Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
4267 hozzászólás érkezett eddig

T10

T10

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 596 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.08, 14:41

 

A tolvajképességek, mint a szabályok is leírják, maradnak, de a négy extra tolvajképessége csak a tolvaj szintnek megfelelő lesz (vagyis kalózként nem fejlődik). 

 

Huhh, ez eddig elkerülte a figyelmemet! Jó, hogy szóba került. :)

Egyrészről jogos, mert a többosztályúság még így is igen erős, másrészt viszont akkor külön kell könyvelni a karakterlapon ezt a négy Képzettséget.

 

 

Szerintem nem kell.

Ha jól emléxek, KéM-ben a karakter szintje a képzettség módosító, de max. 10.

Ezért nem is kell könyvelni.

Amikor a többkasztú karakter a tolvajképességeket használ, nem adod hozzá a teljes karakter szintet a dobáshoz, csak a tolvaj kaszt szintjét.

Nem gondolom, hogy ez extra adminisztrációt igényelne.

 

 

 



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.08, 14:32

A tolvajképességek, mint a szabályok is leírják, maradnak, de a négy extra tolvajképessége csak a tolvaj szintnek megfelelő lesz (vagyis kalózként nem fejlődik). 

 

Huhh, ez eddig elkerülte a figyelmemet! Jó, hogy szóba került. :)

Egyrészről jogos, mert a többosztályúság még így is igen erős, másrészt viszont akkor külön kell könyvelni a karakterlapon ezt a négy Képzettséget.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.08, 14:04

  • Nincs osztályváltás, a 4. szintű tolvaj szintlépéssel 4. szintű tolvaj / 1. szintű kalóz lesz, összegezve pedig 5. szintű karakter.
  • A tolvajképességek, mint a szabályok is leírják, maradnak, de a négy extra tolvajképessége csak a tolvaj szintnek megfelelő lesz (vagyis kalózként nem fejlődik). Az orvtámadása is megmarad negyedik szintű, vagyis 2d6 - ha tolvajként lépett volna szintet, akkor +3d6 lett volna. A jobb kezdeményezés marad, ez a többosztályúság előnye.
  • A hátránya, hogy rögtön benyeli a TP-levonást, amíg a két osztályban elért szintje közötti különbség egyre nem csökken.


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2582 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.08, 13:16

Háj!

 

KéM-ben osztályváltás hogy történik? Nekem gyanús, hogy amit az alapkönyv "többosztályú karakter" (16. oldal) alatt mond, az arra vonatkozik, ha valaki kezdettől többosztályú, vagy felvesz egy másodikat, de ha egyikből akar átmenni másikba? Nálam tolvaj akar kalóz lenni (harcos alosztály), annyira talán nem esik távol, ilyenkor mondjuk szintlépés után már simán 5. szintű harcosként működik és kész? Tolvajképességek maradnak? Ez főleg az orvtámadásnál érdekes és a különleges kezdeményezésnél (+4), az is megmarad? Kérdéseket felvet, mert ha igen, akkor mindenki felvenne 1 tolvajszintet ezek kedvéért az elején, aztán menne belezős harcosba... 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4435 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.06, 08:48

Semmiképpen, nagyon elégedett vagyok vele.



Fefe

Fefe

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 307 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 23:11

A Harci manőveres dolog változott valamit a KÉM 1 óta?



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 20:46

 

Egy kérdést tolmácsolok a D&D-s Facebook-csoportból, hátha ide több válasz érkezik:

 

"Kérdés: hegesztett már valaki Roll20-hoz Kard és Mágia karlapot? Nem találnám fel a melegvizet, ha nem muszáj :P"

 

Én még nem hallottam róla, de igazából nem rossz ötlet. Hm... Egy Helvéczia és egy Kazamaták és Kompániák 2e karakterlap se ártana, ha már... :D

 

 

Meg egy online Kard és Másodteremtés karakterlap is jól jönne. Roll20-ra is és mondjuk egy kitölthető pdf formájában is.

:sug:

 

(Már nagyon várom a Hóvihar január tizenkettedikén második tesztjátékát, és gőzerővel készül a Rhovanion öröksége című kaland is...)



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 19:26

Egy kérdést tolmácsolok a D&D-s Facebook-csoportból, hátha ide több válasz érkezik:

 

"Kérdés: hegesztett már valaki Roll20-hoz Kard és Mágia karlapot? Nem találnám fel a melegvizet, ha nem muszáj :P"

 

Én még nem hallottam róla, de igazából nem rossz ötlet. Hm... Egy Helvéczia és egy Kazamaták és Kompániák 2e karakterlap se ártana, ha már... :D 



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.05, 19:00

Egy kérdést tolmácsolok a D&D-s Facebook-csoportból, hátha ide több válasz érkezik:

 

"Kérdés: hegesztett már valaki Roll20-hoz Kard és Mágia karlapot? Nem találnám fel a melegvizet, ha nem muszáj :P"



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1344 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.02, 22:04

Készítettem egy karakterlapot az Argonautikához, illetőleg felkerült a legújabb finomhangolásokon átesett szabályfüzet. Utóbbiban alig van változtatás, csak épp apróságok (a hoplitész +2 helyett +1 sebzést választhat s ehhez hasonlók). Lassan el kell kezdeni a tesztelést. :)

A TP kapcsán arra jutottam, hogy herdálás elsősorban isteneknek való áldozatbemutatásokat takarna, ilyenkor nem járhatna egyéb előnyel, viszont bizonyos összeg felett (igazán világra szóló ünnepség megrendezésénél) fenn állna az esély, hogy végül balul ütnek ki a dolgok, s az ember megsért egy istent vele (botorság volt nem meghívni Eriszt a lagziba!).



Zoltan

Zoltan

    Érdeklődő fórumozó

  • Fórumita
  • 95 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 16:59

Tengerészhez valaki írta korábban, hogy maradjon el az ellenőrző-dobás, ha kritikus zónába ér a találat, legyen automatikus kritikus. :nos:

Ez még akkor volt, amikor a harcosnak nem voltak extra tápjai (plusz támadás és VO), ami a Helvéciában jött be és Narmor görögös játékát látva kezd általánossá válni. 

Talán ha ehhez még hozzájönne pluszban a HM bónusz, akkor hasonló erejű lenne, mint egy harcos. Ki kéne tesztelni.



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 14:02

Garabonciás, mi van, ha utána a kampós kezét vágják le, esetleg a falábával aktivál egy lábat támadó csapdát? :titok:
Hangulati elemnek nem rossz, de nehezen kivitelezhető. :nos:


És mi van, ha a halálos csapást ugyan túlélte, de legközelebb megölik? Ez pont ugyanolyan kérdés, mint az általad feltett.

wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 262 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 13:51

Valami következménye is lenne a csonkolásnak, vagy bohóckodás az egész? Innen talán csak 1 lépés a lenyakazva kalandozgató karakter, hiszen mennyire nem pc dolog már kizárni őt mindenből, csak mert levágták a fejét.

 

Ha ez annak az ötletemnek szól, hogy ne legyen inkább levonás, akkor nem a PC miatt mondtam (PC eleve az lenne, ha mindenki csak akkor halna meg, ha akar, de DnD-be ilyet meg kár erőltetni), csak nem tudom, mennyi értelme van egy osztály-képességnek, ami végleges korlátozást ad az osztály profiljára (ha a tengerész ilyen swashbuckler osztály, nehéz elképzelnem, hogy a csonkolt kéz vagy láb ne akadályozná a harcban). A KéK sisakszabályát nem ismerem, de sok OSR játékban van olyan lehetőség (hol csak a harcosnak, hol mindenkinek), hogy ignorálhatnak egy ütésből jövő minden sebzést, ha hagyják bezúzni a pajzsukat. Ezzel ugyan vesztenek egy pajzsot, de ha vesznek újat, megint van egy "extra életük". Ha csak egyetlen egyszer lehet megtenni, akkor szerintem belefér, hogy ne adjon levonást, elég a tudat, hogy már csak egy "életük" maradt a kampány maradék részére.



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6406 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 13:33

Garabonciás, mi van, ha utána a kampós kezét vágják le, esetleg a falábával aktivál egy lábat támadó csapdát? :titok:
Hangulati elemnek nem rossz, de nehezen kivitelezhető. :nos:

Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 13:14

Valami következménye is lenne a csonkolásnak, vagy bohóckodás az egész? Innen talán csak 1 lépés a lenyakazva kalandozgató karakter, hiszen mennyire nem pc dolog már kizárni őt mindenből, csak mert levágták a fejét.

Mondom, levonások járnának bizonyos dobásaira az adott végtagtól vagy szervtől függően. És ez a képesség életében egyetlen egyszer használható egy halálos sérülés kiváltására. (Kicsit talán hasonló az elv, mint a KéK sisakjánál, csak itt nem lehet újat venni. Ujjat sem. :P)

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2582 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 12:53

Valami következménye is lenne a csonkolásnak, vagy bohóckodás az egész? Innen talán csak 1 lépés a lenyakazva kalandozgató karakter, hiszen mennyire nem pc dolog már kizárni őt mindenből, csak mert levágták a fejét.



Garaboncias

Garaboncias

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1235 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 12:12


Ha valaki kalózos irányokba vinné el a Tengerész alosztályt, akkor kaphatna egy olyan lehetőséget, hogy életében egyszer egy halálos sérülést kiválthat egy végtag vagy lényeges testrész (pl. egyik szeme) elvesztésével. A félszeműségért, féllábúságért, félkarúságért persze komoly levonásokat kapna bizonyos dobásaira, de legalább életben maradt. A faláb és a kampókéz meg menő! ARRR!


Mondjuk kérdés, hogy akarna-e egyáltalán a játékos tovább játszani így a karakterrel, lehet akkor már érdemesebb lenne tenni egy lépést a hollywoodizmus felé, és azt mondani, hogy a sérülés csak kozmetikai, és miután megszokja a változást, ugyanúgy tudja használni a pót-végtagot.

Attól is függ, high fantasyt játszunk-e. Ha igen, akkor egy végtag mágikus visszanövesztése nem lehetetlen, amíg pedig eddig eljut a karakter, kibírhatja azt a levonást. Low fantasyben, ahol a csonkolás visszafordíthatatlan, lehet, hogy jobb megoldás a javaslatod.
A lényeg, hogy egy olyan alosztály-képesség lenne, amely abszolút a játékos döntésén múlna.

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4988 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 10:10

 

telge, sztem ez használható, ha valaki nagyon akarja (annak idején AD&D-hez is voltak mindenféle "kritikus találat"-táblázatok a realizmus érdekében), de ellentmond az eredeti déendés szellemiségnek, ahol még 2 hp-n is ugyanúgy szaladgál mindenki, mint 60-on. 

 

A levonások a dobásokból harcra gondolom nem vonatkoznak? Mert akkor még durvább lenne, magas szintű harcos sem vehetne le akárhányas sebzéseket, egy 20 hp-s után már mindent -6-tal csinálna pl. Még a mentőket is?

 

 

Egyébként sebeket én is szoktam használni, de másképp. Valamilyen blogról van, haldoklási szabályok helyett.

1: ha valaki nulla HP alá kerül, akkor össze kell hasonlítani a túlcsordult sebzést az egészségével
2: ha a sebzés nagyobb az egészségénél, akkor meghalt
3: ha kevesebb, akkor
- túléli, a harc végén magához tér (vagy hamarabb, ha ellátják)
- maradandóan csökken az egészség főjellemző két ponttal (ez magával vonhatja a HP-t is, ha csökken a bónusza)
- kötelező kitalálni egy maradandó sebhelyet, amit ekkor szerzett

 

 

Mindkettõtöknek igaza van, ez így ilyenformán egy K&M kampányba tényleg nem való, max egy totál konverzió modba. Tényleg csak a saját életemet bonyolítanám vele, meg hangulatidegen is lenne. Viszont a sebhelyes részt, amit te is használsz galu, szerintem megtartom, azzal a kiegészítéssel hogy a dobástól függõen a karakter még esetleg vonzóbbá is válhat egy sebhelytõl.

 

 

 

A háziszabályban (tényleg nem emlékszem honnan van :( ) azt szeretem, hogy

- nem kell folyamatosa ellenőrződobásokkal követni a haldoklást

- elég jó túlélési esélyt ad alacsony szinten, de nincs ingyen (-2 egészség, maradandó hatás azért elég kemény ár)

- nem jár semmilyen plusz táblázattal

- a JK-k szerezhetnek emléket, amik színesítik a karaktert. (a legutóbbi példa egy barbár, aminek valami vadállat feltépte az oldalát. Azóta bármikor vért tud köpni, ha akar)

 

 

Még annyi jutott eszembe, hogy a 4E-ben van egy ún. bloodied státusz. 

Nagyon egyszerű, ha a maximális HP felét elvesztetted, bloodied vagy. Ez direkt következményekkel nem jár, de indirekt hátrányt jelenthet.

Pl. "vérre menő" ellenfelek (harci kutya, hobgoblin, stb.) kaphatnak ellened egy ingyen támadást meg ilyesmi. De olyan is van, hogy a bloodied státusz harcban elérése egy képesség aktiválásnak kulcsa. (barbár őrjöngés, vagy az ellenfél sárkány lángot fúj soron kívül)



wisp

wisp

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 262 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 10:09

Ha valaki kalózos irányokba vinné el a Tengerész alosztályt, akkor kaphatna egy olyan lehetőséget, hogy életében egyszer egy halálos sérülést kiválthat egy végtag vagy lényeges testrész (pl. egyik szeme) elvesztésével. A félszeműségért, féllábúságért, félkarúságért persze komoly levonásokat kapna bizonyos dobásaira, de legalább életben maradt. A faláb és a kampókéz meg menő! ARRR!

 

Mondjuk kérdés, hogy akarna-e egyáltalán a játékos tovább játszani így a karakterrel, lehet akkor már érdemesebb lenne tenni egy lépést a hollywoodizmus felé, és azt mondani, hogy a sérülés csak kozmetikai, és miután megszokja a változást, ugyanúgy tudja használni a pót-végtagot.



telge

telge

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 32 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2020.05.01, 09:16

telge, sztem ez használható, ha valaki nagyon akarja (annak idején AD&D-hez is voltak mindenféle "kritikus találat"-táblázatok a realizmus érdekében), de ellentmond az eredeti déendés szellemiségnek, ahol még 2 hp-n is ugyanúgy szaladgál mindenki, mint 60-on. 

 

A levonások a dobásokból harcra gondolom nem vonatkoznak? Mert akkor még durvább lenne, magas szintű harcos sem vehetne le akárhányas sebzéseket, egy 20 hp-s után már mindent -6-tal csinálna pl. Még a mentőket is?

 

 

Egyébként sebeket én is szoktam használni, de másképp. Valamilyen blogról van, haldoklási szabályok helyett.

1: ha valaki nulla HP alá kerül, akkor össze kell hasonlítani a túlcsordult sebzést az egészségével
2: ha a sebzés nagyobb az egészségénél, akkor meghalt
3: ha kevesebb, akkor
- túléli, a harc végén magához tér (vagy hamarabb, ha ellátják)
- maradandóan csökken az egészség főjellemző két ponttal (ez magával vonhatja a HP-t is, ha csökken a bónusza)
- kötelező kitalálni egy maradandó sebhelyet, amit ekkor szerzett

 

 

Mindkettõtöknek igaza van, ez így ilyenformán egy K&M kampányba tényleg nem való, max egy totál konverzió modba. Tényleg csak a saját életemet bonyolítanám vele, meg hangulatidegen is lenne. Viszont a sebhelyes részt, amit te is használsz galu, szerintem megtartom, azzal a kiegészítéssel hogy a dobástól függõen a karakter még esetleg vonzóbbá is válhat egy sebhelytõl.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]