Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3856 hozzászólás érkezett eddig

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.04, 22:00

galu22:
 
Úgy tűnik nem ment át az, amit írtam, főleg az analógiák. De végülis tökmindegy, mert az én opcionális szabályomról van szó, ami soha nem fog megjelenni a hivatalos K&M-ban.


De átjött :)

Nálunk a tolvaj/varázsló gyenge harcban téma nem nagyon jön elő, valószínűleg azért, mert darabra kevesebb harc van.

 

Igazából ennek az ellentéte sokkal gyakrabban merül fel: a varázslónak, a papnak és a tolvajnak is vannak játéktechnikával megtámogatott módszerei arra, hogy harcon kívül hasznosak legyenek, de a harcosnak nincs ilyen. (csak a képzettségek, amit a többiek is választhatnak)

 

Volt itt kb. fél éve egy próbálkozásom, de úgy tűnik még egy oldalnyi feat is zavarja a játékosokat, úgyhogy nem vált be. 

 

Egy gondolat erejéig az illuzionistához visszatérve, megnéztem a magasabb szintű varázslatait, és a kaszt nagyjából arra jó, hogy másokat átverjen. Ez a szélhámos szerepkör. Sok esetben hasznos, hogy el tud menekülni mondjuk az élőholtak elől is, de általában legyőzni kéne őket. Ha jön a főgonosz a seregeivel, akkor szép, szép, hogy árnyékmágiával tud tűzgolyót varázsolni, de a varázsló tud igazit és pusztán egy 3. szintű varázslattal. Az illuzionistának alacsony szintű kampányban lehet értelme, mondjuk úgy 5-6. szintig.
A fantáziagyilkos az mondjuk durva, de melyik mesélő hagyja, hogy a főgonoszt drámai küzdelem helyett pikk-pakk elintézze vele?

 

 

Alacsony szinten kábé ugyanaz, mint a varázsló, bár kicsit szerintem sokoldalúbb. Az alacsony szintű illúziókat elég rugalmasan lehet használni: hangillúzió, kisebb illúzió, hipnotikus minta. A ködfal/ködfelhő is jó (komponenssel).

 

Általában az a kérdés, hogy a mesélő hogyan kezeli az illúziókat. (van-e dobás, vagy automatikus ellenállás "ez nem valóság" esetén)

 

Magas szintre nem jutott nálunk illuzionista, de gondolom ugyanaz van, mint a hagyományos varázslóval: ha hasznos varázslatokat talál, akkor lehet keménykedni, de erre nincs garancia. (általában nem szoktam engedni, hogy boltból vegyenek tekercset)


Módosította galu22: 2018.09.04, 22:00


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.04, 18:19

galu22:
 
Úgy tűnik nem ment át az, amit írtam, főleg az analógiák. De végülis tökmindegy, mert az én opcionális szabályomról van szó, ami soha nem fog megjelenni a hivatalos K&M-ban.
 
A tolvajt is fölturbóztam, egészen komplex lett. A paphoz nem nyúltam egyedül.
 
Ahogy Premier már írta, K&M-ban 3. szinten kezdünk. 
Egy átlagos harcos találati esélye 35% lenne (+2 erő bónusz), átlagsebzése karddal 3 (kritikus nélkül).
A varázslóé meg attól függ, hogy mi lenne a használható verzió. Ötleteket dobtam föl, nem végleges megoldást. Ha érintéses támadással kb 55% a találati esélye, akkor az átlagsebzése 1d4-gyel 1,38 lenne, 1d6-nál 1,9.
A tolvaj találati esélye mondjuk íjjal 30%, ami hasonlóan távolsági fegyver, sebzése 1d6-tal 1,05. Hát igen, a tolvaj tényleg gyenge csatában, a harcossal ellentétben nincs sebzés bónusza. Viszont ha elrejtőzik és onnan lő orvtámadással, akkor 3,15 a sebzése, kicsit több, mint a harcosé. Sajnos nem tud mindenhol rejtőzni.
 
 
*****
 
Egy gondolat erejéig az illuzionistához visszatérve, megnéztem a magasabb szintű varázslatait, és a kaszt nagyjából arra jó, hogy másokat átverjen. Ez a szélhámos szerepkör. Sok esetben hasznos, hogy el tud menekülni mondjuk az élőholtak elől is, de általában legyőzni kéne őket. Ha jön a főgonosz a seregeivel, akkor szép, szép, hogy árnyékmágiával tud tűzgolyót varázsolni, de a varázsló tud igazit és pusztán egy 3. szintű varázslattal. Az illuzionistának alacsony szintű kampányban lehet értelme, mondjuk úgy 5-6. szintig.
A fantáziagyilkos az mondjuk durva, de melyik mesélő hagyja, hogy a főgonoszt drámai küzdelem helyett pikk-pakk elintézze vele?
 


Premier

Premier

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 579 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.02, 21:33

Az első szintű varázsló támadása +0
Találati esély 45% (ha jól értem a lövedék a vértek ellen kap +8-at?)
Sebzése 1d6 (gondolom mágikus sebzés).
Ok.
 
Egy első szintű harcos támadása +2 (+1 alap, meg azért gondolom van 13 erő).
Találati esély (gondolom a 19 VO ellen, mert nem ignorálja a páncélt): 15%
Sebzése 1d8+1+2* (nem mágikus)
 
Első szintű tolvaj támadása +0 (azért itt nem mindig van meg az erő)
Találati esély 19 VO ellen: 5% (csak húszas dobással talál!)
Sebzése 1d6 (nem mágikus)
 
 
 
Lehet félreértettem, az idézett példát. Így gondoltad?


Mondjuk gyakorlati szempontból hozzátenném, hogy (osztálytól függetlenül) egy első szintű karakterekből álló csapat egyáltalán miért arcoskodik olyan ellenféllel, akinek 19-es a VO-ja? Az azért nem az ő ligájuk.

 

Ráadásuk K&M-ban az első szint az a "képzetlen falusi paraszt, aki TALÁN az átlagosnál kicsit tehetségesebben forgatja a husángot". A "kezdő kalandozó" az 3. szintű.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.02, 11:40

Most mi történik, ha mindketten csak mágikus lövedéket memorizálnak? Az nem ugyanez az eset? Vagy az rendben van?

 

 

Nem igazán. A varázslövedék egy igen erős varázslat, mert

- általában leszed egy ép ellenfelet (1d4+1, átlag 3,5 HP, ami pont annyi, mint egy átlag - 1HDs - ellenfél HP-ja)

- mágikus sebzés (hatásos ellenállással üthető lényekre is)

- automatikusan talál

 

Egy-egyet érdemes memorizálni belőle, hasznos lehet.

 

De a lényege nem a sebzés, hanem az automata találat és a mágikus sebzés. Nem tartom gagyi varázslatnak.

 

Az enyém meg a modern, mondván ne unatkozzon az a szerencsétlen játékos akkor se, ha már semmi értelmes varázslata nem maradt.

 

Nem mondtam, hogy rossz, csak hogy szerintem a varázsló enélkül sem gyenge.

Vesd össze a pappal és a tolvajjal!

 

 

 

Egy harcos VO-ja simán van 19, a varázsló támadása meg mondjuk 4. szinten +1 bónusszal is 2-es. Ez 20% találati esély úgy, hogy a jó drága mérget használod arra is, ami mellé megy. Akinek meg nem jó a VO-ja, arra meg általában nem is éri meg mérgezett tőrt dobálni. Ellenséges varázslóra pont megéri.

Varázspálcánál ignorálnám a páncél védelmét, így a harcos VO-ja mondjuk 11, a találati esély jóval több. Vagy ha ez macerás, akkor támadás bónuszt adnék pálcára és a teljes VO ellen menne.

 

 

Az első szintű varázsló támadása +0

Találati esély 45% (ha jól értem a lövedék a vértek ellen kap +8-at?)

Sebzése 1d6 (gondolom mágikus sebzés).

Ok.

 

Egy első szintű harcos támadása +2 (+1 alap, meg azért gondolom van 13 erő).

Találati esély (gondolom a 19 VO ellen, mert nem ignorálja a páncélt): 15%

Sebzése 1d8+1+2* (nem mágikus)

 

Első szintű tolvaj támadása +0 (azért itt nem mindig van meg az erő)

Találati esély 19 VO ellen: 5% (csak húszas dobással talál!)

Sebzése 1d6 (nem mágikus)

 

 

 

Lehet félreértettem, az idézett példát. Így gondoltad?

Ha igen, akkor nekem kicsit erős a dolog, sosem éreztem annyira gyengének a varázslót, hogy ennyire meg kelljen erősíteni.

Egyébként fura módon a tolvaj is népszerű nálunk, pedig harcban még haszontalanabb, mint a varázsló.

 

 

 

*szerintem a +2 sebzéses harcos bónusz a legerősebb, így azt vettem figyelembe


Módosította galu22: 2018.09.02, 11:43


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.02, 08:00

Inkább úgy fogalmaznék, hogy ha sok varázsló van, akik minden harci körben végre tudja hajtani ugyanazt a mágikus támadást, az kábé azt a hatást éri, el, mint mikor warcraftban jobbklikkelsz egy varázslatra, hogy "ismételje amíg van mana".

Ugyan miért tennék? Nálatok a varázslók nem memorizálnak varázslatokat?

Most mi történik, ha mindketten csak mágikus lövedéket memorizálnak? Az nem ugyanez az eset? Vagy az rendben van?

 

 

 

- szerintem a Helvéczia/KéK/Marvels&Malisons/Wonder and wickednes megoldása, hogy összevonja a ritkábban hasznos utility varázslatokat egy ernyő alá, nagyon jó. Pl. egy spider sense varázslat, amit fel lehet használni ugrás, tollhullás, és pókmászás varázslatként.

Ez jó ötlet.

 

 

Bulldy:

 

 

Az is valid, amit Galu ír, hogy a varázsló mérgezett tőrt használ. Az övé az S&S hozzáállás, a Birbiné a klasszik fantasy.

Nem igazán. Galué a klasszikus szerepjáték, mondhatunk retrót is.

Az enyém meg a modern, mondván ne unatkozzon az a szerencsétlen játékos akkor se, ha már semmi értelmes varázslata nem maradt.

 

 

 

Birbin: ezért írtam, hogy távolsági érintés: ügyességből megy, de a páncélt figyelmen kívül hagyja. Ezért jobb, mint a tőr. Viszont nem lehet vele "adalékanyagot" az ellenbe juttatni. Valamit valamiért.  :)

Nem emlékeztem, hogy van erre külön meghatározás.



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.01, 17:29

Szerintem egy d4-et sebző tűzgolyóbis, fagylövedék vagy hasonló, amivel távolsági érintést kell tenni,


Birbin: ezért írtam, hogy távolsági érintés: ügyességből megy, de a páncélt figyelmen kívül hagyja. Ezért jobb, mint a tőr. Viszont nem lehet vele "adalékanyagot" az ellenbe juttatni. Valamit valamiért. :)

Egy páncélos harcossal szemben sem a minivarázslattal, sem a mérgezett tőrrel nincs sok eséllye, mert valószínűleg hamarabb eszi meg a varázslót a d8+4 (vagy 2d6+5), minthogy ő megüsse a 18 körüli VF-et. (Mákja persze lehet, de hiba arra alapozni.)

Galu: Ezt a "a harcos csak a harchoz ért" dolgot nem vágom. Ő is tanulhat képzettséget, kidumálni pont annyira tudja magát (szociális képzettségek híján), mint bárki más. Ellenben ha beesik az eső, neki van a legjobb esélye túlélni. Meg vihat magával váltás páncélt is. Kommandós akcióban lehet nem lesz nagyobb VF-e, mint a tolvajnak, de a pallos bőrvértben is 2d6+5-öt sebez. ;)

(Ugyan D&D3.5, de Doc mesélt még régen. Valami folyamon hajóztunk, előtte kérdezte, hogy mit fog csinálni a papom a teljesvértben. Mondtam, hogy leveszi, felveszi a bőrvértet, a pajzsot, ha meg kezdődik a bunyó, elmond egy Hit Pajzsát. :) )

Bulldy

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.01, 14:43

 

Varázsbot: ezt azért nem szeretem, mert - szerintem - nem hangulatos. Pont a misztikumot veszítik el a varázshasználó karakterek a WoW-szerű artillery képességgel.

Tehát ha egy varázsló parittyával lő vagy dobótűt dobál, az misztikus, de ha varázspálcából lő az nem.

 

 
Inkább úgy fogalmaznék, hogy ha sok varázsló van, akik minden harci körben végre tudja hajtani ugyanazt a mágikus támadást, az kábé azt a hatást éri, el, mint mikor warcraftban jobbklikkelsz egy varázslatra, hogy "ismételje amíg van mana".
 
Ez nekem speciel nem adja, de ha az ilyen Warcraft vagy Harry Potter-szerű varázslókat szereti a játékban, akkor persze jó megoldás.
 
 
 
Amiket én szoktam csinálni ehelyett:
 
- szerintem a Helvéczia/KéK/Marvels&Malisons/Wonder and wickednes megoldása, hogy összevonja a ritkábban hasznos utility varázslatokat egy ernyő alá, nagyon jó. Pl. egy spider sense varázslat, amit fel lehet használni ugrás, tollhullás, és pókmászás varázslatként.
 
- nem tudom honnan, de valahonnan ismerek egy olyan háziszabályt (?), hogy a már memorizált varázslatokat ki lehet sütni a szintnek megfelelő támadó vagy semlegesítő varázslatként. (d6 sebzés varázslatszintenként - mentő felezi - vagy semlegesítésként ellőve páratlan szintenként 1 célpontot megvéd egy varázslattól)
 
- nemrég csak hárman tudtak eljönni egy játékra, és poénból mindenki három első szintű karaktert készített. (az lett volna a lényeg, hogy "a túlélő" lesz a karakter). Ehhez képest majdnem mind túlélte, de a játékosok élvezték, hogy több karakterük van. Mindenki tudott nagyobbakat is dobbantani (a mágiahasználójával), de minden játékos ugyanolyan hasznos volt (a harcossal/tolvajjal) Hosszú távon nem próbáltam, de szerintem a fő karakter + követő kombináció működőképes lehet.
 
 
 
Valószínűleg nálunk azért nem merül fel a probléma, mert a játékosok általában kerülik a harcot, és szeretnek egyéb megoldásokat keresni. Így végiggondolva nálunk játékalkalmanként 1-2 bunyó szokott lenni.
Általában egyet azért betervezek, a többit pedig az alkalom szüli: benézett véletlen találkozás nem-intelligens lényekkel, az egyik játékos harcossal van és kötekedni kezd. 
(Az olyanokat nem számítom bele az 1-2 bunyóba, hogy a tolvaj az őrszem mögé lopakodik és kiüti)
 
Ez nem kifejezetten kevés szerintem. Utazás vagy városban kolbászolás közben a napi egy verekedésnél több azért már felvet bizonyos kérdéseket a vidék élhetőségével kapcsolatban. Ha pedig egy-két verekedés van, akkor a harmadik szintű varázsló/pap minimum nyolc varázslata elég szokott lenni. (4* nulladik szint, 3* első szint a bónusszal, 1* második szint)
 
 
 
 

Bulldy, a mérgezett dobótőrrel az a helyzet, hogy ritkán fog találni. Egy harcos VO-ja simán van 19, a varázsló támadása meg mondjuk 4. szinten +1 bónusszal is 2-es. Ez 20% találati esély úgy, hogy a jó drága mérget használod arra is, ami mellé megy.

 

 
 
Ugyanez egyébként igaz a tolvajra is :)

 

A kevés varázslat, a rossz támadóérték, az alacsony HP ellenére nálunk majdnem mindenki pappal, varázslóval és tolvajjal akar játszani, a harcost pedig senki sem szereti. (lévén, hogy csak harcban jó, ami - a játékosok szerinti ideális esetben - nem túl gyakran van)


Módosította galu22: 2018.09.01, 14:44


Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.01, 12:14

Egy visszafogottabb világban ugyanaz a világító gomba vagy pulzáló varázskesztyű sokkal nagyobbat üt. 

Hát attól függ, mert egy 3. szintű varázsló már tudhat örök fényt, onnantól kezdve a gomba nem nagy dolog. Érdekes amúgy, mert a K&M leírásaidban-moduljaidban nagyon sok a mágikus elem. Pl Koshura. Igaz ezek jó része épületekhez, szobrokhoz kötődik. Az is varázstárgy. 

Én az apró varázstárgyakat nem szeretem, ami ad valami kis bónuszt, de nem sokat. Ha kevés a varázstárgy, akkor az legyen erős vagy adjon extra megoldási lehetőséget bizonyos helyzetekhez. Ne +1-es kard legyen.

 

A varázspálcás dolgot én a Dragon Age-ből vettem. Ott akkor használta az ember, ha már semmilyen varázslata nem maradt, mert elég gyenge volt.

 

Bulldy, a mérgezett dobótőrrel az a helyzet, hogy ritkán fog találni. Egy harcos VO-ja simán van 19, a varázsló támadása meg mondjuk 4. szinten +1 bónusszal is 2-es. Ez 20% találati esély úgy, hogy a jó drága mérget használod arra is, ami mellé megy. Akinek meg nem jó a VO-ja, arra meg általában nem is éri meg mérgezett tőrt dobálni. Ellenséges varázslóra pont megéri.

Varázspálcánál ignorálnám a páncél védelmét, így a harcos VO-ja mondjuk 11, a találati esély jóval több. Vagy ha ez macerás, akkor támadás bónuszt adnék pálcára és a teljes VO ellen menne.



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2316 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.01, 12:07

(galu22: Gandalf és Szauron konkrétan fél- vagy egész istenek vagy mik a kánon szerint, de még Elrond is több ezer éves, nekik annyira talán nem nagy szám közelharcolni.)



Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6370 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.01, 11:12

Szerintem egy d4-et sebző tűzgolyóbis, fagylövedék vagy hasonló, amivel távolsági érintést kell tenni, még nem nyírja ki a hangulatot.

Az is valid, amit Galu ír, hogy a varázsló mérgezett tőrt használ. Az övé az S&S hozzáállás, a Birbiné a klasszik fantasy. A KéM meg mindkettőre jó.

Bulldy

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.01, 09:57

Azt azért tegyük hozzá, hogy ez a fajta szemlélet valószínűleg a Fomalhaultra kitalált KéM-re igaz elsősorban - de ki tudja, hogy a második kiadáshoz ígért új szetting milyen mentalitásbeli változásokat hoz, és az mennyiben hat ki a megújult szabályokra. Egy klasszikusabb vanilla fantasybe több minden beleférhet.

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4300 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.01, 09:43

A "néha a kevesebb több" elve alapján szerintem igen.

 

Ha már előjöttek, a WoW-ban és követőiben nagyon távolról nézve azt látom, hogy minden kis fityfiritty dolog kéken, lilán meg vörösen világít a gombától a páncélkesztyűig, effektek mindenen. Ez legitim, de nekem nagyon hamar csömöröm van tőle. Egyébként a klasszikus AD&D kalandok egy részének varázstárgy-orgiájától is. Egy visszafogottabb világban ugyanaz a világító gomba vagy pulzáló varázskesztyű sokkal nagyobbat üt. (Hasonlóan, a versenykalandnak szánt Princípium kivételével Fomalhaut technológiai relikviái is a háttérbe húzódtak, és csak a kampány vége felé kerültek elő nagyobb mennyiségben).

 

De senki nem fog harapni azért, mert valakinek az otthoni játékában van egy tőrdobást kiváltó célzós varázslövedék.



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.09.01, 00:04

Varázsbot: ezt azért nem szeretem, mert - szerintem - nem hangulatos. Pont a misztikumot veszítik el a varázshasználó karakterek a WoW-szerű artillery képességgel.

Tehát ha egy varázsló parittyával lő vagy dobótűt dobál, az misztikus, de ha varázspálcából lő az nem.



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4494 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.31, 21:47

A fő baj ott van az osztállyal, hogy ha nem pihen, akkor aboszolúte meg van lőve, illetve a repertoár egy idő után be tud szűkülni, én is azt vettem észre, hogy mivel nem jutok olyan arányban változatos varázslatokhoz, mint szeretném, ezért abból a kevésből kell gazdálkodni, ami van.

 

Ez mondjuk erősen kalandfüggő.

Én megadungeon-t nem nagyon szoktam mesélni, illetve a véletlen találkozások nagy része megoldható diplomáciával. (már az értelmes élőlényekkel történő találkozások)

 

Ilyen környezetben meg bőven elég amit a varázslók tudnak. (sőt, szerintem még a KéM-nél szigorúbb KéK is bőven elég) 

Azért azt is figyelembe kell venni, hogy egy-egy varázslattal teljesen átrendezhetik az erőviszonyokat (altatás, pókháló és a harci klasszikusok), vagy kikerülhetnek egy nagyobb szabású problémát (charm person, spider climb, stb.)

 

 

 

 

 

 

Én simán adnék nekik d6 hp-t szintenként és a varázslók a varázsbotjukból lőhetnének valamilyen mágikus lövedéket, amire célzást kell dobni és mondjuk d6-ot sebez. A plusz hp a gyakorlatban még mindig elenyésző, a varázsbotos lövéssel pedig akkor is alkothat valamit, ha kifogyott a memorizált varázslataiból és stílusosabb is.

 

d6 HP: olyan szemponból kábé mindegy, hogy ha beáll harcolni, akkor normális védőfelszerelés híján szintenként 3,5 HP-val ugyanúgy hamar megmurdel, mint szintenként 2,5 HP-val. Szóval miért ne.

 

Túlélés szempontból egyébként érdekesek egyes korai D&D verziók. Első szinten mindenkinek ugyanannyi HP-ja van (1d6), viszont a harcosok minden szinten növelik, a varázslók pedig csak páratlan szinteken. Ugyanitt, ha jól emlékszem, a varázsló viselhet vértezetet, csak nem tud benne varázsolni. (mindez együtt azt jelenti, hogy a harcos és a varázsló egyenlő első szinten harcban, leszámítva a főjellemző-módosítókat)

 

 

 

Varázsbot: ezt azért nem szeretem, mert - szerintem - nem hangulatos. Pont a misztikumot veszítik el a varázshasználó karakterek a WoW-szerű artillery képességgel.

 

 

Hogy konstruktív is legyek: a Helvécziában és KéK-ben alkalmazott sokoldalú varázslatok szerintem nagyon jók. Megkönnyíti a játékosok döntéseit, hogy két-három hatás van összevonva egy varázslatba, nem pedig sok slot van, csak kifejezetten egy dologra jó varázslattal.

 

 

 

 

Varázsló K&M-ben és a megcélzott stílusban (klasszik A/OD&D kalandozós fantasy v. swords & sorcery valamivel modernebb rendszerrel) egyszerűen nem való közelharcba, legfeljebb egészen kivételes körülmények közt

 

Szerintem a multiclass harcos-varázsló elfér, és a műfajtől sem kifejezetten idegen. 

Amik így eszembe jutnak: Elric, Gandalf-Elrond-Szauron, az idő kerekének főszereplője (nem hagyott mély nyomot), Corum, a Szürke Egerész

 

Bármikor el tudok képzelni KéM-ben egy, az Egerészről mintázott karaktert, aki ért a mágiához, de hamarabb vet mérgezett húst az őrkutyáknak, mint hogy lebegést varázsoljon.


Módosította galu22: 2018.08.31, 21:48


Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2316 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.30, 20:26

Varázsló K&M-ben és a megcélzott stílusban (klasszik A/OD&D kalandozós fantasy v. swords & sorcery valamivel modernebb rendszerrel) egyszerűen nem való közelharcba, legfeljebb egészen kivételes körülmények közt (sikerült 18-as Erőt dobni, örökölni / találni 3 védőköpenyt és karperecet az első sarkon és még a harc istene is imád valamiért - a Keselyűk Városában kicsit hasonló volt az izomagyú Vifranavaz, aki 18-as Erővel dobálta a halálos dartjait, de még ő se bunyózott, ha nem volt muszáj). Bár a "legyél kreatív"-neszesemmitől általában hülyét kapok (mégis hogyan legyél kreatív napi 1 varázslövedékkel mondjuk?), de alacsony szinten a láthatatlanság szinte mindenre jó, meneküléstől instant tolvajjá változásig. Illuzionista tényleg kellően rugalmas lehet az ötletes játékos kezében, hogy primitív példát mondjak, kopogtatás (varázslat) helyett már kezdőként felöltheti egy városi őr alakját és követelheti, hogy engedjék be (már ha az ajtó mögött laknak is, és nem a dungeon 15. szintjén rozsdásodik 500 éve). 



Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.30, 17:55

Kicsit elszámoltam, megdobott mentővel csak akkor hal bele a varázsló a tűzgolyóba, ha már volt sérülése. Sikertelennél viszont átlag 17,5 sebzés áll szemben átlag 14 ép-vel, ha nincs egészség bónusz.

 



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.30, 17:02

Jó, ha a stílusok külön-külön azonos erősségűek lennének a velük ekvivalens opciókkal (nagy pajzs, kétkezes fegyver), akkor mindenki csak két fegyverrel nyomulna, semmi mással. Világos, hogy pajzzsal jobban lehet védekezni, mint egy párhuzamos fegyverrel, és az is, hogy egy kétkezes fegyver átlagosan nagyobbat sebez két könnyűnél (KaMatban mondjuk más sebzézsek vannak). A két kézben forgatott másfélkezes kardnál sem hozzuk fel azt, hogy a kétkezes fegyver jobban sebez. Amúgy lehet, hogy a KaMat többi szabályai közül kiemelve ez nem annyira működőképes (ott minden harcmodorra vannak külön szabályok, így abban a keretben tudnék csak a pajzsos meg a pusztakezes felvetésre reagálni a felváltva támadós stílus kapcsán).

Birbin

Birbin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1762 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.30, 16:55

elGabor:

Akkor esetleg írj több kalandot vagy modult, amelyben a mesélői karaktereid illuzionisták. Akkor talán többen választják a kasztot, ha látják, mi mindenre jó. Én nem tenném, mert mondjuk egy 5. szintű varázslót egy 5. szintű tűzgolyó akkor is jó eséllyel megöl, ha a varázsló megdobta a mentőt. És nem tartok elképzelhetetlen eseménynek egy-egy ilyen tűzbogyót. Esetleg ha van +2 ép bónuszom szintenként, de alatta semmiképp.

A varázslóban mondjuk jó, hogy a saját döntése, hogy harcban vagy más területen lesz-e használhatóbb, de ez a választás eléggé behatárolt. Első szinten a személyi bűbáj jelenti a másféle alkalmazást, második szinten a láthatatlanság, ami általánosabb. A többi varázslat mind nagyon szituációs vagy harcban jó.

Pl ha tudja, hogy egy bizonyos helyre mindenképp be kell jutni, akkor egy kopogtatás jó jöhet, hátha a tolvaj elront egy kulcsfontosságú dobást, máskülönben viszont minek memorizálni?

 

Matzi:

Kösz az infót.

 

AlO3:

 

 

Szerintem mondjuk a KéM által képviselt sword&sorcery/planetary romance mashup stílusba ez annyira nem fér bele. Használjon mérgezett fegyvereket, tárazzon be mindenféle bódító porokból és egyéb alkímiai szubsztanciákból, magasabb szinten meg kerítsen magának egy lézerpisztolyt vagy hasonló kevéssé értett, az átlag halandó szemében mágikusnak tűnő technológiai csodát.

Hát ha hatodik szinten szerez egy varázspálcát és abból lő varázslövedéket, az teljesen jó, de ha harmadik szinten kap egy varázspálcát, amivel tud lőni, az nem jó? Ha te máshogy is meséled, a K&M-nak teljesen konvencionális mágikus ketyeréi vannak botokkal pálcákkal, miegymással. 

 



Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.30, 16:14

Garabonciás:

Kulon kulon egyedul a kulontámadásnak van egyáltalán elonye, a +1 támadó érték. Ráadásul ott az sincs kikotve, hogy bármelyik legyen light fegyver. Szóval akár hosszúkard pusztakéz kombinációval is ugyanott van a +1 to-hit és fixen a hosszúkard sebzése. Viszont ha tudsz pajzsot hordani, akkor az jobb opció.

A másik ketto konkrétan hátrányos az ekvivalens opcióval (nagy fegyver illetve a pajzs+fegyver) szemben. Tehát ha nem válthatod harc kozben (legalábbis nem annyia, mint amúgy a fegyveredet/pajzsodat), akkor igazából csak hátrányod van belole. Esetleg a praktikum lehet még mellette, hogy nem kell pajzsot meg egykezes és kétkezes fegyvert is magaddal hordanod, elég két rovidkard. Szóval a válthatóság a minimum, hogy egyáltalán legyen értelme rajta gondolkodni, és még akkor is kétséges, hogy megéri-e. Szóval nem a legnagyobb elonye, hanem az egyetlen, ami még csak nem is biztos, hogy ellensúlyozza a hátrányokat. Pusztán a matek persze, ha valaki Drizz't Do Urdent akar hozni, akkor lehet annak az is mindegy, ha amúy gyenge lesz tole.


Módosította Matzi: 2018.08.30, 16:15


Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 814 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2018.08.30, 15:55

Matzi: igen, ingyér' van, és valóban a három stílus szituációfüggő variálása a legnagyobb előnye. Külön-külön nem erős egyik sem a három stílus közül, de ez igaz a Helvéczia hárítótőrére is.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]