Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kard és Mágia


  • Válasz írásához lépj be
3740 hozzászólás érkezett eddig

kukac

kukac

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 652 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
   3                              

Kelt 2018.03.13, 14:56

Ja meg az új háttérvilág (a klasszikusabb, Káosz szavás hangvételű Erillion szigete) és egy rakás modul.

 

 

Ha már itt járunk, Fomalhaut neve és stílusa honnan jött? Mármint a szandálos, kaftános, plazma ágyús swords and planets stílus?



Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 17:26

Kb. 10 perc volt hátra a játékidőből (a D&D klubok a HTC-ben sajnos véges időkerettel bírnak), így a dobálgatásokból nem következett random encounter, pedig kellett volna. Így egy kicsit szívtelen mechanika volt az eredmény, noha az utazás nehézségeit jól kihozta. A KaTán meg szintén nem jutott idő rá, valószínűleg nem praktikus a kalandok végére beilleszteni. 

Szerintem is kaland első harmadába való igazán az utazgatásos nehézségek, már ha komplett egységet alkotó kalandról van szó. 

Kaland legelején nem ezzel kezdenék, mert önmagában korlátozottan adja meg az alaphangot, nem ad hivatkozási keretet a játékosoknak, miről is szól a kaland. Ámbátor egy "éppen Bríből Völgyzugoly felé indultok útra" in medias res kerdés nem biztos, hogy elvetendő. 

Na mindegy. Szóval, az utazásszabályok fezsültségérzékeltetésre jók szerintem, meg feszültség fenntartásra, meg a tempó beállítására, és a folyamatos erőforrás-menedzsment előtérbe hozására. Mindezek egy kaland végén nem túl érdekesek. (Lásd pl A király visszatér végén, a koronázás után is csak ellovagolgattajk a hobbitok a Megyéig két oldalban, míg hasonló út lényegében kitette a Gyűrű szövetsége nagy részét odafele). 
Szóval, én főleg két interaktív fejezet között, hangulatbelövős átvezetésnek utaznék. Ha már közeledik a sztori valami drámai feszültséggel teli csúcspontig, szintén nem az utazással húznám az időt. 


  • Garaboncias kedvelte ezt

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 17:03

Marvin, Melkort senki sem akadályozta meg abban, hogy szétbarmolja a közös zenét, sőt, Eru még be is építette a disszonáns dallamokat a későbbi motívumokba, és utólag sem járt érte megtorlás. Ellenben Melkor akadályozta mások szabad akaratát azzal, hogy a saját dallamát erőszakolta rájuk.
Az igazi problémák egyébként ott kezdődtek, amikor Melkor a teremtés megformálásakor megpróbálta ezt a diszharmóniát a gyakorlatba is átültetni, és a többi vala orra alá borsot törni, meg magát Arda Királyának tekinteni. Az előtt fel sem léptek ellene.

Módosította Garaboncias: 2018.03.04, 17:04


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 12:57

Marvin, a sztori annyiban összetettebb hogy az Ainuk közül Melkor volt a legnagyobb, elvileg mindent birtokolt, amit a többi Ainu (pontosabban a többi Vala) ezért esik kicsit nagyobb súllyal latba, hogy fellázadt Iluvatar ellen. 

 

Spoiler

 

A párhuzam ennyi, nagyjából rímel a judeo-keresztény írásokra.

 

 

 



Marvin

Marvin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2218 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 12:20

A király visszatér (leh-leh)!

 

(Apró tinisátánista kötekedés a teológia kapcsán: "A Jóhoz sorolható mások önállóságának, szabadságának és szabad akaratának tiszteletben tartása...", ehhez képest a "bűnbeesés" a teremtés elején azért történt, mert valaki merészelt másmilyen zenét játszani?)



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 11:34

Orastes: Igyekszem mihamarabb egy cikket összedobni róla.

Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6122 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 10:49

Egy rég várt ünnepély - Happy GM's Day!

 

Kard és Másodteremtés - Meseszövés

 

Címlapra vele! :hedbeng2:



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 10:44

Glowface: Valójában kapóra jött, hogy most van a GM'sDay, mert így nem kell még egyszer az elejétől a végéig végigolvasnom (begolyóznék tőle). :D Mondjuk azt, hogy a benne maradt hibák a házikiadványok sajátosságai!

galu: Csak egy korai tesztverzióját próbáltuk ki, de elég szerencsétlen körülmények között. Kb. 10 perc volt hátra a játékidőből (a D&D klubok a HTC-ben sajnos véges időkerettel bírnak), így a dobálgatásokból nem következett random encounter, pedig kellett volna. Így egy kicsit szívtelen mechanika volt az eredmény, noha az utazás nehézségeit jól kihozta. A KaTán meg szintén nem jutott idő rá, valószínűleg nem praktikus a kalandok végére beilleszteni. Azt fontos kihangsúlyoznom, hogy elsősorban az utazás folyamatának a modellezésére való, random vadongerelálásra nem alkalmas, de ez speciel Középföldén - legalább is számomra - nem akkora probléma. Tehát meg sem próbálja az elGabor által felvetett kérdéskör (hogyan készítsünk a dungeonmodellezéséhez hasonló vadonmodellezési módszert) megoldását.

elGabor: Köszönöm!:)

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 10:23

Ohó! Ez igen! Alaposabb átolvasást igényel (az pedig nyomtatást), de első blikkre kellemesen hangulathű anyagnak tűnik. :)



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4334 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 09:42

Egy rég várt ünnepély - Happy GM's Day!

 

Kard és Másodteremtés - Meseszövés

 

Utazási szabály nagyon menő! Játék közben sikerült már kipróbálni?

 

Összességében is nagyon szép munka, gratula!


Módosította galu22: 2018.03.04, 09:42


Glowface

Glowface

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2861 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 05:39

Egy rég várt ünnepély - Happy GM's Day!

 

Kard és Másodteremtés - Meseszövés

de szép időzítés



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.03.04, 00:12

Egy rég várt ünnepély - Happy GM's Day!

 

Kard és Másodteremtés - Meseszövés

 

 


  • Eberen_Orkodo, Glowface, elGabor and 4 others like this

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.26, 12:53

Üdv!

 

Az Echoes megy a maga útján, és természetesen lesznek benne Fomalhauttal kapcsolatos anyagok (a név kötelez!). A Keselyűk Városában játszódó második nagy kampányunkból a Városi Találkozások II.-t leszámítva még csak egyetlen modul jelent meg, pedig régóta fenem a fogam a többi rész kiadására (igaz, ezek a természetükből adódóan nem olyan könnyen értelmezhetők önállóan, mint a korábbi kalandok).

 

A magyar évfordulóra mindenképpen szeretném törleszteni egy régi adósságomat, amely a KaTá-n már szerepelt, és éppen megjelenés alatt áll egy német fanzinban, de azóta sem sikerült befejeznem a magyar verzióját. Lehet, hogy kerül mellé valami más is.

 

Készül egy tematikus rendezvény is, amelyről majd beszéljenek a szervezők. :D


  • Garaboncias kedvelte ezt

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.26, 11:33

 

 

Ha második kiadás nem is lesz idén, van már valamiféle publikus információ arról, hogy milyen formában emlékezhetünk meg majd az idei jubileumról? 

 

Lehetne egy tematikus különszám az Echoes from Fomalhaut és a KaTá-s újságból is. Meg egy tematikus találkozó mindenképpen!

 

 

Én már bedobtam, hogy a következő KaTa rendezvény tematikája kapcsolódhatna a jubileumhoz, amúgy is októberre tervezik. Ami meg a KaTa fanzine-t illeti, ha küldünk be KéM-anyagokat, azt biztosan szívesen kiadják. Szóval ez utóbbi csak rajtunk múlik! ;)

Az Echoes from Fomalhault a KéM-et nem ismerő közönségnek készül elsősorban, úgyhogy ott szerintem max. magáról Fomalhault világáról lehetne valami anyag.



Eberen_Orkodo

Eberen_Orkodo

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 935 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.26, 10:24

 

Ha második kiadás nem is lesz idén, van már valamiféle publikus információ arról, hogy milyen formában emlékezhetünk meg majd az idei jubileumról? 

 

Lehetne egy tematikus különszám az Echoes from Fomalhaut és a KaTá-s újságból is. Meg egy tematikus találkozó mindenképpen!



Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.25, 20:16

Harmadjára is Menekülés Gundabadból, avagy Kard és Másodteremtés a KaTán; legendákkal, szörnyekkel és elmaradt kivégzésekkel - mesélői és rendszertesztelői szempontból:
 
A játékosok:
Astoreth, a bakacsinerdei tünde nő, Oltalmazó Vándor, 4. szint - Krys
- Hoba, Brí-vidéki hobbit férfi, Kincsvadász, 4. szint - Szamber
- Grimfara, beornfi ember férfi, Vadász Vándor, 4. szint - Stitch
- Grór, a vasdombi törp férfi, Hagyományőrző, 4. szint - Doc
- Walda, a suhatagi ember nő, Fegyvermester Harcos, 4. szint - Nocturna
 
Közülük Astoreth, Hoba, Grimfara és Grór már harmadjára élték át e kalandot (más és más játékossal), Walda pedig másodjára, de mindig rendkívül érdekes számomra, hogy ki mit tud kihozni ugyanazokból az előre gyártott példakarakterekből.
 
Ezúttal már a játék legelején kiosztottuk a Szövetség szerepköreit, amely rendkívül működőképesnek bizonyult, mert a játékosok gyönyörűen azonosultak ezekkel, és amilyen szituációban csak lehetett, kiemelték, nem csak akkor, amikor dobni kellett rájuk.
 
A Szövetség:
- Vezető: Walda
- Szószóló: Grór
- Felderítő: Hoba
- Vadász: Grimfara
- Őrszem: Astoreth
 
Az ezekhez kapcsolódó szabályok az eddigi anyagokban csak felszínesen vannak felskiccelve. Részletesen majd a Meseszövésben lesznek kifejtve (amelynek a megjelenése a jelenlegi terveim szerint :fanfárok: akár még idén márciusban is megtörténhet), ezért a KaTán inkább csak egy-két dobás kapcsán lettek felhasználva. De, mint láttuk, ez nem akadályozta meg a játékosokat abban, hogy folyamatosan az ezekhez köthető üzemmódban létezzenek. :)
 
Legjobb dolog:
A lelkes játékosok és kiemelkedő csapatmunkájuk. Talán közülük is kiemelném, hogy Nocturna olyan lelkiismeretesen vitte mind Walda karakterét, mind a vezetői szerepkört, mintha hetek óta csak erre készült volna, holott aznap esett be hozzánk, miután szegény Premier-kolléga meséje betegség miatt elmaradt. De mindenki előtt egyformán le a kalappal!
 
Legrosszabb dolog:
Nagyon sokáig úgy nézett ki, hogy csak egyetlen egy játékosom lesz, és ő sem adott magáról semmi életjelet - ez utóbbi később sem változott. Már éppen kezdtem gondolkodni rajta, hogy mesélés helyett melyik délutáni kalandra üljek be, amikor is befutottak szinte az utolsó pillanatokban a fenti játékosok, így megoldódott a dolog.
 
Legegyedibb dolog:
Itt két dolgot emelnék ki.
- Egyrészt a Szövetség már fentebb említett szerepköreit, amelyet szerintem innentől mindenképpen megpróbálok más csapatoknál is erőltetni. Lehet, hogy olyan játékosokkal, akik nem ismerik ennyire egymást, kevésbé fog működni, de muszáj lesz tesztelni a dolgot random csapatösszeállításokkal is.
- Másrészt a mese teljesen máshol és mással ért véget, mint az előző két alkalommal, ugyanis a Szövetség a szökés után egészen más irányba indult el, mind fizikai, mind elhivatottság szintjén. Ennek kifejezetten örülök, mert így sikerült a modulnak egy új módon történő befejezését tesztelni.
 
Játéktechnika:
 
Példakarakterek: Sikerült megint felfedezni újabb hibát az előre gyártott karakterekben: Hobánál volt egy kavar az osztályképességeknél, ezt most letisztáztam, a pdf már frissült is, akit esetleg érintene a dolog.
Új, saját karakterek: KaTa lévén ilyesmire idő nem volt, igény sem.
Osztályok: Az osztályképességek közül talán a Hagyományőrző Védelmezését tudnám kiemelni; Grór sokszor pakolt át támadásbónuszából mások VO-jára, hogy ne legyen bajuk. A dolog egyébként hatékony volt, de mivel ez a Helvécziából átvett mechanizmus, ezért ez nem is volt igazán kérdés.
Mentődobások: Emlékeim szerint most csak a Reflex-mentődobásoknak volt nagyobb szerepe.
Homály: Ez a parti túlságosan hősies és önfeláldozó volt ahhoz, hogy ilyesmi megkísértse őket. :)
Remény: No igen. Talán a korábbi 8 tesztjáték során még egyszer sem lett ilyen sokszor felhasználva a Remény-pont. Ahogyan soha korábban nem osztogattam mesélőként ennyi Remény-pontot. Kellett bőrváltáshoz, kellett dobásbónuszra, és egy rájuk vadászó ork őrjáratot is sikerült úgy megúszniuk, hogy az egész Szövetségnek kellett bedobnia hozzá összesen 7 Remény-pontot.
Szerencse: A d20 szórása most is jól kijött. Még olyan is volt, hogy valaki módosítatlan egyest dobott, és csak azért költött el rá egy Remény-pontot, hogy inkább csak sima sikertelenség legyen az eredmény, mint totális balsiker. :D Összességében a szerencse megint a játékosokkal volt, nem a mesélővel (talán azért, mert én otthon hagytam a saját kockakészletemet?).
Térkép: Szükség volt rá, volt is nálam két kinyomtatott magyar nyelvű térkép, ahol mutogattam, mi hol van. Ráadásul az egyik karakternek is volt a játékon belül egy térképe, ezt úgy oldottam meg, hogy ráböktem az egyik kinyomtatottra, hogy ez van rajta.
Tehetségek: Ezeket most szinte mindenki aktívan használgatta, aminek örültem, kellett is hozzá lapozgatni sokat menet közben a szabályokat.
Képzettségek: A modul sajátosságaiból eredően sokat kellett ezekre is dobálni. A legtöbbször eltekintettem az ellenpróbák kidobásától, és ha elég nagyot dobtak, akkor az ellenfélnek már nem dobtam. Azért egyszer-kétszer, feszültségkeltés céljából éltem vele.
Középfölde megjelenítése játéktechnikával: Ez működött szerintem. A szabályaim jól dolgoztak alá a modul hangulatépítésének.
Klasszikus KéM-szabályok: Mivel igazi KéM-veteránokkal játszottam, akik a Helvécziát is kipróbálták már, sőt, némelyikük már saját KéM-háziszabályokkal is gazdagította a közösséget (lásd a KaTa Fanzine-jának eddigi számait!), ezért ezek a mechanizmusok már begyakorlottan mentek, bár volt, aknek már megkoptak az emlékei.
 
És akkor a SPOILERES rész:

Spoiler

 

A KaTa meg egyébként is frenetikus volt, külön köszönet elGabornak a délelőtti Kazamaták és Kompániák meséjéért is!  :sor:


  • Eberen_Orkodo, Ratface, Orastes and 1 other like this

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.02.12, 13:11

A TSR Archívumból idézve:

 

 

A Síkon Túli Kontaktus hatására dobozos KéM2.0-át vízionálok!  :)

Már csak azt kellene tudni, hogy a túlvilági hangok ezt a varázslat okozta megőrülés előtt vagy után suttogták...  :P

A túlvilági hangok logikusan gondolkodnak, de sajnos megelőzték korukat. Idén már biztosan nem lesz, pedig évforduló van meg minden.   :ork:

 

 

Ha második kiadás nem is lesz idén, van már valamiféle publikus információ arról, hogy milyen formában emlékezhetünk meg majd az idei jubileumról? 


  • Ratface kedvelte ezt

theomer

theomer

    Rendszeres fórumozó

  • Fórumita
  • 156 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.20, 20:29

Az igazi kérdés az, hogy 10/+2-es sebzésfelfogás esetén egy +1-es kard sebzése 10 vagy 5 ponttal csökken-e. :ork:

 

Én a 10-re szavazok.



elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4233 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.11, 20:37

Az igazi kérdés az, hogy 10/+2-es sebzésfelfogás esetén egy +1-es kard sebzése 10 vagy 5 ponttal csökken-e. :ork:


  • Ratface és Garaboncias kedveli ezt.

Garaboncias

Garaboncias

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 676 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2018.01.11, 18:12

Másik kérdés: ha sebzésfelfogás mondjuk 10/+2, akkor csak +2-es vagy jobb fegyverrel lehet megcsapni gondolom, a simából csak a 10 feletti része megy át vagy a teljes? 15-nél pl. 15 vagy 5?


A 10/+2 a KéM-ben azt jelenti, hogy ha a szörnyet +2-esnél gyengébb fegyverrel ütöd meg, akkor a sebzéséből le kell vonni 10-et. Tehát a közönséges fegyver egy ilyen lényen 15-ös sebzés esetén csak 5-öt sebez, de ha ez a 15 Hp-nyi sebzés egy +2-es fegyvertől származna, az 15-öt sebezne nettó is.


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]