Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3807 hozzászólás érkezett eddig

morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 216 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 11:43

Üdv!

 

Örülök, hogy bejött a rendszer, jó játékot hozzá! :)

 

A kétfegyveres harchoz: ezt az opciót a szabályok alapjáraton nem támogatják. De mondhatjuk, hogy a karakter viselhet két fegyvert, viszont ahhoz, hogy egy körben mindkettővel támadjon, már komolyabb tapasztalat kell (hatodik szint, ahol a harcosok megkapják a másodlagos támadásukat). Az is elképzelhető - a Helvécziában már így szerepel - hogy a balkezes tőr vagy pajzshoz hasonló VO-t ad, vagy támadni lehet vele. Ezt talán ki lehet terjeszteni pár másik fegyverre is.

 

Pajzsok: én elégedett vagyok velük, tapasztalataim szerint aránylag jó egyensúly van a többet sebző kétkezes fegyverek és a nagyobb védelmet nyújtó pajzsok között. (Az AD&D 1 VO-t adó pajzsaival nem voltam kibékülve, a két pont ésszerű megoldás.)

 

Varázslók és illuzionisták: itt azt hiszem már mindent leírtak az érintettek. :) Én egy kicsit alulértékeltnek tartom az illuzionistákat; kevesebben játszottak velük, mint amire számítottam. Egy ügyes illuzionista már alacsony szinteken is komoly gondolkodást tud okozni a megfáradt mesélőnek. :D

 

Kétkezes harc:

 

Én tulajdonképpen egy "levonást ad mindkettő támadásra" jellegű ötleten gondolkoztam, ami esetleg a második támadás megérkezésekor szűnik meg. Vagy valami ilyesmi.  A hárítótőr koncepció is érdekesnek tűnik, és a Helvézcia megoldása is megfontolandó. Mindenesetre az ötletet köszönöm.

 

Varázskló/Illuzionista: Szerintem rendben vannak a varázslatok, a mi tolvaj/illuzionistánk bőven tudott alkotni 1-es szintű varázslatokkal is. Kicsit sérülékeny, de a két osztály okos használata együtt többnyire megoldja a problémát (a kemény 7 HP mondjuk ezt megköveteli 4. szinten, rossz dobások+negatív egészség módosító).

 

Egy kérdésem lenne még: Én személyesen csökkentettem a szörnyek mennyiségét találkozás esetén, mert nehéz volt sok érdekes szituációt megalkotni különböző lényekkel az "eredeti" megjelenési számok alapján (főleg vadonban játszódó hexcrawl esetén). Tulajdonképpen így is pont jók (értsd. elég halálosak) lettek a 3. szintű találkozások, de azért egy kis szerencsével és ésszel túlélhetőek.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1761 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 10:34

Manapság szerintem már nem menő az, hogy ha varázslód van, akkor eleinte szívj, mert majd később jobb lesz. Mi van, ha nem is lesz később soha, mert mondjuk eleve csak egy kalandot játszunk? Nagyon kevés varázslattal kezdenek a könyvükben, nem túl élvezetes játszani a kasztot. Az illuzionista pedig még ráadásul nagyon mesélőfüggő is, nem lehet előre tudni, hogy mit enged.

Én simán adnék nekik d6 hp-t szintenként és a varázslók a varázsbotjukból lőhetnének valamilyen mágikus lövedéket, amire célzást kell dobni és mondjuk d6-ot sebez. A plusz hp a gyakorlatban még mindig elenyésző, a varázsbotos lövéssel pedig akkor is alkothat valamit, ha kifogyott a memorizált varázslataiból és stílusosabb is.

 



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.30, 07:03

Üdv!

 

Örülök, hogy bejött a rendszer, jó játékot hozzá! :)

 

A kétfegyveres harchoz: ezt az opciót a szabályok alapjáraton nem támogatják. De mondhatjuk, hogy a karakter viselhet két fegyvert, viszont ahhoz, hogy egy körben mindkettővel támadjon, már komolyabb tapasztalat kell (hatodik szint, ahol a harcosok megkapják a másodlagos támadásukat). Az is elképzelhető - a Helvécziában már így szerepel - hogy a balkezes tőr vagy pajzshoz hasonló VO-t ad, vagy támadni lehet vele. Ezt talán ki lehet terjeszteni pár másik fegyverre is.

 

Pajzsok: én elégedett vagyok velük, tapasztalataim szerint aránylag jó egyensúly van a többet sebző kétkezes fegyverek és a nagyobb védelmet nyújtó pajzsok között. (Az AD&D 1 VO-t adó pajzsaival nem voltam kibékülve, a két pont ésszerű megoldás.)

 

Varázslók és illuzionisták: itt azt hiszem már mindent leírtak az érintettek. :) Én egy kicsit alulértékeltnek tartom az illuzionistákat; kevesebben játszottak velük, mint amire számítottam. Egy ügyes illuzionista már alacsony szinteken is komoly gondolkodást tud okozni a megfáradt mesélőnek. :D



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6133 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.29, 22:47

A K&M-ben (pont úgy, mint a D&D régi kiadásaiban) ez szándékos. Alacsony szinten sérülékenyek és gyorsan kifutnak a varázslataikból, viszont cserébe magasabb szinteken már jóval erősebbek, mint egy hasonló szintű harcos vagy tolvaj. A csapat varázslója tehát hosszú távú befektetés, amire érdemes vigyázni, mert a jövőben nagyon meghálálja.

 

Attól függ, hogy ki játszik azzal a varázslóval!  :szajbalep: 

 

A fő baj ott van az osztállyal, hogy ha nem pihen, akkor aboszolúte meg van lőve, illetve a repertoár egy idő után be tud szűkülni, én is azt vettem észre, hogy mivel nem jutok olyan arányban változatos varázslatokhoz, mint szeretném, ezért abból a kevésből kell gazdálkodni, ami van. Igaz ugyan, hogy egészen használható a készlet, ha éppen ellenfelek jönnek, akkor nincs nagy gond, de unalmas folyton letűzgolyózni az ellenfeleket, nem sok benne a kihívás.

 

HP: a megfelelő patrónus istenséget kell kiválasztani.  :pig: 
 



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 216 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.29, 21:53

Szia, Morgorito! Tapasztalt K&M-játékosként pár reakció:
 

A varázslatok hasznosak, de a varázsló/illuzionista igen sérülékeny. Nem érzem dominánsnak, tekintve hogy mennyire kell vigyáznia magára, és hogy az erőforrásai igen szűkösek.

A K&M-ben (pont úgy, mint a D&D régi kiadásaiban) ez szándékos. Alacsony szinten sérülékenyek és gyorsan kifutnak a varázslataikból, viszont cserébe magasabb szinteken már jóval erősebbek, mint egy hasonló szintű harcos vagy tolvaj. A csapat varázslója tehát hosszú távú befektetés, amire érdemes vigyázni, mert a jövőben nagyon meghálálja. Illetve olyan kampányokban, ahol a városi kalandok, a másokkal való interakció, a diplomácia és az intrika elég nagy hangsúlyt kapnak, már egy alacsony/közepes szintű illuzionista is jelentős dolgokra képes, ha megvannak neki az alapvető illúzió-varázslatok.
 

 

Harcosok között a pajzs egy kicsit túl jónak tűnik, de meglássuk, hogyan alakul a játék a továbbiakban. A két külön fegyverrel való harcra mondjuk nem találtam szabályt, de ha előkerül már tudom hogyan fogom megoldani.

 

Az a max. +2 VO, amit egy nem mágikus nagy pajzs nyújt, egyáltalán nem túlzás, és igen gyakran jelenti az élet és halál közti különbséget, főképp kevés de erős, vagy sok gyengébb ellenfél esetén.

 

Amúgy meg előjön a fránya realizmus: a világtörténelem során a lándzsa+pajzs alapfelszerelésű seregek elég sok mindent letettek az asztalra, a lándzsa+semmi és egyéb fegyver+pajzs alapúak kevesebbet, de azért még mindig valamit. Olyanról viszont, hogy mindkét kezükben egy-egy fegyvert forgatók serege vert volna meg másokat, hódított volna meg birodalmakat, nincs sztori. Vajon miért? :)

 

Varázsló/Illuzionista:

 

Ezzel tisztában vagyok, tulajdonképpen inkább nyugtáztam, hogy minden jól működik (vagy inkább úgy ahogy számítottam rá. A magasabb szintek valóban durvábbnak néznek ki, de azért ott sem lesznek túl eleresztve HP ügyében). Jobban tetszik mint a későbbi DnD megoldások. 

 

Realizmus:

 

Hát, mondjuk ez a légicápa világában nem feltétlen fontos szempont a földi realitás minden eleméhez való ragaszkodás, meg ugye nem seregeket szerelünk fel hanem ilyen fránya minden lében kanál kalandozókat, szóval szerintem beleférhet pl. a két fegyver. Tulajdonképpen annyira nem hiányzik, senki se akart valamiféle egzotikus harcművész lenni eddig.

 

Alapvetően nem baj ez, habár tényleg egyértelműen jobb a pajzs védelme, mint a kétkezes fegyverek extra sebzése. Főleg sok gyengébb ellenfél esetén jelentett sokat, legalábbis eddig tapasztalatok alapján. De ugye, amint a pallossal hadakozó harcos gyorsan elpatkolt, míg a pajzsos pap nem, a parti elég gyorsan a pajzs+egykezes fegyver mellett tette le a voksát. Főleg hogy a szegény harcos az előző pár összecsapást és épphogy túlélte. Bezzeg a helyére lépő barbár már jobban bírta (itt jegyezném meg azt, hogy meglepően jól kijön az alosztályok különbözősége) minden tekintetben.

 

Sajnos mivel nincs "pure" tolvaj a csapatban, ezért az orvtámadás brutalitása nem igazán látszott meg, de azért a nem túl magas HP-k miatt (főleg egy kis méreggel megtámogatva) igen potensnek tűnik. Legalábbis látatlanban. Természetesen, nem úgy mint későbbiekben, nem lehet szinte bármikor használni, ami ellensúlyoz. 


Módosította morgorito: 2018.08.29, 21:55


Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 570 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.29, 19:38

Szia, Morgorito! Tapasztalt K&M-játékosként pár reakció:
 

A varázslatok hasznosak, de a varázsló/illuzionista igen sérülékeny. Nem érzem dominánsnak, tekintve hogy mennyire kell vigyáznia magára, és hogy az erőforrásai igen szűkösek.

A K&M-ben (pont úgy, mint a D&D régi kiadásaiban) ez szándékos. Alacsony szinten sérülékenyek és gyorsan kifutnak a varázslataikból, viszont cserébe magasabb szinteken már jóval erősebbek, mint egy hasonló szintű harcos vagy tolvaj. A csapat varázslója tehát hosszú távú befektetés, amire érdemes vigyázni, mert a jövőben nagyon meghálálja. Illetve olyan kampányokban, ahol a városi kalandok, a másokkal való interakció, a diplomácia és az intrika elég nagy hangsúlyt kapnak, már egy alacsony/közepes szintű illuzionista is jelentős dolgokra képes, ha megvannak neki az alapvető illúzió-varázslatok.
 

 

Harcosok között a pajzs egy kicsit túl jónak tűnik, de meglássuk, hogyan alakul a játék a továbbiakban. A két külön fegyverrel való harcra mondjuk nem találtam szabályt, de ha előkerül már tudom hogyan fogom megoldani.

 

Az a max. +2 VO, amit egy nem mágikus nagy pajzs nyújt, egyáltalán nem túlzás, és igen gyakran jelenti az élet és halál közti különbséget, főképp kevés de erős, vagy sok gyengébb ellenfél esetén.

 

Amúgy meg előjön a fránya realizmus: a világtörténelem során a lándzsa+pajzs alapfelszerelésű seregek elég sok mindent letettek az asztalra, a lándzsa+semmi és egyéb fegyver+pajzs alapúak kevesebbet, de azért még mindig valamit. Olyanról viszont, hogy mindkét kezükben egy-egy fegyvert forgatók serege vert volna meg másokat, hódított volna meg birodalmakat, nincs sztori. Vajon miért? :)



morgorito

morgorito

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 216 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.29, 18:00

Az első próba után, a Kard és Mágia remekül szuperál a csapatom számára, és "új" emberek számára is könnyen közérthető.

 

A rendszer halálos, gyors és igen brutális rendszere is illik a stílushoz amit igyekeztem megcélozni. Első játékülés alatt csak egy halál volt, ami tulajdonképpen egyszerre volt balszerencse és játékosi hiba, de senki nem érezte úgy, hogy -csak- nem volt szerencséje.

 

A varázslatok hasznosak, de a varázsló/illuzionista igen sérülékeny. Nem érzem dominánsnak, tekintve hogy mennyire kell vigyáznia magára, és hogy az erőforrásai igen szűkösek. 

 

Harcosok között a pajzs egy kicsit túl jónak tűnik, de meglássuk, hogyan alakul a játék a továbbiakban. A két külön fegyverrel való harcra mondjuk nem találtam szabályt, de ha előkerül már tudom hogyan fogom megoldani.

 

A világleírás pont annyi amennyinek lennie kell, gondolatébresztő, de nagyjából csak egy váz a KM számára. Hangulatos és érdekes, néhol humoros. Nekem legalábbis nagyon tetszik.

 

Összességében nagyon elégedett vagyok a világgal és a rendszerrel, az eddigi tapasztalatok alapján.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 759 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.12, 18:21

A Magyar Tolkien Társaság nagy nyári táborában volt lehetőségem kétszer is egy-egy 3 órás Kard és Másodteremtés próbajátékot mesélni. Mindkét alkalomra 6-6 ember jött el, és különböző meséket kapott a két csapat. A játékosok túlnyomórészt kezdők voltak, egy-két profi rpg-s arcot leszámítva, és a szokásos 8 előre legyártott karakter közül választhattak. A tolkieni lore-t a szükséges mértékben vágták.

Első alkalommal egy teljesen új, még sohasem mesélt kalandot próbáltam ki rajtuk, a Keresd a kószát! címűt, amely a későbbiekben várható majd D&D klubon, esetleg KaTán, és letölthető kalandmodul formájában is. Második alkalommal pedig a már klubalkalmon lemesélt, és pdf-formájában hozzáférhető Napfogyás volt soron.

 

Most nem mennék bele a szokásos részletességgel bele a kiértékelésbe, csak néhány kósza (pun intended) gondolat a tapasztalatokról:

- A szabálymagyarázás a kezdőkre való tekintettel mindkét alkalommal elvett bő fél órát. Mivel nem volt lehetőségem előzőleg egyeztetni a leendő játékosokkal, így mindent ott helyben kellett megkérdezni és elmondani, továbbá a karaktereket is kiválasztani (+negyed óra). Mind a D&D kluboknál, mind a KaTa esetében azért óriási dolog az, hogy ezeknek a nagy része online letudható a játékalkalom előtt.

- Volt térképrészlet, ami kinyomtatva volt velem (Vadonföld), volt, amit a Középfölde Atlaszából mutogattam (Anduin-völgy, Beorn háza), volt, amit tabletről (Határfalva alaprajza), és volt, amit rajzoltam (Napfogyáshoz pathcrawl). Ez így kicsit kaotikusan hangzik, de szerintem nem volt az a gyakorlatban. 

- A Szövetség szerepköreinek csak akkor látták értelmét a játékosok, amikor Utazás-szabályokat használtunk. Ez pont ellentétes a KaTán tapasztaltakkal (Menekülés Gundabadból), ott nagyon jól működtek a szerepkörök a teljes játékidő alatt. Nem tudom még, hogy ez mennyire a modulok jellegén múlik, és mennyire az adott partiösszetételen és a játékosok összeszokottságán. Ezt még tesztelni szeretném sok alkalommal.

- Spoilerezni nem szeretnék, a játékokról csak annyit, hogy a Napfogyás esetén nem sokon múlt, hogy a parti veszítsen, és az "ellenfél" megszerezze azt, amit akar.  :kavar: A Keresd a kószát! pedig szült egy vicces aranyköpést, lásd a vonatkozó fórumos topicban. ;)



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4267 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.11, 11:08

Ilyenkor van alkalom játékra, tesztelésre. Közben készül a jubileumi kalandmodul is, az egyik illusztrációt pont nemrég kaptam kézhez. Nem posztolom, de... :D



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.10, 18:42

Még szűk két hónap van a beküldésig. Részeredményeket nem tudok.

chomy

chomy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1972 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.08.10, 18:20

Lehet tudni, hogy áll a KéM modulverseny? Hány pályamű érkezett, hányan jelezték a részvételi szándékukat de nem küldtek még?

 

(Csak kíváncsiságból kérdem)



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2    3                              

Kelt 2018.08.10, 09:51

Éppen a Fomalhaut az angol Wikipedia címlapsztorija. :3

 

(Na jó, a legközelebbi exobolygók, de a Fomalhauttal van illusztrálva.)


Módosította kukac: 2018.08.10, 09:52


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.07.02, 07:43

1 hónap eltelt, de még bőven van idő csatlakozni a modulíró versenyhez:

http://lfg.hu/84229/



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 759 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.06.04, 08:24

Kard és Mágia modulíró verseny – a Kard és Mágia szerepjáték 10 éves-, az  Első Magyar D20 Társaság (E.M.D.T.) 15 éves fennállása alkalmából:

http://lfg.hu/84229/

 

Fight on!  :kungfu:



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 759 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.21, 14:34

"Tavaszi szél vizet áraszt..."

Kard és Másodteremtés – Tavaszi áradás (kalandmodul)

 

Még egyszer köszönet a tesztjátékért! ;)



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 7743 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.18, 15:29

A múltkorit ki szervezte? Konkrétan ezt: http://lfg.hu/60104/hirek/kard-es-magia-kalandmoduliro-palyazat/

 

Többünk keze van a dologban, de Chomy volt a főkolompos. Itt kezdett el szerveződni, de ez sem a legeleje.
Amúgy te is hozzászóltál. ;)

 

Elég jól bevált amúgy a formula. Erre épült a Helvéczia kalandmodulíró verseny is, amit elGaborral és BePével együtt szerveztünk meg (bár én jobbára csak felbujtó voltam, mert akkortájt elég rendesen el voltam látva munkával a DnegyvenD kapcsán).
Szóval szabályok terén lehet némi újrahasznosítást eszközölni, ha valaki érzi magában az erőt, illetve a Kard és Mágia modulíró verseny topikot is nyugodtan lehet használni ismét a szervezkedéshez. Elvégre erre készült.



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 759 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.18, 12:27

Az E.M.D.T. meg pár nap múlva lesz 15 éves:

http://lfg.hu/59951//az-elso-magyar-d20-tarsasag-es-a-kard-es-magia-tiz-eves-tortenete

 

 



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2    3                              

Kelt 2018.05.18, 12:07

A múltkorit ki szervezte? Konkrétan ezt: http://lfg.hu/60104/hirek/kard-es-magia-kalandmoduliro-palyazat/

 

Nincs sehol egy név, hogy kinek volt köze az egészhez...



kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 684 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
2    3                              

Kelt 2018.05.18, 07:36

Közben gondolkodtam hogy mit lehetne adni nyereménynek. Az 5 éves évfordulóra felmerült a bőrkötéses kiadás ötlete. Ha összeszedjük az összes alapkönyvet (K&M, Sz&K, MI), akkor az összesen 192 oldal (+5, meg át kéne szervezni a tartalomjegyzéket), akkor ha mondjuk a kalandíró verseny győztesét belerakjuk példakalandnak a végére, akkor kijöhetne egy szép jubileumi verzió (csak keresni kéne egy nyomdát. :P ), ha mondjuk 300 oldalban maximalizáljuk, akkor 100 oldal jutna a kalandra (vagy esetleg az első három helyezett kerülne bele. Esetleg ha nincs annyi értékelhető alkotás, akkor valami hivatalos modul?).



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6259 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.05.18, 07:30

Egy kalandíró verseny szerintem simán beleférne ismét. Annak van a legnagyobb haszna is, hiszen új modulokat ad a közösségnek.

Bulldy


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]