Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
4269 hozzászólás érkezett eddig

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6726 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.12.16, 09:50

A szabályrendszer komolyabb áttanulmányozása nélkül mondom, hogy nálam a parittya, a dobófegyverek (tőr, gerely, csatabárd dobva, stb) adják az erőbónuszt a sebzéshez. Egyedüli kivétel a dobótű (dart), ami nem kapja meg az erőbónuszt a sebzéshez. Az íjak közül csak a visszacsapó íjak. A számszeríjak viszont egyáltalán nem adják.

Bulldy

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.12.16, 09:45

Most vettem észre, hogy a K&M-ban nincs külön dobó és lőfegyver. Minden egy kalap alatt lőfegyverként szerepel, ergo a hajítódárdánál (dobótű, parittya) nem lehet erőbónusz adni sebzéshez, csak visszacsapó íjnál.
Erről kérném a kedves KéM-es bajtársak véleményét (és természetesen az alkotó elGabor-ét is).

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.12.03, 15:40

A Protorosz kampany sajnos kommunikacios nehezsegek miatt nemreg megakadt. Kar, mert a megjelenes folytan eleg nehez lesz otthon barkinek lemeselnem...

A terkepproblema valoban jelentos, hasznosnak tartanam, ha a kalandmodulok terkepei kulon is letolthetoek lennenek valamilyen kepformatumban, a terkep es a szoveg osszeveteset megkonnyitendo. Egyebkent meg marad a kivag-paint-beilleszt-elment procedura, ami kisse faraszto, de nyomtato hianyaban jo potmegoldasnak.

A hattertortenet es az esemenyek leirasa valoban rovid (remelem lenyegretoro es tomor is), tudatosan a korai D&D kalandmodulok formatumat koveti. Azokban jol mukodott, remelem itt is. Azt a hibat is, hogy elsore nem jon at a kaland ereje, ennek a szamlajara irom - kulonosen visszagondolva kedvenc modulaimmal (B4, I1, WG4) valo elso talalkozasomra: 'Mit imadnak ezen? Hiszen ez csak egy dungeon terkep meg teremleirasok!'

A halalossagot megmagyarazza az eredeti jatek mivolta. Mint a tesztelokbol lathato, 13 npc segitovel is rendesen hullott a fergese! :lol: Lehet, hogy hibat kovettem el azzal, hogy konvertalaskor automatikusan atvettem az elso szintet alapnak. Vajon egy a K&M-standard 3. szintu csapat vagy mondjuk Licarek mire jutottak volna?

Konkretabb vizekre evezve:
- A krater peldaul tudatosan zsufolt. Tervezesekor egy bizarrul eklektikus holdbeli taj lebegett a szemem elott (gyerekkori emlekek*), de jelenleg ugy latom, nem raktam eleg a csavarodo/nem-euklideszi epiteszeti megoldast bele. :sor:
- A tablazatot mint felsorolasi/tagolasi eszkozt is hasznalom, nem csak mint veletlen-generatort. Az emlitett eset igy leginkabb arra hasznalhato, hogy meghatarozza a veletlen elhelyezkedest/sorrendet.
- Sok NPC egyideju iranyitasa, na, az valoban problemas. Bevallom, egesz egyszeruen eszembe se jutott, hogy mi van akkor, ha valaki meggondolatlanul kiengedi a szellemet a palackbol...

Avengir: Ha valoban letrejott vasarnap egy tesztjatek, egy beszamoloval igazan megtisztelnel.



*A legfobb inspiracio a Sasfeszek latvanya volt egy Verne adaptacioban. Meg asszem volt egy Lolka es Bolka resz is, amiben egy varazsladaval urutazast tettek egy idegen bolygo varazslojahoz? :sor:

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4436 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.12.03, 08:15

Nem tévedtél, így van. A +5-ös manőverek/ellenpróbák pontos tartalmának eldöntése pedig játékosi ötletek és mesélői döntés kérdése. Én általában egy extra támadást szoktam adni az ellennek (természetes egyes támadódobásnál is - bár nem mindig!). A 20 itt is automatikus siker, az 1 pedig balsiker.

A Protoroszról Urban beszámol majd; valóban komplex kaland, amit a mesélő még a saját képére szabhat és interpretálhat. Nekem csak egy teljes átolvasás után állt össze a kép, de akkor nagyon megtetszett.
Spoiler
A modul egyébként irdatlanul halálos, tehát első szinten én nagy, a haláltól nem félő csapatnak mesélném le. :lol: (Kérés: modulok tárgyalásánál használjunk spoilereket! A topikot játékosok is olvassák!)

Módosította elGabor: 2008.12.03, 08:18


Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 380 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.12.02, 21:09

"vagy balsiker esetén éppen ellenkezőleg, az ellenfél kihasználta a
gyengeséget és átment ellentámadásba. Ellenkező
esetben a kimenetel döntetlen."


Aha, akkor a balsiker itt is az egyes dobást jelenti? Oké. Én arra gondoltam, hogy ha a manővert a manővert megkockáztató 5-el, 10-el elszúrja, akkor kerül valamilyen hátrányba... Lehet hogy tévedtem.

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.12.02, 20:48

Miért kapna támadódobást? Vagy sebzést? Legtöbb esetben semmi sem történik. 1-es dobásnál azért én mesélnék valami galibát amivel hátrányos helyzetbe kerül, de egyébként csak simán nem sikerült a manőver. Amúgy meg ebben nincs hivatalos verzió. Az lesz amit a mesélő kitalál.

Bendoin

Bendoin

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 380 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.12.02, 20:16

Elbukott +5-ös/+10-es manőver esetén az ellenfél kap egy extra támadódobást, vagy egyből dobhatja a sebzését? Vagy köv. körre átveszi a kezdeményezést? Számomra ez nem igazán derült ki a leírásból. Persze én tudom, hogy oldanám meg, de érdekelne a "hivatalos" verzió.

Protorosz szentségtelen titkai:
Kipróbálás nélkül nehéz véleményezni (nem beszélve a pdf-ben olvasás nehézségeiről, nehéz folyamatosan követni a térképet is, a szöveget is), de mégis, röviden:
Spoiler
Vannak kisebb szerkesztési hibák is, pl. biztosan emlékszem, hogy van egy néhány mondatos bekezdés, amely két helyen is szerepel. A modul azt a célkitűzését, hogy inspiráljon, nálam elérte.

üdv

Módosította elGabor: 2008.12.03, 08:19


Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6726 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.26, 13:18

No igen, ahol a lich nem 40., hanem 10+ szintű, ott nagyobb lehetőség a 2d6+szint! ;)

Egyébként tényleg jó felvetés, hogy 20-as űzéspróba-dobás esetén már ne kelljen 2d6+szintet is dobni. Na majd teszteljük, biztos örülni fognak nálunk a papok. :)

Bulldy

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4436 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.26, 13:06

Mindkét megközelítés legitim. A 2d6+szint már első szinten elég lehet a leghatalmasabb élőhalottak (lich) elűzéséhez; másrészt a mesélő dönthet úgy is, hogy a siker abszolút, és nem kell a hatás erejére dobni.

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.26, 12:56

Persze csak ha megdobja a sebzést 2d6+szint-el a lény HD-ja ellen.

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2690 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.26, 12:47

Üdv!
Tehát akkor ez azt jelenti, hogy 20-as dobásnál tökmindegy, hanyadik szintű az élőholt, hatni fog rá. Ok.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4436 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.26, 11:27

Miért a 20-as dobás automatikus sikere? Mire?

1) A papi elűzés hatékonyságának javítása érdekében. Indokok:
a) az elűzés/irányítás erősen korlátos erőforrás (naponta egyszer, ötödik szinttől kétszer alkalmazható)*
b) így az alacsony szintű pap karaktereknek is van legalább 1:20 esélye - mondjuk - egy vámpír ellen
c) a szabály így konzisztens a támadásokra, mentődobásokra és próbadobásokra vonatkozó hasonló szabályozással.
2) A próba sikerére.

* Megjegyzés: a holtak fölötti extra hatalom kiváló jutalom lehet jó jellemű istenektől; akár alkalmi használatra adott elűzésekkel, akár a napi mennyiség kisebb emelésével.

Módosította elGabor: 2008.11.26, 11:30


G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2690 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.26, 10:53

Üdv!
Értelmezési probléma:

• A pap [1d20+Kar bónusz] próbát tesz.
Ennek az értékét összeveti a standard
bónusztáblázattal. Az innen kiolvasható
módosítót hozzáadja saját szintjéhez (ha
negatív, akkor levonja). Az eredmény jelzi,
hogy a pap legfeljebb milyen szintű élőholtakra
lesz hatással. Ha tehát pl. a próba
végeredménye 14 és a pap ötödik szintű,
akkor 5+1, azaz 6. szintű a legerősebb
élőhalott, amire a kísérlet sikeres. A 20-as
dobás itt is automatikus siker, az 1-es automatikus
kudarc.


Miért a 20-as dobás automatikus sikere? Mire?

avengir

avengir

    Az Aranybéka

  • Fórumita
  • 184 Hozzászólás
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.25, 17:49

Urban

Vasárnap megteszteljük aztán nyilatkozok.

elGabor

A példa karakter hibái javítva lettek már? ;)

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4436 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.25, 09:23

Kisebb update az oldalon: A szabálykönyvben frissítettem két bekezdést:
1) a “Képzettségek” alfejezetbe beillesztettem egy részt a kezdetben kapott képzettségek számáról, erről ugyanis csak itt-ott voltak elejtett utalások.
2) a varázskönyvek leírásánál nem volt egyértelmű, hogy hány varázslatot kap egy harmadik szinten kezdő varázsló vagy illuzionista karakter. Korrigáltam.
Egyik frissítés sem érint lényegi szabályokat; azokon a közös alapok megtartása érdekében a jövőben sem kívánok változtatni. Ha további értelemzavaró hibák kerülnek elő, természetesen javítom őket.

doc

doc

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2580 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.25, 08:35

Röviden:
A környezet nagyon el van találva.
Jó a dungeon.
A háttértörténet kicsit talán túl szimpla, de végül is egy dungeon-ról van szó.
Én pl biztos belevennék a kalandba pár random kalandozó csapatot, akik szintén arrafelé bóklásznak kincsek után kutatva.
A történeti részek kicsit túl tömörek, párszor vissza kellett olvasnom, hogy megértsem.
A rajzok nagyon jók, de tényleg kell egy nyomtatott verzió, hogy olvasás közben képben legyen az ember (bár ez minden dungeon-nál így van).
Röviden ennyi, bár még nekem is kéne olvasgatnom.

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6726 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.25, 08:16

Urban:

Tegnap átrágtam magam a modulon, amit írtál. Elsőre három dolog nyilvánvaló:
- Nagyon hangulatos
- Még egyszer át kell olvasnom
- Kinyomtatott térképekkel együtt kell olvasni

Szóval a korrekt kritika még várat magára egy kicsit, de már folyamatban van!

Bulldy

Urban

Urban

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1557 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.24, 13:04

Nyilvan a K&M megjelenesehez hasonlithato hozzaszolas-hegyek elvarasa tulzas, de remeltem, hogy lesz legalabb nehany tetszik-nem tetsziken tulmutato hozzaszolas a kalandommal kapcsolatban. Mivel csalatkoznom kellett, itt, a forumon probalok szerencset.

Aki veszi a faradtsagot, es kritikat ir Protorosz szentsegtelen titkairol, igerem, hogy valamilyen kulonosen frappans modon belekerul a legkozelebbi kalandomba! :D
Az elemzes lehet tomor vagy terjengos; atfogo, vagy csak bizonyos pontokra koncentralo; elemezheti kizarolag a negativumokat, de ugyanigy targyalhatja a pozitivumokat is, a lenyeg, hogy erveljen allaspontja mellett.

Amik kifejezetten erdekelne:
- Jol/elvezetesen meselheto e a modul? Miert (nem)?
- A dungeon elemzese
- Hangulati toresek
- Hianyerzet?

Bizonyos altalanos kerdesek (Tul kemeny e a modul? Tul sok e a magia?) firtatasa elott nem arthat figyelembe venni a modul szuletesenek korulmenyeit es elveit (lasd pl. Eloszo, Meseloi jegyzetek, Szerzoi jegyzetek), leven konkretan a murol szeretnek beszelgetni, nem pedig egymas elveirol.

Fonky_Family

Fonky_Family

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2032 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.23, 15:01

A németes fiatal szerepjátékosoknak ez azt jelentené, hogy a HP imádkozás árán növekszik? :D ( ha már hit... )

Szabtom

Szabtom

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 794 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                         

Kelt 2008.11.23, 14:57

(OFF) HP = Hit Point (ha jól látom, még senki nem írta le :D ) (/OFF)



[Fantasy háttér] [Sötét háttér]