Ugrás tartalomhoz


Fontos! Olvasd el és add tovább! Ha regisztráltál valaha felhasználót az LFG.HU-n (vagy régebben az RPG.HU-n), akkor kérünk, hogy jelentkezz be vele, mert 2018. május 25-től a GDPR miatt változik az adatkezelés módja. Ha nem adsz külön engedélyt az adatait tárolására, a felhasználói fiókodat törölnünk kell.
Köszönjük.

Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3733 hozzászólás érkezett eddig

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6109 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 22:47

Esetleg azt lehetne átvenni 5E-ből, hogy memorizálás helyett slotok vannak. :nono:

 

Azonban mi ezzel a bajom? :titok:

A következő: mivel a KéM viszonylag alacsony erőszintű a legtöbbször és az ellenfelek többsége sem rendelkezik mindenféle speciális képességekkel (legalábbis nem annyival, mint ami a 3.X kiadások szörnyeire jellemző) így túlságosan könnyűvé válnának a harcok, meg mindenféle helyzetek. Éppen abban áll a hagyományos memorízációs rendszer szépsége, hogy nem lehet tökéletesen felkészülni minden helyzetre, viszont ha slotok lennének, akkor a kevés varázslat miatt eléggé egysíkúak lennének az összecsapások, de az egyéb helyzetmegoldások is. Onnan tudom, hogy a jelenlegi karakterem egy hatodik szintű varázsló és éppen elég nehéz dolog a szűkös repertoárból a megfelelőket memorizálni, ráadásul messze nincs a birtokomban egy csomó minden, ami jól jönne. Úgy érzem, hogy a spellslot rendszer a KéM esetében nem lenne jó, bármennyire praktikusnak is tűnik, ellenben hangulatgyilkosságot vetít előre.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 901 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 22:02

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

 

 

Bennem még nem merült fel ilyesmi, de nem is tudom, hogy mi szükség lenne rá?

Az mondjuk oké lenne, hogy a nulladik szintű varázslatokat at-will el lehessen lőni, de a sebzésen, és hasonlókon nem változtatnék. Minden maradna úgy, mint a KéM-ben, csak a kis trükköket mindig használhatnák, mint ahogy a Pathfinderben. Ott jól működnek úgy is azok a varázslatok.

 

Én is szoktam agyalni ilyesmin a KéM kapcsán, de aztán rájövök, hogy minek? Ha tetszik egy rendszer megoldása valamire, és részemről az 5E csak az uniformizált proficiency bónuszán kívül majdnem mindennel elégedett vagyok vele, akkor már egyszerűbb ha azzal a rendszerrel játszok, és nem akarok átvenni belőle részleteket egy másik rendszerbe.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 21:56

A mentődobás lehet 10 + (szint/2) + tul.mod.

Ezzel egy 10. szintű varázshasználó bármely varázslata ellen 18-as mentőt kell megdobni (ami egy "nehéz" próba).

Ez táposnak tűnhet, mivel egy első szintű varázslat ellen is ez a nehézség. Az egyensúly ott van, hogy egy első szintű Lángoló Kezek ebben a formában 3d6-ot sebez (átlag 9-et), amit nehéz felezni. Az eredeti verzióban 20 sebzés lenne, NF 14 felezni, de úgy is 10 hp sebzés.

Bulldy

Módosította Bulldy: 2018.04.01, 21:57


Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 20:25

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

 

A mentődobás-rendszert hozzá kellene igazítani. Teljesen más a 3e alapú mentődobások és a hozzájuk tartozó célszámok rendszere, nem csak számban/mértékben, de alapvető koncepcióban is.

 

KaMat kapcsán anno töprengtem az Adventures in Middle-earth-ből átemelt, 5e-alapú mechanizmusoknál, hogy hogyan célszerű valami ilyesmit megoldani. Középföldén persze nincsenek hagyományos értelemben vett varázslatok, de sok természetfeletti képesség/Tehetség van, amely hasonló mentődobást igényel, mint egy varázslat. Utána rájöttem, hogy a konverziónál egyszerűbb, ha teljesen új alapokról közelítem meg a dolgot, és saját alternatívákat alkotok, amelyek gyengébbek, mint a hagyományos mágia – több tesztjátékosom panaszkodott is arra, hogy túl könnyen dobják meg eme természetfeletti hatások ellen a mentőt, de ez ebben a szettingben nem bug hanem feature (akiknek ez nem tetszik, azoknak kidolgoztam egy mágiaorientáltabb stílust a Meseszövésbe, lehet azzal próbálkozni az alapértelmezett szabályok helyett). 

Szóval, én már a probléma felmerülésénél "megfutamodtam" a feladat elől, ezért túl sok gyakorlati tanácsot nem tudok adni hozzá. De a mentődobás-porblémával már a tervezéskor szembesültem.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 18:02

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.31, 23:13

Egyesek szerint a rhosgobeli nyulak bolondok napján kelnek ki hímes tojásaikból. Mások szerint mindez a Fehér Tanács megtévesztő propagandája. Ön mit gondol?

a) Ez csak a pipafű hatása!

b) Radagast túl sokat gombázik...

c) Jé, idén húsvét vasárnap pont bolondok napjára esik?

 

Avagy: Nyúlszánalmas kontent a Kard és Másodteremtéshez!?!?!

 

:gugye:  :pajzs:


  • Glowface, elGabor, Ratface and 1 other like this

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 21:20

 

 

Játékbeszámoló egyelőre nem várható, noha tavaly már a 4. játékülés is megvolt. Azóta magánéleti okok miatt szinte semmi időt nem fordítottam a szerepjátékra. Jövő hónap közepén költözöm, utána szeretném folytatni a kampányt valamiképpen.

Igen, online folyt a játék. Hely is van még egy játékosnak, ha érdekel.

 

 

 

Azt sajnálattal hallom, hogy a folytatást egyelőre nem lehet olvasni, de igen, érdekel a játék. Attól függ persze, hogy milyen felületen játszotok. Illetve ha jól rémlik a blogon említettél valamiféle Wilderlands játékosi füzetet. Azt el tudod küldeni, hogy belenézzek? Privát üzenetet nem tudok neked küldeni, mert a rendszer szerint nem tudsz fogadni üzenetet valamilyen okoknál fogva.

 

 

 

Roll20-on megy a játék, amelett Google Pluszt használunk. Azért nem tudtál írni szerintem, mert túl sok levelem volt, most már javítottam. Mindjárt írok neked.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 901 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 14:19

 

Játékbeszámoló egyelőre nem várható, noha tavaly már a 4. játékülés is megvolt. Azóta magánéleti okok miatt szinte semmi időt nem fordítottam a szerepjátékra. Jövő hónap közepén költözöm, utána szeretném folytatni a kampányt valamiképpen.

Igen, online folyt a játék. Hely is van még egy játékosnak, ha érdekel.

 

 

 

Azt sajnálattal hallom, hogy a folytatást egyelőre nem lehet olvasni, de igen, érdekel a játék. Attól függ persze, hogy milyen felületen játszotok. Illetve ha jól rémlik a blogon említettél valamiféle Wilderlands játékosi füzetet. Azt el tudod küldeni, hogy belenézzek? Privát üzenetet nem tudok neked küldeni, mert a rendszer szerint nem tudsz fogadni üzenetet valamilyen okoknál fogva.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1128 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 09:12

 

Miután megvolt a Wilderlands kampányom 3. játékalkalma (ahol 3 fősre nőtt a kis kompánia), íme a 2. session beszámolója. Remélhetőleg a következő beszámolót sikerül megírnom a 4. játékülést megelőzően. 

 

 

Harmadik alkalomról mikor lehet majd olvasni, illetve ha jól emlékszem online játszotok, és szeretném megkérdezni, hogy még egy játékost elbírna a kampány?

 

 

 

Játékbeszámoló egyelőre nem várható, noha tavaly már a 4. játékülés is megvolt. Azóta magánéleti okok miatt szinte semmi időt nem fordítottam a szerepjátékra. Jövő hónap közepén költözöm, utána szeretném folytatni a kampányt valamiképpen.

Igen, online folyt a játék. Hely is van még egy játékosnak, ha érdekel.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 901 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.22, 17:10

Miután megvolt a Wilderlands kampányom 3. játékalkalma (ahol 3 fősre nőtt a kis kompánia), íme a 2. session beszámolója. Remélhetőleg a következő beszámolót sikerül megírnom a 4. játékülést megelőzően. 

 

 

Harmadik alkalomról mikor lehet majd olvasni, illetve ha jól emlékszem online játszotok, és szeretném megkérdezni, hogy még egy játékost elbírna a kampány?



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4177 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.15, 21:35

Hát, elég nehéz újra elővenni a tollat, pedig már csak két részt terveztem megírni... de lehet, hogy belefér a húsvéti szabadságba. Meglátjuk! (És köszönöm! :))



DBebe

DBebe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.15, 16:52

ElGabor, mikor folytatod a blogodon a "The Inheritance" kampányleírást? Mintha említetted volna hogy egy-két élménybeszámoló még felkerül a blogodra. Így vagy úgy, örülnék ha valahol, valamilyen formában folytatódna a játékleírás. Mindig élvezettel olvastam a beszámolóidat, remélem hamarosan érkezel a következő kampányülés történéseivel. ;)


  • elGabor kedvelte ezt

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4177 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.13, 19:51

A neve egyszerűen jól hangzott, és van valami meghatározhatatlanul lovecrafti/smithiánus csengése.

 

A stílus több forrásból ered, amelyekből a legfontosabb a klasszikus Wilderlands of High Fantasy és egy kicsit a Tékumel. Ezek párhuzamai mindenhol megtalálhatók Fomalhaut világán. Sok mindenben egy alaposan egyénített Wilderlands-kampányról beszélhetünk, és a kettő között elég zökkenőmentes az átmenet - Fomalhaut elemei közül egy csomó minden már megvolt a Wilderlandsen játszódó játékainkban.

 

A második réteg egy merítés a sword&sorcery és a sword&planet klasszikusaiból. A legfontosabbak egyértelműen Leigh Brackett keserédes Mars-történetei és a Skaith-trilógia (utóbbiból nálunk csak az első rész jelent meg A Gyömbér Csillag címen). Mellettük fontos a Planet of Adventure (Jack Vance), Clark Ashton Smith Hyperborea- és Zothique-novellái (magyarul a Delta Mesterművek sorozatban jöttek ki), az Álomutazás Kadathba Lovecrfattól, a Flash Gordon-képregények (Alex Raymond), Catherine L. Moore plantetáris románcai és a Jirel of Joiry-történetek...

 

Harmadszor van egy csomó háttéranyag a történelmi forrásoktól (Sztrabón Geographicája) a történelmi ponyvákig - elsősorban a Talbot Mundy-féle Tros of Samothrace és Harold Lamb kozák-történetei (ezek sajnos teljesen ismeretlenek nálunk, pedig a történelmi kalandregények mesterművei).

 

Negyedszer, a mágia vs. technológia ütközése témában, a Wizardry VII és az Unreal a legfontosabb (a Cherubion-sztorik annyira pont nem, pedig logikusan hangzana).

 

Egyébként 2007-ben háromféle kampánykoncepciót dobtam be a játékosaimnak, és ők döntöttek közöttük. Ugyanezekből a forrásokból egy sokkal markánsabb sci-fi elemekkel ellátott kampány is kijöhetett volna.


  • Orastes kedvelte ezt

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 553 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.03.13, 14:56

Ja meg az új háttérvilág (a klasszikusabb, Káosz szavás hangvételű Erillion szigete) és egy rakás modul.

 

 

Ha már itt járunk, Fomalhaut neve és stílusa honnan jött? Mármint a szandálos, kaftános, plazma ágyús swords and planets stílus?



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2840 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 17:26

Kb. 10 perc volt hátra a játékidőből (a D&D klubok a HTC-ben sajnos véges időkerettel bírnak), így a dobálgatásokból nem következett random encounter, pedig kellett volna. Így egy kicsit szívtelen mechanika volt az eredmény, noha az utazás nehézségeit jól kihozta. A KaTán meg szintén nem jutott idő rá, valószínűleg nem praktikus a kalandok végére beilleszteni. 

Szerintem is kaland első harmadába való igazán az utazgatásos nehézségek, már ha komplett egységet alkotó kalandról van szó. 

Kaland legelején nem ezzel kezdenék, mert önmagában korlátozottan adja meg az alaphangot, nem ad hivatkozási keretet a játékosoknak, miről is szól a kaland. Ámbátor egy "éppen Bríből Völgyzugoly felé indultok útra" in medias res kerdés nem biztos, hogy elvetendő. 

Na mindegy. Szóval, az utazásszabályok fezsültségérzékeltetésre jók szerintem, meg feszültség fenntartásra, meg a tempó beállítására, és a folyamatos erőforrás-menedzsment előtérbe hozására. Mindezek egy kaland végén nem túl érdekesek. (Lásd pl A király visszatér végén, a koronázás után is csak ellovagolgattajk a hobbitok a Megyéig két oldalban, míg hasonló út lényegében kitette a Gyűrű szövetsége nagy részét odafele). 
Szóval, én főleg két interaktív fejezet között, hangulatbelövős átvezetésnek utaznék. Ha már közeledik a sztori valami drámai feszültséggel teli csúcspontig, szintén nem az utazással húznám az időt. 


  • Garaboncias kedvelte ezt

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 17:03

Marvin, Melkort senki sem akadályozta meg abban, hogy szétbarmolja a közös zenét, sőt, Eru még be is építette a disszonáns dallamokat a későbbi motívumokba, és utólag sem járt érte megtorlás. Ellenben Melkor akadályozta mások szabad akaratát azzal, hogy a saját dallamát erőszakolta rájuk.
Az igazi problémák egyébként ott kezdődtek, amikor Melkor a teremtés megformálásakor megpróbálta ezt a diszharmóniát a gyakorlatba is átültetni, és a többi vala orra alá borsot törni, meg magát Arda Királyának tekinteni. Az előtt fel sem léptek ellene.

Módosította Garaboncias: 2018.03.04, 17:04


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6109 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 12:57

Marvin, a sztori annyiban összetettebb hogy az Ainuk közül Melkor volt a legnagyobb, elvileg mindent birtokolt, amit a többi Ainu (pontosabban a többi Vala) ezért esik kicsit nagyobb súllyal latba, hogy fellázadt Iluvatar ellen. 

 

Spoiler

 

A párhuzam ennyi, nagyjából rímel a judeo-keresztény írásokra.

 

 

 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2153 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 12:20

A király visszatér (leh-leh)!

 

(Apró tinisátánista kötekedés a teológia kapcsán: "A Jóhoz sorolható mások önállóságának, szabadságának és szabad akaratának tiszteletben tartása...", ehhez képest a "bűnbeesés" a teremtés elején azért történt, mert valaki merészelt másmilyen zenét játszani?)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 599 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 11:34

Orastes: Igyekszem mihamarabb egy cikket összedobni róla.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6109 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 10:49

Egy rég várt ünnepély - Happy GM's Day!

 

Kard és Másodteremtés - Meseszövés

 

Címlapra vele! :hedbeng2:




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]