Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3856 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.14, 06:39

 
 
Apocalypse World adventure front
 
Itt az a lényeg, hogy vannak sorban események, amiket ha figyelmen kívül hagynak (vagy nem tudnak kezelni) a játékosok, lépnek egyet a csata elvesztése felé.
 
1. a játékosok tartják a falat (ez az alap)
 
2. az ellenfél ostromgépeket hoz a falak alá, mit teszel? (Legolas - azt hiszem ő - közéjük lövet a tünde íjászokkal, ez az esemény így pipa)
 
3: az ellenfél fel akarja robbantani a falat, mit teszel? (Legolas elkezdi lőni a robbantóst, de nem tudja időben megállítani, így felrobban a fal)
 
4: a résen elkezd berohanni az ellenfél, mit teszel? (Gimli leugrik a falról, egyedül feltart fél tucat orkot, amíg stabilizálódik a helyzet)
 
5: miután a parancsnok visszavonul a belső várba, az orkok elkezdik szétverni a kaput egy faltörő kossal. Mit teszel? (aszem Gimli vagy ARagorn vezetésével egy titkosajtón kimennek, és lerendezik az orkokat, de csak ideiglenesen)
 
6: az ostromlétrákkal már nem tudnak mit kezdeni a játékosok, így egy kirohanást találnak ki. (szerencsére megérkezik Gandalf)
 
 
 
 
 
Crawford játékaiban pedig ez van:
 
Egy egységnek alapvetően "ereje" van. Négy szint van összesen. Az erő nem csak létszámtól függ, 100 lovag lehet erősebb, mint 2000 paraszt.
 
Az erő meghatározza a támadási kockát (d6, d8, d10...), és a maximum kohéziót (6,8,10).
 
Az egységeknek vannak továbbá szabadon meghatározható tulajdonságai, olyanok, mint: "fegyelmezett" vagy "hűséges". (ezeket kiképzéssel/pénzzel lehet megszerezni, de ingyen is lehet, például "szabadságharcos lázadó").
 
 
Ha egy egység "sebzést" szenved, akkor választ:
- elveszít egy leíró tulajdonságot (pl. már nem "hűséges az ügyhöz")
- kohéziót veszít (kb. HP)
- felvállal egy krízist (kb. a továbbiakban csökken a támadási kocka értéke, amíg meg nem oldja a krízist)
 
Krízist felvállalni nem lehet, ha már a minimumon van a támadási kocka, ergo onna már automatikus a kohézió vesztés. 0 kohéziónál futás.
Mivel a jobb egységek több meghatározó tulajdonsággal rendelkeznek (hűséges, fegyelmezett, szabadságharcos, jó fegyverzet, stb.), tovább bírják a gyűrődést (később kezdenek kohéziót veszíteni), mint a béna újoncok.
 


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.14, 05:54

Kicsit zagyva lett az összegzés. A Pendragonos csataszimulációnál:

 

1: tisztában voltak vele, hogy ezt nem mindenki szereti, ezért a taktikus játékosok vezethetnek alakulatot, akiket ez nem érdekel, hanem ilyenkor is "szerepjátékozni akarnak", választhatják a look for special event verziót ehelyett

 

2: ne vegyen el sok időt, mert gyakran van ilyen*. (ezért vannak szárnyakra és centrumra osztva, masszaként a csapatok, hogy kevesebb dobás legyen) Aki szeretne ilyenre több időt szánni, persze használhat több alakulatot. (pl. szárnyak és centrum helyett minden résztvevő nemes csapatait)

 

3: szerették volna, hogy kicsit kaotikus legyen, ahol eleve az is kérdés, hogy a rohamot végigviszi-e a csapat, vagy három lépés után lelassít és megáll (nem reneszánsz, hanem sötét középkor)

 

4: nem akarták, hogy Heroes of M&M vagy Panzer General 2 szerű "az én 23. lovasszázadom ütik a te 12. előcsatározóidat, miközben a varázsló hátulról támogatja" taktikázás legyen, mert nem illik a korszakhoz. Ennek egy részeredménye az is, hogy az alakulatok homogének, és így a jobbszárnyat nem "két nehézlovas és két könnyűlovas" alkotja, hanem "Bebbanburg earljének csapatai".

 

5: a meglepő és jó ötletek, környezeti hatások (pl. a Braveheartban a felgyújtött kártyán) beleférnek a rendszerbe

 

 

Szerintem ezeknek jól megfelel amit kitaláltak.

 

 

*a Pendragon Grand Campaign elején még nincs Artúr király. Uther hadjáratai, majd utána az interregnum adja az alapot, és nagyon ritka az a játékalkalom, amikor nincs tömeges csatajelenet. Sőt, van esély rá, hogy az ún. téli szakaszban van még ezen kívül egy-kettő. Minden játékalkalomban van egy valós időben úgy öt perces csata, amit majdnem mindig hátrányból vívsz meg, és csak egyéni hősiesség segítségével tudsz döntetlenre menteni. Ez eléggé arrafelé hat, hogy a játékosok számára nem lesz várva várt élmény egy hadjárat, de tudják, hogy ha nem mennek, akkor valószínűleg a "döntetlen" sem lesz meg, így újra felcsatolják a mellvértet és összetrombitáltatják a követőket. Nem tudom ez cél volt-e tervezéskor, de a csataszimuláció automatikusan harcedzett, de cinikus veteránt csinál az összes karakterből.

 

 

 

Ezt, és a Flashing Blades-t is csak azért írtam le részletesen, mert általában a d20 rendszerek csataszimulációja nem lép túl a Heroes-szerű "x egység üti y-t, majd Y veszít HP-t" módszeren, pedig sok más dologra fel lehet használni.


Módosította galu22: 2018.09.14, 05:56


galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.13, 19:07

 

Csata modellezésre nekem a Flashing blades módszere tetszett. Elsősorban random csaták meghatározására való, hogy megnézzük, mint csinálnak a katona (és önként bevonult) PC-k a két kaland közti holtidőben.

(...)

Köszi a részletes leírást, galu! Ez ugyan nem egészen az, amit szerettem volna tudni, de érdekes megoldások sorakoznak itt + nem ismertem.

 

 

 

Több csatarendszert próbáltam már, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az is igaz, hogy a játékosaimnak nincs ilyen vénája, úgyhogy bőven elég a Flashing Blades-féle, ami érdekes eseményeket generál nekik.

 

 

 

Egyébként még eszembe jutott a Pendragon is.

Előzetesen fontos megemlíteni, hogy

- a Pendragonban a játékosok minden esetben lovagok

- vannak ilyen sereglisták, amin az ellenfelek seregeinek aránya van. Például szászok esetén (d20): 1-6: ceorl, 7-14 heorthgeneat, 15-17 mounted heorthgeneat, 18-19 berserker, 20 half-giant

 

Itt az alábbi lépések vannak:

(csata előtt: van három alakulat - jobbszárny, centrum, balszárny - ezeknek kell egy-egy vezér, meg egy fővezér)

 

1: a két fővezér meghatározza, hogy legfeljebb mennyi ideig állja a sarat. (ha eléri ezt a számot, akkor aznapra levonul a csatatérről, és átadja az ellenfélnek)

 

2: előnyös hely megszerzése. A fővezérek dobják, itt bónuszt ad a hazai pálya (büntetés idegenben), bónuszt ad a számbeli fölény, stb. Az előnyös hely a továbbiakban bónuszt ad.

 

3: első roham

a lovasság kap egy támadást egy csomó bónusszal az ellenfél gyalogosai ellen. Mindenki kap egy véletlen ellenfelet az ellenfél sereglistájáról, ami nagyon nagy eséllyel gyalogos, akire bónusszal támad)

Ennek összesen az a tétje, hogy leesnek-e vagy sem. Ha igen, akkor a továbbiakban "elszakadtak az alakulatuktól".

 

4: minden csatakörben meg kell határozni, hogy hogyan alakul a bunyó _a karakterek és a fővezér feje felett_. Ez egy 3d6 dobás, a középen "még bármi lehet", a két szélén pedig "a játékos alakulata fejvesztve menekül", az ellenséges alakulat fejvesztve menekül. Mindehhez tartozik egy dobásmódosító, ami minden dobáshoz hozzáadódik az aktuális körben. (az alakulat vezetőjének taktikájához, a hősök párbajban használt dobásaihoz, az ellenállásdobásokhoz).

Azaz meg lehet változtatni a csata menetét, de csak a legmenőbb hősök lesznek rá képesek (a dobásaikra járó büntetés miatt)

 

5: a parancsnok meghatározza, hogy mennyire tartja kézben az alakulatot. Ez taktika dobás, ha sikeres választhat egy cselekedetet. Az első lépés, hogy engaged vagy disengaged helyzetbe kell kerülni egy másik alakulattal. Ha ez megvan, akkor a következő körben lehet másokat is választani. (engaged alatt olyanok vannak, hogy "assist other unit" "attack engaged unit" "look for special event", disengaged alatt pedig "orderly retreat" "rally troops" "withdraw from first line")

 

6: az alakulat meghatározza a veszteségeit. Ehhez módosítót ad, hogy a parancsnok mit dobott korábban. (ha kezdeményező, akkor bónusszal dob, ha elveszítette a kezdeményezést, és mondjuk támadják is, akkor büntetést kap)

 

7: az alakulat:

- harcolva visszavonul vagy menekül, ha olyan event jön ki a négyes lépésnél. (ritka. pl. dupla kettesél van ilyen)

- visszavonul, ha így dönt a parancsnok (kétszer nyeri a párharcot és disengage + orderly retreat akciót választ)

- megsemmisül, vagy fogságba esik, ha az ellenfél nyeri a kezdeményezést, és a személyi állománya 100% veszteségre kerül (ez valószínűleg sebesült+halott+fogoly vegyesen)

(- ha egy alakulat ellenfél nélkül marad - pl. levonul/megsemmisül  az ellenfél balszárnya - akkor "ingyen" további befektetés nélkül tudja segíteni a szomszédját. Valójában két tűz közé kapja azt, aki marad a csatatéren)

 

8: győztes meghatározása

- előbb-utóbb valaki elhagyja a csatateret. Ilyenkor taktika-ellendobás van: bónuszt adnak a megfutamított vagy fogságba ejtett ellenséges alakulatok, illetve büntetést, ha saját alakulat semmisül meg.

 

SPEC: Minden harci körben a játékosok dönthetnek úgy, hogy személyükben keresnek érdekességet (look for special event), vagy párbajt kezdeményeznek egy random ellenfél ellen. Vannak olyan eventek is, amikkel egy véletlen eseményt lehet visszavonni. (pl. a "menekül az egység" eseményt meg lehet szüntetni egy "heroic stand" vállalásával)

 

 

 

Ami érdekes:

Maga a csata eredménye kezdetben valószínűleg a játékosokon kívül dől el: a fölény, az előnyös helyzet és a jó vezér nem nagyon tud kikapni.

Ők maguk harcolhatnak, ha akarnak. A hirigben, offscreen nem tudnak meghalni. A veszteségeket az alakulat szenvedi el, nem a játékosok. (még a lépés neve is follower's fate)

 

A csatát a játékosok csak úgy tudják befolyásolni, ha 

- ők a vezérek (egyébként a Pendragonban ez elég hamar eljön)

- folyamatosan keresik az érdekes eseményeket, és ezeket sikerrel teljesítik (elfogják a zászlót, fogságba ejtik a sámánt, stb.)

 

További érdekesség:

- a klasszikus morált befolyásoló tényezők, mint az ellenséges alakulatra mért sebzés, ki vannak vezetve három táblázatba (follower's fate, melee events, stb.). Ez a konkrét korszakhoz jól illik (sötét középkor: a lényeg nem a kifinomult reneszánsz manőverezés, hanem hogy meggyőzd az embereket, hogy menjenek előrébb pár lépést mielőtt ledermednek), és gyorsít a játékon. (nem kell dönteni, hanem dobni kell)

- ezeket a véletlen dobásokat lehet módosítani hősiességgel. Pl. ha a saját alakulat fejvesztve menekül, akkor a játékosok beválalhatnak egy "heroic stand" akciót. Ha ez sikerül, stabilizálják a frontot. Ez szerintem lovagos-hősös játékhoz kiváló megoldás. Izgalmas csata is van, és fontos szerep jut a hősöknek.

- szinten a korszakhoz illő módon nincsenek egységtípusok. Azaz egy "unit"-on belül vannak lovasok, gyalogosok, parasztok, íjászok, stb. (mivel egy ilyen egység általában egy-egy lovag által összetrombitált szabad- és sorozott parasztok és vazallus lovagok összessége, egy masszaként)

 

 

Kicsit hosszú lett, de szerintem bizonyos környezetbe jól lehet adaptálni az elvet. (ahol életszerű, hogy nincs teljes kontroll)


Módosította galu22: 2018.09.13, 19:12


Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.12, 22:49

Csata modellezésre nekem a Flashing blades módszere tetszett. Elsősorban random csaták meghatározására való, hogy megnézzük, mint csinálnak a katona (és önként bevonult) PC-k a két kaland közti holtidőben.

(...)

Köszi a részletes leírást, galu! Ez ugyan nem egészen az, amit szerettem volna tudni, de érdekes megoldások sorakoznak itt + nem ismertem.

 

Glowface:

nem, ezeket a tényeket még csak-csak sikerül feldolgozni, de a KaTá időpontjának ütközését már nehezebb lesz.  :(



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.11, 20:07

 

A morál, hősök szaktevékenysége -3..+3 közötti módosítót ad.

Köszi, de engem konkrétan az érdekel, hogy a morál milyen események hatására csökkenne a harctéren, mivel erről nem esik szó (a morál emelésről sem sok). Az én ötletem pl. az, hogy a Morál csökken, ha az egységen kritikust ütnek (lévén a K&M az egyéni JK-khoz hasonló harcértékeket rendel a csapatokhoz), vagy ha a HP bizonyos küszöbértékek (pl. a max. 75, 50, 25%-a) alá csökken, ilyesmik.

 

 

 

Csata modellezésre nekem a Flashing blades módszere tetszett. Elsősorban random csaták meghatározására való, hogy megnézzük, mint csinálnak a katona (és önként bevonult) PC-k a két kaland közti holtidőben.

 

1. ellenfél/front meghatározása 1d6 (pl. osztrákok ellen, spanyolok ellen, hollandok-angolok, lázadók ellen)

2. ebből már ki is derül, hogy melyik alakulatokat hívják be (nem mindig mindet). Ha a játékos egy alakulat (kompániától felfelé) tisztje, önként jelentkezhet a csapatával. Nemesek személyükben szintén lehetnek volontérok.

3. összecsapás jellegének meghatározása 1d6 (ostrom, ostrom alatt, portyázás, nyílt csata, stb.)

4. a szembenálló felek erejének meghatározása (opcionális: a jelen lévő alakulatok néha duplán számítanak. Pl. ostrom esetén az utászezredek, ostrom alatt esetén a tüzérek, portyázásnál a lovasok, stb. A muskétások természetesen mindig duplán számítanak :))

5. a csata _mindig_ három körből áll

6. minden körben próbadobást tesz mindkét fővezér, és a dobás eredménye szerint futamít meg (nem semmisít meg!) az ellenféltől alakulatot*

7. a harmadik kör végén az a "nyertes" aki kevesebbet veszített (akkor is, ha a másiknak még maradt volna ereje. Döntetlen van)

8. loot meghatározása d100 (tüzérek büntetéssel, bátor katonák és lovasok bónusszal)

9. előléptetések meghatározása (mindhárom körben bátran viselkedő katonáknak, és súlyos sebet kapott karaktereknek)

 

Játékosoknak:

- minden körben választhatnak, hogy bátrak, gyávák, vagy egyik sem (bátor karakterek nagyobb eséllyel kapnak random sebesülést)

- ha a karakter alakulatot vezető tiszt, akkor véletlen helyzet helyett koncentrálhat a csapatára, és megpróbálkozhat brilliáns manőverrel. Ha ez sikeres, akkor automatikusan bátor tettnek számít, és bónuszt is adhat a fővezér dobására. (a bónusz nagysága a karakter rangjától függ: egy kompánia szinten végrehajtott manővel kisebb bónuszt ad, mintha a karakter a jobbszárnyat irányítaná)

-  minden körben van véletlen helyzet, pl. fontos pont tartása, zászló megszerzése, zászló megvédése, ilyesmi.

- minden körben van véletlen sebesülés (sortűzbe rohanástól, lőportól származó apró égésig.)

Ezek nehézsége attól függ, hogy a karakter bátor/normál/gyáva.

- a karakter fogságba esik, ha véletlen esemény során alulmarad és megadja magát, vagy ha az alakulata elpusztul.

 

 

 

*A dobás egyszerű: mindkét oldal 2d6-tal dob, amihez hozzáadja az erejét. Az alacsonyabb a kör vesztese, a "sebzés" annyi, amennyivel magasabbat dobott a nyertes. (ide jön bónuszként a brilliáns manőver)

Két tíz erejű sereg esetén, ha az egyik hetet, a másik kilencet dob, akkor az egyik marad 10, a másik nyolcra sérül. (ugyanez a módosító, ami a sebzés az egyik oldalon, hozzáadódik a játékosok "véletlen sebzés" és "véletlen esemény" dobásához is. Azaz ha nagyon verik a csapatot, akkor a "visszaszerezni a zászlót" eseményre nagyobb az esély, mint az "elfogni az ellenfél parancsnokát" eseményre)



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2894 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.11, 19:14

Mert akkor halt meg Freddy Mercury és Kinizsi Pál?



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.11, 17:46

* Dobpergés *

 

KaTa VIII.: Kard és Mágia :)

 

* Fanfár *

Basszus! Ennek nagyon megörültem (a tematikájának meg különösen) :) ... hogy aztán a nov. 24 láttán meg nagyon elszomorodjak. :(



chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1989 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.11, 14:58

* Dobpergés *

 

KaTa VIII.: Kard és Mágia :)

 

* Fanfár *



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6365 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.10, 19:30

 

A morál, hősök szaktevékenysége -3..+3 közötti módosítót ad.

Köszi, de engem konkrétan az érdekel, hogy a morál milyen események hatására csökkenne a harctéren, mivel erről nem esik szó (a morál emelésről sem sok). Az én ötletem pl. az, hogy a Morál csökken, ha az egységen kritikust ütnek (lévén a K&M az egyéni JK-khoz hasonló harcértékeket rendel a csapatokhoz), vagy ha a HP bizonyos küszöbértékek (pl. a max. 75, 50, 25%-a) alá csökken, ilyesmik.

 

 

Ebben nem tudok segíteni, ilyen részletesre lebontott csata nem érdekel. :)

 

Bulldy



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.10, 19:25

A morál, hősök szaktevékenysége -3..+3 közötti módosítót ad.

Köszi, de engem konkrétan az érdekel, hogy a morál milyen események hatására csökkenne a harctéren, mivel erről nem esik szó (a morál emelésről sem sok). Az én ötletem pl. az, hogy a Morál csökken, ha az egységen kritikust ütnek (lévén a K&M az egyéni JK-khoz hasonló harcértékeket rendel a csapatokhoz), vagy ha a HP bizonyos küszöbértékek (pl. a max. 75, 50, 25%-a) alá csökken, ilyesmik.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6365 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.10, 19:04

Úgy, mint a SaWo-ban:
Az erősebb sereg 10-et ér, ehhez arányosítva valamennyit a másik. Legyen egy Ismeret (Harcászat) képzettség, erre kell dobni. (Opcionálisan lehet alap támadás bónusz + int is, ha valaki azt szeretné, hogy a legjobb hadvezérek mindenképp harcosok legyenek.) Ellendobás, aki veszít, bukik egy egységet. Ha hattal (vagy a többszörösével) bukja, akkor minden hat pontnyi különbség +1 bukott egység. A morál, hősök szaktevékenysége -3..+3 közötti módosítót ad.

Bulldy

Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.10, 13:32

Oké, kösz!

Ha esetleg meséltetek hasonlót (a morál változása csapatok közötti összecsapásoknál, nem csatlós-JK szinten), akkor hogyan oldottátok meg? Ha még nem oldottátok meg, hogyan tennétek? Ötletelni ér. :)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.10, 10:07

Ez ilyen "megérzés alapján" dolog, nem készült hozzá hivatalos szabály (mai fejjel már lenne, pl. csata előtt elfogyasztott jó bor hatása, stb. :)).

 

A második kiadáshoz még kidolgozhatod. ;)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4300 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.10, 09:32

Ez ilyen "megérzés alapján" dolog, nem készült hozzá hivatalos szabály (mai fejjel már lenne, pl. csata előtt elfogyasztott jó bor hatása, stb. :)).



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.09, 23:02

@ Birbin: kösz, ebben a Kalandorban vannak jó ötletek.

 

Más. A K&M szabálykönyv "Harc nagyobb seregek között" fejezetében szó esik az egységek Moráljáról (-3 - +3), arról viszont nem találtam infót, hogy ez hogyan változik a harc közben? A vezető szerepéről esett szó (növelhet Morált, ha az egység semmit nem csinál a körben), de arról nem, hogy normál csapatoknál hogyan és mikor csökken az értéke. Ki tudok rá találni szabályvariánsokat, de érdekelne, hogy mi a hivatalos verzió.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.06, 17:29

galu22:

A páncél szabály inkább egyfajta "mi van ha?" esetekre vonatkozik, nem hinném, hogy ennél több kell. Nekem semmiképp sem. Ugyanez a kalandornál is megvan, más esetekkel.

 

Garaboncias:

Nem hinném, hogy ez erős lenne, miből gondolod?

Ez tulajdonképpen az átlagember kaszt, sok opciója a mesélőnek jó, nem is a játékosoknak, amikor civileknek kell statokat adni.

 

 



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.05, 19:22

Birbin: Tetszetős ez a kalandor. :) Az tény viszont, hogy ha valakinek fontos a játékegyensúly, akkor a többi osztályt is ehhez a szinthez kell igazítania.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4493 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.05, 19:13

Páncél és pajzshasználat: nem szokás, mivel páncélban a páncél védelme*10% varázslatrontás sújtja őket, ami néha elég csúnya következményekkel is járhat

 

Azt hiszem inkább mentődobást dobatnék, vagy képességpróbát. Arra már megvan a mechanika, a százalékdobás pedig még nem szerepel a rendszerben (ha jól emlékszem).

 

 

Egyébként vértviseletre elég jó a Savage Worlds: mindenki azt visel, amit szeretne, de ha nem bírja el, akkor mindenki ugyanúgy szív miatta. A varázslónak pedig egyszerűen hamarabb jön el a "nem bírja el" szint.

Különféle megterhelési szabályokat ismerek, ebből amit játék közben használni is tudtam az a Helvéczia-féle nagyon leegyszerűsített változat. Megterhelést számolgatni mindig elfelejtünk, de azt, hogy X darab tárgyat tudsz cipelni, könnyű megnézni.

(ez nyilván nem reális, de ennél még irreálisabb, hogy nem számoljuk a súlyt, de kéne :))

 

 

Alternatív vért szabály, Crawford valamelyik játékából:

- könnyű vért nem jár hátránnyal

- közepes vért az egyik mentődobásodra 4 pontnyi büntetést ad (ez nem biztos, hogy reflex: egy gereznavért adhat akaraterő büntetést)

- nehéz vért két mentődobásodra 4 pontnyi büntetést ad

- harcosoknak egy kategóriával könnyebbnek számít a páncél

- ha kifizeted az árát (és a mentődobást büntit), a páncél úgy jelenik meg a játékban, ahogy szeretnéd. Lehet például talizmán vagy jedi-köpeny.


Módosította galu22: 2018.09.05, 19:15


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.05, 17:45

Azt hogyan? Engem az is érdekelne.

 

 

Összeszednéd kérlek azt is, hogy a varázsló nálad hogyan módosult? d4 --> d6 HP, és az at-will varázslövedék (távolsági támadás? d4 sebzés?), vagy van még más is?

 

Kalandor

 

Az utolsó játékról levontam a tanulságot, hogy a varázslónak kevés Ép-je van, d6 kéne, de nem írtam át ezt még. Majd ha játszunk, előtte átgondolom még. Engedném nekik mindenféle fél kézzel forgatható kard használatát, úgyse ér velük semmit. Páncélra írtam még ilyet:

  • Páncél és pajzshasználat: nem szokás, mivel páncélban a páncél védelme*10% varázslatrontás sújtja őket, ami néha elég csúnya következményekkel is járhat

Az ingyenes lövedéknek nincs még kikristályosult formája. Majd ha játszunk. Mindenesetre jó volt földobni a témát, kaptam hasznos ötleteket.



Nocturna

Nocturna

    Night-time Spirit

  • Fórumita
  • 3320 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.04, 22:03

A tolvajt is fölturbóztam, egészen komplex lett.

Azt hogyan? Engem az is érdekelne.

Összeszednéd kérlek azt is, hogy a varázsló nálad hogyan módosult? d4 --> d6 HP, és az at-will varázslövedék (távolsági támadás? d4 sebzés?), vagy van még más is?




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]