Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3807 hozzászólás érkezett eddig

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6259 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.01, 11:12

Szerintem egy d4-et sebző tűzgolyóbis, fagylövedék vagy hasonló, amivel távolsági érintést kell tenni, még nem nyírja ki a hangulatot.

Az is valid, amit Galu ír, hogy a varázsló mérgezett tőrt használ. Az övé az S&S hozzáállás, a Birbiné a klasszik fantasy. A KéM meg mindkettőre jó.

Bulldy

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.01, 09:57

Azt azért tegyük hozzá, hogy ez a fajta szemlélet valószínűleg a Fomalhaultra kitalált KéM-re igaz elsősorban - de ki tudja, hogy a második kiadáshoz ígért új szetting milyen mentalitásbeli változásokat hoz, és az mennyiben hat ki a megújult szabályokra. Egy klasszikusabb vanilla fantasybe több minden beleférhet.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.01, 09:43

A "néha a kevesebb több" elve alapján szerintem igen.

 

Ha már előjöttek, a WoW-ban és követőiben nagyon távolról nézve azt látom, hogy minden kis fityfiritty dolog kéken, lilán meg vörösen világít a gombától a páncélkesztyűig, effektek mindenen. Ez legitim, de nekem nagyon hamar csömöröm van tőle. Egyébként a klasszikus AD&D kalandok egy részének varázstárgy-orgiájától is. Egy visszafogottabb világban ugyanaz a világító gomba vagy pulzáló varázskesztyű sokkal nagyobbat üt. (Hasonlóan, a versenykalandnak szánt Princípium kivételével Fomalhaut technológiai relikviái is a háttérbe húzódtak, és csak a kampány vége felé kerültek elő nagyobb mennyiségben).

 

De senki nem fog harapni azért, mert valakinek az otthoni játékában van egy tőrdobást kiváltó célzós varázslövedék.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.09.01, 00:04

Varázsbot: ezt azért nem szeretem, mert - szerintem - nem hangulatos. Pont a misztikumot veszítik el a varázshasználó karakterek a WoW-szerű artillery képességgel.

Tehát ha egy varázsló parittyával lő vagy dobótűt dobál, az misztikus, de ha varázspálcából lő az nem.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4391 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.31, 21:47

A fő baj ott van az osztállyal, hogy ha nem pihen, akkor aboszolúte meg van lőve, illetve a repertoár egy idő után be tud szűkülni, én is azt vettem észre, hogy mivel nem jutok olyan arányban változatos varázslatokhoz, mint szeretném, ezért abból a kevésből kell gazdálkodni, ami van.

 

Ez mondjuk erősen kalandfüggő.

Én megadungeon-t nem nagyon szoktam mesélni, illetve a véletlen találkozások nagy része megoldható diplomáciával. (már az értelmes élőlényekkel történő találkozások)

 

Ilyen környezetben meg bőven elég amit a varázslók tudnak. (sőt, szerintem még a KéM-nél szigorúbb KéK is bőven elég) 

Azért azt is figyelembe kell venni, hogy egy-egy varázslattal teljesen átrendezhetik az erőviszonyokat (altatás, pókháló és a harci klasszikusok), vagy kikerülhetnek egy nagyobb szabású problémát (charm person, spider climb, stb.)

 

 

 

 

 

 

Én simán adnék nekik d6 hp-t szintenként és a varázslók a varázsbotjukból lőhetnének valamilyen mágikus lövedéket, amire célzást kell dobni és mondjuk d6-ot sebez. A plusz hp a gyakorlatban még mindig elenyésző, a varázsbotos lövéssel pedig akkor is alkothat valamit, ha kifogyott a memorizált varázslataiból és stílusosabb is.

 

d6 HP: olyan szemponból kábé mindegy, hogy ha beáll harcolni, akkor normális védőfelszerelés híján szintenként 3,5 HP-val ugyanúgy hamar megmurdel, mint szintenként 2,5 HP-val. Szóval miért ne.

 

Túlélés szempontból egyébként érdekesek egyes korai D&D verziók. Első szinten mindenkinek ugyanannyi HP-ja van (1d6), viszont a harcosok minden szinten növelik, a varázslók pedig csak páratlan szinteken. Ugyanitt, ha jól emlékszem, a varázsló viselhet vértezetet, csak nem tud benne varázsolni. (mindez együtt azt jelenti, hogy a harcos és a varázsló egyenlő első szinten harcban, leszámítva a főjellemző-módosítókat)

 

 

 

Varázsbot: ezt azért nem szeretem, mert - szerintem - nem hangulatos. Pont a misztikumot veszítik el a varázshasználó karakterek a WoW-szerű artillery képességgel.

 

 

Hogy konstruktív is legyek: a Helvécziában és KéK-ben alkalmazott sokoldalú varázslatok szerintem nagyon jók. Megkönnyíti a játékosok döntéseit, hogy két-három hatás van összevonva egy varázslatba, nem pedig sok slot van, csak kifejezetten egy dologra jó varázslattal.

 

 

 

 

Varázsló K&M-ben és a megcélzott stílusban (klasszik A/OD&D kalandozós fantasy v. swords & sorcery valamivel modernebb rendszerrel) egyszerűen nem való közelharcba, legfeljebb egészen kivételes körülmények közt

 

Szerintem a multiclass harcos-varázsló elfér, és a műfajtől sem kifejezetten idegen. 

Amik így eszembe jutnak: Elric, Gandalf-Elrond-Szauron, az idő kerekének főszereplője (nem hagyott mély nyomot), Corum, a Szürke Egerész

 

Bármikor el tudok képzelni KéM-ben egy, az Egerészről mintázott karaktert, aki ért a mágiához, de hamarabb vet mérgezett húst az őrkutyáknak, mint hogy lebegést varázsoljon.


Módosította galu22: 2018.08.31, 21:48


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2260 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 20:26

Varázsló K&M-ben és a megcélzott stílusban (klasszik A/OD&D kalandozós fantasy v. swords & sorcery valamivel modernebb rendszerrel) egyszerűen nem való közelharcba, legfeljebb egészen kivételes körülmények közt (sikerült 18-as Erőt dobni, örökölni / találni 3 védőköpenyt és karperecet az első sarkon és még a harc istene is imád valamiért - a Keselyűk Városában kicsit hasonló volt az izomagyú Vifranavaz, aki 18-as Erővel dobálta a halálos dartjait, de még ő se bunyózott, ha nem volt muszáj). Bár a "legyél kreatív"-neszesemmitől általában hülyét kapok (mégis hogyan legyél kreatív napi 1 varázslövedékkel mondjuk?), de alacsony szinten a láthatatlanság szinte mindenre jó, meneküléstől instant tolvajjá változásig. Illuzionista tényleg kellően rugalmas lehet az ötletes játékos kezében, hogy primitív példát mondjak, kopogtatás (varázslat) helyett már kezdőként felöltheti egy városi őr alakját és követelheti, hogy engedjék be (már ha az ajtó mögött laknak is, és nem a dungeon 15. szintjén rozsdásodik 500 éve). 



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 17:55

Kicsit elszámoltam, megdobott mentővel csak akkor hal bele a varázsló a tűzgolyóba, ha már volt sérülése. Sikertelennél viszont átlag 17,5 sebzés áll szemben átlag 14 ép-vel, ha nincs egészség bónusz.

 



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 17:02

Jó, ha a stílusok külön-külön azonos erősségűek lennének a velük ekvivalens opciókkal (nagy pajzs, kétkezes fegyver), akkor mindenki csak két fegyverrel nyomulna, semmi mással. Világos, hogy pajzzsal jobban lehet védekezni, mint egy párhuzamos fegyverrel, és az is, hogy egy kétkezes fegyver átlagosan nagyobbat sebez két könnyűnél (KaMatban mondjuk más sebzézsek vannak). A két kézben forgatott másfélkezes kardnál sem hozzuk fel azt, hogy a kétkezes fegyver jobban sebez. Amúgy lehet, hogy a KaMat többi szabályai közül kiemelve ez nem annyira működőképes (ott minden harcmodorra vannak külön szabályok, így abban a keretben tudnék csak a pajzsos meg a pusztakezes felvetésre reagálni a felváltva támadós stílus kapcsán).

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 16:55

elGabor:

Akkor esetleg írj több kalandot vagy modult, amelyben a mesélői karaktereid illuzionisták. Akkor talán többen választják a kasztot, ha látják, mi mindenre jó. Én nem tenném, mert mondjuk egy 5. szintű varázslót egy 5. szintű tűzgolyó akkor is jó eséllyel megöl, ha a varázsló megdobta a mentőt. És nem tartok elképzelhetetlen eseménynek egy-egy ilyen tűzbogyót. Esetleg ha van +2 ép bónuszom szintenként, de alatta semmiképp.

A varázslóban mondjuk jó, hogy a saját döntése, hogy harcban vagy más területen lesz-e használhatóbb, de ez a választás eléggé behatárolt. Első szinten a személyi bűbáj jelenti a másféle alkalmazást, második szinten a láthatatlanság, ami általánosabb. A többi varázslat mind nagyon szituációs vagy harcban jó.

Pl ha tudja, hogy egy bizonyos helyre mindenképp be kell jutni, akkor egy kopogtatás jó jöhet, hátha a tolvaj elront egy kulcsfontosságú dobást, máskülönben viszont minek memorizálni?

 

Matzi:

Kösz az infót.

 

AlO3:

 

 

Szerintem mondjuk a KéM által képviselt sword&sorcery/planetary romance mashup stílusba ez annyira nem fér bele. Használjon mérgezett fegyvereket, tárazzon be mindenféle bódító porokból és egyéb alkímiai szubsztanciákból, magasabb szinten meg kerítsen magának egy lézerpisztolyt vagy hasonló kevéssé értett, az átlag halandó szemében mágikusnak tűnő technológiai csodát.

Hát ha hatodik szinten szerez egy varázspálcát és abból lő varázslövedéket, az teljesen jó, de ha harmadik szinten kap egy varázspálcát, amivel tud lőni, az nem jó? Ha te máshogy is meséled, a K&M-nak teljesen konvencionális mágikus ketyeréi vannak botokkal pálcákkal, miegymással. 

 



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 16:14

Garabonciás:

Kulon kulon egyedul a kulontámadásnak van egyáltalán elonye, a +1 támadó érték. Ráadásul ott az sincs kikotve, hogy bármelyik legyen light fegyver. Szóval akár hosszúkard pusztakéz kombinációval is ugyanott van a +1 to-hit és fixen a hosszúkard sebzése. Viszont ha tudsz pajzsot hordani, akkor az jobb opció.

A másik ketto konkrétan hátrányos az ekvivalens opcióval (nagy fegyver illetve a pajzs+fegyver) szemben. Tehát ha nem válthatod harc kozben (legalábbis nem annyia, mint amúgy a fegyveredet/pajzsodat), akkor igazából csak hátrányod van belole. Esetleg a praktikum lehet még mellette, hogy nem kell pajzsot meg egykezes és kétkezes fegyvert is magaddal hordanod, elég két rovidkard. Szóval a válthatóság a minimum, hogy egyáltalán legyen értelme rajta gondolkodni, és még akkor is kétséges, hogy megéri-e. Szóval nem a legnagyobb elonye, hanem az egyetlen, ami még csak nem is biztos, hogy ellensúlyozza a hátrányokat. Pusztán a matek persze, ha valaki Drizz't Do Urdent akar hozni, akkor lehet annak az is mindegy, ha amúy gyenge lesz tole.


Módosította Matzi: 2018.08.30, 16:15


Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 15:55

Matzi: igen, ingyér' van, és valóban a három stílus szituációfüggő variálása a legnagyobb előnye. Külön-külön nem erős egyik sem a három stílus közül, de ez igaz a Helvéczia hárítótőrére is.

aluminiumtrioxid

aluminiumtrioxid

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1640 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 15:26

a varázsbotos lövéssel pedig (...) stílusosabb is

 

Szerintem mondjuk a KéM által képviselt sword&sorcery/planetary romance mashup stílusba ez annyira nem fér bele. Használjon mérgezett fegyvereket, tárazzon be mindenféle bódító porokból és egyéb alkímiai szubsztanciákból, magasabb szinten meg kerítsen magának egy lézerpisztolyt vagy hasonló kevéssé értett, az átlag halandó szemében mágikusnak tűnő technológiai csodát.


Módosította aluminiumtrioxid: 2018.08.30, 15:26


Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 15:00

Garabonciás:

Ezek a kétkezesség szabályok elég bonyolultak, de nem látszik sok hasznuk. Az egyetlen egy, ha esetleg lehet váltani koztuk harc kozben. De még akkor is inkább szituációs.

 

A felváltva támadásnál kapsz +1 támadás módosítót, mert felesleges a bal kezeddel utni, a jobban meg úgyis lehet egy elég nagy fegyver. Minek utnél valaha a ballal?

 

Az egyszerre támadásnál olyan, mintha egy kétkezes fegyvert használnál (pl két rovidkard D6 helyett egy greatsword 2D6al), csak még levonást is kapsz támadásra ÉS sebzésre is. Plusz nincs kritikus.

 

A hárítósnál meg jobban jársz egy pajzzsal.

 

Szóval az egyetlen elony, ha kvázi ki tudod használni, hogy éppen melyik jobb, és nem kell menet kozben nagy kardról pajzs-kardra váltani. Ha ingyen van (szóval nem kell hozzá feat, vagy valami) és szabad harc kozben váltani, akkor esetleg használható.

 

Birbin:

A Complete Mage-ben jelentek meg Reserve Feat kategóriában. Amíg van el nem használt adott elemmel (tuz, sav, stb..) sebzo spelled, addig ingyen lovoldozhetsz egy gyengébb változattal. Link.

Nem volt túl táp, foleg hogy nincs is minden szintre minden elembol, de azért már látszik, hogy megjelent az igény. A 4e-ben már at-will powerek formájában mindenki fegyver plusz elsodleges képesség módosítónyit sebzett. Az 5e-ben meg a cantripek toltik be ezt a szerepet, csak azokhoz nem adódik a tulajdonságmódosító, cserébe kb 5 szintenként plusz egy kockát kapnak az alap egy kockás sebzéshez.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 14:56

Egy kérdésem lenne még: Én személyesen csökkentettem a szörnyek mennyiségét találkozás esetén, mert nehéz volt sok érdekes szituációt megalkotni különböző lényekkel az "eredeti" megjelenési számok alapján (főleg vadonban játszódó hexcrawl esetén). Tulajdonképpen így is pont jók (értsd. elég halálosak) lettek a 3. szintű találkozások, de azért egy kis szerencsével és ésszel túlélhetőek.

Legitim! A találkozási számok azért ilyen magasak, mert a nagy csapatokban vannak olyan harci lehetőségek, amelyek a kis létszámú harcos félre koncentráló játékokban elvesznek, a harcok gyorsabb folyása pedig lehetővé teszi egyszerre több ellenfél kezelését. A különböző kampányokban néha szemtelenül sok ellenséggel is meg tudtak ütközni a karakterek, és még jól is jöttek ki belőle. Ez viszont személyes döntés, jól működnek a más megoldások is.

 

Varázslók és varázslatok: én semmiképpen nem vonnék párhuzamot a Helvéczia deák osztályával! (Még akkor sem, ha ez első látásra kézenfekvő.) Egy másik hőstípusról van szó, amelynek a Kard és Mágiában inkább egy kétosztályú Tolvaj/Varázsló felelne meg. Az 1d6-os életerőkockát és a jobb harcértéket (ami a Helvécziában a második legjobb) ellentételezi, hogy a varázslatok száma erősen korlátozott, a komponensek beszerzése miatt pedig komolyan meg kell gondolni a használatukat. A könyv szerint játszott Helvécziában a mágia inkább egy hetente, mint naponta megújuló erőforrás, ami más megoldásokat követel, mint a D&D leszármazottaiban. Ha nulláról kiindulva kellene kidolgoznom a K&M varázslatrendszerét, valószínűleg valami hasonló lenne belőle, de nála fontos a hagyomány és a kompatibilitás megtartása. :)

 

A Kard és Mágia varázslói harmadik szinten (vagyis ott, ahol a könyv szerint kezdenek) már elég sokrétű és napi szinten is ütőképes varázslatarzenállal rendelkeznek. Az illuzionistáknál a varázslatlista sokrétűségét pótolja az illúziók rugalmassága (ez valóban mesélőfüggő, de ismét, könyv szerint kifejezetten erős eszköz). Ha ehhez később járul néhány tekercs vagy varázspálca, az még több. Ezen kívül a varázshasználók többnyire magas Intelligenciával, ebből eredően pedig hasznos képzettségek sorával is rendelkeznek, amelyek könnyen szerepet kapnak a játékban.

 

Én nem éreztem, hogy túlzottan gyengék vagy haszontalanok lettek volna (az esetleges egysíkúság játékosi döntés eredménye is, aki csak az alap támadó varázslatokra koncentrál, az jó lesz harcban, de máshol nem). A magas szinteken valóban elkezdik túlnőni a többi karakterosztályt; ez nálunk 9-11. szinten kezdett látszani. A rendszer nagyjából eddig van hitelesítve. Egy direkt harcos vs. varázsló küzdelem mondjuk ekkor sem egyértelmű, nagyon sok múlik azon, hogy ki mire tud felkészülni. A harmadik kiadáshoz képest azért vállalható. :sor:



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 14:13

Tény, többek között ezt is figyelembe kell venni a belenyúlásnál, valóban. :)

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2    3                              

Kelt 2018.08.30, 14:10

A Helvécziában már nincs d4 életerős osztály, ott a d6 a legkisebb - az egyik út, ha erősíteni akarnánk a varázshasználókon, az ez. A másik módszer erre, ha a legmagasabb HD-t húzod le kisebb kockákra, mint néhány OSR-rendszerben: tehát pl. a Harcosnak csak d8 lesz (Barbár alosztálynak d10).

 

Helvéciában 6. a legmagasabb szint, így a varázslók nem szállnak el magas szinteken.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 14:01

A Helvécziában már nincs d4 életerős osztály, ott a d6 a legkisebb - az egyik út, ha erősíteni akarnánk a varázshasználókon, az ez. A másik módszer erre, ha a legmagasabb HD-t húzod le kisebb kockákra, mint néhány OSR-rendszerben: tehát pl. a Harcosnak csak d8 lesz (Barbár alosztálynak d10).

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 12:38

Ezt csinálták a DnD 5e-ben, amit már elotte elsutottek a 4e-ben, valamint a pathfinderben, meg már voltak alternatív featek a 3e-ben is. Persze az nem elég oldschool, gondolom nem lesz kard és mágia új kiadás 5e alapokon egyhamar.

Nagyon jó, ezek szerint nem csak nekem tűnt föl a dolog. 

A 3. kiadásból (vagy 3.5?) sok varázslat leírást is átvettem a saját K&M-ámba.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 754 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 12:17

Kétfegyveres harc:

Ahány ház, annyi szokás. Amikor a Kard és Másodteremtésen dolgoztam, végignyálaztam ezt a topikot a legelejétől, és összeszedtem mindenféle megoldást rá, de tényleg mindenki más módszerre esküdött. Néhány példát a topikon kívül is meg lehet találni: pl. a KaTa fanzinban vagy a M* KéM-átiratában. Én végül saját megoldást dolgoztam ki a házi Középfölde-átiratomra, ezt kisebb módosítással lehet más KéM-játékokhoz használni (pl. a Kétkezesség Tehetség helyett alternatív megoldással). 

 

Egyszerűsített, univerzális átirat a KaMat eredetijéhez képest:

 

Ha a karakter a harc során mindkét kezében fegyvert forgat, háromféle stílus közül választhat (az egy harcon belüli váltogatásuk mindig egyedi mesélői engedélyhez kötött):
Külön támadás: Ha a karakter külön-külön akar a két fegyverével támadni, ezt megteheti, de két fegyver forgatása önmagában nem ad neki extra támadást egy körben. Helyette eldöntheti, hogy éppen melyik fegyverével szeretne támadni. Az ellenfelei ilyenkor mind -1 VO-t kapnak, mert több körön át kétfelé kell figyelniük, a karakter viszont kap -4 levonást a másodlagos kezével végzett támadódobásaira, hacsak nem Harcos az osztálya. (Ha használunk a Harcoson túl más fegyverforgató osztályokat is, pl. Lovag, Vándor stb, akkor rájuk sem vonatkozik ez a bünti). A többi osztálynál ez a levonás csökkenthető az Ügyesség-bónusszal, ha az pozitív.
Egyszerre támadás: Ha a karakter a két fegyverével egyszerre támadna, akkor a két fegyverrel egyetlen egy (!!!) támadódobást dob, de azt komoly levonással. Ez a büntetés alapból -10, de a következő tényezők enyhíthetik (egymással összeadódhatnak):
  1. Harcosok (+ az esetleges egyéb fegyverforgató osztályok) számára az alaplevonás csak -6, a többi osztály számára csökkenthető a pozitív Ügyesség-bónusszal 
  2. Ha az egyik fegyver könnyű a forgatója számára, vagy pusztakezes támadás, az 2-vel csökkenti a levonásokat
  3. Ha mindkét fegyver könnyű a forgatója számára, vagy pusztakezes támadás, az 4-gyel csökkenti a levonásokat
(Azaz egy Harcos mindkét kezében könnyű fegyvert forgatva -2-re csökkentheti az összlevonást, a többi –nem fegyverforgató – osztálynál 18-as Ügyi-bónusszal és két könnyű fegyverrel ez -3-ig csökkenthető)
Sikeres támadódobás esetén a karakter mindkét fegyver sebzéskockájával dobhat sebzést és összeadhatja őket, de az így kapott összeghez az Erő-bónuszának csak a felét adhatja hozzá (lefelé kerekítve). Kritikus sebzés ebben az esetben nem megvalósítható!
Hárítás: Ha a másodlagos kezében lévő fegyverrel csak védekezik, kap +1 VO-t, de támadásaihoz -4 levonás járul, ha nem Harcos osztályú (vagy egyéb fegyverforgató). Pozitív Ügyesség-bónusszal lecsökkenthető ez is.
 
Mindegyik opcióra vonatkozik: ha a karakter nem jártas az adott fegyver használatában vagy rögtönzött fegyverről van szó, az további -4 levonást jelenthet a támadásaira.
 
Gyakorlatban is ki lett próbálva (igaz, ott Kétkezesség Tehetséggel), és mindig szituációfüggő volt, hogy a három stílus közül melyik érte meg jobban. 

Módosította Garaboncias: 2018.08.30, 12:21


Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 12:08

Én simán adnék nekik d6 hp-t szintenként és a varázslók a varázsbotjukból lőhetnének valamilyen mágikus lövedéket, amire célzást kell dobni és mondjuk d6-ot sebez. A plusz hp a gyakorlatban még mindig elenyésző, a varázsbotos lövéssel pedig akkor is alkothat valamit, ha kifogyott a memorizált varázslataiból és stílusosabb is.

Ezt csinálták a DnD 5e-ben, amit már elotte elsutottek a 4e-ben, valamint a pathfinderben, meg már voltak alternatív featek a 3e-ben is. Persze az nem elég oldschool, gondolom nem lesz kard és mágia új kiadás 5e alapokon egyhamar.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]