Ugrás tartalomhoz


Fotó

UFO X-COM


  • Válasz írásához lépj be
949 hozzászólás érkezett eddig

strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.29, 15:21

Ahogy említettem, a nyersanyagokat megóvandó én, egy-két kezdeti alkalomtól eltekintve, nem használtam robbanóanyagot, és a katonáimat is eszerint képeztem ki illetve szereltem fel. Se a gránát se a rakéta nem jelent igazán jó és megtérülő alternatívát az általad is vázolt okokból kifolyólag.



Sigmund

Sigmund

    Uwel Ökle

  • Fórumita
  • 3321 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.29, 13:24

Szerintem nincs értelme gránátot vinni. A rakéta kegyetlenül erős tud lenni, de mivel attól is elszállnak a weapon fragmentek, azt is csak egyszer használtam (a bázistámadásnál nekemjött két cyberdisc, és a csapatom megtartása fontosabb volt, mint a nyersanyag: a rakéta leszdte mind a négy kísérő drone-t és felezte a cyberdiscek életerejét). Egyébként többet érsz egy scope-pal vagy extra páncéllal. HEAT Ammoval a heavy rifle is aprítja úgy a robotokat, mint a rakétavető, legfeljebb nem kettőt egyszerre, de olyan amúgy se gxakran akad (az utolsó pályán van még 2 sectopod egymás mellett, ott van még értelme használni).

A csapattal kicsit most megszívtam (megint elkezdtem végigjátszani, eléggé sokat haladtam már vele: van vagy öt heavy, de 16 emberből összesen 2 support, abból egy ajándék volt. Vigyázni kell rájuk, mint a hímes tojásra, és az egy elmebajos fél hónap volt, amikor az akkr még egy szem supportot beraktam génmódosításra.



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.29, 11:23

A gránátokról, rakétákról, területre ható cuccokról mit gondoltok? Ezekkel volt néhány gondom:

 

1.

Mivel az ellenfelek szétszóródnak, amikor észrevesznek, így alig volt olyan lehetőségem, hogy egy gránáttal több idegent is meg tudjak sebezni. Szóval inkább csak arra volt jó, hogy szétrobbantsam a fedezéküket.

Különösen haszontalannak találtam a heavy Danger Zone skilljét. Ez 2 kockával megnöveli a rakéta és a supression hatósugarát. Gondoltam, hogy milyen jó lesz majd, amikor egyszerre több ellenfelet vonok supression alá. Na, erre kb. kétszer volt alkalmam a játék folyamán.

Szóval inkább abból fakad a gond, hogy nem lehet normálisan meglepni az ellenfeleket. (Kivéve Mimetic Skinnel, de az meg túl tápos.) Vagy csak nekem nem ment.

 

2.

Fölösleges gyengítés volt, hogy ha felrobbantasz egy űrlényt, akkor vacak weapon fragmentset sem kapsz érte. Én nagyrészt hagyományos fegyverekkel öltem meg őket, de így is a weapon fragments volt a hiánycikk, miközben az alloy és az elerium százával volt a raktárban. Szerintem inkább ezekből a ritkának beharangazott anyagokból kellett volna kevesebbnek lennie, és nem a weapon fragmentset szívatni még jobban.

Játék eleje: sectoid, thin man >>> nem akarok rádobni a gránátot, mert megöli.

Játék közepe: jönnek magasabb életerejű ellenfelek, akiket nem öl meg egy gránát, de általában csak egy van a hatósugarában, szóval akkor már inkább lövök rá egyet a puskámból, aminek nagyobb a sebzése és már a célzásom is elég jó.

Játék vége: hmm, 30-as életerejű Sectopod, ami minden sebzést megfelez. Ez ellen aztán nagyon hasznos a fejlesztett alien gránátom, ami 2-3 pontos sebzésekkel karcolgatja...

 

3.

A minden egyes lövésemnél érvényesülő SCOPE túl jó volt ahhoz, hogy gránátot tegyek be a helyére, amit egyszer tudok használni és akkor sem nagy durranás.

 


Módosította Vorador: 2014.10.29, 11:27


Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.29, 00:03

Megmentettem a Földet az űrlény inváziótól!

 

Ez egy jó játék volt, tetszett.

 

***

0Xq00hM.jpg

 

:)

 

 



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.27, 13:15

Kombó: Sniper + Archangel Armor + Squadsight, illetve egy előreküldött felderítő Mimetic Skinnel álcázva.

Már szinte sajnálom az idegeneket. :)

 

lLXBnFY.jpg

 

***

Egyébként továbbra is fennáll a weapon fragments hiány. De a többi alapanyagból meg annyi van, hogy akár 10:1 arányban is szívesen váltanám az eleriumot/alloyt weapon fragmentsre. :)



Bredar

Bredar

    Jólmegmondó

  • Fórumita
  • 263 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.26, 19:58

Nem tudom mennyire ismeritek, de én csak ajánlani tudom a Long war modot.

 

Komplex, jól összerakott és szórakoztató még abban az esetben is, ha az ember az alapjátékban már mindent látott.

 

Nem árt hozzá mondjuk sok szabadidő és az se baj, ha az ember szereti a kihívásokat. Rémálom és szenvedés lesz így az idegenek elleni küzdelem, de idővel azért itt is fordulhat a kocka:

 

http://www.nexusmods.com/xcom/mods/88/?

 

Kiemelem a lényeget:

  • Some of the changes in this mod include:
    • An extended campaign requiring far more missions to complete
    • Tactical missions that allow up to twelve XCom soldiers per mission with the right upgrades
    • Eight soldier classes: InfantryAssaultSniperScoutGunnerRocketeer,Medic and Engineer, and eight MEC classes: ValkyrieMarauderJaeger,PathfinderGoliathArcherGuardian and Shogun
    • New and modified perks, including RangerSapperHEAT WarheadsLock N' Load and Javelin Rockets
    • New and modified technologies, including XenopsionicsAlien BiocyberneticsPulse LasersGauss Weapons and Advanced Aerospace Concepts, and many new foundry projects
    • Five tiers of XCOM weaponry, many new armors and small items and S.H.I.V.s that can be equipped with perk-granting small items! See some of the new weapons here.
    • Much earlier access to psionics and vastly expanded psionics tree
    • A system of commissioning and promoting XCOM officers who provide bonuses to your entire squad during missions (replaces the Enemy Withinmedals system)
    • Overhauled interception game, with five new UFO classes such as theFighterRaider and Harvester, as well as six interceptors per continent, foundry projects to upgrade your aircraft, individualized pilot names and pilot experience, and the Stingray Missile weapon system
    • Overhauled strategy game, in which the aliens gather resources and conduct research -- efforts XCOM must interdict if it hopes to save humanity. XCOM can now retake countries by finding and conquering alien bases in those countries. Help council countries defend themselves by fulfilling their requests for alien technology!
    • Aliens and EXALT forces grow tougher over time, gaining stats and perks
    • New weapons for XCOM soldiers
    • Soldiers rest after each mission, requiring the player to build a much deeper roster of soldiers
    • Modified Second Wave options to support longer campaigns


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.26, 14:50

Hmm, érdekes módon kifogytam weapon fragmentsből, de alloyból és eleriumból még több száz van raktáron. Pedig az utóbbiaknál figyelmeztetett a játék, hogy milyen limitált belőlük a készlet, mert nem találhatóak meg a Földön. :) Nem is éri meg egy idegenből egynél többet fogságba ejteni, mert akkor nem kapok weapon fragmentset érte, csak a fegyverét. :)

 

Pontosan. Minden fajból elég egy példányt élve elfogni. Ugyanakkor érdemes a robbanószerekkel (gránát, rakéta) is csínján bánni, mert azok meg elpusztítják a weapon fragmenteket is az ellenséggel együtt.



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.26, 13:27

Hmm, érdekes módon kifogytam weapon fragmentsből, de alloyból és eleriumból még több száz van raktáron. Pedig az utóbbiaknál figyelmeztetett a játék, hogy milyen limitált belőlük a készlet, mert nem találhatóak meg a Földön. :) Nem is éri meg egy idegenből egynél többet fogságba ejteni, mert akkor nem kapok weapon fragmentset érte, csak a fegyverét. :)



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.24, 08:34

Minden fajta katonából szeretnék kettőt, hogyha az egyik megsérül, akkor legyen helyette tartalék. Assaultból még mindig csak egy van, de már az 5. emberem lett support. :)



Sigmund

Sigmund

    Uwel Ökle

  • Fórumita
  • 3321 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.22, 10:31

Mondjuk az első alkalom után én mindig kikapcsoltam. Nem mutat jól az emlékfalon az a három név, szebb azt végig üresen hagyni :-).



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.21, 23:36

Szerintem valami lokális becsípődés csak. Nyugodtan kezdd újra tutoriallal még egyszer, ha amúgy úgy játszanál. Nem hiszem, hogy újra belefutnál, de ha mégis, nem vesztesz sok időt vele és még mindig megmarad a lehetőség, hogy kikapcsold az oktatójátékot.
A játék amúgy nem mentes a bugoktól, szóval viszonylag sűrűn érdemes menteni, és jó ötlet időről időre meghagyni korábbi mentéseket is...

Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.21, 20:20

Fura dolog történt.

Újrakezdtem a játékot, de az első tutorial küldetés végén lefagy a játék. Arról a bevetésról van szó, amelyikben találkozol egy katonával, akit egy sectoid irányít és a végére meghal 3 katonád, kivéve egyet, aki heavy lesz. Ennek a végén, amikor lenyomom az utolsó ellenfelet, elfeketül a képernyő és vége. Első játéknál semmi ilyesmi nem volt.

Kicsit nézelődtem a neten, de igazából csak azt a megoldást találtam, hogy kapcsoljam ki a tutorialt. Annyira nem nagy baj, majd holnap elkezdem tutorial nélkül, de ha valaki hallott más megoldásról, akkor legyen szíves írja meg, mert azért kíváncsi lennék rá.

 

(Próbáltam a Steam "verify integrity of game cache" opcióját is, de nem használt.)


Módosította Vorador: 2014.10.21, 20:21


strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.21, 00:07

Nagyobb gond, hogy Argentínában maximumon áll a pánik mérő és közeledik a hónap vége. Normális, hogy lemorzsolódik néhány ország vagy meg lehet mindenkit óvni?

Érdemes szinte mindig készenlétben tartani egy-két szatellitet, amit fellőhetsz a hónap vége előtt, hogy enyhíts a pánikon. A játék elején kicsit nehéz kigazdálkodni az ehhez szükséges beruházásokat, de érdemes. Nekem egyből egyszer sikerült úgy végigjátszanom a játékot, hogy egy ország sem falcolt le, de én nagyon odafigyeltem erre. Szerintem, ha egy-két ország kiszáll a buliból, az még nem akkora gáz. 4-5-nél már kezdenék aggódni.

A katonákra vigyázz nagyon, mert ha nem fejlődik fel 5-10 katona, akikből mindig bevethetsz egy csapatot, akkor közepes távon nagyon meg fogsz szorulni a keményebb küldetéseknél az állandó újoncokkal (ami amúgy pénzügyileg is gyorsan le tud nullázni). Érdemes az első 5-10 küldetést maximum könnyebb sérülésekkel megúszni, mégha némi load-save festbe kerül is. Ha már táposabbak, könnyebb velük taktikázni.

Ha nagyon elszálltak volna a dolgok az első pár hónapban a katonák körül vagy az országokbeli pánikkal, érdemesebb talán újrakezdeni a játékot, és felhasználni a szerzett tapasztalatokat egy jobb kezdésre, mint csöbörből vödörbe bukdácsolni előre az egyre biztosabb bukta felé.

Módosította strato: 2014.10.21, 00:08


Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.20, 20:52

Végül az Enemy Withint kezdtem el (normál fokozat), mert nem biztos, hogy lesz időm két végigjátszásra mostanában, és akkor már szeretném látni az újdonságokat.

 

Eléggé meglepett, hogy a sérült katonáimnak pihenniük kell, mielőt újra bevetésre tudnám küldeni őket. A "normál" csapatomból csak 1 tag maradt épségben, így míg a többiek gyógyulgattak, 3 újoncot kellett beosztanom mellé. Sajnos pont egy very difficult küldetés jött, amin mindhárom újonc odaveszett, a tapasztalt sniper meg kb. 2 élettel éppen csak megúszta. :) A második újoncgeneráció azért már jobban teljesített és szintet léptek, meg közben felgyógyult az eredeti csapat is, szóval rendeződött a helyzet.

 

Nagyobb gond, hogy Argentínában maximumon áll a pánik mérő és közeledik a hónap vége. Normális, hogy lemorzsolódik néhány ország vagy meg lehet mindenkit óvni?



Sigmund

Sigmund

    Uwel Ökle

  • Fórumita
  • 3321 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.20, 18:50

A több lehetőség miatt az EW-t javaslom. Izgalmasabb, és messze változatosabb. Pláne a DLC-kkel együtt. Az eleje nehezebb, ez tény, és lassabb a fejlődés, mert az új technológiákra is oda kell figyelni. De a harcmezőn pl. szinte csak a meld az, ami plusz odafigyelést igényel, az alapok ugyanazok, csak a sok új fejlesztés és tárgy miatt jobban ki tudod centizni, ki mire gyúrjon. A végjátékra meg már tényleg nagyon jól jönnek az új cuccok.

 

Más kérdés, hogy ha totál először játszol vele, akkor az alapjátékot javaslom elsőre, az alapok betanulása miatt, és az EW-t az összes többi végig játszáshoz.



strato

strato

    Lézengő ritter

  • Szerkesztő
  • 8188 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.20, 09:02

Az XCOM elindításakor választhatok az Enemy Unknown és az Enemy Within közül. Belenéztem mindkettőbe és látom, hogy egyforma a kampányuk.

Melyikkel lenne érdemes játszani?

Sigmund (egyébként nagyszerű) ismertetője alapján nem tudom eldönteni:

- egyrészt a sok újítás az Enemy Within mellett szól

- másrészt az az érzésem, hogy az újítások nehezebbé tették a játékot, így lehet, hogy előtte az Enemy Unknownt kéne végigvinni

 

Az EW-t még nem próbáltam, de mindenhol azt olvasom, hogy érdemes azzal játszani, ha megvan, mert az újítások nagyon jók benne. Izgalmasabbak és változatosabbak a küldetések. Mivel több lehetőséged van fejleszteni a katonák felszerelését illetve magukat a katonákat, inkább könnyebbnek mondják az EW-t, de lehet, hogy ehhez kell, hogy az ember előtte játsszon a vanillával, és felszedje a szükséges tapasztalatokat.

Egyébként simán van a játékban több végigjátszás is, úgyhogy játszhatsz egyszer így egyszer meg úgy. Ebben az esetben én az EU-val kezdeném, és másodjára tolnám az EW-t.



Vorador

Vorador

    Régi fórumozó

  • Fórumita
  • 1460 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.10.20, 08:48

Hi!

 

Az XCOM elindításakor választhatok az Enemy Unknown és az Enemy Within közül. Belenéztem mindkettőbe és látom, hogy egyforma a kampányuk.

Melyikkel lenne érdemes játszani?

Sigmund (egyébként nagyszerű) ismertetője alapján nem tudom eldönteni:

- egyrészt a sok újítás az Enemy Within mellett szól

- másrészt az az érzésem, hogy az újítások nehezebbé tették a játékot, így lehet, hogy előtte az Enemy Unknownt kéne végigvinni



Gregorius

Gregorius

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.09.01, 17:32

Xenonauts játékosok: valami mód (vagy mod :D) van arra, hogy a játékban található szövegeket legalább kétszeresére növeljük? Találtam ilyen panaszt a net bugyraiban, de megoldást egyelőre még nem. 

 

Rengeteg észrevétel és panasz olvasható ez ügyben a különböző Xenonauts fórumokon és úgy néz ki, hogy erre a problémára jelenleg nincs megoldás. Ami reménnyel kecsegtető, hogy ígértek javítást! 



galu22

galu22

    A consiglieri.

  • Fórumita
  • 4728 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.09.01, 13:05

Xenonauts játékosok: valami mód (vagy mod :D) van arra, hogy a játékban található szövegeket legalább kétszeresére növeljük? Találtam ilyen panaszt a net bugyraiban, de megoldást egyelőre még nem.

Gregorius

Gregorius

    Törzs-fórumozó

  • Fórumita
  • 604 Hozzászólás
Érdemrendek
Hírnevek
                       

Kelt 2014.08.17, 08:11

Külföldi fórumokon is rengetegen írogatnak arról, hogy milyen jó lenne egy TfTD-s új game, ez azért mutatja, hogy milyen sok embert érdekel(ne) egy új kiadás.




[Fantasy háttér] [Sötét háttér]