Ugrás tartalomhoz


Fotó

Tulajdonságok kijátszása


  • Válasz írásához lépj be
93 hozzászólás érkezett eddig

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 22:26

LC: azért nagyon ravaszul kiválasztod a noirt, mint zsánert, amelyben a piti bűnözőkből való információ kicsikarása egy meglehetősen hangsúlyos elem, majd csóválod a fejed a dobatás hangulatromboló voltán. :D

Ám megint más tészta egy birtokos, aki az x-edik apróbb lázongást veri le a faluban, és erre dobunk egy megfélemlítést.

Módosította turin: 2008.12.05, 22:29


LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 18:41

turin & Bulldy:

Nyilván a baromira triviális részletekbe (amiket érezhetően a játékos és jómagam is egyaránt jellegtelennek ítélünk) én se mászok bele, viszont nem is dobatok ilyen esetekben. Ha a karakternek annyira rutin a back alley zaci látogatása mint a wall martos vásárlás és a számlák befizetése, akkor én is bedobok ugrásokat a mesében, rábízom a játékosra, hogy narratívan foglalja össze a karaktere mit csinált, én meg ugyanúgy összefoglalom, hogy a környezet hogy reagált, és ha volt valami érdekesebb, akkor ott szépen belemászunk a konkrét szituba.

Illetőleg ha egy kontakt a zaciban - még ha pusztán színesítő elemként is, de - éredekesebb, fontosabb, ismerős figura a karakter életében, akkor azért - változó felbontással - kijátszuk a kapcsolat ápolását. Így válik végülis a karakterlapra három szóban levésett kontakt a világ szerves részévé, reagáló személlyé, aki akár sztorielemeket is hozhat magával.

És igen, természetesen a játékosok száma (kislétszámú, avagy 1-3 fős "csapatoknak" mesélek csak) és igényei olyan tényezők, amikhez alkalmazkodom, untatni senkit sem akarok. De ettől függetlenül ez a method actor jellegű hozzáállás, amit elvárok, nyilván akik tökéletesen más játékstílust képviselnek, azokkal nincs közös játék, mert valamelyikünk nem szórakozna jól.

Megjegyzem, bizonyos poénjátékokban én sem veszem vérkomolyan ezt a dolgot - pl. Floating Vagabondban annyira viccesek már maguk a skillek, meg a rendszer, hogy bűn lenne nem beléjük mászni. Illetőleg ha valaha alkalmam nyílik "Kill puppies for satan"-t játszani vagy mesélni, a drámaiság valószínűleg ott sem lesz a fókuszpotban.


"Komolyabb" játékoknál azonban egy ilyen "dobok megfélemlítésre/fenyegetésre, ami nekem ennyi, megvan, oké, akkor kiszedtem belőle az infót, mi az?" lehangoló.
Valahogy ezt ahhoz tudnám hasonlítani, mintha néznék egy hangulatosabb, komolynak szánt filmet, ahol előttem van a karakteres képű neo-noir hős, amint lesétál a bűntanyára a rozoga lépcsőn, a kamera a pultnál ülő hispán rosszarcúra fókuszál, aki hátrafordul, egymás szemébe néznek sötéten, majd.... a kép elsötétül, és kiírják, hogy: "és hősünk itt megdobta a megfélemlítés próbáját, szóval Patkány Juan elköpte neki, hogy...".

De tényleg ízléscucc, no.

Módosította LadyCrow: 2008.12.05, 18:47


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 16:48

Most ezzel mi bajod? Miért ne lehetne?


Önmagában semmi, csak te megragadtad egy olyan részét a hsz-emnek, ami nincs benne a szövegben, még ha nem is zárja ki, és arra írtál egy választ.

Mert a 22-ik alkudázásnak is ugyanaz a célja: szerepjáték.


A szerepjáték célja meg a szórakoztatás. És olyan emberek bőrébe szeretünk belebjúni, akik idejük nagy részében vmi mást csinálnak, mint amihez hozzászoktunk, legtöbbször igalmasabbat. Igen, WC-re is járnak, meg alkudoznak is, ha kell, de a legtöbb ember számára ezek nem túl érdekes dolgok (az utóbbi természetesen szitufüggő).

Igen, az a karaktered lenne, amit kijátszol és ennyivel elintézed a Mesélő kereskedőjét.



Hát, azt már igazán sajnálom, ha a mesélő értékes szabadidejét arra fordítja a felkészülés során, hogy mély hátterű kereskedőkön törje a fejét. Mivel általában a valóságban sem vagyunk kíváncsiak az illetők magánéletére, ha nem jó ismerőseink, így arról sem lesz tudomásunk, h azért adja ma drágában a kolbászt, mert rossz votl az esti szex. Inkább elmegyünk egy másik árushoz. A mesélő pedig nehezen várhatja el, h az árusai lelkivilágát próbáljuk feltérképezni.


Továbbra sem a történet a fontos játékosi szempontból, hanem a szerepjáték. Az izgalmas és mély szerepjáték pedig együtt kellene, hogy szerepeljen.



Még egyszer: egy részletekbe menő alkudozás gyakran nem izgalmas, így az állítás megbukott.


Hát igazán sajnálom.


Te minden nap élményekkel telve érsz haza a piacról kosaradban a napi zöldség-gyümölcs adaggal?

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 16:32

RedSign: nem ezt írtam, és sztem elég fura arra gondolni, h amikor 22 db. alkudozásról beszélek, ugyanarra a kereskedőre gondolok.


Most ezzel mi bajod? Miért ne lehetne? :titok:

Most könyörgöm, miért kell ilyeneket felhozni, h a rutinon lehet a legtöbbet hibázni? És? Erre van a dobás. 1-esnél vmi hiba történt, aztán még lehet finomítani további dobásokkal, h csak apróság, vagy nagy baklövés, ennyi. De továbbra sem értem, miért tekinted a szerepjáték céljának az utolsó kisvárosi kereskedő tetves magánéletének prezentálását a játékban.


Mert a 22-ik alkudázásnak is ugyanaz a célja: szerepjáték.

Másrészt nem tudod, én milyen játékstílust képviselek. Igenis, elvárom a karakterek szabatos kijátszását, amennyire egy nem színészekből álló társaságtól elvárható. És igencsak igénylem a saját karakterem vágyainak, érzéseinek, személyiségének bemutatását, és igénylem az erre reflektáló mesélőt. Viszont ha engem az árusok magánéletével, meg egy unalmas alkudozás részleteibe való belefolyásával traktálnál, mint mesélő, az első néhány alkalommal néhány ásítással is megelégednék, később viszont szólnék, h álljunk már le ezzel.


Igen, az a karaktered lenne, amit kijátszol és ennyivel elintézed a Mesélő kereskedőjét.

A jó meséléshez ugyanúgy tartozik a változó felbontás, és a helyes dramatizálás. A történet szempontjából lényegtelen alkudozás kimesélése =/= izgalmas vagy mély játék. Pedig ha nem gondolok hülyeséget, legtöbben ezért játszunk.


Továbbra sem a történet a fontos játékosi szempontból, hanem a szerepjáték. Az izgalmas és mély szerepjáték pedig együtt kellene, hogy szerepeljen.

Btw a piacon a vásárló oldalán vagyok. És ettől nem lesz izgalmasabb a dolog.


Hát igazán sajnálom.

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 16:25

RedSign: nem ezt írtam, és sztem elég fura arra gondolni, h amikor 22 db. alkudozásról beszélek, ugyanarra a kereskedőre gondolok.

Most könyörgöm, miért kell ilyeneket felhozni, h a rutinon lehet a legtöbbet hibázni? És? Erre van a dobás. 1-esnél vmi hiba történt, aztán még lehet finomítani további dobásokkal, h csak apróság, vagy nagy baklövés, ennyi. De továbbra sem értem, miért tekinted a szerepjáték céljának az utolsó kisvárosi kereskedő tetves magánéletének prezentálását a játékban.

Másrészt nem tudod, én milyen játékstílust képviselek. Igenis, elvárom a karakterek szabatos kijátszását, amennyire egy nem színészekből álló társaságtól elvárható. És igencsak igénylem a saját karakterem vágyainak, érzéseinek, személyiségének bemutatását, és igénylem az erre reflektáló mesélőt. Viszont ha engem az árusok magánéletével, meg egy unalmas alkudozás részleteibe való belefolyásával traktálnál, mint mesélő, az első néhány alkalommal néhány ásítással is megelégednék, később viszont szólnék, h álljunk már le ezzel.

A jó meséléshez ugyanúgy tartozik a változó felbontás, és a helyes dramatizálás. A történet szempontjából lényegtelen alkudozás kimesélése =/= izgalmas vagy mély játék. Pedig ha nem gondolok hülyeséget, legtöbben ezért játszunk.



Btw a piacon a vásárló oldalán vagyok. És ettől nem lesz izgalmasabb a dolog.

Módosította turin: 2008.12.05, 16:28


RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 16:17

Ahogy Turin is írta, a karakterek nem Kereskedők és Kufárok játékot játszanak, hanem (nálam legalábbis) Kard és Mágiát. Így érthető, hogy inkább a játék címében szereplő fogalmak köré szerveződő események ragadják meg a figyelmüket. :(


Igen valahogy sejtettem, bár inkább M*-ra szavaztam volna. :titok:

Módosította RedSign: 2008.12.05, 16:17


RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 16:14

RedSign: ki mondta, h ugyanahhoz az árushoz mennek?


Én így értemeztem, Te ezt nem írtad, de az ellenkezőjét sem.

Én pl. nap mint nap alkudozok a piacon, és nem ezt tartom életem legizgalmasabb eseményének, van egy rutinszerű lebonyolítási módja, és izgalmat csak az hozna, ha ez vmiért változna.
Nem azt mondom, hogy időnként nem érdemes részletesebb felbontásba váltani, és lemesélni egy alkudozást, csak hogy formában maradjanak a JK-k, de közös egyetértésükkel nem nyúzom őket ilyen csip-csup ügyekkel, hogy az x-edik város x-edik kereskedőjével való alkukat lemeséljem.


A piacon Te melyik oldalon állsz? :titok: Kereskedő vagy vásárló? Végülis, ha azt nézzük mindegy, hiszen ahogy írtad ha valami nem rutinszerű, akkor az már izgalmat hoz neked. Egyébként, ha a játékosok nem kívánják és nyúzásnak veszik, akkor tényleg egyszerűbb, ha egy kockadobással elintézed. Másrészt viszont azt tudod, hogy a rutinszerű dolgokkal hibázzák a legnagyobbat a karakterek? :)

Másrészt felhívom a figyelmed a szövegértésre. Nem azt mondtam, h az alkudozás céltalan, hanem a lemesélése. A 22-iknek. És igen, a 21-iknek is, meg az azelőttinek is. Céltalan, mert nem a kereskedők nagy rpg-jét játszuk.


Igen azt írtad, de ahogy már írtam nem azonos játékstílust képviselünk (iagz nem neked, de ez szerintem már régebben is lejött). Bár akkor nem értem minek meséled le az első 3-4-5-öt és nem dobálsz helyette? :(

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 16:08

Bulldy - Hát én nem preferálom ezt a játékstílust, mert akkor a már említett diablo-t is nyomhatod net-en... :) ...mellesleg egy más síkokon mászkáló karakter ősi templomból zsákmányolt homijait/ereklyéit nem hinném, hogy egy városi kereskedő veszi meg (honnan is fizetné meg?)... :D ...akkor pedig érdemes kijátszani az ereklyék és ősi templomból lopott holmik kereskedőjét, akinek valószínűleg (de ha mégis, az megint remek sztori ötlet) nem az a legnagyobb baja, hogy nem volt szex előző este... :(


Nem feltétlenül kell a karakterek othonától annyira eltérő síkra gondolni! Meg ugye attól is függ, hogy ki az adott kereskedő. Ha egy vagyonban dúskáló, köznapi emberek számára egzotikumnak számító dolgokat mélységesen megunt Snolog-hívő hedonista úriemberről beszélünk, akkor neki valószínűleg az egyik legnagyobb gondja úgy általában az, hogy nincs kielégítő szex! :titok: Ez a nem játékos karakter elsőre nagyon érdekes és izgalmas találkozást tartogat a játékosoknak, de miután rendszeres üzletfelek lesznek - mivel csak neki van pénze megvenni MINDENT a kalandozóktól, a 22. alkalommal nem biztos, hogy alkudni akarnak vele, vagy legalábbis nem akarják hosszú órákon keresztül kijátszani. Ahogy Turin is írta, a karakterek nem Kereskedők és Kufárok játékot játszanak, hanem (nálam legalábbis) Kard és Mágiát. Így érthető, hogy inkább a játék címében szereplő fogalmak köré szerveződő események ragadják meg a figyelmüket. :punny:

Bulldy

turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 15:55

RedSign: ki mondta, h ugyanahhoz az árushoz mennek?
Én pl. nap mint nap alkudozok a piacon, és nem ezt tartom életem legizgalmasabb eseményének, van egy rutinszerű lebonyolítási módja, és izgalmat csak az hozna, ha ez vmiért változna.
Nem azt mondom, hogy időnként nem érdemes részletesebb felbontásba váltani, és lemesélni egy alkudozást, csak hogy formában maradjanak a JK-k, de közös egyetértésükkel nem nyúzom őket ilyen csip-csup ügyekkel, hogy az x-edik város x-edik kereskedőjével való alkukat lemeséljem.

Másrészt felhívom a figyelmed a szövegértésre. Nem azt mondtam, h az alkudozás céltalan, hanem a lemesélése. A 22-iknek. És igen, a 21-iknek is, meg az azelőttinek is. Céltalan, mert nem a kereskedők nagy rpg-jét játszuk.

Módosította turin: 2008.12.05, 15:56


RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 15:54

Vannak ilyen dungeon járáshoz - kifosztáshoz szokott emberek, mint például én, akiknek nem az okozza a legnagyobb örömet a játékban, hogy megtudhatom a kereskedő nem akarja jó áron megvenni a legutóbbi ősi templomból zsákmányolt, éppen maradt faliszőnyegeimet, mert az asszonynak épp megjött és elmaradt este a szex. Az ilyesmi pár alkalommal szórakoztató, de ha a csapat egészen más síkon (értheted szó szerint is :aaaaa:) akar mozogni, akkor elég egy "Elpasszolom a szajrét, dobhatok, hogy a felbecsült árnál többér elmegy-e? - Igen. - 13. - Nem sikerült, annyiért veszik, amennyire te is saccoltad az árát." Persze ha akar, és nem megy a többiek agyára vele, akkor belemehet, hogy többért passzolja el, de amikor RLT 20 percig alkudik valaki egy árússal két zacskó "mágikus" porról, az nem biztos, hogy a maradék játékosoknak is öröm. Nagyon el lehet aprózni így egy játékülést.


Bulldy - Hát én nem preferálom ezt a játékstílust, mert akkor a már említett diablo-t is nyomhatod net-en... :) ...mellesleg egy más síkokon mászkáló karakter ősi templomból zsákmányolt homijait/ereklyéit nem hinném, hogy egy városi kereskedő veszi meg (honnan is fizetné meg?)... :D ...akkor pedig érdemes kijátszani az ereklyék és ősi templomból lopott holmik kereskedőjét, akinek valószínűleg (de ha mégis, az megint remek sztori ötlet) nem az a legnagyobb baja, hogy nem volt szex előző este... :(

Üdv!
Mondtam, hogy szép vitaalap! :sir: LC-ről eléggé ismert, hogy a kijátszás híve, más mesélő meg mást preferál.
RedSign: ok, de muszáj mind a 22 kereskedőt kijátszani? Biztosra veszem, h. van ojan mesélő, aki csak annyit mond, hogy ok, szereztetek a könyv szerint 13240 arany értékű cuccot, alap esetben ennek az 50%-áért tudjátok eladni egy hét alatt. Ha a karizma+alkudozásra Jó sikert dobtok, 70%, ha Kiválót, 80%, ha elrontjátok, 30%-án adjátok el, minden nap, amit pluszban töltötök csereberével, 1-gyel csökkenti, minden ennél kevesebb nap eggyel növeli a célszámot. Balsiker esetén valami marhaságot sikerült csinálni. Egy dobás, és le van tudva egy heti alkudozás, jöhet a következő kaland. Valaki szerint meg így a jó...


G46 - Nem, nem muszály 22 kereskedőt kijátszani, mivel én egyetlenegy kereskedőről beszéltem... :punny: ...de egyébként semmit sem muszály, de ha már szóba hoztad a 22 kereskedőt, akkor én kijátszanám mikopr mesélem. Mivel nem csak a játékosok karakterei egyediek, hanem a világban lévő összes másik karakter is, egyedi célokkal, egyedi vágyakkal, egyedi problémákkal. Igen tudom, ez így soknak hangzik, de ahogy LadyCrow, úgy én is a kijátszást preferálom és várom el a játékosaimtól, ahogy magamtól is az NPC-k terén mikor mesélek! Szóval no offense, én a másik oldalát képviselem a játéknak... :titok:

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 15:28

Üdv!
Mondtam, hogy szép vitaalap! :titok: LC-ről eléggé ismert, hogy a kijátszás híve, más mesélő meg mást preferál.
RedSign: ok, de muszáj mind a 22 kereskedőt kijátszani? Biztosra veszem, h. van ojan mesélő, aki csak annyit mond, hogy ok, szereztetek a könyv szerint 13240 arany értékű cuccot, alap esetben ennek az 50%-áért tudjátok eladni egy hét alatt. Ha a karizma+alkudozásra Jó sikert dobtok, 70%, ha Kiválót, 80%, ha elrontjátok, 30%-án adjátok el, minden nap, amit pluszban töltötök csereberével, 1-gyel csökkenti, minden ennél kevesebb nap eggyel növeli a célszámot. Balsiker esetén valami marhaságot sikerült csinálni. Egy dobás, és le van tudva egy heti alkudozás, jöhet a következő kaland. Valaki szerint meg így a jó...

Bulldy

Bulldy

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 6318 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 15:27

Vannak ilyen dungeon járáshoz - kifosztáshoz szokott emberek, mint például én, akiknek nem az okozza a legnagyobb örömet a játékban, hogy megtudhatom a kereskedő nem akarja jó áron megvenni a legutóbbi ősi templomból zsákmányolt, éppen maradt faliszőnyegeimet, mert az asszonynak épp megjött és elmaradt este a szex. Az ilyesmi pár alkalommal szórakoztató, de ha a csapat egészen más síkon (értheted szó szerint is :titok:) akar mozogni, akkor elég egy "Elpasszolom a szajrét, dobhatok, hogy a felbecsült árnál többér elmegy-e? - Igen. - 13. - Nem sikerült, annyiért veszik, amennyire te is saccoltad az árát." Persze ha akar, és nem megy a többiek agyára vele, akkor belemehet, hogy többért passzolja el, de amikor RLT 20 percig alkudik valaki egy árússal két zacskó "mágikus" porról, az nem biztos, hogy a maradék játékosoknak is öröm. Nagyon el lehet aprózni így egy játékülést.

Bulldy

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 15:16

Ennek azért játékstílustól függetlenül vannak sztem ésszerű korlátai. Gyakorlatilag az első 3-4-5 alkudozás kijátszása (illetve ahol a kaland múlik rajta) élvezetes, a 22. már fárasztó, uncsi és céltalan. Ilyenkor még h maximálisan el is várom a beleélést, nem húznám vele az időt, hanem dobatnék.


turin - Ezzel nem értek egyet, hiszen minden a helyzeten és a körülményeken múlik, azaz más és más - csak a diabloban mész oda 22-szer (aztán még jópár ezerszer vagy többször) ugyanúgy, ugyanahhoz a kereskedőhöz, aki ugyanúgy beszél és ugyanúgy köszön... :( ....és egyébként is ha 22-iknek nincs célja, akkor az előtte lévő 21-nek volt? :titok: Ez kb. olyan, mintha az NPC-k nem változnának és az 3-4-5-ik alkalom után már nem lenne egyre személyesebb és egyre bővebb fordulatú az alkudozás, ráadásul addigra már valószínűleg nemis a megszokott helyén ejtitek meg a találkát. Szóval a lényeg az lenne, hogy az utolsó utcai árusnak is van élete, vannak gondjai és bajai, jó és rossz napjai! :)

Módosította RedSign: 2008.12.05, 15:17


turin

turin

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 3221 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 14:25

LC:

Konkrétan az "alkudozás 4. szintemet és 18-as karizmámat kihasználva megpróbálok 20%-ot alkudni a vételárból" jellegű játékstílustól frászt kapok, mert instant kinyírja a szerepjáték minden varázsát és hangulatát. Számomra.
Tudom, vannak, akik ezzel baromira nem értenek egyet, és nyilván nekik is igazuk van a maguk társaságában.


Ennek azért játékstílustól függetlenül vannak sztem ésszerű korlátai. Gyakorlatilag az első 3-4-5 alkudozás kijátszása (illetve ahol a kaland múlik rajta) élvezetes, a 22. már fárasztó, uncsi és céltalan. Ilyenkor még h maximálisan el is várom a beleélést, nem húznám vele az időt, hanem dobatnék.

LadyCrow

LadyCrow

    Nachtkäfer

  • Fórumita
  • 2258 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 13:41

G46:

És mennyire várható el, hogy kijátssza az alacsony Iq-t és a magas karizmát?

Spanyolviasz, de értelemszerűen a preferált játékstílus és az adott rpg függvénye. Nincs "helyes" mód, ízlések vannak. Én spec. maximálisan elvárom.

Mondhatjuk-e a játékosnak, hogy ok, Te meg tudnád fejteni ezt egy egyszerű kétismeretlenes egyenletrendszerrel, de a karakterednek halvány fogalma sincs erről, szal bocsi, de te nem vehetsz részt a megfejtésben.

Személy szerint élesen elkülönítem a játékost és a karaktert, nincs "meta" ismeret; a karakter annyit tud amennyire képes, nem pedig amennyire a játékosa villogni tud. Annyit lát és ért a világból, amennyit a mesélő leír, és az elősztorija és koncepciója indukál, nincs bábozás.

És hogy mennyire megengedhető az a játékstílus, h. a játékos a Karizmát igénylő szociális interakciókat egy kockadobással kívánja elintézni?

Én a "színészkedős" hozzáállás híve vagyok - értelemszerűen fizikai attribútumokat megjeleníteni nem lehet egy asztali játékban, de érzékletesen előadni, belehelyezkedni a szerepbe minden további nélkül, és ezt el is várom a játékosaimtól. Szoktam dobatni is olykor, de a hangsúly a karakter megfelelő előadásán van.
Pont azokat az interakciókat, ahol az adott karakter vagy kaland szempontjából fontosabb események dőlhetnek el - pl. egy infó megszerzése egy NPCtől - soha nem a dobálásra bízom, és ha van is dobás, elő kell adni szépen az eredménynek megfelelően.
Konkrétan az "alkudozás 4. szintemet és 18-as karizmámat kihasználva megpróbálok 20%-ot alkudni a vételárból" jellegű játékstílustól frászt kapok, mert instant kinyírja a szerepjáték minden varázsát és hangulatát. Számomra.
Tudom, vannak, akik ezzel baromira nem értenek egyet, és nyilván nekik is igazuk van a maguk társaságában.

G46

G46

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 2686 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.05, 10:57

Üdv!
Érdekes és nagyon jó vitatéma a játékos-karaktere közti különbség, és hogy ez mennyire jelenik meg, mennyire kell megjelennie a játékban. Van egy nyüzüge, dadogós, magas Iq-jú játékos, aki egy emberfeletti erejű és karizmájú, de alacsony Iq-jú és bunkó varázslót játszik. (Igen, buta varázsló, karizmából varázsol.) Elvárjuk a játékostól, hogy erős legyen? Hogy tudjon varázsolni? Nyilvánvalóan nem. Elvárjuk, hogy kijátssza a bunkót? Igen. És mennyire várható el, hogy kijátssza az alacsony Iq-t és a magas karizmát? Ezek biza sarkalatos pontok a szerepjátékban. Mondhatjuk-e a játékosnak, hogy ok, Te meg tudnád fejteni ezt egy egyszerű kétismeretlenes egyenletrendszerrel, de a karakterednek halvány fogalma sincs erről, szal bocsi, de te nem vehetsz részt a megfejtésben. És hogy mennyire megengedhető az a játékstílus, h. a játékos a Karizmát igénylő szociális interakciókat egy kockadobással kívánja elintézni?
Én a köztes megoldás híve vagyok. Az Iq-t tessék kijátszani. Ha a játékos elfogadta azt, hogy nagy erejű, akkor fogadja el azt is, hogy a piacon átverik. Fordított esetben pedig kockadobás és ha jó az eredmény, súgok a játékosnak. Karizmánál hasonló a szitu. Nagyon örülök, ha a játékos és az NJK között egy érdekes szópárbaj zajlik le; de ha az illető azt mondja, hogy alkudozás 4. szintemet és 18-as karizmámat kihasználva megpróbálok 20%-ot alkudni a vételárból, akkor kocka, és lemesélem, hogy mi történt. Utóbbi esetben természetesen bónusz Tp-re ne nagyon számítson a játékos- és nálam a kapott pontok 1/3-a is lehet a jó szerepjátékból adódó tétel.

RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.04, 16:52

a WoD előny-hátrány rendszere összetett ahogy Redsign is írta. Persze vannak egyértelmű előnyök, mint a kétkezesség, tud, van kész. De a szociális előnyök, nagyon gyakran ki tudnak magukból fordulni.


Beast - Igen, vannak totálisan egyértelműek... :titok: ... a mentálisakról nem is beszélve... :(

Beast

Beast

    Ancient Evil

  • Fórumita
  • 1067 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.04, 15:42

a WoD előny-hátrány rendszere összetett ahogy Redsign is írta. Persze vannak egyértelmű előnyök, mint a kétkezesség, tud, van kész. De a szociális előnyök, nagyon gyakran ki tudnak magukból fordulni.
Pl.: ha lebukik a téglád, vagy a klánbarátság, ha belekerülsz egy viszályba, esetleg az említett befolyásos nemző. Nem beszélve a természetfeletti előnyökről, lebukás veszélyesek, és ha kiderül rólad, hogy köthetetlen vagy, vagy vasakarattal rendelkezel? Már rámolnak is a kukába :titok:

IQ-bölcsesség kérdése: Van rá egy nagyon jó kis példa ADnD-ben, miszerint a gnómok építenek egy hatalmas gépet, ami tudja a 4 alapművelet minden egész számmal 10-ig. Majd valaki megkérdi tőlük, hogy "Ez tök jó meg minden, de ezt bárki megcsinálja fejben, illetve miért nem terjesztették ki nagyobb számokra is, ha már ismerték rá a technikát". A válasz egy kínos mosolyú vállrántás volt a gnómok részéről. Kb ez az alacsony bölcsesség magas IQ :(

Módosította Beast: 2008.12.04, 15:47


Alfdam

Alfdam

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 908 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.04, 00:11

pl. szexi dög előny ad plusszokat a szépségre, de magával vonja azt, hogy egy 'szexi dög' nőhöz mindenféle tahók odamennek, és akár erőszakosan is meg akarják szerezni, valamint azt, hogy nehezebben talál magának olyan ismerőst, aki nem akar tőle valamit.


Erre nagyon jó példa egyébként a wod előny/hátrány rendszere, hiszen ha megnézzük csak az adott szituáció kérdése, hogy az adott előny éppenséggel nem hátrányként szolgál-e? :lol:

pl.: A befolyásos nemző nagyon hasznos a Kamarillában, de ha a nemződ éppenséggel a Szabbat Hadjáratának célpontja lesz már nem is annyira előny... :sor:

Zárójelben jegyezném meg, hogy erre nem jó példa a WoD előny hátrány rendszere. Amire galu22 gondol (és beszél) az a "jellemzők" felvétele, mint például a Mediveal Total War-ban (rpg most nem jut eszembe, talán a witchcraft ilyen), ahol bizonyos jellemző egyszerre járt bizonyos előnnyel és bizonyos hátránnyal.
Dreadful: plusz rémisztésre mert félnek és mínusz adóra, mert azért utálnak is az emberek.
A WoD Előny - Hátrány rendszere tisztán az, ami. Kétkezesség, jó emésztés, leprás, sántaság, süketség, időérzék, összpontosítás, könnyű alvás, vizuális memória, területhez kötődő, sötét titok csak így random: ezeknek csak egy oldaluk van nemcsak rendszerszinten, de "szituáció" esetén is. Időérzék, kétkezesség, összpontosítás, stb előnyöknek egyszerűen nincs sem hátránya sem sideeffectje. (Lehetne, de nincs.) Van talán néhány előny, amire a mesélő ráhúzhat valami hátrányt, de semmiképp sem jellemző az ilyesmi a rendszerre.

Módosította Alfdam: 2008.12.04, 00:12


RedSign

RedSign

    Régi fórumozó

  • Archívum
  • 3179 Hozzászólás
Hírnevek
                                

Kelt 2008.12.03, 23:00

pl. szexi dög előny ad plusszokat a szépségre, de magával vonja azt, hogy egy 'szexi dög' nőhöz mindenféle tahók odamennek, és akár erőszakosan is meg akarják szerezni, valamint azt, hogy nehezebben talál magának olyan ismerőst, aki nem akar tőle valamit.


Erre nagyon jó példa egyébként a wod előny/hátrány rendszere, hiszen ha megnézzük csak az adott szituáció kérdése, hogy az adott előny éppenséggel nem hátrányként szolgál-e? :lol:

pl.: A befolyásos nemző nagyon hasznos a Kamarillában, de ha a nemződ éppenséggel a Szabbat Hadjáratának célpontja lesz már nem is annyira előny... :sor:


[Fantasy háttér] [Sötét háttér]