Ugrás tartalomhoz


Fotó

Kezdő mesélő vagyok, segítsééég!


  • Válasz írásához lépj be
543 hozzászólás érkezett eddig

elGabor

elGabor

    Régi fórumozó

  • Moderátor
  • 4333 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.10.30, 10:09

Pár javaslat:
1) Ne próbálj mindent részletekbe menően kidolgozni! Inkább legyenek laza ötleteid, módosítható terveid, mint kőbe vésett történetek és a játékban soha fel nem bukkanó részletes háttérelemek. Nem érdemes teljes menüt kidolgozni egy fogadóhoz: ezt akár ott helyben, az asztal mellett is képes vagy rögtönözni, vagy összefoglalhatod pár sorban. Inkább koncentrálj pár lényeges hangulati elemre (pl. sült sün! :D ), mint a háttér teljességének bemutatására. Pár karakteres elem, benyomás többet ér, mint a hosszú monológ. Ugyanez igaz a városokra. Nem szociológiai értekezést írsz, hanem kalandot!
2) Ne történetet írj, hanem a játékosokat döntési, cselekvési helyzetbe hozó szituációkat. Ne ragaszkodj a leírt kalandhoz - az nem baj, ha van háttered, esetleg felkészülsz pár valószínű cselekedetükre, de ha mégsem az történik, amire számítottál, ne blokkolj le, és ami még fontosabb, ne kényszerítsd be a játékosokat az általad elképzelt tuti sztoriba. Sokkal érdekesebb lesz, ami az asztal mellett magától kialakul a játékosok és a mesélő együttműködésével.
3) Ne félj a hibáktól; mindenki hibázik. Ha a játék jó, senki nem fog problémázni rajtuk (már ha normális emberek).
4) Nem baj, ha a kaland klisékből is építkezik. Nem baj, ha fantasztikus. Nem baj, ha nincs minden eseményre magyarázat. A lényeg, hogy izgalmas, fordulatos és néha drámai legyen, nem az, hogy az összes részlet stimmeljen.
5) És persze: ne hagyd, hogy itt a fórumon megöljék a lelkesedésedet. Igen, le fognak ugatni és darabokra cincálják az ötleteidet. Nem szabad a szívedre venni; tedd azt, amit te helyesnek és érdekesnek gondolsz.

Módosította elGabor: 2008.10.30, 10:42


Beast

Beast

    Ancient Evil

  • Fórumita
  • 1067 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.10.30, 09:56

Hali!

Ha jól sejtem ez egy Magus mese lesz, nos nagyon nem vagyok otthon a rendszerében, de általánosságban tudok pár dolgot mondani.

A story maga szerintem megállja a helyét egy klasszikus fantasy modulként, bár ilyenkor mindig sarkalatos pont, hogy miért pont a JK-k mennek (ha jól értem, akkor nem tud a város mást nélkülözni, de miért bízik meg bennük?) Ha van valami nemes, vagy pap a csapatba aki fedhetetlen előéletű és hasonló vonalról származik mint a város akkor ok, de ellenkező esetben valahogy bele kell őket terelni (bár elősztoriból is meglehet ezt oldani, egyszerűen valaki tartozik a városnak), a másik érdekes rész a BM. Mi célja van a célszeméllyel pontosan, és még fontosabb hogyan rabolta el? Ha ez nincs meg később kellemetlen lehet, ha ez irányba kezdenek el nyomozni.

Futtasd végig fejben, a story-t (bár a JK-k úgyis máshogy fogják csinálni, csak képzeld magad elé milyen jelenetek lehetnek) Valszeg, kis nyomozás a és kérdezősködés után neki is mennek a helynek, vagy erőt gyűjtenek még valahonnan. Tehát ezeket a részeket jobban végig kell gondolni.

Városleírás és NJK-k: én azt vallom, ne a statisztikákra menj rá feltétlenül (Erő, ügyi, álkép stb. vagy a város mérete lakók száma %-os rassz elosztásban meg korra...), hanem a hangulatot fogd meg. Szinesz, szagos, zajos várost teremtsél. Milyen ünnep? Ez mindenhol ünnepelt vagy csak itt? Hogy áll hozzá a nép? Nyugodtan használj több leíró részt, hogy megkapják a hangulatot. És én nem vinném el egyből őket, had aklimatizálódjanak kicsit a városban, hiszen itt is fognak akciózni, ismerkedjenek a környezettel stb.
Az NJK-kat se kell teljesen kidolgozni. Nem kell hogy hanyadik szintű micsoda, csak egy sztereotíp hangulat a tömeg NPC-re (zsoldos, katona stb), egy "banda morál", persze mindegyik rendelkezhet egyediséggel, nyugodtan emelj ki személyeket, akik szimpatikusak/ellenségesek lehetnek a játékosoknak, bár gyakorlatilag semmivel se különb a társainál, így kézelfoghatóbb az egész. A lényegesebb személyeknek se kell a teljes statisztikája, pl ha a BM tényleg egy kemény gyerek, dönts úgy hogy direkt harcban le se győzhetik, és kész, nem kell HP-t meg hasonlót számolni neki. A tömegellennek is elég egy VÉ meg egy TÉ ha tényleg dobálni akartok a harcban.
Egy a fontos hangulat és jellem. Hangulat minden karakternek és kidolgozott jellem célok és motivációk a fontosabb elemeknek.

Hát hirtelen ennyi, ha valamit irsz még eszembe juthat valami :D

Sics

Sics

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1739 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2008.10.30, 09:50

Noryella:

1. ennek kár volt új topicot nyitni.

2. M* related téma lévén ott volna inkább a helye, mondjuk a M* kalandötletek topicban..

3. Ezen az "ötleten" nincs mit ellopni, ez gyakorlatilag a zőccség alapkönyvben levő "modul" lemásolása, valamennyire javított verzióban. ( Mondjuk a nővel egy csapat rabló szerintem mást vagy mást IS csinálna... )

bye
Sics

Noryella

Noryella

    Újdonsült fórumozó

  • Fórumita
  • 37 Hozzászólás
Hírnevek
                       

Kelt 2008.10.30, 09:11

Szóval:
A barátom amikor meglátta, hogy nekiálltam étlapot és szolgáltatláslistát csinálni a leendő fogadóimnak,
közölte a többiekkel, hogy én mesélek hamarosan (kb. max. 1 hónap múlva legkésőbb). :D :-o :eeek:
Igazából megvan a sztorim és az étlapok; a térképek egy része kidolgozva. :aaaaa:
De az NJK-készítéssel és a városleírással gondjaim vannak. :( :sir:

Valaki tudna néhány jó tippet, tapasztalatot e téren??? :nos:
(Ami neten fellelhető volt a témával kapcsolatban, igyekeztem összeszedni.)

Dióhéjban a történet ennyi:
( :aaaaa: Aztán nem ellopkodni az ötletemet!)
Spoiler


Előre is köszi a reagokat! :D


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]