Ugrás tartalomhoz


Fontos! Olvasd el és add tovább! Ha regisztráltál valaha felhasználót az LFG.HU-n (vagy régebben az RPG.HU-n), akkor kérünk, hogy jelentkezz be vele, mert 2018. május 25-től a GDPR miatt változik az adatkezelés módja. Ha nem adsz külön engedélyt az adatait tárolására, a felhasználói fiókodat törölnünk kell.
Köszönjük.

Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3733 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 13:49

Milyen szinten akar belőle megélni a fejvadász? KéM-árakon számolva ki lehet jönni havi 10-20 aranyból mondjuk száraz kutyatápon, meg el lehet tapsolni havonta több ezret. Dőzsölni akar vagy félretenni a nyugdíjra/fogadóra öregkorában? 

 

Hm, ez jó ötlet, köszi, akár ebből is ki lehetne indulni: az adott életszínvonal fenntartásához szükséges összeget leosztani a melók számával és nehézségével. Erre már könnyebb valamiféle metódust kialakítani.



Shiwo

Shiwo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 655 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 13:45

Szerintem nézőpont és világ kérdése a dolog. Ahol sok a "kalandozó", ott elég kiírni egy vérdíjat a szörnyre, előbb-utóbb lesz egy alkalmas személy ,aki elvégzi a piszos munkát.. jelentkezőből több is lesz, csórók mindenhol vannak, max nem élik túl a próbálkozást.. lehet lesz,aki lelkesedésből, vallási meggyőződésből, stb. ingyen elintézi..

Meg ahol mindennapi a szörnyek előforsulása, ott a helyi nemességnek, uralkodónak lehet megéri fenntartani egy fix csapatot ellenük..

Ahol viszont ritka a kalandozó, ahol a szörnyek megöléséhez speciális szaktudás szükséges, ott a szörnyvadász határozza meg az árakat.. persze ha túl sokat kér,inkább hívnak helyette olcsóbbat,messzebbről ha kell.. vagy soj lúd disznót győz alapon küldenek több tucat katonát, nem törődve azzal,hogy mondjuk csak 2-3 tér haza élve...

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 13:36

Ez így még mindig túl általános kérdés asszem, ill. az adott settingtől meg az ügyfelektől függ. Milyen szinten akar belőle megélni a fejvadász? KéM-árakon számolva ki lehet jönni havi 10-20 aranyból mondjuk száraz kutyatápon, meg el lehet tapsolni havonta több ezret. Dőzsölni akar vagy félretenni a nyugdíjra/fogadóra öregkorában? Nem hinném, hogy minden államban vagy városban lenne ilyen hivatalos táblázat, hogy közepes rablóért fejpénz 200 arany, kicsiért 50, nagyért meg 500, sztem minden esetért annyi jön, amennyit ki lehet alkudni érte, ha valaki nagyon a begyében van a hatalomnak, akkor azért nyilván többet, piti alakokért kevesebbet.

 

Vagy ha mindenáron "realisztikusak" akarunk lenni, akkor el lehet kezdeni számolgatni, hogy sima katonasággal egy közepes rabló kézre kerítése mennyibe kerülne és ezen a nyomvonalon elindulni az egyéni vállalkozókkal, de nekem ez már sok lenne a jóból, hasamra ütnék és kész. Esetleg utána lehet nézni, a valódi vadnyugaton milyen volt az ár/érték arány, de ott is erősen egyéntől függött.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 13:13

Igazatok van, ez így, ebben a formában túl összetett kérdés. Próbáljunk meg akkor egyszerűsíteni, ahol lehet!

 

Vegyünk egy közönséges fejvadászt, aki mondjuk nem céhben vagy klánban dolgozik, hanem saját kontóra, és ebből kell megélnie. Célpontjai az egyszerű, hétköznapi emberektől a különlegesig terjednek. Alapfelszerelése nyilván van, filléreskedni meg nem szeret, inkább kerekített kvótákat határoz meg. Milyen módszerrel érdemes legalább a nagyságrendeket belőni a megbízásainak a munkabéréhez? KéM-alapkönyvek árfolyamaiban számolva, nyilván, azért is itt kérdezem, nem máshol. 



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 11:31

+1 arra, amit a többiek írtak.

Kb azt kell tudni, hogy mennyibe kerül a felkészülés: fegyverre olajok, hogy tudja sebezni a lényt, önmagának gyógy- és tápoló italok, hogy bírja a gyűrődést. Ezt mind vennie kell vagy van, amit maga is elő tud állítani?

Bulldy

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 11:14

Ha valaki 10 aranyért nyírja ki a helyi ogrét a parasztoknak, mert hát azoknak nincs több pénzük, akkor egy nemes joggal pattoghat, hogy neki miért kell 100-at fizetnie ugyanezért. A "közbiztonsági" szörnyirtásra (előkerül egy otyugh a csatornából vagy jön egy ork rablóbanda) a helyi hatalomnak feltehetően megvan a bejáratott apparátusa, a hadsereg vagy a városi őrség (ha nem lenne, valszeg már nem lenne hatalom), szóval némi utánagondolással ezt az egész hivatásos szörnyvadász dolgot inkább ritkább monszterekkel és gazdag/különc megbízókkal tudnám elképzelni, pl. gazdag kéjenc mindenáron vámpírt akar megdugni vagy a főmágusnak pont griffkaromra van szüksége valamihez. 



aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1544 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 10:35

Ha akarnék KéM-ben mesélni egy Wiedźmin/Witcher/Vaják típusú karakternek (most ennek játéktechnikai következményeitől tekintsünk el), akkor kell hogy legyen valami alapfogalmam arról, mennyiért vállalhatja el egy striga megölését.

 

Ezzel az a gond, hogy nem igazán lehet eltekinteni a játéktechnikai következményeitől. Egy Witcher-jellegű játéknak fontos eleme a felkészülés. Ehhez szükséged van egy alkímia-rendszerre, meg részletesebb kutatás szabályokra, és úgy akarod általában belőni a vérdíjat, hogy a karakterek kiadásai (alkimista alapanyagok, könyvek, stb.) ebből elvigyenek egy 20-40%-ot. Ezt nem lehet úgy megoldani, hogy nem írsz mögé játékmechanikát.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 10:10

Hm, ezekben igazatok lehet. Nem vitatom, hogy egyszerre világ- és helyzetfüggő.

De ha valaki pl. ebből akarna megélni, kénytelen valamiféle tarifát kitalálni, legfeljebb egyedi kedvezményeket és engedményeket adhat belőle a szegényebbeknek. Ha akarnék KéM-ben mesélni egy Wiedźmin/Witcher/Vaják típusú karakternek (most ennek játéktechnikai következményeitől tekintsünk el), akkor kell hogy legyen valami alapfogalmam arról, mennyiért vállalhatja el egy striga megölését.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 09:20

Szerintem sztori-függő, nincs egyen-vérdíj. Ha nagy fenyegetésnek tűnik, sokat ér, ha nem, keveset. A pontos összeg meg a közösség vagyoni helyzetétől függ.

Most eszembe jutott, hogy az egyik D&D kalandban 10. szinten 100 arany volt a felajánlott jutalom, csak segítsenek megtalálni az elf mesterember lányát. Elröppent úgy 1000 arannyi anyagi komponens, mire meglett és még a pénzt sem fogadták el a végén. (Sőt, az elfnek sem mondták el, hogy a lánya egy Éji Banya volt, de csak most változott át, de még azt sem, hogy a felesége haláláért is ő volt a felelős. Inkább csak annyit mondtak, hogy nem tudták megmenteni már a lányt, de megbosszulták. A pénzt meg tartsa meg.)

Bulldy

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.25, 08:55

Sztem ez teljesen világ- vagy környezetfüggő, ágrólszakadt parasztok (á la 7 mesterlövész) pl. valószínűleg nem tudnak annyit fizetni a környéket dúló bagolymedve lelövéséért, mint egy gazdag műgyűjtő, akinek ez a mániája. Meg az is a settingtől függ nyilván, hogy 100 vagy 1000 arany számít-e nagy pénznek. Gondolom a szörny esetleges kincsétől ez független?



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.24, 19:17

Kard és Mágiában egy klasszikus szörnyvadász mesében hogyan érdemes beárazni a szörnyek vérdíját? Kihívási értékhez vagy XP-értékhez rendelek egy fix összeget, és legfeljebb a helyi árfolyamok finomítják? És mennyi aranyat érdemes elkérni az egyes kategóriákért? Vagy minden szörnynek egyedi árat érdemes kitalálni? Esetleg más? 



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.14, 21:23

Kiegészítés:

 

Ja igen, a Szövetségen belüli szerepkörök:

 

Gimpar: Őrszem

Grimfara: Vadász, Felderítő

Heort: Vezető

Hoba: Szószóló



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.14, 21:13

Tegnap sikeresen lezajlott a nyolcadik Kard és Másodteremtés (KaMat) mintakaland, amely a tesztalkalmak között a tizedik volt (hiszen a Menekülés Gundabadban háromszor is lement, három külön alkalommal). A keretet ezúttal is a D&D klub adta, a helyszínt pedig a HammerTime Café. Úgy érzékeltem, hogy mindannyian élveztük, de nézzük a szokásos részleteket!

 

Tavaszi áradás - (Kard és Másodteremtés) - mesélői és rendszertesztelői szempontból:

 

A játékosok:

  • Füstös Gimpar, tóvárosi ember férfi, Kincsvadász, 5. szintű, saját készítésű karakter (Marvin)
  • Grimfara, beornfi ember férfi, Vándor (Vadász), 4. szintű példakarakter (visszatérő játékosom, ezúttal újabb karaktert kipróbálva)
  • Heort, Bakacsinerdei ember férfi, Tudós, 4. szintű példakarakter (új játékos, aki viszont nagyon szépen felkészült a szabályokból és a saját karakteréből)
  • Hoba, Brí-vidéki hobbit férfi, Kincsvadász, 4. szintű példakarakter (Glowface, ő is visszatérő, most egy másik karaktert ízlelgetett)

Legjobb dolog:

A játékosaim sokszor jobban emlékeztek a KaMat-szabályokra, mint én magam. :)

 

Legrosszabb dolog:

A játékosaim sokszor jobban emlékeztek a KaMat-szabályokra, mint én magam. :(

 

Legegyedibb dolog:

Több, egymással csak lazán kapcsolódó küldetésszálat lehetett felvenni, akár többet is, ha úgy alakul. Hármat meg is oldottak a játékosok, a negyedik megoldását pont az akadályozta meg, ahogyan az egyik végére pontot tettek.

 

Játéktechnika:

Mivel eléggé szét voltam (vagyok) csúszva, ezért a mechanika többször inkább döcögősre sikerült, ettől a játék elvesztette a tesztalkalom jellegét, és inkább a laza élményközpontúság irányába ment el.

 

Példakarakterek: A bőrváltás még mindig menő, ez Grimfaránál ismét beigazolódott. Heortra ráférne egy távolsági fegyver, Hoba pedig törp sisakkal a fején sem lett sokkal félelmetesebb látvány.

Új, saját karakterek: Gimpar egyre csak gazdagodik, hamarosan ideje erre is építenem valamit a jövőben.

Osztályok: A Tudós sok mindenhez értése a felderítős-nyomozós jelleg kapcsán igencsak jól jött, és úgy tűnt, ehhez a kalandhoz praktikus is egy Tudós karakter a Szövetségbe. A bőrváltó Vándorunk volt az egyszemélyes hadsereg, a Kincsvadász meg megpróbálta kincskeresésre rávenni a többieket, több-kevesebb sikerrel. Az osztályképességek másodlagosak voltak, inkább Képzettségekre támaszkodtak. A Mesterfokú Orvoslás azért jól jött.

Mentődobások és Homály: Volt egy rövid vitánk arról, hogy vajon egy ork csonkítással megvalósított kínvallatása morálisan mennyire ítélhető el. Én dobattam rá Homály-tűrés mentődobást. A kínvallatott ork későbbi irgalmas és gyors megölése nem járt következményekkel. Egyébként éppen nemrég olvastam egy hasonló morális vitáról a Cubicle 7 fórumán is, ott az volt a kérdés, hogy ha fogságba esett orkokat találnak a hősök, akkor a megölésük vagy sorsukra hagyásuk elítélhető-e (és jár-e játéktechnikai következményekkel). A hozzászólók nem jutottak könnyen zöldágra ezzel.

Remény: Bőrváltásra és dobásbónuszra lettek felhasználva a Remény-pontok, és adtam is Remény-pontot a megérkezéskor (nem igazán szabályosan, inkább a mérföldkő-jelleg miatt).

Szerencse: Az Utazás-szabályok szerinti dobásaik mind rendkívül szerencsések voltak, így pozitív encountereket eredményeztek.

Térkép: Volt kinyomtatott Vadonföld-térkép, és emellett vittem a Középfölde Atlasza legújabb magyar kiadását is, azon is mutogattam a részleteket.

Tehetségek: Most ezek sem voltak hangsúlyosak, jó, a bőrváltást leszámítva. Marvin a Szerencsés flótás Tehetséggel újradobta az elrontott Homály-tűrés mentődobását, de az is sikertelen lett.

Képzettségek: A mechanikából talán ők voltak most a főszereplők. Sokat dobtunk, sokféle Képzettségre, alapvetően előremozdították a történetet.

Középfölde megjelenítése játéktechnikával: Itt most az Utazás-szabályokat emelném ki. Minden Utazáshoz szükséges dobástípushoz kitaláltam pozitív és negatív encountereket. Útrakeléskor kidobták őket, én felírtam, és a megfelelő helyen bekövetkeztek a dobásokhoz tartozó encounterek. Jó, menet közben szükségessé vált még plusz dobások beiktatása is, de alapvetően a feljegyzett eredmények alapján jöttek a következmények.

Klasszikus KéM-szabályok: Nothing to say. Voltak, működtek.

 

A történetről spoileresen:

 

Spoiler

 

Ugyanez Glowface által vizualizálva:

 

Ezúton is köszönjük a játékot! :)

 

 


  • Ork, Glowface és elGabor kedveli ezt.

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.13, 08:26

Tavaszi áradás érdekelne, Füstös Gimpár remélem még megvan!

 

Meg, gyere! Négyen már biztosan lesztek.


  • Ratface kedvelte ezt

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.12, 23:30

Tavaszi áradás érdekelne, Füstös Gimpár remélem még megvan!



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.11, 20:12

Hol van leírva, hogy kell XP-t osztani?

 

Mesélői irányelvek, 12-14. oldal. :)


  • kukac kedvelte ezt

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 553 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.04.11, 20:02

Hol van leírva, hogy kell XP-t osztani?



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.06, 10:05

A jövő heti (április 13. péntek – szerencsés nap!) D&D klubon megpróbálkozunk egy újabb KaMat-játékkkal, remélhetőleg leszünk hozzá elegen.

 

Tavaszi áradás

(Kard és Másodteremtés tesztkaland 2-5 játékos számára, 4. szintű karakterekkel)

 

"A csapadékban bőséges tél után csapadékban bőséges tavasz jött a harmadkor 2955. évében. Így nem elég, hogy a hó és jég olvadása komoly áradásokat eredményezett Vadonföldön, de a tavaszi esőzések is tovább rontottak a helyzeten. Az Erdei-folyó megduzzadt, a Hosszú Tó szintje megemelkedett, a Sebes-folyó kiöntött mindenhol, a Bakacsinerdő keleti szegélyének nagy része víz alá került. A Tündekirály csarnokaitól kezdve Esgaroth környékén át egészen a Bakacsinerdei Hegyek délkeleti végéig egybefüggő lápvidék alakult ki, eldöntve ezzel azt a vitatott kérdéskört, hogy az Erdei-folyó melletti mocsár-e a Hosszúláp, vagy a régi erdei út és a Sebes-folyó találkozásánál fekvő terület. Most már rászolgált a névre az egész vidék.
 

Kinek a felelőssége mindez? Ki tehetne ellene? Mik lettek a következmények és visszafordíthatóak-e? Miért látogatott Íjas Bard, Suhatag királya Tóvárosba? Vajon foglalkozik-e az áradással Esgaroth? Miért nincs itt Barna Radagast, amikor éppen szükség lenne rá? Mi történhetett a Bakacsinerdő szörnyűségeivel? Mennyi alapja lehet a helyi legendáknak? És milyen állapotok uralkodhatnak az erdőtündéknél? Mindezek a kérdések hamarosan eltörpülhetnek azon rejtélyes esetek mögött, amelyek újabb feladatok és kihívások elé állítanak majd Titeket. A kalandok már a küszöbön várnak, itt az ideje útra kelni!"

 

Ami várható:
Hőseink ezúttal többféle küldetés nyomán indulhatnak el felgöngyölíteni a mögöttük rejlő titkokat. Egy biztos: bármelyiket is választják, nem úszhatják meg szárazon!

Jelentkezni nálam lehet, csak bátran-bátran!

Fb-kiírás: https://www.facebook.com/events/342429209609216/permalink/368598176992319/


Módosította Garaboncias: 2018.04.06, 10:10

  • Ratface kedvelte ezt

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 18:12

 

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

 

 

Nekem a fő problémám nem az erősség, hanem az állandóan hasznáható varázstrükkök.

 

Mivel az 5E varázslatai nem túl erősek (KéM-hez, pláne AD&D-hez vagy 0E-hez képest), ezért érdemes inkább a varázstrükköket használni. Ami elég illúzióromboló, mert a varázslókból unalmas figurákat csinál...

Nekem tetszik a trükkök rendszere, mert sohasem tud kifogyni egy varázshasználó a többi kiadással ellentétben.
Ráadásul vannak olyan koncentrációt igénylő varázslatok, amelyek több körön át használhatóak, mint pl a Spiritual Weapon.Már az elején megvan a biztonságérzet, hogy mindig van eszköz, amihez lehet nyúlni, ha elfogy a repertoár. Közepes szinten, meg tuti, hogy kibír 1-2 csatát, de már kezd kikopni a trükktár, mert nem lesz hatékony az aktuális ellenfelek ellen. (Megdobják a mentőt ellene, arányosan kevés sebzést jelent pl.)
Magas szinten meg sokat kell lövöldözni, hogy a trükk felmerüljön opcióként, meg akkor már mindenféle varázstárgy helyettesíti.
 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4330 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 06:35

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

 

 

Nekem a fő problémám nem az erősség, hanem az állandóan hasznáható varázstrükkök.

 

Mivel az 5E varázslatai nem túl erősek (KéM-hez, pláne AD&D-hez vagy 0E-hez képest), ezért érdemes inkább a varázstrükköket használni. Ami elég illúzióromboló, mert a varázslókból unalmas figurákat csinál...

 

 

 

Mentődobásra megoldás:

reflex módosító: intelligencia/ügyesség módosító közül a jobbik

akaraterő mód: karizma/bölcsesség módosító közül a jobbik

kitartás: állóképesség/erő módosító közül a jobbik

 

mentődobás értéke: módosító + teljes szint + d20

 

mentődobás célszáma: 10 + ellenség HD + módosító

 

Hatás:

- alacsony szinten a megszokottnál erősebb mentődobások (1 HD-s katona az 1HD-s varázsló ellen ~50% eséllyel dob)

- erős ellenfelek ellen nagyobb esély a bukóra. (egy 8. szintű katona egy 16 HD sárkány ellen -8 módosítóban van).

- egyszerűbb, mint külön számolni a módosítót

- a kitartás-reflex-akaraterő értéke különbözni fog az alapképességek függvényében, nem kell hozzá külön "módosító sor"




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]