Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3740 hozzászólás érkezett eddig

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.13, 08:26

Tavaszi áradás érdekelne, Füstös Gimpár remélem még megvan!

 

Meg, gyere! Négyen már biztosan lesztek.


  • Ratface kedvelte ezt

Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2218 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.12, 23:30

Tavaszi áradás érdekelne, Füstös Gimpár remélem még megvan!



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.11, 20:12

Hol van leírva, hogy kell XP-t osztani?

 

Mesélői irányelvek, 12-14. oldal. :)


  • kukac kedvelte ezt

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.04.11, 20:02

Hol van leírva, hogy kell XP-t osztani?



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.06, 10:05

A jövő heti (április 13. péntek – szerencsés nap!) D&D klubon megpróbálkozunk egy újabb KaMat-játékkkal, remélhetőleg leszünk hozzá elegen.

 

Tavaszi áradás

(Kard és Másodteremtés tesztkaland 2-5 játékos számára, 4. szintű karakterekkel)

 

"A csapadékban bőséges tél után csapadékban bőséges tavasz jött a harmadkor 2955. évében. Így nem elég, hogy a hó és jég olvadása komoly áradásokat eredményezett Vadonföldön, de a tavaszi esőzések is tovább rontottak a helyzeten. Az Erdei-folyó megduzzadt, a Hosszú Tó szintje megemelkedett, a Sebes-folyó kiöntött mindenhol, a Bakacsinerdő keleti szegélyének nagy része víz alá került. A Tündekirály csarnokaitól kezdve Esgaroth környékén át egészen a Bakacsinerdei Hegyek délkeleti végéig egybefüggő lápvidék alakult ki, eldöntve ezzel azt a vitatott kérdéskört, hogy az Erdei-folyó melletti mocsár-e a Hosszúláp, vagy a régi erdei út és a Sebes-folyó találkozásánál fekvő terület. Most már rászolgált a névre az egész vidék.
 

Kinek a felelőssége mindez? Ki tehetne ellene? Mik lettek a következmények és visszafordíthatóak-e? Miért látogatott Íjas Bard, Suhatag királya Tóvárosba? Vajon foglalkozik-e az áradással Esgaroth? Miért nincs itt Barna Radagast, amikor éppen szükség lenne rá? Mi történhetett a Bakacsinerdő szörnyűségeivel? Mennyi alapja lehet a helyi legendáknak? És milyen állapotok uralkodhatnak az erdőtündéknél? Mindezek a kérdések hamarosan eltörpülhetnek azon rejtélyes esetek mögött, amelyek újabb feladatok és kihívások elé állítanak majd Titeket. A kalandok már a küszöbön várnak, itt az ideje útra kelni!"

 

Ami várható:
Hőseink ezúttal többféle küldetés nyomán indulhatnak el felgöngyölíteni a mögöttük rejlő titkokat. Egy biztos: bármelyiket is választják, nem úszhatják meg szárazon!

Jelentkezni nálam lehet, csak bátran-bátran!

Fb-kiírás: https://www.facebook.com/events/342429209609216/permalink/368598176992319/


Módosította Garaboncias: 2018.04.06, 10:10

  • Ratface kedvelte ezt

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 18:12

 

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

 

 

Nekem a fő problémám nem az erősség, hanem az állandóan hasznáható varázstrükkök.

 

Mivel az 5E varázslatai nem túl erősek (KéM-hez, pláne AD&D-hez vagy 0E-hez képest), ezért érdemes inkább a varázstrükköket használni. Ami elég illúzióromboló, mert a varázslókból unalmas figurákat csinál...

Nekem tetszik a trükkök rendszere, mert sohasem tud kifogyni egy varázshasználó a többi kiadással ellentétben.
Ráadásul vannak olyan koncentrációt igénylő varázslatok, amelyek több körön át használhatóak, mint pl a Spiritual Weapon.Már az elején megvan a biztonságérzet, hogy mindig van eszköz, amihez lehet nyúlni, ha elfogy a repertoár. Közepes szinten, meg tuti, hogy kibír 1-2 csatát, de már kezd kikopni a trükktár, mert nem lesz hatékony az aktuális ellenfelek ellen. (Megdobják a mentőt ellene, arányosan kevés sebzést jelent pl.)
Magas szinten meg sokat kell lövöldözni, hogy a trükk felmerüljön opcióként, meg akkor már mindenféle varázstárgy helyettesíti.
 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.03, 06:35

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

 

 

Nekem a fő problémám nem az erősség, hanem az állandóan hasznáható varázstrükkök.

 

Mivel az 5E varázslatai nem túl erősek (KéM-hez, pláne AD&D-hez vagy 0E-hez képest), ezért érdemes inkább a varázstrükköket használni. Ami elég illúzióromboló, mert a varázslókból unalmas figurákat csinál...

 

 

 

Mentődobásra megoldás:

reflex módosító: intelligencia/ügyesség módosító közül a jobbik

akaraterő mód: karizma/bölcsesség módosító közül a jobbik

kitartás: állóképesség/erő módosító közül a jobbik

 

mentődobás értéke: módosító + teljes szint + d20

 

mentődobás célszáma: 10 + ellenség HD + módosító

 

Hatás:

- alacsony szinten a megszokottnál erősebb mentődobások (1 HD-s katona az 1HD-s varázsló ellen ~50% eséllyel dob)

- erős ellenfelek ellen nagyobb esély a bukóra. (egy 8. szintű katona egy 16 HD sárkány ellen -8 módosítóban van).

- egyszerűbb, mint külön számolni a módosítót

- a kitartás-reflex-akaraterő értéke különbözni fog az alapképességek függvényében, nem kell hozzá külön "módosító sor"



Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 22:47

Esetleg azt lehetne átvenni 5E-ből, hogy memorizálás helyett slotok vannak. :nono:

 

Azonban mi ezzel a bajom? :titok:

A következő: mivel a KéM viszonylag alacsony erőszintű a legtöbbször és az ellenfelek többsége sem rendelkezik mindenféle speciális képességekkel (legalábbis nem annyival, mint ami a 3.X kiadások szörnyeire jellemző) így túlságosan könnyűvé válnának a harcok, meg mindenféle helyzetek. Éppen abban áll a hagyományos memorízációs rendszer szépsége, hogy nem lehet tökéletesen felkészülni minden helyzetre, viszont ha slotok lennének, akkor a kevés varázslat miatt eléggé egysíkúak lennének az összecsapások, de az egyéb helyzetmegoldások is. Onnan tudom, hogy a jelenlegi karakterem egy hatodik szintű varázsló és éppen elég nehéz dolog a szűkös repertoárból a megfelelőket memorizálni, ráadásul messze nincs a birtokomban egy csomó minden, ami jól jönne. Úgy érzem, hogy a spellslot rendszer a KéM esetében nem lenne jó, bármennyire praktikusnak is tűnik, ellenben hangulatgyilkosságot vetít előre.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 909 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 22:02

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

 

 

Bennem még nem merült fel ilyesmi, de nem is tudom, hogy mi szükség lenne rá?

Az mondjuk oké lenne, hogy a nulladik szintű varázslatokat at-will el lehessen lőni, de a sebzésen, és hasonlókon nem változtatnék. Minden maradna úgy, mint a KéM-ben, csak a kis trükköket mindig használhatnák, mint ahogy a Pathfinderben. Ott jól működnek úgy is azok a varázslatok.

 

Én is szoktam agyalni ilyesmin a KéM kapcsán, de aztán rájövök, hogy minek? Ha tetszik egy rendszer megoldása valamire, és részemről az 5E csak az uniformizált proficiency bónuszán kívül majdnem mindennel elégedett vagyok vele, akkor már egyszerűbb ha azzal a rendszerrel játszok, és nem akarok átvenni belőle részleteket egy másik rendszerbe.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6226 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 21:56

A mentődobás lehet 10 + (szint/2) + tul.mod.

Ezzel egy 10. szintű varázshasználó bármely varázslata ellen 18-as mentőt kell megdobni (ami egy "nehéz" próba).

Ez táposnak tűnhet, mivel egy első szintű varázslat ellen is ez a nehézség. Az egyensúly ott van, hogy egy első szintű Lángoló Kezek ebben a formában 3d6-ot sebez (átlag 9-et), amit nehéz felezni. Az eredeti verzióban 20 sebzés lenne, NF 14 felezni, de úgy is 10 hp sebzés.

Bulldy

Módosította Bulldy: 2018.04.01, 21:57


Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 20:25

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

 

A mentődobás-rendszert hozzá kellene igazítani. Teljesen más a 3e alapú mentődobások és a hozzájuk tartozó célszámok rendszere, nem csak számban/mértékben, de alapvető koncepcióban is.

 

KaMat kapcsán anno töprengtem az Adventures in Middle-earth-ből átemelt, 5e-alapú mechanizmusoknál, hogy hogyan célszerű valami ilyesmit megoldani. Középföldén persze nincsenek hagyományos értelemben vett varázslatok, de sok természetfeletti képesség/Tehetség van, amely hasonló mentődobást igényel, mint egy varázslat. Utána rájöttem, hogy a konverziónál egyszerűbb, ha teljesen új alapokról közelítem meg a dolgot, és saját alternatívákat alkotok, amelyek gyengébbek, mint a hagyományos mágia – több tesztjátékosom panaszkodott is arra, hogy túl könnyen dobják meg eme természetfeletti hatások ellen a mentőt, de ez ebben a szettingben nem bug hanem feature (akiknek ez nem tetszik, azoknak kidolgoztam egy mágiaorientáltabb stílust a Meseszövésbe, lehet azzal próbálkozni az alapértelmezett szabályok helyett). 

Szóval, én már a probléma felmerülésénél "megfutamodtam" a feladat elől, ezért túl sok gyakorlati tanácsot nem tudok adni hozzá. De a mentődobás-porblémával már a tervezéskor szembesültem.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6226 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.04.01, 18:02

Felmerült már valakiben, hogy a D&D5E mágiarendszerét húzza rá a KéM-re?

Varázslatok Varázstrükk-1-5 szinten mozognának, memorizálni szint+tul.mod. darab varázslatot lehet. A varázslatok a D&D5E szerint, kivéve a sebző varázstrükkök, amik d6-ot sebeznének alapból, 5. szinttől d8-at, 10. szinttől d10-et, 15. szinttől d12-t.

Észrevételek?

Bulldy

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.31, 23:13

Egyesek szerint a rhosgobeli nyulak bolondok napján kelnek ki hímes tojásaikból. Mások szerint mindez a Fehér Tanács megtévesztő propagandája. Ön mit gondol?

a) Ez csak a pipafű hatása!

b) Radagast túl sokat gombázik...

c) Jé, idén húsvét vasárnap pont bolondok napjára esik?

 

Avagy: Nyúlszánalmas kontent a Kard és Másodteremtéshez!?!?!

 

:gugye:  :pajzs:


  • Glowface, elGabor, Ratface and 1 other like this

Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 21:20

 

 

Játékbeszámoló egyelőre nem várható, noha tavaly már a 4. játékülés is megvolt. Azóta magánéleti okok miatt szinte semmi időt nem fordítottam a szerepjátékra. Jövő hónap közepén költözöm, utána szeretném folytatni a kampányt valamiképpen.

Igen, online folyt a játék. Hely is van még egy játékosnak, ha érdekel.

 

 

 

Azt sajnálattal hallom, hogy a folytatást egyelőre nem lehet olvasni, de igen, érdekel a játék. Attól függ persze, hogy milyen felületen játszotok. Illetve ha jól rémlik a blogon említettél valamiféle Wilderlands játékosi füzetet. Azt el tudod küldeni, hogy belenézzek? Privát üzenetet nem tudok neked küldeni, mert a rendszer szerint nem tudsz fogadni üzenetet valamilyen okoknál fogva.

 

 

 

Roll20-on megy a játék, amelett Google Pluszt használunk. Azért nem tudtál írni szerintem, mert túl sok levelem volt, most már javítottam. Mindjárt írok neked.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 909 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 14:19

 

Játékbeszámoló egyelőre nem várható, noha tavaly már a 4. játékülés is megvolt. Azóta magánéleti okok miatt szinte semmi időt nem fordítottam a szerepjátékra. Jövő hónap közepén költözöm, utána szeretném folytatni a kampányt valamiképpen.

Igen, online folyt a játék. Hely is van még egy játékosnak, ha érdekel.

 

 

 

Azt sajnálattal hallom, hogy a folytatást egyelőre nem lehet olvasni, de igen, érdekel a játék. Attól függ persze, hogy milyen felületen játszotok. Illetve ha jól rémlik a blogon említettél valamiféle Wilderlands játékosi füzetet. Azt el tudod küldeni, hogy belenézzek? Privát üzenetet nem tudok neked küldeni, mert a rendszer szerint nem tudsz fogadni üzenetet valamilyen okoknál fogva.



Narmor

Narmor

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1129 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.23, 09:12

 

Miután megvolt a Wilderlands kampányom 3. játékalkalma (ahol 3 fősre nőtt a kis kompánia), íme a 2. session beszámolója. Remélhetőleg a következő beszámolót sikerül megírnom a 4. játékülést megelőzően. 

 

 

Harmadik alkalomról mikor lehet majd olvasni, illetve ha jól emlékszem online játszotok, és szeretném megkérdezni, hogy még egy játékost elbírna a kampány?

 

 

 

Játékbeszámoló egyelőre nem várható, noha tavaly már a 4. játékülés is megvolt. Azóta magánéleti okok miatt szinte semmi időt nem fordítottam a szerepjátékra. Jövő hónap közepén költözöm, utána szeretném folytatni a kampányt valamiképpen.

Igen, online folyt a játék. Hely is van még egy játékosnak, ha érdekel.



seti

seti

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 909 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.22, 17:10

Miután megvolt a Wilderlands kampányom 3. játékalkalma (ahol 3 fősre nőtt a kis kompánia), íme a 2. session beszámolója. Remélhetőleg a következő beszámolót sikerül megírnom a 4. játékülést megelőzően. 

 

 

Harmadik alkalomról mikor lehet majd olvasni, illetve ha jól emlékszem online játszotok, és szeretném megkérdezni, hogy még egy játékost elbírna a kampány?



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.15, 21:35

Hát, elég nehéz újra elővenni a tollat, pedig már csak két részt terveztem megírni... de lehet, hogy belefér a húsvéti szabadságba. Meglátjuk! (És köszönöm! :))



DBebe

DBebe

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.15, 16:52

ElGabor, mikor folytatod a blogodon a "The Inheritance" kampányleírást? Mintha említetted volna hogy egy-két élménybeszámoló még felkerül a blogodra. Így vagy úgy, örülnék ha valahol, valamilyen formában folytatódna a játékleírás. Mindig élvezettel olvastam a beszámolóidat, remélem hamarosan érkezel a következő kampányülés történéseivel. ;)


  • elGabor kedvelte ezt

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.13, 19:51

A neve egyszerűen jól hangzott, és van valami meghatározhatatlanul lovecrafti/smithiánus csengése.

 

A stílus több forrásból ered, amelyekből a legfontosabb a klasszikus Wilderlands of High Fantasy és egy kicsit a Tékumel. Ezek párhuzamai mindenhol megtalálhatók Fomalhaut világán. Sok mindenben egy alaposan egyénített Wilderlands-kampányról beszélhetünk, és a kettő között elég zökkenőmentes az átmenet - Fomalhaut elemei közül egy csomó minden már megvolt a Wilderlandsen játszódó játékainkban.

 

A második réteg egy merítés a sword&sorcery és a sword&planet klasszikusaiból. A legfontosabbak egyértelműen Leigh Brackett keserédes Mars-történetei és a Skaith-trilógia (utóbbiból nálunk csak az első rész jelent meg A Gyömbér Csillag címen). Mellettük fontos a Planet of Adventure (Jack Vance), Clark Ashton Smith Hyperborea- és Zothique-novellái (magyarul a Delta Mesterművek sorozatban jöttek ki), az Álomutazás Kadathba Lovecrfattól, a Flash Gordon-képregények (Alex Raymond), Catherine L. Moore plantetáris románcai és a Jirel of Joiry-történetek...

 

Harmadszor van egy csomó háttéranyag a történelmi forrásoktól (Sztrabón Geographicája) a történelmi ponyvákig - elsősorban a Talbot Mundy-féle Tros of Samothrace és Harold Lamb kozák-történetei (ezek sajnos teljesen ismeretlenek nálunk, pedig a történelmi kalandregények mesterművei).

 

Negyedszer, a mágia vs. technológia ütközése témában, a Wizardry VII és az Unreal a legfontosabb (a Cherubion-sztorik annyira pont nem, pedig logikusan hangzana).

 

Egyébként 2007-ben háromféle kampánykoncepciót dobtam be a játékosaimnak, és ők döntöttek közöttük. Ugyanezekből a forrásokból egy sokkal markánsabb sci-fi elemekkel ellátott kampány is kijöhetett volna.


  • Orastes kedvelte ezt


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]