Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3807 hozzászólás érkezett eddig

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3314 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.10, 19:25

A morál, hősök szaktevékenysége -3..+3 közötti módosítót ad.

Köszi, de engem konkrétan az érdekel, hogy a morál milyen események hatására csökkenne a harctéren, mivel erről nem esik szó (a morál emelésről sem sok). Az én ötletem pl. az, hogy a Morál csökken, ha az egységen kritikust ütnek (lévén a K&M az egyéni JK-khoz hasonló harcértékeket rendel a csapatokhoz), vagy ha a HP bizonyos küszöbértékek (pl. a max. 75, 50, 25%-a) alá csökken, ilyesmik.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6259 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.10, 19:04

Úgy, mint a SaWo-ban:
Az erősebb sereg 10-et ér, ehhez arányosítva valamennyit a másik. Legyen egy Ismeret (Harcászat) képzettség, erre kell dobni. (Opcionálisan lehet alap támadás bónusz + int is, ha valaki azt szeretné, hogy a legjobb hadvezérek mindenképp harcosok legyenek.) Ellendobás, aki veszít, bukik egy egységet. Ha hattal (vagy a többszörösével) bukja, akkor minden hat pontnyi különbség +1 bukott egység. A morál, hősök szaktevékenysége -3..+3 közötti módosítót ad.

Bulldy

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3314 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.10, 13:32

Oké, kösz!

Ha esetleg meséltetek hasonlót (a morál változása csapatok közötti összecsapásoknál, nem csatlós-JK szinten), akkor hogyan oldottátok meg? Ha még nem oldottátok meg, hogyan tennétek? Ötletelni ér. :)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 759 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.10, 10:07

Ez ilyen "megérzés alapján" dolog, nem készült hozzá hivatalos szabály (mai fejjel már lenne, pl. csata előtt elfogyasztott jó bor hatása, stb. :)).

 

A második kiadáshoz még kidolgozhatod. ;)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.10, 09:32

Ez ilyen "megérzés alapján" dolog, nem készült hozzá hivatalos szabály (mai fejjel már lenne, pl. csata előtt elfogyasztott jó bor hatása, stb. :)).



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3314 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.09, 23:02

@ Birbin: kösz, ebben a Kalandorban vannak jó ötletek.

 

Más. A K&M szabálykönyv "Harc nagyobb seregek között" fejezetében szó esik az egységek Moráljáról (-3 - +3), arról viszont nem találtam infót, hogy ez hogyan változik a harc közben? A vezető szerepéről esett szó (növelhet Morált, ha az egység semmit nem csinál a körben), de arról nem, hogy normál csapatoknál hogyan és mikor csökken az értéke. Ki tudok rá találni szabályvariánsokat, de érdekelne, hogy mi a hivatalos verzió.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.06, 17:29

galu22:

A páncél szabály inkább egyfajta "mi van ha?" esetekre vonatkozik, nem hinném, hogy ennél több kell. Nekem semmiképp sem. Ugyanez a kalandornál is megvan, más esetekkel.

 

Garaboncias:

Nem hinném, hogy ez erős lenne, miből gondolod?

Ez tulajdonképpen az átlagember kaszt, sok opciója a mesélőnek jó, nem is a játékosoknak, amikor civileknek kell statokat adni.

 

 



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 759 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.05, 19:22

Birbin: Tetszetős ez a kalandor. :) Az tény viszont, hogy ha valakinek fontos a játékegyensúly, akkor a többi osztályt is ehhez a szinthez kell igazítania.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4395 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.05, 19:13

Páncél és pajzshasználat: nem szokás, mivel páncélban a páncél védelme*10% varázslatrontás sújtja őket, ami néha elég csúnya következményekkel is járhat

 

Azt hiszem inkább mentődobást dobatnék, vagy képességpróbát. Arra már megvan a mechanika, a százalékdobás pedig még nem szerepel a rendszerben (ha jól emlékszem).

 

 

Egyébként vértviseletre elég jó a Savage Worlds: mindenki azt visel, amit szeretne, de ha nem bírja el, akkor mindenki ugyanúgy szív miatta. A varázslónak pedig egyszerűen hamarabb jön el a "nem bírja el" szint.

Különféle megterhelési szabályokat ismerek, ebből amit játék közben használni is tudtam az a Helvéczia-féle nagyon leegyszerűsített változat. Megterhelést számolgatni mindig elfelejtünk, de azt, hogy X darab tárgyat tudsz cipelni, könnyű megnézni.

(ez nyilván nem reális, de ennél még irreálisabb, hogy nem számoljuk a súlyt, de kéne :))

 

 

Alternatív vért szabály, Crawford valamelyik játékából:

- könnyű vért nem jár hátránnyal

- közepes vért az egyik mentődobásodra 4 pontnyi büntetést ad (ez nem biztos, hogy reflex: egy gereznavért adhat akaraterő büntetést)

- nehéz vért két mentődobásodra 4 pontnyi büntetést ad

- harcosoknak egy kategóriával könnyebbnek számít a páncél

- ha kifizeted az árát (és a mentődobást büntit), a páncél úgy jelenik meg a játékban, ahogy szeretnéd. Lehet például talizmán vagy jedi-köpeny.


Módosította galu22: 2018.09.05, 19:15


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.05, 17:45

Azt hogyan? Engem az is érdekelne.

 

 

Összeszednéd kérlek azt is, hogy a varázsló nálad hogyan módosult? d4 --> d6 HP, és az at-will varázslövedék (távolsági támadás? d4 sebzés?), vagy van még más is?

 

Kalandor

 

Az utolsó játékról levontam a tanulságot, hogy a varázslónak kevés Ép-je van, d6 kéne, de nem írtam át ezt még. Majd ha játszunk, előtte átgondolom még. Engedném nekik mindenféle fél kézzel forgatható kard használatát, úgyse ér velük semmit. Páncélra írtam még ilyet:

  • Páncél és pajzshasználat: nem szokás, mivel páncélban a páncél védelme*10% varázslatrontás sújtja őket, ami néha elég csúnya következményekkel is járhat

Az ingyenes lövedéknek nincs még kikristályosult formája. Majd ha játszunk. Mindenesetre jó volt földobni a témát, kaptam hasznos ötleteket.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3314 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.04, 22:03

A tolvajt is fölturbóztam, egészen komplex lett.

Azt hogyan? Engem az is érdekelne.

Összeszednéd kérlek azt is, hogy a varázsló nálad hogyan módosult? d4 --> d6 HP, és az at-will varázslövedék (távolsági támadás? d4 sebzés?), vagy van még más is?



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4395 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.04, 22:00

galu22:
 
Úgy tűnik nem ment át az, amit írtam, főleg az analógiák. De végülis tökmindegy, mert az én opcionális szabályomról van szó, ami soha nem fog megjelenni a hivatalos K&M-ban.


De átjött :)

Nálunk a tolvaj/varázsló gyenge harcban téma nem nagyon jön elő, valószínűleg azért, mert darabra kevesebb harc van.

 

Igazából ennek az ellentéte sokkal gyakrabban merül fel: a varázslónak, a papnak és a tolvajnak is vannak játéktechnikával megtámogatott módszerei arra, hogy harcon kívül hasznosak legyenek, de a harcosnak nincs ilyen. (csak a képzettségek, amit a többiek is választhatnak)

 

Volt itt kb. fél éve egy próbálkozásom, de úgy tűnik még egy oldalnyi feat is zavarja a játékosokat, úgyhogy nem vált be. 

 

Egy gondolat erejéig az illuzionistához visszatérve, megnéztem a magasabb szintű varázslatait, és a kaszt nagyjából arra jó, hogy másokat átverjen. Ez a szélhámos szerepkör. Sok esetben hasznos, hogy el tud menekülni mondjuk az élőholtak elől is, de általában legyőzni kéne őket. Ha jön a főgonosz a seregeivel, akkor szép, szép, hogy árnyékmágiával tud tűzgolyót varázsolni, de a varázsló tud igazit és pusztán egy 3. szintű varázslattal. Az illuzionistának alacsony szintű kampányban lehet értelme, mondjuk úgy 5-6. szintig.
A fantáziagyilkos az mondjuk durva, de melyik mesélő hagyja, hogy a főgonoszt drámai küzdelem helyett pikk-pakk elintézze vele?

 

 

Alacsony szinten kábé ugyanaz, mint a varázsló, bár kicsit szerintem sokoldalúbb. Az alacsony szintű illúziókat elég rugalmasan lehet használni: hangillúzió, kisebb illúzió, hipnotikus minta. A ködfal/ködfelhő is jó (komponenssel).

 

Általában az a kérdés, hogy a mesélő hogyan kezeli az illúziókat. (van-e dobás, vagy automatikus ellenállás "ez nem valóság" esetén)

 

Magas szintre nem jutott nálunk illuzionista, de gondolom ugyanaz van, mint a hagyományos varázslóval: ha hasznos varázslatokat talál, akkor lehet keménykedni, de erre nincs garancia. (általában nem szoktam engedni, hogy boltból vegyenek tekercset)


Módosította galu22: 2018.09.04, 22:00


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.04, 18:19

galu22:
 
Úgy tűnik nem ment át az, amit írtam, főleg az analógiák. De végülis tökmindegy, mert az én opcionális szabályomról van szó, ami soha nem fog megjelenni a hivatalos K&M-ban.
 
A tolvajt is fölturbóztam, egészen komplex lett. A paphoz nem nyúltam egyedül.
 
Ahogy Premier már írta, K&M-ban 3. szinten kezdünk. 
Egy átlagos harcos találati esélye 35% lenne (+2 erő bónusz), átlagsebzése karddal 3 (kritikus nélkül).
A varázslóé meg attól függ, hogy mi lenne a használható verzió. Ötleteket dobtam föl, nem végleges megoldást. Ha érintéses támadással kb 55% a találati esélye, akkor az átlagsebzése 1d4-gyel 1,38 lenne, 1d6-nál 1,9.
A tolvaj találati esélye mondjuk íjjal 30%, ami hasonlóan távolsági fegyver, sebzése 1d6-tal 1,05. Hát igen, a tolvaj tényleg gyenge csatában, a harcossal ellentétben nincs sebzés bónusza. Viszont ha elrejtőzik és onnan lő orvtámadással, akkor 3,15 a sebzése, kicsit több, mint a harcosé. Sajnos nem tud mindenhol rejtőzni.
 
 
*****
 
Egy gondolat erejéig az illuzionistához visszatérve, megnéztem a magasabb szintű varázslatait, és a kaszt nagyjából arra jó, hogy másokat átverjen. Ez a szélhámos szerepkör. Sok esetben hasznos, hogy el tud menekülni mondjuk az élőholtak elől is, de általában legyőzni kéne őket. Ha jön a főgonosz a seregeivel, akkor szép, szép, hogy árnyékmágiával tud tűzgolyót varázsolni, de a varázsló tud igazit és pusztán egy 3. szintű varázslattal. Az illuzionistának alacsony szintű kampányban lehet értelme, mondjuk úgy 5-6. szintig.
A fantáziagyilkos az mondjuk durva, de melyik mesélő hagyja, hogy a főgonoszt drámai küzdelem helyett pikk-pakk elintézze vele?
 


Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 570 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.02, 21:33

Az első szintű varázsló támadása +0
Találati esély 45% (ha jól értem a lövedék a vértek ellen kap +8-at?)
Sebzése 1d6 (gondolom mágikus sebzés).
Ok.
 
Egy első szintű harcos támadása +2 (+1 alap, meg azért gondolom van 13 erő).
Találati esély (gondolom a 19 VO ellen, mert nem ignorálja a páncélt): 15%
Sebzése 1d8+1+2* (nem mágikus)
 
Első szintű tolvaj támadása +0 (azért itt nem mindig van meg az erő)
Találati esély 19 VO ellen: 5% (csak húszas dobással talál!)
Sebzése 1d6 (nem mágikus)
 
 
 
Lehet félreértettem, az idézett példát. Így gondoltad?


Mondjuk gyakorlati szempontból hozzátenném, hogy (osztálytól függetlenül) egy első szintű karakterekből álló csapat egyáltalán miért arcoskodik olyan ellenféllel, akinek 19-es a VO-ja? Az azért nem az ő ligájuk.

 

Ráadásuk K&M-ban az első szint az a "képzetlen falusi paraszt, aki TALÁN az átlagosnál kicsit tehetségesebben forgatja a husángot". A "kezdő kalandozó" az 3. szintű.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4395 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.02, 11:40

Most mi történik, ha mindketten csak mágikus lövedéket memorizálnak? Az nem ugyanez az eset? Vagy az rendben van?

 

 

Nem igazán. A varázslövedék egy igen erős varázslat, mert

- általában leszed egy ép ellenfelet (1d4+1, átlag 3,5 HP, ami pont annyi, mint egy átlag - 1HDs - ellenfél HP-ja)

- mágikus sebzés (hatásos ellenállással üthető lényekre is)

- automatikusan talál

 

Egy-egyet érdemes memorizálni belőle, hasznos lehet.

 

De a lényege nem a sebzés, hanem az automata találat és a mágikus sebzés. Nem tartom gagyi varázslatnak.

 

Az enyém meg a modern, mondván ne unatkozzon az a szerencsétlen játékos akkor se, ha már semmi értelmes varázslata nem maradt.

 

Nem mondtam, hogy rossz, csak hogy szerintem a varázsló enélkül sem gyenge.

Vesd össze a pappal és a tolvajjal!

 

 

 

Egy harcos VO-ja simán van 19, a varázsló támadása meg mondjuk 4. szinten +1 bónusszal is 2-es. Ez 20% találati esély úgy, hogy a jó drága mérget használod arra is, ami mellé megy. Akinek meg nem jó a VO-ja, arra meg általában nem is éri meg mérgezett tőrt dobálni. Ellenséges varázslóra pont megéri.

Varázspálcánál ignorálnám a páncél védelmét, így a harcos VO-ja mondjuk 11, a találati esély jóval több. Vagy ha ez macerás, akkor támadás bónuszt adnék pálcára és a teljes VO ellen menne.

 

 

Az első szintű varázsló támadása +0

Találati esély 45% (ha jól értem a lövedék a vértek ellen kap +8-at?)

Sebzése 1d6 (gondolom mágikus sebzés).

Ok.

 

Egy első szintű harcos támadása +2 (+1 alap, meg azért gondolom van 13 erő).

Találati esély (gondolom a 19 VO ellen, mert nem ignorálja a páncélt): 15%

Sebzése 1d8+1+2* (nem mágikus)

 

Első szintű tolvaj támadása +0 (azért itt nem mindig van meg az erő)

Találati esély 19 VO ellen: 5% (csak húszas dobással talál!)

Sebzése 1d6 (nem mágikus)

 

 

 

Lehet félreértettem, az idézett példát. Így gondoltad?

Ha igen, akkor nekem kicsit erős a dolog, sosem éreztem annyira gyengének a varázslót, hogy ennyire meg kelljen erősíteni.

Egyébként fura módon a tolvaj is népszerű nálunk, pedig harcban még haszontalanabb, mint a varázsló.

 

 

 

*szerintem a +2 sebzéses harcos bónusz a legerősebb, így azt vettem figyelembe


Módosította galu22: 2018.09.02, 11:43


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.02, 08:00

Inkább úgy fogalmaznék, hogy ha sok varázsló van, akik minden harci körben végre tudja hajtani ugyanazt a mágikus támadást, az kábé azt a hatást éri, el, mint mikor warcraftban jobbklikkelsz egy varázslatra, hogy "ismételje amíg van mana".

Ugyan miért tennék? Nálatok a varázslók nem memorizálnak varázslatokat?

Most mi történik, ha mindketten csak mágikus lövedéket memorizálnak? Az nem ugyanez az eset? Vagy az rendben van?

 

 

 

- szerintem a Helvéczia/KéK/Marvels&Malisons/Wonder and wickednes megoldása, hogy összevonja a ritkábban hasznos utility varázslatokat egy ernyő alá, nagyon jó. Pl. egy spider sense varázslat, amit fel lehet használni ugrás, tollhullás, és pókmászás varázslatként.

Ez jó ötlet.

 

 

Bulldy:

 

 

Az is valid, amit Galu ír, hogy a varázsló mérgezett tőrt használ. Az övé az S&S hozzáállás, a Birbiné a klasszik fantasy.

Nem igazán. Galué a klasszikus szerepjáték, mondhatunk retrót is.

Az enyém meg a modern, mondván ne unatkozzon az a szerencsétlen játékos akkor se, ha már semmi értelmes varázslata nem maradt.

 

 

 

Birbin: ezért írtam, hogy távolsági érintés: ügyességből megy, de a páncélt figyelmen kívül hagyja. Ezért jobb, mint a tőr. Viszont nem lehet vele "adalékanyagot" az ellenbe juttatni. Valamit valamiért.  :)

Nem emlékeztem, hogy van erre külön meghatározás.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6259 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.01, 17:29

Szerintem egy d4-et sebző tűzgolyóbis, fagylövedék vagy hasonló, amivel távolsági érintést kell tenni,


Birbin: ezért írtam, hogy távolsági érintés: ügyességből megy, de a páncélt figyelmen kívül hagyja. Ezért jobb, mint a tőr. Viszont nem lehet vele "adalékanyagot" az ellenbe juttatni. Valamit valamiért. :)

Egy páncélos harcossal szemben sem a minivarázslattal, sem a mérgezett tőrrel nincs sok eséllye, mert valószínűleg hamarabb eszi meg a varázslót a d8+4 (vagy 2d6+5), minthogy ő megüsse a 18 körüli VF-et. (Mákja persze lehet, de hiba arra alapozni.)

Galu: Ezt a "a harcos csak a harchoz ért" dolgot nem vágom. Ő is tanulhat képzettséget, kidumálni pont annyira tudja magát (szociális képzettségek híján), mint bárki más. Ellenben ha beesik az eső, neki van a legjobb esélye túlélni. Meg vihat magával váltás páncélt is. Kommandós akcióban lehet nem lesz nagyobb VF-e, mint a tolvajnak, de a pallos bőrvértben is 2d6+5-öt sebez. ;)

(Ugyan D&D3.5, de Doc mesélt még régen. Valami folyamon hajóztunk, előtte kérdezte, hogy mit fog csinálni a papom a teljesvértben. Mondtam, hogy leveszi, felveszi a bőrvértet, a pajzsot, ha meg kezdődik a bunyó, elmond egy Hit Pajzsát. :) )

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4395 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.01, 14:43

 

Varázsbot: ezt azért nem szeretem, mert - szerintem - nem hangulatos. Pont a misztikumot veszítik el a varázshasználó karakterek a WoW-szerű artillery képességgel.

Tehát ha egy varázsló parittyával lő vagy dobótűt dobál, az misztikus, de ha varázspálcából lő az nem.

 

 
Inkább úgy fogalmaznék, hogy ha sok varázsló van, akik minden harci körben végre tudja hajtani ugyanazt a mágikus támadást, az kábé azt a hatást éri, el, mint mikor warcraftban jobbklikkelsz egy varázslatra, hogy "ismételje amíg van mana".
 
Ez nekem speciel nem adja, de ha az ilyen Warcraft vagy Harry Potter-szerű varázslókat szereti a játékban, akkor persze jó megoldás.
 
 
 
Amiket én szoktam csinálni ehelyett:
 
- szerintem a Helvéczia/KéK/Marvels&Malisons/Wonder and wickednes megoldása, hogy összevonja a ritkábban hasznos utility varázslatokat egy ernyő alá, nagyon jó. Pl. egy spider sense varázslat, amit fel lehet használni ugrás, tollhullás, és pókmászás varázslatként.
 
- nem tudom honnan, de valahonnan ismerek egy olyan háziszabályt (?), hogy a már memorizált varázslatokat ki lehet sütni a szintnek megfelelő támadó vagy semlegesítő varázslatként. (d6 sebzés varázslatszintenként - mentő felezi - vagy semlegesítésként ellőve páratlan szintenként 1 célpontot megvéd egy varázslattól)
 
- nemrég csak hárman tudtak eljönni egy játékra, és poénból mindenki három első szintű karaktert készített. (az lett volna a lényeg, hogy "a túlélő" lesz a karakter). Ehhez képest majdnem mind túlélte, de a játékosok élvezték, hogy több karakterük van. Mindenki tudott nagyobbakat is dobbantani (a mágiahasználójával), de minden játékos ugyanolyan hasznos volt (a harcossal/tolvajjal) Hosszú távon nem próbáltam, de szerintem a fő karakter + követő kombináció működőképes lehet.
 
 
 
Valószínűleg nálunk azért nem merül fel a probléma, mert a játékosok általában kerülik a harcot, és szeretnek egyéb megoldásokat keresni. Így végiggondolva nálunk játékalkalmanként 1-2 bunyó szokott lenni.
Általában egyet azért betervezek, a többit pedig az alkalom szüli: benézett véletlen találkozás nem-intelligens lényekkel, az egyik játékos harcossal van és kötekedni kezd. 
(Az olyanokat nem számítom bele az 1-2 bunyóba, hogy a tolvaj az őrszem mögé lopakodik és kiüti)
 
Ez nem kifejezetten kevés szerintem. Utazás vagy városban kolbászolás közben a napi egy verekedésnél több azért már felvet bizonyos kérdéseket a vidék élhetőségével kapcsolatban. Ha pedig egy-két verekedés van, akkor a harmadik szintű varázsló/pap minimum nyolc varázslata elég szokott lenni. (4* nulladik szint, 3* első szint a bónusszal, 1* második szint)
 
 
 
 

Bulldy, a mérgezett dobótőrrel az a helyzet, hogy ritkán fog találni. Egy harcos VO-ja simán van 19, a varázsló támadása meg mondjuk 4. szinten +1 bónusszal is 2-es. Ez 20% találati esély úgy, hogy a jó drága mérget használod arra is, ami mellé megy.

 

 
 
Ugyanez egyébként igaz a tolvajra is :)

 

A kevés varázslat, a rossz támadóérték, az alacsony HP ellenére nálunk majdnem mindenki pappal, varázslóval és tolvajjal akar játszani, a harcost pedig senki sem szereti. (lévén, hogy csak harcban jó, ami - a játékosok szerinti ideális esetben - nem túl gyakran van)


Módosította galu22: 2018.09.01, 14:44


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.01, 12:14

Egy visszafogottabb világban ugyanaz a világító gomba vagy pulzáló varázskesztyű sokkal nagyobbat üt. 

Hát attól függ, mert egy 3. szintű varázsló már tudhat örök fényt, onnantól kezdve a gomba nem nagy dolog. Érdekes amúgy, mert a K&M leírásaidban-moduljaidban nagyon sok a mágikus elem. Pl Koshura. Igaz ezek jó része épületekhez, szobrokhoz kötődik. Az is varázstárgy. 

Én az apró varázstárgyakat nem szeretem, ami ad valami kis bónuszt, de nem sokat. Ha kevés a varázstárgy, akkor az legyen erős vagy adjon extra megoldási lehetőséget bizonyos helyzetekhez. Ne +1-es kard legyen.

 

A varázspálcás dolgot én a Dragon Age-ből vettem. Ott akkor használta az ember, ha már semmilyen varázslata nem maradt, mert elég gyenge volt.

 

Bulldy, a mérgezett dobótőrrel az a helyzet, hogy ritkán fog találni. Egy harcos VO-ja simán van 19, a varázsló támadása meg mondjuk 4. szinten +1 bónusszal is 2-es. Ez 20% találati esély úgy, hogy a jó drága mérget használod arra is, ami mellé megy. Akinek meg nem jó a VO-ja, arra meg általában nem is éri meg mérgezett tőrt dobálni. Ellenséges varázslóra pont megéri.

Varázspálcánál ignorálnám a páncél védelmét, így a harcos VO-ja mondjuk 11, a találati esély jóval több. Vagy ha ez macerás, akkor támadás bónuszt adnék pálcára és a teljes VO ellen menne.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2261 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.01, 12:07

(galu22: Gandalf és Szauron konkrétan fél- vagy egész istenek vagy mik a kánon szerint, de még Elrond is több ezer éves, nekik annyira talán nem nagy szám közelharcolni.)




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]