtanulására milyen NF-re kell dobni?
Én eddig közepes (12) mágiaismeretet dobattam, de kíváncsi lennék a hivatalos verzióra.

Bulldy

Ork

Ork

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1196 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.08, 19:57

Szerintem jó a lista, bár tényleg lesz vele némi munka... De szerencsére a mesélés feladata rám majd csak 4+ hónap múlva kerül, addig talán meglesz a dolog :D Meg azért át is nézem a druidát, nem maradt-e ki valami létfontosságú :nono:

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.08, 18:18

Druidához varázslista v1.0.

0. szint
Élelem és víz megtisztítása: tisztává és fogyaszthatóvá teszi az élelmet és vizet
Fény: fáklyának megfelelő fényt ad
Mágia érzékelése: érzékeli a mágiát és a varázstárgyakat
Mágia olvasása: mágikus szövegek olvasására
Méreg érzékelése: érzékeli egy tárgy vagy lény mérgét
Víz teremtése: szintenként 5 liter vizet hoz létre

1. szint
Animal Friendship
Könnyű sebek gyógyítása
Entlange
Faerie Fire
Invisibility to Animals
Magical stone
Pass without trace
Shillelagh
Védelem az elemektől

2. szint
Barkskin
Dust Devil
Fire Trap
Flame Blade
Goodberry
Heat Metal
Messenger
Obscurement
Produce Flame
Speak With Animal
Warp Wood
Trip
Közepes sebek gyógyítása
Méreg Lassítása

3. szint
Call Lightning
Örök Fény
Create Food & Water
Mágia Megszüntetése
Perzselő Fény
Súlyos sebek gyógyítása
Szélfal
Vízalatii légzés
Hold Animal
Meld Into Stone
Plant Growth
Protection From Fire
Pyrotechnics
Spike Growth
Water Walk

4. szint
Botból Kígyó
Kritikus sebek gyógyítása
Méreg semlegesítése
Víz irányítása
Animal summoning I.
Produce Fire
Protection From Lightning
Reflecting Pool
Speak With Plants
Plant Door

5. szint
A kő szolgálata
Tűzcsapás
Air Walk
Animal Growth
Animal Summoning II
Control Winds
Pass Plant
Spike Stones
Transmute Rock to Mud
Wall of Fire

Az a probléma, hogy ebben rengeteg lefordítandó/átdolgozandó varázslat van :D .

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.11.08, 13:19

Szerintem is elkerülhetetlen néhány varázslat behozása és a varázslói varázslatokat is meghagynám a varázslóknak. Én valami pap+spec druida varázslatokat képzeltem el, de erről is írok hamarosan.

A csata táblázat elkészült, instrukciókkal együtt feltettem IDE előzetes hibaegyeztetésre. Később felrakom a honlapomra is külön Kard és Mágia szekció alá (a szerző engedelmével),


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]