Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kezdő mesélő vagyok, segítsééég!


  • Válasz írásához lépj be
540 hozzászólás érkezett eddig

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11395 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.06.04, 09:46

Hali!


De aztán - különösen D&D-leszármazottakban - MIÉRT vegyék komolyan őket?

Ezért kezdődött úgy a vita, hogy ezért nem szeretem a D&D-t.


Értem én, de ha feljátszott és nem "felírt" karakterrel jönnek, akkor nagyon jó "ingame" indok kell ahhoz, hogy megváltozzon a világ (pld. a goblinok elkezdjenek vietkong/Rambó jelleggel csapdákat
telepíteni, small unit tactics leckéket venni, stb.)

Mondhatni ha te vagy a házigazda és a vendégek gyümölcslevest kértek, te meg rábólintottál,
akkor azt kellene főzni. ;)

Adios
KLM

pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 630 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.30, 19:53

De aztán - különösen D&D-leszármazottakban - MIÉRT vegyék komolyan őket?

Ezért kezdődött úgy a vita, hogy ezért nem szeretem a D&D-t. (mondjuk nem szeretem a gyümölcslevest sem, de elismerem, hogy vannak pozitív tulajdonságai is és mások szeretik).
:)

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6427 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.30, 09:56

De aztán - különösen D&D-leszármazottakban - MIÉRT vegyék komolyan őket? Mondom: a varázsló láthatatlanul odarepül az erdejük fölé, odarittyent 1-2 tűzgolyót (max lőtávról), aztán ismét láthatatlanul távozik. Innentől csak az a kérdés, hány forduló kell ahhoz, hogy eltakarodjanak a környékről vagy "elfogyjanak"...


AD&D, Dragonlance kampány

varázsló JK: "Tehát ismertetem a tervet: A nagy sátrakban a goblinok vannak, az összetákolt faépületben a túszok. Odarepülök, bedobok a sátrak közé 2-3 tűzlabdát majd visszarepülök, ti pedig a kialakult halálkáoszban kihozzátok a túszokat."

bárd JK: "És mi van akkor, ha a túszok vannak a sátrakban és a goblinok a faépületben?"

varázsló JK: "Akkor rá******** és megöltem néhány tucat ártatlant és pár goblint. A túsz-probléma mindkét esetben megoldódik..."

:)

Néha jobb a dolgokat hagyni folyni a természetes medrükben és másfelé keresni a kihívást a játékosoknak.

Vagy mesélj egy túlélek-vadászok-eszek-túlélek életre degenerálódott embertörzset, ahol mindenki legalább harmadik szintű vándor (választott ellenség: ember), a vezetőik meg 7-10. De lehetnek akár félszerzetek is, kis Dark Sun utánérzéssel. (Nem tudom, hogy Forgotten Realms -e, ahol játszotok, ott régen volt egy nagy félszerzet "polgárháború", a vesztes félből sok törzs máshol kereste a boldogulást, ki tudja mi lett velük...?)

Bulldy

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11395 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.30, 09:44

Hali!

Viszont hogyan vegyenek "komolyan" a játékosok egy olyan ellenséget, amely alsóbb szinteken maga volt a kihívás, míg feljebb max. a lábukat törlik bele (és elhallgatják az összeütközést velük CV-jükben is).


Mondom: egyrészt a legtöbb szörnynél (de a városoknál is ) megadják, hogy egy 400 fős hordában hány "szinttel-kaszttal" rendelkező kimagasló egyed van.

Ez szépen kitolja akár a "félhádés" goblinok elinflálódásának idejét is - ti. nem 5-7, hanem 8-12. szinten lesznek lábtörlővé (legalábbis törzsként, egyedként jóval korábban).

De aztán - különösen D&D-leszármazottakban - MIÉRT vegyék komolyan őket? Mondom: a varázsló láthatatlanul odarepül az erdejük fölé, odarittyent 1-2 tűzgolyót (max lőtávról), aztán ismét láthatatlanul távozik. Innentől csak az a kérdés, hány forduló kell ahhoz, hogy eltakarodjanak a környékről vagy "elfogyjanak"...

- - - -

Illetve van itt még valami: ha a karakterek/parti 1-7. szintjén a goblinok nem nagyon állítottak csapdákat, akkor legyen valami - in-game - hihető magyarázata annak ,hogy MOST, 8. szinten miért kezdenek ilyesmivel szakmányban foglalkozni.

ADios
KLM

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4537 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 16:53

Viszont hogyan vegyenek "komolyan" a játékosok egy olyan ellenséget, amely alsóbb szinteken maga volt a kihívás, míg feljebb max. a lábukat törlik bele (és elhallgatják az összeütközést velük CV-jükben is). Valahogy nem vagyok híve a monster-ek szaporításának csak azért, hogy kezdetben le tudják győzni őket (arra ott vannak a "vadon veszélyei", útonállók, óriáspókok stb.),


Ez egyszerűen stílusfüggő. Életszerűbbre vett északi fantasy-ban farkasok meg medvék vannak, Falloutban mutáns gekkók és patkányok, ezeknek a klasszikus fantasy megfelelői a goblinok és orkok.



aztán amíg elverekszik magukat a főgonosz istenig (vagy a jóság uráig igény szerint) végig kell menniük egy egész középkori bestiárum (az lfg.hu helyesírás-ellenőrzője a breviáriumot ajánlotta fel :) ) lebutított változatán. Ésszel, furmánnyal és egy jó karddal (vagy istenbe vetett hittel, túlvilági erők leigázásával igény szerint) minden problémát meg kellene oldani egy kalandban, és nem várni az xp-re, hogy mehessen az ember fia végre sárkányokra és félistenekre vadászni (speciel a goblinok ölése nem hiszem, hogy annyira felkészítene valakit egy ősöreg sárkány elleni harcra, plussz felesleges erőforrás pocsékolás).


Kinek hogy. Valaki szereti a változatos ellenfeleket, akik nem eszük, helyismeretük, hanem egyszerűen a képességeik miatt lesznek érdekesek és bizonyulnak kihívásnak.

Másrészt ezeket a lényeket be lehet illeszteni úgy a történetbe, hogy ne "monster of the week" érzése legyen a játékosoknak, hanem a világ szerves részét képezzék. Mittomén Shub-Niggurath ivadékának bemesélése nem úgy történik, hogy "mentek a dungeon-ben és ott áll egy ilyen fa-izé-szörny", hanem lehetnek pl. egy kegyetlenebb természetvallás lerombolt templomának (és benne alvó avatárnak) az őrzői, akik elragadják az erdő mélyén rossz felé túrázó kalandorokat.


speciel a goblinok ölése nem hiszem, hogy annyira felkészítene valakit egy ősöreg sárkány elleni harcra, plussz felesleges erőforrás pocsékolás


Na jó, de nem mindenki szeret olyan erős karakterrel kezdeni, mint Conan. Hanem inkább mint Skywalker vagy Harry Potter, végigszenvedni a tanulás folyamatát.

Módosította galu22: 2013.05.29, 16:53


Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 16:24

Na igen, én is ezt mondtam, csak ellenfelekre vonatkoztatva. Magas szinten nem ugyanaz az ellenség, mint alacsony szinten.

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1073 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 15:41

Már Premier adott választ erre a kérdésre: a kalandok egy idő után nem arról szólnak, amiről alacsony szinteken. Mi olyan nehéz ezen?

pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 630 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 15:20


Röviden: Hová tűnnek a goblinok magas szinten? (Ha előtte lépten-nyomon beléjük ütköztek?)



Sehova, ugyanott vannak, (már ha nem írtották ki őket teljesen) de egy horda elleni rövid csatával le lehet rendezni a dolgot, minden kapjon annyi figyelmet amit megérdemel.
Conanhez visszatérve: több tucat embert mészárol le fél oldalban, aztán 2-3 oldal van arról, hogy megküzd valami rettenettel.

Attól hogy jelen vannak, nem feltétlenül kell kihívást jelenteniük.

Conan esetében ezzel nincsen probléma, mert sehol sem található rá utalás, hogy - gyermekkora végétől - olyan fejlődésen esett volna át, mint amit a D&D szintrendszere (egy horda akkor sem jelentett volna számára problémát, max. kevésbé ravaszabban és lassabban intézte el őket) sugall. Viszont hogyan vegyenek "komolyan" a játékosok egy olyan ellenséget, amely alsóbb szinteken maga volt a kihívás, míg feljebb max. a lábukat törlik bele (és elhallgatják az összeütközést velük CV-jükben is). Valahogy nem vagyok híve a monster-ek szaporításának csak azért, hogy kezdetben le tudják győzni őket (arra ott vannak a "vadon veszélyei", útonállók, óriáspókok stb.), aztán amíg elverekszik magukat a főgonosz istenig (vagy a jóság uráig igény szerint) végig kell menniük egy egész középkori bestiárum (az lfg.hu helyesírás-ellenőrzője a breviáriumot ajánlotta fel :) ) lebutított változatán. Ésszel, furmánnyal és egy jó karddal (vagy istenbe vetett hittel, túlvilági erők leigázásával igény szerint) minden problémát meg kellene oldani egy kalandban, és nem várni az xp-re, hogy mehessen az ember fia végre sárkányokra és félistenekre vadászni (speciel a goblinok ölése nem hiszem, hogy annyira felkészítene valakit egy ősöreg sárkány elleni harcra, plussz felesleges erőforrás pocsékolás).

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4537 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 14:48

Röviden: Hová tűnnek a goblinok magas szinten? (Ha előtte lépten-nyomon beléjük ütköztek?)



Sehova, ugyanott vannak, (már ha nem írtották ki őket teljesen) de egy horda elleni rövid csatával le lehet rendezni a dolgot, minden kapjon annyi figyelmet amit megérdemel.
Conanhez visszatérve: több tucat embert mészárol le fél oldalban, aztán 2-3 oldal van arról, hogy megküzd valami rettenettel.

Attól hogy jelen vannak, nem feltétlenül kell kihívást jelenteniük.

pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 630 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 14:36

Még annyit fűznék hozzá (egyetértve Matzival), hogy attól, hogy a világban az ellenfelek többsége nem lesz erősebb, hanem marad csicska goblin, még nem kell hogy feltétlenül kihívást jelentsenek.

A fő probléma ezzel az, hogy az eredeti kérdés világában a goblinok és az orkok jelentik a szörnyek leggyakoribb fajtáját, így adódni fog egy olyan állapot - legalábbis én úgy vettem ki - egy életútjáték szerint, amikor ők már nem jelentenek kihívást a játékosoknak, míg az erősebb és ritkább szörnyek esetében még esélyük sincs.
Matzi:
Én is az okosabb goblinok és a csapdák felé hajlok (bár ez utóbbinál figyelni kell, mert gyorsan elvezethet a mágia "elinflálódásához" és hogy az atombomba hatású varázslatok mindennaposak lesznek, míg mondjuk egy számológép-szerű szerkezet nem. Pedig feltehetőleg egy fantasy társadalomban is több az írnok és könyvelő, mint ősmágus vagy kóborló lovag, mint a karakterek. Mondjuk a tolvajok száma így is nőni fog :) )
Ezért hoztam fel a törzsfőnökségi-(törzsi) társadalmakat is: gyakori, hogy ezek különféle korcsoportok szerint különülnek el (pl.: harcosok vagy fiatal legények külön telepszenek le). Ez nem jelenti azt, hogy feltétlenül fiatalabbak, hanem azt, hogy nem végezték el azokat a rítusokat, amelyek a másik korcsoportba való átlépéshez kellenek. Családjuk is lehet és mondjuk velük együtt alacsony státuszú szolgák (feleségük nem, mert az az érett férfiak, harcosok, öregek stb. kiváltsága), illetve köztük olyanok, akik alapvető rítusokat is el tudnak végezni. Az afrikai társadalmakban (bantuk) például külön településeket is hoztak létre a bozótokban. Az emberi társadalmakban az átkerülés egy másik csoportba sok mindentől függhet (rablott marhák száma, harctéri vitézség stb.). Spártában például szokás volt, hogy a fiatalok egy szál tőrrel indultak az erősebb helóták meggyilkolására. Lehet, hogy a karakterek eddig velük futottak össze, és nem a veterán harcosokkal, a sámán-törzsfő testőrségével stb. (Viszont előbb vagy utóbb fel fognak bukkanni, hiszen a "saját gyermekeinket" mészárolták le durván) vagy a "Nagy Goblik Király" - minden goblin ura és isteni avatár - varázslataival. Még valami megjegyzés: a gyarmatosítás vagy a Nyugat meghódításának folyamán mindenki furcsállta, hogy ezek a társadalmak miért szegik meg állandóan a velük kötött szerződéseket, mikor a legöregebb és leginkább tisztelt vezetőkkel kötik meg. Azért mert nem az államok szintjén gondolkodtak, hanem mert hiába ismerték el az öregek tanácsának vezetését, attól még például az ifjak táborának meg voltak a maguk vezetői. A harcosok azonban gyakran még maguk sem hallgattak rájuk, mert közölük valók voltak és a tekintély alapján történt meg kiválasztásuk. Megtörténhetett bármikor, hogy egy csapat harcos fogta magát és - habár a törzsfőnökkel elszívták a "békepipát" - és megtámadta a vasutat, kereskedelmi állomást. (Na ez jelentette az ürügyet később az egész törzs elűzésére ill. gyarmatosításra). Ez kihatott a harcmodorra is, és emiatt szenvedtek később ezek a társadalmak a modern államok képviselőitől olyan gyakran vereséget (de ennek a nagyfokú rugalmasságnak volt köszönhető a Little Big Horn-i győzelem, ahol a csatát éppen hogy a vezetők parancsa - azok még tétováztak - kezdték meg, illetve Shaka Zulu államának és a mfecane létrejöttének).
"Egyszer csak nem fognak tovább fejlődni": Ezzel csak az a probléma, hogy nem harcorientált karaktereknél ezt elég nehéz megvalósítani (egy varázsló szerintem ne fejlődjön csak azért, mert a "szent művészetét" mindenféle lények lemészárlására használja, egy pap pedig jobban fejlődik, ha tovább marad a saját egyháza/temploma falai között, hogy híveket gyűjtsön vagy feljebb lépjen a hierarchiában mint a kalandozással. A bárd pedig tud az utazóktól/könyvtárban történeteket megtudni - azért a vers- és énekírás alapos háttérmunkát követel meg. A lovag megházasodhat és a hűbéri kötelmeinek - ami nem mindig valami szörny lemészárlásából áll - teljesítésével is feljebb léphet, a vándor pedig teljes mértékben feltérképezheti a megtisztított erdőt, mielőtt tovább állna, ott hagyva a gonosz csíráit.) Minél magasabb szintűek annál inkább kötődni fognak az adott környékhez (ha nem lép be a mesélői deus ex machina), és egyre több kötelességeik lesznek ott, ahol megtelepednek. Logikusan ez be fog következni egy szint után (pl.: egy város újjáépítése, házasság vagy csak mert nem léptek ki egy idő óta az adott régió keretei közül), magasabb szintekkel csak a világ fog kitágulni számukra (előbb a falu, majd a város, régió, tartomány, ország, kontinens, világ hősei lesznek).
Na a goblinokkal az lesz a legfőbb gond, hogy - a szerepjátékok és a fantasy hajnalán - olyan szerepet szántak nekik, mint a korabeli westernek indiánjainak - kellemetlenek, de a hős igazi ellenfele egy idő után nem ők, hanem a gonosz vasúttulajdonos lesz - ami eléggé tarthatatlan hosszú távon. Mivel a szerepjátékok fejlődéselmélete úgy néz ki, hogy egy idő után bármilyen karakter képes lesz bármennyi alacsony szintű NPC lemészárlására, ezt azonban nem követi a felelősség érzetének növekedése ("Nagy hatalommal nagy felelősség jár"). Itt veszti értelmét a jellemrendszer (ami elvileg ennek elkerülésére szolgál), amely együtt adja a klasszikus D&D játszhatatlanságát magasabb szinteken. Egész fajokat képesek lesznek a játékosok eltörölni a föld felszínéről és a korábbi játékstílus (Sárkányt le, kincset fel, királylányt meg) sem motiválja őket másképp. Tehát bármelyik goblin el lesz törölve a föld felszínéről, amellyel az a gond, hogy jó jellemmel ekkor éppen melléjük kellene állni (hiszen a nagyobb összefüggéseket is megismerték), vagy kénytelenek a játékosok az erkölcsi senki földjén játszani. Ez a klasszikus gyarmatosító vs. őslakos szimptóma, amelyet egyáltalán nem támogat a Gygax-i paradigma. Ebből is látszik, hogy a jellemrendszer az ősidőkben arra volt jó, hogy valamilyen módon sematizálja azt, hogy a karakterek elé kerülő lények hogyan viselkednek (barátságos, ellenséges, semleges, a törvényes és káosz megkülönböztetés a viselkedés kiszámíthatóságára vonatkozott).

Röviden: Hová tűnnek a goblinok magas szinten? (Ha előtte lépten-nyomon beléjük ütköztek?)

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4537 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 13:22

Még annyit fűznék hozzá (egyetértve Matzival), hogy attól, hogy a világban az ellenfelek többsége nem lesz erősebb, hanem marad csicska goblin, még nem kell hogy feltétlenül kihívást jelentsenek. Lerendezhetők egy-két dobással, valami horda szabállyal, vagy fussanak el.

(másik megoldás, hogy ha a világon mindenki rendelkezik szinttel, pl. egy átlagos férfi a kolónián 2. szintű harcos)

Módosította galu22: 2013.05.29, 13:23


Matzi

Matzi

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1752 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 13:03

Itt koncepcionális gondok vannak. A D&Dben elég meredek a fejlődési görbe, és igenis egy szint felett már a 20as dobás is csak dísznek jó. A játék nem arra lett tervezve, hogy mindenkinek legyen esélye mindenki ellen, ezt erőltetni szerintem nagyon megtöri a játékot, és ahhoz vezet, hogy szétesik a konzekvens világkép, ha valaki a hagyományos nézetekhez ragaszkodik. Valaminek változnia kell az ellenoldalon is, különben nem lesz egyensúly a rendszer miatt:
- Hirtelen több lesz az ellenség IQja és csapdája (hihető...)
- Sok lesz a goblin, röhelyesen sok
- Megerősödnek a goblinok
- Új ellenfelek jönnek
- Elmennek nehezebb környékre
- Egyszer csak nem fognak tovább fejlődni, mert nincs hová

Erőltetheted, hogy nem változott semmi, de fog. Ráadásul összetöröd a játékosok azon érzetét, hogy megerősödtek a karaktereik, lévén ugyanaz a fél HD-s goblin szivatja meg őket magas szinten is, akkor minek lépnek szintet?

KLM

KLM

    Ős fórumozó

  • Fórumita
  • 11395 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 12:37

Pár gondolat:

1, Csapdák
Csak mondom, hogy csínján kell velük bánni - egyrészt karban kell őket tartani, másrészt a mindennapokban együtt kell velük élni... Élelemszerzés közben is, a gyerekeknek-részegeknek is, stb.

2, Világ "hősiessége" - azaz mennyire tudják lenyomni az alacsonyabb szintű ellenfelek a már feltápolt hősöket. Ez játéktól-világtól függ - d20 rendszerekben ne nagyon keresgéld a realitást (értsd ez alatt azt, hogy egy összecsapás hasonlítson egy FBI statisztikára).

Viszont ha a világban TÉNY az, hogy egy harcos várhatóan 500-800 ork ellen kiállhat (egy szűk kapuban, ahol nem lőhetnek rá ill egyszerre max 3-4 fér hozzá), akkor egy 120. szintű tolvaj esetén is előfordulhat, hogy a város vezetősége (amennyiben persze tudomást szerez róla) érkezéskor inkább átadja a város kulcsait, semmint szembeszálljon vele.

Vagy 300 spártait esetleg inkább nagy ívben kikerül az amúgy százezres perzsa sereg.

3, MÁGIA
Ezt nem lehet eléggé hangsúlyozni. Harcos (vámpír)regeneráló gyűrűvel... Nem fog "elfogyni". Varázsló, amely naponta láthatatlanul berepül a goblinok erdeje felé, rájukdurrant 1-2 tűzgolyót, majd ismét láthatatlanul hazarepül memorizálni.

Ez ellen nem nagyon tudnak mit csinálni.

pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 630 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 12:30

Most hárman leírtuk ugyanazt háromféleképpen (ez a démonos dolog valami szerepjátékos fikszáció lehet nálunk? ;) )
Tömeg kérdése: persze, de nehogy már a karakterek lépten-nyomon a III. Nagy Goblin Horda tagjaiba fussanak (következő alkalom: IV. Nagy Ork Lázadás), hanem a fő kérdés az volt, hogy a létszám - és a világ jelentős változtatása nélkül - hogyan lehet kihívás egy átlagos méretű goblinoid csapat/törzs vagy egy magányos szereplő.
Conan: Na ja, de a legtöbb (bocs, legismertebbek) D&D-modul egy pszeudoközépkori világban játszódik (plussz a zsoldosvezér/varázsló a világ/ szűkebb környezet része - évtizedeken át ott alud, meghódította a várost stb. - nem olyan deklasszálódott elemek, mint - kezdetben - Conan. Belőle is király lett, de meg kellett küzdenie, nem ölébe hullt egy szint elérése után és - ajjaj - utána meg is kellett tartania).

Már megint pontosítanom kell: volt egy történet, ahol egy embernek tényleg ölébe hullt a korona, de ott szokás volt, hogy öt évenként lefejezik a királyt, majd a levegőbe hajítják. Aki elkapja, az lesz öt évig a király. (de ez már messze van a vitánk - magas szintű karakterek vs. világ - tárgyától).

Ynas_Midgard

Ynas_Midgard

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1073 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 12:26

(OFF)

Még D&D variációkban azért jellemző a sok lúd disznót győz elv. (5% esély van a kritikus ütésre, ami több alacsony szintű ellenfél esetén gyakran már sok is)


A Kard és Mágia orkjával számolva (+2 támadás szablyával, aminek 18-20-ig van kritikus zónája) egy 18-as VO-jú ellenfél ellen összesen 25% esélye van a találatra, a támadások 3.75%-a kritikus, és valamivel kevesebb, mint 1%-a instant kill.

Ugyanezek a valószínűségek egy 20-as VO-jú ellenfél ellen: 15%, 2.25% és ~0.3%.(/OFF)


pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 630 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 12:15

Most hárman leírtuk ugyanazt háromféleképpen (ez a démonos dolog valami szerepjátékos fikszáció lehet nálunk? ;) )
Tömeg kérdése: persze, de nehogy már a karakterek lépten-nyomon a III. Nagy Goblin Horda tagjaiba fussanak (következő alkalom: IV. Nagy Ork Lázadás), hanem a fő kérdés az volt, hogy a létszám - és a világ jelentős változtatása nélkül - hogyan lehet kihívás egy átlagos méretű goblinoid csapat/törzs vagy egy magányos szereplő.
Conan: Na ja, de a legtöbb (bocs, legismertebbek) D&D-modul egy pszeudoközépkori világban játszódik (plussz a zsoldosvezér/varázsló a világ/ szűkebb környezet része - évtizedeken át ott alud, meghódította a várost stb. - nem olyan deklasszálódott elemek, mint - kezdetben - Conan. Belőle is király lett, de meg kellett küzdenie, nem ölébe hullt egy szint elérése után és - ajjaj - utána meg is kellett tartania).

galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4537 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 12:00

KLM: Nem arra gondoltam, hogy nem akarja kezelni, hanem hogy nem tudja (nem ad rá értelmes választ: egyre magasabb szintűek az ellenfelek, pedig - amíg nem halhatatlanok - akár egyetlen goblinnál is fenn kellene állnia a lehetőségnek, hogy megölhesse őket - ha nem ész nélkül rohamoz, hanem csapdákat állít és jól taktikázik - és a karakterek gondolkodjanak inkább, mint hogy állandóan csak mészároljanak.


Azért ez ritkán van így, csak egy pár olyan rendszert ismerek, ahol a gagyi ellenfeleknek esélyük sincs. (pl. az ázsiai akciómozikat megjelenítő Feng Shui, vagy a Deathwatch hordái mondjuk ilyenek, de ez direkt van)
Még D&D variációkban azért jellemző a sok lúd disznót győz elv. (5% esély van a kritikus ütésre, ami több alacsony szintű ellenfél esetén gyakran már sok is)



Elnézést, de a 120. szintű mestertolvajnak sem fogják átadni a legkisebb város kulcsát sem, mert inkább azt az 0,5. szintű lovagnak fogják, aki a földesúr egyetlen fia.


Ez mondjuk koncepciófüggő, ha már Conan-t említetted, a történetekben elég ritkák voltak az örökösök, akik simán váltották apjukat, sokkal jellemzőbb a gonosz varázsló, aki átveszi a hatalmat (vagy megtartja bábként a fiút, vagy nem), vagy egy zsoldos/testőr, aki megöli az uralkodót.
Ez a Conan-féle free for all nyilván csak olyan helyeken működik, amin Hyboriához hasonlóan, nem központosított, ezeréves államok vannak, hanem a civilizáció szélén küszködő kvázi önálló városok (akik felett névleg uralkodik valaki, de messze van)



A karakterek szintje ugyan megnott, de ezert nem Elder scrolls iV Oblivion szeru vilagvatozas tortenik, hanem minden marad a regiben. Bizony itt goblinok, emberek, orkok lesznek tobbnyire es idonkent befigyel egy monszta.
Csak tekintve, hogy tovabbra is "low lvl" lenyekkel fognak talalkozni megis meg kellene tartani az izgalmassagot, kihivast.


Jól értem hogy ez a kampány már folyamatban van?
Én úgy szoktam összerakni a sandboxokat, hogy már a kezdéskor teszek bele néhány helyet, ami nagyon kemény, és 5-6. szint alatt nem éri meg próbálkozni vele. Előre betervezek a magas szintekre is ellenfeleket.

ötletek:
- a goblin/ork törzs tarthat féken egy erősebb fenyegetést, ami kihalásukkal akadány nélkül törhet elő
- a goblin/ork törzs, szembenézve a (a karakterek általi) kipusztulással kétségbeesett lépésként alkut köt egy démonnal és így keményebbek lesznek (aszem a warcraft 3-ban volt ilyen?)
- az orkok közé került civilizáltabb figura megtanítja őket a túlélésre/gerillataktikára/emberek elleni harcra (legutóbb talán az Avatar-ban volt ilyen "fehér ember" aki átállt)
- ha az ork törzs nem őshonos, akkor kaphat segítséget a karakterek megbízóinak ellenfelétől
- lehet hogy a törzs megsemmisítése után alapvetően nem gonosz jellemű lények jelennek meg helyettük (törpék, elfek) mindenféle régi jogokra hivatkozva, kész is a háború egy keményebb ellenfél ellen

Módosította galu22: 2013.05.29, 12:02


Orastes

Orastes

    Hordószónok

  • Fórumita
  • 6186 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 11:51

Thorwald,
szerintem lehet az megoldás (a parti szintjének függvényében) hogy nem csak "tucatszörnyket" teszel be, vagy ha igen, akkor pl. őrizzön valamit a törzsfő/sámán, amit nem lehet harccal megszerezni, mert "sok lúd disznót győz" -egy alku, vagy egy feladat segíthet a megszerzésében :nos:

egyéb szörnyek: esetleg, egy a parti erejét éppen meg nem haladó szörny simán beférhet

vagy az egyik ötletemhez hasonló: epikus dungeuonkúszás közben belebotlanak egy föld alatti kertbe (egzotikus mérgező és mozgó növények, gombák, kisebb szörnyek) ahol egy közepes szintű illúzionista tengetei a napjait, varázslatai még erre elegendőek, de bent rekedt a labirintusban, mert: társai elhullottak és nem tud kijutni a labirintust őrző szörnyeken át. A parti (akik előtt nem fedi föl, hogy illúzionista) kapóra jön neki, de megvárja, míg kincsekkel megrakodva visszaérnek (a kert az egyik központ átjárópont) és ekkor használja föl a féltve őrzött tekercsét, megpróbálva a partit orvul megtámadni (Lankwiler nagyobb krisztalogeneszisze, majd egy Szivárványszínű minta, majd kifosztva a partit, láthatatlanuk elmenekülni).

pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 630 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 11:29

+ egy ötlet: ha alacsony szintű szörnyekkel állítod szembe őket, akkor nem feltétlenül a legyőzésük lehessen nehéz, hanem járjon kellemetlen következményekkel, amelyeket a játékosoknak (előre vagy utólag) figyelembe kell vennie. Pl.: az ork törzs volt az egyetlen őrzője egy világpusztító ereklyének (titkos helyen őrzik, ha az ork sámán nem újítja meg a varázslatot, akkor az előző korszak legnagyobb mágusa által belézárt démon kiszabadul), a goblin törzs eltűntével rövid idő múlva még "gonoszabb" szörnyek tűnnek fel (lásd: invazív fajok és az ember természetátalakító tevékenysége). Vagy lehet egyszerűbben is: bár nem említetted a sárkányokat, de az európai mitológiában ritka, hogy valóban kincset őrizzenek (Kivétel a Nibelung-ének, de ott egy törpe változik át), inkább a források és az alvilág őrei (de lányokat raboltak: speciel mennyire lesznek motiváltak a karakterek, ha nincsen kincs, "csak" egy megmentendő szűz?). Lásd például az alábbi mondát:
http://mecsekinepmondak.5mp.eu/web.php?a=mecsekinepmondak&o=Da9Mos8SbH
Hasonló feladata lehet az általad felidézet alacsony szintű szörnyeknek (akár a - jó - istenek is megidézhették őket, hogy emlékeztessék az embereket és más lényeket a feladataikra és jóra biztassák őket: "Ne viselkedj orkként!" Mi lesz, ha eltűnnek?)

pierredelacroix

pierredelacroix

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 630 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2013.05.29, 11:17

Ezért hoztam a K&M-t pozitív példának :) (de nem éppen a gygax-i világképbe illik bele). A tolvajos példa király, de ha saját képében fog megjelenni, nem fogják attól tisztelni, mert hátbaszúrt x db sárkányt és y db trollt (hanem attól, hogy a Dombok Rémétől visszalopta Randall kelyhét és rávett 3 óriást, hogy öljék meg saját magukat).


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]